Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Chiptuning 1.6tdci 95km 380tys przebieg


dm11211
29-05-2018, 10:20
Witam,

Posiadam Focus-a mk3 1.6tdci 95km z 2011r. 95 km na taki dosyć duży samochód wraz z pasażerami oraz klimatyzacją to trochę mało. Ma ciężko się zebrać.

Czytałem, że 95km i 115 to te same silniki tylko soft inny. I jest możliwy chip nawet do +/- 135km.

Przebieg samochodu to prawie 380 tys km. Czy to nie jest za dużo na chip ? I za bardzo nie wysili silnika ?

piotrfocustdci
29-05-2018, 10:42
Jest ogromny wątek poświęcony chipowaniu. Zajrzyj tam. Warto!

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

totek2
29-05-2018, 14:51
Przebieg spory, ja bym chyba zrobił zmianę na 115KM na fabrycznym sofcie. Różnice odczujesz a silnik nie będzie za bardzo wysilony.
Jak bywasz w Gdańsku to mogę Ci ogarnąć.

dm11211
30-05-2018, 09:08
Czytałem już chyba wszystkie wątki dot. chipowania tego silnika.
Samochód podobno odzyskuje nowe życie :P

Najbardziej mnie intrygowało pytanie czy ze względu na ten przebieg silnik i podzespoły nie będą już za bardzo "zmęczone" na taki chip.

Dzięki za opinie.

Jak bywasz w Gdańsku to mogę Ci ogarnąć.

Dzięki, ale do Gdańska mam dość spory kawałek drogi. Jestem spod Włocławka

Flisator
22-01-2025, 11:35
Jak w temacie. Jestem świeżo po chipie, raptem wczoraj. Chciałem zasięgnąć waszej opinii. Generalnie silnik ma ok 340 tys nalotu. Zastanawia mnie czy niedostatek w wyższych obrotach powodować będzie zawalony dolot? Hamownia drogowa. Jak patrzyłem po wykresach na google grafika to moment jest całkiem dobry. Inne podobne wychodzą gorzej.

https://i.ibb.co/gF6sRtM/P-20250121-140716-1.jpg (https://ibb.co/gF6sRtM)

klocolus
24-01-2025, 21:29
Zastanawia mnie czy niedostatek w wyższych obrotach powodować będzie zawalony dolot?

Na pewno może ale też może być sporo innych czynników. Zużycie turbo, przytkanie dpfa, wytarte krzywki/popychace wałka rozrządu, wtryski itd. Oraz od tego jak zrobiony jest program.

Flisator
24-01-2025, 23:15
Dzięki. Z tego wszystkiego to doszło by wytarcie wałka. Jak zrobi się ciepłej to zaglądnę kamera do DPF i dolotu przez rurkę EGR. Nie mniej tam gdzie ma być moc maksymalna to nie kręcę silnika. DPF już ma swoje zrobione, ale wypala się co 1200-1300km więc źle nie jest.