Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Zawór EGR - zaslepienie czy nie. 1,8TDCI


isczyn
30-07-2019, 13:34
Witam serdecznie.
Moje pytanie dotyczy Forda Mondeo z silnikiem 1.8 TDCI o mocy 125 KM.
Od jakiegoś czasu męczy mnie kontrolka check engine. Po podłączeniu do komputera usterką okazał się zawór egr. Chcąc go wyczyścić odkrecilem dwie śrubki od do lotu zaworu i moim oczom ukazała się zaślepka zaworu.
Stąd moje pytanie. Czy lepiej ja zostawić czy wyciągnąć? Jaki to ma wpływ na denerwująca kontrolę checka ale bardziej interesuje mnie to czy ściągnięcie lub założenie wpływa jakoś na zanieczyszczenie wtryskow paliwa.
Proszę o porady.

lucas4891
30-07-2019, 19:11
A jaki blad wygenerowalo?
Nie widze zwiazku miedzy zaslepionym EGR a czystoscia wtryskiwaczy

Enrike2
30-07-2019, 19:34
ja mam rok zaślepiony i żadnego checka nie mam i nie miałem a mam ten sam silnik.

poadam
30-07-2019, 19:54
a tak na chłopski rozum, czy zaślepienie EGRa nie powoduje czasami że więcej sadzy idzie w katalizator i dpf ?

isczyn
31-07-2019, 07:31
ja mam rok zaślepiony i żadnego checka nie mam i nie miałem a mam ten sam silnik.
Auto kupiłem parę miesięcy temu więc nie wiem jak długo jest zaslepiony. Narazie po ściągnięciu nie zapala się kontrolka check

Bump: a tak na chłopski rozum, czy zaślepienie EGRa nie powoduje czasami że więcej sadzy idzie w katalizator i dpf ?

Moja wersja Mondeo nie jest wyposażona w DPF

Bump: A jaki blad wygenerowalo?
Nie widze zwiazku miedzy zaslepionym EGR a czystoscia wtryskiwaczy

Niestety nie wiem jaki błąd wygenerowalo. W serwisie powiedzieli tylko że to błąd zanieczyszczonego zaworu EGR

Enrike2
31-07-2019, 08:24
Ja wyczyscilem dobrze zaadaptowalem i zaslepilem i żadnego checka przez rok nie było.

remlen
31-07-2019, 08:37
a tak na chłopski rozum, czy zaślepienie EGRa nie powoduje czasami że więcej sadzy idzie w katalizator i dpf ?

Zaden 1.8 tdci nie ma dpf

isczyn
31-07-2019, 10:57
Wyciągnalem ta zaślepke i jest gorzej niż bylo. Auto zbiera się jak maluch. Turbina zaczyna działać dopiero powyżej 2500 obrotów. Co jest nie tak? Pomożecie?

remlen
31-07-2019, 11:53
Bez zaslepki czesc spalin leci w dolot i turbina ma laga, niestety ten silnik tak ma-choc u mnie zaczyna ciagnac od 2000 rpm. Z zaslepka 100% spalin trafia na turbine i silnik lepiej reaguje na gaz.

isczyn
31-07-2019, 13:39
Bez zaslepki czesc spalin leci w dolot i turbina ma laga, niestety ten silnik tak ma-choc u mnie zaczyna ciagnac od 2000 rpm. Z zaslepka 100% spalin trafia na turbine i silnik lepiej reaguje na gaz.


Jak sobie w takim razie poradzić z kontrolka check engine? Ignorować?

remlen
31-07-2019, 14:06
Wyprogramuj egr z pcm i powinno pomoc. Nie wiem tylko ile to kosztuje?

krysiu21
31-07-2019, 14:28
Zaden 1.8 tdci nie ma dpf

owszem mają dpf wersje econetic silnika 1.8tdci

Deryll
31-07-2019, 15:06
Mylisz się kolego niestety.

remlen
31-07-2019, 16:41
owszem mają dpf wersje econetic silnika 1.8tdci

Slyszales czy masz dowod albo moze masz takie auto? Zaden 1.8 tdci mdo mk4 nie ma dpf

krysiu21
01-08-2019, 05:32
ja miałem nawet takie mondeo, na portalach aukcyjnych są nawet wystawione i wcale nie jest ich tak mało:D

Skrzypek00
01-08-2019, 06:33
owszem mają dpf wersje econetic silnika 1.8tdci

Miałem 1.8 econetic, nie mial on DPF - ludzie kiedyś brali 1.8 tylko dlatego ze bali się DPF.

remlen
01-08-2019, 08:02
ja miałem nawet takie mondeo, na portalach aukcyjnych są nawet wystawione i wcale nie jest ich tak mało:D

To chyba tylko Ty miales dpf w 1.8 tdci...

krysiu21
01-08-2019, 09:35
przepraszam macie panowie racje ta wersja econetic, to była jakaś dla ecoludków coś tam mniejsza emisje CO2 itd ale faktycznie bez dpf, przepraszam za zamieszanie,