Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2015- ] Wiadomo coś na temat faceliftingu


Strony : 1 2 [3]

smiechu
21-01-2020, 11:24
Ciekawy jestem jak taka hybryda sprawdzi się w S-maxie.
Na pewno będzie całkiem fajnie ten motor działać w jeździe miejskiej. Ciekawi mnie jak się zachowa przy prędkościach autostradowych 140-150 kmh.

pspot
21-01-2020, 12:42
Na autostradzie tak jak każda inna hybryda utraci swoje walory hybrydy. Skoro Toyota CHR 1.8 spala przy 140 km/h 10,2 l/100 (test Zachara powtarzany 3 razy na odcinku 15 km), to zakładam, że cięższy Smax z większym silnikiem będzie w takich warunkach palił pewnie ze 12 l/100.

Na miasto fajna opcja, ale smax jest raczej rodzinnym autem też i na dalsze wypady, a ogólnie hybrydy tracą sens na autostradach...

https://www.youtube.com/watch?v=3CUBNB4Zr2w

mayak
21-01-2020, 12:47
Fusion phev pali mi 7l/100km przy prędkości 130km/h przy kompletnie zużytych (pustych) bateriach, więc Smax z nowszym, większym, mocniejszym (będzie mniej wysilać się) silnikiem spalinowym powinien palić niewiele więcej

wg AG to CHR 1.8 hyb pali 72, przy 140, a Auris z tym samym zespołem napędowym 6,4 przy 140
linki do testów:
https://autogaleria.pl/toyota-c-hr-1-8-hybrid-prestige
https://autogaleria.pl/toyota-auris-ts-kombi-freestyle-1-8-hybrid-test

pspot
21-01-2020, 14:29
Zauważ, że na tym teście Zachar mierzył prędkość GPSem. Licznikowo było prawie 150... Ponieważ siła oporu powietrza jest wprost proporcjonalna do kwadratu prędkości to obawiam się, że te 20 km/h więcej może mieć niestety duże znaczenie dla wyniku spalania... No i fusion a smax to też jednak duża różnica w powierzchni czołowej stawiającej opór...

euro_coins
21-01-2020, 15:14
Wiecie może co to za silnik ten 2.5? Gdyby był wtrysk posredni, można by pokusić się o LPG, wtedy byłby mega oszczędny.

boncio
21-01-2020, 16:02
Chyba każda hybryda Toyoty z silnikiem w cyklu Atkinsona ma wtrysk pośredni i tam ludzie montują normalnie gaz. W Fordzie pewnie też.

Ale nie napalajcie się za bardzo, bo S-max i Galaxy nie będą PHEV, tylko HEV. Nigdzie tam nie jest napisane Plug-in na stronie Forda.
Kuga HEV też ma być później niż już dostępny w zasadzie PHEV.

mayak
21-01-2020, 16:31
Znam taksiarzy jeżdżących mondeo5 hybrid LPG :)
Smax ma być tylko hev, kuga hev i phev
Cały zespół napędowy nowej Kugi hev jest jakoś dziwnie bliźniaczo podobny do tego z rav4 hev... Ford współpracuje z Toyota jeśli chodzi o hybrydy?

boncio
22-01-2020, 12:18
Ford współpracuje z Toyota jeśli chodzi o hybrydy?
Ford w przeszłości kupił technologię hybrydową od Toyoty, więc musi to być podobne :)

A ten artykuł na antyweb to porażka, cała masa nieścisłości i domysłów zamiast rzetelnej wiedzy.
Przecież od kilku miesięcy wiadomo, że akumulatory hybryd są pod podłogą i nie mają wpływu na pojemność bagażnika, w katalogu Ford podaje zakres pojemności bagażnika ze względu na przesuwaną tylną kanapę. Tak samo wiadomo, który silnik diesla w Kudze dostanie mhev - 2.0/150KM.
Podobnie tekst o silniku znanym z Mondeo, czyli 2,5l, a jak wiadomo Mondeo ma 2,0... Pomijam, że mhev będzie z dieslem 2.0 jak w Kudze, a hev z 2,5l benzyną.

garry2012
23-01-2020, 08:30
Przecież od kilku miesięcy wiadomo, że akumulatory hybryd są pod podłogą i nie mają wpływu na pojemność bagażnika, w katalogu Ford podaje zakres pojemności bagażnika ze względu na przesuwaną tylną kanapę. Tak samo wiadomo, który silnik diesla w Kudze dostanie mhev - 2.0/150KM.
Podobnie tekst o silniku znanym z Mondeo, czyli 2,5l, a jak wiadomo Mondeo ma 2,0... Pomijam, że mhev będzie z dieslem 2.0 jak w Kudze, a hev z 2,5l benzyną.

Widzę, że się bardzo dobrze orientujesz w temacie. Czy Twoim zdaniem warto brać pod uwagę zakup S-Max w hybrydzie zamiast kupować diesla?

boncio
23-01-2020, 13:13
Moje, ale i chyba każdego zdanie jest takie, że do jazdy po mieście tak, w trasy już nie. Dochodzi jeszcze nieznana różnica w cenie.

Zgłębiam wiedzę, bo w planach mam właśnie Kugę PHEV. Mam jak ładować w nocy, a dziennie zwykle robię powyżej 50k.
Moce elektryka jest znana 110KM. Dla S-maxa elektryk będzie miał pewnie mniejsza moc, ale jak pisałem do miasta nawet sam całkowicie wystarczy. Te nowe hybrydy nie używają już do ogrzewania benzyniaka, wszystko elektryczne, więc, w odróżnieniu od Mondeo, także zimą się oszczędza paliwo.

Niestety Ford nie podaje nigdzie maksymalnego momentu każdego z silników, tylko sumaryczny 210Nm, co wydaje się relatywnie niewielką wartością.

Alecki
23-01-2020, 13:13
Cały zespół napędowy nowej Kugi hev jest jakoś dziwnie bliźniaczo podobny do tego z rav4 hev... Ford współpracuje z Toyota jeśli chodzi o hybrydy?

Silniki spalinowe są bardzo podobne, ale jednak inne:
Kuga: 2491 ccm, sprężanie 13.0:1, średnica tłoka x skok 88,9x100.0 mm
Toyota: 2487 ccm, sprężanie 14:0:1 średnica tłoka x skok 87,5x 103.48 mm

Kiedyś koncerny współpracowały przy hybrydach ale ich drogi rozeszły się:
https://www.wardsauto.com/news-analysis/ford-25l-i-4-hybrid-unprecedented-efficiency-refinement

mayak
23-01-2020, 13:52
Moce silników są znane, benzyna 115KM, elektryk 110KM. Dla S-maxa elektryk będzie miał 85KM
skąd wyszły Ci takie moce????
w przypadku spalinowego i elektryka nie sumuje się mocy poszczególnych silników, Fusion phev ma 188KM systemowo, z czego 140KM z PB i 113KM z elektronów
więc, w odróżnieniu od Mondeo, także zimą się oszczędza paliwo
serio mk5 hybrid grzeje spalinowym? Fusion phev robi to elektrycznie

boncio
23-01-2020, 15:35
mayak no właśnie wiem, że się nie sumuje i złe wartości wpisałem... Przeredaguje tamten post.
Właśnie nigdzie nie ma danych benzyniaka 2,5l. Gdzieś czytałem o mocy elektryka 110KM, a moc całkowita jest znana 225KM lub 200KM. Sam spalinowy ma większą moc, bo to jest sporo za mało i ona się nie zmieni w S-maxie.

Z opisu kolegów w temacie o hev, dogrzewanie spalinowym, chłodzenie elektryczne. Na Californie robione ;)

garry2012
12-02-2020, 17:49
Widziałem ostatnio w Meksyku, że co 3-4 auto to samochód wielkości minimum S-Maxa. Samego S-Maxa nie widziałem, ale od groma Kia Sedona, Honda Oddysey, Dodge Journey (w Polsce odpowiednik to Fiat Freemont), Toyota Siena, GMC, Chrystler Town & Country, Chevrolet Traverse, Ford Explorer.

Przy okazji czy ktoś zamawia w najbliższym czasie S-Maxa w salonie? Nie chce mi się czekać na hybrydę ani V-Line i będę zamawiać w lutym/marcu (Vignale/190 km/panorama) . Przypominam, że zamawiając w kilka osób można wytargować większe zniżki.

Yakac
12-02-2020, 17:57
Garry jaki napęd bierzesz? Fwd? AWD?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

garry2012
12-02-2020, 18:30
Jestem z Trójmiasta więc FWD. Jakbym był z południa Polski to pewnie AWD. Tu na północy mamy płasko i zero śniegu, więc nie wykorzystywałbym w ogóle AWD a szkoda dopłacać. Poza tym muszę na czymś oszczędzić, bo chcę Vignale w okolicach 150k a nie 200k, znając życie i obecne cenniki skończy się pewnie gdzieś w połowie drogi między 150k a 200k.

garry2012
13-02-2020, 17:40
Który salon w Polsce oprócz BEMO z Wawy daje sensowne rabaty?

Danillo
13-02-2020, 17:55
W marcu będzie do kupienia w Bemo mój niedoszły smax Vignale. Flota dała dupy i raczej nie zdążą już kupić auta, które dealer zamówił pod moja konfiguracje. Prawie pełny wypas, jasne skory, 7 siedzeń, panorama. Rocznik 2019 z raczej dobrym rabatem.

Yakac
13-02-2020, 19:44
Oj Danillo, a tyle się namyślałeś nad nim, współczuję. To znowu coś na horyzoncie teraz?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

garry2012
13-02-2020, 20:38
Danillo,
to rezerwuję :)

Danillo
13-02-2020, 21:00
A szkoda gadać ☹️ Pewnie smax jak się już matoly nieroby ***WYMODEROWANO*** ogarną ale ze ceny Forda maja znowu wrosnąć a rabatu takiego już nie dostanę to zabraknie budżetu na taki wypas jak chciałem.

Speedo
13-02-2020, 21:36
matoly nieroby

§12
Obrażanie kogokolwiek na Forum jest niedopuszczalne.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=62958

garry2012
13-02-2020, 22:11
Danillo, miałem zamawiać identyczny kolor jak Ty, jasne skóry i panoramę, więc to musi być przeznaczenie. Nie martw się, dam Ci pojeździć :) Poza tym zmieniam co 3 lata auta 8)

Yakac
15-02-2020, 20:48
W tym polifcie miał być autohold, ale jak widzę na zdjęciach to chyba nie ma. Ktoś może coś potwierdzić?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Mastermindq
16-02-2020, 10:56
W tym polifcie miał być autohold, ale jak widzę na zdjęciach to chyba nie ma. Ktoś może coś potwierdzić?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Ja mogę powiedzieć, niestety nie ma.

garry2012
03-04-2020, 13:08
Mam od tygodnia S-Maxa Vignale, który pierwotnie zamówił Danillo.

W tym temacie się najwięcej udzielałem. Nie wiem czy mogę tu wrzucić jakieś zdjęcia czy jakąś mini recenzję, w razie czego pytajcie o co chcecie tutaj czy na priv.

W Fordzie mówili, że mimo, że fabryki stoją przez epidemię to wychodzi w okolicach miesiąca opóźnienia tylko jak ktoś robi zamówienie. Nie wiem jak to działa i na ile się to zmienia.

PS. Zapomniałem dodać, wersja V-Line miała być pierwotnie za kilka miesięcy, pewnie na jasień 2020, przez wirusa może być przesunięta na wiosnę 2021. V-Line to przypominam środek od Vignale a z zewnątrz ST-Line, czyli nareszcie opcja, która by interesowała dużą liczbę osób. Zła wiadomość taka, że podobno, ale nie jest to potwierdzona informacja- V-Line nie będzie rabatowany, tak mi powiedział jeden ze sprzedawców wyższego szczebla.

mayak
03-04-2020, 13:10
Nie wiem czy mogę tu wrzucić jakieś zdjęcia czy jakąś mini recenzję
dawaj - będzie co czytać w czasach zarazy :D

garry2012
03-04-2020, 14:07
Zdjęcia:

https://ibb.co/zRPXKj6
https://ibb.co/BqDqFvc
https://ibb.co/7jz9s5T
https://ibb.co/mRcJvhX
https://ibb.co/dmBKBHm
https://ibb.co/M9GRHf3

Ostatnie zdjęcie to już założone nowe opony całoroczne Goodyear i nowe felgi.

Krótka recenzja:

Nie będę wymieniać plusów, łatwiej i szybciej będzie minusy, których jest kilka:

1) kierownica, taka sama jak w Titanium, wątpię żeby była to skóra, ręce mi śmierdzą plastkiem, to jakaś mieszanka chyba skóry z jakimś sztucznym tworzywem? Chyba bym to obszył czymś porządnym

2) Felgi mi się nie podobały na zdjęciach, ale myślałem, że się przekonam, na żywo też nie podeszły. Szprychowe. Nie można było zamienić chyba, że z 18 na 19 za dopłatą bodajże 4k. Podobno w Mondeo wrzucli lepsze felgi w standardzie Vignale

3) Jak dzwonię to nie słyszę sygnału i częściej zrywa czy zniekształca połączenia niż w innych moich autach

4) Chromy barokowe rzucają się w oczy, za 3 lata będzie V-Line, mam nadzieję, Titanium czy St Line lepiej moim zdaniem wygląda z zewnątrz

5) Głośniki Sony, nie grają przestrzennie i tak dobrze jak Bang & Olufsen, podobno w Mondeo Vignale wrzucili o wiele lepsze

6) Nie można bagażnika otworzyć jak np. w Kudze podładając nogę pod np. jak ma się ręce zajęte.

7) Przedłużenie deski rozdzielczej w stronę szyby urywa się w połowie, to w skórze i między tą skórą a szybą jest plastik taki jak w jakiejś ładzie czy skodzie, wolałbym nawet dopłacić żeby mi tą skórę do końca pociągnęli

Z fajnych rzeczy to jest tego mnóstwo, ale na pewno grill mi się podoba i nie jest wcale przesadzony oraz jasna tapicerka, panorama i masaż w fotelach to jest mega wypas! :D

tombalt
03-04-2020, 15:36
Jak byłem ostatnio w ASO to oglądałem sobie nowego Maxa. Niby titanium ....
Nie miał gumki w schowku pasażera na dokumenty
Nie miał małego schowka lewego kierowcy tylko zaślepkę
Schowek w 3 rzędzie boczny koło uchwyty na kubki jest chyba na długopis i wizytówkę
No i ta płetwa rekina.... Generalnie to księgowi jak zwykle dali znać..

Alecki
03-04-2020, 16:38
6) Nie można bagażnika otworzyć jak np. w Kudze podładając nogę pod np. jak ma się ręce zajęte.

To można dołożyć.

garry2012
03-04-2020, 18:38
To można dołożyć.

W jaki sposób? W konfiguracji tego nie było.

Yakac
03-04-2020, 19:34
Garry - ta kierownica to po jakimś czasie przestanie doskwierać, za to dobrze leży i się nie ślizga.
Felgi standardowe 18" szprychowe jak dla mnie eleganckie
Zestaw głośnomówiący działa super, nic nie zrywa u mnie.
Wygląd - kwestia gustu - jak dla mnie super wygląda twoje auto, grill bardzo pasuje, ale mój (przdliftowy) jest po prostu inny, na pewno nie brzydszy i opatrzony.
Co do głośników to się nie wypowiadam, jak dla mnie grają bardzo ładnie.
Klapę bagażnika otwieram machnięciem nogą - nice feature :)
A ta jasna tapicerka nie łapie brudu np. od jeansów?
Aha co to za płetwa na dachu? w starym S-Maxie taką miałem, w obecnym Vignale nie mam.
Gratuluje autka. Ile cię wyszło ostatecznie (jeśli możesz napisać oczywiście)?

Alecki
03-04-2020, 19:43
W jaki sposób? W konfiguracji tego nie było.

Zobacz wątek z Mondeo mk5 od strony 506:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=230697&page=506

Do weryfikacji, czy w polifcie coś się zmieniło.

garry2012
03-04-2020, 19:47
Garry - ta kierownica to po jakimś czasie przestanie doskwierać, za to dobrze leży i się nie ślizga.

Nie zmienia to faktu, że ręce od skórzanej kierownicy nie powinni śmierdzieć plastikiem. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam. Jak jeździłem wypożyczonym s-maxem titanium 2 tyg po Włoszech to też taka sama kierownica była i myślałem, że w Vignale będzie inna.

Felgi standardowe 18" szprychowe jak dla mnie eleganckie

Kto co lubi, każdy ma inny gust, mi szprychowe felgi nigdy się nie podobały.

Klapę bagażnika otwieram machnięciem nogą - nice feature

No kurczę kolejny pisze o tym bajerze a ja się pytam jak to ogarnąć? W konfiguracji tego nie było, zrobiliście jakiś czujnik u mechanika elektronika? Ile to kosztuje, u kogo to zrobić i ile czasu?

A ta jasna tapicerka nie łapie brudu np. od jeansów?

Pewnie łapie jak każda jasna, nie jeździł jeszcze nikt w jeansach. Kiedyś jak pytałem kolegów z forum to się w niej najbardziej brudzi to ktoś pisał, że czarne oparcie tyle przednich foteli (w domyśle pewnie dzieci kąpią butami).

Aha co to za płetwa na dachu? w starym S-Maxie taką miałem, w obecnym Vignale nie mam.

Mieszkam nad morzem, więc pewnie chodzi o to, że jak wjeżdżam autem do morza latem to wtedy płetwa trochę wystaje z morza i mogę dzięki temu przestraszyć plażowiczów, którzy będą łamać zakaz wychodzenia z domu w czasie epidemii. Mamy nawet z takim reżyserem Patrykiem Vegą nakręcić film: "Szczęki 6. Mielno niszczy"




PS. Widzę, że nie załadowały się 2 zdjęcia za środka, dodaję je, zobaczcie sobie jasny środek:

https://ibb.co/gMpHZT5
https://ibb.co/xsDst2C

Bump: Gratuluje autka. Ile cię wyszło ostatecznie (jeśli możesz napisać oczywiście)?

185k, bez rzeczy których nie potrzebuję czyli haka i AWD byłoby ok. 170k

Danillo
03-04-2020, 20:33
Garry2012, cieszę sie ze został w klubie! ��

W kwestii wyposażenia: przedlifcie było otwieranie bagaznika machnięciem noga, było opcjonalne zawieszenie z regulacja twardości, była kierownica regulowana elektrycznie, układ kierowniczy mógł miec skrócone przełożenie. Bajery, ale dziś wiązałbym wszystkie gdyby były ale nie ma wyboru. To chyba pierwszy lifting który okazał się downgradem ��
Ba, w modelu 2020 nie można już zamówić 3 strefowej klimatyzacji ani siatki oddzielającej bagażnik, zostały wycięte. Jak tak dalej pójdzie to sorry ale nie uwierzę ze wypuszcza V line, szczególnie w nadchodzącym kryzysie.

Ale żeby nie było ze tylko narzekam, wciąż czekam na potwierdzenie zamowienia Smaxa i jak przyjdzie zamawiam i czekam na otwarcie fabryki w Walencji. Innej opcji na rynku dziś nie widze.

cattani75
03-04-2020, 20:57
Co?????? Nie można zamówić machania nogą w S-maxie???

Bump: Panowie, jak Wy ten cennik czytacie? Słowo "bezdotykowo" występuje w nim 3 razy i za każdym razem odnosi się do otwierania klapy bagażnika i pakietu X za 12.500 PLN.

Alecki
04-04-2020, 00:30
Co???? Nie można zamówić IVDC?
:(

garry2012
04-04-2020, 10:00
Co?????? Nie można zamówić machania nogą w S-maxie???

Bump: Panowie, jak Wy ten cennik czytacie? Słowo "bezdotykowo" występuje w nim 3 razy i za każdym razem odnosi się do otwierania klapy bagażnika i pakietu X za 12.500 PLN.

Poprawka, jest otwieranie nogą. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, bo powiedział, że nie ma a jak sprawdzałem to źle nogą machałem :572:

cattani75
04-04-2020, 15:46
:-) :-)

cieslag
07-04-2020, 13:41
Zdjęcia:

https://ibb.co/zRPXKj6
https://ibb.co/BqDqFvc
https://ibb.co/7jz9s5T
https://ibb.co/mRcJvhX
https://ibb.co/dmBKBHm
https://ibb.co/M9GRHf3

Ostatnie zdjęcie to już założone nowe opony całoroczne Goodyear i nowe felgi.

Krótka recenzja:

Nie będę wymieniać plusów, łatwiej i szybciej będzie minusy, których jest kilka:

1) kierownica, taka sama jak w Titanium, wątpię żeby była to skóra, ręce mi śmierdzą plastkiem, to jakaś mieszanka chyba skóry z jakimś sztucznym tworzywem? Chyba bym to obszył czymś porządnym

2) Felgi mi się nie podobały na zdjęciach, ale myślałem, że się przekonam, na żywo też nie podeszły. Szprychowe. Nie można było zamienić chyba, że z 18 na 19 za dopłatą bodajże 4k. Podobno w Mondeo wrzucli lepsze felgi w standardzie Vignale

3) Jak dzwonię to nie słyszę sygnału i częściej zrywa czy zniekształca połączenia niż w innych moich autach

4) Chromy barokowe rzucają się w oczy, za 3 lata będzie V-Line, mam nadzieję, Titanium czy St Line lepiej moim zdaniem wygląda z zewnątrz

5) Głośniki Sony, nie grają przestrzennie i tak dobrze jak Bang & Olufsen, podobno w Mondeo Vignale wrzucili o wiele lepsze

6) Nie można bagażnika otworzyć jak np. w Kudze podładając nogę pod np. jak ma się ręce zajęte.

7) Przedłużenie deski rozdzielczej w stronę szyby urywa się w połowie, to w skórze i między tą skórą a szybą jest plastik taki jak w jakiejś ładzie czy skodzie, wolałbym nawet dopłacić żeby mi tą skórę do końca pociągnęli

Z fajnych rzeczy to jest tego mnóstwo, ale na pewno grill mi się podoba i nie jest wcale przesadzony oraz jasna tapicerka, panorama i masaż w fotelach to jest mega wypas! :D

Mam Ttatnium i otwieranie bagażnika gestem działa.
Czy zaglądałeś w okolice pedałów - u mnie tapicerka niedorobiona, ale serwis potwierdził, że to standard Forda.

Danillo
08-04-2020, 19:44
Sorry Panowie za wprowadzenie w błąd z tą klapą, oczywiście jest otwierana nogą.

Mój finał zakupów Smaxa jest taki, że jak garry2012 zgarnął auto, zamówiłem nieco zmieniony, tzn. kolor Panther Blue bo elegancko wygląda na Vignale i silnik bi-turbo, bo po zimie stwierdzilem że w obecnym klimacie częściej wykorzystam +50 KM niż AWD. A potem przyszedł wirus i wszystko wstrzymali a ja bez auta.

Wziąłem ze stocku, trafił się niemal identyczny egzemplarz, różni się tyko tapicerką, miała być jasna jest czarna, trudno się mówi. Może to i lepiej przy 3 bachorkach które wszystko potrafią skutecznie ufaflunić od podłogi po sufit :) Za to mam klimę 3 strefową której nie mógłbym teraz zamówić w ogóle.

Yakac
09-04-2020, 10:48
Danillo - człowiek się uczy na doświadczeniach innych.
Ja obecnie też bym chyba wybrał 240KM kosztem napędu AWD, spalanie podobne a jednak frajda z jazdy większa. Chociaż może jeszcze będzie tak, że przyjdzie sroga śnieżna zima i zmienię zdanie. Przy obecnych zimach ten napęd AWD nie ma co robić.
Ale mogę też powiedzieć, że działa super, on działa do 40 km/h i poprawia trakcję np. na mokrym. Działa też przy kickdownie przy każdej prędkości, także też podnosi bezpieczeństwo.
Czarna tapicerka najpraktyczniejsza moim zdaniem. Lakier Panther Blue - mega! Też bym go brał obecnie, ale mój Chrome Blue też bardzo łądny i mi się podoba.
Pozdro Danillo :) Wreszcie masz :)

smiechu
09-04-2020, 11:28
Też kiedyś zastanawiałem się na AWD wybrałem jednak biturbo.

W jaki sposób AWD podnosi bezpieczeństwo?

garry2012
09-04-2020, 15:21
Każdy ma własny gust i własne potrzebny oraz budżet, ale ja bym nie brał ani AWD ani 240 koni. 190 koni diesel to i tak bardzo dobry silnik, w sumie to przecież najlepszy w SMAX-ie nie licząc biturbo 240 koni!!!!

Samochód sam w sobie jest drogi, więc maxowanie tego auta to już myślę dla osób bez ograniczeń budżetowych. Silnik 190 koni to nie jest benzynka 1,5.

Mam 190 koni AWD i wolałbym mieć 190 bez AWD lub ewentualnie 240 koni FWD.

Danillo
09-04-2020, 20:04
Yakac, chetnie zamienię biturbo za normalne zimy ze śniegiem, z zaspami z których ciezko się wyjeżdża... Ale to se ne wrati raczej.

Jestem zaskoczony ze AWD działa tylko do 40 km, to potwierdzone? Czyli jakbys przesadził w zakręcie przy wyższej prędkości to nie załączy się żeby stabilizować auto?
Mi się AWD spodobało w Subaru, po śliskim jechało mega stabilnie ale tam był stały napęd na każde kółko. Dołączane tez nie są złe bo działają szybko ale muszą działać w pełnym zakresie prędkości.

Yakac
09-04-2020, 20:35
Piszę z własnych obserwacji. Jak wyświetlisz ekran napędu w menu to widać obrazowo że powyżej 40km/h cała moc idzie na przód, chyba jest to zgodne z prawdą.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

smiechu
09-04-2020, 21:52
AWD w Subaru to inna bajka.

drout
10-04-2020, 09:43
Ja miałem dokładnie takie same rozkminy. Miał być AWD ale po jeździe próbnej wziąłem bi-turbo. Stwierdziłem, że częściej moc się przyda niż AWD mimo, że przesiadałem się z SubaRU

Yakac
10-04-2020, 09:45
W sumie to obyśmy się nie mieli okazji przekonać czy ten napęd AWD byłby potrzebny...

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

gunter2079
13-04-2020, 07:34
Zawsze myślałem że AWD działa zawsze i nie trzeba śniegu czy lodu żeby miał co robić. Jak się jeździ na granicy przyczepności to powinien 4 litery ratować. A jeżeli są jakieś ograniczenia to sensu nie ma. Może do 40 działa asr lub odpowiednik

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

smiechu
13-04-2020, 09:38
Za utrzymywanie przyczepności odpowiada ESP.
AWD przydaje się tylko przy ruszaniu.

Yakac
13-04-2020, 09:45
Nieprawda, działa na pewno do 40km/h więc poprawia trakcje w zakrętach do tej prędkości na pewno. Byćmoże też przy wyższych prędkościach przy nagłym przyspieszaniu ale tego nie sprawdzalem

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

gunter2079
13-04-2020, 10:23
No specem. Nie jestem ale zawsze wydawało mi się że asr służy do kontroli ruszania i lapania przyczepności przy starcie wtedy te 40 miałoby sens. ESP to kontrola toru jazdy. AWD to napęd na 4 łapy w nowych autach realizowany przy pomocy ESP czy coś takiego

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

smiechu
13-04-2020, 10:42
ESP nie ma nic wspólnego z AWD (które faktycznie w Fordach działa do 40 kmh).

ESP – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu, przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, STC

gunter2079
13-04-2020, 10:52
ESP nie ma nic wspólnego z AWD (które faktycznie w Fordach działa do 40 kmh).

Zabiliscie we mnie marzenia posiadania smaxa z AWD. Inne marki też tak mają?

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

mkur
13-04-2020, 11:22
W innych markach tez tak jest.

Generalnie wszystkie haldexopodobne ukłądy AWD tak działają.
Auto dalej pozostaje typowo przednionapędowe i w sumie awd przy wyższych prędkościach
nie ma za bardzo sensu.

Co innego w "drogich" AWD z preferencją tylnej osi (wiadomo: Mercedes, Alfa, BMW). Tam chodzi o to
aby niwelować nadsterowność.

Ale na przykład Audi rezygnuje właśnie z klasycznego Torsena na rzecz "Quatrro Ultra" które jest
podobne do tego co mamy w s-maksie. I podobnie wszystkie Skody, VW, Volvo.

No mamy jeszcze Subaru.
Ale i tam odchudzają układy AWD.
Każdy szuka swojego kompromisu pomiędzy ekologią, ekonomią, osiągami.

Jeszcze powiem coś o swoim S-max AWD ;-)
Napęd na cztery koła przydaje się. Zimą w górach.
Jeżeli tak nie będziesz auta użytkował - raczej możesz z tego zrezygnować.

garry2012
13-04-2020, 19:44
Napęd na 4 koła to głównie lans i bans. Np. w Audi znaczek Quattro jest bardzo pożądany i modny. Inne marki chyba aż tak super tego sobie nie wypromowały...

kobrys
13-04-2020, 20:16
Np. w Audi znaczek Quattro jest bardzo pożądany i modny

I prawdziwe Quattro jednak zmienia charakterystykę samochodu... np A4 Allroad.

tomiik
13-04-2020, 20:26
Napęd na 4 koła to głównie lans i bans. Np. w Audi znaczek Quattro jest bardzo pożądany i modny.

miałem audi 80 b4 quattro i to był mega fan z każdej jazdy żaden lans
oczywiście stały napęd na 4 koła :D

tombalt
14-04-2020, 05:25
ESP nie ma nic wspólnego z AWD (które faktycznie w Fordach działa do 40 kmh).
Nie wiem jak animacja AWD na zegarach ma się do rzeczywistego napędu AWD, ale u mnie nawet jadąc 90km/h i po kick downie czyli gwałtownym przyspieszeniu napęd przenoszony jest na wszystkie koła.... Ja tam jestem bardzo zadowolony z tego wynalazku. Spodziewam się, że nie tylko w górach AWD jest przydatne.

Yakac
14-04-2020, 06:54
już o tym pisałem, nawet jadąc 140 i robiąc kickdown też napęd idzie na obie osie, tak przynajmniej pokazuje grafika
pomijając to co pokazuje ta grafika, auto jeździ bardzo stabilnie zimą, ciężko go wyprowadzić z równowagi, więc na pewno AWD pomaga

tombalt
14-04-2020, 07:10
Byćmoże też przy wyższych prędkościach przy nagłym przyspieszaniu ale tego nie sprawdzalem
..nie wiem czy napisałeś, ja dziś sprawdziłem i potwierdzam

smiechu
14-04-2020, 09:10
To wspamaganie AWD przy przyspieszaniu fajna sprawa.
Ciekawe czy AWD przy wyższych prędkościach pomoże też wyjść z zakrętu w którym tracisz przyczepność - oczywiście jeżeli zacznie się w takim zakręcie gwałtownie przyspieszać.

Obecnie znawcy tematu w autach z ESP radzą w poślizgu hamować - zdając się na ESP i wychodząc z założenia że lepiej wypaść z zakrętu z niższą prędkością.

garry2012
14-04-2020, 10:11
Czy zaglądałeś w okolice pedałów - u mnie tapicerka niedorobiona, ale serwis potwierdził, że to standard Forda.

Zanurkowałem dzisiaj między pedały :D

Faktycznie tapicerka wygląda jakby wpadł tam bóbr ze wścieklizną

PS. Odnośnie bobra i pedałów nie mam na myśli żadnego LGBT g:D

cieslag
14-04-2020, 10:30
Ja mam służbowego S-Maxa, ale prywatnie mocno bym się zastanawiał czy jest to samochód wart 160 i więcej tysięcy.
Śledząc oferty wyprzedażowe można znaleźć Q5 w podobnej cenie.

Yakac
14-04-2020, 10:40
Nic nikomu nie ujmując to Q5 a S-Max to inne segmenty więc co tu porównywać.
Mówisz o nowym, solidnie doposażonym Q5? Czy po leasingowym aucie?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

garry2012
14-04-2020, 12:48
O ile się nie mylę to przecież Q5 to takie Audi A5 na wyższych kołach albo inaczej pisząc A4 z dużym prześwitem. Jak to porównywać do 7-osobowego auta? Jeżeli już porównujemy to najszybciej do Q7.

Alecki
14-04-2020, 14:58
Ciekawe czy AWD przy wyższych prędkościach pomoże też wyjść z zakrętu w którym tracisz przyczepność - oczywiście jeżeli zacznie się w takim zakręcie gwałtownie przyspieszać.

Jeśli w zakręcie pojawia się podsterowność, do dodanie gazu odciąży przednią oś i tylko pogorszy sprawę.
W takiej sytuacji trzeba dociążyć przednią oś (zdjąć nogę z gazu) . Na niektórych szkoleniach także kazali mi początkowa zmniejszyć kąt skrętu, aby jak najszybciej odzyskać przyczepność.

krzyspvfr
14-04-2020, 19:56
Ja mam służbowego S-Maxa, ale prywatnie mocno bym się zastanawiał czy jest to samochód wart 160 i więcej tysięcy.
Śledząc oferty wyprzedażowe można znaleźć Q5 w podobnej cenie.

Na pewno ktoś, kto rozważa zakup S-Maxa, skusi się na ciasnotę w Q5 ;)

Cinek78
14-04-2020, 20:29
Wiecie co - nie cwaniakuję , tylko może po prostu nie znam tego rozwiązania, ale.. Mam maxa z 2015 AWD. Obecnie 120 tysi najechane. Miałem zawsze 4 łapy , i w tym segment który uchodzi za wzór 4x4 ( Mitsubischi,Subaru) . Czemu pisze o tym. Bo pieję z zachwytu jak ten napęd działa . Poprzednie Mazdy ( CX5,CX9) to jakieś nieporozumienie.
Ale wracając do meritum sprawy: chciałem wymienić olej w haldex-ie ( jak wszyscy twierdzą , że jest) . Więc wszedłem pod auto i ... tam jest coś na wzór haldexa, ale to nie haldex.
Tam nie mam żadnej elektroniki!!! Tylko obudowa.
Na podnośniku ( uniesione koła) wszystkie cztery koła ruszają razem i nic napędu nie rozłącza.
Jak wspomniałem może nie do końca znam to rozwiązanie , ale w mojej ocenie 4x4 w moim aucie jest stałe, nie jest odłączane podczas wyższych prędkości.
Może się mylę i jest inaczej, ale nie żałuję żadnej złotówki dopłaconej do 4x4.

Bump: Wiecie co - nie cwaniakuję , tylko może po prostu nie znam tego rozwiązania, ale.. Mam maxa z 2015 AWD. Obecnie 120 tysi najechane. Miałem zawsze 4 łapy , i w tym segment który uchodzi za wzór 4x4 ( Mitsubischi,Subaru) . Czemu pisze o tym. Bo pieję z zachwytu jak ten napęd działa . Poprzednie Mazdy ( CX5,CX9) to jakieś nieporozumienie.
Ale wracając do meritum sprawy: chciałem wymienić olej w haldex-ie ( jak wszyscy twierdzą , że jest) . Więc wszedłem pod auto i ... tam jest coś na wzór haldexa, ale to nie haldex.
Tam nie mam żadnej elektroniki!!! Tylko obudowa.
Na podnośniku ( uniesione koła) wszystkie cztery koła ruszają razem i nic napędu nie rozłącza.
Jak wspomniałem może nie do końca znam to rozwiązanie , ale w mojej ocenie 4x4 w moim aucie jest stałe, nie jest odłączane podczas wyższych prędkości.
Może się mylę i jest inaczej, ale nie żałuję żadnej złotówki dopłaconej do 4x4.

kobrys
15-04-2020, 12:59
ale w mojej ocenie 4x4 w moim aucie jest stałe, nie jest odłączane podczas wyższych prędkości.

Trochę się mylisz :)

Kolejna wariacja iAWD trafiła do modeli Kuga, Edge oraz Mondeo, S-Max i Galaxy. Tutaj standardowo napędzane są przednie koła. Wielopłytkowe sprzęgło elektromagnetyczne może w zależności od potrzeb dołączać tylną oś. System potrzebuje 20 milisekund na analizę i reakcję. Samo sprzęgło załącza się po 100 milisekundach. Tu należy rozróżnić systemy z SUV-ów i te, które trafiły do Mondeo, S-Maxa i Galaxy. iAWD w tej drugiej grupie mają możliwość krótkotrwałego przekazania do stu procent momentu obrotowego na tylną oś. Następuje to jednak jedynie w sytuacjach ekstremalnych. Napędy w Kudze i Edge'u mogą przydzielić tylnej osi nie więcej niż 50 proc. mocy generowanej przez silnik.

Cinek78
15-04-2020, 19:50
"sprzęgło elektromagnetyczne " - no właśnie wszyscy o nim piszą , a u mnie go nie ma! Zero elektroniki. Foto jeszcze zrobiłem niby haldexa.

garry2012
09-05-2020, 19:53
Odnośnie napędu na 4 koła to Zachar w teście s-maxa na youtube, który pewnie większość widziała, bo film ma już kilka lat, mówi, że przedni napęd wraz z dużą liczbą koni sprawia, że auto traci przyczepność i cały czas żałuje, że nie można mieć najmocniejszej wersji silnikowej z napędem na 4 koła. Widać, że jest zwolennikiem AWD.

Danillo
10-05-2020, 07:26
A ja w końcu odebrałem auto. 240 KM na przedniej osi. Trochę się obawiałem ze przy przyspieszaniu kierownica będzie „myszkowac„ ale nic takiego się nie dzieje.

Ale na sucho zbiera się pięknie, nawet z 4 rowerami da radę objechać sporo aut, moze dzięki efektowi zaskoczenia �� Ja jestem zaskoczony jak ten silnik miło mruczy. Genialne auto!

Yakac
10-05-2020, 15:51
No Danillo, wreszcie, chciałoby się napisać :)
to teraz dawaj fotki koniecznie (a na mój priv to już ooooobowiązkowo)
szerokości :)

galloper
23-05-2020, 16:53
Wiecie jakie losy czeka S-Maxa w przyszłości? Kilka miesięcy temu była mowa o likwidacji S-Max, Galaxy i Mondeo w 2021 i zamiana na jakiś crossover - nowa generacja. Teraz chyba ten pomysł umarł albo został odłożony, bo mowa o S-Max/Galaxy hybrydzie.
Macie jakieś nowe info o przyszłości modelu?

Danillo
23-05-2020, 22:32
Trudne pytanie. Myślę, że top management Ford Polska nie zna na nie odpowiedzi, a gdzie my maluczcy? :)
IMO hybryda miękka, bo taka była wspominana dla Smaxa, pasuje mu jak świni siodło. W mieście jakieś tam oszczędności na zużyciu pokaże, a na trasie je skutecznie przepali. Ale jeśli pozwoli Fordowi utrzymać i rozwijać model to jestem za!

galloper
24-05-2020, 09:29
Zgadzam się, że hybryda nie wskrzesi modelu, którego koniec już bliski. Po sobie widzę, że już trzeciego z rzędu S-Maxa bym nie kupił aczkolwiek Forda owszem tak. Przymierzam się do zmiany samochodu w przyszłym roku i fajnie jakby coś nowego zaprezentowali. Nowa listwa, przemodelowanie przodu czy większy display to już nie zatrybi.

kobrys
24-05-2020, 09:40
Globalny Ford Explorer miał być modną i nowoczesną odpowiedzią i potencjalnym następcom dla klientów lubiących S-Max, ale wyszło jak wyszło i mamy tylko dostępną wersję 'dzień dobry, poproszę wszystko' za 350 tys cebulionów.

Inwestycja w 2019 w drugi lifting moim skromnym zdaniem przedłuża życie modelu przynajmniej do 2022 roku.
Co dalej?

Boję się, ci co czytali co proponuje VW w następcy za Sharana i co Opel zrobił z Zafirą sprawia, że gdyby Ford poszedł tą samą drogą to byśmy mieli nowego S-Maxa nie na bazie Mondeo, a na bazie Transita :/

Słyszałem, że normy sprawiają, że Ford wycofuje nawet 1.5EB manuala z palety Focusa. Ma zostać tylko w wersji z A8.
Jeśli 2.0 klekot miałby wypaść z segmentu robienie samochodu na siłę z silnikiem 1.5D albo 1.5EB traci sens.
S-Max to nie tylko rodzina, ale i pewność i przyjemność z jazdy.


---
Kolega mieszkający w stanach był zapisany na Mustanga Mach-E, ale czekanie mu się znudziło i wczoraj rano pojechał kupić Jaguara I-Pace. Zamówienie na Mach-E anulował.
I tyle w kwestii klientów, którzy rok na samochód czekać nie będą.

Danillo
24-05-2020, 13:45
No akurat nowy Sharan czyli Viloran to bardzo ciekawa propozycja dla "tatuśków". I gdyby tylko miał opcję 2 rzędu z 3 siedzeniami, silnik diesla lub hybrydę i był dostępny w Europie, to ja bym nie pogardził jako następcą Smaxa :)

garry2012
26-05-2020, 16:24
Viloran to ciekawy model, będę go obserwować.

A przy okazji- to mam w moim Vignale 2020 tylko 1500 km zrobione, ale wkurza mnie dźwięk przelewającego się paliwa w baku, czuję się jakbym jeździł cysterną z mlekiem. Odgłos podobny jakbym pod tylnym fotelem miał 10 litrowy baniak z wodą na podłodze do połowy pełny. Dźwięk mnie irytuje. Słychać go bez muzyki odpalonej przy ruszaniu do ok. 30-40 km/h.

Ciekawe czy da radę wyciszyć bak, ktoś się z czymś takim spotkał?

Yakac
26-05-2020, 18:50
Kurcze, czemu ja tego nie mam? Mnie by takie dźwięki uspokajały, jak nad wodą [emoji6]

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Woytas
26-05-2020, 21:55
Viloran to ciekawy model, będę go obserwować.

A przy okazji- to mam w moim Vignale 2020 tylko 1500 km zrobione, ale wkurza mnie dźwięk przelewającego się paliwa w baku, czuję się jakbym jeździł cysterną z mlekiem. Odgłos podobny jakbym pod tylnym fotelem miał 10 litrowy baniak z wodą na podłodze do połowy pełny. Dźwięk mnie irytuje. Słychać go bez muzyki odpalonej przy ruszaniu do ok. 30-40 km/h.

Ciekawe czy da radę wyciszyć bak, ktoś się z czymś takim spotkał?

wystarczy nie lać "po korek" w mondeo jest podobnie , wypalisz trochę paliwa nic chlupać nie będzie

garry2012
26-05-2020, 22:57
wystarczy nie lać "po korek" w mondeo jest podobnie , wypalisz trochę paliwa nic chlupać nie będzie

Mam jakieś 3/4 baku...

Yakac
27-05-2020, 07:16
Ja aż wczoraj zatankowałem pod korek i się przysłuchiwałem i nic nie słyszę, żadnego bulgotania. A głuchy nie jestem. Jak trochę zejdzie paliwa może będzie, posłucham

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

smiechu
27-05-2020, 07:23
wkurza mnie dźwięk przelewającego się paliwa w baku, czuję się jakbym jeździł cysterną z mlekiem. Odgłos podobny jakbym pod tylnym fotelem miał 10 litrowy baniak z wodą na podłodze do połowy pełny. Dźwięk mnie irytuje. Słychać go bez muzyki odpalonej przy ruszaniu do ok. 30-40 km/h.


Może zawieruszyła się gdzieś pod fotelami napoczęta butelka 1.5l z wodą?

Mam Vignale z 2017 r - paliwa nie słychać w zbiorniku.

Tomuch
27-05-2020, 07:42
Myślałem, że tylko u mnie takie cuda. Też mam takie odgłosy. Maxior z 2016 roku Titanium 150 KM.

Yakac
27-05-2020, 07:44
Jak jest diesel i układ Adblue to chyba jest inny, trochę mniejszy bak. Może to ma wpływ.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

smiechu
27-05-2020, 08:19
Mam 2017 bez AdBlue. Odgłosów nie ma.

garry2012
27-05-2020, 14:16
Reklamować to w ASO? Co radzicie? Mnie to irytuje i wkurza...

Yakac
27-05-2020, 16:08
Ja bym zgłosił. Tez nie lubię nadmiarowych odgłosów. U mnie jest jakaś wibracja w prawym tyle, w okolicy drzwi. Jest tylko rano na zimnym silniku, widocznie coś rezonuje. Przeważnie jeżdżę sam ostatnio i nie ma kogo posadzić z tyłu żeby popatrzył co to dokładnie.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Caribou
28-05-2020, 05:53
U mnie też chlupie lub chlupało. Teraz dawno już tego nie słyszałem lub się przyzwyczaiłem. Rzeczywiście chlupie tylko przy określonym stanie paliwa - nie mam dokładnej obserwacji ale raczej jak jest dużo w zbiorniku. Poobserwuje. Jakbys reklamował to daj znać jaki efekt ale szczerze nie liczyłbym ze to naprawią.

Yakac
28-05-2020, 08:14
W poprzednim Maxie to chlupało faktycznie, przypomniało mi się teraz, ale tylko jak paliwa było prawie na max. Może ten zbiornik da się jakoś wygłuszyć dodatkowo?

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

tombalt
28-05-2020, 08:57
w tym chlupie jeszcze bardziej....
z tym, że ja mam mniejszy bak przy 4x4 i on może mieć jeszcze większą tendencję do tego efektu

garry2012
28-05-2020, 10:00
Przy napędzie na 4 koła jest mniejszy bak? O ile litrów?

tombalt
28-05-2020, 10:51
EB 68,1l
TDCI 66,2l
TDCI 4x4 64,3l

garry2012
09-06-2020, 12:59
Czy ktoś ma napęd 4 koła i przez to mniejszy bak i problem z tym głośnym chlupotaniem/przelewaniem się paliwa? Zastanawiam się czy to ukryta usterka czy norma w tych bakach?

Caribou
09-06-2020, 17:54
Ja mam 4x4 i tak jak pisałem wyżej - chlupie. Tylko ze już dawno na to nie zwracałem uwagi, nie zauważałem - aż teraz mi przypomnieliście

garry2012
09-06-2020, 21:19
Danillo ma problem ze skrzypiącymi drzwiami a ja mam chlupoczący głośno bak paliwa i czasami czujniki wyją na czerwono jak zawracam np. na pustym parkingu. Moje auto nie ma jeszcze przejechanych 2000 km.

Przypominam, że mamy auta w wersji Vignale, cennikowo za ok. 230 tys. zł

Alecki
09-06-2020, 23:04
problem ze skrzypiącymi drzwiami
U mnie też drzwi trzeszczały niemiłosiernie.
Pomogło naklejenie na blachy otworów drzwiowych bezbarwnej taśmy pakowej.
(Sprawdzałem drzwi titanium - też trzeszczą)

Danillo
10-06-2020, 11:46
U mnie też drzwi trzeszczały niemiłosiernie.
Pomogło naklejenie na blachy otworów drzwiowych bezbarwnej taśmy pakowej.
(Sprawdzałem drzwi titanium - też trzeszczą)

Niemiłosiernie to dobre słowo. Mi serwis popryskał jakimś silikonem uszczelki tak grubo ze prawie kapało z nich i to wystarczyło na kilka dni. Piszczy znowu. Serwis rozkłada ręce. Smarowalem sam silikonem polecanym na forum, nie działa w ogóle.
No jesli ten tył tak ma, to bardzo przykre, ze po tylu latach produkcji i tak drogim aucie z wentylacja foteli, wyciszonym wnętrzem nie potrafią zrobić uszczelek drzwi.
Rozczarowałem się mocno. Spróbuje okleić te wnęki i oby do końca leasingu...

Yakac
10-06-2020, 12:44
A u mnie z tyłu coś jakby w wibracje wpadało, jak rano odpalę silnik i powoli ruszam. Nie wiem czy to fotele czy może te roletki w tylnych drzwiach. Do premium to jednak brakuje trochę. Ale inne walory auta kuszą skutecznie

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

smiechu
10-06-2020, 12:58
U mnie telepią się roletki w tylnych drzwiach.

garry2012
10-06-2020, 13:58
Pomogło naklejenie na blachy otworów drzwiowych bezbarwnej taśmy pakowej.

Może jeszcze plasteliną lub na ślinę?

Od czego jest kontrola jakości? W autach za tyle kasy taka fuszerka, masakra... Dziwne, że te tematy wcześniej nie były nagłaśniane. Auto jest od prawie 14 lat na rynku, kupuję najbogatszą wersję i wszystko mnie wkurza:
- chlupie bak
- czujniki świrują na pustym parkingu jakby wokół auta latały duchy
- często zniekształca rozmowy telefoniczne, nie mam tego w dwóch innych swoich autach
- nie słyszę sygnału wybierania numeru jak do kogoś dzwonię
- głośniki Sony grają grubo poniżej oczekiwań

Jeszcze bym dopisał parę rzeczy, ale nie mam siły...

mkur
11-06-2020, 11:41
Może jeszcze plasteliną lub na ślinę?

Od czego jest kontrola jakości? W autach za tyle kasy taka fuszerka, masakra... Dziwne, że te tematy wcześniej nie były nagłaśniane. Auto jest od prawie 14 lat na rynku, kupuję najbogatszą wersję i wszystko mnie wkurza:
- chlupie bak


Niestety zgadza się.


- czujniki świrują na pustym parkingu jakby wokół auta latały duchy
- często zniekształca rozmowy telefoniczne, nie mam tego w dwóch innych swoich autach
- nie słyszę sygnału wybierania numeru jak do kogoś dzwonię


To chyba raczej indywidualny przypadek.



- głośniki Sony grają grubo poniżej oczekiwań


Zgadza się.
Niestety nie było jeszcze B&O w ofercie.


Co do roletek w drzwiach - też było. Zrobili "procedurę Forda" w ASO
i jest nieco lepiej. Coś słychać jedynie przydużych nierównościach.

galloper
17-06-2020, 19:00
[QUOTE=mkur;3257612]Niestety zgadza się.



To chyba raczej indywidualny przypadek.




Niestety nie indywidualny. U mnie też czujniki potrafią nagle zapiszczeć a wokół żywego ducha...byłem głupi na serwisie. Pan powiedział, że musiała być jakaś czujka zabłocona :-D

Yakac
17-06-2020, 19:50
Co do roletek w drzwiach - też było. Zrobili "procedurę Forda" w ASO
i jest nieco lepiej. Coś słychać jedynie przydużych nierównościach.

Chcesz powiedzieć, że z tymi roletkami to jakiś powszechny problem? Teraz to myślę - po co ja je zamawiałem, w sumie mało przydatne a trzeszczą. No chyba, że to nie one....

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

mkur
17-06-2020, 19:57
Chcesz powiedzieć, że z tymi roletkami to jakiś powszechny problem? Teraz to myślę - po co ja je zamawiałem, w sumie mało przydatne a trzeszczą. No chyba, że to nie one....

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Tak, to roletki.

Yakac
17-06-2020, 20:01
Doradź co z tym robić.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

mkur
17-06-2020, 20:03
Doradź co z tym robić.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka


W ASO to znają. I poprawią - tak o 75 %.

Yakac
17-06-2020, 20:07
To pocieszyłeś... Tak w 75%[emoji12]

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

garry2012
18-06-2020, 10:57
Doradź co z tym robić.

No jak to co? To nie jest ***WYMODEROWANO*** audi czy mercedes... Idziesz do hurtowni biurowej i kupujesz taśmę pakową lub plastelinę i napierdzielasz w roletce albo śliną. Już tu ktoś pisał przy jakiejś usterce chyba przy drzwiach, że taśma się sprawdza. Ewentualnie gumka recepturka lub stare gacie po poprzedniej żonie...

Ford gowno wort. Zamykamy to forum i nie polecajcie nikomu więcej tego ****a.

A do moderatora mam prośbę żeby nie cenzurować tego posta, bo jest w nim sama prawda, dziękuję pięknie :D

Yakac
18-06-2020, 11:06
No jak to co? To nie jest ***WYMODEROWANO*** audi czy mercedes... Idziesz do hurtowni biurowej i kupujesz taśmę pakową lub plastelinę i napierdzielasz w roletce albo śliną. Już tu ktoś pisał przy jakiejś usterce chyba przy drzwiach, że taśma się sprawdza. Ewentualnie gumka recepturka lub stare gacie po poprzedniej żonie...

Ford gowno wort. Zamykamy to forum i nie polecajcie nikomu więcej tego ****a.

A do moderatora mam prośbę żeby nie cenzurować tego posta, bo jest w nim sama prawda, dziękuję pięknie :DGorycz przez ciebie przemawia, albo jeszcze kawy nie wypiłeś [emoji12]
Ja wypiłem i stwierdzam, że nie jest tak źle. A jak patrzę w innych markach tzw. premium jakie ludzi mają przygody.... to Maxik to fajny wózek.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Danillo
18-06-2020, 14:57
Garry2012, płace 20 k i nie pytam co chlupie ;)

galloper
23-12-2020, 11:21
Koledzy wiecie co z SMaxem w kwestii rozwoju czy zamykania modelu? W przyszłym roku przymierzam się do zmiany ale chciałbym mieć 7 osobowy i hybryda PHEV. Jak na razie Kia Sorento i nic więcej.
Ford generalnie zapowiada, zapowiada wiele wersji i zmian i...zapowiada.

Yakac
23-12-2020, 12:36
Bierz Pacifica PHEV i "będzie Pan zadowolony". Zobacz test u Zachara na YT. [emoji123][emoji106]

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

galloper
23-12-2020, 12:48
Chłopie w co TY mnie pchasz? Przez pierwsze 6 minut gość opowiada jakie zmiany musiał zrobić, aby samochód przeszedł przegląd techniczny :-D
A ja chcę po prostu kupić, wsiąść i jechać.

Yakac
23-12-2020, 12:52
Chłopaku, nie wyolbrzymiaj, ludzie od których weźmiesz to auto, zapewne już naprawione po jakiejś mniejszej lub większej szkodzie, już to ogarną i weźmiesz na gotowo. Mam 2 znajomych którzy jeżdżą i są zachwyceni. Jeden na gazie drugi na benzynie.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

poLuz
15-02-2021, 12:05
od 15:30, zapowiedź S-Max i Galxy z hybrydą ...

https://youtu.be/LkE4STJR4lw?t=929

galloper
15-02-2021, 12:55
190 KM i coś ok. 10s do setki - to niestety pomyłka. Nowe Sorento (wymiary i waga niemalże identyczne z SMax) ma 235KM i wszyscy testerzy zgodnie mówią, ze to za mało. 190 KM to żenada.

Yakac
15-02-2021, 19:51
od 15:30, zapowiedź S-Max i Galxy z hybrydą ...



LkE4STJR4lw?t=929Co to za link? Nie działa

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

poLuz
15-02-2021, 23:04
Co to za link? Nie działa

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
poprawiłem link, to Motodziennik

https://youtu.be/LkE4STJR4lw



Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

janslu
16-02-2021, 10:52
Hybryda jest już też widoczna w konfiguratorze na stronie ford.pl. Wygląda, że jest dokładnie w tej samej cenie co 2.0 EcoBlue 190 KM, A8, FWD.

garry2012
27-02-2021, 21:48
Pojawiły się jakieś nowości na 2021 r.? Czy jest jakaś konkurencja dla S-Maxa?

Powiem Wam, że wolałbym żeby drzwi w s-maxie jednak się przesuwały jak w niektórych modelach... Inaczej ten 3-rząd siedzeń mając 3 dzieci jest dosyć trudno dostępny...

Jeżdżę już ponad 1 rok S-Max Vignale i za 2 lata raczej go zmieniam jak skończę leasing, ale nie mam pojęcia w jakim kierunku pójść. S-Max nie ma konkurencji i nie przepadam za suvami...

Zapraszam do dyskusji, bo widzę, że forum trochę umarło w ostatnich miesiącach i nie wiem czy to nie moja wina, bo trochę cisnąłem s-maxowi :D

Alecki
27-02-2021, 22:55
Wydaje mi się, że III rząd siedzeń jest przeznaczony raczej sporadycznego wykorzystania. Moje dzieciaki lubią tam jeździć bo jest troszkę szerzej niż w II rzędzie.

Testowałem Odyssey - ma przesuwne drzwi ale wgramolenie się na III rząd wcale nie jest jakość szczególnie wygodne.
Chyba najłatwiej wsiadało mi się na tyle fotele do GLS'a: http://www.alecki.pl/mercedes-gls-350d-luksus-rozmiarze-xxl/

Trzy jednakowych rozmiarów i osobno regulowane fotele II rzędu ma zaledwie kilka aut. Jeśli kierowca chce odrobiny frajdy z jazdy to dla rodziny 2+3 smax jest praktycznie jedyną opcją.

Yakac
28-02-2021, 05:48
Jak ma być wygodnie w 3 rzędzie to Chrysler Pacifica. Można ściągnąć z USA w niezłych pieniądzach, jest świetny silnik V6 3,6 a w poliftowym nowym chyba też hybryda.
Jest też Toyota Highlander, chociaż to już bardziej SUV.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

Danillo
28-02-2021, 18:54
Garry, mnie rozczarował Smax niestety. Za 2 lata tez bede się zastanawiał co wziąć żeby mieć miejsce dla 3 dzieci.
Prawie ideałem byłby VW Viloran, następca Sharana. Prawie bo wolałbym w 2 rzędzie 3 fotele zamiast 2 wypasionych „kapitańskich”. Niestety nie będzie go w Europie. Ale moze uda się go ściągnąć z Rosji w normalnych pieniądzach? I może zrobią wersję z 3 fotelami na Rosję?

Ewentualnie rozważę nowego VW Transporter T7, premiera w tym roku. Będzie niższy, bardziej cywilizowany i nie będzie typowym autobusem.
Ewentualnie Merc V klasa jesli cena nie zabije.

Edit, jest jeszcze rewelacyjnie zapowiadająca się nowa Kia Sedona, niestety tylko import USA, a musze mieć auto z Europy w leasingu.

garry2012
28-02-2021, 19:23
Danillo, to jesteśmy w identycznej sytuacji. Muszę mieć leasing z Polski/Europy, więc Sedona, Pacifica i Viloran odpadają.

galloper
28-02-2021, 19:56
Ja również pasuję po dwóch SMaxach. Samochód jest bardziej awaryjny niż poprzedni a poznańskie serwisy ASO beznadziejne. Rynek europejski MPV wymiera choć słyszałem, że SMax zaczyna się lepiej sprzedawać choć do czasów świetności bardzo daleko. Na jesień prawdopodobnie kupię KIA Sorento - w testach wypada bardzo dobrze, wymiarami niemalże równy do forda. Mam sentyment do tej marki ale brak samochodu dla mnie w ofercie. Na jest Explorer ale cena...uff.

garry2012
01-03-2021, 19:10
Dzisiaj widziałem na mieście Peugeot Traveller, cena zbliżona do S-Maxa, ale taki bardziej autobusowaty jest.

A jak z miejscem w Kia Sorento? Mówią, że SUVy to najmniej praktycznie auta, chyba, że mieszkasz na wsi lub w górach to można jeszcze się kłócić. Nigdy nie myślałem o SUVie

amk
01-03-2021, 20:40
Peugeot Traveller

Traveller to van przerobiony na osobówkę, s-max to powiększona osobówka. Nie ta liga obawiam się.

Danillo
02-03-2021, 05:02
Tak, Traveller czy inne Toyoty Proace to są typowe pudełkowate vany. I też nie jestem do nich przekonany. Nie maja z czym startować do Smax. Nie można do nich zamówić aktywnych ledów, aktywnego wyciszenia wnętrza, super miękkiej skóry i foteli z masażem. Nie będą tak pięknie pomykać po zakrętach etc.

Za to jest duża szansa ze będą rzadziej jeździć na lawecie do serwisu. Choć przyznaję, że dynamiczna bryła Smax, super się prezentuje na lawecie, szczególnie w wersji Vignale z uśpionymi 240 KM na pokładzie tejże lawety ;)

Jeśli miałbym dwójkę dzieci to nie patrzyłbym ani na vany ani na Smaxa ani już nigdy więcej na suvy - przerabiałem: ciasne, mały bagażnik, twarde zawieszenie, głośne. Bralbym A6 lub coś podobnego.

Ale wychodzi na to, że dla większej rodziny za moment w Europie nie będzie innego wyboru w nowych autach niż van. Po cichu liczę, że jakiś szalony dealer ściągnie z Rosji pulę VW Viloran. Serwis nie powinien być dużym problemem.

galloper
02-03-2021, 08:18
A jak z miejscem w Kia Sorento? Mówią, że SUVy to najmniej praktycznie auta, chyba, że mieszkasz na wsi lub w górach to można jeszcze się kłócić. Nigdy nie myślałem o SUVie

Wnętrze ma prawie identyczne wymiary jak SMax. Bagażnik ciut większy - przy rozłożonych 7 fotelach szczególnie. Tylko 4 cm wyższy. Jeden duży minus to tylna kanapa 60/40 a nie trzy niezależne fotele. Obejrzałem wszystkie dostępne testy i kazży tylko ach i ech wskazując jako wady jakieś pierdoły choć trzeba przyznać, że większość wskazuje, że 235KM to nie demon prędkości. To jak przy tym będzie wyglądał S-MAX HEV z 190KM? Waga samochodów również bardzo podobna. Poza tym Sorento zdobywa masę krajowych wyróżnień jako samochód roku - Polska, Niemcy, UK, bodajże Hiszpania. Wydaje się to być dobry substytut SMaxa.

mayak
02-03-2021, 09:13
Traveller to van przerobiony na osobówkę
rzekłbym, że raczej DOSTAWCZAK przerobiony na van'a - coś jak osobowa wersja Transita, czyli kompletnie nie ta liga co S-Max
z mojej perspektywy (rodzina 2+3) po 11 latach 'eSmaxowania', to ciągle Smax jest najlepszym wyborem, bo przestrzeni jest wystarczająco dużo, jest mega praktyczny a prowadzi się jak większe kombi, a nie jak autobus czy też dostawczak

Yakac
02-03-2021, 09:36
Mayak trochę zgoda, a trochę nie. Ja też esmaxuje, już 10 rok to też mam swoje obserwacje. Ogólnie to i poprzednia generacja S-Maxa miała swoje wady i zalety, nowa jest chyba gorzej poskładana, w starej było cichutko, nic nie trzeszczało po kilku latach, w nowej wnerwiają mnie jakieś stuki, trzaski z okolic tylnych foteli i tylnych drzwi mimo tego że nowy samochód.
Poza tym kwestia wygody tylnych foteli, tych w drugim rzędzie. Na długie podróże np po Europie wygodniejsze fotele mają jednak suvy, albo Vany amerykańskie jak np Pacifica, bo są to normalne wygodne fotele. W smaxie to są właściwie składane zydelki, są lepsze jak masz foteliki bo płaskie, składane, regulowany kąt. Jednak jak mi syn podrósł i ma ponad 190cm to stwierdził, że w Escape mu się wygodniej jechało niż w smaxie.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

mayak
02-03-2021, 10:15
każdy ma inny punkt widzenia - moje dochodzą to 160cm, a portfel pozwala tylko na używki

Yakac
02-03-2021, 10:53
Jasna sprawa. Ale rację przyznałem synowi. Sam usiadłem na ten fotel i w sumie wygodnie, ale płasko, bez trzymania bocznego. A siadziesz w suvie to przynajmniej na dwóch zewnętrznych fotelach komfort dużo wyższy.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

mayak
02-03-2021, 11:07
dwóch zewnętrznych
i tu jest właśnie pies pobrzebany - piszesz z perspektywy użytkownika 4 miejsc a nie osoby potrzebującej 5 pełnoprawnych miejsc
Wydaje mi się, że w każdym samochodzie, który nie ma w II rzędzie trzech oddzielnych, takiej samej szerokości foteli, to kanapa jest wyprofilowana wygodnie pod 2 osoby plus na środku jest wąski, niewygodny 'wzgórek' (karne miejsce) - dla 5 osób jest to nieakceptowalne rozwiązanie

Yakac
02-03-2021, 12:03
Mayak nigdy nie masz 3 rosłych nastolatków, przewaznie dzieci rodzą się jedno po drugim i najmniejsze może jechać w foteliku/na podkładce na tzw. karniaku

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

mayak
02-03-2021, 12:11
nigdy nie mów nigdy :D - można mieć trojaczki lub bliźniaki w krótki odstępie od pierwszego dziecka i wtedy po nastu latach lądujesz z ekipą o podobnych rozmiarach :)

Bump: najmniejsze może jechać w foteliku/na podkładce na tzw. karniaku
baaardzo fajnie zapina się fotelik na takich karniaku - z reguły pas i zapięcie wypadają POD fotelikiem

garry2012
02-03-2021, 17:03
A jak byście w S-Maxie rozmieścili taki układ:
- córka 3 lata
- syn 5 lat
- noworodek

Żona rodzi w lipcu i zastanawiam się jak to ogarnąć. Mam 7 miejsc. Może ktoś przerabiał podobny układ, czyli 2 foteliki dziecięce + nosidełko?

Druga sprawa Sorento ma fajne recenzje, ale średnio mi się podoba z wyglądu. Wygląda trochę jak taki typowy chińczyk. Szczególnie tył. Bardziej podoba mi się z wyglądu np. Hyundai Tucson. Nigdy nie chciałem suva, ale będzie trzeba skorygować swoje myślenie. Mam jeszcze 2 lata do końca leasingu.

Zobaczymy co z dostępnością VW Viloran. Auto potrzebuję w leasing, więc Chrysler Pacifica raczej odpada, czyli podsumowując mamy:

- Kia Sorenta
- Chrysler Pacifica
- VW Viloran

Czy jest coś jeszcze na rynku co zastąpi S-Maxa w godny sposób?

emte3
02-03-2021, 18:43
Czy Viloran jest dostępny w EU? Bo jak kiedyś czytałem to model na Chiny...

W Smaxie spokojnie zmieścisz 2 foteliki i nosidełko, ja lata temu taką konfigurację miałem w Verso, zresztą z punktu widzenia ergonomii bardzo miło ją wspominam.

garry2012
02-03-2021, 19:47
Czy Viloran jest dostępny w EU? Bo jak kiedyś czytałem to model na Chiny...

Obecnie tylko Chiny. W USA za to widziałem dużo Kia Sedona. Nie wiem skąd w Europie taka awersja do mini vanów i dlaczego wszyscy rzucają się na mało praktyczne suvy.

Czy takiego Vilarona sprowadzimy sobie do EU/PL? Nie mam pojęcia...

Bump: Przeczytałem, że za 4 lata w 2025 ma być premiera nowego 7-osobowego Mercedesa R Class, napęd na 4 koła, mini van, elektryczny, 750 koni

Alecki
02-03-2021, 20:51
A jak byście w S-Maxie rozmieścili taki układ:
- córka 3 lata
- syn 5 lat
- noworodek
Mam taki układ tylko obecnie +10 lat :)

- noworodek jeździł na miejscu skrajnym
- średni pośrodku,
- najstarszy na drugim skrajnym.
A jeździli w mondeo mk4.

Do trzeciego rzędu nikogo bym nie dawał z powody ryzyka strzału w tył.

Danillo
03-03-2021, 06:19
Gratulacje garry2012!! ��

Nastepny będzie autobus, trudno ;) żeby chociaż taka Toyota Granace była na zamówienie z kierownicą po właściwej stronie :)

garry2012
03-03-2021, 08:00
Gratulacje garry2012!!

Dziękuję.

Jednej rzeczy nie rozumiem- dlaczego Vilorian jest tylko na rynek azjatycki? Wydaje mi się, że tam większość ludzi ma 1, max 2 dzieci. No chyba, że mówimy o Indiach, ale generalnie Azjaci nie mają przecież 3 czy 4 dzieci.

Skąd ta moda w Europie na niepraktyczne suvy?

Bump: U nas w kraju to jak nie mieszkasz w bloku na 50 m2 i nie jeździsz hatchbackiem czy co najwyżej kombi to patrzą na Ciebie jak na kosmitę. 3 dzieci to nie przecież 5, 6 czy 8 :D

Morf
05-03-2021, 08:10
Ja kupiłem smax`a w 2017 jak mi się bliźniaczki urodziły. I z tyłu miałem dwa nosidełka na skrajnych a pośrodku jeździła albo żonka albo starszy (wtedy 6 lat) syn w foteliku.

Szkoda również że nowa Kia Carnival nie będzie u nas dostępna. https://kiawiarnia.pl/nowa-kia-carnival/
"A skoro przy fotelach jesteśmy, to tych Carnival może mieć 7. Albo 8. Ewentualnie 11. W czterech rzędach. Tak, to auto naprawdę występuje w wersji 11-osobowej i wtedy już naprawdę może pełnić rolę małego autobusu. " :D

garry2012
05-03-2021, 17:15
Za oceanem Kia Carnival nazywa się Sedona. Jak byłem w Meksyku to Sedony widziałem ich tyle co u nas Dacia Duster- na oko co 5 auto na ulicy to była Sedona.

W Polsce żeby kupić vana w tym stylu to trzeba się mega mocno nakombinować...

garry2012
21-03-2021, 14:45
Wnętrze ma prawie identyczne wymiary jak SMax. Bagażnik ciut większy - przy rozłożonych 7 fotelach szczególnie. Tylko 4 cm wyższy. Jeden duży minus to tylna kanapa 60/40 a nie trzy niezależne fotele. Obejrzałem wszystkie dostępne testy i kazży tylko ach i ech wskazując jako wady jakieś pierdoły choć trzeba przyznać, że większość wskazuje, że 235KM to nie demon prędkości. To jak przy tym będzie wyglądał S-MAX HEV z 190KM? Waga samochodów również bardzo podobna. Poza tym Sorento zdobywa masę krajowych wyróżnień jako samochód roku - Polska, Niemcy, UK, bodajże Hiszpania. Wydaje się to być dobry substytut SMaxa.

Cenowo miało być ekstra czyli 100 tysiaków z małym hakiem za Kia Sorento. Jakiś test na youtubie ogądałem gdzie facet mówił, że podstawowa wersja za 120-130 tys. zł jest dobrze wyposażona. A tymczasem nowe cenniki od 160 tysięcy w górę i żebym miał co bym naprawdę chciał to trzeba liczyć te 200 tys. zł.

galloper
21-03-2021, 16:48
Poczekaj na cenę SMAX HEV - będzie podobnie. Na moje oko Titanum 170k PLN + skóra + 2 pakiety i i metalic i też będzie 200k.

emte3
24-03-2021, 18:15
Tak a propos Kijanki ;)
https://www.youtube.com/watch?v=QEdNu5_yb4g&t=1s

poLuz
06-11-2021, 18:50
pojawiają się już pierwsze testy hybryd ...

6iylGK5Z7n8



https://spidersweb.pl/autoblog/ford-s-max-hybrid-test-2021/


7TWHL33g3t4

garry2012
15-11-2021, 09:42
Czyli S-Max przy prawie 2 tonach wagi pali ok. 6 litrów zamiast 9-10 litrów na 100 km. Ceny z rabatami bez dramatu. Gdzieś jest haczyk? Taka hybryda to o wiele korzystniejsze rozwiązanie od diesla który mam obecnie 190 KM? Czy lepsza byłaby opcja plug in?

PS. Mnie najbardziej irytuje, że mam AWD i mniejszy zbiornik paliwa i nie daję rady robić autostradami A1 i A2 trasy 3miasto-Wawa z powrotem na 1 baku. Jeździłem zastępczym Galaxy i nie dość że mniej palił to jeszcze miał większy zbiornik paliwa...

smiechu
15-11-2021, 12:40
Coś mi się wydaje, że te 6l to na papierze tylko i przy normalnej jeździe autostradowej (140-150 kmh) ciężko będzie zejść poniżej 9 litrów.

Trzeba poszukać na forach Toyoty - ten nowy napęd (hybryda z CTV) to zdaje się od Toyoty kupiony.

Pozdrawiam. Marcin

lukast
16-11-2021, 21:43
Nie cytuj całych postów w odpowiedzi. Cytuj tylko te fragmenty, na które odpowiadasz.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=323822



To prawda - ta hybryda na autostradzie przy 140 będzie palić około 8-8.5 - czyli więcej o diesla. Silnik będzie też pewnie trochę głośniejszy - około 3000tyś obrotów zamiast 2500 w dieslu. Więc jak ktoś jeżdzi głównie trasy to na pewno diesel lepszy.
Ale...
Jak ktoś jeżdzi cykl mieszany czy sporo po mieście lub po drogach z prędkościami 90-100 to już wtedy taka hybryda spali tyle samo co diesel, a w mieście pewnie mniej - czyli około 6.5.

Więc wszystko zalezy od potrzeb i sposobu użytkowania auta. Na pewno w hybrydzie odpada dpf, nie ma egr, turbiny - pewnie będzie mniej problematyczna od diesla.
Dodatkowo jadąc do sklepu po bułki 2-3 km da się przejechac na samym prądzie - gdzie diesla nawet szkoda wtedy uruchamiać...
Ale znowu - po 8 latach (bo tyle ford daje gwarancji na ogniwa) ciekawe ile będzie kosztowała ich ew. wymiana na nowe.

Na pewno ta hybryda to ciekawa alternatywa dla diesla - fajnie że coś nowego. Ale nie dla wszystkich się nadaje.

AstraC
16-11-2021, 21:52
Nie cytuj całych postów w odpowiedzi. Cytuj tylko te fragmenty, na które odpowiadasz.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=323822




Widzę jeszcze dodatkową zaletę, nie wiadomo co wymyślą z dieslem i zakazami w związku z tym, hybryda może mieć dłuższą przyszłość.
Czyli poza miastem raczej nie straci, a w mieście zaoszczędzi bardzo dużo - moim zdaniem.

witekga
16-11-2021, 22:11
W konfiguratorze diesla brak, jest jeden, jedyne, jedynie słuszny silnik 2.5, więc nie piszcie o "alternatywie". Najpierw zlikwidowali edga, do którego się przymierzałem, zamiast wprowadzili "szalenie popularnego" explorera, pewnie straszne branie ma ;) teraz od diesli odchodzą. Niech żyją eko - zjeby. A transport i i koleje i tak dieslami śmigają i nikomu to nie przeszkadza. Transport morski też. Ciekawe, kiedy jakiś "eko-gieniuś" każe śmigać autem na wiatr, prawie całkowicie nieemisyjnym. No trochę mnie poniosło, ale chore to wszystko jakieś. Zero wyboru się robi.
Tylko czemu różne beemki, merce itp diesle jeszcze mają???

AstraC
16-11-2021, 22:16
Nie cytuj całych postów w odpowiedzi. Cytuj tylko te fragmenty, na które odpowiadasz.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=323822




Gdzieś mi się obiło, że ma jeszcze TDCi wrócić do S-MAX'a, pytanie bardziej czy na pewno.
Dodatkowo ja dostałem jeszcze ofertę na TDCi 190KM, jest w cenie hybrydy, ja nie skorzystałem, ale może jeszcze się da zamówić?

witekga
16-11-2021, 22:22
No ja gdzieś pewnie w przyszłym roku wymieniał będę dopiero, to już raczej nie będzie, dotychczasowy zepsuć się nie chce, rdzewieć też nie, nic mu nie dolega, chociaż już 13 lat nim pomykam. Były diesle 240km to też komuś przeszkadzało. W związku z tym do edga z usa coraz bardziej się przymierzam, z silniczkiem 2,7 na złość przeróżnej eko zielonej ... piiip :) Poza tym jak zamówić, jak oni nie mają jakiejkolwiek wiedzy na temat terminu realizacji -miesiąc, pół roku, rok??? Wróż Janusz czy inny prędzej odpowie

lukast
16-11-2021, 22:49
Gdzieś mi się obiło, że ma jeszcze TDCi wrócić do S-MAX'a, pytanie bardziej czy na pewno.
Dodatkowo ja dostałem jeszcze ofertę na TDCi 190KM, jest w cenie hybrydy, ja nie skorzystałem, ale może jeszcze się da zamówić?

Dziś słyszałem że prawdopodobnie żaden diesel się już nie wyprodukuje - i nawet zamówione już będą musieli anulować (podobnie było w październiku podobno z fiestami).

tomaszjan31
16-11-2021, 22:53
przy normalnej jeździe autostradowej (140-150 kmh) ciężko będzie zejść poniżej 9 litrów.

Skoro kuga hybydowa przy stałej prędkości 140 zejdzie poniżej 8l to tym bardziej aerodynamiczny maxik nie będzie miał z tym problemów.
ten nowy napęd (hybryda z CTV) to zdaje się od Toyoty kupiony.

nie jest to napęd Toyoty

nie wiadomo co wymyślą z dieslem i zakazami w związku z tym, hybryda może mieć dłuższą przyszłość.

Jak wprowadzą zakaz wjazdu do miast silników spalinowych to hybrida jak i wysokoprężniaki nie wjadą. Odgrażają sie że wjazd do miasta tylko pojazdy zero emisyjne, z wyjątkiem służb ratunkowych, mundurowych i obsługi. A jak będzie i kiedy to oni sami niewiedzą, bo ustawy, które to zakładały na ten moment zostały schowane do biurkowych dolnych szuflad

witekga
16-11-2021, 22:59
Za chwilę to jedynie słuszne będą auta rodem z Flinstonów, z napędem nożnym

AstraC
16-11-2021, 23:09
Dziś słyszałem że prawdopodobnie żaden diesel się już nie wyprodukuje - i nawet zamówione już będą musieli anulować (podobnie było w październiku podobno z fiestami).

To trochę słabo powiem szczerze, ciekawe co jest przyczyną, małe zainteresowanie czy kryzys produkcyjny?

tomaszjan31
16-11-2021, 23:12
ciekawe co jest przyczyną, małe zainteresowanie czy kryzys produkcyjny

Opłaty emisyjne, która fabryka musi zapłacić, a przez wzgląd na małe moce produkcyjne wolą produkować to z czego mają większy zysk

garry2012
19-11-2021, 11:35
A ta najnowsza hybryda nie ma trybu sport? Tak przy okazji to wszystkim tryb D czyli Drive jedzie jak żółw a S czyli sport za późno zmienia biegi? ST Line ze sztywnym zawieszeniem też ma identycznie rozwiązaną skrzynię biegów?

Mam dla przypomnienia 190 koni diesla z napędem 4x4 Vignale i na D auto jest wolne a na S dostaje kopa ale biegi są za wolno zmieniane i słyszę jak skrzynia się męczy- nie wiem kto to tak ustawiał, że nie ma płynności i optymalnego ustawienia zmiany biegów a pewnie każda ingerencja w to może się skończyć utratą gwarancji?

W sumie to do ostatniej chwili ok. 2 lata temu wahałem się nad 2.0 190 koni a 2.0 Bi Turbo 240 KM i nie wiem czy dobrze zrobiłem, bo męczy mnie jazda tym autem. 190 koni przy masie prawie 2 tony to te biegi w trybie sport powinny się lepiej przełączać, dynamiczniej...

AstraC
19-11-2021, 13:32
Nie cytuj całych postów w odpowiedzi. Cytuj tylko te fragmenty, na które odpowiadasz.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=323822

I jest to moje ostatnie uprzejme upomnienie, następnym razem zastosuję kolorową kartkę...


Ciężko porównać choćby z tego względu że hybryda ma eCVT, a Ty A8, nie?

Danillo
24-11-2021, 07:23
garry2012 zobacz na filmach jak ta hybryda się męczy przy przyspieszaniu. IMO to będzie dramat na trasie i tak potwierdzają dziennikarze. Od 110 km/h przyspieszaniu towarzyszy odruch ziewania z nudów :) Na trasie zostanie tylko 150 KM i równie słaby niut z benzyny. Do twojego diesla daleeeko. Do moich 240 KM i chyba 500 Nm to będzie przepaść.

AstraC
24-11-2021, 17:26
Od 110 km/h przyspieszaniu towarzyszy odruch ziewania z nudów

Problemów jest kilka.
Zacznę od tego, że jechałem tylko Kugą FHEV.
Druga sprawa do 150 jechała bardzo płynnie i bez problemów.
Trzecia sprawa to brak turbo i tzw. pupohamownia, tzn. odczucie przyspieszenia które może być mniejsze niż pokażą to pomiary. Silniki turbo, szczególnie diesle potrafią dawać poczucie że przyspiesza szybciej niż w rzeczywistości.
Czwarte to skrzynia automatyczna, a eCVT już w ogóle, eliminują problem elastyczności, dobierając odpowiednie przełożenie skrzyni i przez brak przełożeń jako takich dodatkowo redukuje odczucie przyspieszenia.
Także ja bym nie demonizował, nie będzie to rakieta, ale płynnie będzie podróżować do tych 150 bez problemów. :)

Danillo
18-12-2021, 19:21
Pisałem już w wątku zakupowym ale tez tu wrzucę: jestem po jeździe próbnej Kugą FHEV i po mega sceptycznym podejściu jestem teraz mega pozytywnie zaskoczony tą hybrydą.

To prawda, nie będzie demonem prędkości i moje bi turbo wytnie taka hybrydę bodaj w każdej sytuacji ale zdecydowanie nie jest to mułowate auto (Smax jest cięższy i na pewno będzie trochę wolniejszy) i do 140 przyspiesza całkiem żwawo.

Natomiast tam gdzie bije diesla to kultura pracy silnika i skrzyni biegów. Nigdy nie byłem zwolennikiem CVT - jeździłem dawno temu i była to tragedia. Skrzynia w Fordzie działa duzo lepiej niż A8, która przeciąga, szarpie i gubi się.
Jazda jest bardzo płynna i jeździ się autem spokojniej. Ja to kupuję. I już miałem rezygnować z Smaxa po zakończeniu wynajmu ale teraz chcę zamowić tą hybrydę.

lukast
18-12-2021, 22:51
Dodatkowo warto zauważyć że ten nie wysilony silnik 2.5 pracuje w cyklu Atkinsona - więc ma b duża sprawność. I jest 'czysty', silniki pracujące w tym cyklu b dobrze spalają mieszankę, powstaje niewiele nagaru itp. Pozostaje mieć nadzieję że przełoży się to pozytywnie na trwałość tej jednostki. Nie ma tutaj też turbo, egr, dpf i paru innych problematycznych z diesli dupereli

Danillo
18-12-2021, 23:19
lukast, o tym nie myślałem ale słuszna uwaga! Jesli dobrze czytam to ten silnik to stary dobry Duratec. Mam go w MX5 trochę podłubanego wiec moze po gwarancji mój tuner moze tez się mu przyjrzeć i zoptymalizować osiągi ��

mayak
18-12-2021, 23:39
Ten 2.5 w hybrydzie nie ma chyba bezpośredniego wtrysku więc nagar nie jest problemem. Natomiast mimo to może już mieć filtr GPF

garry2012
19-12-2021, 15:46
I już miałem rezygnować z Smaxa po zakończeniu wynajmu ale teraz chcę zamowić tą hybrydę.

Ale z tego co pamiętam to Ty po mnie brałeś leasing więc masz pewnie jeszcze jakieś 1,5 roku leasingu? Bierzesz Kuge czy S-Maxa w hybrydzie? A obecnego sprzedasz?

Danillo
19-12-2021, 20:13
Ale z tego co pamiętam to Ty po mnie brałeś leasing więc masz pewnie jeszcze jakieś 1,5 roku leasingu? Bierzesz Kuge czy S-Maxa w hybrydzie? A obecnego sprzedasz?

Tak, mam wynajem do kwietnia 2023 i już czas się rozglądać za nowym bo przed covidem firma w rok nie zdążyła zamówić auta i przejąłeś auto z mojej configuracji. A teraz, gdy na auta czeka się 6-9 miesiecy to już czas ruszac proces, żeby zdąrzyć ;)
Raczej wezme Galaxy żeby trzeci rząd siedzeń nabrał większego sensu niż w Smax. A Galaxy moze zniknąć z produkcji lada moment wiec tym bardziej nie ma na co czekać.
Obecne auto oddaje leasingodawcy, ewentualnie mogę odkupić i zostawić w domu ale ok 120 tys neto za 3 letnie auto dupy nie urywa.

Bump: Ten 2.5 w hybrydzie nie ma chyba bezpośredniego wtrysku więc nagar nie jest problemem. Natomiast mimo to może już mieć filtr GPF

Wg informacji prasowych silnik ma wtrysk bezpośredni. Wtedy GPF chyba z automatu ma.

garry2012
10-01-2022, 11:34
Raczej wezme Galaxy żeby trzeci rząd siedzeń nabrał większego sensu niż w Smax. A Galaxy moze zniknąć z produkcji lada moment wiec tym bardziej nie ma na co czekać.

Galaxy jeździłem kilka tygodni zastępczym autem z serwisu i miał mniejsze spalanie od mojego smaxa i większy bak paliwa i faktycznie trosze większy w środku, ale zewnętrznie mi się nie podoba. Musieliby go całego przeprojektować z zewnątrz, bo wygląda jak model sprzed 10 lat i wersja vignale, ładniejszy grill czy światła tego nie zmienią.

Mógłbym jeździć s-maxem i 10-15 lat następnych, bo im dłużej jeżdzę tym bardziej mi się podoba tylko:
- musiałbym mieć więcej koni
- automatyczna skrzynia musiałby sprawniej działać w trybie normalnym a szczególnie Sport
- przydałaby się wersja łącząca pakiety Vignale i ST-Line, bo w Vignale jest za dużo "baroku"
- przydałby się nowe kolory lakieru, może jakiś mat itp.

mayak
10-01-2022, 11:39
galaxy już wypadło z oferty a smax jest tylko (!) z hybrydą, więc nie spodziewałbym się większych nowości w fazie schyłkowej modelu

ponoć do skrzyni A8 jest nowszy soft, który poprawia jej pracę

Kayu
10-01-2022, 14:27
ponoć do skrzyni A8 jest nowszy soft, który poprawia jej pracę

Ktoś wie jaka jest polityka ASO jeśli chodzi o aktualizację ? Czy trzeba ponarzekać na skrzynię żeby aktualizowali czy powinni sami z siebie przy każdym pobycie samochodu w serwisie robić możliwe update'y) ? Samochód na gwarancji.

mayak
10-01-2022, 15:18
Sami z siebie??? :D
Made my day ;)