Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Delikatne szarpanie przy hamowaniu silnikiem i utrzymywaniu prędkości
seba_999 15-07-2020, 07:06 Witam wszystkich,
Z moim Focusem zaczyna się chyba coś dziać niedobrego. Zauważyłem delikatne poszarpywanie. Najbardziej jest to odczuwalne przy hamowaniu silnikiem oraz jeździe przy stałej prędkości/obrotach na 3 i 4 biegu (obroty 1500-2000 RPM). Po naciśnięciu sprzęgła szarpanie ustępuje. Tak samo przy "bucie" szarpania nie ma. Sprawdziłem Forscanem - błędów brak.
Dwumasa z kompletnym sprzęgłem, wysprzęglikiem i pompą sprzęgła wymieniona na poczatku roku. Auto od tego czasu przejechało może z 3k km. Gdzie szukać przyczyny? Jak już wspomniałem - mam interfejs - od czego zacząć sprawdzanie?
Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
Sebastian
Miałem podobnie, tylko na 1 i 2-ce. Okazało się, że wypięła się wtyczka czujnika wciśnięcia pedału sprzęgła. Sprawdź pod nogami czy nic nie dynda.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Miałem podobnie, tylko na 1 i 2-ce. Okazało się, że wypięła się wtyczka czujnika wciśnięcia pedału sprzęgła. Sprawdź pod nogami czy nic nie dynda.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Gdzie dokładnie pod nogami jest ten czujnik?
Nad pedałem sprzęgła, ale dość głęboko, trzeba się tam prawie położyć.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Talkiest 15-07-2020, 18:26 Ja mam to samo właśnie szukam przyczyny.
Focus MK2 1.6 100km
Przyśpiesza i wkręca sie na obroty płynnie, ale jak zdejmę nogę z gazu żeby hamować silnikiem to szarpie. Jak zredukuje żeby trzymał wyższe obroty to jest ok, jak dojdzie do 2.5-2tys obrotów to znów zaczyna.
luckyboy 15-07-2020, 18:49 Witam wszystkich,
Z moim Focusem zaczyna się chyba coś dziać niedobrego. Zauważyłem delikatne poszarpywanie. Najbardziej jest to odczuwalne przy hamowaniu silnikiem oraz jeździe przy stałej prędkości/obrotach na 3 i 4 biegu (obroty 1500-2000 RPM). Po naciśnięciu sprzęgła szarpanie ustępuje. Tak samo przy "bucie" szarpania nie ma. Sprawdziłem Forscanem - błędów brak.
Dwumasa z kompletnym sprzęgłem, wysprzęglikiem i pompą sprzęgła wymieniona na poczatku roku. Auto od tego czasu przejechało może z 3k km. Gdzie szukać przyczyny? Jak już wspomniałem - mam interfejs - od czego zacząć sprawdzanie?
Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
SebastianOdłącz przepływomierz i sprawdź czy będzie różnica.
Masz przedmuchy duże z korka wlewu oleju? Jaki przebieg?
Witam wszystkich,
od czego zacząć sprawdzanie?
Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
Sebastian
od filtra paliwa ;)
Może dostaje za mało powietrza, u mnie tak było w dwóch autach. Wymiana filtra powietrza wystarczyła.
seba_999 15-07-2020, 20:20 Witam.
Dziękuję za odpowiedzi.
Jeśli chodzi o filtry to faktycznie - filtr paliwa jest jedynym którego nie wymieniłem. Olej, filtr powietrza i oleju wymieniony 2000 km temu.
Przepływkę odłączę i sprawdzę jak się auto zachowuje.
Przebieg 176k km.
Co do kabla od czujnika pedału sprzęgła - nic nie dynda. Auto po wciśnięciu sprzęgła obniża skokowo obroty przy redukcji biegu.
Dodam, że podobne objawy mamy w firmowym Berlingo 1.6hdi z przebiegiem 80k km...
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Grzegorz MX 16-07-2020, 15:33 W japońcach radzą sobie z zamykaniem nagłym przepustnicy (odjęcie nogi z gazu) poprzez montaż takiego tłumika drgań / opóźniacza. Działa to tak że jak zdejmiesz nogę z gazu to stopniowo zamyka przepust. Ale wtedy te drgania się szybko wygaszają.
Ale coś takiego zdarzało mi się w benzyniakach też np.w Hondzie Civic 1.8 VTEC i serwis mówił że ten typ tak ma (głównie chodziło o słabsze sprężyny łukowe jako tłumik drgań skrętnych w kole sprzęgła).
Skoro mówisz, że jesteś po wymianie dwumasa - widać tym się różni to co jest OEM od tego co ci włożyli (SACHS/LUK), pewnie nie ma się czym martwić....
luckyboy 16-07-2020, 16:01 Ja miałem tak samo, kiedy kupiłem samochód. Przejechałem 3000-4000km z dodatkiem do paliwa Archoil, przeczyscilem przepływomierz i szarpanie przeszło. Czy przy ruszaniu z miejsca też szarpie jakby było uszkodzone sprzęgło?
Dzisiaj nawet dla testu pomęczyłem silnik niskim obrotami i nie szarpie [emoji123]
seba_999 17-07-2020, 12:35 Witam. Więc tak - jazda z odłączonym przepływomierzem - poprawy brak, jedyne co zauważyłem to na biegu jałowym nieco mniej trzęsło autem (ale ponoć ten typ tak ma), klimatyzacja przestała działać i temperatura zewnętrzna była -40*c :-)
Delikatnie szarpało dalej, ale miałem wrażenie że przy 1500 RPM, gdzie wcześniej było to najbardziej odczuwalne przy 1750 RPM.
Co do przedmuchów - po odkręceniu korka wlewu oleju coś tam dmucha - korek położony na wlewie podskakuje ale nie spada...
Filtr paliwa postaram się ogarnąć w przyszłym tygodniu... Czy coś jeszcze oprócz tego filtra wam przychodzi do głowy?
Jak sprawdzić korekty wtryskiwaczy?
Jakie parametry powinna dawać przepływka? Na jałowym mam około 7g/s.
Pozdrawiam
Sebastian
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pablo294 25-07-2020, 12:00 U siebie zaobserwowałem te same szarpania przy hamowaniu silnikiem. Nie występuje to zawsze, ale irytuje mega. Dojeżdżasz z górki do skrzyżowania bez gazu i musisz wciskać sprzęgło bo autem szarpie. Obroty cos koło 1800.
seba_999 26-07-2020, 12:02 Witam. U mnie filtr paliwa wymieniony. DPF się również ostatnio wypalił do z 83% do 24%. Jestem po trasie 100 km i póki co zauważyłem, że szarpie mniej. Byłem też u mechanika na diagnostyce i w parametrach nic niby nie widać. Podejrzewa najbardziej wtryski, ale mówi, że po takim przebiegu na pewno będą odbiegać od normy. A może się okazać, że ich regeneracja nie spowoduje ustania szarpania bo za to może być odpowiedzialne kilka rzeczy. Jak się pogorszy to mam przyjechać, być może wtedy coś na diagnostyce wyjdzie...
Co myślicie?
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
luckyboy 26-07-2020, 13:42 U mnie były takie same objawy. Po przejechaniu 10 baków paliwa z Archoil AR6900D-MAX, objawów nie ma. Po 3000-4000km szarpania zdecydowanie zmalały.
U mnie były takie same objawy. Po przejechaniu 10 baków paliwa z Archoil AR6900D-MAX, objawów nie ma. Po 3000-4000km szarpania zdecydowanie zmalały.
Ok to co było winne?
luckyboy 26-07-2020, 19:56 Układ wtryskowy.
seba_999 15-11-2021, 07:58 Witam,
Chciałbym odkopać swój stary temat, bo problem się nasila. Podsumowując:
- auto poszarpuje (kangurek) w zakresie 1500-2000 obr/min, przy lekkim wciśnięciu pedału gazu, np. tocząc się w terenie zabudowanym na w miarę prostej drodze. Zaobserwowałem to też czasem przy hamowaniu silnikiem. Żeby było trudniej to nie zawsze to występuje. Nie udało mi się zaobserwować żadnych prawidłowości jeśli chodzi o stopień rozgrzania silnika, temperaturę zewnętrzną, wilgotność itp. Natomiast jest to bardziej odczuwalne niż w momencie zakładania tego tematu 1,5 roku temu
- aktualny przebieg 192 tys km
- filtry i olej wymieniane na bieżąco (brak zmiany zachowania auta przed/po wymianie, przy wymianie filtra paliwa - opiłków brak)
- rozrząd wymieniony pół roku temu (nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o szarpanie)
- kompletne sprzęgło z dwumasą wymienione 1,5 roku temu (z powodu awarii wysprzęglika)
Diagnostyka komputerowa nie wykazuje, natomiast mechanikowi "nie podobał się" EGR. Został przeze mnie wyjęty. Dramatu nie było jeśli chodzi o zabrudzenie - było trochę sadzy. Wyczyściłem, włożyłem, zaadoptowałem. Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o szarpanie w trakcie jazdy. Jeśli chodzi o korekty na wtryskiwaczach to wygląda to następująco:
CylBal1 = około 1,12-1,14
CylBal2 = około 0,95
CylBal3 = około 0,94
CylBal4 = około 0,98
Gdzie szukać problemu? Co jeszcze sprawdzić?
pablo294 16-11-2021, 04:51 Witam. Więc tak - jazda z odłączonym przepływomierzem - poprawy brak, jedyne co zauważyłem to na biegu jałowym nieco mniej trzęsło autem (ale ponoć ten typ tak ma), klimatyzacja przestała działać i temperatura zewnętrzna była -40*c :-)
Delikatnie szarpało dalej, ale miałem wrażenie że przy 1500 RPM, gdzie wcześniej było to najbardziej odczuwalne przy 1750 RPM.
Co do przedmuchów - po odkręceniu korka wlewu oleju coś tam dmucha - korek położony na wlewie podskakuje ale nie spada...
Filtr paliwa postaram się ogarnąć w przyszłym tygodniu... Czy coś jeszcze oprócz tego filtra wam przychodzi do głowy?
Jak sprawdzić korekty wtryskiwaczy?
Jakie parametry powinna dawać przepływka? Na jałowym mam około 7g/s.
Pozdrawiam
Sebastian
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
Ja nadal z tym walcze, zrobiłem nawet nowy temat, ale zero odpowiedzi. Nie pasują mi do tego wtryskiwacze. Jeżeli dzieje się nam to bez wciśniętego gazu, to wtryski nie podają paliwa, więc jakim cudem one mogą powodować te szarpania?
luckyboy 16-11-2021, 05:23 Co prawda ja mam 1.6 HDi ale na wtryskiwaczach Boscha i od 2.5 roku czyli od zakupu mam ten sam problem.
Zauważyłem że jak dłużej poczekam z kluczykiem na pozycji zapłonu to tego efektu nie ma, tak samo gdy dwa razy przekręce kluczyk przed rozruchem.
Podejrzewam regulator ciśnienia paliwa na pompie albo przepustnicę - coś inaczej ustawia się.
sylwesterz 16-11-2021, 10:40 Może świece żarowe niedomagają, a one też są potrzebne do prawidłowej pracy zimnego silnika, nie tylko do rozruchu. W MK1 przy zużytych świecach (na wygląd były super) auto potrafiło poszarpywać na zimnym (jakby brak spalania na losowych cylindrach), albo potrafiło zgasnąć od razu po rozruchu (czasem musiałem przygazować do 1500 RPM).
Objaw "dogrzewania" na kilka razy (lub dłuższego - świeca grzeje, nawet gdy kontrolka już zgaśnie) by na to wskazywał.
To komentarz do powyższego i nie dotyczy ciepłego silnika, więc szarpanie na nim wskazuje na coś innego, niż świece żarowe.
luckyboy 16-11-2021, 10:56 Może to głupio zabrzmi, ale cieszę się że ktoś ma taki sam przypadek jak ja [emoji38]
pablo294 16-11-2021, 11:37 Może świece żarowe niedomagają, a one też są potrzebne do prawidłowej pracy zimnego silnika, nie tylko do rozruchu. W MK1 przy zużytych świecach (na wygląd były super) auto potrafiło poszarpywać na zimnym (jakby brak spalania na losowych cylindrach), albo potrafiło zgasnąć od razu po rozruchu (czasem musiałem przygazować do 1500 RPM).
Objaw "dogrzewania" na kilka razy (lub dłuższego - świeca grzeje, nawet gdy kontrolka już zgaśnie) by na to wskazywał.
To komentarz do powyższego i nie dotyczy ciepłego silnika, więc szarpanie na nim wskazuje na coś innego, niż świece żarowe.
Tak, ale przecież jadąc bez gazu w cylindrze nic nie jest spalane, a jak np górka jest długa, to i kilka minut może tak szarpać. Cylinder powinien być pusty.
seba_999 16-11-2021, 12:03 Głośno myślę - skoro szarpie również podczas hamowania silnikiem to może lejący wtrysk takie objawy powodować?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
luckyboy 16-11-2021, 12:10 Wtedy szarpania mogą tylko wynikać z różnicy dopływu powietrza. Tak samo mi szarpie kiedy wypala FAP, a przy wypalaniu przymyka się przepustnica, aby silnik ciągnął więcej powietrza przez EGR.
luckyboy 16-11-2021, 12:18 Może jest brudna przepustnica i i nie otwiera się za każdym razem w pełni. Jaki jest zamknięta przepustnica nie dostaję wystarczająco powietrza i dusi się i szarpie
Waterspoon 16-11-2021, 12:18 EGR to nie jest, w jednym aucie miałem zaślepiony i nic nie szarpało. Sprawdził bym podciśnienia sterujące przepustnicą i przepustnicę zimnego i ciepłego jak jest.
luckyboy 16-11-2021, 12:21 Czasami jak odpalę silnik to ma przypływ mocy i momentu obrotowego więc może dostaje więcej powietrza
luckyboy 16-11-2021, 12:22 EGR to nie jest, w jednym aucie miałem zaślepiony i nic nie szarpało. Sprawdził bym podciśnienia sterujące przepustnicą i przepustnicę zimnego i ciepłego jak jest.Ja nie piszę na temat EGR tylko na temat przepustnicy. U mnie Turbo pracuje prawidłowo wartości rzeczywiste równają się zadanym. Cała reszta parametrów też jest wzorowa.
luckyboy 16-11-2021, 12:24 To szarpanie zależy od rozruchu silnika a przy każdym wyłączaniu silnika zamyka się przepustnica jako klapa gasząca wtedy ona otwiera się być może za każdym razem nie otwiera się do końca. Obstawiam coś z pracą przepustnicy.
luckyboy 16-11-2021, 12:28 Głośno myślę - skoro szarpie również podczas hamowania silnikiem to może lejący wtrysk takie objawy powodować?
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu TapatalkaSzarpanie ma też związek z wypalaniem filtra cząsteczek stałych. Wtedy ECU cały czas leje duzo ropy nawet podczas hamowania silnikiem aby utrzymać wysoką temperaturę do wypalania sadzy. Musisz sprawdzić czy poszarpuje tobie tylko podczas wypalania filtra czy także kiedy go nie regeneruje.
seba_999 16-11-2021, 14:34 Przepustnicę miałem wyjęta - czysta.
A jestem akurat przed wypalaniem filtra. Pewnie jutro się włączy na trasie. Mechanik sugeruje jeszcze odłączenie EGRa. Sam już nie wiem. Ciśnienie paliwa pokrywa się mniej więcej z zadanym...
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
pablo294 16-11-2021, 16:04 U mnie też przepustnica czysta - niedawno tam patrzyłem. Mechanik powiedział, że gdyby była elektronicznie zepsuta to wyrzuci błąd. U mnie żadnych błędów.
Sugeruje mi EGR. Ale wymienić w ciemno...
seba_999 17-11-2021, 20:20 Z odłączonym EGR jest to samo. A DPF wypalił się do 20%. I jak szarpał tak szarpie. Ktoś ma jeszcze jakiś pomysł? Kilka razy trafiłem na opinie w Internecie o tym że wtryski w tych fordach się kończą koło 200 tys...
Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka
luckyboy 17-11-2021, 20:26 Jest jeszcze jedna kwestia - inteligentne ładowanie akumulatora. Odepnijcie wtyczkę od inteligentnej klemy, a szarpanie zniknie.
pablo294 18-11-2021, 12:38 Wywali jakieś błędy? Jakieś foto gdzie tego szukać?
luckyboy 03-01-2022, 22:11 Obserwowałem dziś na trasie wskazania "czujników" i zauważyłem że szarpanie występuje kiedy nagle geometria turbo zmieniła się z 60% na 90%, jest to zmiana skokowa. Wtedy turbosprężarka nie pompuje powietrza gdyż ciśnienie doładowania wynosi 1bar i myślę że to są jakieś zjawiska falowe w układzie ssącym silnika, być może przedmuchy z odmy.
Miałem odłączony przepływomierz i co za tym idzie zamknięty EGR, a pomimo to wyczuwałem szarpanie.
Panowie, tutaj https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=307988&page=4 podobny temat i prawdopodobnie rozwiązany problem
pablo294 19-02-2022, 07:01 Rozwiązaniem był czujnik położenia wałka rozrządu?
Sprawdzał ktoś?
luckyboy 22-02-2022, 17:54 Przebiłem FAP i wszelkie szarpania odeszły w niepamięć. Auto teraz ciągnie od najniższych obrotów, nie poszarpuje, zyskało na dynamice.
luckyboy 23-05-2022, 17:41 Radość nie trwała długo, auto znowu zaczęło poszarpywać. Ostatnio nawet kiedy dodawałem do paliwa depresator szarpało stale przy ruszaniu, jakby było uszkodzone sprzęgło.
Jednak ostatnio z głupoty przed tankowaniem dodałem, aż potrójną dawkę "smaru do diesla". Nie uwierzycie, ale wszelkie szarpania zniknęły:
- przy ruszaniu
- przy jednostajnej jeździe na niskich obrotach
- przy hamowaniu silnikiem
- nawet te przy zmianie biegów na włączonej klimatyzacji
Nie wiem który element zaczął prawidłowo pracować, ale szarpania zniknęły. Podejrzewam że to zawór DRV ale pewności nie mam.
luckyboy 06-07-2022, 13:41 Mannol Diesel Ester, podwójną dawkę czyli całą butelkę na 50l ropy
125396
luckyboy 22-12-2022, 18:57 Rozwiązała się sprawa szarpania silnika. Pewnego dnia usłyszałem metaliczny strzał spod maski, ale nie potrafiłem go nigdzie przypiąć - okazało się później że padło sprzęgiełko alternatora, przestało działać.
Od tego momentu skończyły się szarpania silnika - po prostu przez cały okres padało sprzęgło alternatora i to ono powodowało te wszystkie dziwne szarpania - nigdy nie wpadłbym na to...
Jak to sprzegielko padało to nie pulsowały Ci światła?
luckyboy 22-12-2022, 22:49 Nic a nic, żadnych objawów prócz tego szarpania.
|
|