Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Modyfikacja pokrywy z separatorem oleju 1.6 tdci


Ryhu91
27-01-2020, 22:07
Dzisiaj wziąłem się za cieknący olej z pod pokrywy zaworów,po zakupie nowej uszczelki i demontażu pokrywy zauważyłem że puściły zgrzewy od strony wtryskiwaczy.Postanowiłem ją otworzyć i lekko ulepszyć,bo w środku oprócz dwóch przegródek nie ma nic co wyłapało by olej.Włożyłem do środka czyścik kuchenny i ponownie skleiłem.Czas pokaże czy się udało pozbyć odwiecznego problemu z olejem w dolocie.
Pozdrawiam :)
110005

110006

110007

110008

Jaryska
28-01-2020, 11:46
Olej w dolocie, to nie wina sseparatora, odmy, czy braku czyscika, ale już słaba kondycja silnika, przedmuchy na pierscieniach, i jak już pojawia się coraz więcej oleju na zewnątrz silnika, to nawet gdybyś rózne modernizacje robił, to olej i pak znajdzie sobie najsłabsze uszczelnienie i się wydostanie.

Aby się tego pozbyć, tylko wymiana pierścieni tłokowych lub naprawa kapitalna silnika.

Druga wersa, jeżdzić, nic nie robić, jeszcze z 50 tys wytrzyma.

madamsz
28-01-2020, 11:50
Jakiś czas temu, gdzieś na rosyjskim forum było krok po kroku zrobiona modyfikacja odmy, tylko dodatkowo gość dawał dwa rodzaje tej wełny. Chodziło mu o różną wielkość tej wełny i chyba były jeszcze z siatki modyfikacje tak aby trzymała się w jednym miejscu, żeby nic nie pociągnęło ani wypchało :)

Ryhu91
28-01-2020, 12:57
Olej w dolocie, to nie wina sseparatora, odmy, czy braku czyscika, ale już słaba kondycja silnika, przedmuchy na pierscieniach, i jak już pojawia się coraz więcej oleju na zewnątrz silnika, to nawet gdybyś rózne modernizacje robił, to olej i pak znajdzie sobie najsłabsze uszczelnienie i się wydostanie.

Aby się tego pozbyć, tylko wymiana pierścieni tłokowych lub naprawa kapitalna silnika.

Druga wersa, jeżdzić, nic nie robić, jeszcze z 50 tys wytrzyma.

Silnik jest po generalnym remoncie, nowe panewki, pierścienie, uszczelniacze zaworów.Nie mam przedmuchów, to turbina przez źle działającą odmę zasysa mgielkę olejową do dolotu, nawet nowa membrana niewiele pomogla, ot taki błąd konstrukcyjny tego silnika

EW1
28-01-2020, 14:36
To proszę wytłumacz skąd olej w odmie skoro nie masz przedmuchów ? Mam od nowości scanię i od nowości brała olej a okazało się, że źle poskładali pierścienie więc i też zapytam czy jesteś na 100% przekonany o właściwym poskładaniu silnika ???

krzys1968
28-01-2020, 15:37
Koledzy tu nie ma reguly stary , nowy . Firmowy ford 1.6 tdci ma 30000 km , oleju nie bierze a i tak jest olej w dolocie

voodo
28-01-2020, 15:45
Przecież odma to odma i niewielkie ilości ojeju w dolocie to normalna sprawa a nie powód do paniki.

EW1
28-01-2020, 15:50
Tak tylko że odma u mnie została ta sama a olej przestał w dolocie się pojawiać po naprawie turbiny . Silnik jak nie przedmuc***e to odma daje radę .

voodo
28-01-2020, 15:57
Jak turbina przepuszcza czy są przedmuchy w silniku to inna bajka, wiadomo że te 2 dodatkowe opcje powodują przedostawanie się oleju do odmy.
Wszystko zależy jakie to są ilości tego oleju bo nie ma bata sucho to tam nigdy nie będzie.

EW1
28-01-2020, 16:10
Wierz mi że pół roku po naprawie zaglądałem do wylotu z turbiny i było sucho więc się da. No chyba że masz w IC jeszcze olej to przy przepustnicy zawsze będzie go trochę . Latem przy wymianie oleju znów zajrzę na wylot z turbiny ....

Ryhu91
28-01-2020, 20:34
U mnie nie ma przedmuchów i oleju nie ubywa, poprostu turbina zasysa mgielkę olejową przy wyższych obrotach, nie pomogła nawet wymiana membrany bo stara była już rozciągnięta, te silniki mają źle skonstruowaną odmę, poczytaj na forach o 1.6 hdi w pugach i cytrynach, wszyscy mają problemy z olejem w dolocie. Normalnie powinno być tak że jak turbo wchodzi na obroty to membrana w pokrywie walków powinna się zamknąć ale nie do końca jej się chce.

Bump: Tutaj jest artykuł na ten temat w języku putinowskim
https://www.drive2.ru/l/7039202/