Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Wymiana tylnej sprężyny przy pomocy ściągacza - bez odkręcania wahacza i amortyzatora
Witam.
Chodzi o Forda Focusa mk2 przed liftem, hatchback.
Czy jest możliwa wymiana tylnej sprężyny zawieszenia tylko przy pomocy ściągacza do sprężyn? Bez odkręcania amortyzatora, stabilizatora i wahacza od zwrotnicy?
Komuś udało się tak wymienić sprężynę przy pomocy ściągacza lub mechanik mu ją tak wymienił?
Mojemu mechanikowi okręca się śruba i twierdzi, że musi ciąć wahacz. A to się wiążę z większymi wydatkami i zakupem dodatkowych części. Na razie chciałem zrobić tylko sprężyny.
Tu wymieniają sprężynę odkręcając wahacz
https://www.youtube.com/watch?v=M96zzvrUYZs
Choć widać, że wahacz też wymienili na nowy :)
tylko i wyłącznie odpiąć wahacz, jeśli śruby są do dupy to cięcie
ja bym się nawet nie podjął wyciągać tą sprężynę bez odpinania wahacza nośnego.
takie życie. wahacze są tanie jak barszcz.
później geometria.
Ten tani barszcz to 2 tysie w sumie za całość. A póki co tylko sprężynę za 120 zł trzeba.
Dlatego pytam czy komuś w taki sposób się udało wymienić sprężynę?
ale po co całość robić dla sprężyny ? wahacz nośny kosztuje 150 zł
nie pytaj więcej, bo nikt się nie podejmie wyjmowania tej sprężyny ściskając i tak ugniecone zwoje. wahacz się rozpina i nikt nie będzie zębów nadstawiał
poza tym pamiętaj, po wymianie sprężyny albo sprężyn auto się dźwignie - cała geometria pójdzie w piguły i i tak masz do zrobienia geometrię czyli cięcie wahaczy. no chyba że będziesz jeździł jak janusz bez geometrii z pływającym autem na zakrętach
Ale ja nie pytam o to jak kto woli robić i czy ktoś się będzie nadstawiał albo nie.
Pytam o to czy ktoś tak robił i czy wymiana sprężyny ściskiem jest możliwa w tym aucie.
Ceny znam. Najtańszych zamienników nigdy nie wkładam więc wahacz jednak wyjdzie drożej. I wiem, że gdy zacznie się ruszać w zawieszeniu to powyskakują jeszcze dodatkowe rzeczy, problemy z odkręcaniem, a coś tam jeszcze z drugiej strony itd. i może się to zakończyć na remoncie zawieszenia z tyłu.
Jak uważasz, że po zmianie sprężyn i tak trzeba robić geometrię i cięcie wahaczy to jednak nie będzie to takie tanie jak barszcz. Prawda? :)
no ale moja wina, że chcesz wymieniać sprężyny ?
łączniki sobie dolicz bo przechodzą przez nośny i są do wycięcia
slawek-kali 10-02-2022, 16:37 prężynę za 120 zł
jedna chcesz wymieniac? i moim zdaniem bez szans na taka robote..
konieczko5 11-02-2022, 09:22 ...
Trzeba zrobic identycznie jak na filmie inaczej nie da rady. Jak sie chce Januszowac to kupuje sie Seicento . A forda oddaje sie na złom.
jak kogoś boli wielowahacz to się kupuje astrę G z belką sztywną albo punto z belką sztywną i tam nie ma cudów.
Ja dodam tylko od siebie , to zawieszenie ma wade fabryczna w postaci zbyt słabej tuleji wachachacza pod sprezyne tzn zewnetrzna.
Tuleja jest za mała i za słaba- Nawet Oryginał Lemforder bardzo szybko sie zuzywa i traci geometrie.
Jedyny Sposob zeby to obejsc to kupno tuleji Poliuretanowej kolor musi byc zólty lub inny byleby był twardszy niz czerwony.
Wachacz jest zle wyliczony pod zadane mu obciazenie - poprostu ma sie to psuc zeby serwis miał co robic.
To jest najsłabsza czesc w tym zawieszeniu która bardzo po dupie dostaje
https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-tylnego-ford-focus-mk2-pod-sprezyne-8581268401
jedna chcesz wymieniac? i moim zdaniem bez szans na taka robote.. Jedną. Druga wymieniona bez problemu. Tam dało się odkręcić.
Kolega twierdzi, że w jednym aucie udało mu się z powodzeniem podejść do tylnej sprężyny ze ściągaczem. Ale wolałem poznać opinie kogoś kto praktycznie podchodził takim sposobem do tematu w Focusie mk2. I próba mu się udała lub nie udała.
Faktycznie majątek... Jak cię nie stać to sprzedaj auto.
Jak sie chce Januszowac to kupuje sie Seicento . A forda oddaje sie na złom. Ale potraficie czytać ze zrozumieniem? To przeczytajcie jeszcze raz pytanie w pierwszym poście lub poproście żeby ktoś wam to przeczytał.
W szkole jak nie znaliście odpowiedzi na pytanie to też się wyrywaliście do tablicy?
konieczko5 14-02-2022, 17:45 ...
tomi ale powiedz mi co ty kombinujesz
nawet jak wciśniesz tam językiem tą sprężynę to auto stanie dęba, bo nowa sprężyna podwyższa auto. jak sprężyna podwyższy auto to rozjeżdza ci się zbieżność tył.
jak się rozjeżdza zbieżność tył to masz dupę a nie geometrię. lubisz w łuki wchodzić 160 km \ h czy lubisz zwalniać do 60 ?
zrobisz tą geometrię jak człowiek czy będziesz jeździł jak janusz ? jak chcesz ją zrobić jak śruby nie idą ? dachem ?
Kolor o niczym nie mówi. U jednego producenta czerwony to będzie 80 Sha, a u innego będzie to 90 Sha. Dodatkowo warsztaty nie za bardzo chcą wprasowywać poliuretan do wahaczy forda.
Zamowiłem tuleje poliuretan te twardsze. Wykonanie Perfekt nie jakies homemade :P . Zaluje ze teraz dopiero na takie cos wpadłem. Problem z zrywaniem tuleji zewnetrznej skonczy sie raz na zawsze. Teraz musze tylko znalezc czas i wprasowac. Polecam kazdemu 55zł jedna tuleja
konieczko5 24-03-2022, 07:37 ...
Napisz jakiej firmy kupiłeś. Olkusz, powerflex, strongflex? Najlepiej podaj dokładny model (to będę wiedział jaka twardość).
Twardosc 90 Sha ale nawet tu nie chodzi o ta twardość tylko o jakosc wykonania Tuleji widac ze jest zajebiscie zrobiona i przeżyje samochod.
https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-tylnego-ford-focus-mk2-pod-sprezyne-8581268401?snapshot=MjAyMi0wMy0wOVQyMzo1MzozMi4zNj RaO2J1eWVyO2M4YjRmYWIwOWJiZWE1MWViNTEyNTZlOTIyMTY0 NGMwODQwNTU0OGRkNDhlZWE1MzJhNTBhMDM2ZTRhZWEyODM%3D
Bierz z tego linka i nie szukaj nigdzie indziej.
Tej Tuleji prawie nikt nie produkuje na sztuki pewnie specjalnie żeby cały wahacz Kupić...
Ostatnio kupilem te mniejsze wahacze tylny dolny i górny Lemforder Made In china po 3 latach rozpadły sie przebieg 15 tys km. Wahacze były prawidłowo skrecane tzn auto opuszczone i dopiero śruby dokręcane a tuleje i tak rozpadły sie(guma zerwana- jak ch**) . Jeszcze co zauwazyłem to te CUKIERKI jedynie sa dobrze zrobione i z nimi nie ma problemu dlatego jest ich pełno do wyboru do koloru.
Zamowiłem wszystkie tuleje Poliuretan. Lemforder to ****o po 3 latach wszystkie tuleje rozpadły sie. Juz nigdy wiecej. Teraz bede testował, TRW, SKF lub Corteco- Lemfo to teraz jakosc Febi lub jeszcze gorszy syf. Robocizna wiecej warta niz same czesci....
konieczko5 03-04-2022, 18:17 ...
To prawda mocowania sa bardzo cienkie i sie wyginaja bez wstawienia rozporki lub dystansu tam gdzie znajduje sie tuleja nie da sie jej wprasowac bo inaczej wszystko sie zegnie. Trzeba dołozyc pare godzin zeby to dobrze zrobic....
Mozna tez wspawac małe płaskowniki 2-3mm grubosc tylko po to zeby na czas wprasowywania nie pogieły sie wahacze. Daj znac jak po 1-2-3 Latach spisuje sie Meyle. Bo Lemforder to był dobry ale 20 lat temu....
konieczko5 04-04-2022, 15:16 ...
U mnie tez wygladało, ze nie ma luzu ani nic ale z ciekawosci rozkreciłem wahacze ktore zamontowałem 3 lata temu i 15 tys przebiegu bo miałem wiecej czasu i wszystkie gumy pozrywane od Lemfordera zaznaczam ze sruby były dokrecane nie na podnosniku a w chwili gdy auto stało juz kołami na ziemi. Wszystko robione powoli i dokładnie zgodnie z sztuka. Lem był dobry ale 20 lat temu teraz juz nigdy tego syfu nie kupie.
Jakbys mogł to wejdz do kanału i wez dobra latarke ktora swieci białym swiatłem a nie tanim niebieskim i poswiec w głab tuleji czy nie ma pekniec lub rozwarstwień bo u mnie luzów tez nie było czuc a tuleje sie rozpadły.....
Witam. Tuleje wymienione na poliuretan . Powiem Wam tyle gdyby zwykli ludzie wiedzieli ze takie cos istnieje i jak ogromna jest roznica to Ford by zbankrutował. Auto po wymianie jest stabilne jak skała a na zakretach trzyma sie jak głupi. przy 100-120 km-h auto jest ciezko w poslizg wprowadzic.
Koło po wymianie jest w koncu prostopadle do podłoza. Nawet na nowych wachaczach z tulejami tego nie było- był zawsze lekki skos.
Podsumowanie Polecam w 300%. Auto jezdzi lepiej niz jakby wyszło z salonu.
Jak ktos ma Volvo, mazde i inne z tym samym typem zawieszenia nawet sie nie zastanawiac.
Mazda ma inaczej wywarzone zawieszenie, mimo podobieństw zupełnie inne prowadzenie. Lepsze,niestety. Każdy kto użytkował Focusa i Mazdę 3 bl powie to samo.
|