Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] 1.6 TDCi 95km szarpie podczas równej jazdy...


miles19
07-04-2020, 18:23
Witam,

mam problem z moim MK3. 1.6 TDCi 95km '09.2011 - auto jest po przeprogramowaniu do 115km u jednego z forumowiczów (było to przy 217.000km), obecny przebieg to już 319.000km i 5 lat więcej. Silnik czasami (raz na tydzień, dwa ale czasem częściej) podczas delikatnej, równej jazdy szarpie, przygazowanie pomaga na chwilę lub redukcja biegu, do pracy mam niecałe 20km drogą ekspresową, więc jazda 100-120km/h... Zawsze po takim szarpaniu po dojechaniu i zaparkowaniu w aucie przez 10 minut chodzi chłodnica - czyli ewidentnie coś się przegrzewa - gdy nie ma takich objawów to chłodnica nigdy nie chodzi po wyłączeniu silników. Czy to już czas na regenerację wtrysków czy może to być coś innego, np. zawór EGR?

Z innych rzeczy:
- duży rozjazd między zużyciem komputera a spalaniem rzeczywistym (6,7-7l/100km wg komputera) do (6-6,1l/100km) w rzeczywistości,
- spalanie wzrosło ok. 5% w ciągu ostatnich 2 lat z 5,7-5,8 do tych 6,0-6,1l/100km ale jest też solidny przebieg,
- oleju nie bierze
- mechanik sugeruje regenarcję wtrysków - błędy z komputera mówią o maksymalnej dawce wtrysku, kodów nie pamiętam
- żółta ikona sprawdź silnik się nie zapala..

Jeżeli wtryskiwacze to gdzie w Poznaniu lub okolicy polecacie regenerację wtryskiwaczy i jaki to koszt? Z szybkiego rozeznania to minimum 200-50 PLN od każdego wtrysku...

Krystos
07-04-2020, 19:49
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=253798&page=5 Swoją drogą 320 tyś na wtryski piezo to dobry wynik.

Sokółłł
07-04-2020, 20:06
Jeżeli chodzi wentylator po jeździe to znaczy, że następuje wypalanie dpf. Wtryski zostawiłbym w spokoju dopóki nie wali checkiem.

luckyboy
08-04-2020, 01:05
Poszarpywania to wypalanie DPF, praca wiatraka to potwierdza. W DPF upatruj problemu.

kubaw20055
11-02-2021, 06:17
Hej,

mam podobny problem, tematów dot. tego silnika jest mnóstwo, ale napiszę tutaj.
Mój problem polega na tym, ze silnik dostaje czkawki w okolicach 1500- 2100 obrotów na biegach 1,2 oraz 3. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy silnik osiągnie 3/4 zakresu temperatury roboczej, gdy jest zimny lub w pełni nagrzany, problemu nie ma. Więc ewidentnie problem jest związany z temperaturą silnika.
Wgląda to tak: jadę z prędkością obrotową 1800 na 2 biegu, silnik ma wspomniane powyżej 3/4 temperatury roboczej, delikatnie chcę przyspieszyć i szarpie. Jak docisnę gaz mocniej nic się nie dzieje. Żadnych innych objawów nie ma, nie kopci, obroty trzyma idealnie, zapala całkowicie normalnie.

EGR wyczyszczony na błysk, filtr paliwa, oczywiście nowy oryginał, przejechane niecałe 4 tysiące km.

ASO oczywiście nie widzi problemu, błędów brak, proponują kosztowną wymianę wielu elementów na ślepo.

DPF raczej nie wypala się non stop, bo spalanie chwilowe nie idzie w górę, wentylator chłodnicy również się nie załącza.

W firmie Focusy z tym motorem mają już "w kołach" grubo ponad 300 tysięcy i zero podobnych problemów:/

Sprawdziłem cały dolot i brak pęknięć czy nieszczelności.

Ręce mi już opadają, nie mam pomysłu:/

Gdzieś jeszcze wyczytałem, ęe może to być czujnik ciśnienia paliwa na listwie lub uszkodzenie elektroniczne zaworu EGR.


Aktualny przebieg nieco ponad 133 tysiące.

Vultar
11-02-2021, 09:27
Po czyszczeniu EGR oraz wymianie powinno się robić adaptacje, na testy odłącz EGR zapali się check ale mocy nie powinien stracić.

kubaw20055
11-02-2021, 09:42
Jak wrócę po pracy do domu to podepnę kabel i zrobię adaptację. Wykonuje się to tylko na włączonym zapłonie czy silnik musi pracować?

Vultar
11-02-2021, 12:37
Z tego co pamiętam to na zapłonie.

kubaw20055
11-02-2021, 12:50
Ok dzięki;)

kubaw20055
11-02-2021, 16:20
Sytuacja wygląda tak: po pracy jak silnik był zimny jechało się super bez szarpnięć, jak tylko złapał te 70 stopni to znowu co jakiś czas dostawał czkawki. Wykonałem już reset EGR ForScanem, pojawił się też błąd przekroczonej maksymalnej dawki wszystkich czterech wtryskiwaczy - wykasowałem. Wg mnie przebieg 130 tysięcy to chyba nieco za wcześnie na takie atrakcje...

kubaw20055
12-02-2021, 06:45
Niestety reset EGR niczego nie zmienił, dzisiaj jadąc do pracy jak tylko złapał te 70 stopni zaczęły się "jaja". Dodatkowo jak nie był jeszcze dobrze nagrzany to słychać jakby takie metaliczne klepanie chyba któregoś wtryskiwacza. Im mocniej przycisnę gaz tym bardziej to słychać. Jak się dobrze rozgrzeje to też słychać, ale mniej. Teraz mam wrażenie, że silnik pracuje twardo/szorstko, wcześniej pracował bardziej miękko. Błąd przekroczonej dawki jest na wszystkich 4 wtryskach. Jeszcze zamówię ten czujnik wysokiego ciśnienia (znalazłem z 1.6 HDI 2015 rok po przebiegu 30 tysięcy). Wymienię go.

Czy ten czujnik może powodować błędy na wszystkich wtryskach jednocześnie, przy tym nie wykazując żadnego błędu?

Ew. czy ktoś ma kogoś godnego polecenia w Nowym Sączu, kto mógłby mi to fachowo ogarnąć i nie zedrze ze mnie skóry? Tak jak pisałem ASO chce wymieniać wszystko metodą prób i błędów:/

Strasznie żałuję, że dałem się skusić na tego 1.6 tdci - wszędzie były super opinie, a jak się okazuje motor jest problematyczny.

kubaw20055
16-02-2021, 15:50
Zabrałem się za wymianę czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej i powiem tak: M A S A K R A - kto to wymyślił, dostęp makabryczny, siedzę już przy tym ponad 2 godziny i dalej brak dostępu do czujnika, trzeba demontować filtr paliwa, jego gniazdo i cały egr z obudową. Jak już francuzi coś wymyślą to niech ich drzwi ścisną...

krzys1968
16-02-2021, 16:20
Zabrałem się za wymianę czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej

Przy zakładaniu nowego uważaj żeby była uszczelka miedziana.

kubaw20055
16-02-2021, 18:25
Odkręciłem stary czujnik, ale nie było tam żadnej podkładki, w nowym też nie. Po prostu czujnik jest wkręcony w listwę bez podkładki. Dojście tragedia, ale udało się jednak bez demontażu całego osprzętu EGRa (ale rękę trzeba wsadzić aż po łokieć). Trzeba mieć nasadkę 27, ale koniecznie długą. Dzisiaj ograniczyłem się do wymiany samego czujnika, resztę, czyli poskręcanie tego do kupy zostawiłem na jutro bo było już strasznie zimno:/

lucas4891
16-02-2021, 20:57
Proponuję zakodowac wtryskiwacze od nowa. W autach od PSA często gęsto było to lekarstwem na rozjechane korekty wtrysku. Zwlaszcza ze cztery na raz to rzadkość

kubaw20055
17-02-2021, 08:06
Może też to zrobię, tylko mam pytanie,

dane są na górze wtryskiwacza tak jak na zdjęciu, czy trzeba je wykręcać i one są gdzieś z boku?

https://i.imgur.com/ndeW3js.png



Widzę, że są chyba 2 rodzaje wtryskiwaczy i różnią się wyglądem górnej części z wtyczką. Muszę sprawdzić, które mam u siebie.

W DVC6 8V wtryski są liczone w ten sposób?

1 najbliżej akumulatora, 4 od strony rozrządu?

Kiszkonator
23-04-2021, 06:11
Witam.
Mam problem z moim Focusem mk3 1.6 tdci z 2011 roku. Wszystko zaczęło się ok. 2 miesiące temu dzień przed wyjazdem w góry. Podczas jazdy zapalił się check i po podłączeniu komputera pojawił się błąd egra. Pomyślałem ok jutro czeka mnie podróż droga ekspresowa to "przedmucham" go i będzie ok. Po ok 100 km zapalił się błąd i auto nie reagowało na gaz, aż w końcu zgasło. Przy próbie ponownego odpalenia nie reagował. Na szybko odłączyłem i podłączyłem klemę i auto odpaliło. Dalsza podróż przebiegała bez problemu, więc uznałem że udało się przeczyścić egra. Po tym incydencie dpf wypalał mi się co ok 200 km i momentami było czuć jak coś hamuje auto. Zdecydowałem się na wymianę egra i wypalenie dpfa komputerem. Następnego dnia po odpaleniu było czuć, że auto nie ma mocy. Po przejechaniu ok 10 km pojawił się błąd związany z egrem. Po wyciągnięciu go i wyczyszczeniu jest spokój. Zrobiłem już ok 700 km, a dpf wciąż się nie wypalał. Pojawił się natomiast inny problem. Przy jeździe ze stałą prędkością najczęściej na 2 tys. obrotów auto szarpie i mocno kopci na biało. Podczas przyspieszania czuć, że auto nie straciło mocy, zero dymu i szarpania. Po powrocie na stałą prędkość problem się powtarza. Objawy nasilają się gdy na dworze jest wilgotno lub poniżej 4 stopni. Po podłączeniu komputera żadne błędy się nie pojawiają. Co może być przyczyną?
Z góry dzięki za pomoc.

kubaw20055
29-11-2021, 17:07
Taki ten 1.6 hdi wspaniały, że znowu tu jestem i marudzę :p

zanim przejdę do dnia dzisiejszego powiem tyle, że wcześniej oczywiście poszarpywał mi na niskich obrotach i tak:

- wtryski sprawdzone = "igła"
- nieszczelności żadnych nie ma
- wszystkie rury, przewody wyczyszczone
- EGR wyczyszczony = bez zmian, dalej szarpał
- wymieniłem czujnik wysokiego ciśnienia listwy wtryskowej = bez zmian
- wlałem chyba 3 x środek Liqui Moly do wtrysków tak na wszelki wypadek, oczywiście nie od razu wszystkie
- filtr paliwa wymieniony na nowy oryginał łącznie z obudową

W końcu wymieniłem EGR na nowy oryginał = pełen sukces, przestał szarpać.

Od tego momentu minęło może 2-2-5 tysiąca km i dzisiaj zaczął tak szarpać, nawet na trójce, że ciężko było jechać, bo ciągle się dusił, ale tylko przy delikatnym operowaniu pedałem gazu:/

Silnik ma moc i ciągnie bardzo dobrze, nie ma za samochodem żadnych czarnych chmur ;)

Nerwy mi puściły i przegoniłem go porządnie na każdym biegu = dalej szarpał, podjechałem pod dom, wjeżdżam do garażu i włączyło się dopalanie dpf. Nawet było czuć bardzo ostry zapach spalenizny (nigdy wcześniej tego nie zaobserwowałem, tylko pracę wentylatora i inny dźwięk silnika), wentylator pracował - proces dobiegł końca, pojechałem się przejechać = ani jednego szarpnięcia!

W związku z tym mam pytanie, czy coś mam nie tak z tym dpf'em i to on powoduje to szarpanie, bo nie jest np. w pełni zregenerowany?

Zamówiłem już Motula do czyszczenia dpf, w każdym razie wlać nie zaszkodzi;)

Jeśli to nie pomoże to trzeba dpf wyczyścić mechanicznie, tzn. zdemontować go w zakładzie i "wypłukać"? Z tego, co się orientowałem w Sączu to koszt około 500-600 zł (demontaż + czyszczenie + montaż).


Czy chcąc zaaplikować środek do czyszczenia dpf z wężykiem mam odkręcić czujnik zaznaczony na zdjęciu czerwonym kółeczkiem i tam podać całą zawartość opakowania?

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/8d4d20a336b4.png (https://naforum.zapodaj.net/8d4d20a336b4.png.html)

kubaw20055
03-12-2021, 05:58
Teraz mam pewność, że coś jest nie tak z dpf'em. Dzisiaj jadąc do pracy znowu włączyło się wypalanie filtra, 5 km od ostatniego wypalania:shock:

Jak tylko złapał temperaturę to od razu silnik zaczął twardo pracować i szarpać nawet przy 2,5 tysiąca obrotów na 3 biegu:/

Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje, przecież nigdy nie przerywam procesu wypalania i nie jeżdżę na niskich obrotach cały czas po mieście. Jak gdzieś jadę to nie mniej niż 20 km w jedną stronę.

Mam 2 różne środki do czyszczenia dpf.

Motula, którego wlewa się do zbiornika - czy trzeba go zalać koniecznie na pusty zbiornik i dolać ON czy mogę wlać na 3/4 zbiornika?

Drugi środek jest do aplikacji bezpośrednio do filtra.


Teraz mogę tylko gdybać dlaczego kupiłem diesla...

Trzeba było kupić najprostszego benzyniaka 1.6 i nie byłoby problemów. A z dieslem trzeba się obchodzić jak z jajkiem i co chwilę ponosić dodatkowe koszty. Ponadto co chwilę trzeba wlewać dodatki takie, siakie itd.

Nigdy więcej nie chcę już widzieć diesla:572:

daaro
03-12-2021, 09:06
Masz pecha.
A co do bezobsługowej benzynki ?
Nie do końca taki cacy.

kubaw20055
03-12-2021, 09:13
Na pewno jakakolwiek benzyna jest mniej problematyczna niż diesel, pomijając fordowskie Ecoboosty. Trudno, teraz trzeba posprzątać kupę...

Waterspoon
03-12-2021, 10:23
Nie ma obecnie silników bezproblemowych. Te diesle naprawdę nie są złe, wymagają tylko trochę uwagi tak samo zresztą jak benzyny. Najlepiej proponuję wyjąć dpf i wyczyścić mechanicznie, dać do firmy specjalistycznej lub jak poczta pantoflowa donosi, ponoć można to zrobić samemu korzystając z dobrych preparatów do czyszczenia kostki brukowej i przy pomocy myjki ciśnieniowej. Niestety gdy DPF jest zawalony sadzą, a sterowniki chcąc go wypalić i nie mogą, wtedy powodują takie problemy.

kubaw20055
03-12-2021, 10:27
Najpierw zaaplikuję te środki, które mam i zobaczę czy będzie jakaś poprawa, jeśli nie to będzie trzeba odwiedzić punkt regeneracji dpf :(

kubaw20055
06-12-2021, 08:39
Hej, a takie objawy może powodować wadliwy czujnik ciśnienia spalin? Zaobserwowałem też zwiększone zużycie paliwa. Gdzie ten czujnik się znajduje w 1.6 tdci?

W moim odczuciu pasują te objawy:

wydłuża się proces regeneracji filtra DPF
dochodzi do większego zużycia paliwa
pojawia się niepotrzebna regeneracja filtra DPF


z tego artykułu:

https://citymag.pl/czujnik-temperatury-spalin-objawy-uszkodzenia-i-zasady-dzialania/

Komputer nie pokazuje żadnych błędów niestety:/

kubaw20055
07-12-2021, 05:58
Naprawdę nikt nie spotkał się z podobnym problemem? W internecie są dziesiątki tematów odnośnie poszarpywania 1.6 hdi/tdci, ale jakoś nikt nie podał konkretnego rozwiązania:/ Tylko domysły i wymiana części na zasadzie może akurat się uda. W warsztacie to samo, proponują wymianę różnych części po kolei, bo komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Mój przypadek jest specyficzny, ponieważ:

- szarpie tylko wtedy, gdy silnik rozgrzewa się i temperatura cieczy przekroczy 60 stopni

- dot. to 1,2,3 biegu

- przy obrotach około 2000 - 2100/min.


Jeśli silnik jest zupełnie zimny to działa idealnie, jeśli osiągnie temperaturę roboczą szarpanie zanika.

Ewidentnie ma to związek z nagrzewaniem się jednostki. Może ktoś miał identyczne objawy i sobie poradził z tym problemem? Byłbym niezmiernie wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.


Może sonda lambda?

Slawko
07-12-2021, 07:07
Naprawdę nikt nie spotkał się z podobnym problemem? W internecie są dziesiątki tematów odnośnie poszarpywania 1.6 hdi/tdci, ale jakoś nikt nie podał konkretnego rozwiązania:/ Tylko domysły i wymiana części na zasadzie może akurat się uda. W warsztacie to samo, proponują wymianę różnych części po kolei, bo komputer nie pokazuje żadnych błędów.nie potrafię Ci odpowiedzieć na to pytanie, ale..... Teraz mam pewność, że coś jest nie tak z dpf'em. Dzisiaj jadąc do pracy znowu włączyło się wypalanie filtra, 5 km od ostatniego wypalaniato raczej nie jest wina DPF'a, tylko jakości spalania. Prawdopodobnie gdybyś usunął DPF'a, to za tobą byłaby jedna wieka chmura czarnego dymu jak ze starego autobusu.

Raczej tu szukaj usterki. Cos Ci się dzieje ze spalaniem w opisanych warunkach.


A to stwierdzenie wypalania, to "na oko" czy jakiś konkretny pomiar, wskazanie itp.?


Bo ja swoim przejechałem juz pond 18k km i tylko raz złapałem na forscanie jak się wypala. Wiele razy miałem podobne objawy jak podczas wypalania, ale po uruchomieniu forscana, nic z tych rzeczy.

kubaw20055
07-12-2021, 07:13
Dpf wypala się na pewno bo wzrasta zużycie paliwa na biegu jałowym, załącza się wentylator chłodnicy i czuć ostry zapach spalenizny wokół auta. Poza tym szarpaniem w określonych warunkach samochód jeździ zupełnie normalnie, obroty na biegu jałowym trzyma idealnie. Zapala bez najmniejszego problemu, nie ma żadnych niepokojących dźwięków, ma moc i przyspiesza bardzo dobrze. Tylko przy delikatnym operowaniu pedałem gazu w warunkach, które opisałem wcześniej występuje to szarpanie (2-3 szarpnięcia w przedziale 2000-2100 obrotów). Na zimnym oraz dobrze rozgrzanym silniku tych objawów nie ma;)

Slawko
07-12-2021, 07:26
Dpf wypala się na pewno bo wzrasta zużycie paliwa na biegu jałowym,A do ile Ci wzrasta? U mnie jak złapałem forscanem wypalanie, to zużycie wzrosło z 0,3 do 0,4 l/h, tyle samo wzrasta jak włączę klimę

kubaw20055
07-12-2021, 07:27
Normalnie mam 0,2/0,3 na dobrze rozgrzanym silniku - podczas wypalania jest 0,6-0,7/0,8.

Slawko
07-12-2021, 07:36
to u mnie tyle nie wzrasta, 0,4 max, no może w porywach na sekundę co kilkanascie-dziesiat sekund do 0,5.

kubaw20055
07-12-2021, 07:40
Odkąd mam ten samochód to tak jest;)

Co do mojej usterki, autoryzowany serwis oczywiście nie widzi najmniejszego problemu. Specjalnie poprosiłem, żeby wszystko sprawdzili podczas wymiany rozrządu. Jeździli i nic nie stwierdzili. Może mieli zbyt ciężką nogę i "przelecieli" przez zakres obrotów, w którym to występuje :roll:

Waterspoon
07-12-2021, 08:06
Aby sterowniki przystąpiły do wypalenia DPF muszą zostać spełnione pewne warunki, takie jak odpowiednia temperatura silnika obroty oraz brak błędów w sterownikach silnika. Jeżeli masz zawalny DPF, a go nie wyczyściłeś, to przy sprzyjających okolicznościach sterowniki próbują przy każdej możliwej okazji wypalić DPF ale nie mogą bo jest zawalony na amen. Ale gdyby DPF był zawalny to wywalałoby błąd lub ostrzeżenie o możliwości zapchania filtra. Jest jeszcze taka możliwość że masz kolego wycięty DPF o czy nie wiesz lub wiesz i palisz przysłowiowego głupa. Przy źle wyciętym DPF nie ma ostrzeżeń i błędów tylko jest padaczka serowników, które chcą wypalić DPF i nie mogą.

kubaw20055
07-12-2021, 08:09
Samochód kupiony w polskim salonie w grudniu 2011 roku, serwisowany cały czas w aso i dpf jest na swoim miejscu, bo gdzie miałby być? Przebieg oryginalny, w pełni udokumentowany, nieco ponad 137 tysięcy.

Waterspoon
07-12-2021, 08:17
Jeśli tak to najprościej i najtaniej dać do wypłukania DPF i ewentualnie wyeliminować tanim kosztem jedną potencjalną przyczynę usterki. Potem szukać dalej, przepływomierz, egr, turbo itd. Ale jeżeli co kilka kilometrów dochodzi do wypalania to DPF jest głównym podejrzanym.

kubaw20055
07-12-2021, 08:21
Na razie dodałem do zbiornika środek do czyszczenia dpf, wyjeżdżę zbiornik i jeśli nie będzie zmian to trzeba będzie wyjąć i wyczyścić w warsztacie. EGR jest nowiutki, oryginał zamontowany w wakacje - ma od tej pory przejechane może 2 tysiące km. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że samochód nie chce pokazać żadnego błędu podczas diagnostyki, co mocno utrudnia sprawę:/

Waterspoon
07-12-2021, 08:35
Nowy EGR był adaptowany ?

kubaw20055
07-12-2021, 08:38
Oczywiście, przez komputer, adaptacja przebiegła bezproblemowo;)

Waterspoon
07-12-2021, 08:43
No to pozostaje czekać czy coś da ten preparat do dpf'a

kubaw20055
07-12-2021, 08:46
Póki co tak, jeszcze jakaś iskierka nadziei się gdzieś tam tli;) Gdyby był mi znany jakiś kod błędu to już prędzej byłoby wiadomo gdzie szukać, a tak to wróżenie z fusów niestety:/ Silnik to francuska produkcja, czyli kierując się stereotypami, problemy z tym związane prędzej czy później muszą się pojawić;)

Waterspoon
07-12-2021, 09:14
Znam osobiście ludzi którzy na tych silnikach zrobili powyżej 600 kkm. Widziałem na własne oczy tłoki i tuleje w silniku z przebiegiem 500 kkm, tylko to trzeba dbać i mieć wiedzę jak to robić :)

kubaw20055
07-12-2021, 09:18
Olej z filtrem wymieniam co około 4 tysiące, filtr powietrza co 2 lata czyli jakieś 8 tysięcy, filtr paliwa od wymiany przejechał może z 10 tysięcy i w październiku wymieniłem na nowy razem z całą obudową, oczywiście oryginał;) Mój roczny przebieg tego samochodu to +/- 4 tysiące. Wszystko wymieniam natychmiast, nawet najmniejszą śrubkę czy spinkę, żeby były zgodne z resztą. Dbam o sprzęt, chyba nawet za bardzo;) Facet podczas badania technicznego patrzy na licznik i nie wierzy, że można rocznie tylko tyle przejechać. Na co dzień jeżdżę Fiestą stąd niewiele kilometrów przybywa w Focusie.

Waterspoon
07-12-2021, 09:31
To super zadbane auto i tym bardzie wkur..... jest każda awaria lub nieodpowiednie działanie podzespołów. Rozumiem to doskonale :)

luckyboy
07-12-2021, 18:37
Ja mam 1.6 HDi z przebiegiem 303tys i szarpał od momentu zakupu (269tys) przy równomiernej stałej prędkości na niskich obrotach 1700-2000, nawet podczas hamowania silnikiem.

Później poszarpywał też podczas ruszania jakby było uszkodzone sprzęgło.

Zauważyłem że kiedy uruchomie silnik dwa razy włączając zapłon to szarpania nie ma i nawet przybywa mocy. Tak samo kiedy dłużej zostawię kluczyk na pozycji zapłonu przed rozruchem [emoji846]

Ostatnio znalazłem opinie że u kogoś winnym szarpania były zużyte styki w kostce wiązki do czujnika ciśnienia paliwa na szynie wtryskowej.

Mam podejrzenia że to jest alternator...

kubaw20055
08-12-2021, 05:48
Wtyczka nie wygląda na uszkodzoną, sprawdziłem podczas wymiany czujnika ciśnienia na listwie. Styki idealne, przewody całe;) Chyba sprawdziłem wszystkie możliwe wtyczki;) U mnie w pracy są Focusy mk4, 1.5 diesel i one też szarpią, a mają po 2 lata:/

luckyboy
08-12-2021, 06:55
Ja jak odpalam silnik dłużej przytrzymując pozycję zapłonu przed rozruchem to szarpania nie mam.

kubaw20055
08-12-2021, 06:59
Ja w okresie zimowym czekam długo, aż zapali się i zgaśnie kontrolka świec żarowych, latem zapalam od razu. Zauważyłem, że to szarpanie nasiliło się gdy temperatura otoczenia spadła poniżej 5 stopni. Nie wiem czy ma to związek z problemem i czy jest to jakiś trop??


A może to zawór turbosprężarki? Wyczytałem, że on też może powodować takie szarpanie/dławienie silnika:

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/07655f85553b.png (https://naforum.zapodaj.net/07655f85553b.png.html)

Tylko jak w garażu stwierdzić czy jest dobry czy nie?

Waterspoon
08-12-2021, 07:24
Mój szarpał tylko raz, patałach wymienił filtr paliwa na jakiś szajsowaty Filtron czy Mann, a że nic innego nie było robione tylko filtr paliwa i oleju, zaraz wiedziałem co jest grane. Zakupiłem ori i jak ręką odjął natychmiast przestał. Teraz tylko ori i żadnego szarpania srebrna strzała gna jak należy.

kubaw20055
08-12-2021, 07:34
Sprawdzę dzisiaj ten zawór i chyba od spodu na gruszce turbiny jest czujnik, też rzucę okiem na niego;) Tych części jeszcze nie sprawdzałem.

Ja filtr paliwa wymieniłem niedawno na kompletny oryginał, bez zmian, czyli "stary" też był w porządku;)

Waterspoon
08-12-2021, 07:52
Tak myślę, czy gdyby to było turbo to chyba powinno dawać błąd np zbyt niskie ciśnienie od zadanego albo przynajmniej błędy przejściowe związane z doładowaniem.

kubaw20055
08-12-2021, 07:54
Mo właśnie największym "problemem tego problemu" jest brak błędów na komputerze:/ Gdyby taki się pojawił byłoby o wiele prościej, a tak muszę szukać po kolei w ciemno:/

Waterspoon
08-12-2021, 08:08
A dawanie w palnik na odcinku 20-30 km z obrotami ok 2500 - 3000 już było ???

kubaw20055
08-12-2021, 08:17
Było, ale nic nie poprawiło i niczego nie pogorszyło;) W poniedziałek będę w trasie to na autostradzie potrzymam go dłużej na wyższych obrotach.

Waterspoon
08-12-2021, 08:49
To dobrze robi na DPF

kubaw20055
08-12-2021, 18:38
Dzisiaj podłączyłem się pod komputer i niestety forscan wyrzucił błąd wszystkich 4 wtryskiwaczy (Programowanie odchylenia wartości wtryskiwacza na granicy maksymalnej). Trochę dziwne, że wszystkie 4 naraz. Czy w tej sytuacji mam już "pozamiatane" i trzeba się wykosztować na nowe wtryski?

Slawko
08-12-2021, 18:58
Ja też mam takie błędy a nic nie szarpie.
Od czasu do czasu kasuję je. Wtedy silnik troszkę lepiej pracuje, tak bardziej płynnie i miękko. Ja wywali błędy to silnik pracuje bardziej twardo, ale nic nie szarpie.
Z tym, że moje wtryski dziś ukończyły 250tys km.

kubaw20055
08-12-2021, 19:00
A czy wtryskiwacz jest w jakiś sposób uszkodzony mechanicznie skoro te błędy się pojawiają? To ja mam w tej chwili połowę Twojego przebiegu. Kiedyś diesel kojarzył się z czymś bardzo trwałym nie do zabicia, teraz to tragedia:/

Slawko
08-12-2021, 19:17
Nie wiem czy moje są uszkodzone. To może być objaw innego uszkodzenia. DPFa mam sprawnego, wypala się co 1000-1200km(na takim przebiegu go przyłapałem, a sprawdzałem co ok 100km). Wypala się do 0% zarówno DPF LOAD jak i DPF SOOT czy jakoś tak. Teraz jak są ujemne temp. to lepiej jeździ niż jak jest ciepło lub gorąco.

Aaa, i moje są od nowości. Jedynie zawieszenie było robione i sprzęgło z dwumasą przy 147tys.

kubaw20055
08-12-2021, 19:20
Tak na szybko rzuciłem okiem jak miałem odpalonego forscana i u mnie jest DPF Load 2%. To mój ma odwrotnie, jeździ lepiej jak jest ciepło, teraz się mu pogorszyło na zimę:/

Slawko
08-12-2021, 19:21
W Twoim przypadku jak masz te błędy i szarpie to możliwe że wtryski są uszkodzone. Spróbuj najpierw zrobić nową adaptację wtrysków po uprzednim jej skasowaniu. Nic nie kosztuje i nie zaszkodzi.

kubaw20055
08-12-2021, 19:23
Czyli to jest to tzw. przyuczanie wtrysków od nowa i przez jakiś czas będą klekotać? Dobrze myślę? No trudno jak okaże się, że wtryski do wymiany to kupię nowe, bo co mi innego zostanie? Jeszcze przychodzi mi do głowy uszkodzenie instalacji elektrycznej wtryskiwaczy. Ale czy to mogłoby być prawdopodobne czy to raczej z cyklu: szansa jedna na milion? :p

Slawko
08-12-2021, 19:26
Tak, chodzi o to przyuczanie.v

kubaw20055
08-12-2021, 19:27
Czyli jak wyzeruję ustawienia dotychczasowych dawek to trzeba trochę pojeździć i hamować silnikiem na biegu?

Slawko
08-12-2021, 19:56
Tak. Poszukaj na forum, jest dokładny opis jak to zrobić.

kubaw20055
09-12-2021, 05:47
Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem, że rozgrzany silnik zaczyna mocno klepać, słychać taki intensywny metaliczny (?) stukot bardziej z prawej strony z przodu, właśnie w przedziale 2000-2100 obrotów, wtedy, kiedy występuje to szarpanie. Występuje to na 1,2,3 biegu przy mocniejszym dodaniu gazu:/ Na dodatek spalanie na biegu jałowym nie wynosi już 0,2-0,3L tylko 0,5-0,7. Czyli ewidentnie któryś wtrysk/wtryski chcą już odejść na emeryturę? Niestety wydaje mi się, że w domu tego nie ogarnę. Czy jeden wadliwy wtryskiwacz może spowodować błędy wszystkich pozostałych czy raczej to mało realne? Trzeba szykować pieniążki na wtryskiwacze i odwiedzić diesel serwis (do aso raczej nie pojadę, bo skasują mnie nieźle znając ich), ale to dopiero w styczniu bo dopiero co robiłem rozrząd i też niemało to kosztowało. Już mam za sobą kompletne sprzęgło, rozrząd i teraz to...
W sumie to trochę żałosne, że przy takim przebiegu lecą wtryski. U mnie najprawdopodobniej jest siemens, w nowszych rocznikach chyba zmienili producenta. Czy musze koniecznie kupić siemensa czy mogę zastosować innego producenta (jeśli taki występował)?

luckyboy
09-12-2021, 06:35
Dzisiaj podłączyłem się pod komputer i niestety forscan wyrzucił błąd wszystkich 4 wtryskiwaczy (Programowanie odchylenia wartości wtryskiwacza na granicy maksymalnej). Trochę dziwne, że wszystkie 4 naraz. Czy w tej sytuacji mam już "pozamiatane" i trzeba się wykosztować na nowe wtryski?Cztery na raz to podejrzane, chociaż wtryskiwacze Siemensa są nietrwałe dlatego kupiłem Peugeota z tym silnikiem, bo jest na Boschu.Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem, że rozgrzany silnik zaczyna mocno klepać, słychać taki intensywny metaliczny (?) stukot bardziej z prawej strony z przodu, właśnie w przedziale 2000-2100 obrotów, wtedy, kiedy występuje to szarpanie. Występuje to na 1,2,3 biegu przy mocniejszym dodaniu gazu:/ Na dodatek spalanie na biegu jałowym nie wynosi już 0,2-0,3L tylko 0,5-0,7. Czyli ewidentnie któryś wtrysk/wtryski chcą już odejść na emeryturę? Niestety wydaje mi się, że w domu tego nie ogarnę. Czy jeden wadliwy wtryskiwacz może spowodować błędy wszystkich pozostałych czy raczej to mało realne? Trzeba szykować pieniążki na wtryskiwacze i odwiedzić diesel serwis (do aso raczej nie pojadę, bo skasują mnie nieźle znając ich), ale to dopiero w styczniu bo dopiero co robiłem rozrząd i też niemało to kosztowało. Już mam za sobą kompletne sprzęgło, rozrząd i teraz to...
W sumie to trochę żałosne, że przy takim przebiegu lecą wtryski. U mnie najprawdopodobniej jest siemens, w nowszych rocznikach chyba zmienili producenta. Czy musze koniecznie kupić siemensa czy mogę zastosować innego producenta (jeśli taki występował)?Wymieniałes regulator ciśnienia paliwa na pompie, zawór ZME?

kubaw20055
09-12-2021, 06:39
Wymieniłem czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej. A ten na pompie gdzie konkretnie się znajduje? Będę w stanie sam to zrobić? Zanim wyłożę kasę na wtryski to mógłbym podmienić najpierw ten czujnik, może akurat to okaże się przyczyną?

Czy to jest to? Jak to się odkręca?
To wymienia się całe razem z tymi rurkami czy tylko "połówkę" z wtyczką?

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/6ace54376bf9.png (https://naforum.zapodaj.net/6ace54376bf9.png.html)

luckyboy
09-12-2021, 07:31
Ja mam pompę Boscha więc to wygląda trochę inaczej więc nie wskaże ci że to jest to kropka W każdym razie kiedy grają wtryski przy dodawaniu gazu to bardzo często jest winny regulator ciśnienia paliwa on też często chrobocze jak jest niesprawny gra kropka skoro wszystkie cztery wtryski nagle zgłosiły parametry poza tolerancją to może nie dostają odpowiedniego ciśnienia paliwa i nie starcza już korekty. Ten zawór kiedy jest zatarty uszkodzony odpowiada właśnie zagranie wtryskiwaczy za braki mocy za szarpanie. Być może u ciebie będzie z drugiej strony czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej.

luckyboy
09-12-2021, 07:34
Poszarpywanie przy ruszaniu które objawia się jakby było zużyte uszkodzone sprzęgło to też właśnie niedomaganie tego zaworu. Tak samo jak falowanie obrotów na wolnych obrotach.

Mój zawór kosztuje 400 zł więc na razie jeszcze się wstrzymuje z wymianą. Co istotne to dodatki do paliwa które poprawiają smarność mają wpływ na to szarpanie więc z dużą dozą prawdopodobieństwa u mnie to może być on.

kubaw20055
09-12-2021, 07:34
Jeśli stoję przed maską to mam to z tyłu po lewej stronie w okolicach zbiornika płynu chłodniczego, na rogu silnika w górnej części. Wygląda tak samo jak to na zdjęciu. Gdyby to był ten zawór to byłbym szczęśliwy;) Pytanie tylko czy wymienia się połówkę z wtyczką czy wszystko z tymi rurkami?

Slawko
09-12-2021, 07:46
czy to jest to czy co innego to możesz sprawdzić w forscanie. Parametr ciśnienie na listwie i oczekiwane ciśnienie na listwie. Jedno pokazuje jakie ciśnienie jest na listwie/pompie a drugie jakiego oczekuje sterownik. Duża różnica, to coś nie tak, mała, to nie ta droga.

kubaw20055
09-12-2021, 08:06
Zamówiłem ten zaworek, cena zabija...

https://ford.sklep.pl/product-pol-22245-zawor-regulacji-cisnienia-pompy-wtryskowej-Ford-1-6-TDCi-SOHC-R.html

Komputer podłączę jeszcze dzisiaj i sprawdzę odczyty.

Jednak wymienia się tylko "połówkę", czyli wtyczka i 2 śruby i po wymianie;)

Slawko
09-12-2021, 08:09
ford.7zap mówi że to jest zawór par paliwa
https://ford.7zap.com/pl/car/53/6.1112/17/1553/15427/67102/ poz. 9P936

kubaw20055
09-12-2021, 08:14
No to już nie wiem, na pompie już nic innego nie ma, tylko ten zawór:/

drk001
09-12-2021, 12:06
Tylko przy delikatnym operowaniu pedałem gazu w warunkach, które opisałem wcześniej występuje to szarpanie (2-3 szarpnięcia w przedziale 2000-2100 obrotów). Na zimnym oraz dobrze rozgrzanym silniku tych objawów nie ma;)

Mam identyczne objawy zaraz po ruszeniu na zimnym silniku, na pierwszym biegu. Pożniej to ustaje. Nic z tym nie robię.

DPF wypala mi się regularnie - na jałowym biegu mam spalanie 0,8l.

Meniumeh
09-12-2021, 12:47
Ja mam podobnie. Szarpie w okolicy 1800-2000 obr przy w miarę stałej jeździe. Najbardzie odczuwalne to jest 2 i 3 bieg. Jak sie rozgrzeje po okolo 1 km jazdy to mu przechodzi. Jest to minimalne poszarpywanie jakby ślizgało się sprzegło. W praktyce prawie nie utrudnia życia.

Regulator wysokiego ciśnienia wymieniałem bo zaślepienie EGR nie pomogło. Po wymianie jest lepiej bo na cieplo dużo lepiej chodzi i nie szarpie. Auto bez dpf bo mam silnik 1.8 TDCI.

Czy po wymianie regulatora wysokiego ciśnienia trzeba robić jakąś adaptacje?

W Kuga 2.0 Tdci jak szarpało to cały czas ciepły zimny w okolicy 2000 obr na każdym biegu.Tylko tam szarpanie to było jakby chwilowe odcinanie paliwa takie bardziej gwałtowne impulsy jakby ktoś na ułamek sekundy naciskał hamulec. Tam pomogło zaślepienie EGR.

Niestety oczytalem sie o tym szarpaniu na forum Forda, Peugota i Citroena tyle że stwierdzilem wade wrodzoną w sterowniku albo jakis inny czuły element.

Bo jak to jest ze tyle ludzi ma z tym problem i nikt nie ma rozwiązania?

Niestety widzę że i w 1.6 tdci to sie powtarza bo ten sam producent.

Jakie masz szarpanie? Łagodne jak ślizganie sprzęgła czy takie krótkie mocne impulsy?

drk001
09-12-2021, 18:13
U mnie jest gwałtowne szarpnięcie jakbyś mu odciął paliwo. Ale doslownie po kilkuset metrach i lekkiej przygazówce nie ma tematu.

Meniumeh
09-12-2021, 18:28
Czyli tylko na zimnym to masz i lekkie rozgrzanie powoduje że problem znika ?

To potwierdza ze ta rodzina silników ma coś nie tak wlasnie z jazda na zimnym silniku zaraz po odpaleniu.

Moze komuś to przeszło po chipie ?

drk001
09-12-2021, 19:05
Tylko po ruszeniu. Przez jakieś kilkaset metrów jak wyjeżdzam z parkingu pod blokiem na jedynce to mnie szarpie. Poźniej już nie. A do zagrzania silnika jeszcze daleko.

kubaw20055
09-12-2021, 19:11
To u mnie jest odwrotnie, na zimnym jest idealnie - można jechać bez jakiegokolwiek szarpnięcia, jak tylko łapie temperaturę, zaczyna się czkawka pomiędzy 2-2100 obrotów i nie jest to jednorazowe szarpnięcie, jeśli będę trzymał gaz pomiędzy tymi obrotami to szarpie non stop:/ Oczywiście można dać więcej gazu i szarpania nie ma, ale to nie rozwiązuje problemu.

Slawko
09-12-2021, 19:26
A sprawdźcie jeszcze rurki podciśnieniowe od turbo i EGR.

Bump: Pod filtrem oleju taka biała i czarna częściowo owinięta sreberkiem oraz na ostatnim zdjęciu jedna z tych rurek jest połączona z zaworem turbo(chyba pierburg). Tam czasami bywa luźno.

Meniumeh
09-12-2021, 20:30
To jest jakis wspolny problem dla 1.6 1.8 2.0 Tdci i 1.6 2.0 HDi . To wszystko wspólna konstrukcja a żadne ASO nigdy tego nie naprawiło i o dziwo nikt jakby nie widział problemu to jest on przenoszony przez kolejne lata w następnych silnikach.

kubaw20055
10-12-2021, 06:02
Hej, na zawór muszę zaczekać do przyszłego tygodnia (jest na zamówienie). Zauważyłem dzisiaj, że ten metaliczny dźwięk pojawia się tylko przy obrotach właśnie 2-2100/min.
Wydaje mi się, że jest trochę mniej intensywny niż do tej pory (efekt działania środka, który wlałem do baku?). Uściślając:

- silnik zaczyna się rozgrzewać, przy obrotach jak 2-2100 pojawia się ten metaliczny dźwięk (i tylko w tym zakresie) i szarpie.

Jak jest zimny, działa idealnie bez szarpnięć, nie słychać żadnych niepokojących dźwięków, po prostu idealnie;)

Czy ten klekot może powodować właśnie ten zawór na pompie?

Meniumeh
10-12-2021, 09:22
Z lektury internetu na setkach stron z tym problemem szarpania powtarzały się 3 warianty.

1. Powymieniali ludzie części za kilka tysiecy złotych i problem nie ustał. Turbina, wtryski, nastawnik turbo, czujnik kopipwania turbo, egr, wtryski, MAP sensor, MAF sensor itd. aż się poddali.

2. Część z nich zaślepiła EGR i problem zniknął. Ja robiłem wykres EGR podczas szarpania i nie było skokowej pracy ale po zaślepieniu spokój.

3. Spotkałem dwa przypadki na forum Citroena i Peugota gdzie ludzie napisali o tym zaworku / regulatorze wysokiego ciśnienia. Twierdzili, że im to pomogło.


Zaślep EGR jak Ci ten zaworek/regulator nie pomoże. Tylko tyle Ci zostało.

kubaw20055
10-12-2021, 09:35
W silniki 8V można tak zrobić? Nie zabije to dpf'a? EGR jest nowy i raczej dawałby o sobie znać cały czas, a nie tylko w tym wąskim zakresie obrotów. Skąd ten metaliczny dźwięk po rozgrzaniu i tylko przy tych obrotach? :/

Meniumeh
10-12-2021, 10:24
To że dzieje sie to tylko w tym zakresie obrotow to jest wypadkowa kilku rzeczy i parametrów które niefortunnie razem wzięte powodują szarpanie na skutek nieprawidłowości moze tylko jedneho elementu.

Na próbę możesz zaslepić EGR bo nic się nie stanie po 100km jazdy a zobaczysz czy to coś da. Proste i tanie. Mimo ze nowy EGR to przyczyna moze byc sam fakt jego otwarcia a wlasnie przy jezdzie ze stala predkoscia on sie otwiera.

Jak to pomoże to zawsze możesz oddać zaworek jak nie odpakujesz.

Slawko
10-12-2021, 11:11
Zawór EGR to jedno ale nie wszystko. Jeszcze dochodzi chłodnica i "kierownica" którą steruje zawór pierburg(identyczny jak od turbo) sterowany podciśnieniem.

kubaw20055
10-12-2021, 11:31
A odpięcie samej wtyczki EGR'a coś da? Mogę to zrobić pod pracą i tak pojechać do domu. Nic złego nie będzie się działo? Pewnie wywali jakiś błąd albo awaria silnika natychmiast serwis:roll:

daaro
10-12-2021, 14:01
Nic się nie będzie dziać oprócz kontrolki check.

Meniumeh
10-12-2021, 17:03
Zawór EGR to jedno ale nie wszystko. Jeszcze dochodzi chłodnica i "kierownica" którą steruje zawór pierburg(identyczny jak od turbo) sterowany podciśnieniem.


Ty piszesz o przepustnicy ?

Slawko
10-12-2021, 17:16
Tak, ale tej przy EGR. Nie tej od przyspieszania :)

Meniumeh
10-12-2021, 17:21
Nic się nie będzie dziać oprócz kontrolki check.

Nie pamietam tylko czy po odpieciu byla pelna moc dostepna czy do 3000tys obr bylo normalnie a powyzej 3 tyś wlaczylo tryb awaryjny?

Jak dalem blaszke w 2.0 Tdci w Ford Kuga 2009r i 1.8 Tdci w Focus 2009r to nie wywalało żadnego błedu. Tylko blaszke dać i jeździć.

daaro
10-12-2021, 21:03
Tak jak napisalem wcześniej.
Kontrolka i basta.
Ja mam blachę ale zanim założyłem blachę kilka dni jeździłem z odpiera wtyczką.
Zaslepilem prewencyjnie.
Wcześniej żadnych szarpań czy innych negatywów nie bylo

Meniumeh
10-12-2021, 21:17
No to kolega już wszystko wie. Jutro pewnie zrobi testy i napisze nam jakie efekty.

kubaw20055
12-12-2021, 09:57
Hej, a czy takie objawy mogą dawać też spalone świece żarowe? Gdzieś wyczytałem, że też silnik może poszarpywać, ale nie wiem czy nie działoby się wtedy tak cały czas, a nie tylko w określonych warunkach?

gibaj
12-12-2021, 10:08
możliwe ale chwilę dopóki nie osiągnie temp

kubaw20055
12-12-2021, 10:17
No to świece chyba odpadają bo u mnie na zimnym właśnie jest wszystko super;)

Wtyczka EGR odłączona - dalej jest czkawka na rozgrzanym silniku (2-2100 obrotów), więc to chyba raczej nie jego wina?

kubaw20055
15-12-2021, 05:51
W poniedziałek przejechałem prawie 400 km, większość autostradą na wysokich obrotach, zdarzyło się, że szarpnął, ale mniej odczuwalnie nawet na 6 biegu:/

Wczoraj przyszedł zawór, wymieniłem, jadę dzisiaj do pracy - dalej te same objawy. 5 stówek w plecy...

Ręce opadają:/

Pewnie wszystkie wtryski do wywalenia:/

A może to czujnik temperatury, skoro dzieje się tak tylko wtedy, kiedy silnik nabiera temperatury? Zimny i mocno rozgrzany działa prawidłowo. Jeśli ten trop byłby dobry to który mógłby to być czujnik?

Albo jeszcze przepływomierz? Czujnik położenia wału? Nic mi już nie przychodzi do głowy.

Meniumeh
15-12-2021, 10:15
Przeplywomierz jak wypnoesz wtyczke to pojedzie i może przestanie szarpac jednak to zmienia dawki paliwowe bo jedzie w trybie ograniczonej mocy i ma jakby inna mape paliwową. Problem szarpania moze byc wtedy zamaskowany ale winowajcą nie koniecznie bedzie przepływomierz.

Czujnik temperatury można badać pd odpalenia do 90 stopni. Najlepiej w formie wykresu i wiadomo Forscan lub coś innego do zapisu wykresu. Wtedy podczas szarpania mozna zerknac jaką temp pokazuje i przy jakiej przestaje. Odpięcie czujnika temp znow zmienia dawki i może maskować problem. Znów 100% pewnosci bedzie dopiero po podmianie czujnika. Tak mi sie zepsuł w Seat Leon ale wtedy nie pokazywal poniżej 0 syopni i nie chciał palić.

Jest jeszcze czujnik temp powietrza dolotowego czesto wbudowany w przepływomierz.

Czujnik polozenia wału tu raczej odpada.

Ja bym kupował teraz tylko używane czujniki bo zazwyczaj są dobre a i dużo tańsze. Przepływomierz za 50zł do Kugi kupiłem i jezdzi 3 lata już a nowy zwoadomo ile.

kubaw20055
15-12-2021, 10:21
Tak naprawdę to może być cokolwiek. Nie widzę nic innego jak znaleźć kogoś, kto zna dobrze silniki hdi i spojrzy fachowym okiem nie wymieniając po kolei wszystkiego jak leci, bynajmniej nie mam na myśli aso:/ No trudno, teraz się tym nie zajmę, dopiero w styczniu;)

kubaw20055
15-12-2021, 16:30
Hej, dzisiaj w pracy pomyślałem sobie raz kozie śmierć. Odłączyłem jeszcze raz wtyczkę od EGR'a i chyba znalazłem tego skurczybyka psotnika!
Przez całą drogę ani razu nie miał czkawki, specjalnie przyspieszałem, żeby "to" się zadziało i nic. Płynnie przechodzi przez cały wykres obtotów.

Zauważyłem, że:

- silnik pracuje ciszej
- pracuje jakoś tak bardziej miękko
- nie telepie nim jak wcześniej
- nie dymi
- trzyma temperaturę normalnie jak z podłączoną wtyczką EGR'a
- został ten metaliczny klekot, ale tylko jak mocniej depnę na gaz (sprawdziłem, firmowe Focusy mają podobny dźwięk, więc chyba tu akurat tttm)

Zapaliła się tylko kontrolka silnika, ale bez komunikatu natychmiast serwis.

W związku z tym chcę go mimo wszystko zaślepić. Kupno drugiego nowego w tym roku odpada, a ze sprzedawcą nie zamierzam się szarpać.

I teraz pytanie, kupić blaszkę z otworem, żeby było choć trochę przepływu spalin czy zamontować litą blaszkę?

Czy wystąpią jakieś negatywne konsekwencje jeśli założę litą blaszkę?

https://allegro.pl/oferta/597-zaslepka-egr-ford-citroen-vol-1-4-1-6-tdci-hdi-8561963314

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-egr-citroen-peugeot-ford-1-4-1-6-hdi-tdci-8561971076


Przy blaszce z otworem EGR musi być w 100% sprawny, czy może się delikatnie nie domykać? Czy trzeba kupić mimo wszystko nowy i wtedy wstawić blaszkę?

wawrzyc
15-12-2021, 18:41
Ja bym nie montował żadnych blach. Auto po to zostało wyposażone w ten element aby on działał. Chcesz zaoszczędzić kup używkę, być może będziesz musiał kupić że dwie żeby znaleźć działająca. (Na szczęście są darmowe zwroty) Po zakupie ładnie wyczyść i spróbuj. Używki egrow są tanie i jak się trafi na działającą to potrafi działać długie lata. Nie rozumiem usuwania wyposażenia samochodu takiego jak np. DPF, ugr,katalizatory. Przecież jak naprawi się problem to wszystko działa i niczym nie trzeba się martwić. A przynajmniej nasze płuca odetchną a i tak powietrze w miastach to syf. Ja na twoim miejscu wyczyścił bym lub podmienił czujnik w listwie wtryskowej. Potrafi płatać podobne figle.

kubaw20055
15-12-2021, 18:55
Czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej już wymieniłem. EGR założyłem nowy za niemałe pieniądze, do tego teraz ten zawór na pompie i kwota robi się już niemała:/ Ten element chyba ktoś stworzył przede wszystkim po to, żeby samochód miał "kulę u nogi". Nie wiem czy na 100% zastosuję blaszkę, muszę pomyśleć, co zrobić:/ Ale szczerze mam dość szarpania się z tym silnikiem i wymieniania co chwilę części przy przebiegu rocznym tego samochodu rzędu 4 tysięcy km ;)

Slawko
15-12-2021, 20:08
Ale szczerze mam dość szarpania się z tym silnikiem i wymieniania co chwilę części przy przebiegu rocznym tego samochodu rzędu 4 tysięcy km bo niepotrzebnie wymieniasz niektóre rzeczy. Zupełnie jak ja z moim byłym escortem. Miał jedną przypadłość którą próbowałem usunąć. Wymieniłem pół samochodu a usterki nie usunąłem. W sumie przez pierwsze trzy lata dołożyłem do niego prawie drugie tyle co kosztował. To był 4 latek jak kupiłem, w końcu olałem i przez następne lata kosztował mnie ok. 500-1000 zł rocznie, w tym koszt materiałow eksploatacyjnych typu oleje, klocki, rozrząd tarcze, filtry itp. itd. (robocizna moja)

Meniumeh
15-12-2021, 20:19
Ja proponuje porzucić ambicję żeby bylo wszystko jak z fabryki. Trzeba poprawić producenta jak coś spierniczył i cieszyć się jazdą.

Do rzeczy. W trzech autach zaślepiłem EGR pełną blaszką i nie było nigdzie problemu z błędem Check ani z DPFem.

Zamontuj pełną blaszkę a dziurke fi 6 zawsze możesz sobie wywiercić potem jakby wywalał błąd.

Dodatkowo można podjechać do speca od chiptuningu lub elektronika i wyłączy Ci EGR całkowicie i po problemie wyskakujących błędów. Blaszke wtedy też dobrze dać dla świętego spokoju gdyby jednak była tam jakaś nieszczelność po wyłączeniu.

Na Youtube znajdziesz filmiki o zaślepianiu EGR w 1.6 Tdci. Pokazują gdzie dać blaszke i co zrobić żeby błędu nie pokazywał.

Co do metalicznego dźwieku to mozliwe że 8 zaworowe głowice tak mają. U mnie jest 8V i zwłaszcza na niedogrzanym silniku po mocniejszym wciśnięciu gazu słychać jak zawory grają i dźwięk silnika jest inny. Twoj silnik też jest 8 zaworowy.

Kurde tyle kasy poszło a chiptuning by zrobił za to spokojnie i wiecej frajdy z jazdy.

Jak to sie stało, że odpiołeś wtyczke EGR i dalej szarpał na początku. Czyżbyś przejechał za krótki odcinek i nie zdążył się adaptować do nowych warunków pracy?

Chyba jeden z wielu tematów o szarpaniu zakończony sukcesem.

kubaw20055
16-12-2021, 05:55
Dzisiaj 2 dzień testowania i przez całą drogę do pracy (ponad 20km) wszystko w jak najlepszym porządku. Silnik jakby lepiej ciągnie od samego dołu i pracuje bardziej miękko. Spalanie nie uległo zmianie, temperatury chyba nawet nabiera szybciej niż zwykle.
Zastanawiałem się co z tym zrobić i resztkami "dobrej woli" zamówiłem egr z przebiegiem 12 tysięcy km z w miarę świeżego samochodu (żona jak zobaczy, że znowu coś kupiłem do auta to mnie chyba rozszarpie). Jeśli on będzie sprawny to wstawiać blaszkę i mieć z tym spokój czy nie? Co zrobić?

Poprzednim razem po odpięciu wtyczki nie było różnicy, nie wiem, może był "zawieszony" w jakimś stopniu otwarcia?

Meniumeh
16-12-2021, 06:13
Oddaj te czesci co możesz i zrob miesiąc testów z zaślepionym EGR. Polubisz to i zostawisz zapewne. Nic sie od tego nie popsuje.

Szkoda ze tego zaworka za 500 nie mozesz juz oddac.

kubaw20055
16-12-2021, 07:00
No teraz już trudno, muszę żyć z tym zaworem, mój też w takim razie był dobry, będzie na zapas w razie czego;) EGR jak przyjdzie od razu wyczyszczę, blaszkę zamówiłem litą bez otworów. Pojeżdżę tak, zobaczę jak będzie. Jeśli EGR będzie się przycinał to i tak po zaślepieniu i podłączeniu wtyczki będzie szarpał?

Meniumeh
16-12-2021, 08:08
Nie bedzie szarpał. U mnie szarpało to nie czyścilem EGR mimo ze komputer pokazywał zakres otwarcia od 0 do 95% . wsadzilem blaszke , wtyczka podpięta do EGR. Komputet mysli że ma go podlaczony i jest szczęśliwy a jezdzisz sobie z blaszką i też jesteś szczęśliwy.

Ale Ty zampntowaleś już nowy EGR i on musi działać dobrze. Rzecz w tym że to nie sam zawór EGR jest problemem. Jednak jego odlaczenie lub blaszka blokuje przepływ powrotny spalin a to wpływa pośrednio na inne parametry powodując że silnik pracuje wtedy dobrze. To moga być zbyt idealne lub wąskie przedziały w algorytmie działania komputera i zaczyna szarpać.

Auta z przebiegiem 30 tyś. 60 tys też miały ten problem bo naczytałem się o tym sporo.

kubaw20055
16-12-2021, 08:13
Kurcze, zamówiłem blaszkę litą, ale do tego egr'a gość na allegro mi doradza tą z otworem i co teraz?

Slawko
16-12-2021, 08:30
i co teraz? wiertło, wiertarka i dalej juz wiesz co. Gorzej w druga stronę :)

Meniumeh
16-12-2021, 08:46
Dokładnie. Załóż pełną i pojeździć. Jak bedzie ok to zostawić a jakby wywalało check to zrobić dziurke i zobaczysz czy pomoże w czymś.

Musisz troche wrzucić na luz. Niech emocje opadną i bedzie dobrze. Nie ma co się nakręcać za bardzo.

kubaw20055
16-12-2021, 08:59
Ok, dzięki za wszystkie porady;) Mam tylko nadzieję, że nie "ubiję" czegoś przez tę blaszkę;)

konieczko5
16-12-2021, 11:12
...

kubaw20055
17-12-2021, 11:54
Teraz jeżdżę Focusem codziennie do pracy i w końcu nie muszę puszczać wiązanki pod nosem i się wściekać, że nie działa tak jak powinien. EGR jest już w paczkomacie, poleci od razu do nafty na kilka dni, blaszka powinna być po niedzieli to podziałam z tym;) Kupiłem całą, ale mimo wszystko się zastanawiam czy nie wywiercić od razu chociaż 1 małego otworu?

konieczko5
17-12-2021, 12:36
...

kubaw20055
17-12-2021, 12:43
W sumie masz rację, jeśli będzie konieczność to się zdemontuje i nawierci;) Nawet nie trzeba nic demontować, wystarczy poluzować 2 śruby. Blaszka jest tak skonstruowana, ze można ją wraz z uszczelkami wsunąć na miejsce;)

luckyboy
17-12-2021, 13:57
Próbowałeś odpalać silnik z dłuższym oczekiwaniem na zapłonie o kilka sekund?

Ja odkąd tak robię to nie miałem szarpania. Ostatnio odpaliłem standardowo i zaczął "kangurzyć". Uruchomiłem go ponownie na światłach i jak ręką odjął.

luckyboy
17-12-2021, 14:00
W sumie masz rację, jeśli będzie konieczność to się zdemontuje i nawierci;) Nawet nie trzeba nic demontować, wystarczy poluzować 2 śruby. Blaszka jest tak skonstruowana, ze można ją wraz z uszczelkami wsunąć na miejsce;)Zaślepienie EGR wyrzuci błąd, bo będzie większy przepływ powietrza na przepływomierzu.
Za 200-250 trzebaby EGR usunąć z kompa...

kubaw20055
17-12-2021, 20:44
Różnych kombinacji już próbowałem, zmieniłem styl jazdy bez efektu, dopiero odlaczenie wtyczki egr pomogło. Mam teraz mały mętlik w głowie, chociaż ktoś pisał, że nie miał błędów. Natomiast gdyby takie się pojawiły to czy zrobienie tego otworu w blaszce poprawiloby drożność tego zaworu na tyle, żeby błąd już się nie pojawil czy raczej to loteria?

daaro
17-12-2021, 21:16
Żadnego błędu nie ma po zaślepieniu blachą.
Jedynie po zaślepieniu co zrobiłem to jak dobrze pamiętam to adaptacja EGR w forscan

kubaw20055
23-12-2021, 16:49
Zamontowałem dzisiaj blaszkę i inny EGR, ale nie jest to szybka "robota".

Z demontażem EGR'a walczyłem prawie 1,5 godziny, ale wyszedł bez użycia narzędzi. Żeby dostać się do miejsca, w którym chcemy zamontować blaszkę trzeba zdemontować podstawę filtra paliwa i wówczas są dostępne 2 śruby "8". Poszło gładko. Nowy egr porządnie wyczyściłem, poskładałem w całość, przykręciłem gdzie jego miejsce. Zauważyłem, że dopóki nie zrobimy adaptacji forscanem to słychać silniczek egr, który "próbuje się ustawić"? Po zrobieniu adaptacji i skasowaniu błędów silniczka już nie słychać i nie świeci się kontrolka silnika. Odpaliłem kilka razy na próbę, ale nie jeździłem jeszcze.
Oczywiście, żeby nie było kolorowo to zauważyłem, ze na biegu jałowym coś jakby grzechocze (ale to chyba nieodpowiednie słowo) lub wpada w wibracje i rezonans. Słychać to na samym dole silnika w nadkolach tuż przy samej ścianie grodziowej, bardziej z prawej strony. Jak podniosę trochę obroty to tego nie ma. może wiecie, co to może być? Dzisiaj już nie potrafiłem opanować nerwów, trzasnąłem maską i poszedłem do domu...

daaro
23-12-2021, 18:12
To morze być pompa ukladu chłodzenia.
Częsty przypadek w tym silniku.
Jak jest zimno to się czasem u mnie zdarza ze rzęzi

kubaw20055
23-12-2021, 18:21
Kompletny oryginalny rozrząd ma przejechane niecałe 700 km, dopiero co wymieniłem w aso:/ Już mam takie nerwy do tego samochodu, ze czasem nawet nie chcę już na niego patrzeć:/

Slawko
23-12-2021, 18:31
Słychać to na samym dole silnika w nadkolach tuż przy samej ścianie grodziowej, bardziej z prawej strony. Jak podniosę trochę obroty to tego nie ma. mam coś podobnego i tylko na wolnych obrotach. Najbardziej to słyszę we wnęce na nogi pasażera gdzieś przy BCM. Niestety, zawsze zapominam sprawdzić z zewnątrz jak już dojadę na miejsce. A jak pamiętam to znowu nic nie słychać. Na zimnym nic nie słychać. Taki dziwny dźwięk jakby jakieś kółko blaszane się obijało/tarło.

kubaw20055
23-12-2021, 18:36
To chyba mamy takiego samego świerszcza. Chyba teraz odpuszczę i na wiosnę zdemontuję osłonę pod silnikiem, włączę go i popatrzę, co się dzieje.

Waterspoon
23-12-2021, 18:40
Na pierwsze zdjąć pasek osprzętu i odpalić na kilka minut. Jak przestanie to napinacz albo sprzęgło alternatora lub pompy klimy.

Slawko
23-12-2021, 18:43
Problem w tym, że to nie zawsze jest. Na pewno nie sprzęgło klimy ani sama klima. To zdążyłem sprawdzić.

Waterspoon
23-12-2021, 18:51
Nie zawsze ale od najprostszych rzeczy trzeba zacząć sprawdzać aby nie kręcić rozrządu ponownie bez sensu. Zdjęcie paska chwila a info bezcenne. Nie wiem czy w 1.6 TDCI jest koło pasowe dwumasowe, bo jak jest to przy większych przelotach też lubi chrąszczyć.

kubaw20055
23-12-2021, 19:01
Ja chciałem wymienić koło pasowe podczas wymiany rozrządu, ale sprawdzili i powiedzieli, że jest w bardzo dobrym stanie. Patrzyłem od góry i dźwięk ewidentnie nie pochodzi z koła pasowego, alternatora, w każdym razie nie widzę związku z ruchem paska osprzętu. Ewidentnie coś wpada w taki jakby rezonans podczas pracy silnika, a 8v trochę jednak trzęsie. Tak jak pisałem wcześniej, musze zrzucić osłonę i popatrzeć od dołu na włączonym silniku, co to może być.

Waterspoon
23-12-2021, 19:13
Takie dźwięki są najgorsze do zlokalizowania.

kubaw20055
23-12-2021, 19:43
W sumie posprawdzam co się da przy okazji wymiany alternatora. Wnerwia mnie już strasznie to pulsowanie swiatel, zastosuje alternator 150 zamiast 120A.

kubaw20055
26-12-2021, 19:47
Hej, niestety wracam z tą samą usterką :?

Niestety zaślepienie pełną blaszką nie zmieniło kompletnie niczego. Dzisiaj jechałem do rodziców i nadal są te same objawy: nabiera temperatury, obroty 2-2100 i czkawka plus ten klekot.

Złapałem takiego nerwa, że aż wstyd było w święta tak mówić pod nosem, ale co zrobić...

Stanąłem na poboczu, maska do góry i odłączyłem wtyczkę egr'a. Ruszyłem, objawów zero i ten klekot o 80% mniejszy.

Z czym ten egr jest jeszcze zintegrowany skoro dalej tak się dzieje? Zaślepka nic nie zmienia niestety (pól dnia roboty na darmo). Co to może być, mi już kończą się scenariusze.

Jak tylko odłaczę wtyczkę wszystko jest w porządku :?

kubaw20055
27-12-2021, 05:41
Dzisiaj jadę do pracy (wtyczka egr odłączona) i szarpał bardzo mocno cały czas, kontrolka silnika nie zaświeciła się:/ To co, przepływomierz się "skończył"?

Chyba zacznę zastanawiać się nad pozbyciem tego sprzętu i kupię jakąś możliwie najprostszą benzynę bo nie mam już cierpliwości do tego auta:/

Waterspoon
27-12-2021, 06:09
Dawno pojechałbym do dobrego ASO taniej by wyszło nie wiem na co czekasz tyle czasu.

kubaw20055
27-12-2021, 06:26
Byłem już z tym kiedyś w aso i nie stwierdzono usterek. Myślę, że aso to nie jest najlepsze rozwiązanie. Może ktoś kojarzy serwis silników hdi w Nowym Sączu, który zna się na rzeczy?

Slawko
27-12-2021, 07:01
a wtryski sprawdzałeś? kompresję?

spróbuj jeszcze sprawdzić na wykresach jak zachowują sie wtryski kiedy szarpie.
EGR itp wróc do fabryki czyli usuń te wszystkie wynalazki co pomontowałeś.

kubaw20055
27-12-2021, 07:12
Ja się na tym nie znam, muszę odwiedzić jakiś serwis. Dzisiaj na pewno blaszka zostanie usunięta, zobaczę czy są jakieś błędy. Sprawdzę jeszcze czy nie spadł przypadkiem wężyk podciśnienia z rury od filtra powietrza, w której jest zamontowany przepływomierz. Więcej sam nie zdziałam już:/

daaro
27-12-2021, 12:28
Gdzie dokładnie zaslepiles?

Widzę że sam nie ogarniesz.
Korzystałem kilkanaście lat temu z usług pana Władka z Moszczenicy.
Znajdź namiary.
Nie zaszkodzi pogadać.
Diesel Serwis" Mechanika Pojazdowa Włodzimierz Socha

kubaw20055
30-12-2021, 05:38
Hej,

było zaślepione w miejscu "A" z wcześniejszych rysunków, przed zaworem.

Naprawiłem wóz sam = czujnik wałka rozrządu...

Wcześniej wymieniłem i adaptowałem jeszcze MAF i było bez zmian.

Do samego końca brak jakichkolwiek błędów:/

Slawko
03-01-2022, 07:33
Naprawiłem wóz sam = czujnik wałka rozrządu...trochę to dziwne, bo on bierze udział tylko podczas rozruchu, aby ustalić który tłok jest jednocześnie w trybie sprężania i GMP, a później nie ma wpływu na pracę silnika.

kubaw20055
03-01-2022, 08:12
Jak się czasem okazuje, usterka, nawet najbardziej nieprawdopodobna, może być rozwiązaniem. Dla mnie najważniejsze jest to, że wszystkie objawy już nie wystąpiły ponownie.

Waterspoon
03-01-2022, 08:21
Takie niby gówienko ale przez to że tak mało prawdopodobne to tak trudne do zdiagnozowania i naprawy. Brawo dogrzebałeś się co za samozaparcie !!!

kubaw20055
24-01-2022, 17:14
Cześć,

potrzebuję wypowiedzi kogoś, kto w tej materii jest mądrzejszy ode mnie. Proszę powiedzcie czy są jakieś powody do obaw i czy trzeba szykować odpowiednie fundusze?

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/098cf41a7bd5.png (https://naforum.zapodaj.net/098cf41a7bd5.png.html)

Jak chwilę popracował to wartość 1 cylindra uległa delikatnej zmianie w górę:

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/d2b447b63524.png (https://naforum.zapodaj.net/d2b447b63524.png.html)

Wicol
27-01-2022, 21:48
Daj do sprawdzenia

Bump: Daj do sprawdzenia

Bump: Daj do sprawdzenia

Bump: Daj do sprawdzenia

Bump: Daj do sprawdzenia

Waterspoon
28-01-2022, 07:51
Nic nie trzeba szykować i sprawdzać. Na początek proponuje kupić dobry preparat do czyszczenia układu wtryskowego i kilkukrotnie przeprowadzić pełną procedurę np przez dwa trzy pełne zbiorniki paliwa. Po tym ponownie odczytać. Różnice nie są wielkie i nie wiem czy pomiar był na ciepłym dobrze rozgrzanym silniku. Poza tym często pierwszy wtrysk ma nieco inną dawkę.

Wicol
28-01-2022, 14:57
Nic nie trzeba szykować i sprawdzać. Na początek proponuje kupić dobry preparat do czyszczenia układu wtryskowego i kilkukrotnie przeprowadzić pełną procedurę np przez dwa trzy pełne zbiorniki paliwa. Po tym ponownie odczytać. Różnice nie są wielkie i nie wiem czy pomiar był na ciepłym dobrze rozgrzanym silniku. Poza tym często pierwszy wtrysk ma nieco inną dawkę.


Ja wlałem łącznie 7 puszek czyszczących i tak skończyło się na wyjeciu. Wolałbym pieniądze zainwestowane w placebo- chemię, zapłacić gościowi co się na tym zna i zrobi pewnie.
Dodatkowo mi wszystkie objawy nierównej szarpiącej pracy minęły dopiero po regeneracji a nie po tych specyfikach .

Waterspoon
28-01-2022, 15:48
Koledze już nie szarpie tylko czeka na opinie dotyczącą tych korekt. Jeżeli nic się nie dzieje to takie korekty jak zaprezentował nie uzasadniają wyjmowania 4 wtrysków i oddawania ich do regeneracji.

daaro
28-01-2022, 19:06
W moim dupowozie (MK3 TDCi 115+)po wymianie 4 wtrysków korekty są podobne.
Mam to gdzieś.
Auto śmigać śmiga.
Śpię spokojnie.
A dla tych co nie śpią polecam nie używać forscan.
Bo kto chce to i se znajdzie dziurę

Wicol
28-01-2022, 19:26
Koledze już nie szarpie tylko czeka na opinie dotyczącą tych korekt. Jeżeli nic się nie dzieje to takie korekty jak zaprezentował nie uzasadniają wyjmowania 4 wtrysków i oddawania ich do regeneracji.

Docelowo to nie jest korekta dawki

Sokółłł
28-01-2022, 21:08
Dodatkowo mi wszystkie objawy nierównej szarpiącej pracy minęły dopiero po regeneracji a nie po tych specyfikach .

Te wtryski nie są regenerowalne, jedynie element piezoelektryczny jest wymienny. Co ci tam regenerował ten fachowiec?

krzys1968
29-01-2022, 06:33
Co ci tam regenerował ten fachowiec?

Prawdopodobnie części mechaniczna, która jest poniżej elementu piezoelektrycznego, czyli wymiana na nowe.

Wicol
29-01-2022, 06:59
Prawdopodobnie części mechaniczna, która jest poniżej elementu piezoelektrycznego, czyli wymiana na nowe.

Dokładnie, i mówił że zwiekszyl tym dawkę paliwa

Waterspoon
29-01-2022, 07:54
Docelowo to nie jest korekta dawki

To czekam na informację co to jest docelowo ?

Wicol
29-01-2022, 09:51
To czekam na informację co to jest docelowo ?

parametru CylBal_ który definiowany jest jako Cylinder Contribution/Balance, czyli jak bardzo dany cylinder kontrybuuje w wydatku mocy.

Waterspoon
29-01-2022, 11:01
Czy kolega wie skąd się bierze moc i jej wydatek w silniku spalinowym ? Otóż moc się bierze z paliwa i powietrza, nie z marchwi lub piasku. Dlatego jakby tego nie nazywać parametr CylBal pokazuje parametry ilościowe paliwa, tym samym pokazuje o ile PCM musi skorygować ilość wtryskiwanego paliwa, żeby osiągnąć zadaną ilość paliwa do prawidłowego rozłożenia mocy na wszystkie cylindry. Są więc to korekty, a zupełnie inną sprawą jest, czy są to korekty czasowe czy korekty ilościowe.

Wicol
29-01-2022, 17:17
Czy kolega wie skąd się bierze moc i jej wydatek w silniku spalinowym ? Otóż moc się bierze z paliwa i powietrza, nie z marchwi lub piasku. Dlatego jakby tego nie nazywać parametr CylBal pokazuje parametry ilościowe paliwa, tym samym pokazuje o ile PCM musi skorygować ilość wtryskiwanego paliwa, żeby osiągnąć zadaną ilość paliwa do prawidłowego rozłożenia mocy na wszystkie cylindry. Są więc to korekty, a zupełnie inną sprawą jest, czy są to korekty czasowe czy korekty ilościowe.

Czy nieszczelnosc spowodowana uszkodzona podkładka pod wtryskiem będzie zmieniać cylbal ?

Waterspoon
29-01-2022, 17:44
Na parametr CylBal może wpływać wszystko co ma wpływ na moc uzyskiwaną z danego cylindra. Może to być zaniżona kompresja w związku z nieszczelnymi pierścieniami lub zaworem, lejący wtrysk, przytarty wtrysk i wszystko co ma wpływ na wydatek mocy. Każdy przypadek jest inny ale jeżeli nieszczelna podkładka pod wtryskiem będzie powodować niższą moc na cylindrze, to PCM będzie się starał ten ubytek mocy zrekompensować zwiększając na tym cylindrze dawkę paliwa. W sytuacjach skrajnych gdy PCM dojdzie do wartości granicznej możliwej korekty, zacznie zmniejszać dawkę na innych cylindrach, w ten sposób chcąc wyrównać i zrównoważyć wydatek na wszystkich cylindrach. Jest więc wiele możliwości i wiele czynników, które mogą wpływać na parametr CylBal.

PS
Najgorsze z możliwych są wiec korekty ujemne.

Wicol
29-01-2022, 20:16
Na parametr CylBal może wpływać wszystko co ma wpływ na moc uzyskiwaną z danego cylindra. Może to być zaniżona kompresja w związku z nieszczelnymi pierścieniami lub zaworem, lejący wtrysk, przytarty wtrysk i wszystko co ma wpływ na wydatek mocy. Każdy przypadek jest inny ale jeżeli nieszczelna podkładka pod wtryskiem będzie powodować niższą moc na cylindrze, to PCM będzie się starał ten ubytek mocy zrekompensować zwiększając na tym cylindrze dawkę paliwa. W sytuacjach skrajnych gdy PCM dojdzie do wartości granicznej możliwej korekty, zacznie zmniejszać dawkę na innych cylindrach, w ten sposób chcąc wyrównać i zrównoważyć wydatek na wszystkich cylindrach. Jest więc wiele możliwości i wiele czynników, które mogą wpływać na parametr CylBal.

PS
Najgorsze z możliwych są wiec korekty ujemne.

Czy dobrze rozumiem ze na cyl 1 i 2 są korekty ujemne ?
Zatem na 3 i 4 są dodatnie , czyli zawsze będą i dodatnie i ujemne ?

Waterspoon
30-01-2022, 15:22
Nie, jeżeli wszystko jest w porządku to wszystkie korekty powinny być dodatnie. Im mniejsza różnica między cylindrami tym lepiej.

luckyboy
30-01-2022, 22:47
Korekty dodatnie to najgorsza sytuacja. Lepiej kiedy są tylko ujemne.

Waterspoon
31-01-2022, 07:16
To jest przykład korekt ujemnych, przy których występuje głośna i nierówna praca silnika, głośne stuki i wibracje silnika, praca szarpana i wysokie spalanie. Proponuje poczytać oficjalne forum Forscan.

CYLBAL_1MG: -3.768
CYLBAL_2MG: 2.949
CYLBAL_3MG: 0.783
CYLBAL_4MG: 0.037

luckyboy
02-02-2022, 15:53
W weekend usunąłem FAP tzn. poprawiłem nieco przepływ spalin i wszelkie szarpania odeszły w zapomnienie [emoji123]

Przypuszczałem że FAP powoduje jakieś zjawiska falowe w układzie ssąco-wydechowym.

Silnik teraz pięknie zbiera się od samego dołu, całkowicie inaczej reaguje na gaz i spadło spalanie. Czuć że turbosprężarka teraz kręci się bez oporów [emoji108]

Andrzej_K
02-02-2022, 17:27
Już gdzieś w którymś wątku o tym pisałeś. Po co robisz to drugi raz? Brak odzewu?

Waterspoon
02-02-2022, 18:36
Przeważnie takie szarpanie jest przy nieumiejętnym wycinaniu programowym DPF'a przez garażowym magików. Potem trzeba drutować i wydłubywać bebechy z DPF'a albo rozwiercać zamiast dobrze wypłukać i dolać płynu do zbiorniczka za sto złotych. Zanany sposób już przeszło 15 lat, najlepiej ponoć oszukuje czujniki wiertło 10 mm. Druciarstwo, po zmianie przepisów na SKP dopiero będą wydatki. A zatajenie tego drutowania przy sprzedaży auta jest podstawą do zwrotu samochody ze względu na ukrycie wady. Nie polecam !

daaro
02-02-2022, 21:31
:shock::wink::wink:gdzie tego płynu dolewać trzeba?

Slawko
02-02-2022, 22:24
Ad Blue dolewa się tylko jak ma się tzw mokry DPF. Ty masz suchy DPF i płynu nie potrzeba

daaro
03-02-2022, 04:20
Ja o tym wiem.kolega wyżej najwyraźniej nie wie że mowa o DPF suchym

luckyboy
03-02-2022, 05:07
Już gdzieś w którymś wątku o tym pisałeś. Po co robisz to drugi raz? Brak odzewu?Żebyś pytał się...

luckyboy
03-02-2022, 06:03
Przeważnie takie szarpanie jest przy nieumiejętnym wycinaniu programowym DPF'a przez garażowym magików. Potem trzeba drutować i wydłubywać bebechy z DPF'a albo rozwiercać zamiast dobrze wypłukać i dolać płynu do zbiorniczka za sto złotych. Zanany sposób już przeszło 15 lat, najlepiej ponoć oszukuje czujniki wiertło 10 mm. Druciarstwo, po zmianie przepisów na SKP dopiero będą wydatki. A zatajenie tego drutowania przy sprzedaży auta jest podstawą do zwrotu samochody ze względu na ukrycie wady. Nie polecam !U mnie było wszystko w oryginale, a FAP robił kaszanę. Na SKP nie wygląda aby miało coś zmienić się. Gdyby nawet to zawsze mogę kupić zamiennik FAP za 700zł.

Waterspoon
03-02-2022, 06:04
:shock::wink::wink:gdzie tego płynu dolewać trzeba?

Nie wiem jakie auta ma Luckyboy bo nie ma opisu w profilu. Przecież wiadomo, że nie do suchego. Do mokrego starego typu Eliosa, a do nowego typu Adblu.

Bump: Na SKP nie wygląda aby miało coś zmienić się.

Pare razy już mi rurę wsadzili wiec jestem czujny.

daaro
03-02-2022, 06:20
Może ma takie auto jak w tytule?

luckyboy
03-02-2022, 07:07
Dolejcie Adblue do auta z tematu, wysyłam karton wódki [emoji38]

Na chwilę obecną SKP nie dysponują odpowiednim sprzętem, aby stwierdzić czy jest czy nie ma DPF, różnicę na zdrowym silniku są nie do wykazania...

Waterspoon
07-02-2022, 16:31
Nie wiem jakiś prorok :):):)

Od 1 września 2022 obowiązkowa kontrola emisji spalin na SKP.
Normalnie to będzie apokalipsa :)

morgenmufel
11-12-2023, 12:39
Witam, mój ma podobne objawy, szarpanie przy emeryckiej jeździe przy obrotach od 1500 -1800. Po włączeniu tempomatu szarpanie zawsze ustaje, dodanie gazu też przerywa szarpanie. wymieniłem: czujnik wałka rozrządu, map sensor, pedał gazu. po odłączeniu wtyczki od agr zapala się tylko czek - ale szarpanie jest jak było.
Ktoś jakieś pomysły?
mój jest 115KM