ZeusMazury
04-03-2020, 23:43
Witam, Mam co prawda nie Mondeo a amerykańskiego Fusiona 1.6EB, ale myślę, że problem jest taki sam w Mondeo, szwagier ma MK4 europejskie i ten sam problem. Mianowicie zaraz po wyłączeniu zapłonu, kilka, kilkanaście sekund po, pojawia się na wyświetlaczu radia komunikat, że z powodu oszczędzania akumulatora za chwilę nastąpi wyłączenie systemów, po czym radio się wyłącza i nie można go włączyć. Wcześniej miałem MK4 i takie coś następowało po 30 minutach słuchania radia, a można je było ponownie włączyć włącznikiem/regulatorem głośności. Czy można ten tryb oszczędzania akumulatora wyłączyć lub zwiększyć czas opóźnienia wyłączenia? Forscan?
Może jest słaby akumulator?
Ten typ tak ma. Poczytaj w innych wątkach - jest tego sporo.
Nowy akumulator wydłuży nieco czas do pojawienia się komunikatu.
ZeusMazury
05-03-2020, 17:26
Akumulator ma rok i tak się auto zachowywało od początku tego akumulatora, to nie to. Nie wyświetla się komunikat o słabym akumulatorze tylko że cyt."system wył. dla oszczędzania akumul. Wyłącz zapłon lub uruch. silnik". W MK4 też coś takiego mi się pojawiało, ale dopiero po 30 minutach.
Akumulator ma rok i tak się auto zachowywało od początku
Sprawy mogą być dwie: Nie właściwie zaprogramowany akumulator ( jego pojemność ) przez co sterownik widzi nie poprawny odczyt i odcina zasilanie .
W moim Fusionie radio wyłącza się po ok 8-10 min po zgaszeniu samochodu bez wyciągnięcia kluczyka ( czekam na żonę )
Na zapłonie lecz bez odpalania auta radio gra cały czas chyba że stan akumulatora spanie poniżej 12v
System monitorowania baterii: BMS można wyłączyć . Radio już Ci się nie wyłączy aż do pełnego rozładowania akumulatora .
frankiebs
06-03-2020, 14:36
Mam u siebie ten sam problem.
U mnie przyczyną jest nieoryginalny akumulator. Zakupiłem nowy akumulator Centry i od samego początku jego użytkowania miałem ten problem. Pomimo iż wykazywał 98% naładowania.
Po rozmowie z mechanikiem dowiedziałem się, że fabryczne akumulatory (lub zamienniki dostarczane przez ASO) mają inną charakterystykę i dlatego ten problem nie występuje.
Mam u siebie ten sam problem.
Spróbował bym zmienić ''Typ Baterii'' jest coś ok 23 typów , zrobić zmianę na ten najbliżej pasujący i zobaczyć czy się poprawi.
ZeusMazury
07-03-2020, 16:56
Ja też mam obecnie Centrę, ale dziwi mnie, że typ akumulatora ma znaczenie, przecież elektronika samochodu może tylko oceniać napięcie akumulatora i ewentualnie szybkość rozładowania, a sam radio nie ciągnie aż tyle prądu, by znacząco wpływać na rozładowanie akumulatora. U mnie problem mam niezależnie, czy akumulator jest częściowo rozładowany czy świeżo naładowany. Jeszcze nie zszedłem z napięciem akumulatora do zera, raz go profilaktycznie naładowałem. Bez zmian w zachowaniu.
Jeśli można to wyłączyć lub zmienić typ akumulatora to podpowiedzcie, jak to zrobić.
Też miałem ten problem. Akumulator 2,5 roku temu wymieniony w ASO na EFB. W ustawieniach zostawili jednak typ AMG?.
Postanowiłem oszukać trochę system i zmieniłem tym akumulatora na właściwy EFB co spowodowało reset ustawień BMS.
Po zmianie ustawień problem z komunikatem o wyłączeniu systemu aby oszczędzić akumulator nie powraca.
Dodatkowo zauważyłem, że wraz z tym komunikatem sygnały czujników parkowania dochodziły z IPC. Po resecie BMS wszystko wróciło do normy. Zobaczę tylko jak długo pociągnie akumulator (po otwarciu drzwi 12,1V):wink: