Zobacz pełną wersję : [Edge 2015- ] P0316:00-28 wypadanie zapłonu, kto dokładniej to określi?


84marekl
07-11-2019, 20:33
Komp pokazał. P0316:00-28. Moze ktoś dokładniej określić po tym błędzie od czego jest wypadanie zapłonu?

rysiula
08-11-2019, 15:33
Masz zamontowane LPG?

84marekl
09-11-2019, 17:13
Masz zamontowane LPG?


Bez lpg. Czysta benzyna

rysiula
11-11-2019, 16:27
Wypadanie zapłonu jest od zbyt ubogiej mieszanki w cylindrze. Może jechałeś na głębokiej rezerwie?

84marekl
12-11-2019, 07:36
Wypadanie zapłonu jest od zbyt ubogiej mieszanki w cylindrze. Może jechałeś na głębokiej rezerwie?

Przez ostatnie kilka lat jeździłem autami z lpg i ostatnio zdazyło mi sie jechac 2x na dość mocnej rezerwie ale tez ostatnio kilka razy było tak ze po odpaleniu auta nie pracowal jak by na wszystkich cylindrach. Takie telepanie ustaje po kilku sekundach lub po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu.

Wymieniłem świece, auto odpala bez telepania ale jak obroty schodza do okolo 1k to troche falują. Sprawdziłem na kompie dwa dni pod rząd i był błąd, chyba ze kolega nie wykasował go po pierwszej diagnostyce.

Dzis jade zamontowac orginalne sciece bo wczesniej wymieniłem na ngk, a mechanik od fordów mowił, że czasami zamienniki robią figle. Pózniej podkoczę do kumpla wykasowac błąd i zobaczymy co będzie jutro.

Bump: Wypadanie zapłonu jest od zbyt ubogiej mieszanki w cylindrze. Może jechałeś na głębokiej rezerwie?


Dodatkowo znalazłem taki filmik pokazujący podobno typową usterkę w 2.0eb, czyli wypadanie zapłony od złej mieszanki i przypieczonych pierścieni.

https://www.forte-nwe.pl/usterki-w-silniku-ford-s-max-2-0-ecoboost-brak-mocy-i-wypadanie-zaplonow

patrykp1568
17-09-2021, 20:06
Witam, sprawa wysokiej wagi auto wysypało mi się przed wyjazdem na wakacje. 2.0 ecoboost 90 tys przebiegu. Wymienione świece oraz cewka chwilę był spokoj teraz to samo. Kody błędów:
P0303 - wypadanie 3 cylindra zapłon
P0300- zarejestrowano nieregularne przerwanie zapłonu
P0316- wypadanie zapłonow wykryte podczas uruchamiania silnika (pierwsze 1000 obrotów)

patrykp1568
18-09-2021, 05:21
Sory za odkop ale też wypada mi zapłon, czy udało się znaleźć usterkę? Mi wypada na 3 cylindrze i już nie wiem czego się łapać

KoWaLWWL
18-09-2021, 06:22
Miałem tak w swoim Fusionie , sprawdź świece potem cewka i moduł...

patrykp1568
18-09-2021, 06:40
Świece nowe, cewka zmieniona. O jakim module mówisz ?

Bump: Panowie auto na chwile obecną przestało przerywać ale skrzynia zaczęła świrować
P0729 - nieprawidłowe przełożenie 6 biegu
Dodam że przez półtorej roku samochód jeździł bezawaryjnie

KoWaLWWL
18-09-2021, 07:56
Moduł miałem na myśli sterowanie cewką, sprawdź przewody a w ostateczności wtryskiwacz.
Jak i generator impulsów też do sprawdzenia. Podjedź do warsztatu to ci powiedzą,
Skrzynia może też przez to wywalać błędy tym bardziej przy automacie.

Inexive
19-09-2021, 23:06
A płynu chłodniczego Ci nie ubywa? Nabij układ chłodzenia i zobacz czy nie spada w nim ciśnienie. Jeśli spada, to możliwe że płyn dostaje się na trzeci cylinder i albo uszczelka albo blok. Jest jeszcze opcja niedomykających się zaworów przez gromadzący się nagar. Mam nadzieję, że to jednak sprawa świec lub cewek.
Na ten temat jest sporo w sieci.

MIREKTERAZPOLSKA
23-09-2021, 08:51
zacznij od kompresji

patrykp1568
26-09-2021, 07:45
Zrobilem trasę prawie 3 tys km, samochód raz jedzie normalnie a raz przerywa czasem jak odpalę to czuć że chodzi na 3 gary a czasem normalnie i dodatkowo wywalił nowy błąd
P061A:00-28 działanie wewnętrzne modułu sterującego momentem obrotowym. Dodam że na pokrywie od silnika miałem ślady łap kuny oraz sierść ale za cholerę nie wiem czy to ma jakiś związek, świece i cewka zostały zmienione przed trasa, ale był moment że wywaliło znów wypadanie na 3 cylindrze

Bump: Zrobilem trasę prawie 3 tys km, samochód raz jedzie normalnie a raz przerywa czasem jak odpalę to czuć że chodzi na 3 gary a czasem normalnie i dodatkowo wywalił nowy błąd
P061A:00-28 działanie wewnętrzne modułu sterującego momentem obrotowym. Dodam że na pokrywie od silnika miałem ślady łap kuny oraz sierść ale za cholerę nie wiem czy to ma jakiś związek, świece i cewka zostały zmienione przed trasa, ale był moment że wywaliło znów wypadanie na 3 cylindrze

Bump: Edit, na trasie 1500km ubyło płynu bylo minimum a po trasie spadło do poziomu najniższego wężyka

artur1970
26-09-2021, 20:58
na trasie 1500km ubyło płynu

masz odpowiedź

patrykp1568
27-09-2021, 05:23
Tak wiem, silnik a raczej glowica zostanie sciagnieta w celu sprawdzenia czy uszczelka czy blok

Inexive
05-10-2021, 20:57
Jakie wieści?

patrykp1568
07-10-2021, 17:07
Jakie wieści?
Czekalem na diagnoze.
99% ze to uszczelka pod glowica 1,2,4 cylinder jest Nagar a na 3 ktory wypadal zaplon jest jakby wyczysCzony wiec pewnie przez plyn. Okej czarniutki rury okopcone, olej zmieniony 3 tys temu.
Glowica pojechala do obrobki oraz na sprawdzwnie szczelnosci. Bede informowal co dalej. Stalo sie to przy przebiegu 90tys. Km. . Pozdrawiam.

Usedomer
13-11-2021, 20:43
No i jakie wieści w sprawie auta?

Inexive
03-01-2022, 14:09
No właśnie, czy coś wiadomo?

Pb55
17-06-2022, 23:05
Witam forumowiczów,
Podepnę się pod temat bo u mnie wywala błąd:
"P0303:00-64
Kod: P0303 - Wykryto wypadanie zapłonów w cylindrze 3."

Auto na początku na jedynce i dwójce powoli się zbierało i szarpało. Teraz szarpie przy dodawaniu gazu na każdym biegu. A przy wyprzedzaniu to aż strach się podejmować manewru.

Idąc za radami z forum, wymieniłem świece. Pomogło to na chwilę ( może tydzień spokojnej jazdy).
Błąd się znów pojawiał, więc sprawdziłem cewki zmieniając je miejscami.
Po zmianie wywaliło błąd na innym cylindrze (cylinder 2) więc niby to cewka, ale wróciłem do ustawień cewek do pierwotnego ustawienia i błąd wywalił na cylindrze 4 czyli inny niż pierwotnie (pierwsze było wypadanie cylindra 3).
Zgłupiałem ale z ciekawości odpinałem po kolei kostki z kabli które dochodzą do listwy zapłonowej.
Ku mojemu zdziwieniu kostki są mokre ( kolor jak od oleju) - na zdjęciu.
Czu ktoś się już z tym spotkał ? Tam raczej nie powinno być mokro.
Chociaż może to nie ma żadnego znaczenia z szarpaniem przy [przyspieszaniu ?
Na początku mokro było na jednej kostce teraz na trzech.
Generalnie to raczej na wizycie u mechanika się skończy ale chciałem zasięgnąć opinii, może już miał ktoś taki przypadek.

Czysta wtyczka:
http://zapodaj.net/6374a27c25e53.jpg.html

Mokra wtyczka:
https://zapodaj.net/404a58fe44fd7.jpg.html

Gulasz03
27-06-2022, 15:30
Sonda Lambda
Polecam, świetna strona, radary aktualizują się w mniej niż sekundę.
https://radaryonline.pl/blog/ (https://radaryonline.pl/blog/)

Pb55
27-06-2022, 17:25
Sonda Lambda
Polecam, świetna strona, radary aktualizują się w mniej niż sekundę.
https://radaryonline.pl/blog/ (https://radaryonline.pl/blog/)
Skąd taka diagnoza? . Na forum nie pojawiała się taka przyczyną przy wypadaniu zapłonu.

Fordowski 1
01-08-2022, 20:15
Witam, w moim fordzie escape 2.0 Ecobust wypadanie zapłonu do 1000 obrotów komputer pokazuje już że dwa lata oczywiście świece i cewki wymienione. Potem zaczęło ubywać płynu chłodzącego jak zaczęło kopcić na biało to diagnoza była jasna. Uszczelka wymieniona myślałem wkońcu problem rozwiązany. Niestety wypadanie zapłonu jak było tak jest dalej. Teraz silnik nierówno pracuje ale tylko do 1000 obrotów samochód przy wyższych obrotach pracuje normalnie. Jeśli macie jakieś sugestie podpowiedzi bardzo chętnie mechanicy spychają temat jeden na drugiego a to skrzynia a to sprzęgło nie no to przecież silnik i tak w kółko. Pozdrawiam z góry dzięki za podpowiedzi.

Inexive
02-08-2022, 12:42
Przepłucz wtryski jakimś dodatkiem do paliwa. Jeśli to nie pomoże to masz wtryskiwacz do wymiany. Jest jeszcze możliwe, że masz podparte przez nagar zawory dolotowe, co w silnikach GDI nie jest czymś nadzwyczajnym. Ale jak robiłeś uszczelkę, to pewnie wszystko było rozebrane i wyczyszczone.

Spartanin
16-12-2023, 12:57
Zakładam nowy, bo tamte już historyczne...
Witam,
Chciałem zapytać czy macie jakieś pomysły na wypadnie zapłonu ( u mnie akurat na 4 cylindrze). Błąd nasila się (powraca) zwłaszcza po uruchamianiu z kluczyka i raczej przy wilgotności i zimowej aurze.

- świece wymienione- nie
- cewki wymienione- nie
- uszczelka pod głowicą sprawdzona - nie
- płyn ok w normie (nie ucieka choć dziwnie ubywa po zagrzaniu silnika ale po odkręceniu korka wraca do normy)

może:
- blok silnika ?
- wtryski (nagar)
- płukanka silnika ?
- kable , przewody ??
- moduł, moduły jakieś ??
-?????????
- jakiś magik od tego przypadku- małopolskie , podkarpackie ?? .
Ktoś przerabiał może ten przypadek ?, podobny przypadek?

Pacjent: 2016 2.0 ecobost, USA

pzdr

rychu.zychu
17-12-2023, 01:11
Jeśli poziom płynu się obniża po zagrzaniu i wraca do normy po odkręceniu korka to w najlepszym wypadku masz problem z UPG.

Spartanin
17-12-2023, 11:28
Właśnie UPG była sprawdzana i jest ok, nie wykazało nieszczelności....

rychu.zychu
18-12-2023, 00:10
Zapewne wiesz , że w przedliftach były problemy z pękaniem tulei cylindrów i samych bloków i najczęściej był to 3 lub 4 cylinder. Objawem tego właśnie było wypadanie zapłonu.