Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Po wymianie turbiny błąd P003A
Rzeźnik89 19-03-2019, 13:29 Witam,
Po regeneracji turbosprężarki zaczął pojawiać się błąd P003A 17-2f. Auto słabo ciągnie od dołu, ale za to górą rewelacyjnie. Błąd wskazuję na czujnik kopiowania turbiny. Wymieniałem dwa razy, niestety nie pomaga. Może ma ktoś z was pomysł jak zdiagnozować przyczynę powstawania tego błędu. Błędy diagnozuje forscanem. Pomóżcie 👍
Errorbrra 19-11-2020, 18:08 Czesc. Tez tak macie w swoich 2.0 tdci ze jadac obojetnie na ktorym biegu,niezaleznie czy 1700obr czy 2800 wciskajac nagle gaz w podloge trzeba poczekac 2 sekundy zanim zacznie mocno ciagnac?
Opóźniona reakcja na gaz u mnie występuje tylko w trakcie wypalania DPF ale na pewno nie są to 2 sekundy. W innym przypadku reakcja na gaz jest natychmiastowa.
Errorbrra 20-11-2020, 06:48 Ja jeszcze nie zaobserowalem u siebie wypalania dpf. Zawsze na postoju mam spalanie 0.5l. chociaz po podlaczeniu kompa pokazuje ze iles tam km wstecz bylo wypalanie.elektrozawory mam wymienione,czujniki w folocie i przeplywka wyczyszczone,drugi egr i zadnej poprawy. Opoznienie dalej jest
Bump:
Bump:
Możliwe, że zacina się już zmienna geometria turbiny, nie masz czasem błędu P003A?
Errorbrra 20-11-2020, 09:39 Nie mam bledu. Co prawda nie mam forscana tylko delphi ds 150 ale bledu nie wykazywal zadnego
Bump: Trzeba go oociagac moze na obrotach... Aczkolwiek nie jezdze wolno i nie schodze bardzo ponizej 2tys obr
Mi zmienna geometria późno wstaje, mam P003A, falowanie mocy podczas przyśpieszania więc czeka mnie regeneracja w najbliższym czasie.
Errorbrra 20-11-2020, 11:38 U mnie falowania nie ma. Poprostu wciskam gaz w podloge- auto zaczyna przyspieszac bardzo delikatnie i po 1.5 - 2 sekundach zaczyna ciagnac. Rozumiem.ze wina zmiennej geometrii gdyby to dzialo sie na niskich obrotach ale to samo jest i przy 3tys. Tak jakby musialo napompowac cisnienia
Kuba19901 21-11-2020, 18:19 Mam podobnie tylko u mnie ten objaw jest od niższych obrotów później jest normalnie zmienna geometria była czyszczona wymieniona była gruszka przy turbo bo miała dziurę wymieniony został zaworek n75 bo był padniety i samochód wskakiwal w tryb awaryjny. Jednak po tym wszystkim błąd P003A pozostał nie wiem co innego może być przyczyną chyba nikt tego nie wie
bartecki92 22-11-2020, 11:08 Błąd P003A to wina luzu w zmiennej geometrii. Jak ktoś Ci wyciągnął turbo i tą geometrię wyczyścił tylko to dał ciała. Ten luz jest minimalny i możesz go zniwelować dokręceniem ogranicznika sztangi turbiny, ale jednak turbo jest do pełnej regeneracji.
Objawy to właśnie dłuższe wstawanie turbo i przeładowywanie. Gdyby nie to, że jest czujnik kopiowania w turbinie to silnik wchodziłby w tryb awaryjny.
W związku z tym, że turbo ma czujnik kopiowania położenia zmiennej geometrii to przy współpracy z czujnikiem ciśnienia w kolektorze elektrozawór tak dobiera podciśnienie na gruszkę, żeby wszystko się zgadzało, a w związku z tym, że na geometrii jest luz to zajmuje mu to więcej czasu.
Ot i to winowajca takiego zamulenia i zwiększenia turbodziury.
Errorbrra 22-11-2020, 18:31 Bo jak przyspieszam mocniej ale bez wciskania w podloge to zbiera sie od razu. Opoznienie jest jak nagle dam w podloge
bartecki92 22-11-2020, 19:28 No to odpowiedzi są 2.
Podczas pełnego gazu sztanga turbo jest popuszczona najbardziej - jeśli istnieje luz na geometrii to sterownik silnika wyłapuje informację, że podczas normalnej pracy przy fabrycznych parametrach czujnik kopiowania turbo ma inny odczyt niż Twojej turbiny z luźną geometrią i ustawia geometrię znacznie wolnej niż powinien, bo musi podciśnienie na gruszkę wysterować sam a nie używać domyślnych ustawień.
Dla przykładu Mondeo mk3 z silnikami diesla, które nie posiadają czujnika kopiowania turbiny po wyłapaniu przeładowywania przez czujnik ciśnienia w kolektorze po prostu włączają tryb awaryjny i turbo do ponownego odpalenia silnika prawie nie istnieje.
W tym przypadku oddałbyś samochód do mechanika, odebrał ze zregenerowaną turbiną i się cieszył. Mondeo mk4 ma już bardziej skomplikowany system i jest w stanie sobie poradzić z "małymi problemami" właśnie przez dodatkowy czujnik, który sam Ci to turbo zaadptuje - tak jak jest w przypadku problemu falowania mocy przy przyspieszaniu, dość z resztą powszechnym - w Mondeo mk3 byłby tryb serwisowy, w Mondeo mk4 turbo samo zmienia położenie geometrii, żeby zmniejszyć doładowanie po czym je zwiększa i tak w kółko.
Druga odpowiedź to EGR, ale nie tłumaczyłoby to różnicy między nagłym przyspieszeniem a wolniejszym.
Errorbrra 22-11-2020, 20:10 Egr odpada. Byl podmieniany,zaslepiany itd. myslalem ze zamyka sie z opoznieniem i dlategogo sprawdzilem. Co proponujesz do zmiennej geometrii? Czyscic bez rozbierania?
bartecki92 23-11-2020, 06:15 Proponuje rozebrać i wymienić bez czyszczenia :)
Turbo w tym silniku jest w mało wygodnej pozycji. Jak już zwalałbym turbo to oddałbym do pełnej regeneracji, żeby mieć spokój.
Kuba19901 26-11-2020, 16:19 Okej BARTECKI92 widzę że ogarniasz temat to powiedz mi czemu w takim jakby podpunkcie pod tym błędem jest napisane zbyt niskie napięcie?
Kuba19901 18-12-2020, 16:00 Witam u mnie problem się rozwiązał po wymianie czujnika na turbo błąd przeladowania turbo znikł auto nie poszarpuje. Dodał jednak taka ciekawostkę że po wlozeniu nowego czujnika blad nadal Wyskakiwal i padlo na to że nowy czujnik jest wadliwy jednak po przejechaniu około 100 km i zgaszeniu auta blad znikł i wszystko działa jak powinno.
lucas4891 18-12-2020, 19:50 Po każdej wymianie nastawnikow lub czujników dobrze jest wykasować wartości wyuczone w sterowniku. Szybciej robię się adaptacje
Mam problem z lagiem podczas przyspieszania. Gdy chce to zrobić pełnym butem auto najpierw szarpnie i dopiero po chwili przyspiesza.
Forscan czasami pokaże błąd p003a jednak nie wiem czemu i kiedy. Mogę deptać do odcięcia i błąd się nie pojawi, a czasami odpalę i juz widzę że jest. Mam wrażenie ze związane jest to z wypalaniem dpfa.
Zastanawia mnie wykres vane_pos jest strasznie poszarpany. Auto ma kopa i nic innego się nie dzieje. Na wykresie widać pik i spadek wartości. Właśnie w tym piku auto jakby "myśli" co ma zrobić. Egr nowy a zaworek n75 wymieniony 2 lata temu bo pierdział i wywalało błędy (co skutkowało brakiem mocy)
karmelek88mk3 24-01-2024, 11:45 Witam, takie pytanie mam, wymieniłem dwa zaworki pierdzialy i problem przy przyspieszaniu falowanie, plus błąd przeładowania turbiny. Błąd zniknął przyspiesza normalnie tylko wcisne gaz i dwie sekundy nic i dopiero ciągnie. Przed wymianą od razu przyspieszał. Jakiś przypadek czy poprostu jeszcze czujnik trzeba wymienić na turbinie, lub zregenerować turbinę bo wiadomo geometria.
2.0 TDCi 140km 2008 rok
|