Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Zapieczone zaciski tył
Michal07 29-08-2021, 21:04 Od jakiegoś czasu grzały mi się strasznie tarcze. Ostatnio auto było u mechanika na wymianę łożysk i sprawdził, okazało się, że zaciski zapieczone i nie puszczają do końca. Były próby ich odblokowania ale dalej trzymają.
Teraz kilka pytań.
Na jakie wymienić? Oczywiście chodzi o to jakie najtańsze sensowne można znaleźć. NTY nie chce montować ale ori też wolałbym uniknąć.
Na coś uważać?
Wymiana bardzo trudna?
Myślę, że mógłbym sam spróbować. Ostatnio montowałem hak to mi się włączyła smykałka do grzebania.
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
No dobrze, ale co było zapieczone? Prowadnice? Tłoczek? Czy mechanizm ręcznego?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Michal07 29-08-2021, 21:12 Kurde aż tak nie dopytywałem.
Zapiec się mogło od ręcznego kiedyś ale ręczny jest igła.
Mówił, że tłoczek wejść w ogóle nie chciał to może tłoczek?
Diagnoza była, że jak dalej będą się grzały to trzeba wymienić.
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
Trzeba zacisk zdemontować z auta. Na stół z nim, kupić zestaw naprawczy wraz z nowym tłoczkiem i uszczelkami i go poprawnie zregenerować. Lepsze to niż kupowanie jakiegoś szajsu zrobionego z plasteliny ;)
Mechanikom nie chce się tego robić bo to zbyt dużo pier…lenia a oni wolą czesać kasę i next klient, czyli krótko mówiąc: my to panu wymienimy bo to się nie nadaje (w domyśle czytaj „nie chce nam się robić bo kasa ucieka koło nosa”) :D
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Michal07 29-08-2021, 22:12 Mówisz taki zestaw będzie okej?
Rzeczywiście to 40 zł za stronę. Już obejrzałem filmik od m4k i nie jest to wielka filozofia ale jakbym był mechanikiem to też bym się w coś takiego nie bawił. Roboty tyle, że koszty dla klienta wychodzi taki sam jak za nowy. A nowy jakieś 240 jak dobrze pamiętam.
Trzeba będzie kupić i spróbować. A może i pomalować żeby tak nie straszyło.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210829/5631394dd8f0675b1c3c2e04037e81ca.jpg
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
na allegro kupisz oryginalny zacisk zregenerowany, pomalowany, wypiaskowany z nowymi bebechami za 90 zł.
kupujesz, wymieniasz.
gdybyś jednak chciał to zrobić sam, ma to wyglądać tak
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c4fab04cbc2f.jpg (https://naforum.zapodaj.net/c4fab04cbc2f.jpg.html)
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/35360cffcc9b.jpg (https://naforum.zapodaj.net/35360cffcc9b.jpg.html)
damianisko5 30-08-2021, 08:30 Łukasz ma racje i dobrze radzi. W domu jest Volvo /zastąpiło Mk2/
Na Allegro jest gość, który regeneruje ori zaciski, można oddać stary/zużyty/zepsuty, zwraca kasę za ten zepsuty. Więc cała transakcja jest opłacalna. Minęły już 2 lata od tej naprawy i wszystko hula i jest OK.
Damian,
nawet już są tacy, co nie biorą starych w kaucję więc jeszcze bardziej OK
jak ktoś lubi grzebać samemu, polecam zrobić wszystko od A do Z wraz z jarzmami, bo te są też zapomniane w ferworze: tarcze, klocki, tarcze klocki, jakie tarcze jakie klocki...
tak to w Polsce wygląda.
damianisko5 30-08-2021, 09:00 Dokładnie, masz rację. Warto wymienić jarzma albo zadbać o równe, gładkie powierzchnie przylegania klocków. A tu po latach robią się wgłębienia!!! skutkujące nierównym lub utrudnionym /piszę to w skrócie, kto wie o co biega, skojarzy temat/ przesuwem tychże.
RyszardaTrzeciaWaza 30-08-2021, 09:02 Pod jakie tarcze masz zaciski ? Bo jak masz 280mm, to do foki mk2 nie kupisz tylnego zacisku za 90zł.
I te zaciski mają jeden feler, utlenia się aluminium w miejscu gdzie wchodzi prowadnik. Taki zacisk czasami nie nadaje się do regeneracji.
Mowa o takim zacisku:
Michal07 30-08-2021, 12:24 Tarcza chyba 265 mm. Tarcze wymieniałem 2 lata temu to nie pamiętam dokładnie ale nic nie zmieniałem to powinien być standard.
Znalazłem tego gościa co regeneruje z odsyłaniem to te jego wyglądają naprawdę elegancko. Nie będę w stanie tak ich doczyścić sam, więc chyba się zdecyduję.
A skoro jest też ryzyko, że nie będzie się dało zregenerować to lepiej kupić już gotowe. To wciąż połowę taniej jak nowe.
A za jarzmo jak się zabrać? Przeczyścić tylko? Można krążkiem na wkrętarkę? Wykąpać w odrdzewiaczu?
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
marlon7676 30-08-2021, 15:49 Mam na sprzedaż komplet tył z jarzmami po pełnej regeneracji , wymienione wszystkie uszczelnienia , oringi.
250 zł + koszty wysyłki
Michal07 30-08-2021, 16:52 Pod jaki rozmiar tarczy?
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
marlon7676 30-08-2021, 17:29 rozmiar 265.
Witam.
Pytanie co do regeneracji, kupiłem reperaturkę firmy "ERT" do zacisku z tłoczkiem 38mm, mam problem z pewnym osadzeniem osłony na cylinderku/zacisku zsuwa się (nie widzę na obudowie żadnego rantu, pierścień gumowo-metalowy nie ma się za co zaprzeć) zastanawiam się czy problem jest z reperaturką czy zacisk jest uszkodzony (oba wyglądają tak samo) ewentualnie czy na montaż tej osłony jest jakiś "patent"?
Drugie pytanie do marlon7676 czy oferta dalej aktualna?
zaciski typu ATE
marlon7676 17-10-2021, 19:50 Zaciski sprzedane :572:
clubGRANT 19-10-2021, 13:51 W mk2 można zmienić tarcze 268mm na 271mm bez zmieniania niczegi innego - przerobione!.
agrudke chodzi ci o to na foto, co prawda zacisk przód mk3, ale nasuwając z jednej strony druga się zsuwa - musisz to nasunąć tak aby obie się nasunęły.
Tak chodzi mi o tą gumkę.
Chodzi mi o stronę gumki na wardze zacisku/cylinderka, strona od nurnika/tłoka jest OK, tam jest podebranie w które wchodzi osłona.
Na cylindrze/obudowie miejsce na osadzenie gumki jest gładkie i gumka nie jest w stanie utrzymać się w tym miejscu (cylinderek jest lekko wysunięty więc delikatnie ciągnie uszczelkę ). Z racji korozji zacisk był czyszczony, a na tym miejscu nie było tragedii luźny nalot z tlenków aluminium doczyszczony brak wżerów, kupiłem nowy zestaw reperaturek tym razem Autofrein (tej firmy co używał marlon7676) mam nadzieje że będzie OK, gumkę próbowaliśmy zamocować razem ze znajomym mechanikiem (na cztery ręce) mimo że dosunęliśmy ją do końca krawędzi na której miała się znajdować ona cofała się, możliwe że jakość reparaturki (firmy ERT) jest kiepska, ale nie wykluczam uszkodzenia gniazda, zastanawiam się czy nie jest wklejana (może serwisy stosują inny patent), do następnego podejścia przygotowałem się, kupiłem kawałek rury PCV pasujący aby docisnąć ten kłopotliwy element gumowo-metalowy i mam nadzieje że będzie OK.
klubGRANT dzięki za zainteresowanie moim problemem.
Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie z tym zaciskiem jestem otwarty na sugestie (może kwestia sprawdzonych części które mógłby polecić).
clubGRANT 20-10-2021, 13:59 Dobrze zrobiłeś kupując reperaturkę Autofren bo o jest wiodąca marka w tej kwestii, natomiast faktem jest, iż ciężko się ją nasuwa, ja oddałem zaciski do malowania proszkowego i zapomniałem to zabezpieczyć i zostało pomalowane i musiałem zdzierać farbę, ale siedzi i jest ok.
Witam wszystkich
Na tą chwile zakończyłem walkę z tylnymi zaciskami, może komuś się przyda to w jaki sposób zamontowałem gumkę osłony tłoczka, z racji zakupienia trzeciego kompletu, który tak jak poprzednie nie miał ochoty współpracować (czyli pewnie osadzić się na rancie cylinderka) więc został wklejony - klejem guma/metal, po kilku dniach było ok (nie traktuje tego rozwiązania jako prawidłowe, choć może i tak robią serwisy, sądzę tak bo gumka robiła wrażenie przyklejonej ale to może być też wieloletnie narażenie na różną chemie i temperaturę), na zdjęciach są reperaturki które używałem - obie zachowywały się identycznie, oraz zamieściłem sposób w jaki tym razem jednoosobowo osadzałem je na kołnierzu - może komuś się przyda.:619:
Może ktoś już to przerabiał i się wypowie w tej kwestii (ja mam mieszane uczucia co do tego mocowania - nie widzę dużych wżerów na cylindrze (po oczyszczeniu z nalotu gładka powierzchnia) a i obie reperaturki zachowują się tak samo).
https://www.dropbox.com/s/1z636xv8u253p6d/20211020_174735.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/123irehv0p9jgwa/20211020_172949.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/yfv28vf2fzolprh/20211020_172216.jpg?dl=0
Przepraszam że wyszło jak lokowanie produktów (części, jak i producenta specjalistycznego narzędzia) ;)
nakładasz od tyłu tą gumkę na rant, trzymasz w 2 punktach śrubokrętem ( dwoma ) aby się tył nie zsunął i nasuwasz przód. to idzie opornie ale jak sama wskoczy to już nie bardzo samo zeskoczy.
komfortowo nie jest, ale jak zrobisz parę zacisków to będziesz wkładał te gumki od strzała
konieczko5 26-10-2021, 09:40 ...
Michal07 27-10-2021, 07:35 Nie lubię nie kończyć, więc kupiłem te zaciski, zamontowałem, zrobiłem tysiąc km to mogę zdać relację. Wszystko super teraz śmiga, co dzięki marlon7676 za zaciski i pomoc!
Swoje na razie trzymam przy długich zimnych wieczorach może zdecyduję się na zabawę w regenerację, chociaż podejrzewam, że tam już padł mechanizm ręcznego a patrząc jak to skomplikowane i ile wymaga cierpliwości to być może odpuszczę [emoji1787]
Wysłane z mojego motorola one vision przy użyciu Tapatalka
|
|