Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Wymiana rozrządu + wymiana kół zmiennych faz rozrządu 1,6 ti-vct
roksinski 17-08-2020, 18:53 Witam. Auto Focus mk3 1.6 ti vtc 125 KM. W październiku zbliża się termin wymiany rozrządu (minie 8 lat, przebieg 100 tys km, udokumentowany aso, serwis olejowy co roku). Wstępnie zadzwoniłem do aso i cena za usługę to 1720. W niezależnych ok 1200. Jednak w jednym z warsztatów powiedzieli, że trzeba przy wymianie rozrządu także wymienić koła zmiennych faz rozrządu. Cena za taką usługę to 2500 pln.
I teraz mam pytania:
1.czy faktycznie trzeba je wymieniać (brak objawów i tzw."klekotania") wraz z rozrządem?
2. czy jeśli np. za rok koła faz rozrządu ulegną awarii to jest konieczna ponowna wymiana rozrządu?
3. czy wymiana tych kół wraz z rozrządem może podnieść cenę "za robociznę" x2?
zbinek512 17-08-2020, 19:31 1. Uważam, że jeśli nie ma objawów to ja nie ruszał bym tego.
2. Ewentualnie sam pasek.
3. Może ale nie dużo. Jak masz rozebrany i zablokowany rozrzad to jest kwestia odkrecenia i zakrecenia kół
roksinski 17-08-2020, 19:39 Dzięki. Dlatego cena 2500 wydaje mi się zdecydowanie za wysoka...
Danielo_82 17-08-2020, 19:41 Witam. Auto Focus mk3 1.6 ti vtc 125 KM. W październiku zbliża się termin wymiany rozrządu (minie 8 lat, przebieg 100 tys km, udokumentowany aso, serwis olejowy co roku). Wstępnie zadzwoniłem do aso i cena za usługę to 1720. W niezależnych ok 1200. Jednak w jednym z warsztatów powiedzieli, że trzeba przy wymianie rozrządu także wymienić koła zmiennych faz rozrządu. Cena za taką usługę to 2500 pln.
I teraz mam pytania:
1.czy faktycznie trzeba je wymieniać (brak objawów i tzw."klekotania") wraz z rozrządem?
2. czy jeśli np. za rok koła faz rozrządu ulegną awarii to jest konieczna ponowna wymiana rozrządu?
3. czy wymiana tych kół wraz z rozrządem może podnieść cenę "za robociznę" x2?1.Nie trzeba ,niektórzy wymieniają uszczelnienia
2. Wymiana nie, ale robota od nowa.
3. Może. Przy samym rozrzadzie nie trzeba blokować wałków plaskownikiem. Przy wymianie kół trzeba, a z tym (przynajmniej w ecoboost 1.6) jest masę roboty dodatkowej.
RyszardaTrzeciaWaza 17-08-2020, 19:57 Zobacz najpierw, ile kosztują koła zmiennych faz do Twojego silnika.
Tanie nie są, ale w porównaniu do konkurencji to trzeba się cieszyć ;-)
Tych kół nie wymienia się, jeżeli nie dają sygnałów zużycia.
Nie polecam jazdy z uszkodzonym kołem, bo to kończy się wymianą wałka rozrządu...
Foto wałka z krótką jazdą na zużytym kole. Nie jest to 1.6, ale będzie podobnie.
roksinski 17-08-2020, 20:39 Wiem ile kosztują... Nie dają żadnych sygnałów zużycia, a rozrząd trzeba wymienić. Dziwne, że tam gdzie ja dzwoniłem nikt o tym nie wspominał, a tam gdzie zadzwoniła żona od razu dodatkowo do wymiany "koła" i cena cokolwiek wysoka... :?
Naciąganie. Nawet w oplowskich XER'ach, gdzie faktycznie te koła się sypią, nie wymienia się ich na zapas.
roksinski 18-08-2020, 06:09 Naciąganie. Nawet w oplowskich XER'ach, gdzie faktycznie te koła się sypią, nie wymienia się ich na zapas.
Dlatego jak usłyszałem ile sobie życzą to mnie trochę zaskoczyło. Żona jak usłyszała cenę, to powiedziała, że w ASO 1720 sama wymiana rozrządu, na to koleś z serwisu, żeby jechała w takim razie do aso. Może mechanik miał gorszy dzień...;)
zbinek512 18-08-2020, 08:02 Nawet jak przyjdzie ci wymienić to cię pocieszę. Ostatnio robiłem podobną operację w Peugeot 3.0 v6 207KM. Cena zmiennych kół zmiennych faz rozrządu w serwisie 4000zł. Znalazłem firmę która je zregenerowała za 1000zł. Na razie jest OK.
roksinski Ja też szykuję się do wymiany rozrządu, więc trochę drążyłem ten temat.
Standardowo w ASO za 1721 wymienią Tobie zestaw paska rozrządu bez pompy wody (bo nie jest napędzana paskiem rozrządu) i bez zestawu paska osprzętu - tak wnioskuję z opisu, jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi:
https://www.ford.pl/serwis/obsluga-i-oferty-serwisowe/ford-economy/naprawy/zestaw-paska-rozrzadu
ASO w Pile oferuje w tej chwili promocyjną "wymianę rozrządu" za 1149zł, która obejmuje również wymianę pompy wody i płynu chłodniczego. Czy również zestaw paska osprzętu? Tego nie wiem. Podaję ASO w Pile za przykład, że ASO wcale nie musi być bardzo drogie:
https://www.autokamag.pl/Strona/102
Co do wymiany kół zmiennych faz rozrządu: Plan Obsługi Pojazdu w ETIS-ie nie przewiduje wymiany kół ani po 7 latach ani po 8 latach.
---
EDIT:
Byłem na wymianie rozrządu w ASO. Całkowity koszt materiałów i robocizny (zestaw rozrządu z pompą wody, zestaw paska wielorowkowego, wymiana płynu chłodzącego na nowy) wyniósł niecałe 1500zł. Moim zdaniem cena jak na ASO bardzo atrakcyjna.
Do 30 września jest promocja Forda - może kogoś zainteresuje:
https://www.ford.pl/serwis/obsluga-i-oferty-serwisowe/promocje-serwisowe/zestaw-paska-rozrzadu
---
Promocja zestawów paska rozrządu wraz z wymianą
Pasek rozrządu odpowiada za przekazywanie napędu od kół pasowych napędowego wału na wałki rozrządu. One z kolei poruszają popychaczami i zaworami. Zerwanie paska może mieć opłakane skutki. Zawory i tłoki, kiedy się ze sobą zderzą mogą narobić w silniku dużo uszkodzeń, których naprawa może być nieopłacalna.
Wymiana pasku rozrządu nie jest bardzo drogą usługą. Warto pamiętać o niej i nie odkładać w czasie.
Model/rok Silnik Cena brutto Klient detaliczny
Ka 08-16 1,2 MPI 1652,92 PLN
Ka 2016- 1,2 Dragon 2740,29 PLN
Fiesta 01-08 / Fusion 01-12 1,2/1,4/1,6 16V Duratec (+ klmatyzacja) 1801,59 PLN
Fiesta 01-08 / Fusion 01-12 1,4 Duratorq (+ klimatyzacja) 1370,41 PLN
Fiesta 01-08 / Fusion 01-12 1,6 Duratorq (+ klimatyzacja) 1462,15 PLN
Fiesta 08-12 1,25/1,4 16V Duratec (+ klmatyzacja) 1719,23 PLN
Fiesta 08-12 1,4 Duratorq Euro IV (+ klimatyzacja) 1416,68 PLN
Fiesta 08-12 1,4 Duratorq Euro V (+ klimatyzacja) 1455,62 PLN
Fiesta 08-12 1,6 Duratorq Euro IV (+ klimatyzacja) 1517,54 PLN
Fiesta 2012-2019 1,25/1,4 16V Duratec (+ klmatyzacja) 1929,67 PLN
Fiesta 2012-2019 1,5/1,6 TDCi DV5/DV6 1530,21 PLN
Fiesta 2012-2019 1,5 TDCi DV5FD A / DV5FD B 1630,68 PLN
Fiesta 2012-2019 1,0 Ecoboost 100/120/125 kM Od: 05-11-2012 Do: 28-01-2013 3657,82 PLN
Fiesta 2016-/Ecosport 2017- 1,5 TDCi DV5FD A / DV5FD B 1629,52 PLN
Fiesta 2016-/Ecosport 2017- 1,5/1,6 TDCi DV5/DV6 1530,21 PLN
Fiesta 2016-/Ecosport 2017- 1,0 Ecoboost 120/125/140 kM 3414,42 PLN
Focus 04-08; 08-11 / C-Max 03-07 1,4 1,6 Duratec (+ klmatyzacja) 1883,85 PLN
Focus 04-08; 08-11 / C-Max 03-07 1,6 16V Ti VCT Duratec (+ klmatyzacja) 2295,93 PLN
Focus 04-08; 08-11 / C-Max 03-07 1,6 Duratorq TDCi (+ klimatyzacja) 1446,98 PLN
Focus 04-08; 08-11 / C-Max 03-07 1,8 Duratorq TDCi (Lynx) 2454,59 PLN
Focus 04-08; 08-11 / C-Max 03-07 2,0 Duratorq TDCi (+ klimatyzacja) 1725,19 PLN
Focus 11-15 / C-Max 10-15 1,6 16V Duratec TiVCT 1593,88 PLN
Focus 11-15 / C-Max 10-15 1,6 Ecoboost SCTi (+ klmatyzacja) 1678,75 PLN
Focus 11-15 / C-Max 10-15 1,6 Duratorq DV6 (+ klimatyzacja) 1769,48 PLN
Focus 11-15 / C-Max 10-15 1,5 SOHC Di CT DV5FD 1803,68 PLN
Focus 11-15 / C-Max 10-15 2,0 Duratorq TDCi Euro V (+ klimatyzacja) 1650,69 PLN
Focus 11-15 / C-Max 10-15 1,0 Ecoboost 100/120/125 kM Od: 21-02-2012 Do: 22-04-2013 3714,60 PLN
Focus 11-15 / C-Max 10-15 1,0 Ecoboost 100/120/125 kM Od: 30-09-2013 Do: 21-07-2015 3644,78 PLN
Mondeo 07-14 / S-Max/Galaxy 06-15 1,6 16V Ti VCT Duratec (+ klmatyzacja) 1647,69 PLN
Mondeo 07-14 / S-Max/Galaxy 06-15 1,6 Ecoboost SCTi (+ klmatyzacja) 1700,02 PLN
Mondeo 07-14 / S-Max/Galaxy 06-15 1,6 Duratorq DV6 (+ klimatyzacja) 1782,41 PLN
Mondeo 07-14 / S-Max/Galaxy 06-15 1,8 Duratorq TDCi (Lynx) 2328,18 PLN
Mondeo 07-14 / S-Max/Galaxy 06-15 2,0 Duratorq TDCi Euro IV (+ klimatyzacja) 1726,77 PLN
Mondeo 07-14 / S-Max/Galaxy 06-15 2,0 Duratorq TDCi Euro V (+ klimatyzacja) 1716,19 PLN
Mondeo 07-14 / S-Max/Galaxy 06-15 2,2 Duratorq TDCi Euro IV_V (+ klimatyzacja) 1818,65 PLN
Mondeo 2014- 1,0 Ecoboost 120/125 kM 3472,99 PLN
Mondeo 2014- 1,5 SOHC Di CT DV5FD 1775,03 PLN
Mondeo 2014- 1,6 DV6C Econetic 1622,25 PLN
Mondeo 2014- 2,0 Duratorq Euro V / IV (150/180 kM) 2003,21 PLN
Mondeo 2014- 1,5 Ecoboost 2140,03 PLN
Galaxy/S-max 2015- 2,0 Duratorq Euro V / IV (150/180 kM) 2074,93 PLN
Galaxy/S-max 2015- 1,5 Ecoboost 2299,38 PLN
Galaxy/S-max 2015- 2,0 Duratorq Euro V / IV (150/180 kM) 2074,93 PLN
Edge 2015- 2,0 Duratorq Euro V / IV (150/180 kM) 2035,87 PLN
Kuga 08-12 2,0 Duratorq TDCi Euro IV (+ klimatyzacja) 1646,45 PLN
Kuga 08-12 2,0 Duratorq TDCi Euro V (+ klimatyzacja) 1719,02 PLN
Kuga 08-12 2,5 Duratec ST 1824,28 PLN
Kuga 2012-2020 1,5 TDCi 1733,46 PLN
Kuga 2012-2020 1,5 Ecoboost 1890,51 PLN
Kuga 2012-2020 1,6 Ecoboost SCTi (+ klmatyzacja) 1659,32 PLN
Kuga 2012-2020 2,0 TDCi Euro V 1719,02 PLN
Kuga 2012-2020 2,0 TDCi Euro VI 2005,72 PLN
Transit Connect 02-13 1,8 Duratorq Lynx 2300,80 PLN
Transit/Tourneo Connect 2013- 1,6 Duratorq DV6 (+ klimatyzacja) 1737,80 PLN
Transit/Tourneo Connect 2013- 1,5 TDCi 1712,67 PLN
Transit/Tourneo Connect 2013- 1,0 Ecoboost 100/120/125 kM Od: 30-09-2013 Do: 29-10-2014 3379,57 PLN
Transit/Tourneo Courier 2014- 1.6L Duratorq DI TC (95PS) 1592,57 PLN
Transit/Tourneo Courier 2014- 1,5 TDCi 1713,83 PLN
Transit/Tourneo Courier 2014- 1,0 Ecoboost 100/120/125 kM Od: 30-09-2013 Do: 29-10-2014 3133,08 PLN
Transit/Turneo Custom 2012- 2,0 Duratorq Panther Od: 02-05-2016 Do: 01-11-2017 2920,65 PLN
Transit/Turneo Custom 2012- 2,0 Duratorq Panther Od: 01-11-2017 Do: 08-01-2018 2759,65 PLN
Transit/Turneo Custom 2012- 2,0 Duratorq Panther Od: 08-01-2018 Do: 20-05-2019 Wszystkie silniki Panther , Emisja VI LDT3 2786,41 PLN
Transit/Turneo Custom 2012- 2,0 Duratorq Panther Od: 20-05-2019 Wszystkie silniki Panther , Emisja EURO 6.2 2782,46 PLN
Ranger 09-12 2,5/3,0 16V DOHC HCPR Di TC Diesel 2420,62 PLN
Ranger 11- 2,0 Diesel Panther Ecoblue 2219,22 PLN
Promocja obowiązuje od dnia 03 sierpnia do 30 września 2020 r.
Oferta skierowana jest do wszystkich grup Klientów bez ograniczenia wieku użytkowanego pojazdu.
Przedstawione ceny są cenami brutto i obejmują części z wymianą.
konieczko5 16-09-2020, 14:12 ...
AdoKrycha007 16-09-2020, 14:39 bo to jest bez kół, logiczne.
pawel182 16-09-2020, 16:58 Do 30 września jest promocja Forda - może kogoś zainteresuje:
https://www.ford.pl/serwis/obsluga-i-oferty-serwisowe/promocje-serwisowe/zestaw-paska-rozrzadu
---
Widze, że silnik 1.0 EcoBoost w dłuższej eksploatacji słabo wychodzi. Co z tego, że może jest oszczędny jak później trzeba płacić znacznie więcej za rozrząd czy świece zapłonowe itp
jakubkrak 09-11-2020, 19:20 Ma ktoś może instrukcję serwisową wymiany rozrządu??
Witam
Czy ktoś z kolegów posiada instrukcję wymiany rozrządu Focus mk3 1,6 ti-vct 125 km rok 2011.
Mam książkę "Sam naprawiam ..." ale tam nie ma słowa o wymianie rozrządu.
Na YT są filmiki z wymiany, ale nie mampewności czy jest to robione prawidłowo.
Mój Focus ma przelatane 105 kkm i już minęło od nowości ponad 11 lat więc już chyba czas najwyższy jeżeli chodzi o wiek.
Co będzie potrzebne : zestaw paska z napinaczem i śrubami, pompa wody, pasek alternatora, płyn chłodzący, uszczelka pokrywy zaworów i blokady ?
clubGRANT 05-03-2023, 14:09 asial : https://motofocus.pl/technika/83232/instrukcja-wymiany-paska-rozrzadu-w-fordzie-focus-c-max-1-6-ti-o-kodzie-silnika-hxda-sida
http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-chain-on-ford-focus-1-6-ti-vct-2011/
Procedura wymiany paska.
http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-chain-on-ford-focus-1-6-ti-vct-2011/
Procedura wymiany paska.
jak wymieniasz jeszcze ZFR to piąta blokada wałków
nie znam marki, gdzie robiąc rozrząd w zasadzie luzując ZFR trzeba mieć 5 blokad. niech ford zrobi 16 :)
Czekajcie czy 1.6 zwykle nie ma 160k i 10lat?
Nie wiem jak 1.6 EB
Wysłane przy użyciu Tapatalka
1.6 EB 240k lub 10 lat, czym się pasek różni nie wiem.
https://files.fm/u/tz7aw8rtzWitam, pytanie może lamerskie, ale wolę zapytać bo to w końcu rozrząd.
Sam nie będę robił, ale wolę patrzeć na ręce
Czy przy wymianie rozrządu 1,6 ti-vct gdy nie wymieniamy kół zmiennych faz czy należy ściągać pokrywę zaworów i blokować wałki blokadą-płaskownik (z prawej strony silnika), czy wystarczy blokada kół tymi półksiężycami na kołach zębatych wałków.
W instrukcjach wymiany rozrządu zawartych w tym wątku:
asial : https://motofocus.pl/technika/83232/instrukcja-wymiany-paska-rozrzadu-w-fordzie-focus-c-max-1-6-ti-o-kodzie-silnika-hxda-sida
http://replace-timing-belt.com/how-to-replace-timing-chain-on-ford-focus-1-6-ti-vct-2011/
Procedura wymiany paska.
nie ma mowy o ściąganiu pokrywy zaworów i blokadzie wałków tym płaskownikiem.
Czy taki zestaw blokad jak na załączonym foto mi wystarczy ?
gdy jest robiony rozrząd po fabryce to ETIS wymaga tylko zablokowania kół rozrządu blokadą
ja natomiast zawsze sprawdzam położenie wałków czyli brok i pompa wacum oraz luzowanie kół zmiennych faz rozrządu w celu ulozenia paska na luźnych kołach
kto zmienia te rozrządy to wie o czym mówie kto nie zmienia to nie wie i nie będzie wiedział
AdoKrycha007 26-04-2023, 21:02 Tego rozrządu nie robi się bez obu wariatorów, szczególnie jak auto ma już nalot ponad 100k. To tak jakby robić rozrząd ale bez pompy wody. Jak padnie choć jeden z dwóch wariatorów, to cały rozrząd trzeba będzie robić od nowa. No ale chytry 2 razy traci. I tak, etis i procedura serwisowa Forda oczywiście nie przewiduje jednoczesnej wymiany tych wariatorów z rozrządem = „jeździć i obserwować, a potem za pół roku przyjedź pan na drugą wymianę rozrządu”.
Nie słyszałem, żeby w tych silnikach padały jak muchy.
AdoKrycha007 27-04-2023, 11:49 a potem co chwila na forum tematy - "przerywa", "falowanie obrotów", rozrząd wymieniony u kowala, wszystko miał, sam pasek zmienił bo reszta była dobra jak obejrzał, a blokady były, jakie blokady panie to stary silnik...
i w kółko to samo..
lukaszertel 15-05-2023, 10:08 ...
AdoKrycha007 15-05-2023, 10:17 Temat jest o zupełnie innym silniku
lukaszertel 15-05-2023, 10:28 ...
langolier 15-05-2023, 16:26 Wiem, dlatego napisałem o jaki mi chodzi.
Mam założyć nowy wątek?Najpierw poszukać o swoim...
|
|