Witam mam Problem z powerShiftem w Mondeo mk4 2012 r... Auto szczególnie na zimnym silniku podczas ruszania szarpnie (taki jakby kangur) i troszkę szarpnie z 1 na 2 i z 3 czasami .. Skrzynia po remoncie 30 tys km temu (sprzęgła, mechatronika )... Tydzień temu nowy TCM gdyż robił kangura przy redukcji z 2 na 1 i ślizgał przed zmianą biegów z 3 na 4. Teraz już tego nie ma pozostało tylko szarpanie podczas ruszania, mocno jak jest zimny dużo mniej jak jest ciepły...Na ręcznej skrzyni z 2 rusza pięknie... W skrzyni nie ma błędów. Firma gdzie oddałem auto na naprawę okazała się niekompetentna :!!: Ktoś ma pomysł co to może być?
No tak. Skrzynia ma wymieniony nowy TCM i zaprogramowany.
U mnie kangur na 1szym biegu pojawił się po zrobieniu adaptacji w uszkodzonej już lekko skrzyni biegów.
Tzn najpierw miałem szarpania podczas 1->2 i 2->3, a po zrobieniu adaptacji kangur na 1.
Ekspertyza pokazała, że uszkodzone były solenoidy. Zainwestowałem wtedy w pełną regenerację.
Patrykus005
04-01-2021, 16:08
U mnie kangur na 1szym biegu pojawił się po zrobieniu adaptacji w uszkodzonej już lekko skrzyni biegów.
Tzn najpierw miałem szarpania podczas 1->2 i 2->3, a po zrobieniu adaptacji kangur na 1.
Ekspertyza pokazała, że uszkodzone były solenoidy. Zainwestowałem wtedy w pełną regenerację.
Miałeś tak na zimnym czy rozgrzanym silniku/oleju w skrzyni? Pytam bo u mnie jest podobnie i czeka mnie adaptacja bo nie była robiona po wymianie oleju. Mk5 2016
slawek-kali
04-01-2021, 17:45
skarp jak jest gwarancja na usługę to skorzystaj, jak nie ma to szykuj sie na koszta.. nie bedziesz pierwszy któremu skrzynia padla po remoncie
i czeka mnie adaptacja bo nie była robiona po wymianie oleju
Co ma piernik do wiatraka? Jaka adaptacja po wymianie oleju?
skarp jak jest gwarancja na usługę to skorzystaj, jak nie ma to szykuj sie na koszta.. nie bedziesz pierwszy któremu skrzynia padla po remoncie
Gwarancja jest natomiast firma pod Poznańska, która robiła skrzynie okazałą się strasznie zła firma i nie chce mieć z nimi już nic wspólnego... Testerzy nie swoich aut :) Paliwa na 22 km wg licznika, bagażnik w oleju i winogrona latające luzem, 3 tyg oczekiwania, brak kontaku i zlewanie klienta :) ...Dziwię się, że jak wyciągali mechatronikę żeby wymienić TCM to nie sprawdzili zaworów.... Wiem, że nie jestem pierwszy któremu padła skrzynia ale co 30 ty km ja remontować to masakra :) Czy kangur może być spowodowany przez przycinający się zawór w gestym oleju a jak olej zrobi się ciepły to chodzi w miarę ok? ??
Bump: Miałeś tak na zimnym czy rozgrzanym silniku/oleju w skrzyni? Pytam bo u mnie jest podobnie i czeka mnie adaptacja bo nie była robiona po wymianie oleju. Mk5 2016
Nie robi się adaptacji po wymianie oleju, i jak wpadniesz na pomysł zeby forscanem zrobic to odradzam :) tak z doświadczenia...
Patrykus005
04-01-2021, 20:42
Bump:
Nie robi się adaptacji po wymianie oleju, i jak wpadniesz na pomysł zeby forscanem zrobic to odradzam :) tak z doświadczenia...[/QUOTE]
No i tu są 2 szkoły podobno. Jedni mówią że jeśli występuje jakiś problem to wymiana oleju i później kalibracja/adaptacja bo po to to jest. Drudzy żeby nic nie robić, nic nie grzebać. No i właśnie jestem przed dylematem. Mam 145kkm przebiegu, olej zmieniony 10kkm i trochę poszarpuje tak jak opisałem. Mi to szczególnie nie przeszkadza bo gdy tylko skrzynia się rogrzeje to chodzi bardzo fajnie. Bardziejj chodzi mi o ten czas na zimnym. Nie chciałbym po prostu bardziej zaszkodzić i trochę bym jeszcze pojeździł. Czyli adaptacja może tylko pogorszyć tu sprawę wmoim przypadku?
Bump:
Nie robi się adaptacji po wymianie oleju, i jak wpadniesz na pomysł zeby forscanem zrobic to odradzam :) tak z doświadczenia...
No i tu są 2 szkoły podobno. Jedni mówią że jeśli występuje jakiś problem to wymiana oleju i później kalibracja/adaptacja bo po to to jest. Drudzy żeby nic nie robić, nic nie grzebać. No i właśnie jestem przed dylematem. Mam 145kkm przebiegu, olej zmieniony 10kkm i trochę poszarpuje tak jak opisałem. Mi to szczególnie nie przeszkadza bo gdy tylko skrzynia się rogrzeje to chodzi bardzo fajnie. Bardziejj chodzi mi o ten czas na zimnym. Nie chciałbym po prostu bardziej zaszkodzić i trochę bym jeszcze pojeździł. Czyli adaptacja może tylko pogorszyć tu sprawę wmoim przypadku?[/QUOTE]
Dlatego ci napisałem.. że sie nie robi i to nie jest wiedza wyczytana tylko poparta praktyka :) :) Odepniesz mu aku i też sie zadoptuje samoczynnie... A adaptacje robi się tylko po wymianie sprzęgieł lub kompa... Jeżeli już chcesz coś robić to polecam jechać do firmy, która się zajmuje naprawą skrzyni i zrobi ci aktualizacje softa bo może masz starego. (taka info dostałęm w serwisie) Musisz wiedzieć, że nowy soft jest bardzo eco , 50 km/h 6 bieg :) Nie polecam robić adaptacji forscanem samemu (filmy na yt i masa postów na forum) .. U mnie po takiej adaptacji zaczęły się problemy tzn kangur przy hamowaniu itd.. Znikneło po wymianie komputera za 2 k ... I podczas zabiegu otwiera zawory na maxa więc jak będa opiłki w oleju ( z plastików np) to pewnie się przytkają ... Olej wymienia się po 60 k ale zaleca sie skrócic ten okres... Ja też zmieniałem olej jak szarpał i nic mu to nie dało ale na oleju miałem świezy ok 20 tys km... Skrzynia powerShift to wynalazek diabła :)