zibi82
07-09-2018, 13:52
Witam. Poszukuję odpowiedzi na pytanie: czy w tym silniku reguluje się luzy zaworowe, jeśli tak to jak często (interwał takiej regulacji)?
Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Regulacja luzów zaworowych w silniku 1.6 ecoboost zibi82 07-09-2018, 13:52 Witam. Poszukuję odpowiedzi na pytanie: czy w tym silniku reguluje się luzy zaworowe, jeśli tak to jak często (interwał takiej regulacji)? Bartuś01 07-09-2018, 18:40 Wydaje mi sie ze są hydrauliczne popychacze . ALE !!! Nie jestem pewien wiec chętnie dopnę sie do pytania i wysłucham jakiejś modrej wypowiedzi ... :) kln1920 07-09-2018, 22:11 Moim zdaniem szklaneczki tomby 08-09-2018, 10:17 Szklank,i już tu kiedyś na form kolega holek płakał z tego powodu .Poszukaj Arti_77 08-09-2018, 15:49 Tak są szklanki, pierwsze trzeba sprawdzić u mnie przy 200 000km są jeszcze w normie. Jeżeli silnik ma inst. gazową to trzeba sprawdzać przynajmniej co 60 000km. A przy regulacji jest demontaż wałków rozrządu, kupno odpowiednich szklanek lub ich szlifowanie i wymiana paska rozrządu. Fulara 08-09-2018, 16:58 czyli jak w mk1 :) Bartuś01 08-09-2018, 20:58 W planie obsługi nigdzie nie widziałem regulacji luzow zaworowych, co sugerowało by że sa hydrauliczne... Ciekawe. tomby 09-09-2018, 07:05 W planie obsługi nigdzie nie widziałem regulacji luzow zaworowych, co sugerowało by że sa hydrauliczne... Ciekawe. W planie obsługi nie ma takiej opcji,ponieważ ford stwierdził że te silniki niedożyją do o przebiegu rzędu 200.000km Poranny niedzielny żart oczywiście. Fulara 09-09-2018, 07:22 obawiam się, że to nie jest żart a nie będą pasowały do mojego ? będzie tego na złomie to się szklaneczki powybiera :P kriski 09-09-2018, 19:53 Regulacja luzu zawodowego tylko i wyłącznie poprzez wymianę, zamianę miejscami szklanek. O dostępności nie będę się wypowiadał....żadnych szlifów szklanek...tak tylko robią druciarze fajtłapy i oszuści naciągacze. RyszardaTrzeciaWaza 10-09-2018, 07:59 Regulacja luzu zawodowego tylko i wyłącznie poprzez wymianę, zamianę miejscami szklanek. O dostępności nie będę się wypowiadał....żadnych szlifów szklanek...tak tylko robią druciarze fajtłapy i oszuści naciągacze. Można zebrać materiał z trzonka zaworu. Jest to częsta praktyka dobrych fachowców. kriski 10-09-2018, 11:03 Taaaa. Co Ty piszesz ?!!!!! W życiu dobry fachowiec nie będzie ingerował w strukturę materiału !!! Po takim zabiegu potrafią spadać zamki z trzonków...za dużo widziałem zdemolowanych głowic po takich naprawiaczach. Nie pisz już więcej, bo aż żygać się chce....nawet zwykłego cepa bym nie dał takiemu do naprawy. Bump: Dobry fachowiec szuka szklanek i wymienia !!! MIREKTERAZPOLSKA 10-09-2018, 11:08 Taaaa. Co Ty piszesz ?!!!!! W życiu dobry fachowiec nie będzie ingerował w strukturę materiału !!! Po takim zabiegu potrafią spadać zamki z trzonków...za dużo widziałem zdemolowanych głowic po takich naprawiaczach. Nie pisz już więcej, bo aż żygać się chce....nawet zwykłego cepa bym nie dał takiemu do naprawy. Bump: Dobry fachowiec szuka szklanek i wymienia !!! Brawo Ty:razz: Co do regulacji-przy 120 000km powinno się sprawdzić luz zaworowy kriski 10-09-2018, 11:15 Popieram :one: tomby 10-09-2018, 12:29 Ręczna regulacja zaworów płytkami,szklankami czy też ręcznie kluczem to pasowało do silników z poprzedniej epoki.Co im przeszkadzoło wsadzenie tam regulatorów hydraulicznych w dobie silników o małej pojemności z dużą mocą MIREKTERAZPOLSKA 10-09-2018, 13:50 Ręczna regulacja zaworów płytkami,szklankami czy też ręcznie kluczem to pasowało do silników z poprzedniej epoki.Co im przeszkadzoło wsadzenie tam regulatorów hydraulicznych w dobie silników o małej pojemności z dużą mocą układ olejowy głowicy-za mało miejsca RyszardaTrzeciaWaza 10-09-2018, 14:49 Taaaa. Co Ty piszesz ?!!!!! W życiu dobry fachowiec nie będzie ingerował w strukturę materiału !!! Po takim zabiegu potrafią spadać zamki z trzonków...za dużo widziałem zdemolowanych głowic po takich naprawiaczach. Nie pisz już więcej, bo aż żygać się chce....nawet zwykłego cepa bym nie dał takiemu do naprawy. Bump: Dobry fachowiec szuka szklanek i wymienia !!! Ja również jestem zwolennikiem wymiany/zamiany szklanek ale wiem że dobre zakłady mają takie praktyki i dają na to gwarancję. Ciekawy też jestem, ile osób ma w ten sposób ustawiony luz, a nawet o tym nie wie. Ps wyrażaj się czlowieku trochę bardziej kulturalnie, ponieważ forum służy do wymiany zdań/doświadczeń a nie do reprezentowania poziomu rodem z rynsztoka. Ja również widziałem już sporo w motoryzacji i taki niski poziom odpowiedzi mnie obraża. MIREKTERAZPOLSKA 10-09-2018, 16:38 Ja również jestem zwolennikiem wymiany/zamiany szklanek ale wiem że dobre zakłady mają takie praktyki i dają na to gwarancję. Ciekawy też jestem, ile osób ma w ten sposób ustawiony luz, a nawet o tym nie wie. Ps wyrażaj się czlowieku trochę bardziej kulturalnie, ponieważ forum służy do wymiany zdań/doświadczeń a nie do reprezentowania poziomu rodem z rynsztoka. Ja również widziałem już sporo w motoryzacji i taki niski poziom odpowiedzi mnie obraża. Panie Tomku- spokojnie-więcej luzu Sam Pan napisał dobry fachowiec tak zrobi- szczerze to bardzo wątpie. Dobry fachowiec wie iż trzonek zawory jest utwardzony powierzchniowo i będzie starał się wyregulować w normalny i technologiczny sposób. Pana radę niektórzy wezmą sobie do serca i będą wręcz kazać na warsztacie tak wyregulować zawory-a jest to bardzo złe rozwiązanie kriski 10-09-2018, 21:41 Ja również jestem zwolennikiem wymiany/zamiany szklanek ale wiem że dobre zakłady mają takie praktyki i dają na to gwarancję. Ciekawy też jestem, ile osób ma w ten sposób ustawiony luz, a nawet o tym nie wie. Ps wyrażaj się czlowieku trochę bardziej kulturalnie, ponieważ forum służy do wymiany zdań/doświadczeń a nie do reprezentowania poziomu rodem z rynsztoka. Ja również widziałem już sporo w motoryzacji i taki niski poziom odpowiedzi mnie obraża. Jeżeli Ty "człowieku" uznajesz kompetencję, profesjonalizm i mówienie stanowcze "NIE DLA DRUCIARSTWA" za obrazę, to odrób najpierw lekcje, a nie propagujesz dalszy rozwój drogi na skróty i psucia nowoczesnych jednostek napędowych...1,6EB to nie Nysa, czy Żuk -nie ta era. Nie pisz więcej bzdur, bo się kompromitujesz...Pan Mirosław i tak Ci to bardzo delikatnie wytłumaczył. Strach pomyśleć jak byś popsuł w ten sposób zawory sodowe. Danielo_82 02-02-2020, 20:06 Jeśli nie masz jakiś niepokojących objawów to nie. Tym bardziej że sporo roboty przy tym. kln1920 03-02-2020, 08:16 Ale luz się kasuje, więc nic nie będzie cykać Danielo_82 03-02-2020, 08:39 Cykanie to żaden problem. Problem gdyby silnik chodził nierówno lub brakło mocy. A do zaworów uwierz mi jeszcze będziesz miał okazję zajrzeć ;) MIREKTERAZPOLSKA 03-02-2020, 19:40 Mam 125 tys nalotu Czy trzeba w silniku 1.6 EB sprawdzać luz zaworowy? Czy jeszcze nie? Ford pisze sprawdzenie po 120 000 km Pan ma 125 000 km- z tego w ruchu miejskim???? To jest każdego samodzielna decyzja, ja osobiście jestem zdania, że lepiej zapobiegać niż leczyć karloss 04-02-2020, 05:24 Ford pisze sprawdzenie po 120 000 km Czy możesz podać źródło tych informacji? MIREKTERAZPOLSKA 04-02-2020, 10:54 Zapytaj np, w ASO karloss 04-02-2020, 12:22 Zapytaj np, w ASO Dziękuję. To rzeczywiście wiarygodne źródło:D To po co piszesz: "Ford pisze sprawdzenie po 120 000 km"?? Jak pamięć mnie nie myli to gdzieś czytałem, że w 1.6 ecoboost sprawdzenie luzu zaworowego przewidziano po ok. 200 tys. km (i to jest zbieżne z wymianą rozrządu). Podobnie było w 1.8/2.0 duratec, gdzie pierwsze sprawdzenie luzu było przewidziane przy ok 225 tys. km. Wg mnie sprawdzanie luzu przy ok. 120 tys. km to zwykłe szukanie dziury w całym i niepotrzebny koszt. Jak nie ma żadnych negatywnych objawów to tego nie powinno się ruszać. MIREKTERAZPOLSKA 04-02-2020, 12:41 Dziękuję. To rzeczywiście wiarygodne źródło:D To po co piszesz: "Ford pisze sprawdzenie po 120 000 km"?? Jak pamięć mnie nie myli to gdzieś czytałem, że w 1.6 ecoboost sprawdzenie luzu zaworowego przewidziano po ok. 200 tys. km (i to jest zbieżne z wymianą rozrządu). Podobnie było w 1.8/2.0 duratec, gdzie pierwsze sprawdzenie luzu było przewidziane przy ok 225 tys. km. Wg mnie sprawdzanie luzu przy ok. 120 tys. km to zwykłe szukanie dziury w całym i niepotrzebny koszt. Jak nie ma żadnych negatywnych objawów to tego nie powinno się ruszać. Nie wiem co jest dla Pana wiarygodnym źródłem, dla mnie zalecenia producenta jest. Przy rozszerzonym przeglądzie jest sprawdzenie luzu zaworowego. Nie jest to szukanie dziury tylko sprawdzenie przed większym wydatkiem, tym bardziej iż większość aut porusza się w ruchu miejskim. Każdy robi wg własnego uznania Danielo_82 04-02-2020, 19:45 Przy rozszerzonym przeglądzie jest sprawdzenie luzu zaworowego. Ale nie przy EB. Pamiętam jak po zakupie pytałem w ASO to twierdzili że w 1,6 i 2,0 luzu się nie reguluje... W innym temacie już pisałem, ale w 1,6 eb za wymianę uszczelki pod kapą ASO policzyło 2 300 zł. Przy czym koszt samej uszczelki to 40 zł, reszta to robocizna, uszczelki i inne elementy które wg specyfikacji są jednorazowego użytku - ile kosztuje przegląd rozszerzony? Może zrobię sobie - wyjdzie taniej niż wymiana uszczelki ;) Fulara 04-02-2020, 19:46 2300 ? Danielo_82 04-02-2020, 20:17 Tak 2,3 k zł. W tym robocizna 620 zł. Reszta to części. W jednej tylko pozycji (zestaw uszczelnień wtryskiwaczy - 840 zł) coś podejrzanie wysoko, bo nie powinno być więcej niż 150zl , ale reszta to ceny normalne za elementy, które wg etisa muszą być wymienione. Fulara 05-02-2020, 06:41 dajecie się rżnąć kruca fix :) MIREKTERAZPOLSKA 05-02-2020, 07:22 Ale nie przy EB. Pamiętam jak po zakupie pytałem w ASO to twierdzili że w 1,6 i 2,0 luzu się nie reguluje... W innym temacie już pisałem, ale w 1,6 eb za wymianę uszczelki pod kapą ASO policzyło 2 300 zł. Przy czym koszt samej uszczelki to 40 zł, reszta to robocizna, uszczelki i inne elementy które wg specyfikacji są jednorazowego użytku - ile kosztuje przegląd rozszerzony? Może zrobię sobie - wyjdzie taniej niż wymiana uszczelki ;) Nie reguluj- zostaw 2300- to pewnie to samo ASO co stwierdziło że się nie reguluje zaworów Danielo_82 05-02-2020, 07:23 A kto powiedział że będę to robił w ASO? ;) Użyłem tylko w kontekście sprawdzenia luzów przy przeglądzie. MIREKTERAZPOLSKA 05-02-2020, 07:26 A kto powiedział że będę to robił w ASO? ;) Użyłem tylko w kontekście sprawdzenia luzów przy przeglądzie. Myli Pan pojęcia 2300 zł ASO chce za regulację zaworów, a nie sprawdzenie Fulara 05-02-2020, 07:32 dołożysz z 7 stówek i ci załatwie nową głowicę, po co regulować :) Danielo_82 05-02-2020, 15:36 Myli Pan pojęcia 2300 zł ASO chce za regulację zaworów, a nie sprawdzenieJeszcze raz napiszę. 2300 zł to za wymianę uszczelki pokrywy zaworów. W aso. A więc nawet nie sprawdzenie luzów , nie mówiąc nawet o regulacji. Czynność ta w eb (sprawdzenie) jest niestety dość skomplikowana i wg etisa wymaga wymiany wielu dość kosztownych elementów, więc nie możliwe żeby ASO robiło kontrolę luzów podczas normalnego, a nawet rozszerzonego przeglądu za 700 zł. Fulara 05-02-2020, 19:19 kolego, a jakby Ci powiedzieli 3500 za wymianę oleju ( bo trzeba wyciągać magiel, skrzynie, sanki i silnik ) to też byś dał ? nie no nie wierze... nie wierze w konsumentów a producentom i ASO to nobla dać a nie Oldze... Danielo_82 06-02-2020, 05:06 A czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem? W etisie wyraźnie jest napisane, że np. przewody paliwowe ciśnieniowe po każdym odkreceniu muszą być wymienione (inna sprawa jest czy na serwisie faktycznie tak zrobią) i trudno oczekiwać żeby nie uwzględnili tego w kosztach. I nie, nie zamierzam robić tego w ASO. Taką dostałem wycenę,, po czym grzecznie podziękowałem i kupiłem komplet niezbędnych uszczelnień za 200 zł. Robotę (około 2-3 godz) zrobię sam jak będzie trochę cieplej. Eot. Fulara 06-02-2020, 06:35 no tak, jak będziesz przewody paliwowe wymieniał przy każdym odkręceniu w aso to powodzenia AdoKrycha007 05-12-2020, 10:42 Panowie, to samo pytanie, ale dotyczące silnika 1,6 Duratec Sigma TiVCT 105 km. ETIS z tego co wiem nie przewiduje regulacji zaworów w tym wolnossaku ? Zbliża mi się wymiana rozrządu, od nowości auto u mnie, nalatane 92 tys. za rok będzie ze 105 tys. Minie 7 lat. Etis sugeruje wymianę po 8 latach, nie wiem czy czekać jeszcze te 2 lata, czy zmienić w wakacje po 7 latach - przy sporo mniejszym przebiegu niż sugerowane 160 tys - i przy okazji zrobić te zawory (jesli trzeba)... O ile rozrząd to mniejszy problem, to nie wiem co z tymi zaworami... |