Zobacz pełną wersję : s-max 2,5t zakup


honzik07
06-11-2017, 15:36
witam wszystkich forumowiczów chce zakupic s-maxa 2,5t potrzebuje pomocy no co zwracac szczegulna uwage jakie sa typowe wady tego modeli i silnika

wojtekn
06-11-2017, 15:43
Przenoszę do tego działu i proszę tu poczytać.
Miłej lektury. ;)

bzyq81
06-11-2017, 16:33
Silnik. Jest pancerny ale jak ktoś dba. Zakup tester CO2 w płynie chlodniczym (ok20pln-test trwa z 10min). Zmniejszysz szanse trafienia na peknieta tuleje. Dobrze obejrzyj płyn jak wygląda, wszelkie wycieki oleju. Druga sprawa to sprawdzenie kompresji (warsztat albo manometr za ok 100). Bez tego nie tykalbym się tego silnika.
Miło jak serwis będzie udokumentowany.
Druga sprawa skrzynia i dwumasa - to już tańsze w usunięciu ale sprawdzić warto.
Reszta to podstawowka- lakier i występowanie korozji a na końcu zawieszenie i sprawność wyposażenia.
Do tego przejdź się sprawdzonym sprawnym egzemplarzem przed zakupem aby mieć porównanie. 2.5t lubią nie mieć mocy. Masa auta kryje niedostatki wiec lepiej mieć odniesienie bo nawet słaby egzemplarz pozornie jezdzi szybko.


Wysłane z Tapatalk

czeslaw555
06-11-2017, 16:40
Druga sprawa to sprawdzenie kompresji (warsztat albo manometr za ok 100). Bez tego nie tykalbym się tego silnika. choćby nie wiem jakby mi zależało na sprzedaży i mój silnik byłby w bdb. stanie "igła" jak to mówią, to nikomu nie dałbym sprawdzać kompresji, wykręcać wtryski itd. Niech idzie dalej i szuka kogoś kto się zgodzi na takie coś

slawek-kali
06-11-2017, 16:43
Ja mam podobnie ;) Zreszta cos czuje ze w DE zaraz po policje by dzwonili :D

bzyq81
06-11-2017, 17:07
choćby nie wiem jakby mi zależało na sprzedaży i mój silnik byłby w bdb. stanie "igła" jak to mówią, to nikomu nie dałbym sprawdzać kompresji, wykręcać wtryski itd. Niech idzie dalej i szuka kogoś kto się zgodzi na takie coś
Świece, a nie wtryski. Cała robota trwa ok 45min do godziny. Przy jednym z aut świece wykręcił ręką. Nawet pomiar nie był potrzebny żeby odpuścić wóz.
Może jestem dziwny ale każdemu kupującemu auto ode mnoe udostepniam garaz klucze tester co manometry i co tylko sobie życzy. Auta zawsze jestem pewny. Poza tym jak sprzedający jest pewny a kupujący płaci za wszelkie czynności w warsztacie to czemu mu blokować takie akcje? Nie kupi to chociaż przegląd masz zrobiony i wiesz co masz. Nastepnemu wydruk pokażesz.
Stara szkoła mówi - kompresja w duzym stopniu swiadczy o kondycji silnika.
Przy ilości wchlaniajacych wodę ulepow z 2.5t to właśnie taka ostrożność ocalila mnie przed zakupem 3 sztuk z zajechanym motorem, igieł etc. Wystarczy mieć minimum pojęcia o mechanice, żeby wiedzieć że takie pomiary nie są szkodliwe;)
A autor wątku pytał jak sprawdzić. Jak nie ma chęci na minę to polecam tą drogę.



Wysłane z Tapatalk

czeslaw555
06-11-2017, 17:43
pomiary nie są szkodliwe to fakt, ale nieznani mechanicy to już jest poważne zagrożenie dla silnia :) i jak każdy kupujący będzie chciał co chwila tak sprawdzać to dzięki bardzo :)
Nastepnemu wydruk pokażesz. Który to Polak w takie coś uwierzy ? ;)

kocur
06-11-2017, 17:55
Jakby mi potencjalny klient chciał grzebać po maską to by dostał takiego kopa że szkoda gadać ....

Pełna diagnostyka w ASO nie wymaga wykręcania świec - może jeszcze olej trzeba spuścić i wysłać do laboratorium bo może przechodzony ....


ps.
A co z klimatyzacją? Może za mało czynnika? A kuku - każde podpięcie w celu sprawdzenia powoduje minimalny ubytek czynnika.

A z wydrukami to już w ogóle ... Jakie Wam potrzeba ? :D

kalkulator
06-11-2017, 18:17
Komputer diagnostyczny ASO jest w stanie sprawdzić tyle parametrów że rozkręcanie nie ma sensu.Do tego oględziny wizualno-manualno-węchowo-słuchowe i wiadomo czy to auto czy szrotBtw,znajomy sprzedawał audi s3 99r i klient powiedział że jak nie pojedzie 200 to nie kupi:) nie potrafił tylko wskazać miejsca w PL gdzie można 200 jeździć

slawek-kali
06-11-2017, 18:20
To jednak ASO polecasz? a pisales ze ameryki po dzwonie nie rozpoznali?!

kalkulator
06-11-2017, 18:23
To jednak ASO polecasz? a pisales ze ameryki po dzwonie nie rozpoznali?!

Napisałem że ASO posiada odpowiedni sprzęt a nie jakieś no name'y u Pana Józka.Proszę Cię,czytaj ze zrozumieniem.

bzyq81
06-11-2017, 18:52
Spoko. Nie wiedziałem, że kompresję i zawartość CO wskaże mi komp w aso. Jako, że kompresję idzie jeszcze wyczuć porównując osiągi z innym egzemplarzem to test na co to przy 2.5t praktycznie obowiązek. Jak pisalem - najprostszy tester to ok 20pln, a pomiar totalnie bezinwazyjny. Jak przed tym broni się sprzedający to już w ogóle dalej bym nie gadał. Kupić 2.5t z peknieta tuleja to żaden wyczyn.

Wysłane z Tapatalk

kalkulator
06-11-2017, 19:52
Napisałem też o oględzinach...o bosze

honzik07
06-11-2017, 20:14
czyli problem z płynem to jakas typowa wada tych motorów tak dzieje sie od przegrzania czy one tak poprostu maja

kalkulator
06-11-2017, 20:43
czyli problem z płynem to jakas typowa wada tych motorów tak dzieje sie od przegrzania czy one tak poprostu maja

Są firmy które eliminują ten problem.

bzyq81
06-11-2017, 22:10
czyli problem z płynem to jakas typowa wada tych motorów tak dzieje sie od przegrzania czy one tak poprostu maja
Ciężko ocenić. Tuleja sama z siebie raczej nie pęknie. Użytkownik może w tym bardzo pomóc. Jak każda turbo benzyna nie lubi długich szybkich tras z pełnym butem, palowania na zimnym etc. Normalnie uzytkujac ciężko zabić ten silnik. Jest i tak bardzo trwały zważając na to, że ma otwarty blok.

Wysłane z Tapatalk

kalkulator
06-11-2017, 22:31
Ciężko ocenić. Tuleja sama z siebie raczej nie pęknie. Użytkownik może w tym bardzo pomóc. Jak każda turbo benzyna nie lubi długich szybkich tras z pełnym butem, palowania na zimnym etc. Normalnie uzytkujac ciężko zabić ten silnik. Jest i tak bardzo trwały zważając na to, że ma otwarty blok.

Wysłane z Tapatalk

Jeśli kupowałbym na 5 lat to blok bym zamknął i spał spokojnie.

bzyq81
06-11-2017, 23:00
Jeśli kupowałbym na 5 lat to blok bym zamknął i spał spokojnie.
Chyba nie ma sensu aż taka prewencja bez wizji grubszych modów. To nie Subaru 2.5, że po usterce silnik śmietnik lub mega koszty. Uzytkujac świadomie można w porę zareagować, a przeważnie nie ma potrzeby. W Subaru pada praktycznie każde 2.5t. W Volvo Fordzie jest to ułamek do tego w większości źle traktowany. Silnik można śmiało polecić.
Najlepiej jakby się wypowiedział Thomas z FSV bo ma ogląd na większą skalę, a nie tylko jednostkowe przypadki;)

Wysłane z Tapatalk

honzik07
07-11-2017, 07:56
czyli uzytkujac z głowa nie powinno byc problemów na czym polega to zamkniecie bloku ogladałem juz dwa po przejechaniu sie jednym bardzo mile sie zaskoczyłem komfortem i jazda powiedzcie mi jeszcze czy przebiegi koło 200-250 to jakis problem dla tego silnika czy raczej nie

bzyq81
07-11-2017, 09:52
czyli uzytkujac z głowa nie powinno byc problemów na czym polega to zamkniecie bloku ogladałem juz dwa po przejechaniu sie jednym bardzo mile sie zaskoczyłem komfortem i jazda powiedzcie mi jeszcze czy przebiegi koło 200-250 to jakis problem dla tego silnika czy raczej nie
Jak z glowa to nie powinno i raczej nie będzie.
Tu masz ogólnikowo z czym się je zamkniecie:
http://fsv-performance.pl/oferta/zamykanie-blokow-silnikow-volvo-ford-tuning-silnika/

W skrócie robimy jak juz padło albo celujemy w jakieś abstrakcyjne moce.
Można też zrobić profilaktycznie jak ktoś ma budżet na to.
Na dzień dobry wolałbym przeznaczyć ta kasę na poprawki serii:
-zawód dv
-aktuator
-ecu spacer
-fmic
- decat
- mapa
-LPG jak nie ma

;)

Jak przebieg oryginalny to nie ma się co bać tych większych. Weź tylko poprawkę, że później auto musisz sprzedać, a słabo wykonalne w naszym kraju sprzedać auto 300+ jak dookoła pełno "igiel" od dziadka z przebiega mi 150tys heh; )



Wysłane z Tapatalk

honzik07
07-11-2017, 11:09
dwie takie igły juz własnie ogladałem jedna z wyszpachlowanym bokiem 150km druga szpachla na słupku dzrwi kierowcy i pod silnik wiaderko na olej by sie przydało 175km a jest ich niezawiele do wyboru jakis problemów z pobieraniem oleju niemaja ? jeden sprzedawca mówił ze na 10tys dolewa jakies 5-7 setek mysle ze to norma

kocur
07-11-2017, 11:36
Jak przebieg oryginalny to nie ma się co bać tych większych. Weź tylko poprawkę, że później auto musisz sprzedać, a słabo wykonalne w naszym kraju sprzedać auto 300+ jak dookoła pełno "igiel" od dziadka z przebiega mi 150tys heh; )



Zadbane 2.5 z czystą historią schodzi od kopa - wiem bo swojego pół roku szukałem. Jak ktoś szuka 2.5 to czy ma 200kkm czy 300kkm różnicy mu nie zrobi. :)

honzik07
07-11-2017, 11:47
niedawno sprzedałem seata altee 1,6 samochud w ładnym stanie bez zadnych wad przebieg orginał 260tys i tu był problem a wygladała lepiej niz wszystkie co niby miały po 140 ale trafił sie klijent ktoremu zalezało na stanie a nie koniecznie liczniku jak jezdzicie takimi to powiedzcie takie realne spalanie tego 2,5 gazu

kocur
07-11-2017, 11:52
Ale Altea 1.6 to nie 2.5 którego jest na rynku kilkanaście sztuk na handel :)

Nie przewiduje gazu - 70-80% miasto 11.5 litra po 3 latach z hakiem.

honzik07
07-11-2017, 11:59
jeden sprzedawca powiedział ze przy spokojnej jezdzie w 13lpg sie miesci czyli jesli u ciebie 11,5 pb to 13 lpg moze byc ale jak na taki silnik i tak niewiele

bzyq81
07-11-2017, 12:41
Od 13 do 16 jazda miejska. 13-14 trasa, no limit przy bucie;)

Wysłane z Tapatalk

honzik07
07-11-2017, 13:06
a jakies newralgiczne miejsca jesli chodzi o korozje

kocur
07-11-2017, 13:12
Każde miejsce gdzie było tłuczone. Mój 9 letni nie ma ani śladu rudej (odpukać).

MAG
07-11-2017, 13:27
W S-Maxach typówka to wypiaskowane progi (szczególnie za przednim kołem - u mnie wręcz lakier tam odchodził...) i tylna, dolna część tylnych drzwi.

Jesli gdzies indziej cos się dzieje, to na 99% jest to wynikiem napraw blacharskich.

honzik07
07-11-2017, 13:28
z jakimi macie przebiegami i czy robiliscie juz cos przy sprzegle mam zamiar sie przejechac zobaczyc tego https://www.olx.pl/oferta/ford-s-max-2-5t-st220-lpg-full-opcja-CID5-IDpnXfR.html#ed309504cd

bzyq81
07-11-2017, 14:41
z jakimi macie przebiegami i czy robiliscie juz cos przy sprzegle mam zamiar sie przejechac zobaczyc tego https://www.olx.pl/oferta/ford-s-max-2-5t-st220-lpg-full-opcja-CID5-IDpnXfR.html#ed309504cd
190tys i wymieniłem na jednomas. W końcu spokój. Dwumas juz trochę stukal i sprzeglo się slizgalo.
Koszt kompletu jednomas z wymianą to max 2k. Ważniejsza sprawa to ile jezdzi na LPG i czy są robione przeglądy instalacji.

P.S. To z ogłoszenia to nie full.
Jak chcesz full to szukaj titanium S z dodatkami. Tylko powodzenia znaleźć cokolwiek poniżej 40k.
Tu masz takiego co mało mu brakuje do full
https://www.otomoto.pl/oferta/ford-s-max-s-max-2-5t-220km-full-opcja-96000-km-ID6zgvn1.html



Wysłane z Tapatalk

honzik07
07-11-2017, 14:45
o jak jest zestaw na jednomas to juz jest dobrze pewnie valeo

bzyq81
07-11-2017, 14:47
o jak jest zestaw na jednomas to juz jest dobrze pewnie valeo
Tak. Dziala wyśmienicie i zapewnia spokój ducha;)

Wysłane z Tapatalk

honzik07
07-11-2017, 14:52
montowałem juz takie zestawy w vw i oplu bez problemów ja dotad ten niby ma 230km wiec albo juz zrobione albo na koncówce

kocur
07-11-2017, 15:42
Tutaj jest mocny silnik i większe drgania - osobiście jak przyjdzie pora to wrzucę ORI - tym bardziej że w ramach W12 pokrywają 50% kosztów - więc wychodzi ~2500 - szkoda oszczędzać kilka stówek.

Jak auto grzało trasy to zrobi 250kkm na jednej dwumasie - moje bujało się cały czas po mieście - więc pewnie dojechane już jest przy 150 kkm.

honzik07
07-11-2017, 15:47
smiało mozna wkładac valeo u mnie w t4 b2,5 tdi zrobiło juz 75tys i jak narazie nic nie zapowiada zeby padło a t4 lata załadowane i z przyczepa

cliner
07-11-2017, 20:26
Śmiało, to można wymienić sprzęgło na to mocniejsze od Focusa RS...To jest dopiero dobra modernizacja..Jest dużo lepiej od ori,szczególnie jak jest trochę więcej od fabryki dołożone.

bzyq81
07-11-2017, 23:16
Jak juz mają się wypowiedzieć osoby posiadające 2.5t to luknijcie na mojego czy jedzie jak Wasze. Trochę zmulila kontrola trakcji ale do 160 wydaje się ok. Później idzie to wolno. Przy zakupie ruszcie na szybsza trasę jakby co, porownajcie i dajcie znać.
https://youtu.be/7AQ_PCv1gGw


Wysłane z Tapatalk

kocur
08-11-2017, 06:39
Na zimnym silniku pałowanie ... ech :)

Przy takim starcie kontrola trakcji często się włącza - wystarczy ciut mokrego albo piasku,

bzyq81
08-11-2017, 08:59
Na zimnym silniku pałowanie ... ech :)

Przy takim starcie kontrola trakcji często się włącza - wystarczy ciut mokrego albo piasku,
Przejechane juz 2km wiec nie od razu z zimnego. To jednorazowy test a bardziej chodziło żeby IC nie był zagotowany. Z resztą widać ze wskazówka wystrzelila prawie od razu w górę. Na kompie patrzałem to przy 75 stopniach jeszcze stoi w miejscu. Znam ludzi co paluja tak na codzień od ruszenia but a to już karygodne.


Wysłane z Tapatalk

honzik07
08-11-2017, 09:10
co do tych problemów z blokiem rozumiem ze pierwszym obiawem bedzie zabrudzony płyn spaliny i pewnie cisnienie w płynie

bzyq81
08-11-2017, 09:35
co do tych problemów z blokiem rozumiem ze pierwszym obiawem bedzie zabrudzony płyn spaliny i pewnie cisnienie w płynie
Takie coś do oględzin wystarczy. Plus obserwacja płynu i chmurki z rury.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6404913257

Wysłane z Tapatalk

honzik07
08-11-2017, 09:43
dwumas to standardowo bedzie słychac na wolnych i zmiana po wcisnieciu sprzegła

honzik07
10-11-2017, 09:19
jeszcze jedno pytanko poprzednie ktore ogladałem nie miały takich trzech guzików pod biegami ten ma co to jest

piotrek305
10-11-2017, 09:42
jeszcze jedno pytanko poprzednie ktore ogladałem nie miały takich trzech guzików pod biegami ten ma co to jest

regulacja sztywności zawieszenia

bzyq81
10-11-2017, 09:47
regulacja sztywności zawieszenia
I drenaż portfela w przypadku usterki amora;)
IVDC - poczytaj i ew zdecyduj.

Wysłane z Tapatalk

honzik07
10-11-2017, 10:20
jakos bardzo awaryjne wyposazenie ? amorki uzywane kolo 500zł jakas firma to regeneruje tez kolo 500 sztuka nowych nie znalazłem

Juzek
10-11-2017, 10:45
Nówka za 890 PLN a funkcjonalność jest zaczypista

Wysłane z Szajsunga MkIV

honzik07
10-11-2017, 10:52
cos jeszcze oprucz amorków pada w tym układzie

kocur
10-11-2017, 11:59
Przecież amortyzatory to eksploatacja a nie awaria.

Nie znam auta w którym nie trzeba od czasu do czasu włożyć kasę w zawieszenie. Jedno droższe inne tańsze - za komfort się płaci.

honzik07
10-11-2017, 12:14
dlatego pytam czy cos jeszcze sie psuje w tym np.sterownik czy jakies czujniki

kocur
10-11-2017, 12:53
Elektronika to wytrzyma pewnie 50 lat.
Normalnie w świecie amory się wybijają jak w każdym innym aucie i po jakimś czasie zaczynają cieknąć, nie wybierają już tak dobrze, stukają - trzeba wymienić.
Różnica w cenie zakupu nowego jak już napisano.

bzyq81
10-11-2017, 12:58
Podsumowując - nie ma się co napalac na IVDC bo to zadkie element wyposażenia i utrudni sprawę znalezienia czegokolwiek godnego zakupu. Ale jak jest i na chwilę zakupu działa to przez to nie ma co skreśla auta. Zaznaczyłem tylko, że ew wymiana jest ciut droższa niż zwykłych.
A już bardziej ogólnie to w S-max 2.5t nie ma jakich mega słabych punktów. Jak wymienione w wątku rzeczy będą ok to śmiało brac;)

Wysłane z Tapatalk

honzik07
10-11-2017, 20:02
dogadałem sie jade go zobaczyc

bzyq81
12-11-2017, 10:09
dogadałem sie jade go zobaczyc
Ktorego? Opisz wrażenia.

Wysłane z Tapatalk

honzik07
13-11-2017, 08:07
ogladałem tego z poznania z linku niestety ale wruciłem bez auta szukam dalej

MAG
13-11-2017, 08:17
Nówka za 890 PLN a funkcjonalność jest zaczypista

Do S-Max'a ta cena? Bo mam watpliwości ...
Do Mondeo sa tańsze i sa łatwiej dostepne niz te do S-Max'a ...

Ale co do drugiej części zgadzam sie w 100% - sam wymieniłem na zwykłe zawieszenie, ale teraz postanowiłem dać tylne amory do regeneracji i wrócić do zawiechy IVDS.

Wtedy gdy zmieniałem nic poza ori nie było dostepne (cena prawie 2 tys za sztukę), a regeneracja kosztowała prawie tysiaka od sztuki (obecnie 490zł) ...

Juzek
13-11-2017, 08:21
Podaj swój VIN a podam Ci cenę

Wysłane z Szajsunga MkIV

MAG
13-11-2017, 08:41
WF0SXXGBWS7C10500

Jak możesz podac ceny i na przód i na tył bedę wdzięczny :P

Juzek
13-11-2017, 14:51
Ceny oryginałów

Przód 2500 PLN
Tył 2700 PLN

Nie zazdraszczam :-)

Wysłane z Szajsunga MkIV

kocur
13-11-2017, 16:02
Odwrotnie niż do Mondeo :)

Ja płaciłem 850 za ORI do przodu a tył jak sprawdzałem był stówkę tańszy.

honzik07
27-11-2017, 08:00
nareszcie nabyłem s-maxa 2006r 2,5t 7osób 163tys przebiegu niby udokumentowany i sprawdzony w serwisie sirodek tez ładny wyglada na tyle przebiegu mam tylko pytanie po przesiadce z poprzedniego auta mam wrazenie ze troche ciezko chodzi kiera ten typ tak ma czy cos nie chalo i czy jest mozliwosc zaprogramowania lusterek zeby sie składały po zamknieciu auta

bzyq81
27-11-2017, 08:51
nareszcie nabyłem s-maxa 2006r 2,5t 7osób 163tys przebiegu niby udokumentowany i sprawdzony w serwisie sirodek tez ładny wyglada na tyle przebiegu mam tylko pytanie po przesiadce z poprzedniego auta mam wrazenie ze troche ciezko chodzi kiera ten typ tak ma czy cos nie chalo i czy jest mozliwosc zaprogramowania lusterek zeby sie składały po zamknieciu auta
Kiera powinna chodzić ...hmmm... Normalnie. Czuć lekki opór ale chodzi w miarę lekko jak na hydrauliczne wspomaganie. Zależy z czego się przesiadles. Jak było elektryczne lub elektrohydrauliczne to tu czuć większy opór, ale ciężko nie jest.

Wysłane z Tapatalk

piotrek305
27-11-2017, 08:51
nareszcie nabyłem s-maxa 2006r 2,5t 7osób 163tys przebiegu niby udokumentowany i sprawdzony w serwisie sirodek tez ładny wyglada na tyle przebiegu mam tylko pytanie po przesiadce z poprzedniego auta mam wrazenie ze troche ciezko chodzi kiera ten typ tak ma czy cos nie chalo i czy jest mozliwosc zaprogramowania lusterek zeby sie składały po zamknieciu auta

pokaż :)

honzik07
27-11-2017, 09:10
jak zrobie jakies fotki to dam przejsciowo jezdziłem c2 wspomaganie elektryczne wczesniej 2lata altea tez elektryk niema tragedi ale chodzi ciezej w szczególnosci wyczuwa zona i tak jakby po odpaleniu po przestoju pierwszy skret ciezej a pózniej lepiej

Marek
27-11-2017, 09:18
szczegulnosci wyczówa zona i tak jagby po odpaleniu po przestoju pierwszy skret ciezej a puzniej lepiej

Twoja nauczycielka z podstawówki od j.polskiego płakała jak przeczytała :D

kordyl
27-11-2017, 09:25
Płakała ? Raczej poszła strzelić sobie w głowę.

honzik07
27-11-2017, 09:33
pisze w pracy na szybko miedzy klietami

Bump: jedyna rzecza która napewno jest do ogarniecia to chyba sprzegiełko klimy bo po właczeniu klimy słychac na wolnych takie delikatne terkotanie po wyłaczeniu cisza bo napinacz to raczej terkotałby bez róznicy czy z klima czy bez

Marek
27-11-2017, 09:42
pisze w pracy na szybko miedzy klietami
Ja też i jakoś nie robię z Siebie analfabety :P

honzik07
27-11-2017, 11:08
a z tym programowaniem składania lusterek ktos cos wie bo na moim ciasnym parkingu jest to bardzo pomocne zeby nie stracic lusterka

Juzek
27-11-2017, 15:34
Poszukaj kogoś z ELMConfig. A wcześniej sprawdź czy Twoje moduły drzwiowe to obsłużą

Wysłane z Szajsunga MkIV

MAG
28-11-2017, 08:34
W 2006-tym raczej nie wystarczy zaprogramować - kiedyś pytałem się o swojego (styczeń 2007) i nie było takiej możliwości bez wymiany modułów, a że ja nie chcę automatycznego składania, bo wystarcza mi te z guzika, to tym bardziej nie zawracałem sobie głowy szukaniem odpowiednich gratów ...

honzik07
28-11-2017, 11:46
wiec bede musiał chyba pamietac o składaniu paluchem jeszcze jedno czy olej valvoline 5w40 max life bedzie dobry do tego silnika

totek2
28-11-2017, 11:49
kiedyś pytałem się o swojego (styczeń 2007) i nie było takiej możliwości
przyjedź to się możliwość może znajdzie :)

MAG
28-11-2017, 13:39
przyjedź ..
A żebyś wiedział, że przyjadę :619:
Będę w Gdańsku przed Sylwestrem i wracam do siebie 6-stycznia, to się na 100% odezwę w tym czasie :027:

totek2
28-11-2017, 13:45
Będę w Gdańsku przed Sylwestrem i wracam do siebie 6-stycznia
Ja od 21.12.2017 do 04.01.2018 jestem w Zgorzelcu :)

kocur
28-11-2017, 21:07
No i gdzie foty tego Maxa ?

Jak Yeti - wszyscy o nim mówią ale nikt nie widział ;)

honzik07
29-11-2017, 07:43
dodam w sobote

honzik07
01-12-2017, 08:22
wczoraj niespodzianka zona zapala auto pod praca abs i kntrola nie zgasły ja dzis chciałem zobaczyc o co chodzi a tu wszystko git nic nie swieci

kordyl
01-12-2017, 09:22
Pewnie kabel przy którymś kole.

honzik07
01-12-2017, 11:32
moze i tak bo ostro sniegu wczoraj dowaliło

honzik07
02-12-2017, 08:16
wczoraj miałem chwile zeby pogrzebac przy aucie zamontowałe cb pozmieniałem oswietlenie wnetrza na ledy i niechcacy zamkłem auto jak byłem w srodku właczył sie alarm klikłem pilotem zamknij otworz i git ale po tym po kazdym zapaleniu auta mam komunikat alarm potrzebuje obsługi jak to skasowac

bzyq81
02-12-2017, 09:06
wczoraj miałem chwile zeby pogrzebac przy aucie zamontowałe cb pozmieniałem oswietlenie wnetrza na ledy i niechcacy zamkłem auto jak byłem w srodku właczył sie alarm klikłem pilotem zamknij otworz i git ale po tym po kazdym zapaleniu auta mam komunikat alarm potrzebuje obsługi jak to skasowac
Tez to mam i olalem temat narazie. Na kompie żadnych błędów. Chyba, że ktoś przecwiczyl od czego taki komunikat to może się podzielić.

Wysłane z Tapatalk

honzik07
02-12-2017, 09:28
tylko wczesniej nic takiego nie było chyba ze te ledy robia jakies zakłucenia dla czujników ale przeciez jak zamkniety alarm uzbroiony to nie swieca wiec nie powinny

bzyq81
02-12-2017, 11:58
tylko wczesniej nic takiego nie było chyba ze te ledy robia jakies zakłucenia dla czujników ale przeciez jak zamkniety alarm uzbroiony to nie swieca wiec nie powinny
Ooo u mnie też to po montażu ledow się pojawiło wiec może tutaj trop.

Wysłane z Tapatalk

honzik07
02-12-2017, 11:59
zamontuje dzis spowrotem zwykła zarówke i zobacze

honzik07
03-12-2017, 09:51
potwierdzam zamontowałem zarówke i komunikat juz sie nie pojawił wiec kupiłem leda firmowego osrama i tez jest git bez zadnych komunikatów sprawdzałem tez to terkotanie i to nie klima tylko napinacz paska alternatora klekocze musze wymienic mam jeszcze pytanko czy olej valvoline maxlife 5w40 bedzie ok do tego silnika

cliner
03-12-2017, 15:42
To terkotanie masz przy przyśpieszaniu...tak od 1500 obrotów?

bzyq81
03-12-2017, 21:12
Wydaje mi się, że każdy led z can bus będzie ok. Ja założyłem zwykły i komunikat pojawia się po każdym użyciu oświetlenia wewnatrz;)
Co do oleju to jak w konfiguratorze produktów neta jest do tego motoru to czemu nie. Nie wierz tylko w regułę long life i tyle.

Wysłane z Tapatalk

Juzek
04-12-2017, 05:32
Ja leję valvoline 5w30 FE

Wysłane z Szajsunga MkIV

honzik07
04-12-2017, 07:46
terkotanie tylko na wolnych obrotach napinacz drzy i stuka jak go docisłem to przestał co do ledów to te poprzednie tez były z canbusem a jednak wywalał komunikat wymiany oleju robie zawsze co 10tys

honzik07
06-12-2017, 09:34
terkotanie zlikwidowane winowajca okazał sie pasek dayco po 6tys tak sie rozciagnoł ze napinacz terkotał o ogranicznik jak ktos by wiedział jak poradzic sobie z programowaniem tych lusterek to prosze o info bo jednak musze miec składane z zamknieciem zona zapomina składac i dzis rano juz prawe wygiete w druga strone naszczescie nic sie nie stało nastawiłem i jest ok co do tego oleju który bedzie lepszy valvoline maxlife 5w40Olej syntetyczny API SL/CF, ACEA A3, B3, B4, VW 502.00/505.00 czy valvoline syntpower 5w30 Olej syntetyczny API SM/CF, ACEA A3, B4, C3 Audi, Seat, Skoda, VW (VW 504.00/VW507.00), Mercedes-Benz (MB229.51) i BMW (LongLife-04)

honzik07
16-12-2017, 07:44
mam dylemat z tym olejem moze ktos pomoze

kocur
16-12-2017, 10:42
To jest temat o zakupie - wrzuć normalne informacje w dobry temat to ludzie będą czytać.

karloss
16-12-2017, 13:04
Honzik07 - zacznij używać interpunkcji bo tego nie da się czytać. Szanuj innych jak chcesz być szanowany!

kumpel Fordzika
16-12-2017, 14:51
mam dylemat z tym olejem moze ktos pomoze O specyfikacji lepkościowej i jakościowej jak w instrukcji obsługi do Forda. Producent dowolny, czym droższa marka tym może lepiej dla silnika.

cliner
18-12-2017, 15:41
Lej 0W40 lub 5W40. Osobiście polecam Millers

honzik07
19-12-2017, 07:36
jesli chodzi o marke to jestem przekonany do valvoline

kumpel Fordzika
19-12-2017, 08:37
jesli chodzi o marke to jestem przekonany do valvoline
Dobre, tanie i pewne oleje, ale ...... nic szczególnego raczej.

honzik07
02-01-2018, 14:00
jeszcze pytanko czy wersja 2,5 ma inne sprezyny niz np.2,0 bo po porównaniu mojego z innym na parkingu jakos nisko stoi

cliner
02-01-2018, 21:08
Twój?Czy ten drugi?Może w dziurę wjechał...:027:

honzik07
03-01-2018, 08:14
mój niżej stoi

kocur
03-01-2018, 10:12
Może tamten wyjął siedzenia i jest lżejszy ;)

Trzeba było zrobić foto obu jak stoją obok siebie to by było widać wyraźnie co i jak.

honzik07
13-01-2018, 14:08
jak narazie jestem zadowolony z zakupu jezdzi sie swietnie nareszcie auto ktore brzmi i jedzie spalanie lpg spokojna jazda po miescie 13l wiec chyba ok dzis zrobiłem wymiany filtrów oleju i swiec jedyny problem jaki mi został to te czasem zapalajace sie kontrolki abs i kontroli dzieki wielkie wszystkim za pomoc w zakupie

honzik07
11-03-2018, 17:07
spuznione fotki

byledoprzodu
14-03-2018, 12:46
Podjąłem już decyzję, że następne auto to S-MAX. Stoję teraz przed wyborem, czy szukać jak najmłodszego egzemplarza z silnikiem 2.5t (widziałem nawet z 2008) i ewentualnie dorzucić LPG, czy celować w coś młodszego (2012-2014) z mniejszym przebiegiem z 2.0 EB.
Budżet to okolice 60k, jeśli wpadnie coś szczególnego to i może naciągnę trochę górną granicę. Oczywiście oczy świecą mi się na Titanium S, jednak najważniejsze dla mnie jest aby był Bluetooth do muzyki i telefon oraz czujniki przód/tył.
Jeśli chodzi o kasę, to czy lepiej mniej wydać i na star doinwestować, np sprzęgło od RS + modyfikację w silniku, czy no właśnie.. wydać więcej na młodszego z 2.0 EB i modlić się że większych kosztów nie będzie generował na starcie. O sprzedaży nie myślę bo jak autko będzie się sprawować to i z 10 lat mogę nim jeździć. Dzieciaków 3 i wszystkie w fotelikach w chwili obecnej więc zanim z nich wyjdą to trochę minie.
Jeśli mogę Was prosić, to chciałbym usłyszeć konkretne za i przeciw co do powyższych dywagacji. Koszta eksploatacji, zużycie auta - jak czas i przejechane km wpływają na wyciszenie i komfort itd. Z tego co doczytałem to 2.5t są bardzo polecane i dobrze sprawdzone. Instalacja LPG nie jest kluczowa, ale jeśli będzie ten silnik to mocno się nad nią zastanowię. Nie jeżdżę dużo, jakieś 20 tys rocznie i głównie dojazdy do pracy około 15 km w 1 stronę więc diesel całkowicie odpada.
Proszę Was o wsparcie!

kopson
14-03-2018, 13:53
Zawsze lepiej jest kupić młodszy egzemplarz z niższym przebiegiem niż taki sam ale starszy, tym bardziej, jeśli masz zamiar pojeździć nim dłużej. To tak jak w życiu: zawsze lepiej mieć nowszy telewizor/telefon niż starszy (no chyba, że ktoś ma sentyment do staroci).
I jeden i drugi silnik to dobry wybór. Ja jednak bardziej skłaniałbym się ku 2-litrówce EB. Moc i osiągi bardzo zbliżone do 2.5, za to realne spalanie powinno być niższe, tak samo jak niższe będą koszty ubezpieczenia i serwisu.
Co ciekawe, nawet gdy kupisz słabszą odmianę 2.0 EcoBoost (203KM) to za niewielką opłatą u kolegów z forum możesz podnieść moc do mocniejszej fabrycznej wersji (240KM), czyli więcej niż w serii ma 2.5T.
Instalacja LPG w obu silnikach tania nie będzie (2.5 ma 5 cylindrów, a 2.0 EB bezpośredni wtrysk benzyny), więc przy niewielkich rocznych przebiegach koszt takiej instalacji zwracałby się długo.

byledoprzodu
14-03-2018, 14:17
Dzięki!

Jedyne co mnie dodatkowo martwi w 2.0 EB to fakt, że najwięcej egzemplarzy z Automatem Power Shift, co w teorii jest kolejnym potencjalnym punktem awarii.. dość kosztownym..

piotrek305
14-03-2018, 14:22
ja bym tez szukał nowszego auta :) te z 2.5T do świeżych już mówiąc delikatnie nie należą, zwłaszcza jak chcesz dłużej pojeździć :)

honzik07
14-03-2018, 14:43
tylko ten 2,5t moze przezyc dwa razy tego 2,0

piotrek305
14-03-2018, 14:50
tylko ten 2,5t moze przezyc dwa razy tego 2,0

bez przesady.. zobacz na mobile.de jakie są przebiegi EB

czeslaw555
14-03-2018, 15:00
zobacz na mobile.de jakie są przebiegi EB
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=9000&makeModelVariant1.modelId=47&minFirstRegistrationDate=2011&minPowerAsArray=118&minPowerAsArray=KW&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING

byledoprzodu
14-03-2018, 15:47
Oczywiście że mobile przeglądałem i nawet znalazłem 2.0 EB w manualu z tym, że no.. Pytam Was o zdanie bo dłużej siedzicie, więcej widzieliście no i ten teges..
Ja naprawdę na spokojnie, szukać mogę i pół roku jak nie dłużej, nie spieszę się, ale ma być to egzemplarz idealny ;)
Swoją drogą wynorałem coś takiego tylko ten przebieg to coś nieprawdopodobnego ;)
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Ford-S-MAX-2.5T-Top-Zustand-Original-27.010/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:desc,ms1:9000_4 7_,frn:2006,frx:2015,ful:petrol,ccn:2400/pg:vipcar/251735939.html

adamze27
14-03-2018, 15:56
tylko ten przebieg to coś nieprawdopodobnego
taki przebieg to rarytas o ile ktoś potwierdzi historie serwisową :D cena robi wrażenie plus akcyza za auto 10-letnie w średnim wyposażeniu

czeslaw555
14-03-2018, 16:31
i tak zawsze jest, ciągle coś nie pasuje

kopson
14-03-2018, 20:00
i tak zawsze jest, ciągle coś nie pasuje

No właśnie:) albo przebieg za duży, albo za mały, albo silnik nie ten, albo kolor nie pasuje, albo wyposażenie niekompletne.
Problem znika wtedy, gdy kupuje się nowe w salonie: można wybrać sobie wszystko czego dusza zapragnie, oczywiście gdy wystarczy hajsu:D

adamze27
14-03-2018, 20:39
i tak zawsze jest, ciągle coś nie pasuje
dobrze wiesz o co chodzi :D akurat ten egzemplarz w moim odczuciu nie jest wart tych pieniędzy,a dlaczego?nie jest to wersja limitowana czy produkowana w małej ilosci,autko mimo małego przebiegu ma 10 lat i nic tego nie zmieni,60 tys. zł plus opłaty robi już kwotę spora,w momencie zakupu właściciel tego samochodu straci na nim rocznikowo jakieś 20 tys. zł...metryki nie zmienisz,stary to stary a nowy to nowy

honzik07
13-04-2018, 09:03
mam jeszcze pytanko do włascicieli 2,5t czy u was tez słychac lekko pompe wspomagania bo moja lekko słychac szczegulnie podczas skrecania i niewiem czy ten typ tak ma czy zaczyna cos sie dziac z pompa i czasem jak po postoju manewruje na parkingu to podczas skrecania cos jakby tarło chwilowo i puzniej przechodzi

Juzek
13-04-2018, 14:57
Czy płyn wspomagania był wymieniany?

Nastukane na szklanym ekranie

honzik07
16-04-2018, 08:58
ja jeszcze nie wymieniałem a wczesniej niewiem

Juzek
16-04-2018, 12:19
A jaki kolor płynu widzisz w zbiorniku? Jeśli inny niż zielony to bym wymienił :-)

Nastukane na szklanym ekranie

honzik07
17-04-2018, 08:01
niby ciemny zielony tylko ktos mi powiedział ze niby zielony jest w wspomaganiu elektrycznym a tu powinien byc czerwony

Juzek
17-04-2018, 09:21
Masz tą samą pompę i magiel co ja. Specyfikacja Forda mówi, że powinien być zielony.

Nastukane na szklanym ekranie

honzik07
17-04-2018, 12:25
a orientujesz sie konkretnie jaki ten płyn

Juzek
17-04-2018, 16:24
Jak na fotohttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180417/061622257263626c1fc1abcf52208d0c.jpg

Nastukane na szklanym ekranie

honzik07
23-04-2018, 09:32
chyba sprawa sama sie wyjasniła musze wymienic łozyska amortyzatorów zaczeły obcierac i strzelac podczas skrecania

motorek4612
23-04-2018, 18:39
Nie rzucił wam sie ten egzemplarz w oczy????
www.otomoto.pl/oferta/ford-s-max-2-5t-xenon-navi-skora-panorama-7-osob-ID6zX9sF.html#a52781024f

slawek-kali
23-04-2018, 18:42
tyle ze w listopadzie 2017 mial prawie 206kkm ;)