Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Błąd P2000 Wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej / spadki mocy
Small2000 22-06-2019, 11:19 Pozwolę sobie odświeżyć ten temat, gdyż mam taki sam błąd odczytany z auta.
Kod P2000 - wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej (1 rząd cylindrów). Ten kod jest z modułu DTC P2000-C, mam również drugi kod z DTC P2000:00-EC tak samo opisany jak ten wyżej.
Moje pytanie kierują do kolegów z tego tematu jak zakończyła się diagnoza czy walka z tym błędem w waszych autach.
Cześć,
Na allegro zakupiłem interfejs ELM 327, aby sprawdzić mój nowy nabytek :)
Pobrałem FORScan lite na mój telefon i w błędach wyskoczyła mi informacja o usterce:
Kod:
P2000 - Wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej (1 rząd cylindrów)
Status:
-Potwierdzony- usterka jest potwierdzona
Modół:
Diagnostyka pokładowa II
Trochę poszukałem w internecie, ale nie znalazłem żadnych konkretów odnośnie tego błędu w moim modelu. Wiem tylko, że może chodzić o zawór EGR.
Dodam, że autem zdążyłem już przejechać około 600km i nie zauważyłem niczego niepokojącego.
Serdeczna prośba o Waszą wypowiedź, ponieważ już się martwię, że moją przygodę z Fordem zacznę od kosztowej naprawy ;(
Auto jest po leasingowe, serwisowane do końca w autoryzowanym serwisie
( ostatni serwis w czerwcu tego roku, na którym przy przebiegu 155 000 tyś km był wymieniony zestaw rozrządu - nie stwierdzono żadnych błędów)
z góry dziękuję,
Piotrek
maxim1176 15-12-2020, 20:22 nie ma nic złego w błędzie p2000. Kod DTC jest generowany po spaleniu katalizatora NOX. Po chwili po udanym nagraniu sam kod błędu jest usuwany z pamięci.
Rozwiązałeś problem z błędem p2000 bo ja mam obecnie podobny problem?
Witam, wczoraj rano jak odpaliłem auto pojawiła mi się inf. "check engine".
Po podpięciu ForScana zczytałem takie kody błędów:
Kod: P2000
Kod: P044A
Kod: P24C7
Kod: U0401
Czy może ktoś mi pomóc co się dzieje - po usunięciu błędów do tej pory nic się nie pojawiło, ale wolę zrobić to od razu, niż czekać.
Dzięki za pomoc.
plkruszak 31-01-2021, 06:15 Witam, wczoraj rano jak odpaliłem auto pojawiła mi się inf. "check engine".
Po podpięciu ForScana zczytałem takie kody błędów:
Kod: P2000
Kod: P044A
Kod: P24C7
Kod: U0401
Czy może ktoś mi pomóc co się dzieje - po usunięciu błędów do tej pory nic się nie pojawiło, ale wolę zrobić to od razu, niż czekać.
Dzięki za pomoc.
Na moje oko P2000-C to błąd Sonda Lambda Nox-1 , a kod błędu P044A związany jest z niewydajnym EGR-em (wymysł ekologów), dzięki czemu obecne auta są jakie są... nie poprawna wartość z któregoś elementu lub elektroniki i samochód zatrzymany lub spowolniony...
Ford Ford DTC P24C7
Make:
Ford
Code:
P24C7
Definition:
Particulate Matter Sensor Temperature Circuit Range/Performance
Description:
This DTC sets when the particulate matter bank 1, sensor 1 (PM11) module detects a PM11 sensor temperature circuit plausibility check concern.
Cause:
Damaged PM11 sensor harness
Damaged PM11 sensor
Zerknij tutaj w poszkuiwaniu odpowiedzi na inne błędy : https://www.dtcdecode.com/Ford
A czy mogą to być problemy związane ze zmianą mapy silnika z 150KM na 180KM?
Czy ktoś może doradzić od czego powinienem zacząć? Czy da się np. przeczyścić czujnik cząstek stałych i wyczyścić EGR?
Bo z Sonda Lambda to już nie wiem co robić :/
A czy mogą to być problemy związane ze zmianą mapy silnika z 150KM na 180KM?
/
Nie powinno być, większość z forumowiczów ma zmienioną mapę. Z tego co czytałem zmiana jest tylko w zakresie otwarcia łopatek turbiny.
Rozumiem ze zmiana polegała tylko na przełączeniu mapy.
Nie powinno być, większość z forumowiczów ma zmienioną mapę. Z tego co czytałem zmiana jest tylko w zakresie otwarcia łopatek turbiny.
Rozumiem ze zmiana polegała tylko na przełączeniu mapy.
Tak. Tylko zmiana mapy i ABS-u na 180 KM.
No nic, to szukam dalej 😔😔
No nic, to szukam dalej
Tu jest link do czyszczenia korpusu przepustnicy w Mondeo 2.0 diesel
https://www.youtube.com/watch?v=ca6TkSuGyBY
Witam kolegów elektryków,
zgodnie z tytułem mojego postu, w ostatnim czasie w trakcie jazdy samochodem, pojawiają się następujące niestandardowe symptomy:
- raz na jakiś czas, głównie przy zmianie biegów (skrzynia automatyczna) zdarzają się niespodziewane spadki mocy. Po sekundzie "zamulenia/szarpnięcia", moc wraca do normy i samochód jedzie bez problemu, a sytuacja ta nie pojawia się za każdym razem, raczej wybiórczo, czasem gdy silnik jest jeszcze zimny, a innym razem gdy jest ciepły.
- jednocześnie z tym, samochód me też ogólną kapryśność co do mocy. Czasem zdarza mu się lecieć z pełną mocą, a czasem jedzie jakby brakowało mu sporawo koni.
Założyłem że problem najpewniej pojawia się z EGR, co by pasowało do w/w symptomów. Po ostatnim mocniejszym szarpnięciu/dziurze jaka się pojawiła w trakcie jazdy, sprawdziłem na szybko w trybie serwisowy licznika czy nic nie pojawiło się niestandardowego (zdjęcie w załączniku)
- C10000
- C40182
- C40100
Ze względu na niestandardową numerację błędów, za wiele mi to nie powiedziało, więc i tak skończyło się na bezpośredniej diagnostyce:
===PCM DTC P0132:00-64===
Kod: P0132 - Niskie napięcie w obwodzie O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1)
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 179103126 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 168752.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 15.00 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-OUTTMP: -3 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-PWR_MODE_KEY: Key Out - Stan kluczyka w trybie zasilania
-PWR_MODE_QF: Power Mode Undefined - Współczynnik jakości w trybie zasilania
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 92 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 103.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1185 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 53.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: -3 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 22.74 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-MIL_DIST: 0.0 km - Odległość przebyta od czasu włączenia MIL.
-FRP: 34500.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej
-EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR
-FLI: 63.14 % - Poziom paliwa
-CATEMP11: 111 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1
-CATEMP12: 156 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 2
-VPWR: 15.14 V - Napięcie modułu sterującego
-AAT: -3 °C - Temperatura powietrza otoczenia
===END PCM DTC P0132:00-64===
===OBDII DTC P0132-P===
Kod: P0132 - Niskie napięcie w obwodzie O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 1)
Chciałem dopytać, czy w większości przypadków jest to kwestia uszkodzonego czujnika lub obwodu lub czy muszę doszukiwać się większych problemów z jednostką? Jakieś sugestie porady, za nim wybiorę się do mechanika?
PS. Szukając kodu P0132 po Google podpowiada że to "wysokie" napięcie w obwodzie a tutaj Forscan interpretuje to jako "niskie". Błąd w tłumaczeniu forscana czy Ford ma jakieś inne interpretacje dla tego DTC?
OK, to z racji że taka cisza w przypadku błędu P0132, to zadam inne pytanie. Czy zacinajacy / niedomykający się zawór EGR zawsze wywołuje błędy? Czy jest możliwość że jego pogorszona funkcjonalność jest w granicy tolerancji i nie zapisuje się żadne DTC w tym zakresie?
-MAF: 22.74 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
Sporo jak na 1200rpm.
Wygląda jakby przepływomierz zawyżał pomiar.
Sonda może działać ok i prawidłowo wykrywa odchyłkę od zadanego AFRu.
Czy zacinajacy / niedomykający się zawór EGR zawsze wywołuje błędy?
Fajnie by było.Czy jest możliwość że jego pogorszona funkcjonalność jest w granicy tolerancji i nie zapisuje się żadne DTC w tym zakresie?
Tak.
Sporo jak na 1200rpm.
Wygląda jakby przepływomierz zawyżał pomiar.
Sonda może działać ok i prawidłowo wykrywa odchyłkę od zadanego AFRu.
Nie znam zbytnio właściwego histogramu dla MAF, ale zakładając że mają one wszystkie podobne wartości, to czy wartość powinna być bliżej 10 g/s dla takich obrotów?
Dopytuje o EGR bo mam kilka takich dziwnych zachowań które wypadają losowo w trakcie jednej jazdy. Np. kiedy silnik jest już rozgrzany, na jednych światłach spalanie na jalowym wynosi 0,4-0,5 l/h i obroty ani drgną. Przejadę do następne światła i sypialnie na wolnych obrotach już jest 0,8-0,9 l/h a wskazówka od obrotów podnosi się co kilka sekund o 2mm w górę, za chwilę wraca niżej i tak kilka razy, później na następnych światłach jest to samo lub z powrotem 0,4-0,5 l/h i bez żadnych zmiany obrotów.
Ok, żebym się nie nudził to sprawdziłem dziś jeszcze raz DTC:
P0132(00)
Raw code: 013200
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Heated oxygen sensor (HO2S) 1, bank 1 - high voltage
Ford: Heated O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1, Sensor 1)
============2==============
P2000(00)
Raw code: 200000
ECU: Jednostka sterująca silnika[Archiwum (nieaktywne)]
Status: Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Test nie został zakończony w bieżącym cyklu jazdy
OBDII: Nitrogen oxides (NOx) trap, bank 1 - efficiency below threshold
Doszło mi jeszcze P2000
Ogólnie nie mam check engine ale jazda mało przyjemna.
Podejrzałem jeszcze parametry na jalowym, silnik w pół rozgrzany (w załączeniu). Ogólnie przypływka pokazuje na wolnych obrotach 10-11 g/s.
Paciulek 12-02-2021, 14:42 Witam wie ktoś z was może co to jest za błąd P2000(00) i P0138(00) dodam ze na desce nie ma żadnego błędu tylko podłączyłem obd|| dzisiaj i zobaczyłem te bledy czy to jest jakiś sensor ? Dziękuje za pomoc Ford mondeo 2016 tdci 150 bhp
Ogólnie przypływka pokazuje na wolnych obrotach 10-11 g/s.
To za dużo.
P2000 jest następstwem P0132.
Sprawdź odczyt z tej sondy. Tylko użyj Forscana.
Dzięki Styber że tu zaglądasz...
Witam wie ktoś z was może co to jest za błąd P2000(00) i P0138(00) dodam ze na desce nie ma żadnego błędu tylko podłączyłem obd|| dzisiaj i zobaczyłem te błędy czy to jest jakiś sensor ? Dziękuje za pomoc Ford mondeo 2016 tdci 150 bhp - Można powiedzieć że masz ten sam problem co ja, z tą różnicą że u Ciebie błąd dotyczy drugiej sondy?
Zrobiłem kilka rundek dookoła komina i zapisałem przejazd Forscanem...
Załączam kolejno filmiki z Forscana... (trochę przyspieszone)
Zapisałem również FSL (te które się zmieściły gdyby ktoś chciał odtworzyć na Forscanie).
Legenda (tak z pamięci)
APP, % - Procent wciśnięcia pedału przyspieszenia
EQ_RAT11 - Stopień równoważności (Lambda) (rzad 1, czujnik 1)
OSHDCB1S1 - Grzałka sondy lambda
O2S11, V - Napięcie na sondzie lambda?
EGR_ERR - Błąd EGR względem zadanego
EGRVPSV, V - Napięcie na EGR
EGRVPB1 - Zadana pozycja dla EGR
DP_DPF, DPF_INP - ciśnienia przy kolektorze?
AAT, OUTTMP - Temperatura powietrza na zewnątrz
IAT - temperatura powietrza zasysanego
LOAD - Obciążenie
MAF - Ilość zasysanego powietrza
... reszta raczej wiadomo ...
https://i.ibb.co/k4D3sSQ/6027ac5b7906a-fbutube-Screenshot-1.png (https://youtu.be/LXFpnQ6eWNA)
https://i.ibb.co/0Zfmzz8/6027ac6f223ff-fbutube-22-Screenshot-6.png (https://youtu.be/lClrr3eUzsw)
https://i.ibb.co/sFQsH3r/6027ac7e7947d-fbutube-Screenshot-12.png (https://youtu.be/97bechXdZzA)
Bump: Sprawdź odczyt z tej sondy. Tylko użyj Forscana.
Jak można zobaczyć, MAF pokazuje dość duże wartości ale cały czas zmienia, ale widać również EGR_ERR że często wpada na 99%, na jednym z przebiegów pozostawał przy takiej wartości przez kilkadziesiąt sekund. To znaczy że się przycina?
Czy temperatura zasysanego powietrza powinna być taka, względem tej zewnętrznej?
Jeśli chodzi o sondę, EQ_RAT11 za wiele się nie zmienia, ale coś tam rusza, co innego napięcie które jest cały czas 0V (może po prostu ten PID jest nie używany?).
Nie znam się zbytnio na wartościach DPF ale zakładam że nie wygląda na zapchany?
Czy znajdę gdzieś jakiś manual z demontażu zaworu EGR w mondeo mk5 2.0 TDCI? Jest trochę filmików z tego cyklu ale wszystkie pokazują zabawę z EGR już po demontażu.
Patrząc po wykresach które wyżej umieściłem to wydaje mi się że EGR działa trochę mało przewidywalnie. Myle się? Może ktoś ma podobny silniczek i rejestrował przebieg forscanem?
Może to pomoże
Tu jest link do czyszczenia korpusu przepustnicy w Mondeo 2.0 diesel
https://www.youtube.com/watch?v=ca6TkSuGyBY
Wygląda na to, że sonda nie żyje.
Wygląda na to, że sonda nie żyje.
Rozumiem że wnioskujesz to po tym stałym O2S11 == 0?
Zastanawia mnie jednak czemu oprócz tych losowych ekscesów z mocą auto jeździ w miarę normalnie, no może prócz odpalania po nocy, bo wtedy dość głośno pracuje i lekko falują obroty.
A jaki środek najlepiej użyć do mycia EGR-u?
OK, dziś podmieniłem w samochodzie sondę oraz MAF... Wartość PID dla O2S11 pozostała bez zmian, czyli 0V cały czas, błędów brak. Stara sonda mocno okopcona na czarno ale raczej nie była nigdy wymieniana od nowości. Nowa przepływa też nic nie zmieniła, na jalowym 10-12 g/s... Dziury jednak wciąż się od czasu do czasu pojawiają. Oglądałem jeszcze dziś PID z położenia przepustnicy i zauważyłem że prawie się nie rusza. To normalne? Jakiś pomysł co dalej? Jest sens zaglądać w przepustnice? Rozbierać EGR? Myć DPF? Wykręcać wtryski? Już mi brak pomysłów... Już może bym przełknął te dziury mocy, ale wkurza mnie ze jak silnik się już dobrze rozgrzeje to przy lekkim dodawaniu gazu słychać klekotanie jak w starszych dieslach. Za nim problemy z mocą się pojawiły to nie było takich efektów.
Pytanie mam odnośnie demontażu EGR-u. Czy w przypadku demontażu schodzi cała "woda" z silnika?
Witam ostatnio przy ruszaniu zaczeła szarpac skrzynia automat, dzieje sie tak tylko na 1 biegu i gdy wrzucam wsteczny, podczas jazdy ok 50-70 faluja obroty, dodam ze dzieje sie tak tylko na rozgrzanym silniku, gdy jest zimny wszystko chodzi sprawnie, zadnych bledow skrzyni niema, jest tylko blad Kod P2000 - wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej (1 rząd cylindrów)
Moze to miec jakis zwiazek z szarpaniem, gory dziekuje za odpowiedz
silnik 2.0 TDCI 150KM 2017r
A filtr paliwa kiedy był wymieniany? Możliwe, że czas go wymienić, a na pewno sprawdzić.
Filtr paliwa wymieniony 10k km temu. Bardziej martwi mnie ta skrzynia moze ktos mial taki problem lub wie jak go rozwiazac ?
Argi-Marcin 10-06-2021, 12:54 jaki przebieg ? Jaka moc ?
Szarpie tak jakby gubił trakcje ? (jeżeli tak to podchodzi pod koło dwumasowe)
Oby to nie były wtryskiwacze.
Manieklux 16-06-2021, 21:40 Witam
niedawno przesiadłem się z MK IV na Mondeo MK5 ,2018r 2.0 tdci 150 KM
kilka dni po zakupie wyskoczył mi błąd silnika (auto normalnie jeździło),po podłączeniu kompa u mechanika odczytał : błąd Kod: P24C7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych
mechanik skasował mi błąd i doradził pojeździć i zobaczyć czy błąd powróci
po 3 dniach ponownie wyskoczył mi błąd silnika umówiłem się do mechanika ale pierwszy wolny termin ma dopiero w Lipcu
,w międzyczasie wyposażyłem
się w kabel Viakena i Forscana żeby móc samemu sprawdzać błędy
po odczycie z Forscana wyskakują mi co 3 dni ( 10 ,13,16 czerwca wyskakiwały mi błędy i po skasowaniu wracały za 3 dni) następujące błędy:
===PCM DTC P044A:99-6C===
Kod: P044A - Obw=d czujnika C EGR
Dodatkowe symptomy usterki:
- Przekroczony limit programowania
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
===PCM DTC P24C7:00-EC===
Kod: P24C7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
===OBDII DTC P24C7-C===
Kod: P24C7 - Zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
===TRM DTC U0415:00-2E===
Kod: U0415 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu A” sterującego układem zapobiegającym blokowaniu kół podczas hamowania (ABS)
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Zamrożone ramki :
-GLOBTIM: 85365269 s - Globalny czas rzeczywisty
-TOTDIST: 194896.0 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MAINECUV: 12.75 V - Zasilanie główne sterownika ECU
-OUTTMP: 12 °C - Temperatura zewnętrzna odczytywana przez czujnik.
-LOAD: 0.00 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 26 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 101.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 0 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 20 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 2.11 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-BARO: 101.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 12.68 V - Napięcie modułu sterującego
-AAT: 12 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-FUEL_TIMING: -2.18 ° - Kąt wtrysku głównego względem zewnętrznego punktu zwrotnego
-APP_D: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_D: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-FRP_ABS: 3700.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-EOT: 23 °C - Temperatura oleju silnika
-FLI: 98.04 % - Poziom paliwa
===END PCM DTC P044A:99-6C===
czy ktoś orientuje się co może być przyczyną i do jakich napraw powinienem się przygotować?
ostatni tydzień czerwca wybieram się na urlop na drugi koniec Polski i zastawiam się czy mogę spokojnie jechać autem w taką trasę
autem jeżdżę na co dzień i oprócz wyskakujących błędów nic nie zauważyłem żeby się złego działo
dziękuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam
Najgorszy to chyba błąd od czujnika dpf, można na próbę wymienić na uzywke, lepiej żeby przez brak wypaleń nie zatkać całkiem. Dpfa,
Błąd od absu może wynikać z nieprawidłowego przestawienia mocy że 150 na 180
Co do egra to nie podpowiem.
Manieklux 17-06-2021, 15:59 Witam
wszystkie błędy łącznie z błędem ABS były jeszcze przed zmianą na 180km
jeśli chodzi o zapchanie DPF ,to nie powinno mieć jeszcze miejsca ,bo ktoś kto jeździł autem w Niemczech zrobił w dwa lata 194tys ,więc raczej latał po trasach i powinien mieć dobrze wypalony DPF
chyba że DPF w MK5 jest inny/gorszy niż w MK4
w MK4 kupiłem jak miało 150 tys ,teraz ma 330tys i nic się z DPF nie działo
fakt dojeżdżałem codziennie do pracy robiąc 60km dziennie
jeśli chodzi o czujnik DPF to chyba rzeczywiście najrozsądniej będzie kupić używkę ,założyć i zobaczyć czy to pomoże
czy ktoś się orientuje numer części po jakiej szukać takiego czujnika
bo szukałem trochę w Google i znalazłem
pozdrawiam
Piotrekson96 26-07-2021, 12:35 Hej!
Jestem posiadaczem Mondeo MK5 2.0 TDCi 2018 rok. Mam problem, a mianowicie średnio co 3-y dni przy pierwszym uruchomieniu silnika zapala się czek sinika i kod usterki P24C700 (czujnik temperatury czujnika cząstek stałych). Wymieniłem sondy i czujniki co wskazywali mechanicy za winne, a błąd cały czas się pojawia. Już nie mam pomysłu co dalej robić.
Proszę osoby orientujące się w temacie o pomoc, będę bardzo wdzięczny :)
A może miał już ktoś ten problem i wie co i jak zrobić.
Pozdrawiam
Manieklux - poradziłeś sobie z problemem ? Mam podobny, pomożesz ?
Jeżeli chodzi o błąd P24C7
W DPF są trzy czujniki, nr później dopiszę. Najprawdopodobniej 1 pokazuje temp ponad 1000 stopni.
Na tyle co szukałem, ten trzeci czujnik jest w na wyjściu turbiny, ale pewności nie mam.
Nr czujnika - 12B591 lub 1862037
Upewnij się jeszcze na 100% czy to ten. Sposób prosty - podepnij forscana - włącz testy i wskazania temp. Zaznacz trzy czujniki.
Najgorszy to chyba błąd od czujnika dpf, można na próbę wymienić na uzywke, lepiej żeby przez brak wypaleń nie zatkać całkiem. Dpfa,
Błąd od absu może wynikać z nieprawidłowego przestawienia mocy że 150 na 180
Co do egra to nie podpowiem.
Udało Ci się namierzyć czujnik?
Witam
Odswiezam temat-zmora :( wyminone wszystkei czujniki juz happy i znowu check po 15tys km, ten sam blad i tylko ten P2000- czy ktos ma pomysl kto jestw stanie ogarnac cos takiego, co to moze byc. Auto smiga, pali 5.3, odpala bez probelmu, pracuje rowno, nie szarpie.
Dzieki z gory
kowalj880 25-09-2021, 12:23 Panowie, nie mogę znaleźć odpowiedniego wątku a też nie mogę założyć nowego jakiś błąd wyskakuje, mam problem, może już się z czymś taki spotkaliście, moje mondeo Mk5 1.5 ecoboost czasem nie chce odpalić, odpalanie z przycisku, za każdym razem wyświetla wciśnij pedał sprzęgła żeby odpalić a czasem dodaje że wciśnij sprzęgło i hamulec żeby odpalić silnik ale nic się nie dzieje, za którymś razem zapali... Czy może podpowiecie w czym może być problem?
Hej,
Tez juz o tym myslalem ale nie ma wzoru, skasowalem i teraz 1500 km. Tak i tez zatankowalem tym arzem na innej satcji, rece opadaja.
Witam. Dołączę się do tematu. Mam ten sam rocznik Mondeo 2018 MK5 2.0 TDCi. CO 3 dni mam ten sam błąd czyli P24C7-00. Już miałem wymieniony czujnik temperatury przed DPF. Teraz mechanik sugeruje ze to ten za nim. Czy ktoś może rozwiązał z kolegów ten problem? Rozwiązanie: https://youtu.be/T0Xbc0tKmBk
https://www-dtcdecode-com.translate.goog/RAM/P24C7?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui
Mam pytanie. Dzisiaj pojawił mi się błąd P24C7. Forscan pokazał mi dziwną temp czujnika EGT 13.
Jedna wartość to 1275 C
Druga wartość to -40 C
https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1924&pictureid=9904
U mnie niestety nadal błąd P24C7. Wykonane do tej pory :
- wymiana czujnika temperatury przed DPF i za DPF,
- wypalanie statyczne ze skutkiem pozytywnym.
Błąd pojawia się regularnie co 3 dni przy odpalaniu zimnego silnika. Pomysłów brak ☹️.
Tu jest rozwiązanie problemu:https://youtu.be/T0Xbc0tKmBk
A czujnik sadzy? Bo ten kod głównie o nim mówi.
A czujnik sadzy? Bo ten kod głównie o nim mówi.
Piszesz kolego o tym co prawie 2000 zł kosztuje?
Nie wiem ile kosztuje, ale ten kod mówi o czujniku sadzy PM.
Może wystarczy wyczyścić? Nie wiem.
Nie wiem ile kosztuje, ale ten kod mówi o czujniku sadzy PM.
Może wystarczy wyczyścić? Nie wiem.
Dzięki kolego za pomoc. Ale inni koledzy jak czytałeś wymienili wszystkie czujniki i nic nie pomogło. Można Jeszcze obstawiać oprogramowanie ze względu na cyklicznie pojawiajacy się błąd.
Ale inni koledzy jak czytałeś wymienili wszystkie czujniki i nic nie pomogło przeczytałem jeszcze raz. Nikt nie napisał że wymieniał czujnik PM. Wszyscy wymieniali czujniki temperatury za i przed DPF (co było bez sensu)ale nikt nie wymieniał tego trzeciego.
Oczywiście jeśli chodzi o kod P24C7
przeczytałem jeszcze raz. Nikt nie napisał że wymieniał czujnik PM. Wszyscy wymieniali czujniki temperatury za i przed DPF (co było bez sensu)ale nikt nie wymieniał tego trzeciego.
Oczywiście jeśli chodzi o kod P24C7
A gdzie znajduje się ten czujnik PM?
Niestety nie wiem. Powinien być gdzieś na końcu lub w środku dpfa.
W niektórych autach czujnik sadzy jest jednocześnie czujnikiem NOx.
Być może jego funkcję pełnią przetworzone dane z innych czujników. W każdym razie skoro jest taki błąd to coś musi go wykrywać.
Czy ktoś się spotkał z kodem błędu PCM DTC P2000:00-64. Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym przepływem powietrza wlotowego w silniku Diesla. P2000 pojawia sie również w OBD II. Czego to może dotyczyć? Dodam jedynie, że nie ma żadnych nieprawidłowości, sygnalizacji kontrolkami - po prostu błąd zauważono przy okazji uczenia czujników TPMS, procedura serwisowa w Forscan.
sznycel1 10-11-2021, 09:23 Mam pytanie. Dzisiaj pojawił mi się błąd P24C7. Forscan pokazał mi dziwną temp czujnika EGT 13.
Jedna wartość to 1275 C
Druga wartość to -40 C
https://forum.fordclubpolska.org/picture.php?albumid=1924&pictureid=9904
udało się Tobie rozwiązać problem?
Mam ten sam błąd i identyczne odczyty temperatur na czujniku EGT13. Czytałem na stronie HELLA, że temperatura -40% wskazuje na uszkodzony czujnik lub przerwę w instalacji elektrycznej ...
Wnioskuje, że trzeba zlokalizować konkretny czujnik i wymienić ...
marekiod 04-12-2021, 18:16 Cześć,
Pojawiły się błędy P2000:00-EC oraz P2000-C (odczyt Forscanem po zapaleniu kontrolki). Auto normalnie jechało, skasowałem błąd i na razie jest ok, tylko pytanie czy coś z tym robić? Internet niewiele mówi na temat ewentualnej przyczyny i co z tym robić. Dzięki za sugestie, a może ktoś to przerabiał i się podzieli swoimi doświadczeniami.
Hej,
Mam podobnie juz od roku. Po 1 razie check co 250km. W koncu cos pogrzebali i po wymianie 1 sondy przejechane 3000 km. Nastepnie czujnik temp ten 1 i reokrd 10kkm. teraz znowu zpala mi soe co jakies 2500 do 3000 km pomyslow brak. Zycze zeby to byla jednorazowa przygoda - w tym tygodniu probuje udezyc do Forda.
Pozdrawiam
Trochę info
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=317244
Hej,
Dzieki ale tamten watek to tez inne bledy.
Pozdrawiam.
Witam,
Diagnoza ASO - dpf do wymiany..............., zero zainteresowania ze auto z tym bledem zrobilo 30 tys km bez zadnych problemow objawow itd...SPrawdzielm na wlasnej skorze ale serio nie ma co do nich jechac, tlumacz ana ejzyk polski kod bledu co i ja potrafie.
Small2000 12-12-2021, 17:51 Czy ktoś się spotkał z kodem błędu PCM DTC P2000:00-64. Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym przepływem powietrza wlotowego w silniku Diesla. P2000 pojawia sie również w OBD II. Czego to może dotyczyć? Dodam jedynie, że nie ma żadnych nieprawidłowości, sygnalizacji kontrolkami - po prostu błąd zauważono przy okazji uczenia czujników TPMS, procedura serwisowa w Forscan.
Muszę powiedzieć, że ja równie mam takie same błędy PCM DTC P2000:00-64 oraz drugi w ODBII DTC P2000-P z takim samym opisem jak ten pierwszy błąd. Jak na razie ciężko mi coś znaleźć na ten temat.
Napiszę coś w sprawie swojego starego błędu P2000:00-AF na temat NOx skończyło się na tym, że PDF dokonał swojego żywota i zostałem zmuszony do wymiany tej części w aucie na "nowy" używany DPF co przyniosło koniec pojawiania się tego błędu dla tlenku azotu. Ale za to co innego zaczęło pojawiać się jw., równowaga w przyrodzie musi być :D.
Muszę powiedzieć, że ja równie mam takie same błędy PCM DTC P2000:00-64 oraz drugi w ODBII DTC P2000-P z takim samym opisem jak ten pierwszy błąd. Jak na razie ciężko mi coś znaleźć na ten temat.
Wczoraj zaglądnąłem do forscana i widzę, że błąd się sam wykasował. Więc wygląda na to, że to jakis "szum" - przyczyna ustąpiła,zbieg okoliczności itp.
Small2000 15-12-2021, 21:20 A ja dziś sprawdzałem i też już nie było tych błędów, ciekawe na jak długo zniknęły :).
Rozwiązanie błędu P24C7: https://youtu.be/T0Xbc0tKmBk
U mnie okazały się walnięte wszystkie wtryski, to z kolei załatwiło DPF i zarówno wtryski jak i DPF do wymiany. Na szczęści jeszcze na gwarancji i od tamtego momentu wszystko gra.
Nie wszystko było OK. Po tygodniu wyskoczył błąd progowej zawartości NOx w spalinach. Czujnik NOx do wymiany na gwarancji. .....
Z układu wydechowego stara została tylko rura i tłumik......:)
Witam. Czy możliwe jest, że przez uszkodzony czujnik NOx, DPF nie wypala się?
Tak
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=329365
Ten sam silnik.
Na szczęście obecnie jeździ jak przed usterka czujnika NOx.
Lukas Krefeld 22-01-2023, 08:08 Witam kolego i co udało się ustalić z tą usterką
Bump: I co kolego udało się ustalić
Ernest26 07-02-2023, 17:21 Witam. Chcę kupić Mondeo mk5. Byłem już z upatrzonym autem na serwisie. Auto igła ale komputer po podłączeniu auta pokazuje p2000 ale nie świeci się chęci. Czy kupic takie auto czy to duży problem?
Mi się od roku posiadania zaświecił dwa razy ten błąd, pierwszy raz po 2tys od zakupu, drugi raz po 9tys. Zawsze sam się gasił. Od 17tys nie pojawił się. Z tego co zauważyłem ten błąd może mieć związek z dłuższym postojem samochodu. Bo już 2 komisowki się tak zachowały. W internecie są sugestie ze to w zasadzie nic poważnego, ze najczęściej pojawia się po wypalaniu DPF.
klocolus 22-06-2023, 23:25 Od początku (czyli od kilku tys.km.) pojawiał się u mnie czasami P2000 (ale tylko w oczekujących bez checka) i teraz doszedł p0132 (też w oczekujących bez checka). Auto jedzie całkowicie normalnie. Pada 1 sonda lambda? Wolę zawczasu wymienić aby nie padła do końca gdzieś na wakacjach.
Cześć,
Mam błąd PCM - P2000:00-E8, OBDII - P2000-C i z tego co piszą przedmówcy to błąd NOXa, ale niestety mój objawia się checkiem co mniej więcej 500km i jednorazowym szarpnięciem jakby się zdusił na ułamek sekundu parę km przed pojawieniem się checka. Poza tym auto normalnie jeździ (nawet z checkiem), nie pobiera więcej paliwa etc. Czy ktoś rozwiązał ten problem, albo jest w stanie mi wskazać co należy sprawdzić?
Od początku (czyli od kilku tys.km.) pojawiał się u mnie czasami P2000 (ale tylko w oczekujących bez checka) i teraz doszedł p0132 (też w oczekujących bez checka). Auto jedzie całkowicie normalnie. Pada 1 sonda lambda? Wolę zawczasu wymienić aby nie padła do końca gdzieś na wakacjach.
Czy coś wymieniałeś czy tak jeździsz? U mnie też jest błąd p2000 bez checka. Niby normalnie się jeżdzi. Jak skasuje błąd to wraca co jakiś czas ale nie od razu.
Panowie od jakiegoś czasu tez mam błąd P2000 i wg FDPF pojawia się w trakcie/lub po wypaleniu DPF-a która maiła miejsce na autostradzie więc cykl nie powinien być niczym zakłócony. Auto ma 176tyś przebiegu i nie zauważyłem żeby miał "negatywny" wpływ na osiągi samochodu. Czy zapobiegawczo coś robić, już wymienić ?
klocolus 06-09-2023, 23:49 Czy coś wymieniałeś czy tak jeździsz? U mnie też jest błąd p2000 bez checka. Niby normalnie się jeżdzi. Jak skasuje błąd to wraca co jakiś czas ale nie od razu.
Pojawił mi się check od tego błędu a dokładnie P2000:00-EC, wymiana 1 sondy nie pomogła bo dzisiaj znowu złapałem, mogę jeszcze spróbować drugą wymienić. Auto jeździ normalnie.
Bump: "nowy" używany DPF co przyniosło koniec pojawiania się tego błędu dla tlenku azotu.
Z ciekawości sondy poszły stare czy w nowym dpf był inny komplet?
Witam. Chciałem odświeżyć temat (w Internecie nie znalazłem rozwiązania). Prosiłbym o pomoc - co jakiś czas pojawia mi się CheckEngine i z ForScana odczyt błędów.
Pierwszy to popularny :/ błąd P2000 - pytanie, czy wymiana sondy pomoże? Lub gdzie szukać przyczyny? Proszę o pomoc.
Drugi to U0401 - ale tutaj to nawet nie wiem od czego zacząć.
Z góry dziękuję za pomoc.
===PCM DTC P2000:00-E8===
Kod: P2000 - Wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej (1 rząd cylindrów)
Status (-E8):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 159215192 s (Sat Dec 30 17:49:10 2023) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 217694 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 14.5 V - Napięcie modułu sterującego
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 5 °C - Temperatura
-LOAD: 54.12 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 92 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 113.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1495 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 82.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 12 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 24.49 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 14.52 V - Napięcie modułu sterującego
-AAT: 5 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-FUEL_TIMING: 0.59 ° - Kąt wtrysku głównego względem zewnętrznego punktu zwrotnego
-APP_D: 29.80 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_D: 29.80 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-FRP_ABS: 104900.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-EOT: 92 °C - Temperatura oleju silnika
-FLI: 68.24 % - Poziom paliwa
===END PCM DTC P2000:00-E8===
===OBDII DTC P2000-C===
Kod: P2000 - Wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej (1 rząd cylindrów)
Status (-43):
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2000-C===
===CCMii DTC U0401:86-28===
Kod: U0401 - Nieprawidlowe dane uzyskane z ECM/PCM A
Dodatkowe symptomy usterki (:86):
- Nieprawidłowy sygnał
Status (-28):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 159118559 s (Fri Dec 29 14:58:38 2023) - Event time
-IFC_D703: 0 - Internal Module Fail Code
===END CCMii DTC U0401:86-28===
Witam. Również pojawia mi się co jakiś czas błąd P2000. Czy może ktoś pomóc, co należy wymienić?
Ogólnie mam dwa błędu z tym związane i jeden dodatkowy. Proszę o pomoc:
===PCM DTC P2000:00-EC===
Kod: P2000 - Wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej (1 rząd cylindrów)
Status (-EC):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 168770123 s (Fri Apr 19 08:58:20 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 226174 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 14.5 V - Napięcie modułu sterującego
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 6 °C - Temperatura
-LOAD: 52.94 % - Wyliczona wartosc obciazenia
-ECT: 93 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-MAP: 106.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor).
-RPM: 1667 1/min - Obroty silnika na minute
-VSS: 92.0 km/h - Prędkość pojazdu
-IAT: 11 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature).
-MAF: 26.55 g/s - Przepływomierz masowy powietrza
-BARO: 99.0 kPa - Ciśnienie barometryczne.
-VPWR: 14.66 V - Napięcie modułu sterującego
-AAT: 6 °C - Temperatura powietrza otoczenia
-FUEL_TIMING: 0.57 ° - Kąt wtrysku głównego względem zewnętrznego punktu zwrotnego
-APP_D: 29.80 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-APP_D: 29.80 % - Położenie pedału przyspiesznika D
-FRP_ABS: 114000.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej (absolutne)
-EOT: 91 °C - Temperatura oleju silnika
-FLI: 26.67 % - Poziom paliwa
===END PCM DTC P2000:00-EC===
===OBDII DTC P2000-C===
Kod: P2000 - Wydajność oddzielacza NOx#1 poniżej wartości progowej (1 rząd cylindrów)
Status (-43):
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P2000-C===
I dodatkowo ten:
===CCMii DTC U0401:86-28===
Kod: U0401 - Nieprawidlowe dane uzyskane z ECM/PCM A
Dodatkowe symptomy usterki (:86):
- Nieprawidłowy sygnał
Status (-28):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł układu kontroli prędkości
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 168770713 s (Fri Apr 19 09:08:09 2024) - Event time
-IFC_D703: 0 - Internal Module Fail Code
===END CCMii DTC U0401:86-28===
Z góry dziękuję za pomoc. Jeżeli to sonda lambda, to może ktoś wskazać która? Znalazłem takie oznaczenia (obie podobno są montowane w aucie: 1863307 - za katalizatorem i 1862036 - przed katalizatorem. Chyba że chodzi o jakąś jeszcze inną?)
Witam,
w ostatnim czasie zapaliła mi się lampka check na desce. Przeskanowałem Forscan-em Mondka pod kątem ewentualnych błędów. Pojawił się błąd P24C7:00-64 - skasowałem i nie było problemu przez tydzień, po tym okresie pojawił się ponownie sygnalizując kontrolką check. Skasowałem raz jeszcze i po kilku dniach, pomimo braku sygnalizacji check sprawdziłem błędy - ten sam błąd znowu się zapisał tym razem bez check-a. Po wykasowaniu błąd powraca kolejnego dnia wg. prawidłowości (rano odpalam auto, jadę do pracy i tam sprawdzam raz jeszcze - błędów nie ma, po powrocie, od razu po odpaleniu pojawia się ten błąd - bez kontrolki check (jazda autostradą).
W załączeniu wyniki z Forscan.
Szukałem na forum i jedyne co znalazłem to prawdopodobne uszkodzenie czujnika NOX, którego to koszt ok. 1500 PLN (chciałem zweryfikować temat przed ewentualnym wydatkiem, może ktoś miał podobną sytuację i rozwiązał problem)
A co ci wskazuje na czujnik nox? Przecież jak byk masz napisane, że o egt chodzi
W wątku, znalezionym na forum, dotyczącym błędu "p24C7 zakres/jakość sygnału w obwodzie temperatury czujnika cząstek stałych" rozwiązaniem była właśnie wymiana czujnika temperatury NOX:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=331426
I na tym się pewnie skończy. Właśnie wczoraj przejrzałem u siebie cały układ wydechowy w DW10F z 2018. Po czujniku EGT12 w puszce DPF jest lambda/nox po DPF (DS7A-9Y460-DB). Potem jest już tylko czujnik nox, mniej więcej na wysokości tylnych drzwi (JS7A-5L239-AA). EGT11 jest po pierwszej lamdzie/nox. W samej turbinie jest czujnik temperatury spalin EGR (EGR_EGT_TEMP).
zolwik00 02-06-2024, 17:39 Witam nie jestem pewien ale chyba wszystkie bolączki błędów p2000 i im pokrewne wraz z rozwiązaniem znajdują się w tym filmiku https://youtu.be/wb1aEZNj82E?si=q-ltLlXzb1GC5kdM aż tak dobrze angielskiego niż znam żeby zrozumieć wszystko ale wg mnie skoro wymiany i resety nic nie pomagają coś jest na rzeczy.
Jestem po wymianie tego czujnika - nie ma żadnych błędów. Koszt czujnika 1380 PLN, montaż 50 PLN.
Jestem po wymianie tego czujnika - nie ma żadnych błędów. Koszt czujnika 1380 PLN, montaż 50 PLN.
Gdzie znajduje się ten czujnik?
Ja byłem ostatnio w serwisie z tym błędem. Stwierdzili że mam pęknięty w środku DPF. Ktoś się spotkał z takim czymś?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czujnik znajduje się pod podwoziem na wysokości tylnych drzwi, zabezpieczony jest metalową pokrywą, którą trzeba zdjąć i wypiąć go z wtyczki i plastikowych zatrzasków. Do czujnika podłączony jest kabel z sondą, która montowana jest do dpf. Po zamontowaniu nie trzeba go programować, bo to oryginał i wystarczy skasować błędy.
Już wiem o którym mówisz czujniku. Niestety jeżeli miałeś błąd P2000 to nie ten czujnik
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
U mnie był błąd "P24C7:00-64"
montowana jest do dpf
Dokładnie gdzieś do rury wydechowej, daleko za DPF i katem.
błąd P2000 to nie ten czujnik
U kolegi był inny błąd, wskazujący na ten czujnik.
No tak. P24C7 jest od tego
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
wszystko zależy!y jaka macie normę emisji spalin , euro 6 czy euro 6.2 .
Euro 6.2 ma czujnik nox, a euro 6 tylko czujnik temperatury
6.2 chyba od konca 2017r.
klocolus 05-08-2024, 16:49 Wszystkie dw10f są chyba euro 6, wyżej dopiero ecoblue.
U mnie jak jadę bardzo spokojnie to potrafi też tym błędem p2000 sypnąć, jak szybciej to nie ma problemu :P
Mój z pierwszej połowy 2018 i na tabliczce euro 6.2, czujnik nox w dalszej części wydechu jest.
Witam Panowie
Tak czytam wszystko o tym błędzie P2000 na różnych forach i jest jak duch który i mnie nawiedził.
Samochód lata 75% poza miastem (krajówki-autostrady) troszkę powiatowe
Pierwszy raz wyskoczył mi przy przebiegu ok 150 tys. a dzień wcześniej zrobiłem w ASO przegląd olejowy. Jadę a tu check się zapalił i konsternacja czy mogę jechać dalej. Na szczęście kumpel miał jakiś prosty interfejs elm i po weryfikacji co to za błąd skasowałem go i na ładne kilka tysięcy był spokój. Tak przy ok 180 tys. błąd zaczął pojawiać się częściej np. co 4-5 tys. więc mając wpięty vgate reset błędu z telefonu w czasie jazdy i czekanie do następnego razu. Wywalenie błędu nie wpływało na zachowanie się samochodu – dynamika itp.. W między czasie zauważyłem że izolacja niektórych przewodów przy pierwszej sondzie jest popękana (przyczyna to drgania wiązki przewodów we wspólnej koszulce) i pomyślałem że jeżeli pojawia się tam jakaś wilgoć to może zaburzać odczyty. Zaizolowałem przewody ale to niestety nie była przyczyna.
Niestety w okolicach przebiegu 197 tyś. P2000 był już częstszym gościem 200 czasami 400 km. W tym czasie planowałem wymianę rozrządu i zdecydowałem się na wymianę pompy wtryskowej ( już 30 tyś. wcześniej na przeglądzie zauważono zapocenia pod nią – pewnie uszczelnienie wałka lub wytarty wałek). Zlecając serwis zgłosiłem że błąd P2000 pojawia się dosyć często więc mieli na to zwrócić dodatkowo uwagę. Ogólnie nic nielokującego nie stwierdzili profilaktycznie umyli sondę bo była bardzo zasadzona i stwierdzili że przyczyna może być we wtryskiwaczach – zaczynają podlewać i stąd taka ilość sadzy. Po serwisie znów był spokój na ok 2 tys. i błąd wyskoczył. Oświeciło mnie że nie pamiętam kiedy wymieniałem filtr paliwa – zaraz wymieniłem był czarny i dodatkowo zalałem Liqui Moly Diesel Spulung 2666 oraz odkręciłem rurkę między EGR i przepustnicą (pełno sadzy którą wyczyściłem – w planach wyczyszczenie całego EGR i przepustnicy). Po tych zabiegach znów ładne kilka tyś km przeleciało zanim błąd wskoczył.
Ruszając na urlop zalałem do zbiornika w którym było ok 1/3 paliwa 3 x Moly Diesel Spulung 2666 zrobiłem na tym mixie z 200-300 km i zalałem potem do pełna vervą i błąd pojawił się dopiero jak sobie wracałem a trasa biegła głównie drogami powiatowe/wojewódzkie czyli max 90 a częściej 60-70.
Za każdym razem jak wyskoczy błąd robię zrzut z ekranu z Fdpf-a i wartości SOOT są raz 16%-20% ; 26%-37% innym razem 49%.
Muszę sprawdzić forsan-em korekty wtrysków bo po 200 tys. mają prawo się „rozregulować” i może na błąd P2000 wpływa kilka czynników które się na siebie nałożą bo wg tego co kilka razy już czytałem wymiana czujnika za chyba 600 zł. mija się z celem bo błąd wymieniającym czujnik za jakiś czas powrócił.
Przy okazji jakie powinny być poprawne korekty na wtryskiwaczach?
Niestety nic nie zdziałasz forscanem z wtryskami w tym silniku.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
rankaven 13-09-2024, 20:44 W moim Mondeo niestety również pojawił się błąd P2000 ale z tego co widzę nieco się różni, ponieważ nie ma w nim informacji o wartości Nox. U mnie wychodzą następujące błędy:
===PCM DTC P2000:00-64===
Kod: P2000 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym przepływem 'A' powietrza wlotowego
===PCM DTC P044A:99-68===
Kod: P044A - Obwód czujnika C EGR
Dodatkowe symptomy usterki (:99):
- Przekroczony limit programowania
===OBDII DTC P2000-P===
Kod: P2000 - Wysoka wartość sygnału w obwodzie sterującym przepływem 'A' powietrza wlotowego
Status (-50):
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie
===CCMii DTC U0401:86-28===
Kod: U0401 - Nieprawidłowe dane odebrane z modułu ECM/PCM A
Dodatkowe symptomy usterki (:86):
- Nieprawidłowy sygnał
Objawy do tej pory były takie jak u przedmówców, czyli przy prędkości powyżej 120 km/h i przyspieszaniu pojawiał się kluczyk i spadek mocy, ale ostatni błąd P2000 pojawił się przy prędkości 48 km/h i nie miałem żadnych informacji na desce. Martwi mnie też spalanie bo mam wrażenie, że ostatnio mocno wzrosło w okolice 8,5l/100. Oglądałem też film z yt wrzucany w tym temacie ale tam ewidentnie był problem z czujnikiem NOx, a umnie wygląda to na coś innego. Komuś udało się rozwiązać ten problem lub macie jakieś wskazówki?
rankaven 13-09-2024, 21:43 Jaki przebieg?
187 tys
|
|