Zobacz pełną wersję : [Fusion] Dość szybki ubytek oleju
Mekeke91 06-01-2021, 19:58 Witam wszystkich, jestem świeżym posiadaczem forda fusiona z 2004 r 1.4 16v lpg 134000km przebiegu, jako że poprzedni właściciel zalewał fusiona olejem 10w40 to to samo uczyniłem, zalałem Valvoline max life 10w40, wlałem 4l, lekko ponad max na bagnecie, przejechałem 4tys od wymiany oleju i dzisiaj na bagnecie pokazuję mi prawie minimum... Co może być przyczyną? Dodam, że lpg sam zakładałem od razu po zakupie, autko robi miesięcznie jakieś 2tys km czyli dość dużo, cykl mieszany, w trasie max 130km/h, silnik suchy, zastanawiam się co jest przyczyną takiego spalania oleju? Zła lepkość? Wymienić na 5w30?
Przyczyną jest pewnie wcześniejsze zalewanie badziewiem i zapieczenie pierścieni.
PS. To +- 0,2l/1000 km, więc nie jakoś tragicznie. Zmień na normatyw, kontroluj luzy i ciesz się autem.
Mekeke91 06-01-2021, 21:36 Przyczyną jest pewnie wcześniejsze zalewanie badziewiem i zapieczenie pierścieni.
PS. To +- 0,2l/1000 km, więc nie jakoś tragicznie. Zmień na normatyw, kontroluj luzy i ciesz się autem.
dzięki bardzo za podpowiedź, też właśnie myślę że przez ten 10w40 mogą stać pierścienie, od razu robić wymianę na 5w30 czy pojeździć jeszcze z 4tyś km? Staram się dbać o te autko bo zakupiłem go z autentycznym przebiegiem 129 tyś km i założyłem gaz także jeszcze bardziej muszę o niego dbać, to prawda że durateki nie lubią gazu? Mój na gazie śmiga aż miło
slawomirro 07-01-2021, 11:23 Staram się dbać o te autko bo zakupiłem go z autentycznym przebiegiem 129 tyś km
Widać niekoniecznie dbasz, skoro wlałeś olej w40 zamiast w30. Skąd wogóle miałeś pomysł na wlewanie oleju niezgodnie z zaleceniami/opiniami/poradami?
Poza tym wlewanie oleju ponad max to dodatkowe proszenie się o kłopoty.
Olej musi spełniać specyfikację Forda WSS-M2C913-C i być typu 5w30 (lub 0w30 też) Rozejrzyj się też w poradach na forum/internecie jaki olej wlewać,
bo kiepski olej właśnie będzie ciekł lub będzie zjadany przez silnik.
Dodam, że ja u siebie nie dolewam ani ml oleju pomiędzy wymianami od już 3 wymian co 10-11 tys km.
Mekeke91 07-01-2021, 13:47 Widać niekoniecznie dbasz, skoro wlałeś olej w40 zamiast w30. Skąd wogóle miałeś pomysł na wlewanie oleju niezgodnie z zaleceniami/opiniami/poradami?
Poza tym wlewanie oleju ponad max to dodatkowe proszenie się o kłopoty.
Olej musi spełniać specyfikację Forda WSS-M2C913-C i być typu 5w30 (lub 0w30 też) Rozejrzyj się też w poradach na forum/internecie jaki olej wlewać,
bo kiepski olej właśnie będzie ciekł lub będzie zjadany przez silnik.
Dodam, że ja u siebie nie dolewam ani ml oleju pomiędzy wymianami od już 3 wymian co 10-11 tys km.
Nie wiedziałem, że trzeba lać 5w30, poza tym w instrukcji obsługi jest napisane że dopuszczalne jest wlanie 10w40 zgodny ze specyfikacją, także chyba dobrze że wlałem 10w40 a nie mineralny, prawda? :) Teraz pytanie, od razu wymieniać, z płukanką? Nie zaszkodzi wymiana z 10w40 na 5w30 tak? dzięki za podpowiedź
sylwesterz 07-01-2021, 14:06 Nie wiem czy masz identyczną instrukcję, jak ta, którą znalazłem na sieci, ale w tej, którą znalazłem jest napisane:
Wymiana oleju
Stosuj olej silnikowy Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30.
Alternatywnie można stosować oleje silnikowe o lepkości SAE 5W-30 zgodne ze specyfikacją Forda WSS-M2C913-B.
W silnikach benzynowych można również stosować olej zgodny ze specyfikacją Forda WSS-M2C913-A.
Uzupełnianie poziomu oleju
Jeżeli nie jest dostępny olej spełniający powyższe specyfikacje, należy zastosować olej o lepkości SAE 5W-30, SAE 5W-40 lub SAE 10W-40 w zależności od temperatury otoczenia, zgodny ze specyfikacją ACEA A1/B1 lub ACEA A3/B3. Użycie tych olejów może wydłużyć czas rozruchu, zmniejszyć osiągi silnika, a także zwiększyć zużycie paliwa i emisję spalin.
Zauważ, że 10W40 napisano tylko przy dolewkach oleju, a nie przy wymianie. Nie ma oleju 10W40 spełniającego specyfikację WSS-M2C913-B (C, D).
PS. Wrzucę link do starego filmu odnośnie magii zmiany oleju, w tym na prawidłowy: https://www.youtube.com/watch?v=pPdhgjdV3Tc
PPS. Do kolejnego posta, toć napisałem w nawiasach C, D ;)
slawomirro 07-01-2021, 16:32 Nie wiem czy masz identyczną instrukcję, jak ta, którą znalazłem na sieci, ale w tej, którą znalazłem jest napisane:
Specyfikacja A i B była w czasach gdy Fusion był produkowany. Teraz jest C lub D, obie zgodne wstecz.
edit:
by być dokładny to w instrukcji jest coś takiego:
(polecam ostatnie zdanie)
https://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=117164&stc=1&d=1610037457
Mekeke91 07-01-2021, 17:41 zgadza się, mój błąd, przy dolewce, masz rację :) Panie kolego to co wymiana na 5w30 zgodny ze specyfikacją i przed wymianą oleju płykanka liqui moly? Dzięki bardzo za fatygę, jestem teraz mądrzejszy :D
slawomirro 07-01-2021, 21:39 wymiana na 5w30 zgodny ze specyfikacją i przed wymianą oleju płykanka liqui moly?
Ja jestem przeciwnikiem takich płukanek, ale jak ktoś lubi, to ok.
Wg mnie lepiej wlać 5w30, przejechać z ok 1000km i wymienić ponownie.
Mekeke91 08-01-2021, 08:15 Ja jestem przeciwnikiem takich płukanek, ale jak ktoś lubi, to ok.
Wg mnie lepiej wlać 5w30, przejechać z ok 1000km i wymienić ponownie.
Myślisz że taka płukanka może narobić szkód? Moim zdaniem to powinno pomóc, w końcu do czegoś są te płukanki ;) a mity o rozszczelnieniu silnika po płukance są według mnie przesadzone, chyba że mówimy o mocno zużytym silniku to wtedy może się podziać coś złego, ale to tylko moje zdanie :) dzięki bardzo za odpowiedzi! Po płukaniu i wymianie oleju napiszę coś więcej ;)
sylwesterz 08-01-2021, 08:45 Bo kiedyś płukanki opierano na nafcie itp., a obecnie są to po prostu pakiety skondensowanych dodatków myjących/rozpuszczających resztki olejowe (jak Liqui Moly) albo rzadkie oleje (jak Mitasu) z takimiż dodatkami myjącymi. To są dokładnie takie same dodatki, jak te używane przez producentów olejów przy ich produkcji, tylko bardziej skondensowane.
Inna sprawa, że mnóstwo olejów, nawet tych ze średniej półki (jak np. Valvoline) już ma tak wysokie właściwości myjące, że przyspieszone wymiany co kilka tysięcy km też ładnie umyją silnik, po prostu zajmie to więcej czasu.
Mekeke91 09-01-2021, 11:07 Ciekawa sprawa, bo sprawdziłem stan oleju rano, całą noc auto stało i stan oleju jest prawidłowy, tzn troszkę wyżej niż w połowie między minimum a maksimum :D czyli co jest ok? Bo już zgłupiałem :P
slawomirro 09-01-2021, 17:44 A w jakim stanie masz chodnik pod autem ;)
Mekeke91 09-01-2021, 18:55 Jeśli chodzi Ci o to czy auto stoi na równej powierzchni, to tak, stoi :D
slawomirro 11-01-2021, 06:01 Jeśli chodzi Ci o to czy auto stoi na równej powierzchni, to tak, stoi :D
nie oto g:D
czy masz plamę oleju pod autem, skoro olej zniknął przez noc?
Mekeke91 11-01-2021, 07:34 nie oto g:D
czy masz plamę oleju pod autem, skoro olej zniknął przez noc?
hah aha :D nie mam, sucho :) wcześniej chyba sprawdzałem stan oleju jak silnik był jeszcze ciepły :D co nie zmienia faktu że i tak trochę oleju znikło od momentu wymiany :P no nic będę jeździł i obserwował 8)
Mekeke91 06-02-2021, 10:38 Witam po dłuższej przerwie ;) dzisiaj wyplukałem silnik płukanką liqui moly, zalałem olej ford formula f 5w30 3,8 l i wymieniłem filtr oleju :) silnik od góry jak i od spodu ładny suchutki, za kilka tyś km napiszę czy ubywa oleju tak jak przy 10w40 czy się poprawiło :)
Mekeke91 05-03-2021, 18:59 Witam po raz kolejny, troszkę czasu minęło od płukanki i wymiany oleju także napiszę wnioski, niestety nie widzę poprawy, ubytek oleju jest praktycznie taki sam... Czyli co remoncik silnika?
slawomirro 05-03-2021, 20:27 remoncik silnika?
Płyn chłodniczy też niknie, czy tylko sam olej? Jaki kolor mają spaliny?
smietana 06-03-2021, 21:24 Widać niekoniecznie dbasz, skoro wlałeś olej w40 zamiast w30. Skąd wogóle miałeś pomysł na wlewanie oleju niezgodnie z zaleceniami/opiniami/poradami?
Poza tym wlewanie oleju ponad max to dodatkowe proszenie się o kłopoty.
Olej musi spełniać specyfikację Forda WSS-M2C913-C i być typu 5w30 (lub 0w30 też) Rozejrzyj się też w poradach na forum/internecie jaki olej wlewać,
bo kiepski olej właśnie będzie ciekł lub będzie zjadany przez silnik.
Dodam, że ja u siebie nie dolewam ani ml oleju pomiędzy wymianami od już 3 wymian co 10-11 tys km.Co za bzdury, wlany 10W40 zamiast 5W30 powoduje branie oleju [emoji1787]? Wiekszych bzdur nie slyszalem.
slawomirro 07-03-2021, 16:54 Co za bzdury, wlany 10W40 zamiast 5W30 powoduje branie oleju [emoji1787]? Wiekszych bzdur nie slyszalem.
A ja coś takiego napisałem? Wyciąłeś sobie dwa fragmenty wypowiedzi, posklejałeś je i się śmiejesz. Gratuluję inwencji.
Mekeke91 12-03-2021, 19:06 Płyn chłodniczy też niknie, czy tylko sam olej? Jaki kolor mają spaliny?
Płyn chłodniczy nie znika, sam olej, z tego co zauważyłem to spaliny mają kolor biały i to tylko na zimnym silniku, po nocy z rana jak jadę do pracy to zanim silnik się nagrzeje to jakiś tam malutki dymek widać ale to chyba normalne bo nie zauważyłem wielkiej chmury dymu za mną :lol: jak silnik się nagrzeje to nie zauważyłem żeby kopcił
karol19761976 03-04-2021, 12:23 Co za bzdury, wlany 10W40 zamiast 5W30 powoduje branie oleju [emoji1787]? Wiekszych bzdur nie slyszalem.
To nie są bzdury !!! Przekonałem się sam na 1,4 tdci silniku w aucie fusion :
Po zakupie olej był zalany 10w40 gdzie bardzo mnie zdziwiło dlaczego taki ? gdzie nie powinno go się zalewać !!! Wymieniłem także ale na 5w40 gdzie także popełniłem błąd i w dodatku następny błąd to z niższej półki Orle Platinum 5w40 , Kupiłem Ford Formuła 5w30 syntetyk i problem znikł !!!! Przestało ubywać oleju !!!
Dobry także do tego silnika jest Total Quartz 5w30
Sam nie wierzyłem ale przekonałem się że olej powinno zalewać się taki jaki przepisany jest do dane silnika lub podobny o tych samych parametrach
Druga strona medalu to także trzeba sprawdzać przy odpaleniu silnika jaki dym wybywa się z rury wydechowej , bo jak niebieski to może być : uszczelniacze na zaworach do wymiany ., turbina , sprężanie na cylindrach sprawdzić jakie jest ...
Ja przy każdej wymianie oleju stosuje + dodatek Ceramizer
smietana 04-04-2021, 15:17 To nie są bzdury !!! Przekonałem się sam na 1,4 tdci silniku w aucie fusion :
Po zakupie olej był zalany 10w40 gdzie bardzo mnie zdziwiło dlaczego taki ? gdzie nie powinno go się zalewać !!! Wymieniłem także ale na 5w40 gdzie także popełniłem błąd i w dodatku następny błąd to z niższej półki Orle Platinum 5w40 , Kupiłem Ford Formuła 5w30 syntetyk i problem znikł !!!! Przestało ubywać oleju !!!
Dobry także do tego silnika jest Total Quartz 5w30
Sam nie wierzyłem ale przekonałem się że olej powinno zalewać się taki jaki przepisany jest do dane silnika lub podobny o tych samych parametrach
Druga strona medalu to także trzeba sprawdzać przy odpaleniu silnika jaki dym wybywa się z rury wydechowej , bo jak niebieski to może być : uszczelniacze na zaworach do wymiany ., turbina , sprężanie na cylindrach sprawdzić jakie jest ...
Ja przy każdej wymianie oleju stosuje + dodatek CeramizerAkurat total 5W30 nie spelnia norm wss Forda [emoji16]
Akurat total 5W30 nie spelnia norm wss Forda [emoji16]
Taaa. https://allegro.pl/oferta/total-quartz-future-9000-nfc-5w30-ford-913c-4l-5944474590
karol19761976 04-04-2021, 20:36 Taaa. https://allegro.pl/oferta/total-quartz-future-9000-nfc-5w30-ford-913c-4l-5944474590
Poczytaj sobie opinie ludzi którzy zastosowali ten olej właśnie do silnika 1,4 tdci ... Ta są te same motory w Peugeot montowane .
Nie wiem jakim cudem nie spełnia jak spełnia i jest jak byk napisane : Ford WSS-M2C913-C/ WSS-M2C913-D
Zalicza się do tego modelu silnika jak ulał !! Ale jak macie taką wiedzę ? Gratuluję
Mekeke91 05-05-2021, 12:11 Witam, słuchajcie, po przejechaniu 4 tyś km z hakiem na bagnecie gdzie było lekko ponad max jest teraz lekko powyżej minimum, to ile mniej więcej bierze oleju na 1 tyś km?
Wlałem oil addtiv od liqui moly z 2 tyś km temu ale raczej nie pomógł, nie jest to jakiś straszny ubytek oleju, ale jednak jest, co polecacie? Rozbiórka pieca?
Mekeke91 nie napisales ile auto ma przelatane i jakim olejem jest zalane.
Lać ponad miarke na bagnecie to zło:diabel2: !
Nie od razu rozbierac. Jesli olej dobrany do przebiegu to trzeba zmierzyc kompresje na cylindrach . / po to aby wiedziec czy pierscienie jeszcze istnieją na tłokach/.
Taka oczywista porada to najpierw sprawdzić szczelność. Poogladać pod samochodem czy nie ma plamy po nocnym postoju. :569:
Mekeke91 06-05-2021, 10:51 Mekeke91 nie napisales ile auto ma przelatane i jakim olejem jest zalane.
Lać ponad miarke na bagnecie to zło:diabel2: !
Nie od razu rozbierac. Jesli olej dobrany do przebiegu to trzeba zmierzyc kompresje na cylindrach . / po to aby wiedziec czy pierscienie jeszcze istnieją na tłokach/.
Taka oczywista porada to najpierw sprawdzić szczelność. Poogladać pod samochodem czy nie ma plamy po nocnym postoju. :569:
Panie kolego autko ma nalatane 141 tyś km, zalany fordowskim 5w30, silnik suchutki, nigdzie się nie poci, też właśnie słyszałem żeby zacząć od sprawdzenia kompresji na cylindrach, a co do stanu powyżej max to było wlane 100 ml więcej niż zaleca ford :)
karol19761976 10-05-2021, 11:21 A ciekawe jak uszczelniacze na zaworach ? jak ubywa ci oleju to także mogą być uszczelniacze na zaworach ? Ogólnie po odpaleniu nie kopci ? nie ma niebieskiego dymku ?
Mekeke91 10-05-2021, 12:04 A ciekawe jak uszczelniacze na zaworach ? jak ubywa ci oleju to także mogą być uszczelniacze na zaworach ? Ogólnie po odpaleniu nie kopci ? nie ma niebieskiego dymku ?
Witam, po odpaleniu nie kopci, silnik pracuję ładnie i cicho, całkiem możliwe że musiałbym zerknąć na zawory, ale słyszałem że to nie jest takie chop siup? Co trzeba zrobić żeby dostać się do zaworów? Ich regulacji? Bo słyszałem że trzeba ściągać rozrząd? :oops:
Do kontroli luzów zrzucasz pokrywę. Do regulacji jeszcze wałek.
karol19761976 12-05-2021, 17:11 Witam, po odpaleniu nie kopci, silnik pracuję ładnie i cicho, całkiem możliwe że musiałbym zerknąć na zawory, ale słyszałem że to nie jest takie chop siup? Co trzeba zrobić żeby dostać się do zaworów? Ich regulacji? Bo słyszałem że trzeba ściągać rozrząd? :oops:
To dziwny przypadek u ciebie ?
Mekeke91 21-05-2021, 07:41 Witam, przejechałem prawie 6 tyś km po wymianie oleju, na bagnecie było lekko powyżej max, dzisiaj sprawdziłem bagnet i było lekko poniżej minimum, dolałem oleju, na moje oko z 700ml i teraz stan jest powyżej połowy bagnetu, także myślę że nie jest najgorzej bo wynika z tego że na 6 tyś km wziął mi max 1 litr oleju
karol19761976 25-05-2021, 18:22 Na jakim ty oleju jeżdzisz !!! Masz zły olej dobrany , druga sprawa : ja bym na twoim miejscu zrobił płukankę silnika , ja ostatnio robiłem w swoim fusion 1,4 tdci : płukanka TEC2000 zakupiłem 2 puszki , 2 olej po 4 litry Total 5w30 . Robiłem 2 płukanki po 20 minut jedna , Wymiana oleju , filtra i zalanie ponowne oleju i następne 20 minut , wymiana .
Powiem tak , ja tego fusion mam niecałe rok i moim zdaniem auto było zaniedbane jeśli chodzi o silnik - osoba kobieta nim jeżdziła po mieście a podejrzewam jeszcze że auto nie dostało tak w dupę jak powinien dostać diesel od czasu do czasu .
Po zakupie powinienem zrobić to co teraz robiłem nie czekać !!!! Oczywiście po zakupie też wymieniałem olej i to nawet 3 razy bo po bagnecie mi nie podobał się ten kolor ,
Miałem zalany Fordoski 5w30 ale poczytałem trochę i po płukaniu zalałem Total Quartz 5w30 900 NFC ( Przeznaczony dla forda także ) i już po kilku dniach jazdy bagnet jak wyciągam to widzę prześwit a nie czarna smuga zakrywająca bagnet . Silnik pracuje o wiele ciszej , auto ma moc ( mam czipa wstawionego ) zero dymu z rury ...
Do każdej wymieniamy oleju dodaje Ceramizer , ma przebieg niby 212.000 km ale podejrzewam że licznik był cofany x czasu temu .
I doszedłem do wniosku że olej będę wymieniał nie co 10 .000 km , ale co 5.000 km , ( wychodzi tak co pół roku )
Dla żony ma peugeota 307 2.0 HDi 90 KM i też wymiana co pół roku
Miałem inny zalany nie pamiętam już ale też mi ubywało oleju miałem zalany 5w40 Platinum Classic , podobna sytuacja jak u ciebie była , kupiłem Fordoski olej 5w30 i w marcu zrobiłem mu płukanie ale płukankę kupiłem z tej niższej pułki ,
Zalałem ten fordoski + ceramizer i oleju mi nie ubywa
Na płukanie silnika polecam TEC2000 , on kosztuje 3 razy tyle co te tansze ale nie żałowałem , swoje zadanie spełnia , ja robiłem 20 minut na biegu jałowym bo tak się zaleca
Taka historia z moim autem była
Mekeke91 25-05-2021, 19:10 Ale jak mam źle dobrany olej? Wcześniej pisałem że mam zalany fordowski 5w30 a przed jego zalaniem robiłem płukankę silnika preparatem liqui moly bo był zalany 10w40 także troszkę Cię nie rozumiem :) poza tym Ty masz diesla a ja mam benzynę także jest to znaczącą różnica... Nie mam problemu żeby olej był ciemny, po ponad 6tyś km od wymiany olej dalej jest ładny słomkowy ;) generalnie to sugerujesz zmianę oleju z fordowskiego 5w30 na jakiś inny 5w30 ze specyfikacją 913c/d? Bo troszkę nie rozumiem Twojego postu, pozdrawiam
Myślę, że główną rolę u kolegi Karola zrobiła płukanka i ceramizer.
Olej total, a fordowski 5w30 tego nie zmienił .
smietana 30-05-2021, 18:46 Ceramizery i plukanki to mit i bzdura, a czy olej fordowski czy totala nie mq znaczenia aby byl zgodny ze specyfikacja. Nawet lepiej fordowski niz totala.
Mekeke91 31-05-2021, 12:50 Ceramizery i plukanki to mit i bzdura, a czy olej fordowski czy totala nie mq znaczenia aby byl zgodny ze specyfikacja. Nawet lepiej fordowski niz totala.
Dlaczego tak uważasz? Akurat jeśli chodzi o ceramizery to wszystko wskazuje na to że działają, na pewno nie zaszkodzą, to samo tyczy się płukanek, nie zaszkodzą bo to nie te płukanki co były kiedyś na bazie ropy i powodowały rozszczelnienia silnika, niestety mity o płukankach są dalej żywe, mi płukanka nie pomogła ale też nie zaszkodziła, muszę jeszcze spróbować cerateca
czy olej fordowski czy totala nie mq znaczenia aby byl zgodny ze specyfikacja. Nawet lepiej fordowski niz totala
To bez znaczenia czy lepiej ? :D
Nie odpowiadaj... Nie ma znaczenia.
Wytłumacz zatem dlaczego dodając ceramizer przy zmianie oleju nie pobierało go od wymiany do wymiany, a jak przestałem używać to zaczęły się dolewki?
Mekeke91 01-06-2021, 09:04 Wytłumacz zatem dlaczego dodając ceramizer przy zmianie oleju nie pobierało go od wymiany do wymiany, a jak przestałem używać to zaczęły się dolewki?
No właśnie, zatem prawdopodobnie ceramizer działa, a jego działanie polega na tym że tworzy na ściankach powłokę ceramiczną która powoduję mniejsze tarcie itp, sam będę przy wymianie oleju testował cerateca
smietana 09-06-2021, 08:13 Nie wiem jakim cudem nie spełnia jak spełnia i jest jak byk napisane : Ford WSS-M2C913-C/ WSS-M2C913-D
Zalicza się do tego modelu silnika jak ulał !! Ale jak macie taką wiedzę ? GratulujęMasz taką wiedze, ze podajecie Total 5W30 bez podania pelnej nazwy a Total robi 2 x 5W30 i jeden z nich nie ma WSS Forda.
https://allegro.pl/oferta/olej-total-quartz-ineo-ecs-5w30-5w-30-5l-gratis-6831629911
karol19761976 09-06-2021, 13:25 Masz taką wiedze, ze podajecie Total 5W30 bez podania pelnej nazwy a Total robi 2 x 5W30 i jeden z nich nie ma WSS Forda.
https://allegro.pl/oferta/olej-total-quartz-ineo-ecs-5w30-5w-30-5l-gratis-6831629911
5W30 QUARTZ FUTURE 9000 NFC - Teraz ci pasuję ? Paluszkiem wszystko pokazywać ? Jak i do czego ?
Ja mam zalany do 1,4 tdci ten olej i dla mnie jest lepszy od Forda Formuła 5w30 ,
smietana 09-06-2021, 13:56 5W30 QUARTZ FUTURE 9000 NFC - Teraz ci pasuję ? Paluszkiem wszystko pokazywać ? Jak i do czego ?
Ja mam zalany do 1,4 tdci ten olej i dla mnie jest lepszy od Forda Formuła 5w30 ,Nie mi paluszkiem, sami wytykacie pierdoly a juz ciezko napisac pelna nazwe. Akurat 10W40 jak juz to bedzie wolniej ubywal jak 5W30 jak silnik zajechany. Jak silnik dobry to i 10W40 krzywdy mu nie zrobi a i nie bedzie ubywał, nagła zmiana na 5W30 nie spowoduje ze nagle przestanie brac
, nagła zmiana na 5W30 nie spowoduje ze nagle przestanie brac
Też jestem tego zdania
Mekeke91 16-06-2021, 10:03 Też jestem tego zdania
Niestety też się z tym zgodzę, u mnie po wymianie na 5w30 ford specyfikacja 913 c/d branie oleju ani się nie zmniejszyło ani nie zwiększyło,na 10000 km wziął mi nie cały litr, biorę się za wymianę oleju i filtrów i dodam cerateca :)
sylwesterz 16-06-2021, 13:39 Moim zdaniem, ceramizer do oleju silnikowego ma bardzo skromne pole do popisu, delikatnie mówiąc.
Przede wszystkim, nie można zupełnie "wygładzić" cylindrów, rysy honownicze są kluczowe dla utrzymania i transmisji filmu olejowego. Ubytki drobniejsze od honowania nie mają większego znaczenia w kontekście smarowania, zaś te większe od rys honowniczych nie mają szans, by zostać "uzupełnione" w procesie ceramizacji.
Po drugie ceramizacja wg opisu producenta wymaga wysokich temperatur (lokalnych na poziomie 900'C), a podczas normalnej pracy jedynymi powierzchniami trącymi powinny być pierścienie i brzegi cylindra, na których takie temperatury się nie powinny zdarzyć.
Znalazłem opracowanie, z którego wklejam: Temperatura powierzchni uszczelniającej pierścienia tłokowego na styku z powierzchnią tulei cylindrowej była równa 140-148°C
i o powłokach utwardzających brzeg pierścienia tłokowego: Proces nakładania powłoki przebiega w temperaturze około 750 K.
https://dbc.wroc.pl/Content/1010/PDF/kazmierczak_tarcie.pdf
Innymi słowy, aby zaszła sensowna ceramizacja, powinno się nałożyć w wysokiej temperaturze powłokę ceramiczną, a następnie na niej utworzyć wzór honowniczy.
Moim zdaniem lepiej dosypać WS2 czy MoS2 do oleju, jeśli ktoś nie chce przepłacać za gotowy olej z WS2 czy MoS2, czy też dolewać dodatków z takowymi.
Jeśli się mylę, proszę o korektę.
Mekeke91 16-06-2021, 19:39 Bardzo dobry komentarz! Przerabiałem dwusiarczan molibdenu oil additiv id liqui moly i nie pomógł, ogólnie na 10tyś km moja fuzja łyknęła ok 1000ml oleju
|
|