Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] jakiej firmy wahacze wybrać?


J-R
17-01-2015, 21:22
Witam.
Jakie macie wahacze w swoich fokach. Przeglądając stronę internetową natknąłem się na 2 rodzaje, aluminiowe i metalowe. Wyczytałem, że w titanium mają być aluminiowe
http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2012-ford-focus-titanium-suspension-walkaround.html
W biedniejszych wersjach oraz bez "sportowego pakietu" mają być metalowe.
http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/2013-ford-focus-st-suspension-walkaround.html - tu akurat z st.
U ojca w mk3 titanium są metalowe, czyżby ford na europę przyoszczędził na podzespołach? Na ruskim forum spotkałem się z aluminiowymi, a jakie są w fokach trend sport czy w sprowadzanych z zagranicy?
Przeglądałem broszurę forda i piszę, że trend sport i st mają zawieszenie o sportowej charakterystyce, więc czy jest to identyczne zawieszenie? Druga sprawa zastanawiająca, że w st nie ma damperów.

Matych
18-01-2015, 13:25
ST jest chyba bardzo sportowe i chyba najdroższe i ma stalowe jak sam napisałeś i wynika ze zdięć

dackoo
21-04-2021, 18:32
Do wymiany mam wahacze górne i dolne ( zawieszenie tylne). Ktoś już wymieniał? Jakie firmy są godne polecenia? 😎

Fulara
21-04-2021, 19:49
trw

edmun
22-04-2021, 08:21
Sam korzystam z Febi.
Zero zastrzeżeń do tej pory jeśli chodzi o produkty tej firmy.

konieczko5
22-04-2021, 08:24
...

mati3995
22-04-2021, 10:56
Sam korzystam z Febi.
Zero zastrzeżeń do tej pory jeśli chodzi o produkty tej firmy.

Jeśli można wiedzieć przy jakim przebiegu trzeba coś działać w kierunku wymiany wahaczy lub sworzni??

Obecnie mam 122 tys. km nic nie było jeszcze robione w zawieszeniu oprócz amortyzatorów.

rav 75
22-04-2021, 19:11
Przy przebiegu przeszło 230 kkm musiałem coś dłubać przy wahaczach.

edmun
22-04-2021, 21:57
120 tysięcy wymieniony z prawej strony.
130 tysiący. Wymieniony z lewej strony (okazało się że chyba niepotrzebnie)
Powodem było skrzypienie.

Na upartego można wymieniać same poduszki, ale koszta (u mechanika) są czasami takie same bo szybciej wymienić cały wahacz niż ściągać wahacz, wyciągać poduszki i zakładać ten sam wahacz z powrotem.

Natomiast wymieniałem miałem również sprężyny (raz po jednej stronie na jakiś OEM, jak padła 15 tysięcy km później druga strona to zamówiłem komplet Eibacha na wszystkie 4).

Teraz 144 tysiące wymieniony amortyzator prawa strona (delikatnie stukał).
Za 2-3 tygodnie wymieniam również po lewej stronie żeby nie było że jeżdżę na jednym wysłużonym.

Pomijam końcówki drążków które były już 2 zmieniane, łożysko prawy przód, półośka prawy przód (ze względu na uszkodzony przegub wewnętrzny).

Zapraszam do Anglii gdzie ciężko o kawałek asfaltu bez kraterów :D

mati3995
22-04-2021, 22:23
120 tysięcy wymieniony z prawej strony.
130 tysiący. Wymieniony z lewej strony (okazało się że chyba niepotrzebnie)
Powodem było skrzypienie.

Na upartego można wymieniać same poduszki, ale koszta (u mechanika) są czasami takie same bo szybciej wymienić cały wahacz niż ściągać wahacz, wyciągać poduszki i zakładać ten sam wahacz z powrotem.

Natomiast wymieniałem miałem również sprężyny (raz po jednej stronie na jakiś OEM, jak padła 15 tysięcy km później druga strona to zamówiłem komplet Eibacha na wszystkie 4).

Teraz 144 tysiące wymieniony amortyzator prawa strona (delikatnie stukał).
Za 2-3 tygodnie wymieniam również po lewej stronie żeby nie było że jeżdżę na jednym wysłużonym.

Pomijam końcówki drążków które były już 2 zmieniane, łożysko prawy przód, półośka prawy przód (ze względu na uszkodzony przegub wewnętrzny).

Zapraszam do Anglii gdzie ciężko o kawałek asfaltu bez kraterów :D

Wow :D To było co robić

bombel321
22-04-2021, 23:07
Nie pojmuję, jak można wymieniać gumy lub sprężyny tylko po jednej stronie.
Toż to według mnie brak szacunku do własnego życia.

Tylko parami, a po każdym grzebaniu zbieżność. Trakcja / ESP są strojone pod sprawne, równomierne zawieszenie, a nie że każde koło z inną charakterystyką.

Fulara
23-04-2021, 04:39
Nie pojmuję, jak można wymieniać gumy lub sprężyny tylko po jednej stronie.
Toż to według mnie brak szacunku do własnego życia.

Tylko parami, a po każdym grzebaniu zbieżność. Trakcja / ESP są strojone pod sprawne, równomierne zawieszenie, a nie że każde koło z inną charakterystyką.

zbieżność w tym kraju to kolejny tabu
a nawet dziecko wie, że zbieżność się przestawia jak wsiądzie do auta 2 osiłków po 100 kg więc wiadomo, że każda ingerencja w ten układ rozwala zbieżność ( sprężyny w taki sam sposób co wymiana gałek bo zmienia wysokość układu )

edmun
23-04-2021, 07:53
Ja nie wiem jak to jest możliwe że ja jeszcze nikogo nie zabiłem jeżdżąc taką maszyną śmierci.
edmun czarny żniwiarz.

Wow To było co robić
część napraw wynikała również z niedopatrzenia "mechaników" którym raportowałem problem a oni odpowiadali ze nic nie znaleźli.

dackoo
23-04-2021, 08:52
Lemforder nie jest dostępny. Na tył są tylko albo oryginały albo febi, triscan, moog, Sidem, Topran...

Fulara
23-04-2021, 14:54
Lemforder nie jest dostępny. Na tył są tylko albo oryginały albo febi, triscan, moog, Sidem, Topran...

to brałbym z tych albo febi ( swag jakby ktoś nie wiedział ) albo mooga

Skolmi
23-04-2021, 15:54
Moog to syf.

Fulara
23-04-2021, 17:21
Moog to syf.

Jeździłem kiedyś że 3 lata na moogu nie uważam że to syf.

Skolmi
23-04-2021, 18:18
Wow, iloma samochodami? Jednym?

Fulara
23-04-2021, 20:14
no jednym a iloma miałem jeździć ?
wahacz wymieniłem jak mi się znudził w ramach sportu, nic nie pukało nic nie stukało

ale to moja opinia.

kacper69
23-04-2021, 21:48
Ja bym proponował wybrać wahacze na pewno innego producenta , niż tego którego tak szybko zawiodły.

Cenart
13-07-2024, 14:06
Witam.
Auto hatchback, 1.0 ecoboost, 125 km, 110 tyś. km.
Po badaniu na stacji diagnostycznej i u mechanika padło, że do wymiany 2 x wahacz poprzeczny tył - tzw. kość + gumy stabilizatora tył x 2. Popękane i sparciałe.
O ile gumy mogę kupić oryginał bo nie są aż tak bardzo drogie o tyle te wahacze to już 220 zł/szt.
Tak więc szukam sensownego zamiennika na tył i nie wiem co lepsze:
- warsztat proponuje Meyle: 140 zł/szt ale czytałem, że z nimi różnie bywa,
- Lemforder, którego znam nie ma w ofercie,
- Sidem Belgia: ok. 80 zł/szt, czytałem na forach Alfy, VW, Seata, PSA czy Forda, a nawet Audi czy BMW, że całkiem przyzwoite.
Na przodzie mam wahacze SIDEM i zero problemów po 3 tyś km ale jak z tyłu się sprawują to nie wiem.
A może coś innego? Proszę o poradę.

cinek15c
13-07-2024, 15:07
Jak dla mnie te wahacze "kość" są tak prostą konstrukcją, że nie widziałem potrzeby wydawania fortuny na nie.

Ostatnio wymieniając wziąłem Meyle, z tym że 1 sztuka kosztuje 75 zł, a nie 140 zł.

Numer części Meyle 716 035 0005/S - chyba że te nie pasują do Ciebie po VINie.

Cenart
13-07-2024, 17:25
Jak dla mnie te wahacze "kość" są tak prostą konstrukcją, że nie widziałem potrzeby wydawania fortuny na nie.

Ostatnio wymieniając wziąłem Meyle, z tym że 1 sztuka kosztuje 75 zł, a nie 140 zł.

Numer części Meyle 716 035 0005/S - chyba że te nie pasują do Ciebie po VINie.

Dzięki za podpowiedź. Po VIN ten który podałeś pasuje. Sprawdziłem i szok: to rozbój w biały dzień. Nie wiem co jest z tymi mechaniorami: ja rozumiem zarobić ale proponować coś co jest po 70-80 zł za 140 zł, to już granda. Poczułem się jak łoś.
No dobra, skoro to tak prosta konstrukcja a ten warsztat robi także z powierzonego materiału, to kupię sam. Chyba jednak zdecyduje się na SIDEM. Czy do tych wahaczy coś jeszcze potrzebuję? W sensie jakieś śruby, nakrętki...

cinek15c
13-07-2024, 20:34
No warsztaty potrafią przyciąć na częściach :)
Myślę że między SIDEM a Meyle, akurat na tej części, to raczej różnicy nie ma. Więc śmiało bierz co Ci się bardziej podoba.

Śruby jak to śruby, po tylu latach potrafią być zajechane, więc warto wziąć nowe, żeby mechanik później nie marudził.

Nie podawałeś VINu, ale do mojego Focusa MK3 2011 pokazuje śruby o numerze Forda 1471995, po 2 sztuki na wahacz.

Tu masz "oryginalne" (nie wiem co może być oryginalnego w śrubie :D): link (https://ford-esklep.pl/sruba-m12-x-65mm-do-wahacza-focus-c-max-mondeo-ford-1471995--1471995)

a tu jakieś "zamienniki": link (https://ford-esklep.pl/sruba-m12-x-70mm-do-wahacza-focus-c-max-mondeo--fo,161673)

Cenart
14-07-2024, 12:02
No warsztaty potrafią przyciąć na częściach :)
Myślę że między SIDEM a Meyle, akurat na tej części, to raczej różnicy nie ma. Więc śmiało bierz co Ci się bardziej podoba.

Śruby jak to śruby, po tylu latach potrafią być zajechane, więc warto wziąć nowe, żeby mechanik później nie marudził.

Nie podawałeś VINu, ale do mojego Focusa MK3 2011 pokazuje śruby o numerze Forda 1471995, po 2 sztuki na wahacz.

Tu masz "oryginalne" (nie wiem co może być oryginalnego w śrubie :D): link (https://ford-esklep.pl/sruba-m12-x-65mm-do-wahacza-focus-c-max-mondeo-ford-1471995--1471995)

a tu jakieś "zamienniki": link (https://ford-esklep.pl/sruba-m12-x-70mm-do-wahacza-focus-c-max-mondeo--fo,161673)

Witaj. Dzięki za podpowiedź.
Te śruby co podałeś pasują. W katalogu SIDEM są też dedykowane śruby do tych wahaczy (SIDEM 3004 - Komplet montażowy). Tak więc wezmę zestaw SIDEM i mam nadzieję, że będzie ok.