Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Programowanie/konfiguracja modułu elektrycznego hamulca ręcznego


Jarek5757
31-03-2021, 18:24
Witam wszystkich na forum ;)
Piszę z takim zapytaniem. Czy jestem w stanie zaprogramować oraz skonfigurować moduł do hamulca ręcznego w domowych warunkach? Posiadam interfejs diagnostyczny FVDI J2534 oraz programy IDS oraz Forscan z licencją rozszerzoną.
Spalił mi się poprzedni moduł, kupiłem używany ale wyciągnięty z Volvo i sprzedający poinformował mnie o tym że w tym module jest wgrane oprogramowanie od Volvo i trzeba teraz ten moduł przeprogramować na Forda. Moduł funkcjonuje hamulec działa z powrotem, moge go zaciągnąć oraz opuścić przyciskiem tylko nie zaciąga się automatycznie po wyjęciu kluczyka. Do tego na tablicy rozdzielczej świeci kontrolka brake koloru żółtego oraz na zegarach mruga kontrolka od hamulca ręcznego. Zarówno jeden jak i drugi program znajduje dwa błędy związane z hamulcem ręcznym.
U0300:00-AF- (PBM) - Niekompatybilność oprogramowania wewnętrznego modułu sterującego oraz
U2101:00-2F- (PBM) - Konfiguracja modułu sterującego niekompatybilna
Jestem w stanie to zrobić? Jeśli tak to proszę o podpowiedzi jak mogę to zrobić. Dziękuje ;)

audiobayern
31-03-2021, 18:32
Za chwilę dostaniesz pewnie z 5 odpowiedzi gdzie i do kogo masz podjechać żeby to zrobić. :570: Nikt Ci tu nie doradzi jak i co przeprogramować ..........bo wiesz.....a jak nie wiesz o co chodzi to wiesz o co chodzi.

Jarek5757
31-03-2021, 18:40
Za chwilę dostaniesz pewnie z 5 odpowiedzi gdzie i do kogo masz podjechać żeby to zrobić. :570: Nikt Ci tu nie doradzi jak i co przeprogramować ..........bo wiesz.....a jak nie wiesz o co chodzi to wiesz o co chodzi.

Dzięki za odpowiedź :) no tak wszystko rozumiem.. ;) jednakże jeśli jest to wykonalne i ktoś zechce się podzielić tą informacją to zawsze można się dogadać jeśli nie wyniesie to tyle ile wizyta w serwisie ;)

szynszyl
31-03-2021, 18:42
nie zaciąga się automatycznie po wyjęciu kluczyka jest to blogosławieństwo

Bump: Spalił mi się poprzedni moduł a z ciekawości jak to sie objawiało? bo mi swiruje od pewnego czasu lewy silniczek (wg forscan).

tedi_k
31-03-2021, 18:55
....kupiłem używany ale wyciągnięty z Volvo i sprzedający poinformował mnie o tym że w tym module jest wgrane oprogramowanie od Volvo i trzeba teraz ten moduł przeprogramować na Forda. ...

Da się przeprogramować - robiłem niedawno dokładnie taki sam przypadek.
Nie da się tego zrobić ani IDS ani FORScanem.
Da się wgrać oprogramowanie fordowckie oryginalnym UCDSem.

Następnie niezbędna jest kalibracja modułu hamulca IDSem. Nie wiem czy te "wynalazki" z FVDI zadziałają, bo robię normalnie, po ludzku VCM 2...

BTW - a swoją drogą szkoda, że na naszym forum nie ma standardowej dla wielu forów funkcjonalności - "pomógł - postaw piwo"...:one:
Koledze audiobayern za tak cenne porady pewnie by się "na koncie przelewało"...:diabel2::diabel2:

Jarek5757
31-03-2021, 18:57
jest to blogosławieństwo
To znaczy? ;) wcześniej działało bez zarzutu :)

a z ciekawości jak to sie objawiało? bo mi swiruje od pewnego czasu lewy silniczek (wg forscan).
Z mojej winy właściwie.. zaparkowałem w wilgotnym miejscu i wilgoć zaatakowała z tyłu samochodu.. spaliły się żarówki od podświetlenia rejestracji no i właśnie padł moduł.. ręczny przestał funkcjonować nie dało się ruszyć auta z miejsca, nie podawał żadnego sygnału jakby go w ogole nie było w aucie. Po odłączeniu/podłączeniu go brak reakcji nawet nie wydał tego charakterystycznego "cykania" był sprawdzany przez serwis lecz szybko telefon zwrotny że moduł został uszkodzony przez wilgoć i dostałem go z powrotem na pamiątke.. cóż teraz mam drugi i ręczny działa tylko mam problem z tym co napisałem wcześniej ;)

Bump: Da się przeprogramować - robiłem niedawno dokładnie taki sam przypadek.
Nie da się tego zrobić ani IDS ani FORScanem.
Da się wgrać oprogramowanie fordowckie oryginalnym UCDSem.

Następnie niezbędna jest kalibracja modułu hamulca IDSem. Nie wiem czy te "wynalazki" z FVDI zadziałają, bo robię normalnie, po ludzku VCM 2...

BTW - a swoją drogą szkoda, że na naszym forum nie ma standardowej dla wielu forów funkcjonalności - "pomógł - postaw piwo"...:one:
Koledze audiobayern za tak cenne porady pewnie by się "na koncie przelewało"...:diabel2::diabel2:

Wielkie dzięki za odpowiedź! :)
Napisałem PV ;)
Gdybym mógł piwko bym postawił :D

szynszyl
31-03-2021, 19:05
To znaczy? wcześniej działało bez zarzutu też mi działał.
Po odłączeniu/podłączeniu go brak reakcji nawet nie wydał tego charakterystycznego "cykania" zawsze zaciąga, strach czy odpuści

Jarek5757
31-03-2021, 19:11
też mi działał.
zawsze zaciąga, strach czy odpuści
Jeśli chodzi o ten stary moduł to ani jedno ani drugie ;) ten który jest aktualnie zaciąga i odpuszcza od ręki :D

audiobayern
01-04-2021, 20:28
No i tak jak pisałem. Dodatkowo poleciał Hejt na mnie. Ha ha ha ha. Specjalisty od programowania.........prawie jak majster........ACO servis u Stasia.

Jarek5757
04-04-2021, 20:06
Dziękuję za rady w szczególności tedi_k ;) po około godzinnej walce moduł udało się zaktualizować oraz skonfigurować. Działa jak marzenie ;)

Mondus 1985
04-04-2021, 20:09
Dziękuję za rady w szczególności tedi_k ;) po około godzinnej walce moduł udało się zaktualizować oraz skonfigurować. Działa jak marzenie ;)

No to GIT ;)

patryk1881
19-07-2021, 11:44
Witam. Jest ktoś lub znacie kogoś w okolicy trójmiasta kto potrafiłby to zrobić.

Mati81
02-01-2023, 16:51
Siemka,jak to jest z tymi modułami podbierając od Volvo,da się to przekodować IDSem czy jednak nie?za wiele tych modułów pod forda nie ma,za to przeważają w sprzedaży Volvo,co robić,jak to gryźć???

tedi_k
02-01-2023, 22:29
...jak to jest z tymi modułami ...

Wątek ma raptem 2 strony. Wszystko jest napisane. Trzeba tylko "przełamać się w sobie" i zechcieć przeczytać! A potem dopiero pisać i pytać - choć już nie bardzo je o co...

Parch
03-01-2023, 08:09
Tadeusz, może jednak warto byłoby trochę informacji tu zamieścić, bo nie ma pełnej jasności w temacie. A jest kilku zainteresowanych (ja również) wiedzą odnośnie:
1. zamienności modułów (FORD/VOLVO) -> moduły opisywane jako "od VOLVO" są tanie, moduły opisywane jako "od FORDA" są drogie.
2. różnorodności oprogramowania -> mnożą się legendy miejskie, że:
A. oprogramowanie modułu EPB dla aut z automatycznymi skrzyniami jest inne niż dla aut ze skrzyniami manualnymi. A może to nie legendy?
B. EPB w S-MAX mk1 FL występował tylko w połączeniu z KEYLESS. Czy to oznacza, że w poprawnym działaniu EPB uczestniczy KVM? Wg mnie to bzdura, ale warto to potwierdzić.

Mati81
03-01-2023, 13:49
Dokładnie,nie zbyt idzie z 2 stron wyciągnąć pewne wnioski,skoro Ids ma możliwość programowania tego modułu to dlaczego miałby tego nie zrobić?nie chce mi się wierzyć,żeby ucds tylko to potrafił zrobić🤔może zmienię zdanie jak już podepnę moduł i podejmę próbę😛w moim np.przypadku moduł ma nr.z końcówką BC,po vinie w serwisówce gdybym chciał zamówić to już dostałbym z końcówką CH i wychodzi na to,że wszystko to jedno i to samo tedi_k mógłbyś rozwinąć różnicę między tymi interfejsami forscan,ids i ucds,dlaczego z programowaniem radzi sobie tylko ten konkretny?

tomao
03-01-2023, 14:07
Domyślam się, że tylko UCDS pozwala wgrać w moduł "dowolny" wsad.

Mati81
03-01-2023, 14:33
Ids ma funkcję programowania tego modułu,a skoro ma to dlaczego niemiałby tego ogarnąć?😑jeśli grzebiemy nim w inych modułach i robi co ma robić to dlaczego nie da rady?interesuje mnie tylko ta informacja...

Antej
03-01-2023, 14:45
Możesz dowolnie w IDS wgrać cokolwiek, gdziekolwiek? UCDS tak właśnie potrafi.
Czy tylko to co IDS ma w bazie i do tego, co wie że jest fordowskie?

Mati81
03-01-2023, 14:54
No i już coś co rzuca jakieś światło na moje pytanie,mam rozumieć,że to co Ids ma jest niewystarczające w przypadku tego modułu ogólnie czy może jest to loteria,poradzi lub nie poradzi?czy na prywatne potrzeby wersja chińska ucds poradzi sobie czy lepiej nie ryzykować?domyślam się co odp.ale ciężko mi będzie kogoś kumatego z takim sprzętem w moim rejonie ogarnąć😑

Parch
03-01-2023, 15:04
ciężko mi będzie kogoś kumatego z takim sprzętem w moim rejonie ogarnąćZawsze możesz sobie zrobić wycieczkę. Często wizyta u kogoś, kto (na pewno) wie co robi jest tańsza i mniej stresująca niż nieudolne próby pseudofachowców.

tedi_k
03-01-2023, 16:11
Tadeusz, ...

1. No właśnie o tym cały ten temat - moduły Volvo 6G91-2598-... dają się przeprogramować na wersję Ford
2. Nie robiłem doktoratu z różnych wersji softu.
Przeprogramowanie robi się najprościej biorąc jakąś historyczną sesję UCDSową S-maxa z EPB i update wizzardem programuje się moduł Volvo w trybie 'death'. Potem tylko jeszcze kalibracja czujnika.
Ot i cała filozofia.
BTW - temat jest tak "niszowy" (w ciągu chyba 4 lat 3 takie moduły przeprogramowywałem...), że nigdy nie miałem determinacji poświęcić temu więcej czasu.

A Koledze Mati81 sugeruję "poświęcić" 70zł (to już z przesyłką) https://allegro.pl/oferta/modul-hamulca-recznego-volvo-v60-s60-ii-xc60-12398100352 i sobie samemu odpowiedzieć na pytanie "co zrobi IDS jak zobaczy ten moduł w aucie".
Dla ułatwienia poszukiwań - podpowiem: dokładnie NIC, bo tego modułu po prostu nie wykryje. Adresacja modułów w Volvo oraz soft tych modułów są zupełnie różne od fordowskiej filozofii.
Natomiast sprzęt - i w związku z tym bootloader - są takie same, więc w trybie 'death module' ten soft co to potrafi - zdoła moduł ograć dowolnym oprogramowaniem.

Parch
03-01-2023, 17:02
Narażasz kolegę na niepotrzebne koszty Tadeuszu:wink:. Na "rozkurz" mam lepszego kandydata:
https://allegro.pl/oferta/volvo-xc60-modul-hamulca-recznego-31334228-08-13-11920235196

Mati81
03-01-2023, 17:43
:(no to będzie lipa

benoks
03-02-2023, 13:06
Witam. Ktos może podpowiedziec gdzie schowali modul hamulca w? s-max 1

Parch
03-02-2023, 13:14
Nad tylną skrzynką bezpieczników. Bagażnik lewa strona.

benoks
03-02-2023, 13:20
Dzieki za pomoc

Mati81
27-02-2023, 20:40
1. No właśnie o tym cały ten temat - moduły Volvo 6G91-2598-... dają się przeprogramować na wersję Ford
2. Nie robiłem doktoratu z różnych wersji softu.
Przeprogramowanie robi się najprościej biorąc jakąś historyczną sesję UCDSową S-maxa z EPB i update wizzardem programuje się moduł Volvo w trybie 'death'. Potem tylko jeszcze kalibracja czujnika.
Ot i cała filozofia.
BTW - temat jest tak "niszowy" (w ciągu chyba 4 lat 3 takie moduły przeprogramowywałem...), że nigdy nie miałem determinacji poświęcić temu więcej czasu.

A Koledze Mati81 sugeruję "poświęcić" 70zł (to już z przesyłką) https://allegro.pl/oferta/modul-hamulca-recznego-volvo-v60-s60-ii-xc60-12398100352 i sobie samemu odpowiedzieć na pytanie "co zrobi IDS jak zobaczy ten moduł w aucie".
Dla ułatwienia poszukiwań - podpowiem: dokładnie NIC, bo tego modułu po prostu nie wykryje. Adresacja modułów w Volvo oraz soft tych modułów są zupełnie różne od fordowskiej filozofii.
Natomiast sprzęt - i w związku z tym bootloader - są takie same, więc w trybie 'death module' ten soft co to potrafi - zdoła moduł ograć dowolnym oprogramowaniem.

Mógłbyś odezwać się na priv,mam pytanie

benoks
10-03-2023, 15:38
Ktos orientuje sie jakim modulem mozna zastaoic ten model 6g91-2598-ak niestety z AK ciezko znalezc a jest duzo z CD Czy bedzie mial komunikacje i da sie go przeprogramowac ewentualni

Parch
10-03-2023, 15:44
Chłopie!!!!!!!!!!!!!!!!!
Przecież cały ten temat jest o tym!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Poczytaj może, to się dowiesz, w czym tkwi problem.


Problem główny nie wynika z oznaczeń ...-Ax, ...-Bx, czy ...-Cx