Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] ST schematy elektryczne, moduły, swap - uruchomienie silnika


krzychu.pumpa
15-01-2022, 03:26
Cześć,

Staram się ożywić swój projekt ale niestety mam problem.

W pierwszej kolejnosci zakupiłem silnik z wiazka od ST MK3 250km 2.0 ecoboost wraz z ECU (niestety tylko z ECU).

Nastepnie dokupiłem, wiązkę komory silnika wraz ze skrzynka bezpieczników oraz wiązkę środka (deski rozdzielczej).

Dokupiłem jeszcze modul BCM i modul drzwi oraz dałem ECU na wyłączenie immobilizer'a ale dowiedziałem się że i tak będą problemy żeby to przypisac wszystko do siebie itp

To zakupiłem z anglika cały zestaw startowy,

ECU + BCM + Licznik + Modul drzwi + modyl blokady kierownicy + Pompa ABS + kluczyk keyless..


Problem polega na tym, że po podłączeniu tych modułów z zestawy startowego niestety 0 reakcji.

Tzn. reaguje na przycisk start/stop w taki sposób ze słychać, że kliknie jakiś przekaznik w skrzynce bezpieczników w komorze silnika ale licznik pozostaje ciemny. Nie można wzbudzić go na zapłon ani nie zakręci.

Ktos ma może schematy do tego, lub jakieś pomysły gdzie co i jak mogę posprawdzać i zrobić żeby to w końcu ożyło.

Czegoś brakuje ale niestety nie wiem czego... czy jeszcze jakiś moduł czy połącznia... ;/

Dodam że połączyć sie za pomocą forscana też nie moge z tym ale to raczej logiczne dlatego że nie moge wzbudzić go na zapłon...


Ford Focus ST MK3 250km 2.0 ecoboost. Rocznik 2015 - 2018 po lift. Skrzynia manualna 6 biegów.

lukaszooo
15-01-2022, 06:54
Wydałeś więcej w części niż musiał byś zapłacić profesjonaliście za ogarniecie tego bałaganu. Kto w dzisiejszych czasach kupuje za worek kasy zestaw startowy skoro można to zrobić jak wymyślił producent. ... Napisz jakie jest auto bazowe i jakie było wcześniej odpalanie. Wiązki silnika i kokpitu wymienialestylko w celu odpalenia czy był tego jakiś cel?

krzychu.pumpa
15-01-2022, 09:38
Co do kasy nie istotne za bardzo poniewaz to totalnie szalony projekt... oryginalnie był to Focus mk1 z 2004r 2.0 benzyna 131km. Za mało mocy więc postanowiłem że wrzucę silnik 250 kucy od ST.

Większość kupiłem w fajnych pieniądzach. Kompletny że skrzynia 8k, później wiazka komory i deski 400, modul bcm 150... na koniec za ten zestaw startowy 268£ ~1500zl.

Ale do rzeczy. Starą instalacje z Foki 1 wyprulem ponieważ i tak by nic nie pasowało do ST mk3. Na chwilę obecną głównym celem jest odpalenie.

krzys1968
15-01-2022, 14:25
Na chwilę obecną głównym celem jest odpalenie.

Ta fotka to zestaw jaki kupiles i probujesz to uruchomic

krzychu.pumpa
15-01-2022, 15:19
Buda jest mk1 z 2004r.

Wszystko z niej wyprute.

Kupiłem:

Silnik od ST MK3 250km 2.0 bcoboost manualna.
Wiązkę komory silnika z bezpiecznikami i wiązkę środka (deska rozdzielcza).

Do tego zestaw startowy (ECU, BCM, LICZNIK, ABS, KLUCZYK KEYLESS, WKLADKA, EL. BLOKADA KIERY)

Problem taki ze to nie chce zagadać. Nie daje się wzbudzić zapłonu. Licznik ciemny. Po kliknięciu start stop słychać tylko przekaznik w komorze silnika że chce coś zaskoczyć ale niestety żadne kontrolki się nie świecą.

Bump:

edmun
15-01-2022, 16:52
Pastylka z kluczyka była w ogóle kodowana do auta? (PATS)

krzys1968
15-01-2022, 18:30
Do tego zestaw startowy (ECU, BCM, LICZNIK, ABS, KLUCZYK KEYLESS, WKLADKA, EL. BLOKADA KIERY)
Pytanie nalezy sobie zadac czy faktycznie zestaw pochodzi od jednego dawcy czy cos jest przekombinowane .Masz skrzynke bezpiecznikow ktora znajduje sie z tylu jak mk3

Bump: Pastylka z kluczyka była w ogóle kodowana do auta? (PATS)

A nie jest tak, że jako zestaw od dawcy nie trzeba kodować, czy jest to czymś uwarunkowane ze mimo to nalezy kodowac .

sabaciontko
16-01-2022, 18:39
Oczywiście jeżeli którykolwiek element był z innego auta to trzeba sparować - ABS BCM kluczyk przez PATS. Bez tego można zapomnieć o zapłonie.

kln1920
16-01-2022, 19:50
Ja mam schematy ff3, mogę jutro spakować i udostępnić Ci na priv. Niestety nie są one zbytnio posegregowane, wrzucę cała paczkę, możesz sobie przekopać

lukaszooo
17-01-2022, 06:14
Samo założenie jest dla mnie głupie bo nie mając żadnej wiedzy założyłeś że odpali.. Było wziąć auto na zwykły kluczyk to miał byś prościej.. .. Za keyless odpowiada moduł RFA i to on czyta zdalne klucze, bez niego wątpię aby odpalił bez ingerencji w oprogramowanie. Uruchomienie tego tak jak orginal nie ma żadnego sensu ponieważ będziesz miał tyle błędów od braku komunikacji że ogarniecie tego będzie trwało wieki i kosztowało fortunę, choć jest do ogarnięcia dla kumatego elektronika. Jeśli nie będziesz miał ori sond w wydechu, zaworu evap, silnika żaluzji, czujnika temp w lusterku i miliona innych systemów to będzie jedna wielka choinka i tryb awaryjny.. . .. Na ori liczniku będzie się świecić wszystko co możliwe od otwarcia drzwi przez spalona żarówkę a kończąc na kontroli trakcji i abs bo ogarniecie ori abs na piastach od mk1 to kolejne wyzwanie. Jest do uruchomienia i samo pokonanie IMO i uzyskanie zapłonu jest akurat proste ale późniejsze problemy takie proste już nie będą.
Po co odkrywać koło na nowo? Takich projektów powstało miliony i zawsze kończy się tak samo czyli DET lub EMU na tym można postawić wszystko bez zbędnych pierdol i bez problemu można wykorzystać ori licznik.

referee
19-01-2022, 21:33
Tak jak przedmówca słusznie zauważył.
Keyless -> modul RFA jest potrzebny z podłączonymi antenami.
bez tego kluczyk nie ma jak komunikować sie z BCM.

moduł masz nawet na zdjęciu (prawy dolny róg F1FT-xxxx)

To czy ma to sens -> sam sobie określasz, to twój czas i twój FAN z tego.
Trzymam kciuki!