Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] usterka silnika 2.0 TDCi


Daniel@
27-12-2020, 18:08
Witam wszystkich.
Pacjent to focus Mk2 2.0 tdci 136 km
Problem polega na tym że gdy przy przyśpieszaniu dobrze chcę go przegonić wywala mi usterka silnika i zaświeca się kontrolka od kontroli trakcji. Przy delikatnej jeździe problem nie występuje.
Po podłączeniu pod komputer wywala błąd :
===PCM DTC P0002-61===
Kod: P0002 - Usterka obwodu zaworu regulacji dawki paliwa.
Gdy auto wejdzie w tryb awaryjny ciśnienie paliwa jest 3 x większe niż przy normalnej pracy.
Myślicie że winowajcą może być zawór ciśnienia paliwa ??

Może miał już ktoś podobny problem

Z góry dziękuję za podpowiedzi.

lucas4891
27-12-2020, 20:24
Do sprawdzenia okablowanie i wtyczka zaworu.
Można również zmierzyć rezystancje cewki zaworu. Jakie cisnienie masz na szynie na biegu jalowym?

Daniel@
27-12-2020, 20:37
Na biegu jałowym ciśnienie jest około 30000 kPa czyli ok 300 bar
A orientujesz się jaka powinna być rezystancja cewki ?

lucas4891
27-12-2020, 21:00
Cisnienie ładne. Maksymalne ciśnienie tego układu to 1650 bar.
Zacznij od okablowania i wtyczki. Spróbuję znaleźć wartości dla cewek zaworów

Daniel@
27-12-2020, 21:19
Ok. Jutro wezmę się za przeglądanie wiązki

Daniel@
29-12-2020, 11:34
Po grzebaniu doszedłem do wniosku że regulator pcv i vcv raczej są ok. Dziś po jeździe z komputerem na nogach ciśnienie paliwa po przejściu w tryb awaryjny na biegu jałowym wynosi około 800 bar. A błąd wywala tylko p0088 ( niskie napięcie w obwodzie regulatora ciśnienia) wyczytałem że problem może być w czujniku ciśnienia w szynie. Co o tym myślicie?

Bump: Ten błąd też wskazuje na winna pompę wysokiego ciśnienia. Już sam nie wiem za co się łapać

zbinek512
30-12-2020, 11:07
W forscanie powinieneś mieć wartości pracy regulatorów ciśnienie na pompie paliwa chyba w (%). Możesz podejrzeć czy ten od wysokiego ciśnienia (PCV) się nie przycina. Jest on odpowiedzialny za puszczenie paliwa na powrót gdy np. hamujesz silnikiem. 800 bar na biegu jałowym to za dużo

Daniel@
31-12-2020, 16:18
Dziś cały dzień spędziłem przy foce. Wyciągnąłem ten zawór regulacji ciśnienia. Przed wyciągnięciem w forscanie pokazywało max jakieś 22 % otwarcia tego zaworu, po wyciągnięciu i przedmuchaniu otwierał się do 36 %. Błąd nadal występuje i samochód inaczej przyspiesza, powiedział bym nawet że gorzej . Ale chociaż wiem że problem raczej właśnie jest w tym zaworze. Zamawiam nowy, wymienię i dam znać czy pomogło. Pozdrawiam

zbinek512
31-12-2020, 17:49
Ten jeszcze nie jest taki drogi (około 300zł). VCV kosztuje około 700zł

lucas4891
31-12-2020, 18:30
Mimowszystko zaczął bym od sprawdzenia kabloteki. Najpierw błąd obwodu jednego zaworu potem drugiego...

Bump: Mimowszystko zaczął bym od sprawdzenia kabloteki. Najpierw błąd obwodu jednego zaworu potem drugiego...

Daniel@
31-12-2020, 19:04
Kable sprawdzałem do samego ECU i są ok.

zbinek512
01-01-2021, 10:18
Zawsze najlepiej sprawdzać żarówką, bo nawet jak będzie gdzieś przewód ,,delikatnie trafiony'' to miernik i tak pokaże ciągłość, a żarówka nie zaświeci

Daniel@
02-01-2021, 18:50
Panowie.. wygląda na to że się udało. Dziś kupiłem ten zawór w Intercars (270 zł VDO). Po wymianie auto nie łapie żadnego błędu i można go przegonić i nie wchodzi w tryb awaryjny.
Dziękuję Wam za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam