Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Zbieżność kół jaka powinna być?


woytm
18-06-2009, 09:32
witam wszystkich mój problem polega na tym że nie potrafię ustawić zbieżności
tylnych kół ponieważ mam zapieczone śruby mimośrodowe w tulejach może ktoś ma pomysł jak je ruszyć i czy jest możliwość wyjęcia tej tulei w razie zerwania tych śrub bo dzwoniąc do serwisu mówią że nie i trzeba kupić cały element wahacza

Jakub
18-06-2009, 09:38
Śruby są do kupienia za 51 pln, w którymś ze sklepów internetowych.

dikileiden
18-06-2009, 09:45
Panowie a ja mam pytanie jak prawidłowo mają być pochylone tylne koła w kombi tak / \ czy I I .

woytm
18-06-2009, 11:18
śruby znalazłem za 39 pln. ale mam obawy że przy wybijaniu uszkodzę tuleje a nie wiem czy jest to część wymienna

Luk@s
18-06-2009, 14:29
woytm jak jest zapieczona to należy odkręcać stopniowo. Odkręcamy ile się da, pryskamy WD, zakręcamy z powrotem i tak w kółko. Bywało tak, że z taką oporną śrubę bawiłem się 20 min. Wszysko się da tylko powoli i bez używania nadmiernej siły:)

Novarob
18-06-2009, 14:52
Kochani zbieżność pisze się przez samo "ż" od biegu. Dbajmy też o nasz język.

sslaw
19-06-2009, 00:06
Ciekawy post Novarob, na pewno Wytom juz wie co z ta tuleja...

kelbi
22-07-2009, 21:59
Witam
mam problem z geometrią przedniej osi a właściwie z jednym prawym kołem - ścina mi oponę po zewnętrznej stronie ale tylko w tym kole

sprawdzałem zbieżność na stacji diagnostycznej i jest wg nich ok

proszę o pomoc z czym może być to związane i jakie są sposoby ewentualnego usunięcia lub wykrycia usterki.

kupiłem auto 3 miesiące temu i dokupiłem używane opony continental ecocontrol, po tych 3 miesiacach i 3000 km różnica na biezniku miedzy wew i zew ok 3 do 4 mm.

1olek
22-07-2009, 22:50
a sprawdzili czy kolo stoi w pionie, powinni ale roznie to bywa ?

uro2
23-07-2009, 06:59
Przy sprawdzaniu zbieżności sprawdzają tylko ustawienie równoległości kół.Podjedź gdzieś gdzie robią konkretną geometrię(wszystkich kół a nie tylko przodu).Trwa to ok 1,5 godziny ponieważ muszą skalibrować urządzenia po założeniu.Koszt w Bydgoszczy to 150-250 pln w zależności od warsztatu.

jurek_13
23-07-2009, 07:19
sprawdzałem zbieżność na stacji diagnostycznej i jest wg nich ok
W jaki sposób to sprawdzali? Jeżeli na płycie to nic dziwnego, że nie pomiar nic nie wykazał.

Tak jak pisze kolega uro2 należy zrobić pełną geometrię kół, ale na specjalistycznym sprzęcie.

Lothien
23-07-2009, 14:27
W jaki sposób to sprawdzali? Jeżeli na płycie to nic dziwnego, że nie pomiar nic nie wykazał.

Tak jak pisze kolega uro2 należy zrobić pełną geometrię kół, ale na specjalistycznym sprzęcie.

Dokładnie tak nie inaczej, zawieszenie w mongołach jest bardzo złożoną konstrukcji i sprawdzanie zbieżności na płycie jest bez sensu, sam się przekonałem o tym na własnej skórze. Dopiero warsztat z dobrym sprzętem Ci to zrobi. W moim wypadku to było ok 2,5h i 250zł z kieszeni.

kelbi
23-07-2009, 16:24
sprawdzali chyba laserowo wiem że wczytywał do komputera dane konkretnego modelu i na wydruku były parametry jakie powinny być i jakie są. Były również podane kąty (jakie nie wiem bo się nie znam) trwało to może ok 30 w tym 90 % czasu to zakładanie sprzętu na koła kosztowało 60 tyle co ustawienie zbieżności (to tylko stacja diagnostyczna wiec odwalili masówkę na pewno)- więc poszukam jakiegoś innego serwisu z lepszym sprzętem i "specjalistami :) " zobaczymy.

krasnal5
21-10-2009, 07:17
Czy w mondeo MK3 kombi jest możliwość ustawienia pionu w tylnych kołach (regulacja)?? Kelbi i jak ustawili Ci już tą geometrię?

jurek_13
21-10-2009, 07:34
Nie ma możliwości regulacji kąta pochylenia tylnych kół.

krasnal5
21-10-2009, 07:42
To co zrobić jeśli odchylenie tylnych kół jest złe tzn prawe dobiega od lewego??

jurek_13
21-10-2009, 08:10
To co zrobić jeśli odchylenie tylnych kół jest złe tzn prawe dobiega od lewego??

Jeżeli mieści się w normie to nic, a jeśli wartości pochylenia wykraczają poza normę to należy zlokalizować przyczynę (np. wahacze do wymiany).

Kiedyś znalazłem na forum dopuszczalne wartości pochylenia:

Zbieżność kół tył (wartość ustawienia) 2,0 ± 1,0 [mm]
Pochylenie kół tył -1°04' ± 1°15' [°]
Maksymalna różnica lewa strona/prawa strona 1°15' [°]

krasnal5
21-10-2009, 08:17
Umnie jedno ma właśnie coś koło jednego stopnia a drugie koło trzech :(

jurek_13
21-10-2009, 08:20
Umnie jedno ma właśnie coś koło jednego stopnia a drugie koło trzech :(

To musi wyglądać nieciekawie. Ja też mam drobną różnicę w pochyleniu lewego koła względem prawego, ale na szczęście wartości mieszczą się w normie.

Czy przy takim pochyleniu nie występuje u Ciebie różnica w zużyciu tylnych opon?

krasnal5
21-10-2009, 12:18
Co radzicie zrobić w moim przypadku ?

jurek_13
21-10-2009, 12:56
Co radzicie zrobić w moim przypadku ?

Wizyta u mechanika. Powinien dokładnie zdiagnozować tylne zawieszenie. Może skończyć się na wymianie pojedynczego wahacza lub wymianie kompletu zawieszenia. Diagnostyka jest niezbędna.

Ty musisz zadecydować czy chcesz usunąć tą usterkę. Jeżeli wartości pochylenia nie mieszczą się w normie to sprawa może być poważna.

uro2
21-10-2009, 14:51
Napisz jakie masz nadwozie.Nie wiem jak w kombi ale sedan ma możliwość ustawienia zbieżności na śrubach mimośrodowych.W przypadku geometrii można przesunąć całą tylną belkę,tak żeby sumę pochylenia podzielić przez 2.Wtedy powinien zmieścić się w normie.

jurek_13
21-10-2009, 15:12
We wszystkich nadwoziach MK3 można regulować zbieżność tylnej osi. Kąty pochylenia można regulować tylko z przodu niezależnie od wersji nadwozia.

Pomysł z przesunięciem tylnej belki jest trafny, ale nie wiem czy przejdzie w kombi.

DELIKFENT
21-10-2009, 16:34
jurek13 jesteś pewien że w MK3 nie ma regulacji kątów kół tylnej osi?? Bo ja mam inne informację. Również nie jestem pewien o czym mówisz mówiąc o belce tylnej w mondeo MK3. Belkę to ma może fiesta a mondeo to raczej ma zawieszenie wielowahaczowe i trudno tam znaleźć tylną belkę.

jurek_13
21-10-2009, 18:31
jurek13 jesteś pewien że w MK3 nie ma regulacji kątów kół tylnej osi?? Bo ja mam inne informację. Również nie jestem pewien o czym mówisz mówiąc o belce tylnej w mondeo MK3. Belkę to ma może fiesta a mondeo to raczej ma zawieszenie wielowahaczowe i trudno tam znaleźć tylną belkę.

Na 100% nie ma regulacji kątów pochylenia tylnych kół. Jeśli chodzi o belkę to oczywiście mój błąd. Poprzedni rozmówca to zasugerował, a ja bezmyślnie skopiowałem. Nie mniej jednak, możliwość "przesunięcia" tylnego zawieszenia nie jest mądrym pomysłem.

ezop
21-10-2009, 18:50
nie wiem jak z tylem ale przod ma regulowana jedynie zbieznosc. Co do wartosci pomiarow nie pamietam jakie powinny byc ale to zawsze mozna troche skorygowac. Skoro kata pochylenia nie mozna zmienic to mozna troche skorygowac zbieznoscia. Co prawda nigdy zadnego mondeo nie robilem wiecej niz 1mm zbiezny, bedzie przycinal gumy (sprawdzony na swoim. Ustawiony wedlug ksiazki i po 1000km widac bylo scinanie). W tej chwili mam ustawionego na 0,5mm zbieznosc przy katach 1*15" i po 20000km ani sladu na gumach. Wiec wszystko zalezy od tego jakie sa katy.

DELIKFENT
21-10-2009, 20:51
No ja powiem szczerze że upierał bym się przy swoim że w MK3 da się z tyłu ustawić kąty. Ale odezwę się jak będę pewien na 100% :D

jurek_13
21-10-2009, 20:53
No ja powiem szczerze że upierał bym się przy swoim że w MK3 da się z tyłu ustawić kąty. Ale odezwę się jak będę pewien na 100% :D

Temat był wielokrotnie poruszany na forum. Sam chciałem (u mechanika) u siebie ustawić kąt nachylenia jednego z kół i niestety nie było takiej możliwości :)

uro2
21-10-2009, 23:20
Belkę to ma może fiesta a mondeo to raczej ma zawieszenie wielowahaczoweOwszem zawiecha jest wielowahaczowa,ale cały ten badziew jest mocowany do belki poprzecznej.Przynajmniej w sedanie i hb.Mogę ewentualnie się mylić co do mk3,ale jest tam ten sam typ wahacza poprzecznego więc belka jest raczej na pewno.

Lukasz8
11-03-2010, 18:55
Może ktoś mi podać wartość ustawienia zbieżności kół przednich i wszytsko o zbieżności kół przednich MkIII

bandik19
11-03-2010, 19:02
kolego szukajka sie kłania, ona nie gryzie poczytaj :-)

bandik19
11-03-2010, 19:04
POCZYTAJ W TYM POŚCIE pozdrawiam

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=62075&highlight=zbie%BFno%B6%E6+k%F3%B3+przednich

bandik19
11-03-2010, 19:11
ten post też warto poczytać
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=52291&highlight=zbie%BFno%B6%E6+k%F3%B3+przednich

cosmo80
12-03-2010, 12:10
Niech kolega Lukasz8 wertuje szukajke, a kolega bandik19 zaznajomi się z funkcją edytuj.

jendrekmak
12-03-2010, 13:14
POCZYTAJ W TYM POŚCIE pozdrawiam

jak już szukasz to szukaj porządnie bo w tych postach nie ma danych
a są tutaj http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=65476

ArtGen
28-05-2010, 11:03
Witam kolegów,
Mam pytanie wymieniłem tuleje tylnej ramy w moim mondeo sedan Odkręciłem wahacze poprzeczne ale tylko przy ramie nie ruszałem przy piaście. Stąd pytanie czy po wymianie tych tulei powinienem zrobić geometrię kół ?

jendrekmak
28-05-2010, 11:15
jeśli odkręciłeś przy ramie 4 wahacze poprzeczne (po 2 na każdą stronę) to ruszyłeś też śrubę mimośrodową, która ustawia zbieżność tylnych kół więc trzeba teraz jechać na sprawdzenie i ewentualne ustawienie zbieżności
w mondeo nie ustawia się geometrii tylko zbieżność kół z przodu i z tyłu. geometria poza normą przewidzianą wskazuje na zużycie tulej wahaczy

waldemarh
03-06-2010, 20:18
Nie wiem czy z tyłu jest zbieżnośc czy też pochylenie koła. Jeżeli wymieniłeś tylko tuleje to lepiej nic nie ustawiaj, bo teraz to mogą tylko zepsuć (takich mamy mechaników i serwisy).

jendrekmak
03-06-2010, 23:55
nie wprowadzaj w błąd. jeśli odkręcił mocowania wahaczy przy ramie to ma teraz złą zbieżność i będzie cięło opony. w mondeo nie ma ustawianego pochylenia kół z tyłu ani z przodu. jest tylko ustawiana zbieżność na obu osiach. z tego co pamiętam z tyłu powinno być -1,5 a z przodu 0,0

ArtGen
04-06-2010, 06:19
Dzięki za info koledzy. Byłem ustawić zbieżność i kazałem przód i tył zrobić jak się okazało był rozbieżny a teraz wszystko już gra.

SrebnaStrzała
24-11-2010, 11:11
Witam
Czy ktoś słyszał o ustawieniu zbieżności przy użyciu geometrii 3D? Tutaj link do tej firmy http://huccar.pl/index2.php
Muszę się wybrać bo mi opony ścina po wewnętrznej. Za usługę sprawdzenia i regulacji biorą sobie 120zł. Warto?

jendrekmak
24-11-2010, 11:19
przegięli trochę bo to jest zwykła komputerowa geometria z czterema głowicami bezprzewodowymi ale reklama dźwignią handlu a skoro się zastanawiasz to znaczy, że po części jest skuteczna.
pomiar kątów pochylenia koła to chyba wg nich jest ten trzeci wymiar ale przy takich głowicach to standard. ja taką właśnie zawsze sobie robię raz na rok. cena za samo sprawdzenie ok 100 zł a za każdą regulację dodatkowo 15 zł.

SrebnaStrzała
24-11-2010, 11:26
Ja się na tym absolutnie nie znam, dlatego pytam. (mam nadzieje że wkrótce się poznam)

toomekk6
24-11-2010, 15:07
W tamtym roku miałem praktyki na OSKP w MPO Białystok. I mieliśmy taki program. Poprostu zakłada się takie odbłyśniki na 4 felgi, a komputer z taką belką która jest na wysokości tych oto odbłyśników wysyła jakieś tam wiązki laserowe czy coś no i na kompie po wybraniu odpowiedniego modelu wyświetla się wszystko, od kąta pochylenia koła, geometrii podwozia itp.
80 za sprawdzenie + 10-15 za ustawienie. Więc ustawienie 4 kół to ok 40zł + sprawdzenie 80zł= 120zł +/- .

maestro06
24-11-2010, 17:56
to i tak macie dobre ceny, w Opolu najtaniej to 80pln przód + 60 tył netto

SrebnaStrzała
24-11-2010, 18:52
Za komplet tył, przód jest 160zł.
120 to za sprawdzenie i przód.

Luk@s
24-11-2010, 19:00
U mnie na wiosce sprawdzenie plus ustawienie zbieżności (przód i tył) na takiej maszynce kosztuje 120 zeta.

00lukas00
24-11-2010, 19:12
Witam, tutaj jest zdjęcie z pomiaru 3D i powiem szczerze że jeśli nie ma możliwości regulacji geometrii pionowej to po groma bawić się w jakieś 3D mi kiedyś chłop w garażu ustawił i było ok !!! Ja latem tego roku zapłaciłem 80 zyli za ustawienie przodu i tyłu !!!

SrebnaStrzała
24-11-2010, 19:22
geometrii pionowej
czyli... ?

Luk@s
24-11-2010, 19:29
Czyli na "garażowym" sprzęcie nie da się stwierdzić czy nachylenie kół jest prawidłowe. Zależy mi na tym ponieważ u mnie wizualnie widać, że nie jest prawidłowe. W sobotę będę robił zawias i chce mieć pewność, że jest już tak jak trzeba.

00lukas00
24-11-2010, 19:43
czyli pochylenie kół chyba nie trzeba tłumaczyć a co do pionowego to i tak w Mondeo nie można ustawić !!!

dikileiden
24-11-2010, 22:21
Panowie , czegoś nie rozumiem .To czyli jak mam w kombii w tyle koła tak /\ to nie da się ustawić żeby były tak || ,załączam zdjęcie jak ścięło mi opony

00lukas00
24-11-2010, 23:04
Przed wczoraj byłem u kolesia który zajmuje się przeróbką w Mondeo tylnego zawieszenia i dzięki jego metodom można z nieustawialnego fordowskiego zawieszenia zrobić ustawiane, piszę tutaj o kombi oczywiście, HB tez miałem ale nie miałem tego problemu, tak więc przeróbka polega na tym że otwory do których przykręcamy wahacz poprzeczny górny tzw. banan wydłużamy frezem ale nie powiększamy - wydłużamy, czyli robimy otwór w kształcie ziarna fasoli, frezujemy otwór w stronę w którą to musimy wypchnąć koło żeby parametry się zgadzały i to cała filozofia a ja myślałem nad tym parę ładnych tygodni a to taka prosta sprawa !!!

Bodzio 1
24-11-2010, 23:15
Nie rozumiem możesz dokładniej to opisać

Luk@s
25-11-2010, 06:35
Bodzio 1 robienie fasolki ma na celu dociągnięcie dołu koła do wewnątrz. Dzięki temu koło staje w pionie. Jest to trochę partyzancka metoda, ale na pewno skuteczna. Zastosował bym ją dopiero jeżeli wymiana tulei w wahaczach poprzecznych była nie skuteczna.

maestro06
25-11-2010, 07:54
aż mi się nie chce wierzyć że tak spaprali sprawę w kombi i nie da się ustawić kąta pochylenia kół :/ codziennie widuję mondki mk3 w kombi i jakoś u większości tylne kola ustawione są || a nie /\ a co do opon Kolegi Dikileidena- u Ciebie tył grubo zgubił właściwe kąty, na koleinach, nierównościach i w zakrętach nie rzuca Ci tyłem?

jendrekmak
25-11-2010, 08:30
załączam zdjęcie jak ścięło mi opony opony ci wycięło bo masz złą zbieżność a kąty pochylenia kół nie mają z tym nic wspólnego.
aż mi się nie chce wierzyć że tak spaprali sprawę w kombi i nie da się ustawić kąta pochylenia kół nie da się ani w kombi ani w sedanie i hb
Czyli na "garażowym" sprzęcie nie da się stwierdzić czy nachylenie kół jest prawidłowe. jeśli masz idealnie płaską posadzkę to można ją wykorzystać do pomiarów. maksymalny kąt waha się między 0 a -2,30. 0 stopni to kąt 90 stopni między posadzką a kołem (idealny pion) a -2,3 stopnia to górny bok opony odchylony w stosunku do dolnego nie więcej niż 20 mm (bezpieczna wartość naprawdę jest 24,4 mm od podłogi do górnej krawędzi bieżnika ale ze względu na owale opony jest nie do zmierzenia). jeśli nie masz czym zmierzyć kąta prostego to może to być kawałek np płyty meblowej przyciętej dokładnie na kwadrat np. 60x60 cm

Luk@s
25-11-2010, 09:32
jeśli masz idealnie płaską posadzkę to można ją wykorzystać do pomiarów. maksymalny kąt waha się między 0 a -2,30. 0 stopni to kąt 90 stopni między posadzką a kołem (idealny pion) a -2,3 stopnia to górny bok opony odchylony w stosunku do dolnego nie więcej niż 20 mm (bezpieczna wartość naprawdę jest 24,4 mm od podłogi do górnej krawędzi bieżnika ale ze względu na owale opony jest nie do zmierzenia). jeśli nie masz czym zmierzyć kąta prostego to może to być kawałek np płyty meblowej przyciętej dokładnie na kwadrat np. 60x60 cm
I o to mi chodziło. Sam sprawdze i nie będę przepłacał:one:

rustin
25-11-2010, 16:42
Byłem dzisiaj na stacji i mi pokazało na tablicy +7 którąś stronę nie pamiętam już którą ale z tyłu.Diagnosta mówił że coś za dużo bo w mk1 powinno być ok 2 ale do mojego nie mógł znaleźć , stwierdził że przez to będzie mi ciąć od zewnątrz opony.Mówił że może to ustawić ale nie tak że przyrządy na koła przód do tyłu tylko śrubami ściągał lub popuszczał i sprawdzał ile pokazuje.Co wy na to ?

jaka powinna być zbieżność przód i tył,od jakiej wartości do jakiej?

00lukas00
25-11-2010, 20:56
Witam, z tego co napisał Luk@s od 0-2 stopni i 30 minut to wartość prawidłowa, na załączonym prze ze mnie zdjęciu widać że u mnie jest -2 stopnie i 23 minuty i jest na czerwono co oznacza zbyt duże pochylenie (i to widać), dlaczego moja wartość nie mieści się w normie i podejrzewam że to o dużo ???

jendrekmak
25-11-2010, 21:45
no dobrze to będę precyzyjny. fabrycznie w teorii z tyłu norma pochylenia w kombi bez Nivo to -1,13 st +/- 1,15 st. czyli od +0,02 st. do - 2,28 st. czyli te twoje -2,23 mieści się w normie ale już prawie na granicy.
dlaczego moja wartość nie mieści się w normie i podejrzewam że to o dużo ???
a jaka jest wartość pochylenia drugiego koła z tyłu? może różnica między kołami przekracza 1,15 st i dlatego jest na czerwono

00lukas00
25-11-2010, 22:01
I o taki dane mi chodziło, dzięki!!! U mnie patrząc na przód to jest ok ale na tył to powiem szczerze że wygląda jak pokraka ja tak nie chcę, w najbliższym czasie będę to naprawiał i spróbuję z tymi otworami ale wcześniej wymienię wahacze może one pomogą !!!

rustin
25-11-2010, 22:06
nikt nie wie jakie mają być wartości?

00lukas00
25-11-2010, 23:36
Witam, Ustawienie zbieżności - Geometria 3D - poczytaj ten temat lub temu podobne !!!

rustin
26-11-2010, 07:51
jak mi pokazało tablicy +7 to bardzo źle ?

jendrekmak
26-11-2010, 08:27
norma zbieżności z tyłu to +2,0 mm +/- 1 mm ale pisałem już ci o tym wczoraj na mkp

tlopuc
26-11-2010, 11:28
Panowie a dlaczego koła się rozjeżdżają?
Czy jest to wynikiem odkształcenia elementów zawieszenia?
Oczywiście zakładamy, że wszystkie elementy gumowe są ok.
Wykonanie fasolek w ramie jest jakimś rozwiązaniem, ale w nowym nie ma i koła stoją ||.

SrebnaStrzała
27-11-2010, 11:49
Słuchajcie, dziś spadło trochę śniegu i na ulicach zrobiło się takie błoto z śniegiem. Zaczęło mi nosić auto, co chwile muszę je kontrować podczas jazdy nawet przy prędkości 50km/h. Czy to wina geometrii? opony są prawie nowe dopiero 2 sezon.
Jestem już umówiony na geometrię ale jestem ciekaw czy to rozwiąże problem. Nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałem, wydaje mi się że rzuca przodem a nie tyłem.

SrebnaStrzała
29-11-2010, 11:20
Jakby ktoś był zainteresowany tutaj daje wykres z tej geometrii:
http://img593.imageshack.us/img593/7351/ccf2010112900000g.jpg

00lukas00
29-11-2010, 19:45
Witam, a czy po ustawieniu geometrii dalej nosi autem i musisz kontrować ???

SrebnaStrzała
29-11-2010, 22:35
Nie, nie, Zupełnie inna jazda. Wcześniej po przekroczeniu 50km/h czułem że go lekko nosi jakbym jechał po lodzie na bardzo nierównej drodze. Dziś leciałem 120 po grubym śniegu na pustej jedno kierunkowej(żeby nie było...) i jechał zupełnie prosto.
Cieszy mnie również że po tej geometrii w końcu mam idealnie prosto kierownicę! Wcześniej musiałem trzymać lekko skręconą aby jechać prosto.

radzique
30-11-2010, 17:43
Ja też jeżdżę do Huccaru na to 3D ;), ogólnie polecam, raz ustawiłem, a potem jeszcze jako tako na kontrolę co jakieś 15 tyś km, zawsze jest coś do poprawki delikatnie, ale kasują jak za kontrolę 50 czy 60 zł

rustin
01-12-2010, 12:39
srebrnastrzało a które koła ci przestawiali? bo mi tylko jedno lewe,ta podkładka od regulacji prawie dotyka ogranicznika a z prawej strony nic nie ruszał.

SrebnaStrzała
01-12-2010, 14:34
Spójrz na obrazek. Zobacz gdzie się dane zmieniły przed i po i będziesz wszystko wiedział.
Generalnie nie wiem jak jest z innymi systemami do geometrii ale ten jest super dokładny bo na bieżąco pokazuje ustawienie kół.

Diezzel
13-03-2012, 07:38
witam
czy rozmiar felgi może mieć coś wspólnego ze zbieżnością z tyłu chodzi o to że letnie opony R17/205/50 na alufelgach na prawym tyle mi zdziera oponę od wewnątrz a teraz zimówki R16/195/75 na stalowych felgach bez oznak zużycia w czym panowie może być problem ? może felga krzywa ???

jendrekmak
13-03-2012, 09:20
czy rozmiar felgi może mieć coś wspólnego ze zbieżnościąnie ma

Diezzel
13-03-2012, 11:00
no to co felga zwichrowana ?

Karlito
13-03-2012, 14:48
Zbierznosc nie ma nic do fel jak juz zostalo to napisane. Jest kilka ale, na letnich mogla cie sie trafic marna opona(nawet markowa) nie dopilnowales cisnieania (raczej by zjadlo 2 strony) najpewniej masz lekko zużyte tyle zawieszenie i przez to ze na letniakach masz duzo niższy profil, niż na wysokich i miękkich zimówkach które są w stanie się lepiej ułożyć i "zniwelować" luzy.

Diezzel
14-03-2012, 21:52
No i dziękuje za w miarę sensowną odp. W weekend będę chyba zmieniał narazie zacznę od zmiany strony i trza będzie bacznie obserwować.
Pzdr

Roucik
10-03-2020, 16:35
Witam czy może ktoś powiedzieć czy geometria kół została wykonana poprawnie ? Jeżeli nie to co popwinno zostać poprawione.
Pacjent Ford Mondeo mk3 2005 2.0TDCI 115km hatchback.
https://i.ibb.co/Lv4crTP/geo.jpg

darmodziej
10-03-2020, 18:25
Tylna oś była i jest źle. Nic nie było regulowane.

Basra
10-03-2020, 18:42
Witam

Ustawiający poszedł na skróty.Postawił na bylejakość.Tylna oś-zbieżność nie była wykonana.Powinien ją skorygować ustawiając po osiem minut w plusie dla lewego i prawego koła.Zbieżność osi przedniej-mógł się bardziej przełożyć ustawiając każde z kół na zero.

pozdrawiam

Garbojad
10-03-2020, 21:42
Zapłaciłeś jakie pieniądze za to? Jak tak to idz z reklamacją

darmodziej
11-03-2020, 04:56
po osiem stopni w plusie dla lewego i prawego kołaJak by tak ustawił, to by była masakra, powinno być 0 stopni i 9 minut.

Roucik
11-03-2020, 07:15
Usługa faktycznie nie dużo kosztowała (60zł) jednak firma reklamuje się że robi to dobrze i do tego ma dużo dobrych opini na stronie.

Napisze albo zadzwonie do nich zobaczymy co powiedzą.

Ywald
08-10-2020, 16:05
Witam forumowiczów.

Dziś mondek był na zbieżności, poniżej zamieszczam wydruk (pierwsze zdjęcie).
Co o tym sądzicie, zbieżność tył? Równocześnie zastanawia mnie pochylenie kół względem tolerancji fabrycznej na tym wydruku.

W googlach znalazłem też wydruk innego Mondeo, też kombi i tam tolerancja fabryczna wygląda zupełnie inaczej - większe widełki (drugie zdjęcie).
Który zakres tolerancji jest prawidłowy?


Dziękuję za odpowiedź.

darmodziej
08-10-2020, 16:21
Bardzo słabo czytelne pierwsze zdjęcie. Popraw.

Ywald
08-10-2020, 16:39
Bardzo słabo czytelne pierwsze zdjęcie. Popraw.

Poprawione, zrobiłem co mogłem. Wydruk sam w sobie jest słabej jakości.

Romanek100
29-06-2021, 09:48
Witam

Zrobiłem zbieżność kół i zapodali mi taki wykres.
Proszę powiedzcie mi co to oznacza i czy to jest dobrze zrobione?

http://foto-hosting.pl/img/29/d9/00/29d90055526aa138c30534bdc4f32aa7530ee849.png

Na dole strony jeszcze jest wynik:

Kąt znoszenia: 0 04

Pejotwroc
29-06-2021, 10:11
Ja zawsze dostawałem taki wydruk w kolorze. Jak wynik jest na zielonym tle to mieści się w normie. Jak na czerwonym to nie mieści się w dopuszczalnym zakresie.

Romanek100
29-06-2021, 10:18
Ja mam czarno-biały. Zastanawia mnie tylko, że z przodu na kołach mam 0.00, a z tyłu 0.15 i 0.08 i nie wiem, czy to mieści się w normie, czy iść i to reklamować?

darmodziej
29-06-2021, 13:47
Lewy tył jest źle. Regulowali tył, czy zostawili tak jak było?

Romanek100
29-06-2021, 16:44
No własnie nie wiem. Pojechałem z usterką, że przód mi ścina oponę. Ale na wykresie widać, że coś jest źle. Nie wiem, czy tył ruszali.
Już wszystko jasne.
Byłem jeszcze raz w tym serwisie. Pokazuję wykres i mówię co on oznacza, na to panowie, że tyłu nikt nie ruszał, tylko przód. No to j na to, że proszę mi zrobić jeszcze tył, bo widać, że jest źle. Na to serwisanci, że tyłu się nie robi, bo tam jest zapieczone i nie rusza się. Z przodu było zapieczone, ale zrobili, a z tyłu się nie musi. Bo skoro auto jest z 2006, to tam na 100% jest zapieczone i nikt tego nie ruszy.
tak ma być i koniec. Oni tego nie robią.

Juzek
29-06-2021, 18:26
Jeśli nie mają zaplecza by wymienić tuleje wahacza i śruby mimośrodowe to w sumie się nie dziwię. Zapłaciłeś za zbieżność z przodu czy za geometrię całego podwozia.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Romanek100
29-06-2021, 18:55
Zapłaciłem tylko za przód, jak się okazało. To w miarę duży serwis i zaplecze na pewno mają skoro na poczekaniu udało im się zrobić przód, a ponoć tez był zapieczony, i trzeba było rozgrzewać. Chodzi mi o to, czy jeździć z tym, czy szukać dalej kogoś innego, kto mi to wyprostuje do końca.

Juzek
29-06-2021, 19:48
Kup tuleje i śruby mimośrodowe. Jedź na wymianę i dopiero potem ustaw.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka