Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wymiana mieszka i gałki biegów - skrzynia manualna


drinks
22-12-2009, 18:13
Przeszukałem forum i nie znalazłem nic jak w temacie - po 3 latach machania wajchą zrobiły mi się dziury w mieszku, może ktoś już wymieniał go na nowy?
Jak się ściąga ten mieszek, wiem, że plastikowa ramka z dołu po ściśnięciu do wewnątrz wyskakuje bez problemu, ale co dalej? Odkręcić jakoś gałkę biegów czy inaczej się to ściąga?
Może ktoś kupował nieoryginalny mieszek do S-ia?, jeśli tak to gdzie? Oferta na Allegro nie powala, jest raptem 1 aukcja....

wit007
22-12-2009, 18:16
Co do zdjęcia - nie wiem, ale na Allegro kupowałem kiedyś mieszek do BMW E30. Skórzany za bodaj 19 zł. I do dziś wygląda świetnie. Też chyba nie było wyboru specjalnego.

drinks
22-12-2009, 21:57
A przy jakim przebiegu mieszek się przeciera?

u mnie po ok 130 tys

be_rcik
23-12-2009, 07:02
Poprosiłem o wymianę przy zakładaniu alarmu. Zakup dokonałem na allegro za cos koło 19 zeta + przesyłka.
Ramkę się po prostu wyciąga, uważnie żeby nie złamać, ale też trochę energii trzeba w to włożyć.

Mieszek jest założony na plastikową ramkę (u mnie srebrną) i przymocowany do niej zszywkami. Mój majster na szczęście miał taki zszywacz.

Potem wciska się spowrotem. Kupiony mieszek jest z trochę grubszej skóry, więc przy jego zakładaniu na ramkę trzeba to zrobić równomiernie, żeby się potem dało wcisnąc w korpus. Ale wchodzi.

Całość robiona uważnie przez profesjonalistę (nie ja to robiłem :razz:) posiadającym pełen sprzęt (zszywacz) - około 10 minut.

O wytrzymałości kupionego opowiem jak przejadę 100 tys. :D
ale muszę przyznać że wygląda solidnie.

drinks
23-12-2009, 07:36
Mieszek jest założony na plastikową ramkę (u mnie srebrną) i przymocowany do niej zszywkami. Mój majster na szczęście miał taki zszywacz.

dzięki, ber_cik, w takim razie juz widzę, że bez pomocy się jednak nie obejdzie

Krzycho02
27-12-2009, 16:08
A przy jakim przebiegu mieszek się przeciera?

u mnie przy przebiegu 142 tys. ma już ze cztery dziury - jakby go myszy pogryzły :)

felicjan-f1
27-12-2009, 18:42
Gałkę się normalnie odkręca,nie ważne czy podciągany wsteczny czy nie.Jest nakręcona na gwintowaną dźwignię zmiany biegów.:]

be_rcik
27-12-2009, 19:13
Gałkę się normalnie odkręca,nie ważne czy podciągany wsteczny czy nie.Jest nakręcona na gwintowaną dźwignię zmiany biegów.:]

W Smaxie nie trzeba odkręcać, górna cześć jest na gumce która się rozszerza mniej wiecej do szerokości gałki (oryginalnej). Ciasno, ale przechodzi.

krzych
31-12-2009, 00:28
Ja ostatnio zdejmowałem mieszek u siebie i podkleiłem od wewnątrz rozdarcie prawdziwą skórą. Niestety oryginalny skórzany mieszek wg mnie jest niby skórzany - jakaś bardzo sztuczna ta skóra :)

tygrysex
01-01-2010, 08:56
Skore w Siu znajdziesz tylko na siedzeniach (jesli masz skorzane) i tylko na "plecach i tylku"... reszta auta to juz tylko eko-skora :(

drinks
14-01-2010, 21:46
no i kupiłem mieszek tutaj:
http://www.allegro.pl:80/show_item.php?item=872139022

Jak dojdzie wezmę się za wymianę, później napiszę, jak mi poszło :-)

drinks
21-01-2010, 19:16
No i wymieniłem mieszek, może komuś się to przyda więc po kolei:
- najpierw trzeba wyciągnąć mieszek razem z czarną ramką, ja ciągnąłem za mieszek do wewnątrz i ramka wyskakiwała z zatrzasków bez kłopotu
- góra mieszka jest na rozciągliwej gumce, więc wystarczy rozciągnąć górę mieszka i przechodzi przez gear stick bez żadnego kłopotu
- mieszek jest połączony z ramką zszywkami tapicerskimi, po 2 z każdego boku, wystarczy nożem podważyć każdą zszywkę i wyciągnąć wszystkie i już mamy ramkę gotową do montażu nowego mieszka
- i tu następuje najtrudniejsze ;-) , trzeba połączyć nowy mieszek z ramką - ja mam pod nosem tapicera, gość w 2 min fachowym zszywaczem tapicerskim przymocował ramkę do mieszka, (nie wziął ani grosza, porządny człek), i pozostało założyć mieszek na m-ce
- tu trochę dłużej mi zeszło, nowy (nieoryginalny) miał gumkę, tę u góry mniej rozciągliwą i wymagało trochę wysiłku przełożenie góry mieszka przez rączkę zmiany biegów, ale udało się :-)
- potem już tylko wcisnąłem ramkę na swoje m-ce i gotowe!

Koszt całości 26 zł za mieszek z wysyłką i parenaście minut roboty. Oryginał kosztuje coś ok 160 zł. Wierzcie lub nie ale wygląda lepiej niż oryginał :-)

maciej
28-04-2010, 20:43
...
- najpierw trzeba wyciągnąć mieszek razem z czarną ramką, ja ciągnąłem za mieszek do wewnątrz i ramka wyskakiwała z zatrzasków bez kłopotu
- góra mieszka jest na rozciągliwej gumce, więc wystarczy rozciągnąć górę mieszka i przechodzi przez gear stick bez żadnego kłopotu
- mieszek jest połączony z ramką zszywkami tapicerskimi, po 2 z każdego boku, wystarczy nożem podważyć każdą zszywkę i wyciągnąć wszystkie i już mamy ramkę gotową do montażu nowego mieszka
- i tu następuje najtrudniejsze ;-) , trzeba połączyć nowy mieszek z ramką - ja mam pod nosem tapicera, gość w 2 min fachowym zszywaczem tapicerskim przymocował ramkę do mieszka, (nie wziął ani grosza, porządny człek), i pozostało założyć mieszek na m-ce
- tu trochę dłużej mi zeszło, nowy (nieoryginalny) miał gumkę, tę u góry mniej rozciągliwą i wymagało trochę wysiłku przełożenie góry mieszka przez rączkę zmiany biegów, ale udało się :-)
...
Tu poprę chociaż częściowo szczegółowy opis DRINKS'a fotkami:
http://images46.fotosik.pl/287/28b72c674706aac8med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images35.fotosik.pl/143/278830bdcf782e6cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images41.fotosik.pl/284/015fb3cdb67f7373med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Może słabo widać, ale po każdej stronie ramki są dwa zatrzaski;
http://images45.fotosik.pl/289/4d2b63c34254a6b9med.jpg (http://www.fotosik.pl)
Jest to oczywiście widok ramki z mieszkiem ,,od spodu" :roll: :D

drinks
28-04-2010, 21:10
Może słabo widać, ale po każdej stronie ramki są dwa zatrzaski;


Zaznaczyłem je małymi kółkami. Jedna różnica jest taka, że ja wyciągałem samą kwadratową ramkę (zaznaczenie), a nie jak na Twojej fotce, cały element.

http://img52.imageshack.us/img52/8938/4d2b63c34254a6b9med.jpg (http://img52.imageshack.us/i/4d2b63c34254a6b9med.jpg/)

mayek
28-04-2010, 21:54
mi przy 60 tys km zeszla ta obwodka srebrna na lewarku zmiany biegów - "łuszczyła się" lewarek wymieniono na gwarancji
a na kierownicy zrobily się małe dziurki - " łuszczyła się" kierownice wymieniono na gwarancji przy przebiegu 70 tys km

lewarek i kierownice mam nowa : D
pamietajcie "łuszczenie" to magiczny zwrot w ASO, jak tylko slyszalem to słowo to oznaczalo ze gwarancja uznana i czesc nadaje sie do wymiany

sadam75
03-06-2013, 18:12
Witam. stary temat ale może ktoś potrafi mi pomóc.
Posiadam S-maxa z 2009 r. przyszła pora na wymianę mieszka skrzyni biegów. Jak sobie radziłem z modelami innych samochodów w tym egzemplarzu niestety nie mam pojęcia jak to zrobić . Opisywane tutaj sposoby zdemontowania starego mieszka zgadzają się tylko w połowie - czyli z dolną częścią mieszka. Zaś górna część jest nie do ruszenia. Posiadam 6 stopniową skrzynie biegów, gdzie wsteczny jest podciągany do góry pierścieniem ( który jest połączony z elementem odblokowującym wrzuceniem wstecznego) na którym jest zamocowana górna część mieszka. Nie ma tam ani gumki ani opaski wszystko jest bardzo ściśle spasowane i strach że się połamie przy próbie użycia większej siły. Ratujcie i pomóżcie jak się do tego zabrać!!!!!

NIUTEK74
03-06-2013, 22:08
Trochę niżej post maciej wszystko ci pokazał powinieneś mieć gumkę nie masz, co urwać stary zawsze można rozciąć i zobaczyć, dlaczego nie schodzi a nowy założysz z gumką

michał71
16-06-2013, 07:53
....nie ma tam ani gumki ani opaski wszystko jest bardzo ściśle spasowane i strach że się połamie przy próbie użycia większej siły. Ratujcie i pomóżcie jak się do tego zabrać!!!!![/QUOTE]

Witaj
I jak poradziłeś sobie ze zdjęciem mieszka? Pytam ponieważ mam ten sam problem.
pozdrawiam
michał

Tommsonn
16-06-2013, 10:26
A jakby tak gałkę zmiany biegów odkręcić...

michał71
16-06-2013, 12:36
A jakby tak gałkę zmiany biegów odkręcić...

w poprzednimi moim aucie mondeo MK III gałka odkręcała się bez problemu, w obecnym esiu stawia bardzo duży opór. Tak jak kolega sadam75 nie chcę czegoś uszkodzić.

MAG
16-06-2013, 13:25
Skoro stary mieszek idzie na śmietnik, to co za problem rozciąć go?

michał71
16-06-2013, 14:19
Skoro stary mieszek idzie na śmietnik, to co za problem rozciąć go?

Zgadza się żaden problem pociąć go, tylko co potem jak nie uda się założyć nowego. W moim nowym skórzanym zakupionym na alle... brak jest jakiejkolwiek gumki i nie wiem na jakiej zasadzie zamontowany jest przy główce zmiany biegów.

Tommsonn
16-06-2013, 21:01
Michał,co do odkręcenia gałki to musi pójść, mocniej przekręć, nic się nie uszkodzi. Dziwne, że nowy mieszek nie ma żadnego mocowania do gałki, u mnie np był sznurek i zdaje to egzamin.

michał71
16-06-2013, 21:21
Michał,co do odkręcenia gałki to musi pójść, mocniej przekręć, nic się nie uszkodzi. Dziwne, że nowy mieszek nie ma żadnego mocowania do gałki, u mnie np był sznurek i zdaje to egzamin.

Dzięki kolego, w takim razie jutro zabieram się za jej odkręcenie i wymianę mieszka.

MAG
17-06-2013, 08:29
W moim nowym mieszku była "trytytka" g:DD

Zresztą chyba większość producentów mieszków używa właśnie tych opasek zaciskowych.

stahoo77
17-06-2013, 09:58
Witam,
Ostatnio zamawiałem i wymieniałem mieszek zmiany biegów w S-maxie więc opiszę co i jak, może pomoże.
Zamówiłem mieszek na allegro i otrzymałem właśnie taki jak piszecie czyli z opaską zaciskową na końcu. Od razu napiszę, że nie pasował. Tzn. na dole czyli w miejscu mocowania z ramką wszystko ok. Natomiast u góry nie. W przypadku 6-cio biegowej skrzyni mieszek posiada inne mocowanie tzn. skóra nie powinna mieć na końcu żadnych przeszyć, zawinięć bo musi dość ściśle wejść pomiędzy dwa plastikowe elementy i tam zostać zaciśnięta. Pomijam fakt, że średnica u góry tego mieszka z allegro też była za duża. W związku z tym dokonałem modyfikacji mieszka polegającej na rozpruciu zakończenia w którym znajdowała się opaska zaciskowa oraz lekkim zwężeniu średnicy poprzez dodatkowe zeszycie. Nie wyszło to najlepiej ale udało się zamontować.
A teraz na temat samego montażu:
1. Gałkę odkręca się normalnie tzn. przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Trzeba włożyć trochę siły ale jak już chrupnie i puści to idzie łatwo. Od dołu gałki znajduje się sprężyna odpowiadająca za prawidłową pracę pierścienia (srebrnego) służącego do wrzucania biegu wstecznego.
2. Po odkręceniu gałki i wyjęciu ramki z mieszkiem możemy przystąpić do zdjęcia naszego zestawu i montażu nowego mieszka.
3. Zestaw w obecnej postaci składa się z:
- ramki plastikowej z przyczepionym za pomocą zszywek mieszkiem (tu nie ma problemu z demontażem i montażem nowego mieszka),
- wyżej wspomnianego mieszka,
- zestawu trzech elementów plastikowych połączonych ze sobą na zatrzaski - zaczynając od dołu: 1. Czarny element z odpowiadający za blokadę przypadkowego wrzucenia biegu wstecznego bez podniesienia pierścienia. Można go zdemontować poprzez rozchylenie dwóch ramion kolejnego elementu (czarnego) ale nie jest to konieczne do wymiany mieszka. 2. Wspomniany już wcześniej czarny element nr 2, który jest połączony ze srebrnym elementem nr 3. 3 Srebrny element - pierścień służący do zwolnienia blokady wrzucenia biegu wstecznego.
Mieszek, w górnej części jest właśnie zaciśnięty pomiędzy czarny element nr 2 i srebrny element nr 3 w związku z tym ważne jest aby średnica mieszka była właściwa i skóra nie była najgrubsza gdyż elementy te są spasowane dość ściśle.
Demontaż tych dwóch elementów następuje poprzez przekręcenie srebrnego elementu w taki sposób aby możliwe było jego wyjęcie. Kto będzie miał te elementy w ręku będzie wiedział o co chodzi. Trzeba to robić ostrożnie i z czuciem bo srebrny element jest kruchy. Do powyższego doszedłem jak częściowo połamałem srebrny więc jest to sprawdzone.
A montaż? W odwrotnej kolejności. Trzeba tylko zwrócić uwagę na to aby nie założyć mieszka tyłem do przodu bo ramka na dole nie jest symetryczna.
Przepraszam, że bez zdjęć ale w tej chwili nie mam możliwości zrobić.
Jeśli coś jest niejasne, nielogiczne, dajcie znać to spróbuję wyrazić się jaśniej. A jak macie pytania to pytajcie:)

Pozdrawiam,
stahoo

michał71
17-06-2013, 19:40
Trzeba to robić ostrożnie i z czuciem bo srebrny element jest kruchy. Do powyższego doszedłem jak częściowo połamałem srebrny więc jest to sprawdzone
...

ja również sprawdziłem delikatność tego ustrojstwa i oczywiscie też połamałem. :> Jutro muszę zamówić w serwisie. Dzięki za szczegółową instrukcję, chociaż może jakby jej nie było to nie czepiał bym się za wymiane:p

tombalt
25-04-2014, 07:35
Dziś demontowałem mieszek. Nie pamiętam na 100% ale tego srebrnego nie można obrócić, gdyż właśnie wtedy pęknie. Należy rozchylić obie szczęki. Jak będę montował nowy mieszek zrobię zdjęcia....

MAG
25-04-2014, 09:21
... 1. Gałkę odkręca się normalnie ...
A po kiego grzyba odkręcać gałkę?
Przecież w ori mieszku (idącym na smietnik) wystarczy przeciąć gumeczkę, która trzyma górną część mieszka i wtedy schodzi on bezproblemowo.
W taki sam sposób wchodzi na miejsce nowy mieszek, w którym górną część po zamontowaniu na miejscu pod gałką sciska się załączoną opaską zaciskową i voil'a - gotowe.

tombalt
25-04-2014, 14:19
Wynika z tego, że są dwa sposoby montażu mieszka w maxiu. Ja również musiałem odkręcić gałkę - nie da rady zdjąć "skóry" z zatrzaśniętych elementów plastikowych nr 2 i 3 :)

Limek
27-06-2014, 08:52
Są dwa rodzaje mieszka w zależności od gałki jaką mamy. starsze modele mają mniejsze pole ze schematem zmiany biegów i tam jest ten mieszek z gumką ( patrz zdjęcia Macieja kilka stron wstecz). W nowszych modelach tam gdzie pole zmiany biegów wychodzi na przód gałki ku dołowi (zdjęcie poniżej tak prezentuje się wymieniony mieszek) jest inny rodzaj zakończenia mieszka.
Wymieniłem u siebie na mieszek ze skóry:). Tak więc nie koniecznie musi to być wyrób skóropodobny ;). O dostępność i cenę mieszków piszcie do Pana Leszka na adres: tuningmax@op.pl
Przy ściąganiu starego mieszka u góry z tej srebrnej obejmy, należy odchylić najpierw jeden czarny ząbek, posłużyłem się dwoma małymi płaskimi śrubokrętami jednocześnie podważając ten ząbek z dwóch stron. Następnie tak samo robimy z drugim zatrzaskiem po przeciwnej stronie. Ten czarny element trzymający od środka mieszek w srebrnym elemencie jest dość z elastycznego materiału tak więc da radę.
Nie mogłem odnaleźć zszywacza, tak więc dół mieszka zamocowałem za pomocą zwykłych nici i igły i kombinerek (by przebić się przez skórę) :) wykorzystując otwory po oryginalnych zszywaczach.

lysyG
25-05-2015, 16:37
Właśnie wymieniłem mieszek i oczywiście połamałem te srebrne badziewie przy gałce. Kupował to już ktoś - jak tak to gdzie i za ile? Może ma ktoś numer tego badziewia.

michał71
25-05-2015, 19:17
Właśnie wymieniłem mieszek i oczywiście połamałem te srebrne badziewie przy gałce. Kupował to już ktoś - jak tak to gdzie i za ile? Może ma ktoś numer tego badziewia.

Hej,
Ten badziew dostępny jest tylko z mieszkiem i tylko w ASO. Koszt ok 200 pln. Dwa lata temu zachciało mi się skórzanego mieszka i przy wymianie też połamałem te srebrne zatrzaski. Wykonany jest z tworzywa które nie bardzo poddaje się klejeniu.

Chomiczek
25-05-2015, 22:10
uU mnie juz jest jedna dziurka po 120k i zastanawiałem sie nad jego wymianą ale nie moge nigdzie znalezć takiego jak w TitS czyli przeszytego czerwona nicią jest mozliwośc kupienia gdzies poza ASO? Chyba u wszystkich one lecą :/ w miejscu gdzie sie przetarł wyczuwam coś ostrego pewnie od tego sie wyciera :/

lysyG
26-05-2015, 07:45
zastanawiam się czy te srebrne badziewie będzie pasować od mondeo? Próbował ktoś?

mlynczaj
31-01-2016, 11:09
Odgrzeję temat trochę.
Czy ma ktoś może zdjęcia, schemat lub dokładniejszy opis jak zdemontować mieszek ? Mam wersję z zaciśniętą miedzy plastikami górną częścią mieszka i za chorobę nie wiem gdzie przyłożyć śrubokręt żeby zdemontować, a nie zepsuć.

michał71
31-01-2016, 13:53
Odgrzeję temat trochę.
Czy ma ktoś może zdjęcia, schemat lub dokładniejszy opis jak zdemontować mieszek ? Mam wersję z zaciśniętą miedzy plastikami górną częścią mieszka i za chorobę nie wiem gdzie przyłożyć śrubokręt żeby zdemontować, a nie zepsuć.


Oj. Kolego ostrożnie z tym zdejmowaniem. Mnie ta przyjemność kosztowała ponad 200 pln w ASO. Nie polecam tego.

mlynczaj
31-01-2016, 14:26
No też dlatego się zapytowuję coby nie zniszczyć. Mieszek mam zeszmacony i chciałbym go wymienić, a tu zonk. Pomoże ktoś ? chciałbym odkręcić gałkę, bo przypuszczam, że wówczas uda się uwolnić górę mieszka, ale mimo przyłożenia sporej siły - ani drgnie. Jak ten badziew zdemontować ???

Ok, nie ma tematu, trzeba było przyłożyć więcej siły i gała puściła. Dalej mam nadzieję, że ogarnę. Postaram się zamieścić jakieś zdjęcia bo ten temat jest ubogi jeśli chodzi o skrzynię 6-bieg z podnoszonym wstecznym.

el_guapo
31-01-2016, 16:17
Postaram się zamieścić jakieś zdjęcia

Czekam na dokumentację foto, bo tez mam skrzynię 6tkę z nowym typem gałki i tym plastikiem.
Rysunki quasi-techniczne przekroju tego badziewia też będą mile widziane.

Mieszek mam zamiar zamówić tutaj:

http://allegro.pl/focus-mondeo-s-max-c-max-kuga-galaxy-mieszek-i5844623864.html

tombalt
31-01-2016, 16:29
Na podnoszonym po odczepieniu blokady wstecznego są dostępne dwa prostokątne otwory. Przewlekamy przez nie trytytke lub drut i mamy uchwyt który trzymać druga osoba. Malym śrubokrętem należy podważyć dwa zaczepy jednoczesnie ciągnąć za uchwyt z trytytki. Absolutnie nie wolno przekręcać bo połamiecie srebrne badziewie.

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

mlynczaj
05-02-2016, 22:24
Obiecana relacja z wymiany mieszka, może komuś się przyda.

Pacjent - s-max 2008 r. sześciobiegowa manualna skrzynia z podnoszonym wstecznym przed jedynką. Nie widać tego na zdjęciu ale mieszek wygląda jak wyjęty psu z gardła, stąd decyzja o wymianie.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7375

Drogą zakupu internetowego nabyłem skórzany mieszek za całe 20 plnów bez kosztów wysyłki. Widoczna część górna mieszka, taka musi być, bez gumek, trytytek czy innych ściągaczy.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7385

Od razu rada - kupować mieszek z jak najcieńszego materiału, ja kupiłem ze skóry i miałem duży problem z montażem, jednak efekt końcowy oczywiście lepszy. Poniżej oryginalny mieszek w porównaniu do kartki papieru, zalecam nie kupować grubszego. Oryginał wygląda na wykonany z jakiegoś szajsu co nawet ciężko nazwać skóropodobnym, bardziej przypomina to papę dachową.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7389

Chwytamy pacjenta jak na zdjęciu i odkręcamy gałę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, możliwe że będzie konieczne użycie większej siły ale jak puści to później już z górki :)

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7376

Demontujemy konsolę środkową i tutaj na prawdę nie potrzeba żadnych narzędzi, paluszkami delikatnie zaczep po zaczepie odskakuje łagodnie, pamiętać trzeba aby wcześniej zdemontować srebrną ramkę koszyków na napoje, trzyma się na 4 delikatne zaczepy, demontaż też paluchami. Przy okazji napawamy się ilością zgromadzonego wewnątrz syfu, niezbędny będzie odkurzacz, lub jak kto woli pozostawia wnętrze procesowi swobodnej ewolucji.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7377

Zdejmujemy wszystko z drążka, razem z mechanizmem blokującym wrzucenie wstecznego.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7378

Odpinamy srebrną ramkę z mieszkiem od konsoli, po dwa zaczepy z obu stron.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7379

Wyjmujemy czarną ramkę, do której przymocowany jest mieszek, ze srebrnej ramki. Kolejne 4 zaczepy. Widać, że mieszek przymocowany jest do ramki za pomocą zszywaczy.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7380

Odpinamy element odpowiedzialny za blokowanie wstecznego od reszty plastikowego badziewia połączonego z mieszkiem. Tworzywo jest bardzo elastyczne, nie ma ryzyka zniszczenia, jednak delikatność jest zalecana.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7381

O tak. I teraz musimy rozdzielić element trzymający górę mieszka. Srebrne badziewie w dół, czarne badziewie w górę.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7390

A robimy to na przykład tak. Trzeba rozchylić dwa zaczepy, tworzywo łatwo się poddaje i jest elastyczne, jednak nie bawimy się w Pudziana, trzeba rozgiąć zaczepy i jednocześnie trzecią ręką wypchnąć srebrne badziewie, czyli element który podnosimy w momencie chęci wrzucenia wstecznego.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7383

Voilà, teraz widać, dlaczego nowy mieszek musi być z cienkiego materiału, na prawdę ciężko złożyć to do kupy, te dwa elementy spasowane są na wcisk.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7384

Teraz pozostaje odczepienie starej szmaty od czarnej ramki i złożenie wszystkiego do kupy w odwrotnej kolejności. Można nowy mieszek do czarnej ramki przykleić, przyszyć jak kto woli, ja użyłem mniejszych zszywaczy, igły i odrobiny cierpliwości.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7386

Efekty końcowe.

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7387

http://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1476&pictureid=7388


Cała operacja zajęła mi 2 godziny łącznie z wypiciem trzech piw i zrobieniem córce kolacji. Ciężko jest coś uszkodzić (nie stosujemy rozwiązań siłowych !!!) lub zrobić nie tak, elementy są tak skonstruowane, że nie ma możliwości złożenia ich inaczej, niż przewidział konstruktor. Wystarczy odrobina cierpliwości i czasu.

Hipos
06-02-2016, 08:18
Super tutorial.
Dzięki niemy sam pewnie się skuszę na wymianę mojego.

motorek4612
06-02-2016, 08:28
Siema ja niedawno wymieniałem u siebie i nie musiałem zwalać konsoli, z tym ze mój mieszek jest ori z gumka. Kolega nie napisał ze właśnie są dwa rodzaje mieszków z i bez gumki, Ramka trzymająca mieszek w konsoli wychodzi bardzo fajnie do góry , pozdrawiam.

mlynczaj
06-02-2016, 08:51
Tak, są dwa rodzaje mieszków. Znalazłem skąpe informacje odnośnie tego bez gumki, stąd ten tutorial.

Hipos
11-02-2016, 16:07
Też jestem już po wymianie, a w zasadzie dwóch bo składając obróciłem wszystko o 180 stopni i musiałem ponownie rozłożyć.
Moje rady w uzupełnieniu tutoriala
1. plastikowe badziewie podgrzać suszarką - jest bardziej elastyczne
2. przy rozkładaniu/składaniu postawić sobie jakieś znaczniki, aby nie składać wszystkiego ponownie. Uwaga. mieszek nie jest symetryczny tak jak i sama ramka do której jest umocowany zszywkami.
Sprawdźcie sobie "na sucho" zanim zatrzaśniecie przy składaniu to plastikowe badziewie.

Hipos
11-02-2016, 17:21
Plus fotka mojego mieszka - czarna skóra z przeszyciem z białej nici, bo tak mam na fotelach.

planeta58
18-02-2016, 18:46
Witam. Może ktoś podesłać z Allegro link aukcji mieszka , który będzie pasował do S maxa z rocznika 2006 , skrzynia 6 biegowa . Z góry dziękuję.
Czy może ten będzie dobry ?http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5303213092

mlynczaj
18-02-2016, 20:48
Jak sprzedawca napisał, że pasuje, to powinien pasować. Ja zaopatrywałem się TUTAJ (mieszki.com)

Mario_Mario
19-02-2016, 07:00
Podawajcie koledzy,przy jakich przebiegach wymieniacie mieszki itp.Aby potomni,kupując auto i widząc wstawiony nie oryginalny mieszek,mogli mieć rozeznanie co do w miarę autentycznego przebiegu. U mnie pierwsze w miarę denerwująco widoczne przetarcie pojawiło się przy 195tys km.

jarekcrx
19-02-2016, 21:06
w moim też przejeździł jakieś 200 tys.

PO CO DEMONTOWAĆ KONSOLĘ?
Koledzy - łapiemy za mieszek, ściskamy tak aby nasza pseudo-skóra ścisnęła również ramkę i wszystko wychodzi bez najmniejszego problemu. Zszywki tylko są niestandardowe bo małe a plastikowa ramka na tyle sztywna, że nie przebijemy jej zwykłymi.

planeta58
25-02-2016, 15:36
Mój mieszek po 200 tys. przebiegu .
Wymiana bardzo prosta , oto kilka zdjęć .

Bump: Nowy zakupiony z tej aukcji
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5844623864

Bump: Kolejnym elementem , który już należy wymienić lub odświeżyć jest panel środkowy i tzw ,,mydelniczka" , ale pomysłów brak.

beavis
25-03-2016, 08:14
Mój mieszek po 200 tys. przebiegu .
Wymiana bardzo prosta , oto kilka zdjęć .

Bump: Nowy zakupiony z tej aukcji
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5844623864

Bump: Kolejnym elementem , który już należy wymienić lub odświeżyć jest panel środkowy i tzw ,,mydelniczka" , ale pomysłów brak.

Chcialem tylko potwierdzic , ze rzeczywiscie wszystko super wyszlo.. Czas pracy pol godziny. W sumie to trwaloby 15 minut tylko probowalem przebic sie zszywkami ale nie dalem rady.Za miekkie zszywski albo za szerokie. Zalozylem po prostu na wcisk. Mieszek z powyzszej aukcji 2 razy lepszy od oryginalu i na tyle tzyma sie w ramce na wcisk ze na pewno nie wyjdzie.
NIezdecydowanym polecam. Nie trzeba nic rozbierac a galke wsytarczy odkrecic.

A co do odswiezenia pozostalych plastikow to polecaja hydrografike. Trzeba wyslac zdemontowane plastiki i odesla ladnie pomalowane . Podobno bardzo trwale malowanie. JA mam zamiar skorzystac z tego namiaru
http://hydrocardesign.eu/oferta.html

Xawras
30-06-2016, 18:54
A teraz jeden poziom wyżej: jak wymienić mieszek przy power shift?

Xawras
04-07-2016, 07:26
A teraz jeden poziom wyżej: jak wymienić mieszek przy power shift?
O żesz, nikt nie wie jak to zrobić? To rzeczywiście musi być poziom wyżej ;-)

Xawras
12-07-2016, 08:39
O żesz, nikt nie wie jak to zrobić? To rzeczywiście musi być poziom wyżej ;-)

Friendly bump. Może jednak ktoś się orientuje jak to zrobić.

mlynczaj
14-07-2016, 08:30
Może jednak ktoś się orientuje jak to zrobić.

Volvo ma chyba podobnie

http://accessories.volvocars.com/en-no/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-156857-1/2005/D5/Automatic/default/V70_(00-08)_2005

Xawras
24-07-2016, 15:19
Volvo ma chyba podobnie

http://accessories.volvocars.com/en-no/V70(00-08)/InstallationInstruction/Document/VCC-156857-1/2005/D5/Automatic/default/V70_(00-08)_2005

Dziękuję! Pomogło, choć pewne różnice są.

shl222
26-07-2016, 08:17
ja się dołącze do tematu

u mnie mieszek wygląda ładnie "chyba ktoś wymieniał" ale to zaznaczone na zdjęciu - złazi chrom i nie raz juz "se" palca rozciąłem

czy da się to wymienić? gdzie to kupić?

mlynczaj
26-07-2016, 11:05
W serwisie pewnie Ci będą chcieli sprzedać razem ze skrzynią biegów, poszukaj na alledrogo

arekmiz
26-07-2016, 12:56
W serwisie pewnie Ci będą chcieli sprzedać razem ze skrzynią biegów, poszukaj na alledrogo

W serwisie zaproponują kupno nowego samochodu... :?

Slartibartfast
09-08-2016, 21:56
Dzisiaj i ja wymieniłem. Ramka z mieszkiem schodzi lekko po dociśnięciu palcami.
Rozdzielenie srebrnego i czarnego badziewia zabrało mi najwięcej czasu (drugi raz już poszło szybko, jak poprawiałem ułożenie skóry). Zszywki wykorzystałem stare.
Mieszek kupiłem taki jak wskazał @planeta58 (sprzedawca zvornik), pasuje idealnie (nić szara, taka jak na kierownicy). Co prawda nie ma na nim żadnych oznaczeń ale łatwo zmierzyć, iż jeden z boków jest krótszy ok 1cm - dajemy go na przód.
Przebieg 138k km, ale pierwsze przetarcia na mieszku pojawiły się już ok 100k km.
@mlynczaj dzięki za tutka

Peefe
05-08-2018, 16:01
Czołem,

Stwierdziłem, że wymienię mieszek i gałkę zmiany biegów.
Pytanie - kto wie jak poluzować górną część mieszka?
Wyczepienie powoduje tylko poluzowanie i potencjalnie możliwość wyjęcia gdy gałka będzie zdjęta.

Z tego co doczytałem gałka jest nakręcana/gwintowana. I tu pojawia się drugie pytanie:
Gdzie złapać i przytrzymać samą wajchę w momencie odkręcania ? - aby przypadkiem czegoś dodatkowo nie uszkodzić przy wykręcaniu.

Trzecie pytanie to kwestia pasowania zamienników z Allegro. Jest zasadniczo pełno różnych wersji gałek. Część gwintowana, część niegwintowana. Głównie interesuje mnie czy ktoś sprawdził jak one pasują do skrzyni z podnoszeniem (przy wrzucaniu wstecznego). Przy braku podnoszenia podejrzewam, że bez problemu będą pasować ale u mnie trzeba wsteczny podciągnąć w górę. Część sprzedawców informuje, że nie pasują ale duża część aukcji jest bez żadnej informajci. Poniżej kilka przykładów.

Wersja bez podnoszenia: https://allegro.pl/galka-biegow-ford-b-max-s-max-galaxy-mk3-c-max-6g-i7480665027.html#thumb/1
Kolejna bez podnoszenia: https://allegro.pl/ford-galka-6-biegow-s-max-i-kuga-i-galaxy-ii-i7276326172.html
Kolejna kopia: https://allegro.pl/galka-lewarek-dzwignia-biegow-ford-mondeo-s-max-i7087565983.html#thumb/1


Oryginał po demontażu: https://allegro.pl/ford-s-max-galka-skora-skorzana-6-biegowa-i7483295195.html#thumb/1
Potencjalnie pasująca: https://allegro.pl/galka-zmiany-biegow-ford-s-max-galaxy-mk3-bdb-stan-i7458781236.html#thumb/4

https://thumb.ibb.co/bJL5Jz/1.jpg (https://ibb.co/bJL5Jz) https://thumb.ibb.co/mrd35e/2.jpg (https://ibb.co/mrd35e) https://thumb.ibb.co/bzeXyz/3.jpg (https://ibb.co/bzeXyz) https://thumb.ibb.co/dx6Udz/20180730_200534.jpg (https://ibb.co/dx6Udz) https://thumb.ibb.co/i2W1rK/20180730_200643.jpg (https://ibb.co/i2W1rK) https://thumb.ibb.co/kOdQJz/20180730_201526.jpg (https://ibb.co/kOdQJz)

lucas4891
05-08-2018, 20:40
Ja akurat kupowalem oryginalna i nie mialem takich dylematow. Co do odkrecania to niczym nie trzeba przytrzymywac trzpienia. Gwint prawy.

Pokemoniec
06-08-2018, 09:11
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2030929&postcount=26

tu wszystko opisane - sam robiłem zgodnie z tą instrukcją

Aha na allegro najlepiej sprzedającemu wysłać zdjęcie swojego lewarka bo są różne rodzaje i nie każdy mieszek będzie pasował. Ja pierwszy kupiłem za szeroki przy gałce właśnie, mimo, że zdjęcie facetowi wysyłałem, ale to on pomylił :)

Peefe
30-08-2018, 16:58
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2030929&postcount=26

tu wszystko opisane - sam robiłem zgodnie z tą instrukcją

Aha na allegro najlepiej sprzedającemu wysłać zdjęcie swojego lewarka bo są różne rodzaje i nie każdy mieszek będzie pasował. Ja pierwszy kupiłem za szeroki przy gałce właśnie, mimo, że zdjęcie facetowi wysyłałem, ale to on pomylił :)

Faktycznie spasowanie jest 'ciasne' i trzeba się trochę pokombinować przy składaniu.
Patent z obrotem o 90 stopni widać na zdjęciach jakie załączam.
Rada dla wykonujących - weźcie marker i znaczcie sobie jakie powinno być położenie gałki, mieszka, blokady wstecznego i ramki przed demontażem.
Mocno przydatny smar w spray do psiknięcia aby łatwiej się obracał plastikowy pierścień.

Bump: Pozostałe zdjęcia

https://photos.app.goo.gl/Mw5K1RZRotvWkRAf8
https://photos.app.goo.gl/NWLbcvBPJU51yemQ8
https://photos.app.goo.gl/czgroW8VS5xhAZry5

roll_nick
17-05-2021, 10:27
ja się dołącze do tematu

u mnie mieszek wygląda ładnie "chyba ktoś wymieniał" ale to zaznaczone na zdjęciu - złazi chrom i nie raz juz "se" palca rozciąłem

czy da się to wymienić? gdzie to kupić?


Wiem że minęło już dobre kilka lat :) ale być może przyda się komuś, jak nie dziś to jutro.
Opisywana tu część, tzw. "dźwigienka wybieraka zmiany biegów", posiada numer 1420340 https://www.google.com/search?-b-d&q=ford+1420340
I kosztuje na przykład 202 zł https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-6792-DZWIGIENKA-WYBIERAKA-SKRZYNI-BIEGOW-S-MAX-GALAXY-06-07-_-1420340-_-6G9R-7E096-AA.html
W ASO 240...

szukam_cebul
04-09-2023, 08:44
Witam
Chciałbym wymienić w moim Maxie cały komplet do zmiany biegów.
Mieszek i gałkę już znalazłem, ale nie wiem jak mogę znaleźć (jak się to fachowo nazywa?) cięgna zmiany biegu na wsteczny. Ta część pomiędzy gałką a mieszkiem
Czy jest to dostępny element i wymienialny? Wrzucam zdjęcie ktory element dokładnie mam na myśli :P:P
https://i.ibb.co/tLcQs8G/IMG-3692.jpg (https://ibb.co/tLcQs8G)

mackoo
11-09-2023, 10:35
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


Ja tej części nie znalazłem nigdzie, problem rozwiązałem kupując używany mieszek z gałką i właśnie z tym chromem z Kugi mk2.