Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Błąd: System ładowania, a ładowanie jest
Witam
Problem dotyczy Mondeo MK5, 2017, 2.0 tdci 180 KM
Od wczoraj pokazuje się komunikat "System ładowania. Natychmiast Serwis".
Podczas pracy silnika jest napięcie na aku 13,9V. Zacząłem testować poprzez odpinanie wtyczki 3 pinowej od alternatora. Na chwilę pojawia się 14,2V, potem spada do 13,6V. Po podłączeniu wtyczki z powrotem wraca na poziom 13,9V.
Alternator był wyciągnięty, w razie co wymienione szczotki, bez zmian.
Ktoś ma jakiś pomysł, czemu ten błąd się pojawia ?
Bezpieczniki sprawdzałeś?
arturmsi 16-06-2021, 21:37 Odłacz kostkę przy klemie minusowej i zobacz czy dalej będzie taki problem i jakie jest napięcie ładowania.
Witam
Problem dotyczy Mondeo MK5, 2017, 2.0 tdci 180 KM
Od wczoraj pokazuje się komunikat "System ładowania. Natychmiast Serwis".
Hej. Udało Ci się namierzyć problem?
slawek-kali 11-10-2021, 21:43 altek do wymiany, znany problem w mk5
A nie da się go naprawić?
sabaciontko 14-12-2021, 18:28 U mnie wczoraj pojawił się magiczny napis "System ładowania. Natychmiast Serwis" a po podłączeniu multimetra , okazało się że alternator nie ładuje aku.
Czyściłem wtyk 3 pinowy ale nic to nie dało.
Czy przy wymianie alternatora wymieniać także pasek wielorowkowy ?
Czy auto dojedzie przy takiej awarii kilkanaście km do mechaniora ?
To u mnie było łatwiej. Dojdzie, tylko zależy w jakim stanie jest Aku
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bandit1250 15-12-2021, 18:08 U mnie też altek padł przy 148tyś ten sam komunikat .Niestety wymiana na nowy. Koszt w serwisie około 3tyś zł.
sabaciontko 15-12-2021, 18:59 Kupiłem używkę , na dniach będzie wymieniany. Gdyby nie filtr paliwa usadowiony nad alternatorem , to sam bym się do tego zabrał.
Bump: U mnie też altek padł przy 148tyś ten sam komunikat .Niestety wymiana na nowy. Koszt w serwisie około 3tyś zł.
Nowy alt oryginał - 1800 zł a wymiana 1200 zł ? Nieżle kroją :shock:
U mnie dziś to samo. Przy - 15 zapalił, pochodził 20 min i ładowanie było 11 i spadło do 9. Zgasiłem i już nie zapalił. Może wystarczy sam regulator bo teraz ładowanie skacze od 11 do 14.7. Podpowiedzcie coś
sabaciontko 26-12-2021, 13:40 Ja jednak zdemontowałem sam alternator i oddałem do regeneracji. Szczotek już w nim nie było . Na YT Allan ładnie pokazuje demontaż alternatora w MK5.
darmodziej 26-12-2021, 14:33 ładowanie skacze od 11 do 14.7To wygląda na zużyte szczotki, lub kiepskie połączenie gdzieś w układzie.
Też tak myślę, ale zadziało się to dziś 1 raz przy dużym mrozie.. Wcześniej żadnych objawów
sabaciontko 26-12-2021, 20:35 Ja nie znalazłem zamiennika do regulatora napięcia i oddałem do warsztatu . który serwisuje alternatory. Życzą sobie 100 zł . Da się przeżyć taką kwotę.
darmodziej 27-12-2021, 16:03 ale zadziało się to dziś 1 raz przy dużym mrozie..Gdyby się "zadziało" po ociepleniu, to byś mówił, że podczas mrozów nic nie było...
sabaciontko 28-12-2021, 10:56 Czy jest jakiś zamiennik sprzęgła alternatora ?
https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-alternatora-ford-mondeo-v-mk5-2-0-10590048246
Strasznie drogi ten dynks.
bodzio17 28-12-2021, 12:52 Sprawdź, z tego co pamiętam była akcja serwisowa dot. instalacji ładowania, u mnie "coś" wymieniali, ale już nie pamiętam o co dokładnie chodziło.
sabaciontko 28-12-2021, 13:44 Ale akcja dotyczyła bms-a. To co innego.
Czy jest jakiś zamiennik sprzęgła alternatora ?
https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-alternatora-ford-mondeo-v-mk5-2-0-10590048246
Strasznie drogi ten dynks.
Właśnie dziś wymieniałem... Porażka. 360 zł za koło Ina..
Bump: A problem zażegnany.. Szczotki wytarły oś, wymieniono oś, szczotki i właśnie koło pasowe.. Koszt 700zl z robotą
sabaciontko 29-12-2021, 16:30 Znalazłem tańszy zamiennik i podobno działa prawidłowo
https://www.autodoc.pl/topran/16445448
TERBUH_B 29-12-2021, 18:39 Ja też jestem po wymianie. Nowy czyli złożony dla mnie z nowych części 990 zł. Demontaz 20 min montaż ok 40. Drugi raz szybciej bedzie. Na olx są regenerowane
sabaciontko 29-12-2021, 19:47 Demontaż w 20 minut? Jestem pod wrażeniem. Miło poznać FLASHA.
Co do regenerowanych , to byłbym ostrożny.
Kupiłem 2 szt i po oddaniu do firmy zajmującej się alternatorami okazało się że do wymiany w nich byłyby: łożyska i sprzęgło.
Robią za małą kasę szczotki i tyle.
Więcej później kłopotów z demontażem i montażem.
Czesc, nie zakladam nowego tematu, wiec pisze tutaj.
Mondeo 2015r 2.0tdci biturbo, powershift.
Jezdze bardzo duzo w tym momecie 180tys km
Ostatnio podczas jazdy wyswietlil sie komunikat System ladowania Natychmiast service. Nastepnie zniklo,pozniej jescze raz to samo.
Po okolo 30 min zaczal wylaczac ekran multimedia.
Nastepnie tuz przed domem wspomaganie,zaparkowalem zgasilem I juz nie odpalil.
Auto na lawete nastepnego dnia do mechanika na diagnoze.
Brak ladowania, alternator do wymiany.
Alternator wymieniony nan nowy.
Pomiar ladowania 14.8V
Wiec wszystko ok na droge po kilku godz.to samo inf co na poczatku.
Do mechanika jeszcze raz pomiar jest ladowanie14.8v za chwile ten sam nieszczesny komunikat co wczesniej I ni laduje.
Przy okazji wymienilem baterie na Yuasa YBX7110 12V 75Ah 730A Reset bms na nowa baterie wykonany pomyslnie.
Zadnej poprawy po odpaleniu rano jest ladowanie 14.8V po kilku minutach info na wyswietlaczu jak wczesniej I ladowanie 11.8V.
Nie jestem mechanikiem zaznaczam.
Jesli mieliscie podobne problemy,piszcie co mozna jeszcze zrobic na co zwrocic uwage.
Dzieki
Pozdrawiam
Może jakiś wadliwy alternator wsadzili, też przerabiałem wymianę alternatora i u nnie wszystko O.K po wymianie.
Trzeci dzien z rana po odpaleniu na zimnym silniku ten sam problem.
Po odpaleniu po okolo 30 sek wyskakuje info" Charging system, Service now"
Ladowanie jest 11.7V
Po przygazowaniu raz do 3tys obr.
Ladowanie wraca na 14.8V
Ktos cos mial podobnego???
Gdzieś ostatnio czytałem, że uszkadzają się regulatory w alternatorach. Niestety zamienniki są bardzo kiepskiej jakości, ww objawy. Zaleca się wstawienie oryginału
Dzieki za podpowiedzi.
Alternator, ktory byl zalozony jako zamiennik nie pracowal zawsze tak jak powinien,wiec zostal zwrocony do sklepu.
Dalem do regeneracji alternator oryginalny, ktory padl w aucie.
Zostal zalozony I wszystko pracuje jak trzeba.
Czy ktoś próbował wymienić sprzęgło alternatora w MDO MK5 bez wymontowywania alternatora ?
Teoretycznie wydaje się, że jest to możliwe, bo odległość od karoserii do rolki altka może pozwoli podejść z odpowiednimi kluczami. Ale to tylko teoria.
Czy ktoś może tak już wymieniał lub tak próbował ?
luckyboy 31-12-2023, 12:24 Jesteś pewien że masz sprzęgło?
Raczej nikłe szanse żeby to zrobić na aucie. Najlepiej wyjąc i na stole zdemontować. Samo wyjęcie alternatora do trudnych nie należy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak mam i do tego kręci się swobodnie w obydwie strony.
W sensie wirnik alternatora stoi a „wolnobieżka” się kręci? To sprzęgiełko na śmietnik niestety.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
|