Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Tuning
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-05-2018, 11:20   #1
dm11211
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 10-04-2018
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 2
Domyślnie Chiptuning 1.6tdci 95km 380tys przebieg

Witam,

Posiadam Focus-a mk3 1.6tdci 95km z 2011r. 95 km na taki dosyć duży samochód wraz z pasażerami oraz klimatyzacją to trochę mało. Ma ciężko się zebrać.

Czytałem, że 95km i 115 to te same silniki tylko soft inny. I jest możliwy chip nawet do +/- 135km.

Przebieg samochodu to prawie 380 tys km. Czy to nie jest za dużo na chip ? I za bardzo nie wysili silnika ?

dm11211 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2018, 11:42   #2
piotrfocustdci
ford::advanced
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-12-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 264
Domyślnie Odp: Chiptuning 1.6tdci 95km 380tys przebieg

Jest ogromny wątek poświęcony chipowaniu. Zajrzyj tam. Warto!

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
piotrfocustdci jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-05-2018, 15:51   #3
totek2
FCP member
 
Avatar totek2
 
Zarejestrowany: 23-10-2012
Skąd: Gdańsk/Zgorzelec
Model: Mondeo MK5 ST Line X AWD
Silnik: 2.0 180KM-> ~205
Rocznik: 2018
Postów: 2,894
Domyślnie Odp: Chiptuning 1.6tdci 95km 380tys przebieg

Przebieg spory, ja bym chyba zrobił zmianę na 115KM na fabrycznym sofcie. Różnice odczujesz a silnik nie będzie za bardzo wysilony.
Jak bywasz w Gdańsku to mogę Ci ogarnąć.
__________________
Trzeba być wytrwałym żeby się ze mną skontaktować, oczywiście nie gwarantuje to możliwości spotkania
totek2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2018, 10:08   #4
dm11211
ford::amateur
 
Imię: Damian
Zarejestrowany: 10-04-2018
Model: Focus
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Postów: 2
Domyślnie Odp: Chiptuning 1.6tdci 95km 380tys przebieg

Czytałem już chyba wszystkie wątki dot. chipowania tego silnika.
Samochód podobno odzyskuje nowe życie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Najbardziej mnie intrygowało pytanie czy ze względu na ten przebieg silnik i podzespoły nie będą już za bardzo "zmęczone" na taki chip.

Dzięki za opinie.

Cytat:
Napisał totek2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak bywasz w Gdańsku to mogę Ci ogarnąć.
Dzięki, ale do Gdańska mam dość spory kawałek drogi. Jestem spod Włocławka
dm11211 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-01-2025, 12:35   #5
Flisator
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-08-2024
Skąd: Suwałki
Model: Focus mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2018
Postów: 334
Domyślnie Tuning 1.6tdci 2013 Focus mk3

Jak w temacie. Jestem świeżo po chipie, raptem wczoraj. Chciałem zasięgnąć waszej opinii. Generalnie silnik ma ok 340 tys nalotu. Zastanawia mnie czy niedostatek w wyższych obrotach powodować będzie zawalony dolot? Hamownia drogowa. Jak patrzyłem po wykresach na google grafika to moment jest całkiem dobry. Inne podobne wychodzą gorzej.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez Flisator ; 22-01-2025 o 12:39
Flisator jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-01-2025, 22:29   #6
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,883
Domyślnie Odp: Tuning 1.6tdci 2013 Focus mk3

Cytat:
Napisał Flisator Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Zastanawia mnie czy niedostatek w wyższych obrotach powodować będzie zawalony dolot?
Na pewno może ale też może być sporo innych czynników. Zużycie turbo, przytkanie dpfa, wytarte krzywki/popychace wałka rozrządu, wtryski itd. Oraz od tego jak zrobiony jest program.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-01-2025, 00:15   #7
Flisator
ford::advanced
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 02-08-2024
Skąd: Suwałki
Model: Focus mk4
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2018
Postów: 334
Domyślnie Odp: Chiptuning 1.6tdci 95km 380tys przebieg

Dzięki. Z tego wszystkiego to doszło by wytarcie wałka. Jak zrobi się ciepłej to zaglądnę kamera do DPF i dolotu przez rurkę EGR. Nie mniej tam gdzie ma być moc maksymalna to nie kręcę silnika. DPF już ma swoje zrobione, ale wypala się co 1200-1300km więc źle nie jest.

Ostatnio edytowane przez Flisator ; 25-01-2025 o 00:17
Flisator jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.