Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Zawór EGR - zaslepienie czy nie. 1,8TDCI
Witam serdecznie.
Moje pytanie dotyczy Forda Mondeo z silnikiem 1.8 TDCI o mocy 125 KM.
Od jakiegoś czasu męczy mnie kontrolka check engine. Po podłączeniu do komputera usterką okazał się zawór egr. Chcąc go wyczyścić odkrecilem dwie śrubki od do lotu zaworu i moim oczom ukazała się zaślepka zaworu.
Stąd moje pytanie. Czy lepiej ja zostawić czy wyciągnąć? Jaki to ma wpływ na denerwująca kontrolę checka ale bardziej interesuje mnie to czy ściągnięcie lub założenie wpływa jakoś na zanieczyszczenie wtryskow paliwa.
Proszę o porady.
lucas4891 30-07-2019, 19:11 A jaki blad wygenerowalo?
Nie widze zwiazku miedzy zaslepionym EGR a czystoscia wtryskiwaczy
ja mam rok zaślepiony i żadnego checka nie mam i nie miałem a mam ten sam silnik.
a tak na chłopski rozum, czy zaślepienie EGRa nie powoduje czasami że więcej sadzy idzie w katalizator i dpf ?
ja mam rok zaślepiony i żadnego checka nie mam i nie miałem a mam ten sam silnik.
Auto kupiłem parę miesięcy temu więc nie wiem jak długo jest zaslepiony. Narazie po ściągnięciu nie zapala się kontrolka check
Bump: a tak na chłopski rozum, czy zaślepienie EGRa nie powoduje czasami że więcej sadzy idzie w katalizator i dpf ?
Moja wersja Mondeo nie jest wyposażona w DPF
Bump: A jaki blad wygenerowalo?
Nie widze zwiazku miedzy zaslepionym EGR a czystoscia wtryskiwaczy
Niestety nie wiem jaki błąd wygenerowalo. W serwisie powiedzieli tylko że to błąd zanieczyszczonego zaworu EGR
Ja wyczyscilem dobrze zaadaptowalem i zaslepilem i żadnego checka przez rok nie było.
a tak na chłopski rozum, czy zaślepienie EGRa nie powoduje czasami że więcej sadzy idzie w katalizator i dpf ?
Zaden 1.8 tdci nie ma dpf
Wyciągnalem ta zaślepke i jest gorzej niż bylo. Auto zbiera się jak maluch. Turbina zaczyna działać dopiero powyżej 2500 obrotów. Co jest nie tak? Pomożecie?
Bez zaslepki czesc spalin leci w dolot i turbina ma laga, niestety ten silnik tak ma-choc u mnie zaczyna ciagnac od 2000 rpm. Z zaslepka 100% spalin trafia na turbine i silnik lepiej reaguje na gaz.
Bez zaslepki czesc spalin leci w dolot i turbina ma laga, niestety ten silnik tak ma-choc u mnie zaczyna ciagnac od 2000 rpm. Z zaslepka 100% spalin trafia na turbine i silnik lepiej reaguje na gaz.
Jak sobie w takim razie poradzić z kontrolka check engine? Ignorować?
Wyprogramuj egr z pcm i powinno pomoc. Nie wiem tylko ile to kosztuje?
krysiu21 31-07-2019, 14:28 Zaden 1.8 tdci nie ma dpf
owszem mają dpf wersje econetic silnika 1.8tdci
Mylisz się kolego niestety.
owszem mają dpf wersje econetic silnika 1.8tdci
Slyszales czy masz dowod albo moze masz takie auto? Zaden 1.8 tdci mdo mk4 nie ma dpf
krysiu21 01-08-2019, 05:32 ja miałem nawet takie mondeo, na portalach aukcyjnych są nawet wystawione i wcale nie jest ich tak mało:D
Skrzypek00 01-08-2019, 06:33 owszem mają dpf wersje econetic silnika 1.8tdci
Miałem 1.8 econetic, nie mial on DPF - ludzie kiedyś brali 1.8 tylko dlatego ze bali się DPF.
ja miałem nawet takie mondeo, na portalach aukcyjnych są nawet wystawione i wcale nie jest ich tak mało:D
To chyba tylko Ty miales dpf w 1.8 tdci...
krysiu21 01-08-2019, 09:35 przepraszam macie panowie racje ta wersja econetic, to była jakaś dla ecoludków coś tam mniejsza emisje CO2 itd ale faktycznie bez dpf, przepraszam za zamieszanie,
|