Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Nie działa ogrzewanie przedniej szyby
matys11973 23-12-2018, 13:50 Witam.
Mam problem z ogrzewanie przedniej szyby. Po włączeniu nie grzeje żadna strona. Sprawdziłem bezpieczniki 61 i 66 są ok. Wizualnie na szybie nie ma żadnych uszkodzeń ani zarysowań. Posiadałem M3 I MK4 w żadnym poprzedniku nie miałem problemu. Czy może padł przekaźnik ,ale nie mam pojęcia który. Proszę o podpowiedź.
Szyba nie grzeje od jakiegoś czasu, a wcześniej grzała ? Czy kupiłeś auto w którym okazało się że nie grzeje ?
mrironman 23-12-2018, 15:40 sprawdź akumulator, jak będzie za słaby szyba nie zadziała.
Jak akumulator będzie naładowany niżej jak 60% szyba się nie załączy,tak sobie to ford wymyślił.Wartość naładowania akumulatora sprawdzisz np przy pomocy Forscan'a.
tak sobie to ford wymyślił.
wartosc z tegoo co kojaze do przestawienia w BCMie
do przestawienia w BCMie
W BCM'ie w opcjach BMS,czy gdzieś indziej ?
Ja nigdzie nie widziałem takiego parametru do przestawienia.
matys11973 27-12-2018, 18:09 Szyba nie grzeje od jakiegoś czasu, a wcześniej grzała ? Czy kupiłeś auto w którym okazało się że nie grzeje ? Poprzedni właściciel twierdzi ,że u niego nie było problemu z ogrzewaniem
Puki co to zostaje słaby akumulator. Nie na tyle żeby słabo odpalało auto, ale tyle że nie pozwala uruchomić grzania. Naładuj porządnie i wtedy sprawdź. Jeśli masz StartStop to działa, czy też nie chce ?
tomtom13 27-12-2018, 19:41 U mnie to samo, nie grzeje szyba, Start-Strop nie działa (nawet dobrze).
Gdy naładowałem aku to szyba się podgrzała ale przy ponownej próbie (za kilka dni) znowu nie działa. Trochę szybko te aku padają (3lata) i wymiana?
W mk5 BMS jest bardzo kapryśny.On tak na prawdę zarządza baterią i określa jej stan na podstawie tego co wpływa i wypływa z baterii.Bierze także pod uwagę rezystancję wewnętrzną akumulatora.
Niektórzy zmieniają typ akumulatora na mniejszy by poprawić % wskazanie aktualnego naładowania akumulatora,ale wiadomo kij ma dwa końce bo przez to bateria jest ładowana mniejszym prądem i trzeba ja doładowywać.
Dużo elektryki , częste uruchamianie silnika, niewielkie przebiegi to i aku nie ma kiedy porządnie się naładować. U mnie podobna sytuacja , chwast StartStop to i dobrze że nie działa , albo działa ale jest kliknięte off, a szyba to jak cnotliwa panna - daje kiedy chce tzn . grzeje.
lukas2306 20-01-2019, 07:45 Witajcie.
Jako, że tematu o ogrzewaniu przedniej szyby w tym modelu jeszcze nie było, pozwoliłem sobie zacząć nowy temat.
Tak jak w temacie, ogrzewanie nie działa. Sprawdziłem bezpiecznik w komorze silnika (61), jest OK. Przycisk, kontrolka świeci, co jeszcze mogę sprawdzić, gdzie i jak? Czytałem, że w poprzedniej wersji należało szukać czegoś na podszybiu, czy tu też tak jest. Jeśli ktoś wie gdzie mam sprawdzić, to proszę o pomoc.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam
Łukasz
Garbojad 20-01-2019, 08:21 Na podszybiu masz złącza pod które podpięta jest szyba, sprawdź czy tam dochodzi napięcie.
lukas2306 20-01-2019, 08:51 Na zewnątrz, od strony wycieraczek?
Garbojad 20-01-2019, 08:51 Tak
lukas2306 20-01-2019, 08:53 OK. Jak sprawdzę to dam znać.
Dzięki.
W MK5 są dwa podpięcia , dla każdej z połówek szyby. Ogrzewanie się nie włączy gdy poziom naładowania akumulatora jest zbyt niski co najmniej 60 albo 70 % powinien mieć akumulator. Dodatkowo nie dział Start/Stop. Wtyczki są pod podszybiem przy silniczkach od wycieraczek.
lukas2306 26-01-2019, 14:02 Sprawdziłem na wtyczkach i tam nie ma prądu. Jeszcze raz bezpieczniki i poziom naładowania aku. Wszystko OK. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Garbojad 26-01-2019, 14:34 To przekaźniki R6 sprawdź
Sprawdziłem na wtyczkach i tam nie ma prądu. Jeszcze raz bezpieczniki i poziom naładowania aku. Wszystko OK. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Słaby akumulator . Pewnie poniżej 60 czy 70 % . Podejrzewam że Start/Stop tez nie bardzo działa, a jak działa to wkrótce przestanie. W moim też nie działa szyba i ASS, akumulator 58% z tego co widziałem w Forscan.
Ostatnie kilka stron, temat szyby tez sie przewija https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=242182&page=26
lukas2306 27-01-2019, 17:34 Forscanu nie mam ale muszę sobie sprawić wraz z złączem OBD.
Tak z ciekawości, podpiąłem prostownik na 4 godz. Teraz sprawdziłem i ...
Działa.!!!
Dzięki Hansolo.
Start/Stop cały czas działał bez zarzutu.
Możesz polecić jakie złącze kupić i skąd program. Widzę że piszę z profesjonalistą więc z góry dzięki za wszystko.
Pozdrawiam.
jacekk015 27-01-2019, 18:59 Polecany często kabel to Viaken:
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
Natomiast program Forscan
https://forscan.org/download.html
Rejestrujesz się na forum[czekasz na potwierdzenie przez admina] i generujesz/pobierasz darmową pełną licencję:
http://forscan.org/forum/extlic.php
Radzę najpierw poczytać o programie itd, itp... bo czasami klikając coś na oślep/testy możesz odjechać z domu na lawecie.
kuba2011 23-02-2019, 07:36 Witam,
mam wymienioną przednią szybę w MK5 (fabryczna została uszkodzona przez widoczne uszkodzenie/kamień).
Mam dwa problemy z ogrzewaniem przedniej szyby.
1. Ogrzewanie raz działa raz nie działa, tzn. jak włączy się grzanie to tak w 10% się uruchamia i działa poprawnie, a w 90% nie grzeje. Kontrolka na panelu (dioda) po włączeniu ogrzewania zawsze świeci. Co może być nie tak ?
2. Jak włączy się się grzanie przedniej szyby to niezależnie czy zadziała grzanie przodu zawsze uruchamia się grzanie tylnej szyby. Mam więc pytanie czy tak powinno być ?
Dodam jeszcze że nie wiem czy na oryginalnej szybie (przed wymianą) wszytko było dobrze, bo samochód kupiłem w lecie 2018 r z oryginalną szybą i w lecie wymieniłem ją na nową. Zima 2018/2019 jest pierwszą odkąd mam MK5. Samochód jest z 2016 i ponoć jest bezwypadkowy, przynajmniej tak twierdzi dealer Forda u którego kupiłem używany samochód ;).
Proszę o sugestie dot. grzania szyb.
Dzięki
tomtom13 23-02-2019, 22:20 Po 1 naładuj akumulator i zobaczysz czy szyba grzeje. Jak nie pomoże to pewnie trzeba będzie wymienić na nowy. Szyba tylna grzeje nawet jak aku jest słaby, przednia już nie.
2. Jak włączy się się grzanie przedniej szyby to niezależnie czy zadziała grzanie przodu zawsze uruchamia się grzanie tylnej szyby. Mam więc pytanie czy tak powinno być ?
Dziś w swoim zauważyłem dokładnie to samo.
Prawdopodobnie słaby akumulator jak przedmówca wskazał. Dodatkowo może nie działać też start-stop. Akumulator poniżej 70% procent naładowania i szyba + SS są nieaktywne, albo poniżej 60% któraś z tych rzeczy nie działa / nie pamiętam / . Poczytaj o ładowaniu akumulatora w tych pojazdach bo dziwnie to wygląda.
Ale działanie grzania tylnej szyby razem z przednia jest chyba niepoprawne (?). A to ju sugerowało ze coś jest źle podłączone (być może z tego powodu aku jest mocniej obciążone). W SMax, ale i w kilku innych autach z grzaną orzednią szybą którymi jeździłem, obie szyby są niezależne. Oczywiście jeśli włączamy umyślnym przyciskiem. Włączenie „zimowego” grzania na maxa włącza wszystko na raz, wraz z odpowiednią regulacja nawiewów. Ale chyba nie o tym mówimy.
tomtom13 24-02-2019, 14:19 W niektórych wersjach MK5 szyba przednia grzeje automatycznie przy temp. poniżej 0 , więc wszytsko jest możliwie.
Przemek27 10-05-2019, 13:17 W MK5 są dwa podpięcia , dla każdej z połówek szyby. Ogrzewanie się nie włączy gdy poziom naładowania akumulatora jest zbyt niski co najmniej 60 albo 70 % powinien mieć akumulator. Dodatkowo nie dział Start/Stop. Wtyczki są pod podszybiem przy silniczkach od wycieraczek.
Chciałbym nawiązać do postu #6 z tego tematu. Potrzebuję nazwy/oznaczenia/kodu wtyczek do podgrzewania szyby by jedną wymienić. Przy wymianie szyby ktoś tak potraktował wiązkę jak na zdjęciu. Niestety zauważyłem to dosyć późno przy okazji kolejnego grzebania.
Z tego co widzę na zdjęciu to trzymasz w ręku fragment przewodów który należy do szyby (patrz moje zdjęcia ).One są razem z szybą i łączą się w jednej kostce.Dopiero później na podszybiu są wpinane w instalację auta.Na zdjęciach jest szyba tak jak przyszła z fabryki.Nic nie było dopinane przed montażem.
Przemek27 10-05-2019, 17:30 Patrząc na poprzednie zdjęcia tego własnie się obawiałem... Czyli przyszła zima bez grzania szyby od strony pasażera :(
No też tak to widzę niestety.Nowa w aso lepiej nie pytaj.Zamiennik w jakości oryginału z montażem Sekurit Saint-Gobain z grzaniem,redukcją hałasu,atermiczną , 1400 zl płaciłem chyba po znajomości.W moim temacie i aucie,pisałem o wymianie szyby. Do Lęborka masz blisko.Mogę zagadać ze znajomym co wstawia szyby.Może będzie miał dobrą cenę ze swoimi rabatami.W aso krzyknęli mi 4300 zł plus 800 robocizna i klej.
Chciałbym nawiązać do postu #6 z tego tematu
To co pokazałeś to jest pozostałość po Twojej starej szybie.Instalacja grzanej szyby na podszybiu powinna być nienaruszona.Musisz to sprawdzić.
Przemek27 12-05-2019, 18:20 #mm32 ogólnie to dłuższa historia, ale w skrócie to ta sama szyba. Miałem ją wycinaną i wklejana ponownie do robót blacharskich na słupkach. Także niestety.
#Hansolo dzięki za propozycję. Przez Lębork często przejeżdżam, bo moje trasy to głównie GD-GS :D Na razie szyby nie będę wymieniać, raczej na jesień najwcześniej. Ale miałbym inną sprawę. Chcę dołożyć tempomat do auta. Masz w Lęborku kogoś (lub czy sam się tym zajmujesz?) kto by mógł auto sprawdzić pod kątem potrzebnego okablowania i ewentualnie softu? Czy to sprawa dokupienia samej klawiatury na kierownicę?
Klawiatura+ programowanie ;)
Chcę dołożyć tempomat do auta.
Patrz post 16 lub https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=292004 . Ja tylko brudną mechanikę umiem zrobić / hamulce, zawiechy / tak hobbystycznie dla własnych potrzeb. Moje " bajery " dodawane były u Ciebie pod nosem bo w GD. Może warna nie dostanę za wskazanie kto to zrobi :) Myślę że wystarczy dokładka do kierownicy z przyciskami + aktywacja.
Orientuje się ktoś jaka jest oporność na przewodach takiej szyby? Od pewnego czasu walcze z brakiem grzania po stronie kierowcy i dziś rozebrałem podszybie żeby sprawdzić podłączenie. Sprawdziłem ciągłość przewodów od bezpiecznika aż po złącze z szybą a oporność mierzona na samej wtyczce od szyby wynosi około 14ohm. Nie wiem czy to ok czy nie bo jeśli nie to już wiem że dalej nie mam co szukać.
Garbojad 16-11-2019, 12:22 Lubią się przepalać i takie są efekty
darmodziej 16-11-2019, 13:49 oporność mierzona na samej wtyczce od szyby wynosi około 14ohm.Jeżeli jest to oporność mierzona na zaciskach elementu grzejnego w szybie, to na pewno jest to wartość za wysoka. Ja nie mierzyłem faktycznej oporności, ale skoro taki element grzejny jest zasilany przez bezpiecznik 30A, to myślę, że przynajmniej 10A prądu pobiera. Jeżeli pobiera 10A, to z równania R=U/I wynika, że oporność powinna być rzędu 1,2 - 1,4 ohma, więc wartość 10 razy większa, na pewno jest za duża.
Nie działa mi grzanie przedniej szyby.
Sprawdziłem bezpieczniki i są ok - szukałem gdzie jest przekaźnik ale nie mogłem się doczytać gdzie jest.
Nie działa mi też start-stop.
Teraz trafiłem na ten wątek i widzę, że na 90% przyczyną jest akumulator.
Przez ostatnie 2 dni zrobiłem 500 km w trasie i nie działa nadal.
Czyżby akumulator nie podładował się przez 2 dni trasy ?
Jeśli akumulator jest już słaby to się nie podładuje nawet przez 1000km.
Przez ostatnie 2 dni zrobiłem 500 km w trasie i nie działa nadal.
Czyżby akumulator nie podładował się przez 2 dni trasy ?
5 letni akumulator, jeśli jest od początku w tym samochodzie, to raczej możesz sobie wyrzucić i kupić nowy a nie podładowywać.
Marek Michalak 04-01-2020, 22:58 Czy może ma ktoś pomysły co może być z moją szybą. Na poniższym zdjęciu widać że rozmroziło tylko 3/4szyby. Ze zdjęć z pierwszych postów wnioskuję żę każda połowa szyby która jest zabezpieczona bezpiecznikiem składa się z dwóch pól do których doprowadzony jest prąd.
Czy szukać winy w złączu?
W serwis teście arku 11,4 V, aku od nowości, lecz jeśli działa 3/4 szyby to wykluczam aku.
I tak poza tematem nie wiem czy w aucie nie jest zamontowane obejście auto start/stop bo normalnie nie działa ale jak w forscanie zmieniłem auto start/stop na disable to silnik wyłączył się przy zatrzymaniu.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200104/516227c56b18ccfd757685a33abfc137.jpg
Wysłane z mojego SM-A920F przy użyciu Tapatalka
Garbojad 04-01-2020, 23:02 Przepalilo się parę żyłek dlatego część przestała grzać, start stop może nie działać bo bateria za słaba może już być.
kaczor99 04-01-2020, 23:11 5 letni akumulator, jeśli jest od początku w tym samochodzie, to raczej możesz sobie wyrzucić i kupić nowy a nie podładowywać.
Ładowanie prostownikiem przez 12 godzin przywraca funkcję, lecz na krótko.
5 letni akumulator, jeśli jest od początku w tym samochodzie, to raczej możesz sobie wyrzucić i kupić nowy a nie podładowywać.
Aż tak słabo z tym akumulatorem ?
Samochód jest z grudnia 2015, ma przejechane 137 kkm.
Mój ojciec ma moje poprzednie Mondeo MkIV z 2012 roku z przebiegiem 246 kkm i tam akumulator jest nadal działający.
Teraz podłączyłem prostownik i po naładowaniu pokazuje (na wyświetlaczu w menu serwisowym) 11,9 V a przy zapalonym silniku 14,8-14,9 V
To jakie ładowanie pokazuje nie ma nic wspólnego z tym jaki poziom naładowania ma akumulator wg BMS.
To jakie ładowanie pokazuje nie ma nic wspólnego z tym jaki poziom naładowania ma akumulator wg BMS.
A jak sprawdzić sprawność akumulatora w % ?
mondeo70235 06-01-2020, 21:00 to dziwne że działa ci start stop a szyba nie grzeje nie powinna działać gdy aku słaby i wtedy start stop nieaktywny
gdy wszystko ok to po włączeniu przedniej szyby start stop niewyłącza autka
to dodam 2 słowa do tematu...
sprawdzone że w Mondeo MK5 jest dziwna kontrola stanu naładowania akumulatora która przy niskim poziomie naładowania (cokolwiek to znaczy) wyłącza niektóre "systemy", w tym grzanie przedniej szyby (mimo że auto odpalimy), auto start stop i pewnie jeszcze innw drobne rzeczy. W MK4 alurat co do grzania przedniej szyby tego nie było a tu niestety... a zazwyczaj w pierwszych daniach zimy jesteśmy zaskoczeni zamrożoną szybą.. i niskim poziomem naładowania aku... i cóż jestśmy zdziwieni że szyba nie grzeje...
Podsumowując - w MK5 dbajmy o akumulatory i ich stan naładowania.
sprawdzone że w Mondeo MK5
My to wiemy od kilku lat, często o tym piszemy, ale nie wszyscy o tym czytają, wolą zadawać pytania i zakładać tematy.
My to wiemy od kilku lat, często o tym piszemy, ale nie wszyscy o tym czytają, wolą zadawać pytania i zakładać tematy.
To się kolega dowiedział. Ja też mam taki problem 2015r a aku jest dobre. Może idzie to jakoś wyłączyć FORscan-em
N7h4k4lr 28-01-2020, 10:25 W Foce 2.5 do przedniej szyby są przyporządkowane 2 bezpieczniki (lewa i prawa połowa szyby), sprawdź to , popsikaj WD40.
Witam podepne się do tematu. Mam problem z grzaniem przedniej szyby miesiąc temu grzala teraz przestała naladowalem aku i jestem pewien że jest dobry chyba że faktycznie inaczej sobie auto oblicza mam kabel i FORscan i nie umiem się doszukać gdzie owa informacja się znajduje w %. Ale do rzeczy dziś rozebrane auto i drut po drucie dochodzilem co jest grane i tylko tyle że straciłem cenny czas w skrócie nie dochodzi prąd ani do bezpiecznikow ani do szyby. Nie umiem odnaleźć właściwego przekaźnika który za to odpowiada wyczytałem że to jest ten siwy z nr6 od nagrzewnicy ale ten działa prawidłowo ( więc to nie ten) fajnie jakby ktoś pomógł bo jeszcze pewnie przymrozi a wstyd wsiadac do Forda i skrobac szybę.MONDEO MK5 15r 2.0
W module bcmi szukaj pida z naładowaniem akumulatora
RaV1.8TDCI 13-02-2020, 11:26 Potwierdzam, słaby akumulator odłącza grzanie przedniej szyby oraz system Start Stop. Po zmianie na nowy aku i zresetowaniu kompa szyba grzeje i system SS działa poprawnie.
DawidPerki 15-02-2020, 09:23 Potwierdzam, słaby akumulator odłącza grzanie przedniej szyby oraz system Start Stop. Po zmianie na nowy aku i zresetowaniu kompa szyba grzeje i system SS działa poprawnie.
jak zrestartować komputer ?
Witam. Chciałbym dołączyć się do tematu. Ostatnio przestała grzać mi szyba przednia od strony kierowcy. Bezpieczniki sprawdziłem - sprawne.
Dzięki za pomoc.
kluska123244 03-01-2021, 08:04 Witam. Chciałbym dołączyć się do tematu. Ostatnio przestała grzać mi szyba przednia od strony kierowcy. Bezpieczniki sprawdziłem - sprawne.
Dzięki za pomoc.
sprawdź multimetrem czy masz przejście przez szybę na masę jak nie będzie to przepalona
sprawdź multimetrem czy masz przejście przez szybę na masę jak nie będzie to przepalona
Ok. A w którym miejscu mniej więcej są złącza? Dużo trzeba rozbierać?
kluska123244 03-01-2021, 11:03 podszybie, wszystko tam masz
podszybie, wszystko tam masz
Przyznam się, że tego nigdy nie rozbierałem. Na coś trzeba uważać tam? Coś można połamać?
Dobrałem się do złączki. Przejście jest, więc szyba raczej ok. Na wtyczce mam zasilanie ok. 14,4 V i zerową oporność.
kluska123244 03-01-2021, 12:41 a próbowałeś podłączyć prawą stronę pod lewą ? ja miałem kiedyś zmostkowane obie połówki pod jedną wiązkę i normalnie działało nawet wystarczył cienki kabel taki jak od głośników a no wiesz do sprawdzenia to możesz nawet na krótko do aku podłączyć i nic się nie stanie tylko nie za długo na zgaszonym bo rozładujesz aku a oporność powinna być w granicy 1,5ohm na szybie i 8A na wtyczce
Będę musiał coś popróbować. Bo ogólnie auto mam w garażu, ale często wyjeżdżam i by się przydało.
A czy jest jakiś przekaźnik odpowiadający za ogrzewanie szyby przedniej lewej i prawej?
kluska123244 03-01-2021, 15:20 tak 30A pod maską powinien być, na górze obudowy bezpieczników będzie opisany
tak 30A pod maską powinien być, na górze obudowy bezpieczników będzie opisany
Albo jestem ślepy albo d..... Bo nie mogę znaleźć
Ma ktoś może schemat?
kluska123244 03-01-2021, 17:18 Albo jestem ślepy albo d..... ���� Bo nie mogę znaleźć ����
Ma ktoś może schemat?
o ile się nie mylę to będzie to
https://www.autogenius.info/pl/ford-mondeo-mk5-bezpieczniki/
bezpiecznik/przekaźnik nr.61 i 66
o ile się nie mylę to będzie to
https://www.autogenius.info/pl/ford-mondeo-mk5-bezpieczniki/
Dzięki, ale chyba zapomniałem dodać na początku. Mam Mondeo MK5 :/
Dzięki, ale chyba zapomniałem
No właśnie,a napisałeś w dziale mondeo mk4 ;)
kluska123244 03-01-2021, 17:35 to się dogadaliśmy :E
Dopiero zauważyłem po schemacie bezpieczników. Przepraszam. A macie schemat do MK5? Gdzie może być ten przekaźnik?
Proszę:
Ok, dziękuję. Chyba za głupi jestem na takie schematy :(
Bo nie wiem gdzie szukać tych przekaźników :(
Masz napisane przekaźnik nieserwisowalny co oznacza ,że nie ma go na wierzchu,jest w środku i trudno dostępny.
W mk5 jest problem z wtyczkami-słabo stykają-te na podszybiu.
Masz napisane przekaźnik nieserwisowalny co oznacza ,że nie ma go na wierzchu,jest w środku i trudno dostępny.
W mk5 jest problem z wtyczkami-słabo stykają-te na podszybiu.
Ok. Dzięki. Mam nadzieję, że teraz już będzie dobrze. Jeszcze raz wszystko sprawdziłem, przeczyściłem i jutro sprawdzę już :)
Pamiętaj,że by przednia szyba załączyła się potrzeba minimum 75% naładowania akumulatora,inaczej się nie załączy po mimo tego że da się ją załączyć-żółta dioda na panelu się zapali ;)
To czytałem parę razy. Aku mam nowe, bo stary musiał być wywalony chociaż raz do zera i nie dało się go dobić :/
kluska123244 03-01-2021, 19:44 Ok. Dzięki. Mam nadzieję, że teraz już będzie dobrze. Jeszcze raz wszystko sprawdziłem, przeczyściłem i jutro sprawdzę już :)
można sprawdzić inaczej nie musisz czekać na mróz itp.... garnek z gorącą wodą od środka auta nad szybę aby zaparowała w moment o odpalasz ogrzewanie szyby :wink:
Michaloz 03-01-2021, 19:59 Pamiętaj,że by przednia szyba załączyła się potrzeba minimum 75% naładowania akumulatora
Ogrzewanie przedniej szyby nie działa poniżej 60% naładowania akumulatora, poniżej 70 nie działa start-stop.
Ogrzewanie przedniej szyby nie działa poniżej 60% naładowania akumulatora, poniżej 70 nie działa start-stop.
Tak masz rację,mój błąd.
Ogrzewanie przedniej szyby nie działa poniżej 60% naładowania akumulatora, poniżej 70 nie działa start-stop.
Witam
Nie wdając się w dyskusje podpowiem jaka jest u mnie sytuacja. Szyba przód nie grzała. Odpowiedni (zaufany) człowiek sprawdził szyba ma przejście, bezpieczniki całe brak zasilania na złączu pod podszybiem z prawej strony. Sprawdził komputerem okazało się że akumulator jest od nowości i samochód sobie przeliczył jego żywotność na konieczną do wymiany.
Wniosek - akumulator do wymiany - PO mimo iż auto odpala bez problemu.
Znajomy wykasował pamięć akumulatora (ładowania) dając znać że niby aku jest wymieniony.
Na chwilę obecną szyba działa ale nie wiadomo jak długo, kiedy znów ją zablokuje. Ale w tedy już będę miał pewność że to aku.
Mam nadzieje że pomogłem
Pozdrawiam
P.S.
Mam zdezaktywowany start/stop
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM
Napisałeś bzdury bo nie istnieje coś takiego,cytuję-wykasowanie pamięć akumulatora (ładowania) dając znać że niby aku jest wymieniony.
Twój zaufany człowiek najprawdopodobniej nie ma pojęcia co namieszał w BMS skoro tak o tym mówi.Jest tu obszerna wiedza na temat inteligentnego układu ładowania i zmian akumulotorów.Opcja szukaj na przyszłość.
drogi kolego i właśnie dla tego nie nawidzę udzielać się na forum bo trafiają się tacy oto ludzie.
Po wymianie akumulatora jest kasowany czujnik który znajduje się na klemie minusowej. Reset BMS
jest to nawet na youtube....
Pisząc kasowanie pamięci napisałem to prostym językiem dla prostego użytkownika.
Dziękuję za uwagę i jednak pozostaje w milczeniu
Dodatkowo w tym oto forum w postach z 2019 roku pod tytułem "[Mondeo 2014- ] Reset BMS - nowy akumulator " - na pierwszej stronie użytkownicy piszą o tym iż samochód pokazuje bardzo mały % akumulatora a auto i tak odpala i wspominają o resecie po wymianie akumulatora
boszzze za jakimi ludźmi trzeba żyć
serdecznie pozdrawiam "expertów"
Tylko pozostaje jedno ale,skoro masz permanentnie programowo wyłączony SS to oznacza ,że także masz "wyprogramowany" BMS...
drogi mm32
jest to bardzo możliwe i również się z tym zgadzam. podejrzewam że po wyłączeniu start/stop powinien być od razu zrobiony ten reset aby auto zmieniło strategie ładowania.
na chwilę obecną szyba działa od 2 tygodni dzień w dzień.
moja wypowiedz miała formę prostej podpowiedzi ale widzę że nie warto się udzielać
pozdrawiam
Spokojnie, nie atakuję Cię tylko próbuję zrozumieć co i jak.
Napisz proszę,czy w tym samym czasie albo jaka była kolejność wyłączenia start/stop'u i resetu BMS.
nie jestem nerwowy normalna rozmowa zawsze doprowadzi do porozumienia.
wiec szybko historia
w Październiku po zakupie i ogarnęciu pakietu startowego w mondeo mk5 1,6TDCi
pojechałem do człowieka który w Gdyni zajmuje się fordami. Wgrał mi najnowszy soft zegarów, zmienił światłą klapy tył żeby paliły ze stopem, parę dodatkowych aktualizacji oraz wyłączył start stop.
auto sprawuje się super jeździ zapala.
Grudzień - Pierwsze mrozy stwierdzam że nie działa szyba przód.
podjechałem, sprawdza szybę, sprawdza złącza i instalacje - brak zasilania na kostkach w podszybiu.
podłączył tester i w parametrach odczytał że samochód widzi mój akumulator jako 5 letni. czyli ma zmienioną strategie ładowania jak dla starego akumulatora. po resecie czujnika szyba od razu zadziałała i działa do dziś.
dla tego podpowiadam takie rozwiązanie - może komuś pomoże
być może samochód ogranicza zbyt duże pobory prądu w celu dbania o akumulator - a ingerencja w oprogramowanie SS nie resetuje / zmienia wszystkich parametrów i samemu trzeba o tym pamiętać
pozdrawiam
Wniosek z tego taki,że jesli ktoś ma słaby akumulator który i tak jest do wymiany,to może warto zamiast kupować od razu nowy akumulator po prostu zresetować BMS,może pomoże a jak nie to i tak wymiana na nowy.
Ciekawe tylko jaki w tym wszystkim ma udział programowe wyłączenie start/stop'u.
mój wniosek na temat akumulatora.
spróbować i zaoszczędzić za oryginalny akumulator 600+ zł - zawsze warto
tym bardziej że oszustów jest dużo i nagadają właścicielowi bzdur a sami tylko wcisną "enter".
ja tak samo stwierdziłem do puki działa to nie wymieniam.
Jaki udział ...hmmmm.... myślę że żaden. Jedynie dla mnie i dla każdego czytającego forum nasuwa się myśl - "wyłączę start/stop to akumulator mi dłużej podziała" - możliwe że dłużej ale i tak steruje nim samochód.
Mnie osobiści funkcja SS bardzo wnerwia i dla tego to wyłączyłem.
Nie chciałem Cię urazić ale,moim zdaniem nie tędy droga, upośledzenie BMS jakim jest wyłączenie start-stop ,oraz jego reset to nie droga do działania akumulatora na wiele lat.Dzisiejsze aku. żyje po prostu max. 5 lat niezależnie jak jest użytkowane i jak jest ładowane-taki produkt.Można go wyłączyć przez ustawienia BMS lub mechanicznie ale to niczego nie zmieni, wiem to z autopsji w innych samochodach.Np w 6 letnim Focusie mk2 padł aku. po 6 latach na amen a tam nie było takiego zaawansowanego układu kontroli ładowania.
Ja wskazałem co u mnie pomogło (a nie domysły)
nie sugeruje ze reset powoduje nagle lepsze działanie akumulatora tylko idę w kierunku że reset spowodował w aucie -zmianę działania układu szyby- pozwolił na jej włączanie.
to jest moja krótka opisowa diagnoza.
może u kogoś innego nic to nie da
widocznie auto jest na tyle inteligentne że samo rozdziela zasilanie. warto próbować od najprostszych rzeczy.
ale po to jest forum aby szukać i próbować rozwiązań
Pozdrawiam
Nie pisałem tego, ale już dawno tak robiłem. Reset BMS, SS i szyba działają. Jednak trwa to tylko jakiś czas, do momentu aż BMS ponownie połapie się że aku to kicha. Jeśli po resecie auto zrobi kilka długich tras to trwa to dłużej, jeśli tylko bujanie po mieście to krótko. Czasu nie znam dokładnie bo auto w garażu więc korzystanie z grzania przedniej szyby tylko sporadycznie. Nasuwa się pytanie czy w przypadku ogłupiałego BMS myślącego że aku "nabite" tym bardziej nie dostaje ono w d...pę .
Tak jak pisał Matych . Dla akumulatora 5 lat to max, choć są czasem odskoki w górę, ale i w dół.
Ok. U mnie jest tak. Szyba ok. Prawa strona grzeje, lewa nie, zasilanie ma przewodach jest (i prawej i lewej stronie), bezpieczniki też są ok.
Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie dalej szukać przyczyny?
według mnie jeśli do złącza przy szybie jest zasilanie i nie jest uszkodzone złącze przy szybie to sama szyba jest już uszkodzona.
niech elektryk sprawdzi ci przejście przez szybę. Są dwie kostki i każda z niech ma po dwa przewody i multimetrem można spróbować sprawdzić przejście. jedna kostka to lewa część szyby druga kostka to prawa część szyby.
ewentualnie zamień kostki miedzy sobą i zobacz czy zaczną działać odwrotnie
jeśli się mylę to proszę innych o poprawienie mnie.
pozdrawiam
I daj znać co się okazało, też jestem zainteresowany, też mam taki egzemplarz, grzeje tylko jedna połowa, bezpieczniki ok, napięcie jest na obydwu wtyczkach oporność szyby też, jednak lewa nie grzeje.
Kiedyś miałem mk5 z 18 roku świeżo sprowadzonego, na pewno nikt w nim nie grzebał a szyba nie grzała, podobna sytuacja jak u mnie ale tam nie grzała wcale, pomogło przeczyszczenie styków we wtyczkach i nasmarowanie i pacjent uzdrowiony. Tymczasem na mój prywatny ten sposób nie działa.
Potwierdzam że wtyczki od szyby są słabe w mk5.
Dzisiaj się zaparłem i jeszcze raz zajrzałem pod podszybie, prąd dochodzi, oporność jest i coś mnie podkusiło poruszać taśmami, oporność zaczęła się zmieniać, okazało się że jedna taśma zgniła, pomyślałem -trzeba szukać nowej szyby, ale skoro szmelc to postanowiłem zajrzeć głębiej, taśmy wychodzą spod listwy przyklejanej na dole szyby, odgiąłem tą listwę i delikatnie ją wyciąłem mniej więcej w 1/3 długości , ukazały się 2 taśmy a raczej półtora, wchodzą pomiędzy warstwy szyby. Kikut który ocalał miał 1 cm więc stwierdziłem że może się udać, wyczyściłem ,oczyściłem z lakieru i pocynowałem, to samo z 2 strony. Całość zlutowałem, od spodu posmarowałem klejem, wyczyściłem listwę i również posmarowałem klejem.
Listwa jest sztywna, wewnątrz raczej metalowa więc się przy zdejmowaniu trochę odkształciła, trzeba ją dobrze przycisnąć do kształtu szyby, użyłem małych ścisków. Do jutra wyschnie i się okaże czy zaoszczędziłem kilka stówek.
Dam znać :)
Przejście na wtyczce (od strony szyby) jest. Już nie wiem gdzie dalej szukać :-/
Jeszcze jedno. Sprawdzałem tylko przejście we wtyczce. Do niej od szyby odchodzą dwa przewody (nie mam taśmy). Auto z 2018 roku.
arturmsi 11-01-2021, 20:48 To ogrzewanie szyby przedniej nie zadziała poniżej tych 60% naładowania aku nawet z odpalonym silnikiem w trakcie ładowania?
Jak sprawdzić procentowy poziom naładowania akumulatora bez Forscana?
Czy komuś udało się rozwiązać problem z szybą?
Czy komuś udało się rozwiązać problem z szybą?
Wszyscy mają taśmy wchodzące w szybę a Ty masz kable...
Wniosek z tego że nie chciało Ci się dokładnie sprawdzić, kable -owszem ,są ale od wtyczki jakieś 20 cm ,gdzie się kończą i zaczynają się taśmy.
Kilka postów wyżej opisałem w miarę dokładnie jak naprawiłem swoją, nie jest łatwo ale jeśli masz do wyboru wymianę szyby to warto spróbować, oczywiście możesz mieć uszkodzoną wewnątrz ale nie bardzo mi się chce wierzyć.
Tak to mniej więcej wygląda :
Tak to mniej więcej wygląda :
Widzę że się tym zajmujesz, da się dokupić nową, samą listwę? ,tą na dole szyby.
Widzę że się tym zajmujesz
Niestety nie zajmuje się tym. Fotki mam z zakładu znajomego , gdy mi wymieniał szybę. Mogę tylko dać trop. Nowa szyba przychodzi z nową listwą / przynajmniej moja tak przyszła/ , więc może gdzieś w zakładzie dopadniesz rozbitą szybę ze starą, ale całą listwą.
i to pod warunkiem ze jej nie poszarpią przy wycinaniu.
Wiem że normalnie jest z szybą, wycięcie z potrzaskanej- dobry pomysł, tyle że nie znam nikogo kto wymienia szyby, ale dzięki za podpowiedź.
Tak to mniej więcej wygląda :
Ok, tak głęboko nie zajrzałem. Dotarłem do wtyczki, sprawdziłem czy jest przejście multimetrem na szybie - było i nie zaglądałem dalej.
A ktoś dla słabszych może powiedzieć mi jak dokładnie i bez zniszczeń zdemontować całe podszybie?
Trzeba powypinać blaszki sprężynujące mocujące podszybie , zdemontować wycieraczki i plastik podszybia wypiąć z tej czarnej listwy na szybie. Z tego co pamiętam.
Trzeba odrobinę wyczucia.
Klipsy na pewno zdejmowałeś, więc wiesz.
Na końcach podszybia masz kołki, trzeba je wyciągnąć albo ciągnąc za podszybie (końcówki są gumowe) umiejętnie odhaczyć.
Wycieraczki to pod zaślepkami klucz 15, ja mam na nie następujący sposób, przesuwam aż do słupka, odkręcam nakrętkę 15, chwytam za ramie i energicznymi ruchami szarpię w prawo i lewo, aż wieloklin puści .
Jak wycieraczki zdjęte ,to odpinasz wężyk od spryskiwacza w okolicy prawego kielicha.
Jeśli masz podgrzewane dysze to trzeba rozpiąć wtyczkę, pod podszybiem po stronie pasażera.
Teraz podszybie, z jednej strony na styku z szybą podważasz delikatnie , najbezpieczniej chyba palcem, starasz się je podnosić aż wyskoczy, później już idzie.
Składasz analogicznie, z tym że dokładnie czyszczę zatrzask ,można też go nasmarować np wazeliną żeby łatwiej wskoczył .
Powodzenia.
Ps. Może już najwyższy czas zrobić sobie jakiś ściągacz do ramion ,bo już dawno sobie obiecywałem :)
Dzięki. W niedzielę się biorę. Muszę tylko kupić sobie wazelinę techniczną
Mam nadzieję, że nic nie rozwalę, bo w poniedziałek mam wyjazd.
Dzięki. W niedzielę się biorę.
Tylko uważaj. Jest takie powiedzenie że niedzielna praca w g... się obraca :) Powodzenia w walce.
Jeszcze jedno, żeby się nie męczyć z ustawianiem wycieraczek ,to jak już złożysz podszybie i zostaną tylko ramiona to przekręć zapłon i włącz wycieraczki na chwilę, silniki się ustawią w położeniu spoczynkowym, wyłączasz wycieraczki i gasisz zapłon. Ramię pasażera jest pierwsze od dołu (przodu auta)
... już najwyższy czas zrobić sobie jakiś ściągacz do ramion ,bo już dawno sobie obiecywałem :)
Za te pieniądze opłaca się cokolwiek "robić"???:shock::shock: https://allegro.pl/oferta/uniwersalny-sciagacz-ramion-wycieraczek-9444263649
Właśnie sprawdzałem, i w poniedziałek zakupię, myślałem że to jakiś specjalistyczny sprzęt i drogi :)
Nawet nie muszę zamawiać, jest na miejscu :)
Za te pieniądze opłaca się cokolwiek "robić"???
Ten ściągacz nie podejdzie do mk5
Też przewidziałem, fordy mają szeroką tuleję ,takiego rodzaju biorę.
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-ramion-wycieraczek-klem-alternator-lozysk-7125186514
Ten powinien być dobry ;)
Bladerx23 31-01-2021, 08:23 Witam wszystkich.
Wczoraj przy małym mrozie chce odpalić grzanie szyby przedniej a tu klops - przycisk załączony a szyba nie jest grzana i czekam.. i nic sprawdzę bezpiecznik i może być przerwa w na macie grzewczej w szybie?
slived27 31-01-2021, 10:44 A akumulator w jakim stanie?
Witam wszystkich.
Wczoraj przy małym mrozie chce odpalić grzanie szyby przedniej a tu klops - przycisk załączony a szyba nie jest grzana i czekam.. i nic sprawdzę bezpiecznik i może być przerwa w na macie grzewczej w szybie?
Poradziłeś sobie?
Bladerx23 27-03-2021, 11:45 Tak, dzięki za info akumulator był niedoładowany - krótkie trasy.
Witam,
Sorki za odgrzewanie tematu ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.
Mam swojego Mondka MK5 od 2 msc, wiedziałem że aku już może być słaby bo od początku nie działał ASS, ale i tak go nie potrzebowałem więc go wyłączyłem Forscanem.
Problem pojawił się dzisiaj rano, szybke przymroziło i zauważyłem że nie działa ogrzewanie przedniej szyby - jeszcze nie sprawdzałem ile % aku pokazuje Forscan, byłem natomiast na teście u gościa zajmującego się akumulatorami i wydajność aku testerem to 71% - zasugerował żeby przed potencjalną wymianą spróbować go naładować.
Moje pytanie brzmi czy po naładowaniu aku powinno się wykonać reset BMS? Czy komputer sam powinien "załapać" że aku jest doładowany?
Jeszcze mam pytanko, bo w menu serwisowym mam wartość ładowania aku na poziomie 11,4V, natomiast na testerze 12,39V - czy to oznacza że tryb serwisowy pokazuje niewłaściwy odczyt bazując na wieku aku czy też innych parametrach?
Z góry dziękuje za wszelką pomoc ;)
pokakulka 25-10-2021, 13:18 Ja po doładowaniu akumulatora zrobiłem reset na zasadzie 5xdługie i 3x hamulec. Wszystko ożyło.
Ja po doładowaniu akumulatora zrobiłem reset na zasadzie 5xdługie i 3x hamulec. Wszystko ożyło.
Możesz dokładniej opisać jak zrobiłeś reset?
dzięki temu tematowi znalazłem odpowiedź na brak ogrzewania przedniej szyby, pomógł reset BMS:
- wsiadamy do auta
- zamykamy drzwi
- włączamy zapłon
- mrugamy 5x długimi
- wciskamy 3x nożny hamulec
- mrugnie ikona akku (przynajmniej mi) po czym zgaśnie
- i działa
na brak ogrzewania przedniej szyby, pomógł reset BMS
Na kilka dni, jeśli akumulator najlepsze chwile ma za sobą .
donpazur 28-11-2021, 09:29 Ja wczoraj wypatroszyłem aku z samochodu i podpiąłem ładowarkę na całą noc. Ten pierwszy 'zasadniczy' etap ładowanie trwał bardzo krótko, bo mniej niż pół godziny, po czym zostawiłem podpięte na około 8 godzin w trybie 'konserwacji i optymalizacji'. Dzisiaj wsadziłem go z powrotem i wygląda na to że pomogło. Start-stop który kompletnie nie działał - w końcu działa. Oczywiście walczyłem nie w jego interesie, tylko o grzanie przedniej szyby. Czy faktycznie odszranianie działa tego nie wiem bo nie było okazji i warunków na przetestowanie w praktyce, ale skoro start-stop się przebudził, to przednia szyba pewnie też. Chciałem zrobić jeszcze reset BMS, ale trik z klikaniem tylnych świateł przeciwmgłowych i awaryjnych nie działa. To co opisał koleżka wyżej z mruganiem długimi i wciskaniem hamulca pamiętam z MK4 że takie coś robiłem po wymianie wapniaka i tam działało. Sprawdzę to na MK5, może zadziała. Choć z drugiej strony zastanawiam się czy jest sens resetowania tego, bo przecież do wymiany aku nie doszło, a poza tym, ten mój AGM ma tyle lat co samochód, czyli około 3 lata.
EDiT:
BMS zresetowany. Czy potrzebnie, czy też nie - nie wiem. W każdym razie zadziałało metodą znaną z MK4, czyli klikania światłami drogowymi i deptaniem hamulca. Ikonka akumulatora na wyświetlaczu kilka razy mrugnęła, więc chyba się zresetowało. Ciekawe na ile czasu to wszystko wystarczy by podgrzewanie przedniej szyby znowu przestało działać. Czas pokaże. W razie jak przestanie działać to dam znać.
Dodatkowo zmieniło się coś w działaniu gniazda 12V pod radiem. Nie wiem czy przez doładowanie akumulatora, czy przez jego wyjęcie. Miałem w tym gnieździe podpiętą na stałe kamerkę. Zasilanie pojawiało się wraz z przekręceniem kluczyka i odcinało po zgaszeniu silnika i otwarciu drzwi kierowcy. I to było fajne. Teraz zasilanie w gnieździe jest cały czas tak jak w pozostałych gniazdach... :/
mateush1977 30-11-2021, 11:37 Dzień dobry.
Mam konkretne pytanie i liczą na takową odpowiedź.
Wyłączając monitorowanie akumulatora można obejść te niewdzięczne zabezpieczenia braku grzania przedniej szyby? Oczywiście mam na myśli Forscan.
andre1681 18-11-2022, 20:36 A propos Akumulatorów AGM, czym je doładowujecie? Czy zwykłym prostownikiem można gdy aku jest jeszcze na gwarancji?
focus-morag 01-04-2023, 16:53 Witam
Mam taki problem w moim mk5 .Auto wyposazone jest w grzaną przednią szybę,lecz gdy wciskam przycisk w radiu sony nie zapala się żółta dioda.Tak samo na wyświetlaczu jest znaczek grzanej przedniej szyby lecz po dotknięciu ekranu nie załącza się ikonka.Szyba na 100% jest podgrzewana,gdyż ma druciki w sobie.Co to może być i jak zwalczyć ew .usterkę?Może coś w forscanie trzeba sprawdzic?
Proszę o info
focus-morag 01-04-2023, 19:50 Witam
A gdzie sprawdzić poziom akmulatora bo szukałem w forscanie i nie moge znaleźć tego parametru w procentach.Proszę o pomoc,gdyz nie mogę odpalic grzanej przedniej szyby .po wcisnięciu guzika zółta dioda nie zapala sie
Z pamieci pisze: Body Control Module, a potem szukaj PIDow wg slowa batt
Nie prościej "wszystkie" a potem zacząć wpisywać "bat....eria"?
antoni.jakubiak 10-10-2023, 06:41 Cześć, zaczęły się chłody, więc trzeba odgrzać wątek o podgrzewaniu przedniej szyby.
1. podgrzewanie przedniej szyby działa, gdy akumulator jest naładowany w 60%.
2. reset BMS może pomóc oszukać czujnika akumulatora (wsiadamy do auta, zamykamy drzwi, włączamy zapłon, mrugamy 5x długimi, wciskamy 3x nożny hamulec, mrugnie ikona aku).
Czy da się jakoś przeprogramować forda, żeby nie sprawdzał poziomu naładowania aku, tylko włączał ogrzewanie przedniej szyby?
dragan51 24-10-2023, 21:48 siemanko!
jak dlugo powinno dzialac ogrzewanie przedniej szyby? mam mk5 od trzech miesiecy i to co zauwazylem to to, ze po wlaczeniu grzania szyby dioda na przycisku jest zapalona na jakies 20-30 sekund i ogrzewanie sie wylacza. start stop itp wszystko dziala, wiec tylko ciekawi mnie czas na jaki wlacza sie grzanie przedniej szyby
andre1681 04-11-2023, 20:26 .po wcisnięciu guzika zółta dioda nie zapala sie
Rozwiązał kolega problem? Nagle dziś chciałem podgrzać szybę a tu widzę ciemność, przycisk i tak samo na panelu nie podświetla. W tamtym roku wszystko działało aku nowy.
andre1681 06-11-2023, 07:16 Problem rozwiązany, nie wiem dlaczego ale wyłączona była opcja podgrzewanej szyby w FCIM.
|
|