Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Stuki przy jeździe z kołami skręconymi w prawo na bruku (załączam film ze stukami)


x22cracked
06-05-2020, 22:05
Cześć, samochód kupiłem pół roku temu i zrobiłem od tego czasu 9000 km. Focus (2006, 1.6 benzyna 100 KM) ma teraz "teoretycznie" niski przebieg 123000, ale wiadomo jak to jest i mogę go sobie prawdopodobnie wsadzić między bajki :570:
Nie przypominam sobie, żeby aż tak tłukło od samego początku. Wydaje mi się, że z czasem się pogorszyło.
Tych stuków nie ma podczas normalnej jazdy, nawet na dziurawych jezdniach. Pojawiają się dopiero na nawierzchniach typu kostka brukowa. I jak podczas jazdy prosto jest "znośnie" i nie ma żadnych strasznych hałasów to jak tylko zaczynam skręcać w prawo to zaczyna się to co słychać na filmie. Na początku myślałem, że to gdzieś pod deską rozdzielczą jest coś niedokręcone i nawet wyciągnąłem liczniki, aby tam zajrzeć, ale nic szczególnego nie znalazłem. Podczas jazdy w lewo na bruku, prawie tego nie ma, przynajmniej jeszcze niedawno nie było w ogóle, ale teraz już nawet w tę stronę są pojedyncze stukania.
Byłem na stacji diagnostycznej, diagnosta nie stwierdził w zawieszeniu żadnych luzów. Natomiast gdy zasugerowałem przekładnie kierowniczą, to ją sprawdził i stwierdził, że ma luzy. Wyglądało to tak, że na wyłączonym silniku jeden gość kręcił kierownicą, a drugi w kanale coś trzymał rękoma, zapewne drążki i faktycznie wydobywały się bardzo głośne stuki, ale z tego co wiem to bez włączonego silnika nie działa wspomaganie i przekładnia będzie tak stukała. Niestety sam potem to sprawdzałem i nawet z włączonym silnikiem są takie głuche stuki,co słychać też na filmie, ale nie jest to to, co mnie najbardziej denerwuje.
Stuki delikatnie czuć na kierownicy. Nie ma natomiast żadnych luzów, samochód prowadzi się precyzyjnie, nie ma żadnego myszkowania, walczenia z kierownicą, żeby jechać prosto. Samochód jedzie prosto, kierownica się nie blokuje, nie ucieka. Najmniejszy ruch kierownicą wpływa na ruch kół. Jedynie są to tak naprawdę odczucia akustyczne, bo brzmi jakby miało się coś rozpaść. Po każdej jeździe po bruku odechciewa mi się wsiadać z powrotem ... Oprócz bruku potrafi też tak stuknąć podczas normalnej jazdy gdy tak samo na skręconych kołach w prawo wpadnę w jakąś bardzo małą dziurę.
Czy faktycznie przekładnia kierownicza może wydawać takie dźwięki jak na filmie?

Pozdrawiam

https://www.youtube.com/watch?v=owB9rFbYFhw

Fulara
06-05-2020, 23:45
czy zostały sprawdzone przeguby

Lukasz2525
07-05-2020, 00:09
Mógłby to być przegub, ale przeguby będą też stukać w czasie jazdy na wprost. Raczej nie będzie to z układu kierowniczego, tylko napędowego. Przegub lub skrzynia. Czy dzieje Ci się to bardziej po postoju przez kilka godzin, a później trochę cichnie?

x22cracked
07-05-2020, 00:45
Nie ma znaczenia czy po postoju czy po kilku godzinach jazdy. Na wprost nie stuka, ani przy dodawaniu gazu, ani przy kręceniu takich kółek jak tutaj ale na równym asfalcie :(

Lukasz2525
07-05-2020, 00:56
To może jednak z zawieszenia. Poduszki/łożyska amortyzatorów mogłyby też tak robić.

x22cracked
07-05-2020, 01:05
Myślicie, że to niekoniecznie musi być przekładnia kierownicza? Tłucze jakby z okolic
ściany grodziowej, czyli tam gdzie przekładnia, albo faktycznie poduszki McPhersona. No tylko, że trochę to czuć na kierownicy :/
W poprzednim samochodzie dręczyły mnie podobne stuki i przez 3 lata nikt mi tego nie zdiagnozował.. tam była podejrzewana maglownica albo mechanizm różnicowy, tam akurat stukało też przy dodawaniu gazu przy skręconych kołach.
Dlatego też jestem trochę załamany, bo tam mnie dręczyło to przez kilka lat, kupiłem kolejny samochód i znowu podobnie. A z przekładnią nie widzę dobrego rozwiązania, po regeneracjach często ludzie narzekają, że znowu stuka. Nowa za droga, nowy chińczyk też wątpliwej jakości, używka to już w ogóle :(

Fulara
07-05-2020, 08:16
sprawdzić zawieszenie, przeguby ( nie, przeguby nie strzelają na prostych kołach chyba że mają agonię )

po co zaczynasz od najdroższych rzeczy. poduszki mc persona do sprawdzenia.

i tyle. nikt ci tu nie powie: wymień to czy tamto. auto trzeba mieć, jeździć i weryfikować. przez neta masz tylko doradztwo

tyrlas1
07-05-2020, 08:17
Zobacz na moj temat, moze masz cos podobnego. Ja tez jezdze objazdami zeby unikac bruku:). Na pierwszy rzut ide z wymiana lozysk amortyzatorow.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=308083

rav 75
08-05-2020, 04:55
Łączniki stabilizatora razem z gumami na stabilizatorze sprawdzałeś? Sprężyny całe?

Fulara
08-05-2020, 06:56
i tak możemy jeszcze wymienić 10 elementów i facet zwariuje :)

x22cracked
08-05-2020, 07:21
Zwariować nie zwariuję, spokojnie. Wręcz przeciwnie, nabrałem nadziei, że nie musi to wcale być przekładnia kierownicza. Chciałem jeszcze pojechać do kolejnych majstrów, żeby sprawdzili, bo jedna diagnoza od jednego diagnosty to za mało, zresztą wcale nie słyszał tych stuków tylko widział stojący samochód i go oglądał.
Chętnie bym pojeździł po mechanikach, ale nastały takie czasy, że jednak wolałbym bez naprawdę konkretnej potrzeby tego nie robić :/
A czytałem wiele historii, że coś tłucze, na szarpakach nic nie wychodziło, a potem się okazywało, że to amortyzatory, górne mocowania, sworznie i jeszcze inne części.
Mam w mieście najazd na który mogę wjechać, ale jak diagnosta nic nie wypatrzył to co ja wypatrzę :x choć pewnie pojadę i popatrze, może jakimś cudem coś wynajdę..

Dart8
08-05-2020, 07:29
Może to być spowodowane kumulacją "mikro"luzów na wielu elementach zawieszenia. Nie do wychwycenia przez diagnostę czy mechanika.Np. w innym aucie miałem delikatne stuki (denerwujące) na nawierzchni jak np. kostka brukowa lub popękana nawierzchnia asfaltowa. Na większych jak dziury,progi zwalniające stuków brak. Też nie mogłem dojść co stuka. Jeździłem tak aż do momentu wymiany łącznika i sworznia dolnego wahacza prawego, ale wyszedłem z założenia, że skoro dwa elementy były do wymiany to i pozostałe były już w stanie większego zużycia i pewnie w najbliższym czasie też bym je musiał wymienić. Postanowiłem wymienić wszystkie: łącznik stabil., tuleje gum-met., sworznie(nie ori a zamienniki). Po wymianie cisza jak w nowym aucie.
Oczywiście w Twoim przypadku może być cos innego, przyczyn może być tyle co elementów pracujących na takich nierównościach+skręt kół. Gdybyś zaczął inwestować we wszystkie ...kwota mogłaby przerazić. Lub też nie :)
Jeśli chodzi o przekładnię kier. to nie spotkałem się ze stukami a raczej przypominało to trzeszczenie. Raczej byłbym spokojny o przekładnię.

Fulara
08-05-2020, 07:39
maglownica na końcu chłopie

zacznij od przegubów
potem mc persony
sworznie, wahacze

dopiero potem magiel, poza tym, jaki problem wziąć ręke na magla i poczuć czy coś tam jest luźne czy nie ?

piotras31
08-05-2020, 20:10
Obstawiam łączniki-miałem to samo.

x22cracked
18-05-2020, 14:49
Łączniki sobie wymieniłem parę dni temu na ślepo, zawieszenie pracuje o wiele lepiej i bardziej miękko, ale to nie to.
Natomiast dzisiaj byłem u mechaników, przetrzepali cały przód, przejechali się i jedyne co znaleźli to właśnie luz na listwie maglownicy oraz jeszcze jeden z mechaników powiedział, że podczas jazdy słyszał jakby lekko pukała prawa poduszka mcphersona. Ale też nie są w stanie powiedzieć czy to na pewno to powoduje te stuki i nie zalecają wymiany przekładni ( no bo to ponad 1000 zł i nie ma 100% pewności, sam też nie chciałbym podejmować takiego kroku na ten moment), bo powiedzieli, że nic nie odpadnie no i że jak na razie słychać to na bruku przy skręcaniu i daliby sobie spokój.
Czyli jeżdżę dalej i zwalniam na bruku... nie stać mnie i nie mam chęci na wymianę całego zawieszenia z przodu, które nie ma jakiś znaczących luzów:-) dziękuję za pomoc
Jak kiedyś się problem rozwiąże przy jakiejś przypadkowej wymianie części albo faktycznie coś wymienię konkretnego to z chęcią napiszę co było powodem.

EW1
18-05-2020, 18:31
Przychodzi mi na myśl czy to może nie pochodzić od jarzma zacisków ??