84marekl
07-11-2019, 20:33
Komp pokazał. P0316:00-28. Moze ktoś dokładniej określić po tym błędzie od czego jest wypadanie zapłonu?
Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] P0316:00-28 wypadanie zapłonu, kto dokładniej to określi? 84marekl 07-11-2019, 20:33 Komp pokazał. P0316:00-28. Moze ktoś dokładniej określić po tym błędzie od czego jest wypadanie zapłonu? rysiula 08-11-2019, 15:33 Masz zamontowane LPG? 84marekl 09-11-2019, 17:13 Masz zamontowane LPG? Bez lpg. Czysta benzyna rysiula 11-11-2019, 16:27 Wypadanie zapłonu jest od zbyt ubogiej mieszanki w cylindrze. Może jechałeś na głębokiej rezerwie? 84marekl 12-11-2019, 07:36 Wypadanie zapłonu jest od zbyt ubogiej mieszanki w cylindrze. Może jechałeś na głębokiej rezerwie? Przez ostatnie kilka lat jeździłem autami z lpg i ostatnio zdazyło mi sie jechac 2x na dość mocnej rezerwie ale tez ostatnio kilka razy było tak ze po odpaleniu auta nie pracowal jak by na wszystkich cylindrach. Takie telepanie ustaje po kilku sekundach lub po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu. Wymieniłem świece, auto odpala bez telepania ale jak obroty schodza do okolo 1k to troche falują. Sprawdziłem na kompie dwa dni pod rząd i był błąd, chyba ze kolega nie wykasował go po pierwszej diagnostyce. Dzis jade zamontowac orginalne sciece bo wczesniej wymieniłem na ngk, a mechanik od fordów mowił, że czasami zamienniki robią figle. Pózniej podkoczę do kumpla wykasowac błąd i zobaczymy co będzie jutro. Bump: Wypadanie zapłonu jest od zbyt ubogiej mieszanki w cylindrze. Może jechałeś na głębokiej rezerwie? Dodatkowo znalazłem taki filmik pokazujący podobno typową usterkę w 2.0eb, czyli wypadanie zapłony od złej mieszanki i przypieczonych pierścieni. https://www.forte-nwe.pl/usterki-w-silniku-ford-s-max-2-0-ecoboost-brak-mocy-i-wypadanie-zaplonow patrykp1568 17-09-2021, 20:06 Witam, sprawa wysokiej wagi auto wysypało mi się przed wyjazdem na wakacje. 2.0 ecoboost 90 tys przebiegu. Wymienione świece oraz cewka chwilę był spokoj teraz to samo. Kody błędów: P0303 - wypadanie 3 cylindra zapłon P0300- zarejestrowano nieregularne przerwanie zapłonu P0316- wypadanie zapłonow wykryte podczas uruchamiania silnika (pierwsze 1000 obrotów) patrykp1568 18-09-2021, 05:21 Sory za odkop ale też wypada mi zapłon, czy udało się znaleźć usterkę? Mi wypada na 3 cylindrze i już nie wiem czego się łapać KoWaLWWL 18-09-2021, 06:22 Miałem tak w swoim Fusionie , sprawdź świece potem cewka i moduł... patrykp1568 18-09-2021, 06:40 Świece nowe, cewka zmieniona. O jakim module mówisz ? Bump: Panowie auto na chwile obecną przestało przerywać ale skrzynia zaczęła świrować P0729 - nieprawidłowe przełożenie 6 biegu Dodam że przez półtorej roku samochód jeździł bezawaryjnie KoWaLWWL 18-09-2021, 07:56 Moduł miałem na myśli sterowanie cewką, sprawdź przewody a w ostateczności wtryskiwacz. Jak i generator impulsów też do sprawdzenia. Podjedź do warsztatu to ci powiedzą, Skrzynia może też przez to wywalać błędy tym bardziej przy automacie. Inexive 19-09-2021, 23:06 A płynu chłodniczego Ci nie ubywa? Nabij układ chłodzenia i zobacz czy nie spada w nim ciśnienie. Jeśli spada, to możliwe że płyn dostaje się na trzeci cylinder i albo uszczelka albo blok. Jest jeszcze opcja niedomykających się zaworów przez gromadzący się nagar. Mam nadzieję, że to jednak sprawa świec lub cewek. Na ten temat jest sporo w sieci. MIREKTERAZPOLSKA 23-09-2021, 08:51 zacznij od kompresji patrykp1568 26-09-2021, 07:45 Zrobilem trasę prawie 3 tys km, samochód raz jedzie normalnie a raz przerywa czasem jak odpalę to czuć że chodzi na 3 gary a czasem normalnie i dodatkowo wywalił nowy błąd P061A:00-28 działanie wewnętrzne modułu sterującego momentem obrotowym. Dodam że na pokrywie od silnika miałem ślady łap kuny oraz sierść ale za cholerę nie wiem czy to ma jakiś związek, świece i cewka zostały zmienione przed trasa, ale był moment że wywaliło znów wypadanie na 3 cylindrze Bump: Zrobilem trasę prawie 3 tys km, samochód raz jedzie normalnie a raz przerywa czasem jak odpalę to czuć że chodzi na 3 gary a czasem normalnie i dodatkowo wywalił nowy błąd P061A:00-28 działanie wewnętrzne modułu sterującego momentem obrotowym. Dodam że na pokrywie od silnika miałem ślady łap kuny oraz sierść ale za cholerę nie wiem czy to ma jakiś związek, świece i cewka zostały zmienione przed trasa, ale był moment że wywaliło znów wypadanie na 3 cylindrze Bump: Edit, na trasie 1500km ubyło płynu bylo minimum a po trasie spadło do poziomu najniższego wężyka artur1970 26-09-2021, 20:58 na trasie 1500km ubyło płynu masz odpowiedź patrykp1568 27-09-2021, 05:23 Tak wiem, silnik a raczej glowica zostanie sciagnieta w celu sprawdzenia czy uszczelka czy blok Inexive 05-10-2021, 20:57 Jakie wieści? patrykp1568 07-10-2021, 17:07 Jakie wieści? Czekalem na diagnoze. 99% ze to uszczelka pod glowica 1,2,4 cylinder jest Nagar a na 3 ktory wypadal zaplon jest jakby wyczysCzony wiec pewnie przez plyn. Okej czarniutki rury okopcone, olej zmieniony 3 tys temu. Glowica pojechala do obrobki oraz na sprawdzwnie szczelnosci. Bede informowal co dalej. Stalo sie to przy przebiegu 90tys. Km. . Pozdrawiam. Usedomer 13-11-2021, 20:43 No i jakie wieści w sprawie auta? Inexive 03-01-2022, 14:09 No właśnie, czy coś wiadomo? Pb55 17-06-2022, 23:05 Witam forumowiczów, Podepnę się pod temat bo u mnie wywala błąd: "P0303:00-64 Kod: P0303 - Wykryto wypadanie zapłonów w cylindrze 3." Auto na początku na jedynce i dwójce powoli się zbierało i szarpało. Teraz szarpie przy dodawaniu gazu na każdym biegu. A przy wyprzedzaniu to aż strach się podejmować manewru. Idąc za radami z forum, wymieniłem świece. Pomogło to na chwilę ( może tydzień spokojnej jazdy). Błąd się znów pojawiał, więc sprawdziłem cewki zmieniając je miejscami. Po zmianie wywaliło błąd na innym cylindrze (cylinder 2) więc niby to cewka, ale wróciłem do ustawień cewek do pierwotnego ustawienia i błąd wywalił na cylindrze 4 czyli inny niż pierwotnie (pierwsze było wypadanie cylindra 3). Zgłupiałem ale z ciekawości odpinałem po kolei kostki z kabli które dochodzą do listwy zapłonowej. Ku mojemu zdziwieniu kostki są mokre ( kolor jak od oleju) - na zdjęciu. Czu ktoś się już z tym spotkał ? Tam raczej nie powinno być mokro. Chociaż może to nie ma żadnego znaczenia z szarpaniem przy [przyspieszaniu ? Na początku mokro było na jednej kostce teraz na trzech. Generalnie to raczej na wizycie u mechanika się skończy ale chciałem zasięgnąć opinii, może już miał ktoś taki przypadek. Czysta wtyczka: http://zapodaj.net/6374a27c25e53.jpg.html Mokra wtyczka: https://zapodaj.net/404a58fe44fd7.jpg.html Gulasz03 27-06-2022, 15:30 Sonda Lambda Polecam, świetna strona, radary aktualizują się w mniej niż sekundę. https://radaryonline.pl/blog/ (https://radaryonline.pl/blog/) Pb55 27-06-2022, 17:25 Sonda Lambda Polecam, świetna strona, radary aktualizują się w mniej niż sekundę. https://radaryonline.pl/blog/ (https://radaryonline.pl/blog/) Skąd taka diagnoza? . Na forum nie pojawiała się taka przyczyną przy wypadaniu zapłonu. Fordowski 1 01-08-2022, 20:15 Witam, w moim fordzie escape 2.0 Ecobust wypadanie zapłonu do 1000 obrotów komputer pokazuje już że dwa lata oczywiście świece i cewki wymienione. Potem zaczęło ubywać płynu chłodzącego jak zaczęło kopcić na biało to diagnoza była jasna. Uszczelka wymieniona myślałem wkońcu problem rozwiązany. Niestety wypadanie zapłonu jak było tak jest dalej. Teraz silnik nierówno pracuje ale tylko do 1000 obrotów samochód przy wyższych obrotach pracuje normalnie. Jeśli macie jakieś sugestie podpowiedzi bardzo chętnie mechanicy spychają temat jeden na drugiego a to skrzynia a to sprzęgło nie no to przecież silnik i tak w kółko. Pozdrawiam z góry dzięki za podpowiedzi. Inexive 02-08-2022, 12:42 Przepłucz wtryski jakimś dodatkiem do paliwa. Jeśli to nie pomoże to masz wtryskiwacz do wymiany. Jest jeszcze możliwe, że masz podparte przez nagar zawory dolotowe, co w silnikach GDI nie jest czymś nadzwyczajnym. Ale jak robiłeś uszczelkę, to pewnie wszystko było rozebrane i wyczyszczone. Spartanin 16-12-2023, 12:57 Zakładam nowy, bo tamte już historyczne... Witam, Chciałem zapytać czy macie jakieś pomysły na wypadnie zapłonu ( u mnie akurat na 4 cylindrze). Błąd nasila się (powraca) zwłaszcza po uruchamianiu z kluczyka i raczej przy wilgotności i zimowej aurze. - świece wymienione- nie - cewki wymienione- nie - uszczelka pod głowicą sprawdzona - nie - płyn ok w normie (nie ucieka choć dziwnie ubywa po zagrzaniu silnika ale po odkręceniu korka wraca do normy) może: - blok silnika ? - wtryski (nagar) - płukanka silnika ? - kable , przewody ?? - moduł, moduły jakieś ?? -????????? - jakiś magik od tego przypadku- małopolskie , podkarpackie ?? . Ktoś przerabiał może ten przypadek ?, podobny przypadek? Pacjent: 2016 2.0 ecobost, USA pzdr rychu.zychu 17-12-2023, 01:11 Jeśli poziom płynu się obniża po zagrzaniu i wraca do normy po odkręceniu korka to w najlepszym wypadku masz problem z UPG. Spartanin 17-12-2023, 11:28 Właśnie UPG była sprawdzana i jest ok, nie wykazało nieszczelności.... rychu.zychu 18-12-2023, 00:10 Zapewne wiesz , że w przedliftach były problemy z pękaniem tulei cylindrów i samych bloków i najczęściej był to 3 lub 4 cylinder. Objawem tego właśnie było wypadanie zapłonu. |