Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Temperatura silnika 2.0EB


metmusic
30-03-2020, 15:02
Niepokoi mnie ostatnio temperatura silnika (płynu chłodzącego). W codzienniej jeździe miejskiej niby jest ok, 95-100C (temperatura na zewnątrz zimowo-wiosenna). Jednak w trasie i jeździe autostradowej 130-150 na wysokich biegach zaczyna rosnąć do 105, przy dłuższych jednostajnych podjazdach przy tej prędkości wzrasta do 110. Temperaturę odczytuję z Converse+ (mod orion512). Wskaźnik jest niewzruszenie w połowie skali.
Średni wzrost temperatury zauważyłem po wymianie pompy wody (była nieszczelna) i płynu chłodniczego. Przy okazji mialem serwis olejowy (zmiana z 5W30 na 5W20). Wizualnie chłodnica ok, węże ok, nic nie cieknie na pewno. Wcześniej osiągałem temperatury 101-103 ale to w lecie w bardzo upalne dni gdy było powyżej 30C na zewnątrz i raczej tylko w mieście stojąc w korkach gdy nie było przepływu powietrza. Generalnie w zależności od warunków pracy temperatury miałem niższe o 5-7 stopni.

Pytania:
1. Przejmować się?
2. Czy pompa wody może być mniej wydajna? To nie jest skomplikowane urządzenie i nie wydaje mi się ale może? Zamontowana jest Aisin
3. Czy płyn chłodniczy może mieć słabe parametry oddawania ciepła?
4. Gdzie jeszcze szukać potencjalnych przyczyn?

tomiik
30-03-2020, 17:30
a termostat masz sprawny ?

metmusic
30-03-2020, 17:36
Tego nie wiem ale póki co zmiany temperatur wiąże z pompą wody ale nie wiem czy ta teoria w ogóle ma rację bytu. Jeśli zostanie obalona to zacznę dalesz szukać. Tak czy inaczej termostatu nie dotykałem póki co bo w EB jest w średnio dostępnym miejscu...

tomiik
30-03-2020, 17:52
możesz główny waz od chłodnicy sprawdzić jak przy około 95 stopni miękki się robi pod wpływem ściskania to termostat otwiera jak waz twardy to termostat trzyma powinno być słychać płyn jak się przelewa do chłodnicy. To tak tyle o ile sprawdzisz termostat

metmusic
30-03-2020, 17:57
Węże generalnie miękkie i ciepłe po obu stronach więc jest cyrkulacja, woda "chlupie" - właśnie tyle o ile sprawdziłem.

tomiik
30-03-2020, 18:20
wiec termostat raczej ok
oczywiście pompa może być mniej wydajna wystarczy że wirnik jest delikatnie mniejszy
nie wiem na ile wiarygodne są wskazania na conversie ale temp. wrzenia płynu chłodzącego to około 110 stopni więc jak są realne wskazania to taka górna granica pracy płynu

metmusic
30-03-2020, 18:22
oczywiście pompa może być mniej wydajna wystarczy że wirnik jest delikatnie mniejszy
Mechanik ktory mi wymienial twierdzil ze wirnik jest identyczny, sugerowal ze moze plyn chlodniczy ktory wlal ma inna charakterystyke niz ma ori forda (ktory wczesniej wlewalem). Ale czy to moze wplynac na temp o 5-7 st?

tomiik
30-03-2020, 18:43
to tak na prawdę żadna różnica temperatur jest te 5-7 stopni wirnik może być identyczny
ale osadzenie może być inne zwiększa się komora i pompa traci wydajność rownie dobrze płyn może być gorszej jakości to są różnice w tzw. granicach normy
więc ciężko powiedzieć czy jest się czym martwić
zmiana oleju też może mieć znaczenie przy tej różnicy temperatur

metmusic
30-03-2020, 19:42
zmiana oleju też może mieć znaczenie przy tej różnicy temperatur
No wlasnie dlatego to napisalem bo od niedawna ASO zaczelo do tego silnika lac 5W20 zamiast 5W30 i pomyslalem ze moze ma znaczenie

to są różnice w tzw. granicach normy
No wlasnie tylko jak te roznice sa w zakresie np. 93-100 to żaden problem ale jak zaczynam sie poruszać częściej w przedziale 100-107 to zacząłem się zastanawiać czy wszystko aby na pewno ok szczególnie, że wcześniej byłem wlaśnie w tym niższym zakresie

Sprawdziłem teraz zachowanie termostatu i wentylatora i stan rur. Termostat od ok. 95 zaczyna się otwierać bo dolny wąż zaczyna wtedy łapać temperaturę (górny parzy) i przy ok. 100 jest już gorący. Wentylator od ok. 101 zaczyna kręcić. Tu wydaje się, że wszystko jest ok.

tomiik
30-03-2020, 20:07
to trochę pózno około 90 powinien być otwarty może tu jest problem benzyny mają ogólnie niższa temperaturę otwarcia od diesla
robią nawet od 80 stopni otwarcia
jak dla mnie to masz za wysoką temp. pracy ogólnie benzyna do 100 powinna oscylować w max. 100-105
przy 95 to powinien być w pełni otwarty

karloss
30-03-2020, 20:15
Troche wysoka masz tą temperaturę przy prędkościach autostradowych. Może zaluzja kysor się zablokowala jeżeli takową posiadasz?
Dla porównania podam przykład jakie były i są temperatury u mnie w 1.6 ecoboost.
Przed akcja serwisowa na układ chlodzenia:
Max 102 stopnie (korki) w trakcie jazdy min. 92-94.
Po akcji serwisowej:
Max 100-101 stopni (korki i dłuższe stanie) w trakcie jazdy min. 82-84. Przez większość jazdy ok 88-90 stopni (mowa o jeździe w mieście).
Powyższe temperatury są po nagrzaniu silnika do temperatur roboczych, czyli nie po przejechaniu 5km.
W Twoim przypadku jeszcze bym się przyjrzal chłodnicy czy czysta.
Teraz temperatury są niskie ale zobacz jak się zachowa temperatura plynu przy włączonej klimie, temperatura powinna być wyraźnie niższa przez pracujacy wiatrak klimy.
Może napisz jaka zainstalowales pompę wody?

Amo85
30-03-2020, 20:20
Zlej ten olej i wlewaj 5w30 ja bym tutaj szukał przyczyny 5w20 przy niższej temp traci właściwości smarujące a gorsze smarowanie wyższa temperatura.

metmusic
30-03-2020, 20:20
Może zaluzja kysor się zablokowala jeżeli takową posiadasz?
Posiadam, działa jak należy

bym się przyjrzal chłodnicy czy czysta.
Żeby to było rzetelne trzeba pewnią ją wyjąć, oglądanie z zewnątrz to takie troche malo profesjonalne chociaz z zewnatrz wyglada ok.

pracujacy wiatrak klimy
Wiatrak klimy włącza się przy ok. 100 wiec nie ma potrzeby wlaczac klimy

to trochę pózno około 90 powinien być otwarty
Podobno wg danych technicznych otwiera sie w zakresie 95-100.

Może napisz jaka zainstalowales pompę wody?
Wyzej pisalem, Aisin

Zlej ten olej i wlewaj 5w30 ja bym tutaj szukał przyczyny 5w20 przy niższej temp traci właściwości smarujące a gorsze smarowanie wyższa temperatura.
takie leje teraz ASO... chyba wiedzą co robią

Amo85
30-03-2020, 20:29
Jedno co wiedzą to jak Cie z kasy ogolić

metmusic
30-03-2020, 20:31
Jedno co wiedzą to jak Cie z kasy ogolić


Ok to na pewno ;) ale tez watpie ze chcą doprowadzić do tak poważnej awarii jaka może być przegrzanie... szczególnie ze znają problem z 1.6EB i konsekwencje.

tomiik
30-03-2020, 20:34
Podobno wg danych technicznych otwiera sie w zakresie 95-100.
no ok tylko moim zdaniem to stanowczo za pózno bo z tego co piszesz to jezdzisz na przegrzanym silniku głównie temp. pracy powinna oscylować jak u kolegi karloss mniej więcej

karloss
30-03-2020, 20:37
To w takim razie możliwości są dwie: płyn masz kiepskiej jakości a druga to dajesz w palnik i dopiero po tej naprawie zacząłeś obserwować temeprature, a wcześniej było niemal identycznie.
Myślałem że to może być pompa bo były modele z plastikowym wirnikiem który potrafił się ukrecic na osce i spadala wydajność. Tutaj wątpię żeby coś takiego się działo.
Olej ... mało prawdopodobne to nie to.

metmusic
30-03-2020, 20:42
moim zdaniem to stanowczo za pózno
No ale jesli taka jest specyfikacja tego termostatu i zakladam ze nie zmienila sie przez ostatnie kilka miesięcy (bo wcześniej było ok)? ;)

druga to dajesz w palnik i dopiero po tej naprawie zacząłeś obserwować temeprature, a wcześniej było niemal identycznie.
Stabilne 140-150kmh na tempomacie to nie palnik... ;) temperature czesto wczesniej obserwowalem (m.in. po to chcialem moda conversa)

Tutaj wątpię żeby coś takiego się działo
Podobno Aisin to wysokiej jakości pompy chociaż głównie do japończyków

tomiik
30-03-2020, 20:49
no to po wymianie zdań dochodzę powoli do wniosku że najprawdopodobniej to płyn jest temu winien skoro wszystko inne wyeliminowaliśmy :D
pompa ok
termostat ok
żaluzje ok
chłodnica ok

metmusic
30-03-2020, 20:54
No własnie pytanie czy pompa na pewno jest ok... jest oczywiscie nowa ale czy zamiennik moze miec inne parametry? Tego nie wiadomo. Chlodnicy tez nadal nie wykluczylbym bo cholera wiec co w rzeczywistosci z nią jest... moze byc problem z przepływnością układu, coś przytkane? Z rok temu miałem wpuszczony preparat uszczelniający bo chłodnica popuszczała trochę ale to było własnie z 1 rok temu i wtedy nie pojawil sie problem temperaturą, teraz nic nie popuszcza. Mam na stanie nową chłodnicę bo wtedy już kupiłem jakby uszczelnienie nie pomogło, może wymienię. Płyn też mam więc kosztow części nie poniose tylko robota. No ale nie chce tego robic jesli nie ma potrzeby...

tomiik
30-03-2020, 21:12
no dobra ale skoro masz nowe to lepiej wymień za w czasu lato idzie a i tak u ciebie te temp. jak na moje oko za wysokie są . generalnie lepiej zapobiegać niż leczyć
taka Moja rada
a skoro chłodnica puszczała to prędzej czy pózniej się skończy a jak znam życie to w najmniej odpowiednim momencie :evil:

metmusic
30-03-2020, 21:13
No i ta sytuacja coraz bardziej mnie skłania do wymiany chłodnicy i płynu ;) Chociaż gdzie ja stary płyn pod blokiem wyleje? :P

tomiik
30-03-2020, 21:15
na glebę :D

metmusic
30-03-2020, 21:23
Wiadomo! W końcu Ecoboost ;)

tomiik
30-03-2020, 21:30
no generalnie to dość spora impreza ci się szykuje ja jak w mazdzie wymieniałem to cały przód praktycznie na bok poszedł tyle że bez rozpinania klimy się obyło
ale widzę że kolega już nie takie rzeczy robił ;)
no i autko masz zacne 8)

metmusic
30-03-2020, 22:15
no i autko masz zacne
Dzięki ;)

no generalnie to dość spora impreza ci się szykuje
No właśnie do tego się jeszcze nie dobierałem i nie wiem jak wygląda procedura wymiany. Może jednak zostawię warsztatowi...

tomiik
30-03-2020, 22:25
no pod blokiem słabo to widzę ja na warsztacie robiłem na wynajętym podnośniku na godziny
u mnie tak dużo zakładów ma mają też opcje pomocy jak byś sobie nie poradził
trzeba by się w temacie zorientować co i jak ale myślę że podobnie przód musi wyjechać niestety . jutro zobaczę jak to w moim wygląda to dam znać jak to widzę :)

klocolus
30-03-2020, 22:32
Z rok temu miałem wpuszczony preparat uszczelniający bo chłodnica popuszczała trochę

Ten preparat uszczelniający mógł zalepić chłodnicę i część układu, popsuć pompę wody itp. Dobrze wypłucz układ ze dwa razy dobrą płukanką z tego lepidła na moje od razu się polepszy

w 1.6eb mam ok. 80-90 stopni po akcji serwisowej więcej nie zauważyłem.

metmusic
30-03-2020, 22:37
no pod blokiem słabo to widzę ja na warsztacie robiłem na wynajętym podnośniku na godziny

Właśnie patrzyłem na procedurę w ETIS, nie wymaga zrzucania przodu tylko IC od dołu ale i tak chyba dość ciasno.

Ten preparat uszczelniający mógł zalepić chłodnicę i część układu, popsuć pompę wody itp. Dobrze wypłucz układ ze dwa razy dobrą płukanką z tego lepidła na moje od razu się polepszy

Tak, no ale to już przy okazji wymiany chłodnicy. Lepidło nie zepsuło pompy, w niej standardowo kapsel puścił.

w 1.6eb mam ok. 80-90 stopni po akcji serwisowej więcej nie zauważyłem.
Mimo, że inny silnik to pewnie aż takiej różnicy chyba faktycznie nie powinno być.

tomiik
31-03-2020, 20:03
Właśnie patrzyłem na procedurę w ETIS, nie wymaga zrzucania przodu tylko IC od dołu ale i tak chyba dość ciasno.

patrzyłem jak to mniej więcej wygląda i raczej da się jak piszesz bez wywalania przodu całego i na pewno trochę gimnastyki będzie

metmusic
05-02-2021, 16:44
Dla potomnych: mój problem związany był z źle dobranym zamiennikiem pompy wody. Jego łopatki tylko pozornie były tej samej wielkości co w oryginalnej pompie. Wpadła oryginalna pompa i problem zniknął.

tomekxo
30-03-2021, 14:35
Witam

Mam Mondeo MK4 2.0 ecoboost. Mam pytanie jaka jest normalna temperatura plynu chlodniczego? Wczesniej mialem podczas jazdy 90 stopni.

Dzisiaj zobaczylem ze podczas jazdy temperatura czasami jest wieksza od 90... nawet 95... za chwile spada do 90 itd...

Ale jak auto stalo na wolnych obrotach to temperatura wzrosla do 100 stopni.
Aczkolwiek po lewej na tym pasku caly czas bylo po srodku...

https://i.ibb.co/9YQWvd5/temp.jpg (https://ibb.co/9YQWvd5)

Teraz sprawdzalem. Wentylator chlodnicy zalacza sie dopiero od 100 stopni.
Najbardziej mnie dziwi to ze po lewej stronie na zegarach ten pasek od temperatury ciagle stoi w miejscu, tzn na polowie. Czy temperatura jest 90 czy 100 stopni...

klocolus
30-03-2021, 22:27
Dzisiaj zobaczylem ze podczas jazdy temperatura czasami jest wieksza od 90... nawet 95... za chwile spada do 90 itd...

Raczej prawidłowo.

Teraz sprawdzalem. Wentylator chlodnicy zalacza sie dopiero od 100 stopni.
Najbardziej mnie dziwi to ze po lewej stronie na zegarach ten pasek od temperatury ciagle stoi w miejscu, tzn na polowie. Czy temperatura jest 90 czy 100 stopni...

Mam identycznie w 1.6eb. Pasek temperatury bedzie w połowie już od 60 stopni a dopiero ruszy do góry przy chyba 120 stopniach

metmusic
30-03-2021, 23:02
Potwierdzam - Normalne. U mnie w 2.0EB robocza w warunkach niedużego przepływu powietrza (miasto) to oscylacja w ok 100+-1st. W trasie 95+-5st

tomekxo
31-03-2021, 09:31
Tzn powiem dlaczego pytam o temperature cieczy chlodzacej. Z tydzien temu mialem wgrany soft w zegarach i teraz pokazuje mi temp cieczy chlodzacej. No i jezdzilem sobie i patrzylem jak sie silnik nagrzewa. Faktycznie wskaznik po lewej (pasek) jest na polowie juz gdy temperatura jest nawet ponizej 60 stopni. Tak wiec jest zajebiscie dokladny :)
W kazdym razie podczas jazdy temperatura dochodzila do 90 stopni i raczej stala w miejscu.

Przedwczoraj bylem na hamowni i mialem male podniesienie mocy. Na fabrycznej mapie wyszlo 255KM i 343Nm. Po robocie wyszlo 270KM i 406Nm. Faktycznie czuc roznice.
Ale wtedy wlasnie zobaczylem ze temperatura podczas jazdy wacha sie od 90 do nawet 95 stopni. A na wolnych obrotach dochodzi nawet do 100 stopni.
Oczywiscie wspomniany wczesniej wskaznik temperatury (pasek) ani drgnie, idealnie na polowie.
Dlatego pytam czy to normalna temperatura pracy.
Wczesniej gdy nie mialem softu zegarow to nawet nie wiedzialem jaka temperature mam aktualnie.
Druga sprawa to denerwuje mnie ze ladowanie akumulatora podczas jazdy mam 12,6V, czasem blizej 15V. Skacze... Wiecznie niedoladowany...

Danielo_82
31-03-2021, 09:35
Ja bym powiedział że masz standardowe problemy usera, po modyfikacji softu convers ;)

metmusic
31-03-2021, 09:44
W kazdym razie podczas jazdy temperatura dochodzila do 90 stopni i raczej stala w miejscu.

Wydaje mi się, że wcześniej cyfrowa temperatura nie stała raczej w miejscu - nie zdążyłeś wystarczająco długo obserwować. Temp zawsze będzie oscylować wyżej / niżej.

Faktycznie wskaznik po lewej (pasek) jest na polowie juz gdy temperatura jest nawet ponizej 60 stopni. Tak wiec jest zajebiscie dokladny
Jest to zamierzony zabieg producenta - jeśli temperatura jest "bezpieczna" to nie ma potrzeby informować przeciętnego użytkownika, że podnosi się i obniża w zakresie tolerancji. Czy to dobry zabieg czy nie to już inna kwestia. Reasumując: u mnie również wskaźnik stoi w miejscu a temperatura waha się między 90 a 100. Jak miałem problemy z pompą wody to dochodziła mi nawet do 111 i wtedy też wskaźnik był nadal w środku skali. Tak jak napisał klocolus wyżej skacze w okolicach 120. Wtedy oczywiście może być już za późno... ale to już też inna kwestia.

Przedwczoraj bylem na hamowni i mialem male podniesienie mocy. Na fabrycznej mapie wyszlo 255KM i 343Nm. Po robocie wyszlo 270KM i 406Nm. Faktycznie czuc roznice.

Mam wątplwiości co do tych 255KM i 343Nm stockowo... te silniki raczej nie trzymają mocy i większość ma między 220, a 240KM, chyba, że już ktoś grzebał w mapie wcześniej, a teraz dostałeś po prostu jeszcze "mocniejszą". Ja hamowałem po wymianie wtryskiwaczy i turbiny (jedno i drugie fabrycznie nowe) i miałem 244KM i 331Nm. Pewnie też są róznej jakości hamownie i hamujący ;) Co wpływa na wyniki.... Szczególnie trudne do prawidłowego wyhamowania są wersje z Powershiftem

klocolus
31-03-2021, 12:52
Jak miałem problemy z pompą wody to dochodziła mi nawet do 111 i wtedy też wskaźnik był nadal w środku skali. Tak jak napisał @klocolus wyżej skacze w okolicach 120. Wtedy oczywiście może być już za późno... ale to już też inna kwestia.

U mnie niedawno poszedł napinacz paska i spadł pasek klinowy także chwile jechałem bez pompy. Przy 114 była dalej na środku. Raczej krótkotrwałe zagrzanie trochę powyzej 120 stopni nie zaszkodzi ale regularne to już gorzej.

W kazdym razie podczas jazdy temperatura dochodzila do 90 stopni i raczej stala w miejscu.

Bo było chłodniej na zewnatrz pewnie.

Faktycznie wskaznik po lewej (pasek) jest na polowie juz gdy temperatura jest nawet ponizej 60 stopni. Tak wiec jest zajebiscie dokladny

Tak jest specjalnie zrobione zeby użytkownik nie zadawał ciagle takich pytan i nie zgłaszał reklamacji. Jak czesto nie wchodzi powyzej 100-105 stopni i tuner zrobił dobra mape (te wyniki troche optymistyczne) to bym się nie przejmował.

metmusic
31-03-2021, 19:47
Bo było chłodniej na zewnatrz pewnie.
Co ciekawe u mnie zewnętrzna temperatura niemalże nie ma wpłwu na temperaturę płynu chłodzącego.

Raczej krótkotrwałe zagrzanie trochę powyzej 120 stopni nie zaszkodzi ale regularne to już gorzej.
Zgadza się. Z tego co wiem przy 122 wchodzi w tryb awaryjny. Przynajmniej 2.0EB

tomekxo
01-04-2021, 08:38
Mam wątplwiości co do tych 255KM i 343Nm stockowo... te silniki raczej nie trzymają mocy i większość ma między 220, a 240KM, chyba, że już ktoś grzebał w mapie wcześniej, a teraz dostałeś po prostu jeszcze "mocniejszą". Ja hamowałem po wymianie wtryskiwaczy i turbiny (jedno i drugie fabrycznie nowe) i miałem 244KM i 331Nm. Pewnie też są róznej jakości hamownie i hamujący ;) Co wpływa na wyniki.... Szczególnie trudne do prawidłowego wyhamowania są wersje z Powershiftem

W czerwcu 2019 pojechalem kiedys na hamownie i wyszlo 236KM i 336Nm na stockowej mapie. Ale bylo bardzo goraco, temp 33 stopnie na dworze. Ale czy to spowoduje roznice 15KM to juz ja sie nie znam :)
A teraz jak pisalem wyszlo 255KM i 343Nm (temp na zwenatrz 16 stopni)

Ale ja nie mam automatycznej skrzyni... mam manuala (raczej rzadkosc) :)

Bump: Ja bym powiedział że masz standardowe problemy usera, po modyfikacji softu convers ;)

Czyli mowisz ze niewiedza jest blogoslawienstwem? Czlowiek im mniej wie tym lepiej spi? :)


Czyli reasumujac... Jaka jest bezpieczna/prawidlowa/maksymalna dopuszczalna temperatura cieczy chlodzacej w 2.0 ecooboost? Temperatury podczas jazdy 95-105 sa w pelni akceptowalne i nie maja zadnego zgubnego wplywu na nasze auta?
Czy u was tez sie wentylator chlodnicy zalacza dopiero przy 100 stopniach?
Czy to normalne ze na wolnych obrotach temperatura wzrasta z 90+ do tych 100 stopni?

metmusic
01-04-2021, 08:49
Zgadza się, rzadkość ale... u mnie tez manual ;) temperatura teoretycznie ma znaczenie ale w praktyce u mnie przy wyższej temperaturze wyszły na uszkodzonej turbinie lepsze wyniki niż przy niższej temperaturze na nowej turbinie. Kupy się to nie trzymało ;) ale różnica u mnie była o 2-3KM, a nie 19KM jak u Ciebie. To jest raczej nie możliwe. Ta sama hamownia?

klocolus
01-04-2021, 13:31
Temperatury podczas jazdy 95-105 sa w pelni akceptowalne i nie maja zadnego zgubnego wplywu na nasze auta?

Tak są to normalne temperatury przewidziane przez producenta aczkolwiek jak lubisz szybsza jazde można spróbować dac pompę wody od 2.3 eb jak zrobił metmusic ewentualnie termostat który się szybciej otwiera (widze fabrycznie jest 95 stopni a np. w 1.6eb po akcji serwisowej dali 82 stopnie). W mk4 jest taki 95 stopni https://www.autodoc.pl/metzger/12821887 a w mk5 82 stopnie https://www.autodoc.pl/metzger/9693307 ciekawe czy by zamiennie pasowały a na pewno nie zaszkodzi (ogólnie producenci podnosza temperature zeby spełnic normy emisji a dla samego silnika to najlepiej i najbezpieczniej 85-95 stopni)

Czyli mowisz ze niewiedza jest blogoslawienstwem? Czlowiek im mniej wie tym lepiej spi?

Tak wszyscy producenci robia aby nie zawracac im gitary.

Czy u was tez sie wentylator chlodnicy zalacza dopiero przy 100 stopniach?

Tak. A np. w oplu przy 112 stopniach wiec w mondeo w miarę wcześnie ;)

Czy to normalne ze na wolnych obrotach temperatura wzrasta z 90+ do tych 100 stopni?

Tak, chłodnica słabo działa jak auto stoi albo wolno jedzie. U mnie podczas jazdy w 1.6eb jest 84-90 stopni a przy wolniej jezdzie po parkingu czy na postoju za chwilę jest 100 i 1 stopień wentylatora, wtedy spada.

metmusic
01-04-2021, 13:40
Temperatury podczas jazdy 95-105 sa w pelni akceptowalne i nie maja zadnego zgubnego wplywu na nasze auta?

Też potwierdzam, szczególnie turbobenzyny pracują w takich temperaturach. Mój po wsadzeniu pompy z 2.3EB nie przekracza 101-102 niemalże niezależnie od warunków na zewnątrz i od ukształtowania terenu po jakim jadę.

Czy u was tez sie wentylator chlodnicy zalacza dopiero przy 100 stopniach?
Tak, u mnie też. Temperatura graniczna uruchomienia się wentylatora to chyba własnie 100 albo 101 (nie jestem pewny w 100%).

Czy to normalne ze na wolnych obrotach temperatura wzrasta z 90+ do tych 100 stopni?
Tak, potwierdzam co napisał klocolus. Nie ma przepływu powietrza, jest niska prędkość obrotów pompy wody więc i temperatura musi wzrosnąć. U mnie wtedy jest stale 99-100.

widze fabrycznie jest 95 stopni
Gdzie znalazłeś taką informację?

dac pompę wody od 2.3 eb
Ten zabieg raczej nie daje spektakularnych wyników chociaż u mnie one były spektakularne ponieważ na 2.3EB wymieniłem z jakiegoś zamiennika, który nie trzymal parametrów oryginalu dedykowanego do 2.0EB (przez co temp była za wysoka). Z oryginału (lub lepiej dopasowanego zamiennika) zapewne nie będzie aż tak dużych różnic w efektywności. Chociaż sumaryczna powierzchnia łopatek w 2.3EB jest o 1/3 większa niż w 2.0EB. Tak swoją drogą pompa 2.0EB to ta sama co 2.0PB.

klocolus
01-04-2021, 15:47
Gdzie znalazłeś taką informację?

Ten termostat ma taka temperature otwarcia https://www.autodoc.pl/metzger/12821887 i jest do mk4 2.0eb. No chyba że w katalogach zamiennikow jest cos pomieszane.

Edit: Tu tez jest 95 stopni https://allegro.pl/oferta/5086515-ag9g-8575-ca-ag9g-ca-ag9g8575ca-ag9gca-7632406525 termostat do 2.0eb mk4

Bump: A od 2015 roku 82 stopnie. Tylko ciekawe czy pasuje https://allegro.pl/oferta/termostat-ford-mondeo-v-mk5-2-0-focus-iii-mk3-2-0-10211841316

Bump: Sa nawet 76 stopni od focusa st 2.0eb i jakis Mazd https://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-hoffer-819270176,0-341-819270176-2877372.html

Tylko tak samo ciekawe czy pasuje do 2.0eb przed 2015 no i chyba 76 stopni to juz przesada

Bump: Uszczelka w katalogu widze ta sama wiec jest duza szansa, że pasuja zamiennie

tomekxo
10-04-2021, 09:53
Zgadza się, rzadkość ale... u mnie tez manual ;) temperatura teoretycznie ma znaczenie ale w praktyce u mnie przy wyższej temperaturze wyszły na uszkodzonej turbinie lepsze wyniki niż przy niższej temperaturze na nowej turbinie. Kupy się to nie trzymało ;) ale różnica u mnie była o 2-3KM, a nie 19KM jak u Ciebie. To jest raczej nie możliwe. Ta sama hamownia?

Ta sama hamownia, wynik przed i po podniesieniu mocy.
https://i.ibb.co/935FCgJ/wykres.jpg (https://ibb.co/935FCgJ)
Tak czy inaczej jest roznica 15KM i 60Nm przed i po na tej samej hamowni, niewazne czy hamownia zanizyla czy zawyzyla wyniki.

A tutaj wykres z czerwca 2019:
https://i.ibb.co/8mfJqJD/wykres-stary.jpg (https://ibb.co/8mfJqJD)

Czy ktos sie orientuje czy jest mozliwosc wymiany fabrycznego intercoolera na cos wiekszego, najlepiej taki zeby nie trzeba bylo za duzo kombinowac z montazem.

metmusic
10-04-2021, 11:09
Moim zdaniem wynik z 2019 jest wiarygodny. Pozostałe dwa nie. Sprawdź na innej hamowni. To ze został podbity o 15KM i 60Nm to ok ale moim zdaniem nie z 255KM i 343Nm

Co do IC to nie ma takiego p&p. Możesz próbować od Focusa RS ale i tak będzie rzeźbienie.

tomekxo
10-04-2021, 14:04
Moze kiedys podjade gdzies indziej tylko na zrobienie pomiaru...