Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Olej 2T (mixol) do paliwa diesel.


kyniu09
16-11-2019, 23:52
Witam. Temat dość kontrowersyjny ale zapytam. Czy dolewa ktoś olej 2T jako "dodatek" do paliwa przy swoim s-maxie? Do Focusa z silnikiem 1.8 TDDI dolewałem taki olej i od 7 lat nie wiem co to układ wtryskowy. Może to czysty przypadek ale majątku nie straciłem więc chyba warto. Teraz mam Smaxa 2.0 duratorq z 2008 bez dpf i też zastanawiam się czy taki "dodatek" mu nie zaszkodzi ?

Vito2m
17-11-2019, 00:32
Sa przeciwnicy i zwolenicy dolewania oleju do paliwa , ja osobiscie jestem tym drugim i zawsze dolewam olej do paliwa , jak piszesz kolego duzo nie kosztuje a uklad wtryskowy dobrze dziala , Staram sie kupowac olej 2T a nie mixol , Olej dolewam do moich aut od 30 lat i nigdy nie bylo problemu zapalaniem aut zima , Sadze ze spokojnie mozesz dalej dlewac i spewnoscia nie zaszkodzi , Ja dolewalem do aut ktore mialy Fap ,dpf i byly bez i auta mialy sie dobrzeb , Przez dobre 11 lat jezdzilem 807 i zawsze wlewalem olej do paliwa , do samochodow ktorymi jezdzilem predzej ,rowniez

gtx13
17-11-2019, 08:12
Potwierdzam też dolewam. Wcześniej przez 5lat do hdi w citroenie a teraz do 2.0 TDCi. Nie mixol tylko właśnie 2T.
A co dokładnie lejecie?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

umiarkowany
17-11-2019, 09:26
https://youtu.be/moeSmmUgEqM

gtx13
17-11-2019, 09:36
Tak tak większość z nas to widziała...
Zachęcam do lektury wątku na forum Peugeota gdzie forumowicze zrzucili się na przeprowadzenie profesjonalnych badań smarności samej ropy i ropy z dodatkiem 2T.
Tam trochę inne wnioski padły

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

motorek4612
17-11-2019, 09:37
Ja zalewam olej stihl do pił zielony, jest w pełni syntetyczny, całkowicie się rozpuszcza w dieslu i nie zostają osady i nagar podczas spalania. Na pełny zbiornik 4 setki.

Vito2m
17-11-2019, 11:20
Duzo tego oleju dolewsz , ja na 60 l max 100 g

umiarkowany
17-11-2019, 11:20
Tak tak większość z nas to widziała...
Zachęcam do lektury wątku na forum Peugeota gdzie forumowicze zrzucili się na przeprowadzenie profesjonalnych badań smarności samej ropy i ropy z dodatkiem 2T.
Tam trochę inne wnioski padły

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu TapatalkaMożna poprosić o jakiś link do tematu, z przyjemnością poczytam.

kyniu09
17-11-2019, 11:36
Ja też stihl ale czerwony. Do Focusa 1.8 TDDI. Tak zalecił mi serwis który wymieniał mi czujnik w pompie przy tym silniku. Powiedziano 100 ml na pełen zbiornik i tak co 2-3 tankowanie.

tutrus
17-11-2019, 11:48
Z mojego doświadczenia lania 2T do silnika w Peugeocie i Citroën. Są same pozytywne, silnik chodził bardziej aksamitnie. Łatwiejsze odpalanie auta w zimie, minusów nie zaobserwowałem. Do s-maxa nie leje ale tylko z lenistwa. Ale coś czuję że przed zimą zacznę. Ja ze swojej strony polecam.....

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

adamuseq
17-11-2019, 12:06
Ja tylko ceramizer do oleju i czasem do paliwa

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

gtx13
17-11-2019, 15:54
Można poprosić o jakiś link do tematu, z przyjemnością poczytam.https://peugeotklub.pl/showthread.php?27032-MIXOL-oraz-pytanie-o-paliwo-i-odpalanie

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

tomaszjan31
17-11-2019, 18:22
Od ćwierć wieku dolewam 2t do ON. 2 setki na 60 litrów, co drugie, trzecie tankowanie.

Sokółłł
17-11-2019, 19:33
Przez ponad 10 lat posiadania Focusa TDDi nigdy nic nie dolewałem i nigdy nic nie robiłem w układzie wtryskowym.

witekga
18-11-2019, 11:52
Przez 11 lat przejechałem maksiem ok 240 tkm, nigdy nic nie dodawałem, ale jeżdżę na BP ultimate. Żadnych problemów do tej pory nie było.

gtx13
18-11-2019, 12:46
Przez 11 lat przejechałem maksiem ok 240 tkm, nigdy nic nie dodawałem, ale jeżdżę na BP ultimate. Żadnych problemów do tej pory nie było.Czyli jak wszędzie na każdym forum... jedni nie leją i nie mają problemów, drudzy leją, czują się lepiej, odczuwają pozytywne aspekty tegoż dolewania i nie mają problemów x2. [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

woro_woro
18-11-2019, 14:11
Potwierdzone chyba jest, że silnik pracuje "aksamitnie". Pytanie czy to dobrze, czy źle.
Jeśli chodzi o mnie, nie leję.

eclipse
19-11-2019, 07:14
Zwykła ropa jest zalecana bo ma wystarczające właściwości smarne dla silnika PSA i nie ma potrzeby smarowania d..y miodem dlatego że ktoś spróbował tak zrobić . Ci co dolewają olej też nie napisali że właśnie teraz po dolaniu to silnik odżył i aż chce się wyrwać z samochodu . Na pewno widziałeś już opinie mechaników na YT. filmiki .
Moim zdaniem to placebo...... które ani nie zaszkodzi ..... ani nie pomoże .:D

heavy 100S
19-11-2019, 08:19
Zachęcam do lektury wątku na forum Peugeota gdzie forumowicze zrzucili się na przeprowadzenie profesjonalnych badań smarności samej ropy i ropy z dodatkiem 2T.
Tam trochę inne wnioski padły
I to z tego co pamiętam to te badania wykonane były w labolatorium Orlenu w Płocku.
I tam były badane konkretne oleje (na pewno nie Mixol).
Ale o ile dobrze pamiętam to głównie chodziło o przedłużenie żywotności (polepszenie smarowania) pompy wysokiego ciśnienia. Byli na forum PSA tacy którzy pisali że wcześniej mieli opiłki z pompy na filtrze paliwa, a po dolewaniu oleju 2T nie mieli tych opiłków.
Sam dolewałem do silnika HDi, ale jak wcześniej nie miałem z nim problemów tak później poza cichszą pracą też nie miałem żadnych problemów ani z silnikiem ani z DPF. A jak sprzedawałem to bez żadnego remontu miał na liczniku 386 tys. km i chodził jak zegarek (2.0HDi 8V 90KM).
IMO jak pisał kolega Czyli jak wszędzie na każdym forum... jedni nie leją i nie mają problemów, drudzy leją, czują się lepiej, odczuwają pozytywne aspekty tegoż dolewania i nie mają problemów x2.
Ja zawsze będę powtarzał: Jak się dba tak się ma. I tak jak zawsze znajdą się tacy którzy będą mieć wiecznie problemy z silnikami HDi, tak zawsze znajdą się tacy (znam osobiście) którzy przejadą bezproblemowo 300 tys. km silnikiem 1.5dci i będą mega zadowoleni.

tutrus
19-11-2019, 08:37
Qrde, negatywne opinie piszą osoby które nigdy nie lali, nie mówię o jednym razie. W większości są pozytywne opinie. Autor wątku pyta więc dostaje informacje od osób które lały olej 2T.....

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

gtx13
19-11-2019, 08:47
I to z tego co pamiętam to te badania wykonane były w labolatorium Orlenu w Płocku.

I tam były badane konkretne oleje (na pewno nie Mixol).

Ale o ile dobrze pamiętam to głównie chodziło o przedłużenie żywotności (polepszenie smarowania) pompy wysokiego ciśnienia. Byli na forum PSA tacy którzy pisali że wcześniej mieli opiłki z pompy na filtrze paliwa, a po dolewaniu oleju 2T nie mieli tych opiłków.

Sam dolewałem do silnika HDi, ale jak wcześniej nie miałem z nim problemów tak później poza cichszą pracą też nie miałem żadnych problemów ani z silnikiem ani z DPF. A jak sprzedawałem to bez żadnego remontu miał na liczniku 386 tys. km i chodził jak zegarek (2.0HDi 8V 90KM).

IMO jak pisał kolega

Ja zawsze będę powtarzał: Jak się dba tak się ma. I tak jak zawsze znajdą się tacy którzy będą mieć wiecznie problemy z silnikami HDi, tak zawsze znajdą się tacy (znam osobiście) którzy przejadą bezproblemowo 300 tys. km silnikiem 1.5dci i będą mega zadowoleni.Popieram.
Jeśli chodzi o olej to ja leję Orlen Semisynthetic 2T czerwony. Mixolu nie używałem bo podobno przy spalaniu produkuje większe ilości sadzy.
A Wy co lejecie?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

tutrus
19-11-2019, 08:48
Ja zawsze lałem Orlenowski 2 T....

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

gtx13
19-11-2019, 08:52
Czerwony??
Bo jeszcze jest niebieski orlen platinium moto 2T. Ten jest w pełni syntetyczny... i droższy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

tutrus
19-11-2019, 08:52
Czerwony??
Bo jeszcze jest niebieski orlen platinium moto 2T. Ten jest w pełni syntetyczny... i droższy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu TapatalkaCzerwony.....

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

Gural bagienny
19-11-2019, 19:49
1052 ligui Moly jest najlepszy .ale gdyby było dolewanie od początku nowego
Kolo ma Zafirę i tam jest problem z opiłkami bo pompy to lipa ale od nowości dolewał i do tej pory niema ale to nie do końca bo wystarczyło że była wymiana filtra paliwa i pompa poszła na sucho .

marcell79
24-07-2020, 13:53
Witam czy ktoś stosował olej 2T w mieszance z dieslem w swoim aucie? Jakieś spostrzeżenia? Na różnych forach samochodowych są różne opinie. Najczęściej, że nie zaszkodzi a nawet wykazuje dodatnie właściwości. Mechanicy od pomp i wtrysków po cichu polecają aby dolewać bo paliwo suche. Jaki wpływ miało by to na DPF-a. Ktoś może się podzielić wrażeniami

Kochan
24-07-2020, 14:09
oho :D Panie, temat taki, że jeden powie tak a drugi nie :) Do 2.0 tdci z dpf'em to trzeba chyba patrzeć żeby miał niski współczynnik popiołów bo w trakcie spalania jak dobrze kojarzę tych innych powstaje sadza z siarą, która osadza się w filtrze i nie jest wypalana (prosze poprawić jak coś przekręciłem)

Osobiście lałem do 1.8tdci w ilości 200ml na bak olej Mannol'a półsyntetyk, teraz wrzucam dodatek Kleen Flo. Czy coś się zmieniło ? Szczerze to nie wiem, filtr paliwa zmieniam na bieżąco, problemów z wtryskami nie miałem a wrzucam dodatek chyba dla własnego spokoju.

BobMF
24-07-2020, 14:17
DPF dostaje w dupsko bardziej na 100%, więcej nie wypowiem się bo nie stosowałem nigdy. Dieslami jeżdżę od ok. 20 lat i żaden nigdy nie potrzebował pomocy w smarowaniu ... paliwa :lol:
Żadne z tych aut też nigdy nie narzekało na pompę paliwa i wtryski. Wystarczy lać dobre.
A były to:
2x 2.2CDI po 190kkm i 240kkm
2x 1.9JTD po 160kkm i 350kkm
teraz 1.8TDCI 255kkm.

P405
24-07-2020, 20:17
Ten ma trochę dużo popiołu. Lepszy jest LM1052 elf 2t scuter, albo ravenol 2t scuter. Te co są najbardziej dostępne i przetestowane. Spokojnie można lać w proporcji 1:200. Stosuję ładnych parę lat i nie ma negatywnego wpływu na dpf czy fap.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

tutrus
25-07-2020, 07:36
Stosowałem olej 2T w dieslach PSA. Silniki te same ale DPF już inny... I tu jest mój dylemat. Jeżdżąc citroenem i peugeotem odczuwałem wyrazie poprawę kultury pracy silnika. Tak na marginesie jest już taki wątek na forum, poszukaj dobrze... Pozdrawiam

Wysłane z mojego GM1913 przy użyciu Tapatalka

koval1980
27-07-2020, 11:20
Wystarczy lać dobre.
Lepsze nie jest wrogiem dobrego ;)
Ja leję zwykły ON + Archoil AR6900-Dmax choć ostatnio testuję ON + Millers Eco.
Lepiej stosować środki dedykowane, a nie poprostu tańsze...

https://klinikasilnika.vxm.pl/olej-2t-do-oleju-napedowego-ropy-diesla/

Obiboc
30-07-2020, 06:26
Nie znam się więc się wypowiem. Poprzednim autem które posiadałem było Renault Megane 1,5 dci z 2004 roku. Silnik wersja 101 kM określany przez użytkowników jako jeden z najbardziej awaryjnych z powodu łuszczących się pomp paliwowych.
Wychodziłem z założenia że lanie paliwa tylko z sprawdzonych stacji, regularny serwis i wymiana filtrów, zabezpieczy mnie przed ta przypadłością. No niestety nie pomogło.
Auto przejechało 170 tys i pompa się poddała zabijając wtryskiwacze, co było mniej więcej normą dla tego silnika. Cześć z forumowiczów dolewało 2T i jeśli wierzyć ich wpisom przelatali na nich ponad 300 tys i wszystko grało, więc może coś w tym jest. Na pewno nie zaszkodzi..

BobMF
05-08-2020, 23:50
Nie znam się więc się wypowiem. Poprzednim autem które posiadałem było Renault Megane 1,5 dci z 2004 roku. Silnik wersja 101 kM określany przez użytkowników jako jeden z najbardziej awaryjnych z powodu łuszczących się pomp paliwowych.
Wychodziłem z założenia że lanie paliwa tylko z sprawdzonych stacji, regularny serwis i wymiana filtrów, zabezpieczy mnie przed ta przypadłością. No niestety nie pomogło.
Auto przejechało 170 tys i pompa się poddała zabijając wtryskiwacze, co było mniej więcej normą dla tego silnika. Cześć z forumowiczów dolewało 2T i jeśli wierzyć ich wpisom przelatali na nich ponad 300 tys i wszystko grało, więc może coś w tym jest. Na pewno nie zaszkodzi..
Reno myślę, że nie ma co konkurować z Fordem w cywilnych autach. Jednym działało, a większości nie... statystyka.

slider2002
13-08-2020, 20:12
Dobry olej 2t poprawia właściwości smarnej suchej bo pozbawionej związków siarki ropy. Ale nie lejcie mixola ani innych niesprawdzonych olei. A olej Stihl to już w ogóle nie do tych celów. Jest LM1052 jest rovenol scooter 2t. Albo Elf off Road 2t. Wszystkie są u nas dostępne i w niezłej cenie. Można szukać też mannola.

luckyboy
13-08-2020, 21:19
Ja stosuje z powodzeniem Archoil AR6900D-MAX, ale zainteresował mnie nowy dodatek Mannol - ktoś już używał??114606

Obiboc
14-08-2020, 09:39
Reno myślę, że nie ma co konkurować z Fordem w cywilnych autach. Jednym działało, a większości nie... statystyka.
Nadal uważam iż samochody z vaginą na klapie są całkiem spoko i nie ustępują w niczym autom innych producentów. Silnik 1,5 dci może nie jest mistrzem testów długodystansowych ale jego kultura pracy i wyniki spalania leją inne konstrukcje po buzi... Co do awaryjności innych podzespołów, bez szaleństw ale moje doświadczenie opiera się tylko na trzech autach tej marki 19/Clio/Megane II.
Ford kosi reno w klasie większych aut, S-max, Mondeo nie ma w zasadzie odpowiedników, Kuga gniecie Koleosa. Megane - Focus... co kto lubi w foce jest moc i prowadzenie w Meganie w podstawowych wersjach , debilnie małe silniczki, te większe już dają radę. Prowadzi się inaczej niż foka bardziej miękko i mniej bezpośrednio.
W kategorii aut zabawkowych to ford nie ma szans..
Z pełną odpowiedzialnością zarzekam się iż po S-Max będzie nowszy S-MAX lub Mondek w kombi ale już nie na gnojówkę aby nie zastanawiać się czy dolewać 2T do paliwa czy tez nie..