Walec71
19-02-2020, 09:05
Hej
Zamierzam w swoim manualu wymienić płyn przekładniowy w skrzyni MMT6.
Wiem, że to praktyka z którą może nie wszyscy się zgodzą, ale autko ma już kilka latek i liczę, że może zmiana oleju wpłynie nawet minimalnie na poprawę sprawności skrzyni, szczególnie ułatwi wrzucanie 1 i 2 biegu.
Teraz pytanie główne :!!: jaki płyn wlewaliście do siebie i czy ktoś ma jakieś pozytywne wrażenia dotyczące określonej marki czy typu płynu przekładniowego.
Zakładam, że do MK5 fabryka wlewa standardowo:
- OE FORD 75W FE (FORD WSS-M2C200-D2) / Ford pn 1547953 - Castrol Syntrans FE 75W, ale słyszałem opinie że średnio chroni skrzynie a chodzi bardziej o ekonomie spalania.
Ja zastanawiam się nad:
- OE FORD 75W-90 BO (FORD WSD-M2C200-C) / Ford pn 1790199 or 1045737 - podobno ma ponad 2 razy większą lepkość niż standardowy FE
- RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 (FORD WSS-M2C200-D2 & WSS-M2C200-C3) full synt / Ford pn 1547953 or 1382914
- RAVENOL MTF-3 SAE 75W (FORD WSS-M2C200-D2)
Nie znam się na właściwościach fizyczno-chemicznych, ale piszą że ten olej 75W FE znakomicie chroni synchronizatory.
Czy ma to znaczyć że to wyklucza tego 75W-90 pod tym kątem:?:
Chciałbym żeby biegi zaczęły lepiej chodzić, ale nie kosztem innych części skrzyni ;)
Zamierzam w swoim manualu wymienić płyn przekładniowy w skrzyni MMT6.
Wiem, że to praktyka z którą może nie wszyscy się zgodzą, ale autko ma już kilka latek i liczę, że może zmiana oleju wpłynie nawet minimalnie na poprawę sprawności skrzyni, szczególnie ułatwi wrzucanie 1 i 2 biegu.
Teraz pytanie główne :!!: jaki płyn wlewaliście do siebie i czy ktoś ma jakieś pozytywne wrażenia dotyczące określonej marki czy typu płynu przekładniowego.
Zakładam, że do MK5 fabryka wlewa standardowo:
- OE FORD 75W FE (FORD WSS-M2C200-D2) / Ford pn 1547953 - Castrol Syntrans FE 75W, ale słyszałem opinie że średnio chroni skrzynie a chodzi bardziej o ekonomie spalania.
Ja zastanawiam się nad:
- OE FORD 75W-90 BO (FORD WSD-M2C200-C) / Ford pn 1790199 or 1045737 - podobno ma ponad 2 razy większą lepkość niż standardowy FE
- RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 (FORD WSS-M2C200-D2 & WSS-M2C200-C3) full synt / Ford pn 1547953 or 1382914
- RAVENOL MTF-3 SAE 75W (FORD WSS-M2C200-D2)
Nie znam się na właściwościach fizyczno-chemicznych, ale piszą że ten olej 75W FE znakomicie chroni synchronizatory.
Czy ma to znaczyć że to wyklucza tego 75W-90 pod tym kątem:?:
Chciałbym żeby biegi zaczęły lepiej chodzić, ale nie kosztem innych części skrzyni ;)