Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] 2.0 Ecoboost 240 KM - spadek mocy, błąd P0238
piter_34 27-05-2021, 20:56 Cześć,
Zauważyłem spadek mocy S-Maxa, podłączyłem interfejs. ForScan wyrzucił błąd P0238, czyli "czujnik ciśnienia doładowania A - sygnał za wysoki".
Check Engine na desce się nie zaświeca.
Odczytywane ciśnienie doładowania przy maksymalnie wciśniętym gazie nie przekraczało 0.3 bara. Czekam w kolejce na wizytę u mechanika.
Przez kilka dni nie użytkowałem auta. Dzisiaj jakby żwawszy był. Podłączyłem interfejs i ciśnienie dochodziło do 0,45-0,5 bara.
Nominalnie powinien chyba ładować ok. 1,2 bara, tak?
Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem?
Jeśli tak, jak się skończyło?
Generalnie domyślam się, że to może być problem elektryczny z wiązką, stykami, wtyczką itp. czujnika, ale być może też sam czujnik.
U mnie przy tym błędzie i tych samych objawach check świecił, ale też było słychać dość głośny gwizd, zwłaszcza, gdy stanęło się obok auta. W efekcie okazało się, że separator odmy był do wymiany.
piter_34 28-05-2021, 07:33 Wczoraj wieczorem pisałem trochę z pamięci i podałem zły kod błędy :roll:
Zgłaszany błąd to P0246, czyli "Turbocharger Wastegate Solenoid A High" (Elektrozawór zaworu upustowego turbosprężarki - sygnał za wysoki).
Dodatkowo pojawia się P132B, czyli "Turbocharger Boost Control A Performance" (Kontrola doładowania turbosprężarki - sygnał za wysoki).
Danielo_82 28-05-2021, 07:40 Zrzuć kolektor, bo wygląda to na jego pęknięcie. Tematów o tym sporo.
piter_34 28-05-2021, 09:09 Zrzuć kolektor, bo wygląda to na jego pęknięcie. Tematów o tym sporo.
Dodam, że turbina była wymieniana 11.2019 przez poprzedniego właściciela w ASO (nr części 2004296, cena 3800 PLN z rabatem 15%). Od tej pory auto przejechało 15 tys. km.
Błąd P132B pojawia się w następstwie błędu P0246 (w takiej kolejności).
piter_34 02-06-2021, 09:59 Czy ktoś zna albo może sprawdzić np. Forscanem u siebie, jakie jest ciśnienie doładowania przy maksymalnym obciążeniu (parametr TIP_PRS-Boost) oraz jakie wartości pokazuje wtedy Forscan dla parametrów LOAD_ABS (Wartość bezwzględna obciążenia) oraz APP_D (Położenie pedału przyspiesznika D) lub APP_E?
U mnie obecnie przy przyspieszaniu z butem w podłodze mam doładowanie maksymalnie 148 kPa (czyli turbo ładuje tylko ok. 48 kPa), położenie pedału przyspieszenia to ok. 62%, a obciążenie LOAD_ABS to maks. 78%.
Ostatnio po wykasowaniu błędów P0246 i P132B błędy nie wracają, ale przyspieszenie do 100 km/godz. mierzone GPS-em to 13,5 s :roll:
piter_34 11-06-2021, 11:59 Dla potencjalnie zainteresowanych.
ASO zdiagnozowało uszkodzenie zaworu czujnika ciśnienia doładowania.
Oznaczenie/numer: BG9E-9961-AC lub 2411294.
Zamienników brak. Cena ok. 1200 PLN bez rabatu.
Zamówiony, ciekawe, czy diagnoza okaże się trafna.
Auto oddałem do ASO w ramach zgłoszenia gwarancyjnego, bo zamontowana w aucie turbina jest na gwarancji do listopada po wymianie przez poprzedniego właściciela (ale zawór to niestety oddzielna część)
Dzięki, że podzieliłeś się wiedzą co było powodem awarii/błędu - przyda się ta wiedza. Ja też wymieniałem turbinę w 2019r, mam nadzieję, że nie pojawi mi się opisana przez Ciebie awaria zbyt szybko :). Pozdrawiam
piter_34 22-06-2021, 12:42 Zawór został wymieniony na oryginalny o numerze 2411294. Moc wróciła.
Dla zainteresowanych jest to zawór Pierburg o numerze 7.28192.22.
Podobne zawory Pierburga, np. do S-Maxa 2.5T, kosztują ok. 300 PLN.
Mój w ASO 1000 PLN.
Tego do 2.0 Ecoboost nie da dostać w zwykłej sprzedaży. Rok temu był u jednego sprzedawcy na allegro za śmieszne 140 PLN (mieli kilka zaworów). Dzwoniłem i pytałem i się dowiedziałem, że "szef tanio kupił i się szybko rozeszły" (nic dziwnego).
Z ciekawostek miałem na podmianę zawór Pierburga od 2.5T o numerze 7.28197.16, o taki:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Elektrozawor-sterowanie-podcisnienia-turbiny-2.5-VCT-Turbo-2.0-EcoBoost-PIERBURG/7010
Tam na tej stronie nawet piszą że jest to zamiennik do mojego, ale po jego założeniu następował błąd nadmiernego ciśnienia doładowania, komunikat "usterka silnika" i generalnie brak mocy.
Jak się okazuje, do mojego silnika MUSI być zawór Pierburg o numerze 7.28192.22, nr Ford BG9E-9961-AC lub 2411294.
Jak się okazuje, do mojego silnika MUSI być zawór Pierburg o numerze 7.28192.22, nr Ford BG9E-9961-AC lub 2411294.
Jako ciekawostkę dodam, że według katalogu z ford-esklep.pl do mojego EB240 szukając po numerze VIN kod tego zaworka to BG9E 9961-AB a nie BG9E 9961-AC - ciekawe czym się różnią.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/ADCreHdAY0mvN0t0Ec4-sN7bwtaI4oMvdiN9lTZDscbCKmxo5YezruJXS4qboYxZQCH6S6 LYzwbVuPQQBIR7PSHWN1yTEqi1njuhGVoGi39EIX9YFy8eKV-Jt4iFR4drCJYqBhSkQ0TB7cOPoORdpGoH-7B8TQ=w1717-h923-s-no-gm?authuser=0
Jak zwykle w przypadku ostatniej literki: datą produkcji
|
|