Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Zawieszanie się lewego kierunkowskazu


sierzput
02-02-2019, 22:18
Witam serdecznie. Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.:)

Pacjent to Galaxy 2003 1.9 TDi automat anglik.

Problem i przebieg choroby jest następujący.

Kiedy włączam lewy kierunek miga kilka razy a później się zapala i nie gaśnie. Trzeba przełączać na prawy i lewy kilka razy i czasami zgaśnie a czasami nie więc na razie bez kierunku lewego jeżdżę. Kierunek lewy załącza się również kiedy auto zamknę i ta sama sytuacja kilka razy pozamykam i pootwieram i się zamknie ze zgaszonym kierunkiem. Obie lewe lampy się palą czyli tył i przód. Nie ma reguły kiedy, chociaż zauważyłem, że jak auto się bardziej rozgrzeje wewnątrz czyli jak dłużej pojeżdżę to szybciej się zawiesza. Wyczytałem na forach, że to przekaźnik a że były sprzeczne informacje i żadna nie pasowała do mojej skrzynki bezp. to jednego dnia zacząłem po kolei wszystkie wyciągać i zapalać kierunek. Ku mojemu zaskoczeniu żaden z nich nie wyłączył kierunkowskazów. :mad: Skrzynka bezp. po stronie kierowcy czyli na Polskie za schowkiem. Jak włączę awaryjne to wszystko jest gitara i się nie zawiesza a migało przez przynajmniej 5 min. Jak trzeba to mogę zapodać kilka zdjęć skrzynki bezp. jak i BCM od środka.

Czy może ktoś pomóc w postawieniu diagnozy i możliwego uleczenia pacjenta. Dzięki wielkie za wszelką pomoc.

Stefano
03-02-2019, 14:32
Uszkodzony jest mikro przekaźnik w BSI, czyli w module komfortu. Musisz wymontować tą czarną skrzynkę nad bezpiecznikami, do której jest wpięte 7 wtyczek. Jeśli tego nigdy nie robiłeś to zleć to komuś kto ma o tym jakieś pojęcie. Bo po wymontowaniu trzeba rozebrać ten moduł i wymienić wspomniany przekaźnik. Jest ich tam na płytce dwa, do lewego i prawego kierunku. Są na 9 V, białe.


A może masz dołożony alarm i ten ci szwankuje?

sierzput
03-02-2019, 18:28
Alarm czasami się włączał ale to chyba była wina nie zamkniętych do końca drzwi bo zamek chyba nie chwytał albo może jego awaria na razie od jakichś 2-3 m-cy nie było problemu a włączanie alarmu było tylko 2 może 3 razy. Jeśli chodzi o rozebranie BSI (w angli to chyba BCM) to nie ma problemu bo już go rozbierałem. Zapodaje zdjęcia czy to o ten przekaźnik chodzi. Wydaje mi się, że już ktoś go wcześniej lutował bo lut od spodu nie jest fabryczny a wiem jak wygląda fabryczny bo 5 lat robiłem przy lutowaniu takich rzeczy. Stefano daj znać czy to ten moduł i zignoruj ten zaznaczony kółkiem. Nie wiem czy to takie coś. https://www.ebay.co.uk/itm/Indicators-blinker-relay-VW-Sharan-Ford-Galaxy-Seat-Alhambra-7M3962258-512ND10WF/132169128768?fits=Car+Make%3AFord%7CModel%3AGalaxy %7CCars+Type%3A1.9+TDi%7CPlat_Gen%3AWGR%7CCars+Yea r%3A2003&epid=2187132325&hash=item1ec5e4db40:g:13UAAOSwkShY~a4O

Stefano
04-02-2019, 11:35
Tak, to taki przekaźnik, tylko na płytce masz jeszcze jeden do drugiego kierunku. Musisz sprawdzić który jest padnięty. Odłącz najpierw sterownik alarmu , bo to on może być przyczyna tego zła.

sierzput
04-02-2019, 16:25
Odłącz najpierw sterownik alarmu . A gdzie to coś się znajduje bo alarm mam fabryczny.

Musisz sprawdzić który jest padnięty

Jak to sprawdzić jeśli to przylutowane i po wyjęciu nie dostaje prądu a wolałbym płytki BSI nie podłączać bez opakowania. Mam miernik jeśli można jakoś miernikiem to na jakiej opcji. Ten przekaźnik to mam jeden podłużny a dwa kwadratowe wyższe od tego podłużnego. Na aukcji jest ten podłużny to może tylko to wystarczy wymienić.:lol:

Stefano
04-02-2019, 19:24
Wtyczka P3 pin nr 5 i 6 to kierunkowskazy, musisz z tych pinów dojechać scieżką do przekaźników....

sierzput
11-02-2019, 07:36
W niedzielę wieczorkiem wymieniłem ten biały przekaźnik. 20 min roboty plus dodatkowe 20 by odkręcić i wkręcić bsi. Dziś w trasie testowałem ile się dało i na razie działa aż miło. Stefano dzięki wielkie za pomoc teraz idę szukać po forum o przekaźniku do podgrzewania szyby przedniej.

Treys
11-02-2019, 17:14
Miałem u siebie z prawej strony podobny przykład, styki nie łączyły za dobrze wyczyściłem dodatkowo były przyrdzewiane bo delikatnie podchodziła woda przez nieszczelność + psiknąłem sprayem do elektorkabli i do dzisiaj śmiga

Sorenyy
14-02-2019, 09:48
Niedawno próbowałem naprawić przekaźnik BSI i to był duży błąd. Nie polecam tego robić na własną rękę.

sierzput
14-02-2019, 12:14
Jeśli się nie wie jak lutować itp to się zgadzam z tobą. Ja mam 5 lat doświadczenia w takich sprawach i taki przekaźnik to nic w porównaniu z tym co wylutowywałem w tym czasie. Jeśli chodzi o kierunek to działa już bez zarzutów nawet zakodowałem migacz by migał 3 razy. Jednak problem z alarmem zaczął znowu występować sporadycznie. Może być problem z czujnikiem wewnętrznym bo taki błąd wykazał vcds. Więc kolejna rzecz do rozwiązania.