Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Jak wyłączyć kafelki kamery cofania


edmun
22-11-2021, 15:12
Odkąd zaktualizowałem nawigację do nowszej wersji (we Wrześniu), tak po wrzuceniu biegu wstecznego pojawiają mi się wszystkie możliwe opcje, czyli i skrętne linie jak i kafelki odległości.

Pomimo wyłączania (fizycznym) przyciskiem tychże kafelek, to po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, te kafelki są domyślnie włączone przy następnym cofaniu.

https://i.imgur.com/UuExQ71.png

Czy ktoś się orientuje jak to można wyłączyć?

Obstawiam as-built i zmiana jednej cyferki, ale liczę, że może ktoś kto kombinował jak włączyć linie skrętne trafił przypadkiem że dana wartość włączyła mu kafelki na stałe.

Oczywiście ja jestem przyzwyczajony do widoku bez kafelek (ale z liniami skrętnymi) i tak od dwóch miesięcy non-stop wciskam przycisk wyłączania P.Pilot

langolier
22-11-2021, 15:16
Autowłączanie wyłącza się pewnie tak jak autowłączanie układu "Start-Stop". Czyli magia oprogramowania + kabel. Pytanie tylko czy już to ruscy rozgryźli ?

edmun
22-11-2021, 15:17
Tyle że przed aktualizacją nawi (kartaSD) nigdy nie miałem domyślnie tych kafelek włączonych. Jak chciałem sobie je włączyć, to sobie naciskałem przycisk.
Domyślnie załączał się ekran kamery cofania z liniami skrętnymi i wskaźnikiem przednich czujników, ale bez tych kafelek...
Więc to nie to samo co wyłączanie "Start-Stopu"

cezarg1410
22-11-2021, 15:51
Jeśli dobrze pamiętam, to trzeba poinformować BCM o braku kamery cofania, lub opcja "w tym stylu". Na pewno jest to w którejś z konfiguracji BCMa (albo zwykła konfiguracja albo central config).
Ja te kafelki u siebie włączałem i uważam, że są bardzo przydatne (widać kątem oka kolory na wyświetlaczu), ale być może faktycznie mają sens dopiero na dużym ekranie Sync2/3.

edmun
22-11-2021, 16:01
bingo.
na małym wyświetlaczu niestety niejednokrotnie to po prostu zasłania widok. zdarza się że jest to przydatne, ale mi to częściej przeszkadza niż pomaga.
Chyba tylko w jednym aucie podobny system mi się bardzo podobał i chyba to był Mini Cooper gdzie te nie były kafelki a pionowe pachołki/kreski które przesuwaly się na ekranie wraz z "przeszkodą".
W ten sposób jak w kamerze był obiekt który mógłby się zlewać kolorystycznie z otoczeniem, to miał coś w rodzaju tyczki nad sobą i ta tyczka zmieniała kolor.
Te kafelki w pewien osobliwy sposób przypominaja tamten system.
Ale jak wspomniałem, jak zazwyczaj mogłem je sobie włączyć przyciskiem, tak teraz są one domyślnie włączone.
Kurcze nie mam czasu żeby siedzieć w zimnym aucie i strzelać na oślep jak to można przestawić.
Nie wiem czy muszę robić konfigurację / reset modułu czy też będzie to gdzieś w BCM... :-|

cezarg1410
22-11-2021, 16:13
Kurcze nie mam czasu żeby siedzieć w zimnym aucie i strzelać na oślep jak to można przestawić.
W takiej sytuacji ja tym bardziej nie mam czasu iść do auta sprawdzić, który to był parametr.
Powodzenia!

edmun
22-11-2021, 16:54
Źle mnie odebrałeś.
Myślałem że może ktoś kojarzy gdzie to będzie.
Inaczej może mnie czekać nawet 2 godziny w aucie strzelając na oślep żeby znaleźć "co gryzie Gilberta".
To nie prośba żeby ktoś siedział za mnie i szukał.
Myślałem bardziej że może ktoś kojarzy tak "z głowy" w stylu (losowy zmyślony przykład) "nie trać czasu na AsBuilt bo to akurat ustawia się w FCDIM"

tedi_k
22-11-2021, 18:18
....może mnie czekać nawet 2 godziny w aucie ...

Oj chyba Kolega przyjął nazbyt optymistyczny szacunek...:p
"Kafelki" rysowane są wewnętrznie przez są kamerę (jej system przetwarzania obrazu). Kamera nie ma swoich parametrów konfiguracyjnych. Informację, że ma rysować kafelki albo ich nie rysować dostaje zapewne od wyświetlacza (FCDIM). Sam FCDIM na moją pamięć też nie ma parametru tym sterującego.
Z tego prosty wniosek, iż zapewne "zaszyte" jest to w sofcie FCDIM. Czyli aby wrócić do poprzedniej funkcjonalności FCDIM (a więc włączania kafelków "na żądanie") może okazać się niezbędny downgrade zaktualizowanego świeżo softu FCDIM.

edmun
22-11-2021, 18:33
no to pech. Od 5-ciu tygodni szukam poprzedniej karty SD.
Za nic nie wiem gdzie ją "posiałem".
Więc pozostaje ostatnie pytanie - można to zflashować czy trzeba mieć karte SD "poprzedniej" edycji ?

tedi_k
23-11-2021, 09:15
...można to zflashować czy trzeba mieć karte SD "poprzedniej" edycji ?

Można, ale znalezienie właściwych plików to wyzwanie większe niż odszukanie tej karty SD.:one:
Do tego z karty SD wgrywa się to dość istotnie szybciej/krócej...

edmun
23-11-2021, 09:24
Kurcze :-| pozostaje mi poszukać w takim razie gdzie zgubiłem poprzednia kartę. Nie chcę na siłę znowu kupować kartę SD z eBaya, tym bardziej poprzedniej generacji.
A że nie zaczytałem numerów z przed aktualizacji i po, to nawet nie wiem jakich plików szukać.
Z jednej strony poprawili kilka rzeczy które nie działały jak powinny (ot choćby ustawienia DSP czy dla kierowcy czy dla wszystkich pasażerów), z drugiej strony tak mi popsuli tym włączeniem na stałe tych kafelek systemu parkowania.
No nic. Będę "walczył". Dziękuję za wyjaśnienie.

edmun
25-11-2021, 10:14
Dzisiaj będzie test nowszej wersji :)
Kto wie, może w wersji V7 zmienili jak to działa :D

https://i.imgur.com/7kJJ1Q1.png

edmun
26-11-2021, 09:07
No i okazało się że wersja V6 a V7 różni się tylko mapami. Po umieszczeniu karty nie wykonała się żadna aktualizacja.
No cóż.
Pozostaje mi w takim razie polować na starą kartę (4.1) i zobaczyć czy uda się zrobić downgrade

Fiestaczek
04-12-2021, 03:37
UCDS + grzebanie w IPMB. DE02, bodajże 6 (PDC Overlay override). Ale najpierw się upewnij jak grzebać żeby nie zniszczyć kamery.

edmun
22-12-2021, 11:41
No i się nagrzebałem przez ostatnie 3 tygodnie.
A więc po kolei co by było dla potomnych:


Widziałem podgląd gdzieś że w polifcie ma to sens, bo kafelka tylko się wyświetla kiedy jest "aktywna" (czyli pojawia się kiedy czujnik wykryje przeszkodę), natomiast w przedlifcie wyświetlają się wszystkie kafelki (na szaro) i po kolei zapalają się w momencie zbliżania się do przeszkody
(znikają te najdalsze a te bliższe zmieniają kolor).

Pozwolę sobie dorzucić tutaj zdjęcia dla podglądu:

Tu fotka od Filon69 z posta (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2652493&postcount=97) z Focusa MK3FL:

https://i.imgur.com/X9lCb4E.png

A tu moja fotka z mojego wyświetlacza w Focusie MK3:

https://i.imgur.com/UuExQ71.png

Po pierwsze, wyświetlają się wszystkie na szaro:

https://i.imgur.com/vcs7V9p.png

Po czym najdalszy rząd podświetla się na zielono:

https://i.imgur.com/FV4k2Ch.png

A potem ten najdalszy rząd znika aby następny podświetlił się na zielono.

https://i.imgur.com/shtnwbm.png

Na koniec ten drugi rząd który był zielony zmienia się na żółty i jak dojeżdżam pod ścianę tak zostaje tylko najbliższy rząd na czerwono.
Podobnie działa z pojedynczą przeszkodą, tyle że po "bokach" zostają nieaktywne szare kwadraty.
Stąd też wykorzystanie tego systemu (wg mnie) jest kompletnie bezużyteczne.

Na razie jedyne co znalazłem to że w Sync2/Sync3 linie skrętne
i kafelki są nakładane przez BCM i przesyłane do FCDIM, natomiast w Focusie moim (przedlift) jest to uzyskiwane przez moduł IPMB.

Ale co ciekawe. Znalazłem u siebie kopię IPM-B z Forscana z Maja 2019-ego roku kiedy jeszcze jeździłem na starszej karcie SD nawigacji.


Wartości:

;Block 1
7B101010045120213
;Block 2
7B102010501020000C3
7B102020000BC
;Block 3
7B1030151C8D5
;Block 4
7B104010C3C0308



(coś tam u ruskich na forum znalazłem)

P
pd3jcw26 May 2016

what i found so far;

7B1-01-01 = AAAA BBBB CC
AAAA; 0077 is a ST
0045 is a "normal" car
BBBB; 1202 is a wagon
1302 is a hatchback
CC; checksum

7B1-02-02 and 7B1-03-01 are the same for all modules, 0000 BC and 51C8 D5.

7B1-02-01 and 7B1-04-04 still trying to find out

changed my data to ('13 wagon 1.0L);

0045 1202 13
0501 0100 00C2
0000 BC
51C8 D5
0C3C 050A

Więc pokrywa się z tym co miałem kiedyś u siebie (w Maju 2019)

;Block 1
7B101010045120213

7B1-01-01
0045 dla normalnego samochodu
1202 dla kombi
13 jako checksum

7B1-02-02 and 7B1-03-01 are the same for all modules, 0000 BC and 51C8 D5.
U mnie było
7B1-02-02
0000 i checksum BC
czyli również ok

i tu też
;Block 3
7B1030151C8D5

7B1-03-01
51C8 i checksum D5


coś znalazłem u nas na forum tutaj (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2789518&postcount=4)


Do działania kamery cofania w focus mk3 potrzebny jest moduł:
BM5T-19H423

Ponizej jego konfiguracja:

7B1-01-01: 0045 1202 13
7B1-02-01: 0501 0103 00C3
7B1-02-02: 0000 BC
7B1-03-01: 51C8 D5
7B1-04-01: 0C0F 03DB

oraz tutaj (https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3133192&postcount=22):

7B1-02-01 A B C
A:
0101 No-PDC + manual gearbox
0201 PDC aft + manual gearbox
0203 PDC aft + automatic gearbox
0501 PDC fore and aft
B:
0100 LHD
0200 RHD
C: checksum

I pomyśleć że się nawet w wątku powyżej udzielałem bo podrzucałem własnie kopię z IPMB :D

Zaznaczę sobie tutaj bo zaraz coś popsuję
Jeżeli robisz konfiguracje modułu, kamera musi być odłączona. Nawet ucds wysypie Tobie kamerę,
Musisz zapisać konfigurację na odłączonej kamerze a następnie podłączyć kamerę i zresetować błędy, inaczej uwalisz kamerę .

Bump: Masz tutaj trochę opisane na rosyjskim forum https://ffclub.ru/topic/257824/jump_3150/

edit: ruscy nigdy nie zawiodą
7B1-04-01 0C0F 03DB
Camera shutdown speed: 0C (hex) = 12 (decimal), i.e. 12 km / h
Time to turn off the camera: 0F = 15 seconds
Delay to turn on the camera, after turning on the back one: 03 = 3 (I don’t know what)
DB is a checksum, it is calculated in hexadecimal system as follows: 07 + B1 + 04 + 01 + 0C + 0F + 03 = DB (if three characters are obtained, the first is discarded) https://www.fusionguru.ru/articles/index.php?dir...ild.htm Instead of 0F = 15 seconds, set 3C = 60 seconds , as a result you should get the following line 7B1-04-01 0C3C 0308 We write down the changes. Now the camera turns off after 60 seconds. The full config I have is this: ff3, station wagon, manual transmission: ; Block 1
7B101010045120213
; Block 2
7B102010501010000C2
7B102020000BC
; Block 3
7B1030151C8D5
; Block 4
7B104010C3C0308


Karta 4.1 przyszła
Zrobiłem downgrade.

https://i.imgur.com/BlkhBnd.png


IPMB obecnie:
https://i.imgur.com/1f32kYG.png


i lipa.
porównując do tego co mam obecnie w IPMB, to wszystkie wartości są dokładnie takie same jak w Maju 2019-ego roku.

Czyli nic, kompletnie żaden bit w IPMB nie wskazuje na to, dlaczego kafelki włączają mi się od razu po załączeniu wstecznego biegu

Powoli zaczynam błądzić.
Może pozostaje reset modułu IPMB? albo wgrywanie softa na nowo?

Numer części:
BM5T-19H423-CA
no i byłyby potrzebne pliki BM5T-14F017-CA

przeglądam jeszcze na szybko logi i zaskakuje mnie wpis z Forscana który czytał po kolei wszystko i w IPMB znalazłem coś takiego:

IPMB - Image Processing Module B
Part number: BM5T-19H423-CA
Calibration level: BM5T-19H423-CA (latest known: BM5T-19H423-CB)
Strategy : BM5T-14F017-CA
Calibration: BM5T-14F018-CA
VIN: 0123456789-nopqrstuvwxyz

Czemu taki VIN?

W każdym module VIN jest poprawny a tutaj jakieś bzdury?

tedi_k
22-12-2021, 12:16
...
A więc po kolei co by było dla potomnych:
...Tu fotka od Filon69 ...

Po "pierwsze primo" - fotka od Kolegi Filon69 pokazuje ekran Sync2/Sync3 (trudno rozróżnić na obrazie z kamery...) a nie ekran "małego" audio... Wbrew pozorom robi to sporą różnicę w wyglądzie ("kafelków" też).

Po "drugie primo" jeszcze raz napiszę, iż "kafelki" nakładane są na obraz przez samą kamerę a nie przez IPMB. IPMB przesyła do kamery po LIN informacje z czujników cofania, służące do generowania "kafelków".
Oczywiście nie da się wykluczyć, iż po LIN wysyłane są także informacje "konfiguracyjne" (dotyczące np. warunków włączania/wyłączania "kafelków"), ale tu ciężko cokolwiek dywagować, bo zakresu informacji wysyłanych po LIN nie da się w żaden łatwy sposób zidentyfikować...

edmun
22-12-2021, 13:05
fotka od Kolegi @Filon69 pokazuje ekran Sync2/Sync3 (trudno rozróżnić na obrazie z kamery...) a nie ekran "małego" audio...
zgadza się, ale dorzuciłem to tylko jako info że ten system ma sens jak się ma Sync2/Sync3 (a wg opisu w profilu kolega ma Focus MK3FL).
Stąd też moje narzekanie że te kafelki, w wersji BT+VC+USB/Navi5" (czy nawet 4.2") to system który więcej przeszkadza niż pomaga.
Może na większym ekranie miałoby to sens (nawet jeśli znikają w taki a nie inny sposób gdzie w Sync 2/3 działają po prostu naturalniej)

Za info odnośnie IPMB dziękuję.
Może w takim razie musiałbym wynająć (nawet za opłatą) kolegę kompiler?
On ze swoimi magicznymi pudełkami zapewne by jakoś namierzył winowajcę zamieszania. Tylko pytanie ile by to zajęło i czy gra warta świeczki.

Pozostaje więc albo odpiąć kamerę od IPMB i próbować resetować moduł?
Może jak podłączę kamerę z powrotem to kamera się zresetuje?
(głupi pomysł ale lepszego po prostu nie mam)

Pomysł (równie dziki) numer 2:
A gdyby tak w Forscanie zainicjować proces kalibracji?
Oczywiście czytając różne wątki na różnych forach jedyne co spotykam to błąd B115E w przypadku tej procedury więc żeby nie było,
że ja sobie to załączę (bo w teorii inicjacja tej procedury naprawia ludziom linie skrętne które im zniknęły) i uwalę kamerę... :/

Uwierz mi tedi_k, przecież jedyne co zrobiłem, to zmieniłem kartę SD nawigacji na nowszą. Żebym kurcze wiedział że to się tak skończy.
Któż mógł podejrzewać że aktualizacja nawi mi takie wybryki zrobi.
(choć nowsza nawi mi się podoba, w szczególności ikonki POI wyglądają o wiele ładniej)

referee
22-12-2021, 15:06
Szanowni.
DirectConfig BCM
57. BCM Configuration Data - DE00
pobawcie sie parametrem: Park Assist.
Jak dacie na TRUE (with Park assist) - będą kafelki
Jak dacie na False - kafelków nie będzie.

https://a.d-cd.net/cYAAAgB4auA-960.jpg

Nie wiem jak to się ma do samochodów z dodatkowym modułem kamery.
Ja nie mam

tedi_k
22-12-2021, 15:11
....Jak dacie na TRUE (with Park assist) - będą kafelki
Jak dacie na False - kafelków nie będzie.
...

Owszem - wtedy, gdy RVC jest po LIN podłączona do BCM (pierwsza linijka na zamieszczonym screenshocie...).

Jak jest IPMB, to "to nie działa"...:568:

edmun
03-02-2022, 14:21
Poszukiwań ciąg dalszy bo nie lubię odpuszczać.

Zrobiłem kalibrację IPMB przez Forscana, ale niestety nic to nie dało.
Próbowałem również odłączyć i podłączyć akumulator.
To też nie rozwiązało problemu.
Pogrzebałem trochę głębiej i zaskoczyło mnie kilka rzeczy które chyba wskazują skąd mam problem.

Wg danych z ETIS, oto co mam jako wyświetlacz.

FCDIM
Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu (FCDIM)
Nr części zespołu BM5T-18B955-DC
Nr części oprogramowania BM5T-14D358-DC
Ostatnie sprawdzenie: 02-02-22 11:53

Poszukałem po archiwalnych logach.
Jak to się uchowało na dysku to sam nie wiem.

3-ci Maja 2021:

Module Name: FCDIM
F10A - ECU Cal-Config Part Number :
F110 - On-line Diagnostic Database Reference Number : DS-C1BT-18B955-DA
F113 - ECU Delivery Assembly Number : BM5T-18B955-DC
F120 - ECU Software #2 Part Number :
F124 - ECU Calibration Data #1 Number :
F125 - ECU Calibration Data #2 Number :
F162 - Software Download Specification Version : 0x04
F163 - Diagnostic Specification Version : 0x03
F188 - Vehicle Manufacturer ECU Software Number : C1BT-14D358-DE
F191 - Vehicle Manufacturer ECU Hardware Number :
F18C - ECU Serial Number : 0565989

Gdzieś któryś z logów z 05-ego Czerwca 2019 roku wskazuje że software był:
C1BT-14D358-DE

I teraz tak.
Ostatnio jak zaczytywałem FCDIM to pokazuje następujące:

12.12.2021
Calibration BM5T-18B955-DC (latest known: BM5T-18B955-DF)
Strategy: F1BT-14D358-DC

Ten strategy file: F1BT-14D358-DC
Wg szukań na necie pokazują mi się głównie wątki z Fiesty.

I teraz pytanie, czy w Fieście występowały kafelki?
Może być, że to bzdurna teoria, ale odnoszę wrażenie że zaktualizowałem FCDIM (radio) za pomocą karty z Fiesty.
I żeby można było zrobić downgrade (za pomocą karty poprzedniej generacji) to byłoby super, ale niestety FCDIM na to nie pozwala (przynajmmniej za pomocą karty SD).
I tu moja bzdurna teoria:
Kamera cały czas podaje zarówno linie skrętne jak i kafelki,
a to FCDIM i jego "strategy file" określa, co ma się na wyświetlaczu wyświetlać. O ile wyświetlacz (i oprogramowanie) "rozumie" jaki sygnał leci, to domyślnie będzie to wyświetlone.
Więc zastanawiam się, czy czasami takie coś jak kafelki w Fieście może nie występowały i wtedy miałoby to sens.
Strategy file dla Focusa wie, że kamera podaje sygnał o kafelkach, więc jest w stanie "kontrolować" czy te kafelki się wyświetlą czy też nie, ale jeśli Fiesta nie ma nic o kafelkach i czy mają się wyświetlać czy też nie, to wtedy kafelki domyślnie mi się pokazują.
(lub prostsza teoria, soft dla Fiesty ma inaczej wyfiltrowane jak te kafelki mają sie pokazywać, domyślnie nie/tak).

No i teraz pytanie do speców - czy to dobry trop i próbować szukać jakiś plików aby prze-flashować FCDIM?

tedi_k
03-02-2022, 19:52
...I teraz pytanie, czy w Fieście występowały kafelki?
Może być, że to bzdurna teoria, ale odnoszę wrażenie że zaktualizowałem FCDIM (radio) za pomocą karty z Fiesty...

FCDIM z navi (inaczej MFD) jest taki sam w Kudze, C-maxie, FF3 i Fieście.
Nie ma "karty z Fiesty" czy "nieFiesty"...
Natomiast oczywiście, że były "starsze" i "nowsze" softy i kalibracje. Pisaliśmy już to kilka razy.

boncio
06-02-2022, 12:33
FCDIM też były starego typu montowane tylko w najstarszych Focusach i C-maxach (kamera na Fakra), jak i nowsze do Kug, Fiest czy B-maxów z sync, ale też późniejszych Focusów i C-maxów (kamera na 4-pinowy HSD).
I z tego może wynikać problem edmun'a. Być może Ford wydając nowy soft, wspólny dla wszystkich wersji FCDIM, poustawiał w nim parametry pod nowszy typ, którego jest znacznie więcej na rynku. Było przecież, że niektórym po aktualizacji FCDIM pojawiał się błąd 2101 czy jakoś tak.
Ja niestety w żadnym nie miałem kamery fabrycznej.

edmun
06-02-2022, 12:57
boncio tu masz trochę racji,
bo odkąd zaktualizowałem nawi za pomocą nowszej karty SD, tak pojawił się błąd u2101 (2 błędy, ale jeden udało mi się oszukać).
Wiele jest wątków na necie, gdzie to właśnie aktualizacja nawi sprawiła, że pojawił się błąd U2101 ale niestety nie udało mi się namierzyć dlaczego.
Wszyscy mówią, że to moja centralna konfiguracja jest niepoprawna, tylko dziwne, bo bajt po bajcie porównuję do tego, jak miałem auto przed aktualizacją i nic kompletnie się nie zmieniło.
Tak czy siak, kafelki dalej mam i już zastanawiam się czy nie pisać do twórców oprogramowania interfejsów
(w tym dla Forda) ale coś czuję, że tam będą próbować odbić piłeczkę że mam kontaktować się z Fordem (a Ford rozłoży ręce).

Oczywiście istnieje alternatywne rozwiązanie:
a) kup inny FCDIM pod nawi i podmień
b) kup Sync3 i zrób wielki projekt wymiany całego systemu (koszt jakieś 3000-3500 zł)

Antej
06-02-2022, 13:13
Oczywiście istnieje alternatywne rozwiązanie:
a) kup inny FCDIM pod nawi i podmień
b) kup Sync3 i zrób wielki projekt wymiany całego systemu

właśnie mam zapięte MFD 5 na stole, karty V3 i V5
pod spodem leży Sync2,
kwestia przeniesienia się z tym wszystkim do auta i podpięcia kamery
jest też MFD 4 z kamerą

jak mam Ci coś wysłać z ustawień MFD 5 to podaj konkretnie co potrzebujesz

Aktualizowałeś UCDSem inne moduły?

edmun
06-02-2022, 14:23
ucdsem aktualizowałem tylko IPC.
FCDIM w UCDS jest u mnie niewidoczny w update wizard.
Nie wiem zbytnio co mi może pomóc.
Mam kopie swoich AsBuilt z IPMB i FCDIM z przed aktualizacji karta nawi
i nie widzę różnicy w tym co mam teraz.
O ile nie byłoby problemem jesteś w stanie zaczytac mi AsBuilt dla FCDIM i IPMB?
(IPMB raczej nie pomoże ale na wszelki wypadek).
Byloby rewelacyjnie jakby dało radę zrzucić vbf na dysk z FCDIM ale nigdy czegoś takiego nie robiłem więc nawet nie wiem czy to jest możliwe (obstawiam że nie)
Chyba że masz jakieś sugestie bo ja już zaczynam chyba siwieć jak to rozgryźć

Antej
06-02-2022, 16:34
zrzucić vbf na dysk z FCDIM
123588
niestety nie znajduje ich na serwerach

AsBuilt dla FCDIM
Raczej DirConf
i nic ciekawego tam nie ma.

edmun
07-02-2022, 14:02
Antej wiem, że trochę późno odpisuję, ale nie masz może kopii tych numerków?
(widzę skąd mi się w głowie też pomieszało że to AS-Built. oczywiście mówimy o directConfig dla tego modułu)


https://i.imgur.com/JDTKYqp.png

Antej
07-02-2022, 14:17
Nie mam, rozpialem wszystko i poszło w pudła,będzie potrzebne, będę wyciągał.
Ale jeszcze jeden MFD 5 będę miał w tym tygodniu.

edmun
07-02-2022, 14:25
Nie ma sprawy.
I tak dziękuję za pomoc

tedi_k
07-02-2022, 20:58
....
(widzę skąd mi się w głowie też pomieszało że to AS-Built. oczywiście mówimy o directConfig dla tego modułu)...

Nic się Koledze nie pomieszało. To jest dokładnie As Build (zwany czasem 'direct configiem')...

Niestety dla przedliftowych FF3/C-max ten As Build nie jest przechowywany na serwerach Forda... Pewnie z tego powodu, że jest po prostu pusty.

Co do 'potencjalnie przydatnych informacji' - jak łatwo sprawdzić do niedawna jeździłem Grand C-maxem z 2013 roku, który fabrycznie wyszedł z MFD.

W starych sesjach mojego auta zrobionych wkrótce po jego zakupie (zanim zacząłem coś "głębiej grzebać"...:p) widać, ze FCDIM miał oprogramowanie C1BT-14D358-DC (pierwszy obrazek). Niestety nie da się tego ściągnąć w postaci VBFa (przynajmniej ja tego nigdzie nie znalazłem, nawet w swoich dość bogatych "zasobach archiwalnych"...).
Natomiast znalazłem u Rosjan, że dokładnie ten soft wgrywany jest z karty z mapą v3 (jak na drugim obrazku) - karta "uchowała mi się" oryginalnie z mojego auta...

Generalnie nie wiem, czy cały ten temat wart jest tej ilości "dociekań i działań". Jeździłem jakiś czas na MFD po aktualizacji i nie przypominam sobie by te kafelki budziły jakiekolwiek moje emocje...

edmun
07-02-2022, 21:28
Masz całkowita rację. Jedyne co jest w FCDIM to ta pierwsza linia. Reszta to jak widać kompletnie nic.
Co do kafelek. Żebym jeszcze je lubił. Ale ja przez nie ledwo widzę na tym małym ekranie. Wystarczy lekko zabrudzona kamera, plus te kafelki i bez wciskania przycisku żeby te kafelki wyłączyć to kamera jest nieużyteczna.

tedi_k
07-02-2022, 21:56
...bez wciskania przycisku żeby te kafelki wyłączyć to kamera jest nieużyteczna.

Przecież w Grandzie ona brudzi się chyba bardziej niż w FF3... Jakoś nijak nie pamiętam, był miał z tym jakiś problem...
Dużo bardziej mnie "wkurzało", że kamera gdzieś traciła mi masę i co jakiś czas miałem "prawie nic nie widzę!!"...

Antej
09-02-2022, 17:14
edmun

mam podpięty na stole MFD 5 i to ten na stare złącze kamery
do tego archaiczne mapy V2.5 (V3 i V5 też są)
Co chcesz żeby Ci zgrać?

edmun
09-02-2022, 18:39
Ty mnie zawsze z zaskoczenia tak podchodzisz a ja nie gotowy.
ASBuilt z Forscana FCDIM
Jeśli masz UCDS (a pewnie masz), jesteś w stanie directconfig kopię zrobić z FCDIM?
Czy (nie wiem jak podłączasz) nie ma takiej opcji?
Ja sam chyba nie wiem gdzie bym mógł to znaleźć.
No i pytanie - jak zreflashować FCDIM do takiego stanu, żeby karta V3 czy V4 lub V4.1 była widziana jako "nowa" (co zezwoli na wgranie cokolwiek ta karta SD wgrywa)

Antej
09-02-2022, 19:50
zmień sobie tylko .txt na .xml

123635

123636

jak zreflashować FCDIM do takiego stanu
włożenie za każdym razem innej karty "wymusza" pobranie całości zawartości karty

edmun
09-02-2022, 21:10
widocznie nie u mnie.
wersja oprogramowania na ekranie nie zmienia się.
mogę wsadzić stara kartę, robi "update" ale zmienia się tylko wersja map. oprogramowanie systemowe zostaje takie samo.
szukam żeby tanio kupic jeszcze starsza kartę. obecnie najstarsza na stanie mam 4.1 a w aucie jeździ wersja 7.
to update z 4.1 do wersji V6 był właśnie taki dziwny.

Nigdy wcześniej nie widziałem żeby aż tak dużo dziwnych rzeczy pokazywało się na ekranie podczas aktualizacji no i trochę to trwało

sLU-CXiieEw
https://youtu.be/sLU-CXiieEw

edmun
17-02-2022, 12:46
Szukając wciąż rozwiązania problemu dokupiłem różne stare karty.

https://i.imgur.com/roxGjWO.png

Dzisiaj rano wsadziłem kartę V2.5.
Teoretycznie ekran pokazuje, że zrobił usunięcie oprogramowania i wgranie na nowo

https://i.imgur.com/TgOP7a4.png

W praktyce nic się nie zmieniło.
Wszystko odnośnie obsługi radia jest identyczne jak w ostatniej, najnowszej wersji.
Wychodzi więc na to, że downgrade nie jest możliwy, a jedyne co daje wsadzenie starej karty, to przygotowanie systemu na "stare mapy",
natomiast oprogramowanie wyświetlacza i funkcji pozostaje takie samo.

Oczywiście po załączeniu biegu wstecznego mam i linie skrętne (super)
ale dalej załączają się kafelki.
Powoli zaczynam tracić nadzieję, że to jest do "naprawienia".

Dobrym testem byłoby podłączyć inny FCDIM (ze starą kartą) i sprawdzić czy kafelki się wyświetlą czy też nie.
No ale FCDIM 5" dla nawi to niestety spory wydatek dla samych testów.

Antej
17-02-2022, 12:59
FCDIM 5" dla nawi to niestety spory wydatek dla samych testów

Przesadzasz :D, ale musisz wiedzieć jakie złącze kamery posiadasz.

Natomiast w obu chwilowo posiadanych MFD 5 (oba typy złącza), użyłem już kart V5.

edmun
17-02-2022, 14:03
Problem u mnie zaczal się odkąd wsadziłem V6 (nie mam jej już)

Antej
17-02-2022, 14:11
W takim razie "taka nowość" jeszcze u mnie pod strzechę nie zawitała.

Na razie zagospodarowałem MFD4 z softem do chińskiej kamery, także oba MFD 5 czekają na okazję do montażu.

Antej
19-11-2022, 17:53
referee
FF3 przedlift, z PAM na 10 czujników i parkowaniem równoległym
Założyłem w miejsce fabrycznego MFD5 z wyjściem na kamerę po fakra, wersję MFD z HSD i kamerę chińską, bez IPBM.

Niestety, w takiej konfiguracji pozostała tylko wizualizacja czujników przód
tak jak tutaj, ale bez kafelków
https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3380902&postcount=1

tutaj wspominałeś o włączeniu wizualizacji czujników tył

https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3387024&postcount=18

Udało Ci się włączyć "cały symbol" auta w takiej konfiguracji?

referee
20-11-2022, 13:26
Nie pomogę.
Mam zabawki poliftowe (PAM/BCM/IPC/SYNC3)
Nie miałem takiej konfiguracji na 10 sensorów nigdy w przedlifcie.

Antej
20-11-2022, 18:31
edmun
przydałaby mi się Twoja konfiguracja auta.
Zwłaszcza DC z BCM,albo VIN, to poszukam zależności.

Przy akcesoryjnej kamerze klawisze z dołu radia 1-3 nie działają, co jest logiczne, 3ci jest tym pożądanym.
4ty działa.

edmun
20-11-2022, 19:18
jutro wieczorem zaczytam i wkleję
wysyłam Ci też VIN