Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Wymiana i "douczenie" czujników ciśnienia opon TPMS
karoll66 06-12-2019, 11:04 Witam,
posiadam Mondeo 2019 diesel 2.0 wersja kombi, krajowy.
Po wymianie kilka dni temu opon na zimowe (felga pozostałą czarna, stalowa, oryginalna z czujnikami) auto pokazywało awarię ciśnienia opon.
Zgłosiłem się do wulkanizatora z pretensjami iż zepsuł czujniki, więc, gość wczoraj założył mi nowe, niby oryginalne czujniki. To nie poskutkowało, nadal pokazuje ten sam błąd.
W ustawienia "z kierownicy" w asystencie kierowcy pokazuje przy wartościach każdego koła kreski "--" lub wartości przypadkowe np "2.0" lub "2.1" pomimo że ciśnienie jest 2.4
Znalazłem w necie, dokładnie na YouTube możliwość wejścia w opcję "learning TPMS mode" czyli "douczenie czujników". Zgodnie z tym filmem:
https://youtu.be/GuSvamjMzb8
Pomimo "upuszczania" auto "nie trąbi" nie reaguje na czujniki. Pokazuje komunikat "Programowanie lewego przedniego koła" i przycisk "OK". Po wciśnięciu "OK" i rozpoczęciu upuszczania powietrza auto nie reaguje. Bez wciskania "OK" pod komunikatem i po prostu upuszczania koła nadal nie reaguje. Po kilku minutach wyświetla komunikat że "Programowanie nie zakończone powtórz procedurę" lecz nadal nie reaguje.
Co proponujecie? Czy jest szansa że czujniki kupione przez wulkanizatora mogą być trefne? dla przykładu przesyłam woreczek po czujnikach które mi zamontował, wewnątrz są oryginalne czujniki które sądziłem że uszkodził.
karoll66 06-12-2019, 11:07 Przesyłam zdjęcia
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/ea0622ad0a1e5229d1057b0cd802afb1.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
karoll66 06-12-2019, 11:08 https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/058ae4c5f28e62a1bf0b60f3378b54be.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fiesta Mk8 ST Line 06-12-2019, 11:53 Odpowiedzi na zadane pytanie nie znam, ale przy okazji podepnę się pod temat z pytaniem, czy ktoś uczynny mógłby mi podać jakie czujniki mam zakupić do mojego mondka?
Wszystkie dostępne mają opis że pasują do Mondeo 2014-2018, wiadomo że w 2019r w marcu był lift, a ja mam samochód z 2019r z lutego (tył po lifcie, przód przed liftem), silnik stary bez AdBlue 180KM, oprogramowanie silnika nowe. taki dziwoląg...
Podaję VIN na wszelki wypadek i z góry dziękuję!
WF0FXXWPCFKC00638
Jeden ze sprzedających podaje taki numer V6T-1A180-DB EV6T-1A150-CB 433 MHz a wyglądają tak:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/cf5e53e7389aad6c1d80e0d427e621dd.jpg
lukaszooo 06-12-2019, 13:15 Nowe czujniki trzeba wzbudzić programatorem.
Nowy czujnik wybudzi się sam po kilkunastu km nic nie trzeba wybudzać. Czujniki które pokazujesz,niby uszkodzone przez wulkanizatora ,to nie są czujniki orginalne ,lifting czujnika był wraz z "niewielkim liftingiem technologicznym", nie mającym związku z wyglądem nadwozia w pażdzierniku 2017 roku.A więc występują dwa rodzaje czujnika
Mondeo Mk5 od 29/09/2014 do → 02/10/2017 FORD INDEKS: 2318530 / 2036832 / 1862980 / EV6T-1A180-DD / EV6T-1A180-DB / EV6T-1A180-DC
oraz
Mondeo Mk5 od 02/10/2017 → FORD INDEKS: 2318453 / 2036804 / 5291383 Nr fabryczny: F2GT-1A180-DD / F2GT-1A180-DC / F2GT-1A180-DB
Dokładnie jak Marek pisze. Oryginalnych czujników nie trzeba wzbudzać. Jedynie może być lipa bo jak się wzbudzą to niekoniecznie przyporządkują się do tych kół w których fizycznie siedzą i LP będzie np wyświetlał się jako PT itp itd
Fiesta Mk8 ST Line 06-12-2019, 17:14 O, i to jest konkret, dziękuję bardzo, wiem czego szukać.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Fiesta Mk8 ST Line 07-12-2019, 08:02 Jedynie może być lipa bo jak się wzbudzą to niekoniecznie przyporządkują się do tych kół w których fizycznie siedzą i LP będzie np wyświetlał się jako PT itp itd
A jak z tym sobie można poradzić?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
A jak z tym sobie można poradzić?
Nawet dokładnie nie wiem, bo to zlałem. Można zapamiętać gdzie co jest, można pozamieniać koła jak nie będzie to kolidować z bieżnikiem, zaprogramować urządzeniem, jakaś metoda z forscanem i upuszczaniem powietrza ale to gdzieś na forum było rozkminiane i szczerze to nie pamiętam. Można i takim sposobem https://www.youtube.com/watch?v=WZfyoKoph2M
Uruchamiasz procedurę forscanem i po kolei wzbudzasz czujniki według kolejności jaka Ci forscan podpowie. Ale musisz mieć urządzenie do wzbudzania.
O i wtedy jest potrzebne urządzenie do wzbudzania.A powiedzcie mi proszę jak ja mam nowy komplet kół zima którego nigdy nie zakładałem ,to jak założę go to się ustalą miejscami przypadkowo w jężdzie. Ale jak wrócę potem do tych letnich to będą z powrotem przyporządkowane prawidłowo tak jak teraz?
Matych Z tego co zauważyłem u siebie / 2 komplety kół / , za każdym razem przyporządkowanie podlega zasadzie " brak zasad " pełna przypadkowość. :D Nowe pierwszy raz założone ,też przyporządkowały sie przypadkowo.
Panowie, przy okazji tematu. Za jakiś czas będę myślał o zmianie opon. Będzie to 4-5 lat auta - mam 2 komplety kół z oryginalnymi czujnikami. Jaki jest czas życia czujnika/baterii? Czy przy wymianie opon wymienić też czujniki, baterie? Co się praktykuje?
Jaki jest czas życia czujnika/baterii?
Różnie w zależności od rodzaju firmy/czujnika.5 lat spokojnie każdy wytrzymuje.
Czy przy wymianie opon wymienić też czujniki, baterie?
Po co ?Masz za dużo pieniędzy ?
Wymienisz czujnik jak Ci się zepsuje/bateria rozładuje
Samej baterii nie opłaca się wymieniać-jest droga,bo jest to bateria do zastosowań przemysłowych ze względu na temperaturę i warunki pracy.
według kolejności jaka Ci forscan podpowie
Kolejność jest zawsze taka sama obojętnie w jakim programie,czy urządzeniu:
LP , PP , PT , LT
Zgadza się, jest. W sumie przydaje się wiedziec jaka ona jest bo jest szybciej ale w razie czego nawet na zegarach wyświetla co trzeba zrobić.
mondeo70235 08-12-2019, 09:01 ja mam tak że jak założyłem koła zimowe z nowymi czujnikami po paru kilometrach wskoczyła awaria i tak dwa razy i zaczeły działać to samo miałem w kudze
karoll66 10-12-2019, 20:30 Pomogło to urządzenie z Allegro:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191210/e89750d96b6b27f78f56368aef43e231.jpg
I efekt:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191210/9265e6d68b0c37884e1a30ca97ad9930.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
karoll66 10-12-2019, 20:32 Jest to aktywator czujników z Alle.... za 49zł
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Fiesta Mk8 ST Line 30-03-2020, 13:47 Nowy czujnik wybudzi się sam po kilkunastu km nic nie trzeba wybudzać. Czujniki które pokazujesz,niby uszkodzone przez wulkanizatora ,to nie są czujniki orginalne ,lifting czujnika był wraz z "niewielkim liftingiem technologicznym", nie mającym związku z wyglądem nadwozia w pażdzierniku 2017 roku.A więc występują dwa rodzaje czujnika
Mondeo Mk5 od 29/09/2014 do → 02/10/2017 FORD INDEKS: 2318530 / 2036832 / 1862980 / EV6T-1A180-DD / EV6T-1A180-DB / EV6T-1A180-DC
oraz
Mondeo Mk5 od 02/10/2017 → FORD INDEKS: 2318453 / 2036804 / 5291383 Nr fabryczny: F2GT-1A180-DD / F2GT-1A180-DC / F2GT-1A180-DBNiestety teoria teorią, a czujniki o podanym numerze u mnie w Mondeo 02.2019 nie zadziałały. Jeździłem kilka dni, cały czas wyskakiwał błąd komunikacji. Złożyłem czujniki o numerze F2GT1A180DB, a oryginalnie miałem F2GT1A180CD lub CC. Więc jak ktoś potrzebuje czujniki z końcówką DB to mam do sprzedania. Czujniki sprawdzone - są zaprogramowany, ale niestety nie do mojego auta.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
podepnę się pod temat z pytaniem
czy nowsze czujniki od mondeo z 2018r zadziałają w mondeo z 2015r?
Wystarczy przeczytać,post wyżej.
Fiesta Mk8 ST Line 06-04-2020, 15:33 Jak widzisz teoria niestety nijak sie ma do praktyki. Najpewniej wyjąć stary czujnik, odczytać numer i zastosować takie same.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wybudzał te twoje czujniki ktoś kto umie to robić ,czy tylko jeżdziłeś?Jakoś innym działają i mi też. EV6T jest do liftu tech TPMS w 2017,a F2GT po tej dacie i u mnie działały produkcja połowa pażdziernika 2017 a te pierwsze nie, co do końcówek nie ma to znaczenia.
Ciekawostka, rok temu przyuczałem TPMS procedurą "Start"+awaryjne. A w tym roku, nie chciał wejść w tryb uczenia TPMS tym sposobem i musiałem aktywować procedurę Forscanem. Miał tak ktoś? Czy procedura aktywacji "Start"+awaryjne nie zawsze działą?
.... rok temu przyuczałem TPMS procedurą "Start"+awaryjne...
Pamięć bywa MOCNO zawodna...:D
Procedura wejścia w programowanie położenia kół dla TPMS ZAWSZE wyglądała tak samo:
1) ZAPŁON WYŁĄCZONY.
2) Naciskamy i puszczamy pedał hamulca
3) 3x włączamy-wyłączmy zapłon - ostatni raz zostawiamy na WŁĄCZONYM...
4) Naciskamy i puszczamy pedał hamulca
5) 3x wyłączamy-włączamy zapłon - ostatni raz zpstawiamy na WŁĄCZONYM
Odezwie się klakson i pojawi się komunikat o wejściu w tryb programowania i programowaniu koła LP.
Fiesta Mk8 ST Line 07-04-2020, 00:58 Wybudzał te twoje czujniki ktoś kto umie to robić ,czy tylko jeżdziłeś?Jakoś innym działają i mi też. EV6T jest do liftu tech TPMS w 2017,a F2GT po tej dacie i u mnie działały produkcja połowa pażdziernika 2017 a te pierwsze nie, co do końcówek nie ma to znaczenia.Najpierw jeździłem, kilka dni. Za każdym razem wyskakiwał po kilku km błąd. Zerowanie kasowało tylko na chwilę błąd. Po odpaleniu znów wyskakiwał. Pojechałem więc do oponiarza, wymieniłem na oryginalne, które zaadaptowały sie praktycznie od razu. Pojechalem z tymi nowymi do gościa który ma urządzenie do programowania, przyłożył każdy z nich do urządzenia, stwierdził ze są aktywne, odczytał z niego też że pasują do mondeo od 2017 w górę i tyle. Teoretycznie powinny więc działać, a nie działają. Wcale nie chce mi się ich odsyłać, jak można je jakoś dopasować do mojego auta to proszę o wskazówki.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
wymieniłem na oryginalne, które zaadaptowały sie praktycznie od razu.
Co to znaczy? to znaczy że załozyłeś te które były fizycznie fabrycznie w samochodzie,czy te które kupiłeś były nieorginalne ,napisz proszę precyzyjnie bo z tego co piszesz trzeba się domyślać,to po pierwsze.Po drugie nie przeprowadziłeś procedury ich przypisania do samochodu.Po trzecie wiesz ilu ja widziałem pseudospecjalistów którzy coś mówili i mieli maszynkę do tego i owego.
Fiesta Mk8 ST Line 07-04-2020, 10:41 Wymieniłem na oryginalne, czyli na te z którymi kupiłem samochód. Ten "specjalista" to po prostu wulkanizator świadczący tego typu usługi u nas we wsi. Nie, nie przeprowadziłem żadnej procedury przyuczania, ponieważ wyczytałem na forum że powinny przyuczyć się samoczynnie. Czy jest możliwość przyuczenia czujników teraz, gdy są poza kołami?
Poniżej zdjęcie czujników, kupione poza ASO
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/16671d6c7cd3849bb271b8097aad7792.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200407/35e499dc558ad06da9f3ae8bc08cc577.jpg
...
https://www.youtube.com/watch?v=rExtJE1c6VI
Fiesta Mk8 ST Line 07-04-2020, 17:00 No ja to rozumiem jako proces przypisania konkretnych miejsc dla czujników, a nie wzbudzenie całkowicie nieaktywnych. Chyba że sie mylę. U mnie występował "błąd komunikacji z czujnikami", wszystkie czujniki wskazywały 0 i pulsował znaczek opony.
Zanim wydam kasę na to ustrojstwo wolę byc pewny że to nie chodzi tylko o przypisanie miejsca czujnikowi.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Pamięć bywa MOCNO zawodna...:D
Procedura wejścia w programowanie położenia kół dla TPMS ZAWSZE wyglądała tak samo:
1) ZAPŁON WYŁĄCZONY.
2) Naciskamy i puszczamy pedał hamulca
3) 3x włączamy-wyłączmy zapłon - ostatni raz zostawiamy na WŁĄCZONYM...
4) Naciskamy i puszczamy pedał hamulca
5) 3x wyłączamy-włączamy zapłon - ostatni raz zpstawiamy na WŁĄCZONYM
Odezwie się klakson i pojawi się komunikat o wejściu w tryb programowania i programowaniu koła LP.
Dzięki, Może rzeczywiście zapomniałem - a korzystałem teraz z linka w pierwszym poscie tego wątku. Dla Mondeo pewnie jest inaczej
"błąd komunikacji z czujnikami" w stanach też były czujniki 433MHz i wychodzi na to że masz takie czujniki od Fusiona , Mustanga , F-150 i stąd problem przyuczenia ich.
Fiesta Mk8 ST Line 07-04-2020, 19:52 Moje oryginalne tez są 433. Według sprzedawcy te mają działać z:
Ford Edge (od 2014-08 do EOP)
Ford Escape (od 2017-07 do EOP)
Ford Fiesta (od 2017-01 do EOP)
Ford Mondeo (od 2017-09 do EOP)
Ford Mustang (od 2014-05 do EOP)
Ford s-max (od 2015-01 do EOP)
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
karoolpl 04-09-2020, 11:08 Odgrzeję trochę temat, z powodu pozyskania nowej wiedzy i może ktoś będzie miał podobny problem, to może uda się ogarnać tak jak u Mnie.
Zmieniłem felgi z 16 na 18, nowe felgi były już z czujnikami, więc ich nie przekładałem. Po założeniu felg do auta, wyresetowałem ciśnienie przez kąkuter pokładowy. Raz wywaliło błąd że awaria tpms, reset, znów błąd, reset, znów błąd. Kupiłem ten aktywator czujników za 49 zł, o tyle fajnie że firma sprzedająca te aktywatory jak i również mase innych interfejsów (CCY z Gdańska) miała na stanie, więc kupiłem stacjonarnie.
Pierwsza próba aktywowania (procedura wzbudzana zarówno kombinacją jak i forscanem), przykładam urządzenie to kół i lipa, 0 odzewu.
Stwierdziłem że spróbuje pozmieniać konfiguracje czujników na inną generację, miałem pierwotnie ustawioną MY09, zmieniłem na MY15, wykasowałem błąd. Przykładam urządzenie, dalej 0 odzewu. Stwierdziłem że przejadę się kilka min, zobaczę co pokaże się w forscanie przy odczytywaniu wartości na żywo, i tak udało się zebrac jakieś dane, ale były nieprawidlowe, jak np. temperatura 215 :D Wyskoczył również ponownie błąd awarii układu.
Próba numer 3, zmiana typu czujników na MY06, procedura uczenia, przykładam i od razu poszło wszystko sprawnie, przejechałem się dłużej niż za 2 razem, póki co żadnego błędu, podepnę się jeszcze forscanem żeby odczytać wartości, ale podejrzewam że będzie w porządku.
Podsumowując, zanim zaczniecie zamawiać nowe czujniki, czy mieliście np. innej generacji czujniki, to warto najpierw zmienić ustawienia w forscanie. Tym bardziej że licencja na rok i Aktywator (https://ccy.pl/pl/sklep/aktywator-czujnik%C3%B3w-ci%C5%9Bnienia-opon-tpms-el50449-dla-marki-ford-detail) wyszło mi 89 zł :)
Nie wiem jak w przypadku Mondka po lifcie czy nie ograniczyli możliwości wyboru generacji, ale to pewnie ktoś kto ma takiego mondeusza to może sobie podejrzeć.
Jakie czujniki (numer części) masz obecnie w kołach,wiesz może ?
karoolpl 04-09-2020, 11:18 Niestety nie, ale w tym miesiącu, albo pod koniec będę zmieniał opony na zimowe, to jak zdejmą opony to poproszę czy mogę zrobić zdjęcie, chyba że można jakoś model forscanem odczytać, to mogę to zrobić
Można odczytać "maszynką",ja np mam taką.
Jak byś pamiętał o tym przy wymianie opon to było by super.
karoolpl 04-09-2020, 13:03 To w sumie mam jeszcze pytanie, obecnie brak jakichkolwiek błędów, przejechałem kilkanaście km, nawet zrestartowałem ciśnienie z komputera pokładowego, ponownie brak jakichkolwiek błędów. Ale teraz jak odczytuje wartości z BCMi odnośnie TPMS, to mam wartości ciągle ze zmiany na MY15 i te niepoprawne totalnie wartości. Pytanie czy to samo wskoczy po jakimś czasie, czy być może w przypadku czujników MY06 będzie tak że dopiero jak faktycznie ciśnienie spadnie to auto dostanie komunikat? Albo dalej jest lipa :D tylko wtedy to raczej czujniki nie przeszłyby poprawnego uczenia z autem
W załączniku wartości z BCM,
Witam. Kilka miesiecy temu zmieniłem felgi na 20" i kupiłem do nich nowe wentylki z czujnikami lecz nie te orginalne od Forda. Fordowskie są czarne i długie, a mi zależało na estetyce więc padło na takie a nie inne. Po zamontowaniu pracownik serwisu zczytał dane z czujnika orginalnego i wczytał je na nowy czujnik i tak z każdym kołem. Po czym musiałem zrobić małą przejażdżkę autem, aby system mógł zatwierdzić nowe czujniki. Przez chwile system miał dane z 8 kół dlatego stare koła musiały na czas przejażdżki zostać w warsztacie. Jak dotąd nie miałem żadnego problemu z tymi czujnikami i oby tak dalej;)
karoolpl 04-09-2020, 23:10 U Mnie jest taka sytuacja ze po zmianie na my06, czujniki udalo sie zaprogramowac, ale w bcmii dalej sa te dziwne wartosci i mam zagwostke, czy faktycznie tpmsy dzialaja, ale skoro w bcmie nie ma swiezych informacji, to obawiam sie ze nie i obecnie jest tak że zapamiętał sobie te wartości i wg. kompa są ok, dlatego nie wywala błędu. Zostaje jeszcze ewentualnie metoda ze spuszczeniem czesci powietrza i obserwacji czy wyskoczy komunikat. Sprobuje jeszcze podpytac sprzedawcy czy wie z jakiego auta pochodzily czujniki i bede kminil dalej
karoolpl 05-09-2020, 21:57 Rozgryzłem temat tak w 90%, dzowniłem dziś do sprzedawcy i felgi pochodzą z auta prawdopdobnie z roku 2017, wcześniej ktoś tu na forum w którymś watku pisał o zmianie modelu czujnika TPMS w 2017 roku, podjerzewam że przy zmiane generacji na My06 taki czujnik udaje sie przypisać do auta, ale wtedy nie są odczytywane już nowe informacje, są jakieś z kosmosu, jedyny plus takiej sytuacji to brak komunikatu o awarii TPMS, ale sam system nie działa poprawnie.
Jeżeli ktoś ma czujniki modelowo < 2017 do MK5 to chętnie odkupie, ew. zamienię się na te obecne, oczywiście jeżeli będą współgrać z waszym autem.
Czujnik zmieniono w produkcji od 2 pażdziernika 2017
mondeouser 08-09-2020, 14:14 U mnie w instrukcji jest opisana taka procedura zmiany kół z czujnikami:
"Wymiana kół z układem kontroli ciśnienia powietrza w oponach
Po wymianie kół pojazdu układ kontroli ciśnienia powietrza w oponach musi ponownie nauczyć się czujników ciśnienia powietrza w oponach. W tym celu wykonaj następujące czynności:
Upewnij się, że ciśnienie powietrza we wszystkich oponach jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest, odpowiednio napompuj opony.
Pozostaw pojazd zaparkowany na co najmniej 20 minut.
Wykonaj procedurę resetowania układu kontroli ciśnienia powietrza w oponach. Patrz Procedura resetowania układu kontroli ciśnienia powietrza w oponach w tym rozdziale.
Układ kontroli ciśnienia powietrza w oponach automatycznie nauczy się położenia czujników ciśnienia powietrza w oponach przy najbliższej jeździe ponad 40 km/h trwającej około 15 minut."
Pozdrawiam
karoolpl 18-09-2020, 17:42 mm32 Siedziały u Mnie czujniki F2GT (które swoją drogą chętnie sprzedam), przy wybraniu typu czujników na MY06 udało się przypisać czujniki do auta (mondeo hybrid 2016), nie było żadnych błędów etc. ale w forscanie jak odczytywałem wartości to pokazywało jakieś z kosmosu, np. temp 215 C :D
Dziś wrzuciłem nowe opony zimowe (wiem że szybko, ale musiałem wymienić letnie z nowych felg, bo miały naprawiane boki i nie chciałem bujać się z ciągłym uczuciem z tyłu głowy że może coś pęknąć) i zamieniłem czujniki na EV6T, zaprogramowały się na MY09, teraz musze jeszcze przejechać kilka km żeby odczytało wartość, ale wstępnie w 3/4 widziałem już poprawną temperaturę, więc czekam co się wydarzy dalej :)
Adrian_adek 08-01-2021, 18:49 Siemanko, kilka dni temu włączyłem sobie funkcje wizualizacji ciśnienia kół w zegarach i widzę, że koła zamienione są miejscami (przód z tyłem). Mogę jakoś w FORScan zamienić sobie miejscami numery czujników żeby były zgodnie z ich miejscami? Nie chce mi się teraz płacić za ściąganie opon i przerzucanie felg tak żeby było jak powinno, bo to koszt.
Forscanem się nie da. Ale masz 2 rozwiązania: (1) zapamiętać które wskazanie pasuje do którego koła. (2) zainwestować (40-50 zł) i kupić na aledrogo proste urządzenie (TPMS EL50449) dzięki któremu właściwie przyporządkujesz wskazania do kół - działa bez pudła
...ściąganie opon i przerzucanie felg ...
:shock::shock::roll:
Koledze najwyraźniej nie chciało się użyć forumowej szukajki
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=303796
BTW - pomysł, aby miejsce czujników "uzgadniać" poprzez przekładanie kół - zabawny...8)
Filmik
https://www.youtube.com/watch?v=rExtJE1c6VI
https://www.youtube.com/watch?v=WZfyoKoph2M
plus
https://allegro.pl/oferta/aktywator-czujnikow-tpms-el50449-dla-marki-ford-8198000374
I można działać
Z czujnikami miałem podobnie. Oryginalne (tak mi się wydaje) z drugiej strony numerów seryjnych mają obrazki - trójkąt lub kwadrat. Auto mam z 2018 roku i u mnie mam trójkąty.
nordtrans 02-04-2021, 09:54 Witam
Ktoś probowal forscanem całkiem wyłączyć te czujniki? Da rade w pcmie? Dla mnie to zbedny szajs a właśnie któryś zaczął mi bić błędami na desce. Pozdrawiam
Ps.
Już zrobilem, trzeba zmienić w BCM i IPC i wywalone.
Filmik
https://www.youtube.com/watch?v=rExtJE1c6VI
https://www.youtube.com/watch?v=WZfyoKoph2M
plus
https://allegro.pl/oferta/aktywator-czujnikow-tpms-el50449-dla-marki-ford-8198000374
I można działać
Niestety nie wszędzie to działa. Mam mondeo z 2017 roku model 2018 i kupione te urządzonko. Niestety mimo że czujniki są aktywne nie można ich zsynchronizować z samochodem. Sprzedawca próbował sam i tez nie dał rady. Oddał kasę ale ja nadal nie mam czujników. Może macie jakieś pomysły. także to nie jest takie piękne jak piszecie. Napisałem tez do autora tego filmu z prośba o pomoc i niestety jest problem.
Niestety nie wszędzie to działa. Mam mondeo z 2017 roku model 2018 i kupione te urządzonko.
Ja także ostatnio kupiłem czujniki bo będę dokupował alufelgi. Jakie masz kupione czujniki ?
Niestety mimo że czujniki są aktywne nie można ich zsynchronizować z samochodem
Jaki dokładnie kupiłeś "przypisywacz" czujników?
Czujniki masz oryginalne, kiedyś już działały w Twoim aucie? Baterie się nie wyczerpały?
Procedurę programowania uruchomiłeś, był komunikat na zegarach?
czujniki
Ja u siebie robiłem aktywacje i wszystko działa. Jak chcesz to możemy spróbować w wolnej chwili.
A tak z ciekawości jakie czujniki wyrzuciłeś?
Przyrząd kupiłem Aktywator Czujników TPMS EL50449. Mam felgi na zimę i lato. Na lato zakupiłem 19 i dokupiłem czujniki od gościa z OLX i mówił, że do tej pory nie miał z nimi problemu. Sprawdzał je sam i sprawdzałem u innego mechanika. Obaj mówili, że baterie są OK i czujniki działają. Ten co mi je sprzedawał był na tyle w porządku że już oddał kasę a czujniki mam mu podrzucić jak zdejmę. Dostałem dzisiaj info od autora filmu, że można rodzaj czujników przestawić komputerem ale to dla mnie już za dużo. Więc widzicie niby wszystko OK a nie działa.
Bump: Ja u siebie robiłem aktywacje i wszystko działa. Jak chcesz to możemy spróbować w wolnej chwili.
A tak z ciekawości jakie czujniki wyrzuciłeś?
OK. Tylko gdzie i kiedy. Ja nawet jutro.
Bump: Jaki dokładnie kupiłeś "przypisywacz" czujników?
Czujniki masz oryginalne, kiedyś już działały w Twoim aucie? Baterie się nie wyczerpały?
Procedurę programowania uruchomiłeś, był komunikat na zegarach?
Czujniki podobno oryginalne forda bo gościu obsługuje flotę i ma po wymianach. A procedurę uruchomiłem i jest OK tylko gdy przyrząd dostawiam do koła to nic się nie dzieje.
A czujniki pasują do mk5? Bo mogą być sprawne ale auto ich nie widzi....
Ford ma kilka wersji czujników....
Tu może być właśnie pies pogrzebany. Gościu od którego kupiłem czujniki sam je do tej pory programował ale u mnie nie mógł więc zapewne to jest ta przyczyna. A jak dobrać prawidłowe? Nie chcę kupić i znów wymieniać. Z montażem w Warszawie też drogo bo około 600-800 zł. Za czujniki życzą sobie drożej niż w serwisie. Najlepiej jest chyba jednak kupić czujniki z montażem i takich szukam.
Przykładowo....
https://ford.sklep.pl/product-pol-18887-Czujnik-cisnienia-w-oponach-Ford-TPMS-433Mhz-oryginal-F2GT-1A180-DB.html
Moim zdaniem możesz śmiało kupić czujniki, każdy ogarnięty mechanik mający wyważarkę kół ma też przyżąd do aktywacji / wybudzenia czujników. Urządzenie które kupiłeś służy jedynie do wskazania który czujnik jest na którym kole....
https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20210412111811&SearchText=F2GT-1A180-DB
Ja kupiłem te czujniki, na razie leżą i czekają na alufelgi
https://allegro.pl/oferta/czujniki-cisnienia-opon-ford-tpms-ev6t-1a180-dc-10532015607
Przykładowo....
https://ford.sklep.pl/product-pol-18887-Czujnik-cisnienia-w-oponach-Ford-TPMS-433Mhz-oryginal-F2GT-1A180-DB.html
Moim zdaniem możesz śmiało kupić czujniki, każdy ogarnięty mechanik mający wyważarkę kół ma też przyżąd do aktywacji / wybudzenia czujników. Urządzenie które kupiłeś służy jedynie do wskazania który czujnik jest na którym kole....
Dzięki za info. A może i moje trzeba wzbudzić. Sprawdzę to jeszcze.
Skoro kupiłeś czujniki używane to zostały wzbudzone.... Masz dokładne symbole czujników lub zdjęcie?
Skoro kupiłeś czujniki używane to zostały wzbudzone.... Masz dokładne symbole czujników lub zdjęcie?
Niestety nie , bo są założone na koła. Jednak tym urządzeniem nie mogłem nic zrobić a sprzedający mówił, że do tej pory albo się same aktywowały do pojazdu albo za pomocą tego urządzenia. On miał bardziej zaawansowane i też nic to nie dało. Są więc do zwrotu a ja szukam pasujących do mojego mondka.
Tylko informacyjnie. Do forda od października 2017 roku są inne czujniki tpms. Zakupiłem takie i problemu już nie ma. Dzięki bardzo wszystkim za pomoc.
user_111 31-01-2022, 22:58 Szanowni Forumowicze,
Kilka swoich uwag dorzucę, bo temat stary, ale jak sądzę powraca dwa razy w roku.
Straciłem kilka dni aby doczytać wszystko na tym forum, sprawdzić czy działa i dojść do poniższych wniosków.
Obyście Wy nie musieli.
Kupiłem niedawno Mondeo z 2017 roku, wersja EU.
Oryginalne alufelgi postanowiłem w grudniu zmienić na równie oryginalne nowe felgi stalowe z również oryginalnymi czujnikami TPMS.
Nie wnikając zbytnio w szczegóły, felgi i czujniki były faktycznie oryginalnie fordowskie. Czujniki były oznaczone trójkątem.
Stare koła poszły do piwnicy, nowe na osie. Nic nie programowałem, nic nie wzbudzałem, panowie zmieniacze kół również.
Na początku było OK, po kilku dniach wyskoczył błąd - awaria ciśnienia czy coś takiego.
Reset i kilkadziesiąt kilometrów było ok. Później znowu to samo. Raz częściej, raz nie - jak się trafiło.
Na autostradzie na 100km z 4-6 razy potrafił wyskoczyć ten komunikat.
Lokalny salon Forda za zaprogramowanie czujników powiedział 180 zł więc włączył mi się żyd i postanowiłem zaoszczędzić.
Jako sprytny podkarpaciak wydałem zatem 170 na Vgate vLinker na USB i postanowiłem spuszczać powietrze ucząc auto czujników.
Niestety nie udało się. Również żaden z oglądniętych filmów na YT nie załatwił sprawy.
ciśnienie w gumie spuszczałem do zera a auto nie reagowało radośnie krótkim klaksonem.
Średnio lub nawet kicha.
Wydałem więc radośnie 40 zł na urządzenie do programowania czujników TPMS EL-50449.
Nie trudno zauważyć, że byłem już 3 dychy w pałę i morale lekko mi spadło, bo żona nadal stękała że problem awarii powraca.
Cudowne to urządzenie też nie załatwiło jednak sprawy - ładnie świeciło ale nie aktywowało żadnych czujników w trybie uczenia.
Postanowiłem spróbować uderzyć do fachowców od zmiany opon. Najstarszych chyba w branży w moim mieście.
Ich dwa urządzenia wielkości małej encyklopedii każde poległy jedno za drugim.
Czytały co prawda czujniki, ale nie potrafiły ich przypisać/aktywować w uruchomionej przeze mnie procedurze uczenia.
Wtedy trafiłem na ten wątek i aktywowałem 2-miesiące pełnej wersji Forscan.
Już nawet wersja darmowa Forscan pokazywała 4 czujniki o różnych numerach i temperaturę chyba 215 stopni Celsjusza.
Wersja pełna pozwoliła mi na zmianę modelu czujników na MY06. Wyłącz zapłon, włącz, reset ciśnienia w menu auta, tryb uczenia.
Dotknąłem każdego magicznym urządzeniem za 40 zł i tadam - wszystko jak w forumowych opisach i na filmikach w sieci.
Do tego przejażdżka z włączonym monitorem czujników na Forscanie upewniła mnie że wszystko działa jak należy.
Auto czytało temperatury, ciśnienie itp. Aktywowałem sobie też wskaźnik ciśnienia w poszczególnych kołach, bo kto bogatemu zabroni.
W Forscanie chyba poniżej linii z wyborem modelu czujników była druga opcja. Coś chyba o samouczeniu czujników. Tą też włączyłem.
Moje wnioski z tego przydługiego wywodu są takie: są zapewne 3 rodzaje czujników i pewnie każde zadziałają właściwie.
Trzeba tylko odpowiedni ich model ustawić Forscanem. Sądzę też, że nie ma potrzeby kosztownej ich wymiany na inne ani nawet aktywacji.
Mondeo z 2017 roku przynajmniej aktywuje je sobie samo. Przyrząd za 40 zł jest też raczej zbędny.
Przypuszczam, że upuszczając powietrze długopisem osiągniemy ten sam efekt.
Przedmówcom dziękuję ślicznie za wyjaśnienie tematu. Wszyscy walczący z takim tematem - nie składajcie broni.
Chcącym odwiedzić stolicę Podkarpacia wraz z naszym słynnym pomnikiem służę w razie potrzeby zakupionym sprzętem.
Siemanko,
kupiłem nowe czujniki, żeby co sezon nie przekładać tych oryginalnych i mieć 2 komplety kół. Wszystko fajnie, po założeniu nawet odczytuje ciśnienie, natomiast po przejechaniu 10-20km wywala błąd TPMS i ciśnienia już nie widać w kompie. Natomiast po zresetowaniu, znowu na 10-20km ciśnienie jest odczytywane. Wyczytałem gdzieś w necie, że muszę czujniki zaprogramować, widziałem nawet filmik jak gość robi to EL-50449. Czy ktoś ma podobne doświadczenia? A może jest ktoś z Zielonej Góry/Głogowa, ma takie urządzonko i chciałby go użyczyć na chwilę za przysłowiowego "czteropaka"? :)
Po pierwsze nic ci nie odczytuje skoro wywala błąd trzeba je wybudzić i przypisać, pod warunkiem że kupiłeś dobre czujniki.Po drugie-owe urzadzenie kosztuje 40 zł skoro masz 2 komplety kół to może jednak warto sobie kupić niż 2 razy w roku kupować 4-paka.
a to nie jest tak, że auto pamięta 2 komplety? jeżeli faktycznie, to już zamawiam xD
Bump: Po pierwsze nic ci nie odczytuje skoro wywala błąd trzeba je wybudzić i przypisać
No właśnie najciekawsze jest to, że odczytuje, bo jak dopompowałem po wymianie na stacji równo 2.4, to w kompie też zmieniło (było 2.1). Może nie ogarnia który jest który. Tak czy siak, zamówiłem już urządzenie
pod warunkiem że kupiłeś dobre czujniki
1:1 do tych oryginalnie założonych
Hejka,
Dołączam się do tematu z prośbą o pomoc.
Mondeo MK5 z 2020 pierwotnie były założone koła 17", zakupiłem drugi komplet kół 18" z czujnikami pochodzące prawdopodobnie z Focusa (tak przypuszczam bo rozmiar opon 235/40 R18 wskazuje na Focusa).
W trakcie zakładania opon z dedykowanym do Mondeo rozmiarem 235/45 R18 widziałem, że na felgach są fordowskie czujniki TPMS (niestety nie przyjrzałem się jaki miały symbol, trójkąt czy kwadrat).
Zakupiłem także na Allegro "FORD TPMS aktywator czujników programator EL-50449".
Niestety po wywołaniu procedury programowania czujników nic się nie dzieje po użyciu aktywatora czujników - cisza przy każdym kole. A po przejechaniu kilku kilometrów pojawia się powracający błąd informujący o awarii czujników ciśnienia.
Co radzicie zrobić w takiej sytuacji?
Ktoś z Warszawy spotkał się z taką sytuacją i udało mu się przypisać czujniki do auta?
W ASO powiedzieli, że czujniki muszą być dobrane do VIN'u auta i jeśli zamiast trójkąta mam teraz założone z kwadratem to trzeba kupić z trójkątem.
Prawda to, czy da się może przestawić i "przyuczyć" obecne do mojego auta?
Kwadraty kółeczka i trójkąciki to trzeba zgodnie dopasować do zabawki której używa się do 3 roku życia lub na testach do policji.A czujniki dopasowuje się po numerach katalogowych w 2 zakresach produkcyjnych.
Mondeo (model 2014->)
roczniki od 29.09.2014 do 02.10.2017
EV6T-1A180-DB,, EV6T-1A180-DB, 1851089, EV6T-1A180-DA, EV6T-1A180-CA, EV6T-1A180-CB, EV6T-1A180-DD, EV6T-1A150-DC
roczniki od 02.10.2017
F2GT-1A180-DB , F2GT-1A180-DD
nowy numer: 2559459 / F2GT-1A180-DE,5285838, F2GT-1A180-CA,5291382, F2GT-1A180-CB,5277869, F2GT-1A180-DA,5291383, F2GT-1A180-DB,,2036804, F2GT-1A180-DC, F2GT-1A180CC,F2GT-1A150-CB
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź...
Dopytam jeszcze tylko czy wybudzenie czujnika i przypisanie potem w odpowiednie miejsce wykonam urządzeniem EL-50449?
sabaciontko 28-04-2022, 08:19 Tak. Wykonasz aktywację EL-50449.
user_111 28-04-2022, 12:24 Jeśli masz dostęp do kogoś z FORscanem próbowałbym zmienić model czujników w komputerze auta i przyuczyć aktywatorem - są tam bodajże trzy opcje do wyboru.
W Mondeo z 2017 robię tak dwa razy w roku, bo aktywator nie daje rady tak jak i u Ciebie.
Jeśli nie zadziała, pewnie tylko zostanie wymiana - obstawiam jednak że zadziała od ręki.
Na marginesie dodam, że goście z serwisu Forda w moim mieście też zaczęli rozmowę od sugestii wymiany czujników.
Tweety1980 07-05-2022, 17:09 Witam
Czy ktoś może podrzucić jakie czujniki ciśnienia powinienem dokupić do drugiego kompletu kół - jaki kod produktu?
Druga kwestia to ich zaprogramowanie. Mnóstwo jest filmów instruktarzowych do wersji bezkluczykowej z "elektronicznymi" zegarami. Nie udało mi się odnaleźć instrukcji odnośnie wejścia do programowania dla wersji z kluczykiem i zegarami "analogowymi" https://a.allegroimg.com/original/1ee620/21aaf15047a191cf604a12cb0af4
Znając życie to pewnie źle szukałem.
Czy ktoś wie jak je zaprogramować?
Forscan na PC albo android. jest opcja uruchomienia programowania czujników.
....Nie udało mi się odnaleźć instrukcji odnośnie wejścia do programowania dla wersji z kluczykiem i zegarami "analogowymi" ...
Procedura wejścia w programowanie czujników TPMS dla Forda nie ma NIC WSPÓLNEGO Z RODZAJEK ZEGARÓW. Jest też "obojętna" na kluczykowość/bezkluczykowowość i brzmi:
1) Naciśnij i puść pedał hamulca;
2) 3 razy włącz i wyłącz ZAPŁON (bez uruchamiania silnika!), za ostatnim razem zostaw na włączonym zapłonie;
3) Naciśnij i puść pedał hamulca;
4) 3 razy wyłącz i włącz ZAPŁON, za ostatnim razem zostaw na włączonym zapłonie - klakson da sygnał, że procedura się uruchomiła a na liczniku pokażą się komendy które koło należy programować.
Tweety1980 28-05-2022, 10:40 A czy ktoś mógłby się jeszcze wypowiedzieć odnośnie doboru czujników? Kod produktu? Czy tutaj ma to jakieś większe znaczenie czy jak na "necie" piszą że do Mondka to jest OK?
Ktoś sie wypowiedział, wystarczy poczytać, 7 postów nad twoim... Lenistwo nie zna granic...
tamaszek369 09-10-2022, 19:27 Witam forumowiczów , mam jedno pytanko
czy ktoś może podzielić się wiedzą w jaki sposób zmienić (obniżyć jest 2,5 bar potrzebuję 2,0 bar) zadane ciśnienie tmps FORD CMAX 2016 ENERGI USA
...w jaki sposób zmienić (obniżyć jest 2,5 bar potrzebuję 2,0 bar) zadane ciśnienie tmps FORD CMAX 2016 ENERGI USA
Po pierwsze - pytanie "od czapy" w dziale Mondeo.
Po drugie - pytanie "od czapy", bo Amerykanom nie "odbiło" i podali zbyt wysokie ciśnienie wymagane - C-max Energi ma kilkaset kilogramów baterii na pokładzie i po prostu dla podanych i homologowanych rozmiarów opon MUSI mieć podane ciśnienie w kołach.
Dzień dobry.
Koła letnie z czujnikami ciśnienia - wszystko działa prawidłowo.
Koła zimowe z czujnikami ciśnienia - tamtej zimy wszystko działało prawidłowo (czasem jedno koło nie pokazywało wartości ciśnienia - przypuszczałem że pada bateria)
Koła zimowe w tym roku - brak wskazań (pozostają zapamiętane zamrożone wartości z kół letnich po zerowaniu, a po przejechaniu kilku km wyskakuje awaria ciśnienia kół i w opcjach każde koło pokazuje bez wartości -_-)
Resetowałem kilka razy i za każdym razem to samo.
Na próbę przyuczenia ponownie kół przyrządem EL-50449 nie reaguje żadne koło.
Czy to znak że padły baterie i trzeba nowe?? Czujniki w kołach mają 5 lat.
Czy to znak że padły baterie i trzeba nowe?
Sam sobie kolega odpowiedział
Zamówiłem 4 takie czujniki na aliexpress. Mam nadzieję że będą działać.
Mój Ford Mondeo mk5 jest z 30.11.2017
Mam nadzieję że będą działać
Numer kompatybilności z rocznikiem się zgadza
Witam posiadam mondziaka z 2018r. I wychodzi na to że powinien miecz czujniki nowsze trójkąty zakupiłem oryginalne koła letnie ale z w 2015 r. powinne mieć kwadraty na dodatek 2 lata leżały nie używane założyłem do auta zresetowałem
niby widział ciśnienie ale raczej błąd bo po przejechaniu ok 15km wywala błąd próba przyuczenia bez rezultatu, poczytałem tu trochę i wychodzi mi że forsanem mogę zmienić na starszy model miałem ustawiony my015 ale po przestawieniu na my09 wywaliło mi błąd u0559 może za szybko się przestraszyłem bo gdzy zresetowałem w zegarach i nie widział ciśnienia to wróciłem na my015 błąd dalej się nie kasował dopiero krótka jazda spowodowała samoczynne usunięcie błędu i wykrycie ciśnienia ale tylko na dwóch kołach prawdopodobnie baterie już padły, może ma ktoś jakieś sugestie
cuzyn7407 25-04-2023, 11:27 Witam,czy występują mondea mk5 z brakiem wizualizacji ciśnienia w poszczególnych kołach , w forscanie brak opcji . Mondeo z 2017 zegary z kompem po lewej stronie i jest tylko pozycja zerowanie ciśnienia .
HUGOBERG 25-04-2023, 13:33 Tak występują. Musisz poszukać na forum gdzie dokładnie w forscanie się włącza wizualizacje. Ja już nie pamiętam. Dowiedz się też w którym miejscu musisz dorzucić bary żebyś mógł sobie w ustawieniach wybrać jednostkę ciśnienia.
Witajcie,
Po przeczytaniu całego tematu mam trochę mętlik w głowie, może mi to rozjaśnicie.
Potrzebuję czujniki do Mondeo 2016r. czyli przedlift.
Na czujnikach z reguły widzę dwa numery, jeden EV6T-1A180-... a drugi EV6T-1A150-... Rozumiem, że minimum jeden musi się zgadzać z listą? I czy czymś się różni to 180 od 150?
Nowy czujnik wybudzi się sam po kilkunastu km nic nie trzeba wybudzać. Czujniki które pokazujesz,niby uszkodzone przez wulkanizatora ,to nie są czujniki orginalne ,lifting czujnika był wraz z "niewielkim liftingiem technologicznym", nie mającym związku z wyglądem nadwozia w pażdzierniku 2017 roku.A więc występują dwa rodzaje czujnika
Mondeo Mk5 od 29/09/2014 do → 02/10/2017 FORD INDEKS: 2318530 / 2036832 / 1862980 / EV6T-1A180-DD / EV6T-1A180-DB / EV6T-1A180-DC
oraz
Mondeo Mk5 od 02/10/2017 → FORD INDEKS: 2318453 / 2036804 / 5291383 Nr fabryczny: F2GT-1A180-DD / F2GT-1A180-DC / F2GT-1A180-DB
Czy jednak mogę szukać dowolnych z początkiem EV6T a te końcówki jednak mają znaczenia?
Wybudzał te twoje czujniki ktoś kto umie to robić ,czy tylko jeżdziłeś?Jakoś innym działają i mi też. EV6T jest do liftu tech TPMS w 2017,a F2GT po tej dacie i u mnie działały produkcja połowa pażdziernika 2017 a te pierwsze nie, co do końcówek nie ma to znaczenia.
Pozdrowienia,
Bartek
Czesc
Jako ze kupuje nowy set felg, potrzebuje i czjniki. Sprzedawcy felg oferuja czyjniki, ktore wygladaja inaczej niz te znane do forda (z trojkatem). Wiem ze te czujniki sa 433MHz. W zwiazku z tym pytanie: istnieja uniwersalne czujniki ktore faktycznie sie nadaja do MDO (i dzialaja poprawnie), czy mam kupowac te z trojkatem wg numerow Forda?
|
|