Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost


Malchiki
23-07-2020, 13:17
Witam,

Zakupiłem 2 lata temu Focusa mk3 z 2017r. Zauważyłem że co ok 6 miesięcy muszę dolewać trochę płynu chlodniczego, bo zbliża się do "min". Czy to jest normalne w Fordach - czy lepiej się z tym wybrać do mechanika?

Pozdrawiam

lando
23-07-2020, 13:21
Ile to troche 100ml czy 1000ml?

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Malchiki
23-07-2020, 13:23
no tyle co z pozycji "max" w zbiorniku do "min", czyli jakieś 150-200ml plus minus

Pavetto
23-07-2020, 13:27
Wyciągnij przewody od swiec i zobacz, czy broki nie przepuszczają już.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

skylla1
23-07-2020, 13:29
Jeżeli zostawisz poziom na tym "Min" to prawdopodobnie nie będzie już więcej ubywać.

Malchiki
23-07-2020, 16:53
Jeżeli zostawisz poziom na tym "Min" to prawdopodobnie nie będzie już więcej ubywać.

o - to sprobuje może w ten sposób...dzieki!

premko
26-07-2020, 12:59
miałem podobny problem, winny okazał się intercooler. W tym silniku intercoller jest chłodzony wodą i to on przecieka.
U mnie objawiało się to tak, jak jeździłem spokojnie to ubywał powoli, jak trochę bardziej dynamicznie to ubywał szybciej.

Darek80s
12-05-2022, 21:18
Witam. Celowo zakładam nowy temat gdyż nie mogę nigdzie znaleźć wątku odnośnie tego konkretnego modelu. Głównie jest to poprzedni model 1.6 bądź diesel. Znalazłem z tym silnikiem ale Mondeo i tam była problemem wadliwa chłodnica. Do rzeczy. Od niedawna posiadam Focusa z 2016r z obecnym przebiegiem 56000 km. I zauważyłem że ubywa mi płynu chłodzącego w dużych ilościach mniej więcej litr na 3tys.km. Poza dużym ciśnieniem w zbiorniczku wyrównawczym nie zauważyłem żadnych wycieków lub niepokojących objawów. Z tego co wiem to 1.6 miał problemy z układem chłodzenia a 1.5 podobno już nie.
Czy spotkaliście się z takim problem w Focusie 1.5.
Bardzo bym chciał aby to był jakiś wyciek ale narazie nic nie znalazłem. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Blue66
12-05-2022, 22:03
Sprawdz pompe wody czy nie cieknie,i zrobic test na uszczelke glowicy

sylwesterz
12-05-2022, 22:12
Mi pod koniec zeszłego roku pękł wąż nagrzewnicy, najpierw na miesiąc ubyło max->min, później problem narastał do momentu, gdy codziennie dolewałem ~200 ml.
Na parkingu nie było nic widać, cały płyn ubywał głównie podczas jazdy.
Od wymiany węża w marcu poziom stoi jak skała.

Niemniej jednak, kup sobie zestaw diagnostyczny CO2 i przetestuj na tę okoliczność.
Jeśli wynik będzie niestety pozytywny, to bezpieczniej będzie zwrócić auto.
Jeśli negatywny (u mnie był negatywny), to szukaj po wężach - bez kanału lub podnośnika się nie obejdzie.

konieczko5
13-05-2022, 11:58
...

Darek80s
13-05-2022, 15:24
1.5 jest tylko minimalnie mniej awaryjny od 1.6. Jak spaliny idą do wody to pogratulować zakupu trupa.

Dlaczego od razu trupa. Auto tanie nie było jak na ten rocznik, całe w oryginalnym lakierze, szyby również z tego samego roku. Przebieg bardzo mały jak na 6 lat. Z niemieckiego salonu w którym został w rozliczeniu za nowego Focusa. Sprawdzony przez autotesto.
Kto z góry zakłada że będzie gubił płyn chłodniczy i robi test uszczelki przed zakupem ? Co mogłem to sprawdziłem.
Zawsze jeździłem kilkunastoletnimi autami i w życiu bym nie przypuszczał że w kilkuletnim aucie z małym przebiegiem spotkam się z czymś takim.
Kupiłem już tester upg, jutro sprawdzę i obejrzę na kanale czy gdzieś się nie sączy.

krakersik
13-05-2022, 19:28
Sprawdź zbiorniczek płynu. Ja miałem pęknięcie wielkości igły i jak się rozgrzał to ubywało. Pęknięcie było od spodu, wyczuwalne tylko pod palcem na gorącym płynie.

edmun
13-05-2022, 20:01
Dlaczego od razu trupa
no to bardzo specyficzna jednostka która ma naprawdę sporo wad jeśli chodzi o układ chłodzenia.
i kupno takiego używanego 1.5 czy starszego 1.6 ecoboost wiąże się z dokładniejszym sprawdzeniem.

Darek80s
13-05-2022, 20:37
Sprawdź zbiorniczek płynu. Ja miałem pęknięcie wielkości igły i jak się rozgrzał to ubywało. Pęknięcie było od spodu, wyczuwalne tylko pod palcem na gorącym płynie.

Dzisiaj akurat sprawdzałem zbiorniczek i co prawda nic mokrego nie wyczułem ale jest pod zbiorniczkiem jakby jakiś zaschnięty zaciek. Może kapie jak go na dłuższych dystansach przegonię. Od dwóch tygodni za miasto nie jeździłem i na tych krótszych odcinkach co dzień zaglądam i narazie nie ubywa.

Fulara
13-05-2022, 21:08
jak jest zaciek to jest mikropęknięcie i ucieka

36ha
14-05-2022, 02:52
no to bardzo specyficzna jednostka która ma naprawdę sporo wad jeśli chodzi o układ chłodzenia.
i kupno takiego używanego 1.5 .

Co miałeś na myśli ?

Darek80s
14-05-2022, 18:09
Zrobiłem test, wyszedł negatywny. Ale nie zauważyłem w rurce żadnych bąbelków. W zbiorniczku wyrównawczym buzowało ale w rurce nawet nie drgneło. Trzymałem go przez 5 minut na 2 tys , dopiero po teście jak dmuchałem w rurkę to się zabarwił na żółto . Powinienem powtórzyć test i wkręcić go na wyższe obroty żeby bulgotało? Czy uznać taki za wiarygodny? Pod zbiorniczek napchałem białego papieru w miejsce suchego zacieku i będę obserwował.

Antej
14-05-2022, 18:11
Korek od testera dokładniej wciśnij w otwór w zbiorniczku wyrównawczym.

Darek80s
14-05-2022, 18:23
Korek od testera dokładniej wciśnij w otwór w zbiorniczku wyrównawczym.

Zwróciłem na to uwagę. Szczelniej się nie dało.

Fulara
14-05-2022, 18:55
jak buzowało w zbiorniczku to musiało zabuzować w testerze no inaczej fizyka się nie da oszukać

poza tym, jak ci coś tam buzuje w zbiorniczku to jest zonk

Darek80s
14-05-2022, 19:20
jak buzowało w zbiorniczku to musiało zabuzować w testerze no inaczej fizyka się nie da oszukać

poza tym, jak ci coś tam buzuje w zbiorniczku to jest zonk

Buzowało, może źle to ująłem. W sensie że płyn przelewał się w zbiorniczku pod dużym ciśnieniem , nie wiem czy tak powinno być. Może jutro powtórzę test i ewentualnie nagram filmik.

Darek80s
15-05-2022, 18:03
Powtórzyłem test i znowu to samo. Kręciłem go trochę wyżej niż za pierwszym razem, wszystko było szczelne. Ciecz w rurce tylko lekko drżała i czuć było że z rurki bucha ciepłe powietrze ale pęcherzy nie żadnych nie było. Nie wiem co o tym sądzić . W zbiorniczku wyrównawczym nic nie buzuje tak jak pisałem wcześniej �� po prostu się płyn przelewał. Chyba pozostaje mi tylko poczekać aż zacznie szybciej ubywać to może zlokalizuje wyciek bo narazie po tych krótkich dystansach to wszędzie sucho.

Darek80s
16-05-2022, 00:15
Moja żona gdzieś w necie wyczytała że typ robił testy w 3 autach wszystkie były pozytywne z tym że w 2 autach były pęcherzyki powietrza w testerze a w trzecim nie. Ten trzeci to był właśnie 1.5 Ecoboost.

Darikolo77
16-05-2022, 12:33
U mnie w 1.6 eb też ubywało płynu. Nigdzie nie było widać wycieków. dopiero jak zajrzałem pod spód, to dało się zauważyć czerwone zacieki przy turbosprężarce. Ciekło z turbosprężarki, gdzie przychodzą metalowe wężyki wodne. Może wystarczyło lekko dokręcić, albo wymienić miedziane uszczelki, ale turbinka była już rozwalona (wirnik latał jak chciał), więc poszła do regeneracji. Po tym zabiegu już nie ma czerwonych śladów i płyn przestał ubywać.

mati3995
16-05-2022, 20:28
U mnie w 1.6 eb też ubywało płynu. Nigdzie nie było widać wycieków. dopiero jak zajrzałem pod spód, to dało się zauważyć czerwone zacieki przy turbosprężarce. Ciekło z turbosprężarki, gdzie przychodzą metalowe wężyki wodne. Może wystarczyło lekko dokręcić, albo wymienić miedziane uszczelki, ale turbinka była już rozwalona (wirnik latał jak chciał), więc poszła do regeneracji. Po tym zabiegu już nie ma czerwonych śladów i płyn przestał ubywać.

Przy jakim przebiegu padło turbo??

Darikolo77
18-05-2022, 10:09
Przy 155000km

piterus87
18-05-2022, 10:34
U mnie w 1.6 eb też ubywało płynu. Nigdzie nie było widać wycieków. dopiero jak zajrzałem pod spód, to dało się zauważyć czerwone zacieki przy turbosprężarce. Ciekło z turbosprężarki, gdzie przychodzą metalowe wężyki wodne. Może wystarczyło lekko dokręcić, albo wymienić miedziane uszczelki, ale turbinka była już rozwalona (wirnik latał jak chciał), więc poszła do regeneracji. Po tym zabiegu już nie ma czerwonych śladów i płyn przestał ubywać.

Potwierdzam. U mnie też lekko cieknie płyn przy tych sztywnych przewodach od turbo. Na razie nic z tym nie robię bo wyciek jest nieduży. Najprawdopodobniej miedziane uszczelki przepuszczają

Darek80s
23-05-2022, 17:59
Chyba udało mi się znaleźć przyczynę ubytku płynu. Przegoniłem fokę 100 km po ekspresówce i po zatrzymaniu sprawdziłem papier który napchałem pod zbiorniczek wyrównawczy. Były na nim 3 czerwone kropki,czyli jednak jakieś mikro pęknięcie jest. To raczej dla mnie dobra wiadomość, ale jeszcze poobserwuje. Mam pewną teorie odnośnie tego że podczas testów upg nie było u mnie pęcherzyków powietrza. Po tym jak go przegoniłem sprawdziłem temperaturę silnika w ukrytym menu i pokazało tylko 79stopni. Może nie ma bąbli bo Ecoboosty nie nagrzewają się za bardzo. Co o tym sądzicie?

grzechu913
24-05-2022, 06:39
Możliwe,u mnie temp oscyluje od 80-90 st,nie widziałem nigdy więcej ,mniej też nie. Podglądałem parę razy w telefonie na aplikacji forscana. Przeważnie trzyma od 84-87,takie widoki sa praktycznie stałe.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Piotr..
24-05-2022, 08:36
jak się wchodzi w to ukryte menu to zobaczę u siebie?

grzechu913
24-05-2022, 09:52
Trzeba przed włączeniem zapłonu trzymać wciśnięty przycisk OK ,przekręcić zapłon na 2 pozycję nie puszczając ok,aż do momentu wyświetlenia się na kompie tych różnych ustawień pomiędzy zegarami. Strzałkami sobie zmieniasz ,co chcesz zobaczyć,temp,napięcie itp

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Darek80s
24-05-2022, 10:02
[QUOTE=grzechu913;3411516]Trzeba przed włączeniem zapłonu trzymać wciśnięty przycisk OK ,przekręcić zapłon na 2 pozycję nie puszczając ok,aż do momentu wyświetlenia się na kompie tych różnych ustawień pomiędzy zegarami. Strzałkami sobie zmieniasz ,co chcesz zobaczyć,temp,napięcie itp

A orientujesz się może o co chodzi z tymi kolorami na początku menu?

grzechu913
24-05-2022, 10:17
Chyba jakiś test wyświetlacza,ale dokładnie nie wiem. Częściej korzystam z forscana na telefonie,dużo więcej parametrów widać itp. W c maxie nawet dość jest odwzorowanie temp silnika z wskaźnika ,chyba w wcześniejszych wersjach focusa było dużo słabiej.

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

Blue66
24-05-2022, 18:26
Chyba udało mi się znaleźć przyczynę ubytku płynu. Przegoniłem fokę 100 km po ekspresówce i po zatrzymaniu sprawdziłem papier który napchałem pod zbiorniczek wyrównawczy. Były na nim 3 czerwone kropki,czyli jednak jakieś mikro pęknięcie jest. To raczej dla mnie dobra wiadomość, ale jeszcze poobserwuje. Mam pewną teorie odnośnie tego że podczas testów upg nie było u mnie pęcherzyków powietrza. Po tym jak go przegoniłem sprawdziłem temperaturę silnika w ukrytym menu i pokazało tylko 79stopni. Może nie ma bąbli bo Ecoboosty nie nagrzewają się za bardzo. Co o tym sądzicie?

W ktorym dokladnie miejscu masz te pekniecie?

Bump: Chyba udało mi się znaleźć przyczynę ubytku płynu. Przegoniłem fokę 100 km po ekspresówce i po zatrzymaniu sprawdziłem papier który napchałem pod zbiorniczek wyrównawczy. Były na nim 3 czerwone kropki,czyli jednak jakieś mikro pęknięcie jest. To raczej dla mnie dobra wiadomość, ale jeszcze poobserwuje. Mam pewną teorie odnośnie tego że podczas testów upg nie było u mnie pęcherzyków powietrza. Po tym jak go przegoniłem sprawdziłem temperaturę silnika w ukrytym menu i pokazało tylko 79stopni. Może nie ma bąbli bo Ecoboosty nie nagrzewają się za bardzo. Co o tym sądzicie?

W ktorym dokladnie miejscu masz te pekniecie?

Darek80s
24-05-2022, 19:50
Szczerze to jeszcze nie wiem i dopóki go nie zdemontuje to się nie dowiem . Narazie wciskam białe papierowe ręczniki i obserwuje, jak zacznie szybciej ubywać to się za to wezmę. Tylko nasuwa się pytanie czy kupić oryginał bo skoro są wadliwe to może lepiej kupić zamiennik...

edmun
24-05-2022, 23:50
Oryginalne nie padają jak muchy.
Powiedziałbym że to zależy od Ciebie.
Gdybym sam musiał wybrać, to wsadziłbym używany oryginalny.

Blue66
25-05-2022, 10:53
Nowy zbiorniczek org 105zl,panowie nie wyglupiajmy sie z uzywka.

edmun
25-05-2022, 12:14
a to przepraszam. nawet nie zaglądałem ile kosztuje nowy :-)

Akn186
11-12-2022, 12:05
Pacjent Ford Focus 1.5 Ecoboost 150km 2015.

Z auta ubywało spore ilości płynu chłodniczego. U mechanika zostały wykonane następujące naprawy:
-Uszczelnienie chłodnicy intercoolera
-regeneracja turbosprężarki
-wymiana pompy wody z rozrządem i paskiem osprzętu
-wymiana uszczelek przewodów chłodzenia turbosprężarki
-wymiana oleju na Motul 5W30 WSS

Została również sprawdzona szczelność głowicy i ciśnienie sprężania - wszystko było prawidłowo. Mechanik powiedział, że ciśnienie praktycznie idealne.

Auto niestety dalej zjada płyn, wydaje mi się że nawet więcej niż wcześniej.
Na ok. 500km dolałam już z 1.5 litra. Obecnie znów stoi u mechanika. Mają ponownie wysyłać głowicę na test szczelności ale podejrzewają również pęknięcie bloku silnika.

Auto czasami szarpie przy wiekszym obciążeniu (raz szarpie przy mocniejszym dodaniu gazu, raz w ogóle, wydaje się to być niezależne od stopnia rozgrzania silnika ale mogę się mylić). Do zrobienia na pewno jest jeszcze sonda lambda i czujnik ciśnienia paliwa (P0141 i P018D) więc myslałam, że nieodpowiednia mieszanka paliwowa może powodować szarpanie, ale teraz już sama zaczynam podejrzewać pękniety blok. Oleju w aucie nie przybywało, nie było masła pod korkiem.

Przechodząc do sedna sprawy - przeszukiwałam troche internet odnośnie tych silników i dowiedziałam sie, że niektórzy polecają przy wymianie bloku dać inny, przeprojektowany blok - taki, w których te kanaliki cieczy chłodzącej między cylindrami nie są takie duże. Niestety nie mogę znaleźć żadnych innych informacji odnośnie numeru części, czy innych rzeczy, które trzeba byłoby wymienić przy takiej operacji.

Czy ktoś na forum robił podobną wymianę bloku? Czy przy ewentualnej wymianie lepiej dać blok taki, jaki był fabrycznie? Jak w ogóle wytłumaczyć mojemu mechanikowi, że myslę o nowym, przeprojektowanym bloku, żeby nie przyprawić go o bóle głowy?

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

tomaszjan31
11-12-2022, 12:42
sama zaczynam podejrzewać pękniety blok.

Wystukaj na forum kilka tematów zw z tym motorem, a dowiesz sie ze pęknięty blok to częsta przypadłość tej jednostki, zresztą użyj szukajki, bo wiele jest już rozpoczętych tematów z tym zagadnieniem

Fulara
11-12-2022, 12:51
motor schaden

zabawa dla pasjonatów poprawiać koncern FoMoCo

cezarg1410
11-12-2022, 19:50
Zabraklo zdania o klepaniu się po plecach. Jestem zawiedziony :(

Tom523
11-12-2022, 20:42
Pacjent Ford Focus 1.5 Ecoboost 150km 2015.

Z auta ubywało spore ilości płynu chłodniczego. U mechanika zostały wykonane następujące naprawy:
-Uszczelnienie chłodnicy intercoolera
-regeneracja turbosprężarki
-wymiana pompy wody z rozrządem i paskiem osprzętu
-wymiana uszczelek przewodów chłodzenia turbosprężarki
-wymiana oleju na Motul 5W30 WSS

Została również sprawdzona szczelność głowicy i ciśnienie sprężania - wszystko było prawidłowo. Mechanik powiedział, że ciśnienie praktycznie idealne.

Auto niestety dalej zjada płyn, wydaje mi się że nawet więcej niż wcześniej.
Na ok. 500km dolałam już z 1.5 litra. Obecnie znów stoi u mechanika. Mają ponownie wysyłać głowicę na test szczelności ale podejrzewają również pęknięcie bloku silnika.

Auto czasami szarpie przy wiekszym obciążeniu (raz szarpie przy mocniejszym dodaniu gazu, raz w ogóle, wydaje się to być niezależne od stopnia rozgrzania silnika ale mogę się mylić). Do zrobienia na pewno jest jeszcze sonda lambda i czujnik ciśnienia paliwa (P0141 i P018D) więc myslałam, że nieodpowiednia mieszanka paliwowa może powodować szarpanie, ale teraz już sama zaczynam podejrzewać pękniety blok. Oleju w aucie nie przybywało, nie było masła pod korkiem.

Przechodząc do sedna sprawy - przeszukiwałam troche internet odnośnie tych silników i dowiedziałam sie, że niektórzy polecają przy wymianie bloku dać inny, przeprojektowany blok - taki, w których te kanaliki cieczy chłodzącej między cylindrami nie są takie duże. Niestety nie mogę znaleźć żadnych innych informacji odnośnie numeru części, czy innych rzeczy, które trzeba byłoby wymienić przy takiej operacji.

Czy ktoś na forum robił podobną wymianę bloku? Czy przy ewentualnej wymianie lepiej dać blok taki, jaki był fabrycznie? Jak w ogóle wytłumaczyć mojemu mechanikowi, że myslę o nowym, przeprojektowanym bloku, żeby nie przyprawić go o bóle głowy?

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Hej, mam małe pytanie do Ciebie ;)
Sam walczę Z problem układu chłodzenia tylko, że we Fieście 1.0 EcoBoost.
Powiedz mi, może to obserwujesz.
Jak zgasisz samochód po jeździe to w zbiorniku wyrównawczym powinno być trochę więcej płynu chłodniczego bo zwiększa się jego objętość.
Nie masz czasem tak, że płyn zasysa Ci ze zbiornika i wraca dopiero po bardzo,bardzo długim postoju typu po nocy?

Fulara
11-12-2022, 20:47
Zabraklo zdania o klepaniu się po plecach. Jestem zawiedziony :(

cezar
ja tylko czekam aż te moje mk1 padnie i zawijam się z forum, obiecałem to kiedyś i ja dotrzymuje słowa, nie mam sił pisać, że poprawianie FoMoCo to idea taka sama jak nawracanie satanistów

nie wiem, podpale ten mój mk1 i może skrócę te wasze męki, ale auto jeździ i zarabia już 9 rok, co ja mam zrobić...

kiedyś rzuciłem wyzwanie jechanie na wschód mk1 kontra mk3 to zostałem wyśmiany, zaproponowano mi półwysep iberyjski, teraz jest wojna więc tam nie pojedziemy

kln1920
11-12-2022, 20:52
O proszę, wojna na półwyspie iberyjskim... Ciekawe czy Hiszpanie wywalczą sobie niepodległość :D

Fulara
11-12-2022, 20:58
jazda autostradą na południe hiszpanii to maluchem się jeździło
jazda przez zabłocone drogi do odessy czy dalej, to nikt rękawicy nie podjął

a chciałem zaprosić sponsorów i tv

tut mi lajt. szrot zostanie szrotem

dudus1971
11-12-2022, 21:17
...

Fulara
11-12-2022, 21:21
.. na jakiej podstawie zwrot auta po dwóch latach ?????..... ośmieszasz się tylko ....

rękojmia obejmuje okres do 2 lat.
obecnie jest to znowu forsowane w drugą stronę, tzn. do 2015 roku było to tak:

a mam szrota, do żyda

teraz strach sprzedać auto, żeby ci po 2 latach ( rok i 10 miesięcy powiedzmy ) delikwent nie wytoczył procesu. a i były takie procesy, że klima strzeliła, że to i tamto. znowu w drugą stronę, że strach sprzedawać. znaczy sprzedawać, ale z obwarowaniem na umowie.

bo polska nie może być normalna. musi być dymanie albo z lewa albo z prawa.

ostatnio robiłem silnik handlarza bo kupujący wytoczył proces. Handlarz zostawił 18 000 zł. zysk i marzenia szlag trafił.

tut mi lajt.

dudus1971
11-12-2022, 21:25
..... to ci przyznaje rację...... powalone czasy.... fakt teraz to strach sprzedawać auto.... lepiej chyba oddać na złom.....

Fulara
11-12-2022, 21:29
..... to ci przyznaje rację...... powalone czasy.... fakt teraz to strach sprzedawać auto.... lepiej chyba oddać na złom.....

lepiej oddać na złom, co ja czynię bo jeżdzę do końca albo

obwarować to w umowie, żeby żaden znowu magik nie ujawnił się po 10 miesiącach że klima nie działa a dziadowskie sądy niezawisłe nie mają pojęcia co orzekają

na yt są wzory umów co zamieścić ale z taką umową nie sprzedasz tego auta

Akn186
11-12-2022, 22:52
Nie masz czasem tak, że płyn zasysa Ci ze zbiornika i wraca dopiero po bardzo,bardzo długim postoju typu po nocy?

Tak, po odkręceniu korka na zimnym silniku wraca płyn chłodniczy, różna ilość. Niestety nie wraca nigdy prawidłowa ilość. Zawsze mniej.

36ha
12-12-2022, 01:51
Pacjent Ford Focus 1.5 Ecoboost 150km 2015.
Przechodząc do sedna sprawy - przeszukiwałam troche internet odnośnie tych silników i dowiedziałam sie, że niektórzy polecają przy wymianie bloku dać inny, przeprojektowany blok - taki, w których te kanaliki cieczy chłodzącej między cylindrami nie są takie duże. Niestety nie mogę znaleźć żadnych innych informacji odnośnie numeru części, czy innych rzeczy, które trzeba byłoby wymienić przy takiej operacji.

Czy ktoś na forum robił podobną wymianę bloku? Czy przy ewentualnej wymianie lepiej dać blok taki, jaki był fabrycznie? Jak w ogóle wytłumaczyć mojemu mechanikowi, że myslę o nowym, przeprojektowanym bloku, żeby nie przyprawić go o bóle głowy?

Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Zamiast wymieniać cały blok to dostępne są zaślepki tych rowków. Problem z tymi rowkami miały silniki 1.6eb i zaślepki pasują również do 1.5eb

https://pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-Fiesta-ST-Block-Mod-Kit_17396.jsp

konieczko5
12-12-2022, 08:14
...

Tom523
12-12-2022, 08:38
Tak, po odkręceniu korka na zimnym silniku wraca płyn chłodniczy, różna ilość. Niestety nie wraca nigdy prawidłowa ilość. Zawsze mniej.

U mnie płyn wraca sam bez odkręcenia korka ale niestety trwa to bardzo długo..
Dobra! Jeśli możesz napisz mi jak wygląda u Ciebie płyn chłodniczy w zbiorniku po osiągnięciu temperatury roboczej silnika.
Objętość zwiększa się normalnie czy bardzo delikatnie?
U mnie ta objętość wzrasta praktycznie nie odczuwalnie..

Danielo_82
12-12-2022, 10:38
Pacjent Ford Focus 1.5 Ecoboost 150km 2015.



Z



Przechodząc do sedna sprawy - przeszukiwałam troche internet odnośnie tych silników i dowiedziałam sie, że niektórzy polecają przy wymianie bloku dać inny, przeprojektowany blok - taki, w których te kanaliki cieczy chłodzącej między cylindrami nie są takie duże. Niestety nie mogę znaleźć żadnych innych informacji odnośnie numeru części, czy innych rzeczy, które trzeba byłoby wymienić przy takiej operacji.





Z góry dziękuję za każdą pomoc.

Przeprojektowany blok to DS7Z-6009-G. W Polsce jedynie u dealera, za granicą na eBay w granicach 5 tys zł.
Jak chcesz na maila wydaje ci tsb z wszystkimi klamotami które w ramach akcji serwisowej ford US wymieniał w tym aucie.

zwloki39
20-07-2023, 14:22
Witajcie!

Żona kupiła Focusa 2 miesiące temu. Ostatnio pożyczyłem od niej samochód i podczas jazdy wyświetlił się komunikat o przegrzaniu silnika. Gdy zajrzałem pod maskę zbiornik wyrównawczy był pusty. :(

Dolałem płynu do MAX, przejechałem kilkadziesiąt kilometrów, żeby sprawdzić czy poziom płynu się utrzymuje. Poziom był sporo niższy, gdy lekko odkręciłem korek, to część płynu wróciła, a później z jednego z wężyków leciały bąbelki. Nagrałem filmik (https://youtube.com/shorts/b6L11IMGODU?feature=share).

Poprosiłem znajomego mechnika (niestety ma niewielkie doświadczenie z Fordami) o rzucenie okiem. Podejrzewał jakąś chłodniczkę z przodu silnika. Mówił, że mogła przerdzewieć i rzyga płynem do dolotu. Obudowa filtra była mokra na łączeniu z pokrywą, ale w środku sucho.

Nie widać żadnych wycieków, samochód nie kopci.

Gdzie szukać usterki? Może ktoś miał podobny przypadek. Znalazłem jeden podobny wątek, ale tam objawy były inne.

Stan płynu w zbiorniku dalej w okolicach poziomu max po ustaniu bąbelkowania, ale sprawdziłem przed chwilą po prawie dobie stania i zbiornik jest prawie pusty.

Focus Mk3 1.5 EcoBoost, 2018. Przebieg: 164000 km

poziom w zbiorniku teraz:
https://drive.google.com/file/d/1kg6hEvbYoA_cEmg7O2uX8n2dmp4E41UR/view?usp=sharing

obudowa filtra nadal mokra:
https://drive.google.com/file/d/1kdk_OXYBdBqUEfNMG5BHSi5oXwugbqHY/view?usp=sharing

konieczko5
20-07-2023, 15:09
...

zmulim
20-07-2023, 16:06
Przyszło lato i 1.5 eb widać w formie… Twoja żona najpewniej kupiła minę, jeśli nie widać z zewnątrz żadnego wycieku, to pozostaje tylko jedno…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kln1920
20-07-2023, 16:21
A jak AC nie masz, to wykup i wtedy wal w drzewo. Chyba że chcesz remontować, to żeby to było z głową to trzeba 20k+ położyć

zwloki39
20-07-2023, 16:22
Przyszło lato i 1.5 eb widać w formie… Twoja żona najpewniej kupiła minę, jeśli nie widać z zewnątrz żadnego wycieku, to pozostaje tylko jedno…

Masz na myśli pęknięcie bloku? Czytałem o tym i zrozumiałem, że problem dotyczył starszych jednostek 1.6 i że zostało to poprawione. Jakieś rady jak to sprawdzić?

Ewentualnie (skoro ecoboosty wadliwe) jaki silnik można włożyć do tej budy bez większych przeróbek?

FocST
20-07-2023, 18:09
Mnie tez wszyscy straszyli przy ubywającym płynie chłodniczym ze to blok silnika i auto do kasacji. Dodatkowo przy przyspieszaniu potrafiło mi wybić z rury dymem przy większej prędkości. W moim wypadku okazało sie ze płyn chłodniczy uciekał do przepustnicy (jak to sie dzieje - trzeba pytać mechanika) poprzez turbosprężarkę. Kombinowali - nawet do regeneracji ją dali i nic nie pomogło. Dopiero inny mechanik - zauważył ze ucieka poprzez obudowę - uszczelnił i od dwóch lat problem zniknął. Nie ubywa mi płynu w zbiorniku, autko śmiga:)

Powyższe - to opis mój - jako amatora który próbował zrozumieć co mechanik mi tłumaczył. Także może być nie poprawny pod katem technicznym. Ja mogę tylko potwierdzić na 100% ze problem zniknął i nie powraca.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

zwloki39
20-07-2023, 19:16
Dzięki FocST za pierwszą konstruktywną odpowiedź. Też Ci rosło cisnienie w układzie czy tylko płyn ubywał?

Bump: No właśnie dostęp do kanału będzie w przyszłym tygodniu, więc chcę się rozeznać na czym się skupić. Tester też będzie. Dzięki

FocST
20-07-2023, 19:48
Nie zauważyłem żeby był problem z ciśnieniem. Dodam ze obudowa - chodziło mi nie o zbiornik na płyn chłodniczy ale o obudowę turbosprężarki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

zmulim
20-07-2023, 21:13
Rosnące ciśnienie w układzie to skutek przedostawania się spalin do cieczy chłodzącej. Co może to powodować, kolega sam musi sobie odpowiedzieć, jeśli liczy na „bardziej konstruktywne” odpowiedzi, czyli jak mniemam, takie które go uspokoją i założą tą lepszą wersję wydarzeń.
U kolegi z turbiną sprawa wyglądała nieco inaczej - brak problemów z ciśnieniem, pęknięcie obudowy, zapewne tam uciekała ciecz i tyle.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

zwloki39
21-07-2023, 02:31
jeśli liczy na „bardziej konstruktywne” odpowiedzi, czyli jak mniemam, takie które go uspokoją i założą tą lepszą wersję wydarzeń.


Nie szukam odpowiedzi, która mnie uspokoi, tylko o radę na czym się skupić szukając źródła problemu. Może to być intercooler, egr, pęknięty blok, ewentualnie uszczelka. Założyłem, że ktoś mógł mieć podobny problem i może podpowiedzieć co sprawdzić. W pierwszym poście pytałem też jakie silniki "pasują" do tego modelu. Zawsze można zrobić swapa, a wsadzanie kolejnego 1.5 eb raczej nie ma sensu jeśli problem jest spowodowany wadliwym blokiem.

cezarg1410
21-07-2023, 09:01
W przypadku Focusa mk3 nie za bardzo jest na co robić swapa.
1.6 125km to raczej będzie rzeźba. Zapewne zupełnie inna skrzynia, półosie i tak dalej. Dodatkowo to nie jedzie.
A ecoboosty to raczej wszystkie są podobne.

Na forum nikt diagnozy nie postawi. Zrób test zawartości CO2 w płynie. Jeśli będą spaliny to w zasadzie ciężko wysnuć inną diagnozę niż silnik do remontu

AutoMag
15-02-2024, 17:31
Cześć
Pełen obaw mam pytanie, Focus 1.5EB - 139kkm przebiegu, zauważyłem dzisiaj pusty zbiorniczek gdzie powinien być płyn chłodzący. Samochód normalnie jeszcze przed wczoraj jeździł brak objawów przegrzania.
Pytanie czy nieszczelny IC cieczy może powodować dostawanie się cieczy do silnika ? Czy test na obecność Co2 może być niemiarodajny sugerując uszkodzoną uszczelkę pod głowicą a jest to wina IC ?
Nadmieniam, że poziomu oleju jest mniej niż połowa na bagnecie i nie jest on mocno rozcieńczony co mogło być w przypadku przedostawania się chłodziwa do silnika.

Blaq123
15-02-2024, 17:36
najpierw test na spaliny w układzie

brodny
18-02-2024, 14:59
Witam! Kupiłem niedawno Focusa MK3 1.5 Ecoboost i zauważyłem ostatnio coś dziwnego. W zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego mam płyn na poziomie MIN. Chcąc go dolać, podczas odkręcania korka następuje wyrównanie wysokiego ciśnienia z głośnym psyczeniem, poziom wraca gdzieś między min a max. Zastanawiam się, czy ten typ tak ma, czy też może to oznaczać problem (jaki?). Tu i ówdzie widziałem rozmaite podobne objawy, często ze wskazaniem na uszczelkę pod głowicą, ale nie udało mi się trafić w temat 100% opisujący to schodzenie ciśnienia z układu. Oczywiście sprawdzane na zimnym silniku, po 1- lub kilkudniowym postoju, więc tym bardziej dziwne wydaje mi się takie zachowanie.

Dziękuję i pozdrawiam.

kln1920
18-02-2024, 15:56
https://images90.fotosik.pl/707/ffe0307a2eac23f3gen.jpg (https://images90.fotosik.pl/707/ffe0307a2eac23f3.jpg)

czy ten typ tak ma
Można powiedzieć, że to cecha dużej ilości świeżo zakupionych 1.5 lub 1.6. Co oczywiście nie wyklucza tego:
może to oznaczać problem
Przejrzyj forum, tematów jest multum, ja bym w ciemno auto oddał. O ile umowa oczywiście nie zaniżona

Irek-89
18-02-2024, 16:25
Można pojechać na szrot i kupić drugi korek do zbiorniczka. Kolega miał w innym samochodzie problemy z cisnieniem w układzie i winny okazał się niesprawny korek

brodny
18-02-2024, 16:31
Przejrzyj forum, tematów jest multum
Trochę w tym rzecz, że wręcz aż za dużo - a im więcej czytam, tym głupszy się robię.

konieczko5
19-02-2024, 08:09
...

kln1920
19-02-2024, 09:05
Oddaj auto i zapomnij o temacie.

Antej
19-02-2024, 09:09
Oddaj auto
Nieee... Taki ładny jest, i cena dobra... I wyposażenie... A tak w ogóle to zrobiliśmy umowę na niższą kwotę,żeby było taniej i tam w papierach jakiś Helmut jest.

grzechu913
19-02-2024, 09:27
[emoji1787][emoji1787][emoji1787] dobre

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

konieczko5
19-02-2024, 11:18
...

brodny
21-02-2024, 08:28
Można pojechać na szrot i kupić drugi korek do zbiorniczka. Kolega miał w innym samochodzie problemy z cisnieniem w układzie i winny okazał się niesprawny korek

No bo ładny jest, a wyposażenie... Częściej śpię w nim niż w domu:D

Zrobiłem jak sugerowałeś, podobnie radził mój mechanik. Trochę wczoraj pojeździłem po mieście i dziś rano ciągle psyk, choć dużo mniejszy.
MK3 po lifcie 2015. Nie zauważyłem przegrzewania - rozgrzewa się szybko, dochodzi do połowy skali (górna część przedziału 75-90) i tak trzyma. Pracuje równo, nie ma problemów z przyspieszeniem. Dym z rury wydaje mi się normalny, nie zauważyłem żeby znikał płyn, nie wydaje mi się też zabarwiony olejem. Pod korkiem oleju i zbiornika wyrównawczego czysto.
Także póki co wg mechanika "jeździć, obserwować". Zrobię trochę więcej kilometrów i zobaczymy czy coś to zmienia.

Slawomir Partyka
24-02-2024, 20:19
Witam mam podobny problem . Ubywanie plynu chłodzącego w którym znajdują sie spaliny i rosnace cisnienie w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik i okolice wydają się być suche . Nigdy się mi nie zagotowal . Pierwsze objawy jakie zauważyłem to jak by pod deska rozdzielcza przelewala sie woda w butelce . Wiem to jest dziwne !!! .

AdoKrycha007
25-02-2024, 08:27
nie, to nie jest dziwne.
milion tematów na forum oraz w artykułach motoryzacyjnych w internecie.
kupiłeś wadliwy fabrycznie silnik.

papkin44
25-02-2024, 14:08
Pewnie uszczelka pod głowicą przepuszcza (w optymistycznym wariancie). Ciecz chłodząca trafia do cylindrów, stąd ubytki płynu. Mogą też być przedmuchy między cylindrami, co by tłumaczyło dźwięki bulgoczącej butelki (spaliny zasilają układ chłodzenia, pod ciśnieniem). Szmery pewnie dochodzą z nagrzewnicy.

Nadciśnienie w zbiorniczku zawsze powinno być przy nominalnej pracy. Gdy niebezpiecznie wzrośnie, ulotni się zaworem. Może być też tak, że ciśnienie jest duże, ale nie jest spowodowane temperaturą płynu. W takim przypadku powinno syczeć przy korku wlewu/bezpieczeństwa zbiornika wyrównawczego.

zmulim
25-02-2024, 16:43
A nie wpływają na to bulgotanie butelki fazy księżyca i ciśnienie atmosferyczne? A może wystarczy butelkę napełnić do pełna i nie będzie już bulgotała? Może warto by stworzyć kolejną „teorię Papkina, co rzeczywistość zagina”.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Marcyś 1
25-02-2024, 18:43
Błąd

kln1920
25-02-2024, 19:19
No pewnie, można też odrobinę cementu wsypać.

Marcyś 1
25-02-2024, 19:41
Błąd

zmulim
25-02-2024, 20:46
Co testowałeś? Podaj proszę konkretne info.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

klocolus
25-02-2024, 21:12
Tak: ogólnie te silniki mają problemy z pękającym blokiem i stąd te problemy. Tylko, że wszystko zależy jak to się zrobi. UPG praktycznie nigdy nie jest przyczyną. Jednym będzie pobierał płyn dosyć szybko a innym pobierze pół litra od wymiany do wymiany oleju jak m.in mi od ponad 100kkm.

Więc nie panikowałbym i od razu nie remontował tylko jeśli nie można auta oddać lub jest to nieopłacalne to jeździł i obserwował. Można korek wymienić dla pewności ale to raczej nie on

Slawomir Partyka
26-02-2024, 17:17
Na chwile obecna wiem tyle ze pierwsze podloczenie pod komputer zero błędów i normalna praca silnika . Pozniej zostal zrobiony test ciśnienia na cylindrach i okazało się że w jednym jest mniejsze od pozostałych. Po wkręceniu swiec itd i uruchomieniu auta pojawiła się nie rowna praca silnika a komputer pokazuje wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze . Tak ze nie ciekawie to widzę mam teraz nadzieje ze to bedzie tylko uszczelka .

kln1920
26-02-2024, 17:37
Uszczelka raczej nie

36ha
26-02-2024, 20:38
Tak: ogólnie te silniki mają problemy z pękającym blokiem

Te silniki nie mają problemu z pękającymi blokami, a jeśli już to z pękającymi tłokami ale to wina kolektora dolotowego który trzeba wymienić na zmodernizowany.

kln1920
27-02-2024, 14:25
Te silniki nie mają problemu z pękającymi blokami
a skąd, tuleje są prawie że wieczne

36ha
28-02-2024, 17:06
a skąd, tuleje są prawie że wieczne

Na tym świecie nic nie jest wieczne.

zmulim
28-02-2024, 17:34
Otóż jest ;) np pióro wieczne ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

steell
10-03-2024, 01:20
Powodów ubywania płynu może być wiele. Jednym z nich jest pękanie cylindra, ale są i inne. Zanim wyciągniesz silnik trzeba sprawdzić inne mniej kosztowne opcje. Najtańszy to jest korek zbiorniczka jak się zepsuje to potrafi nie trzymać ciśnienia i zrzucać płyn kropelkami. Jak obejrzysz zbiorniczek wyrównawczy to zobaczysz kanał zrzutowy widać go po odkręceniu korka. Inna możliwość to na przykład przepuszczając turbina, lub chłodnica w kolektorze. Po 2019 zmieniono kolektor dodając mu jeden odpływ od spodu. Wcześniej w kolektorze gromadziły się spore ilości oleju i jak było go dużo to potrafiło zassać do cylindra a wtedy pękniecie tego czy tamtego było juz kwestia czasu. Jak rozszczelniła się ta chłodnica w kolektorze to do oleju dodatkowo dostawał się płyn, czyli nieciekawie. Jako ciekawostkę podam to ze ten silnik ma az 3 odmy wynika to z budowy pokrywy. Jena odma podłączona jest na wlot turbiny, druga odma idzie do separatora i jest zrzut do miski a 3 cia idzie właśnie do kolektora dolotowego, stąd tam tak dużo oleju. Na początku wsadziłem dodatkowy separator co już zmniejszyło ilość oleju w dolocie, ale go całkiem nie wyeliminowało bo została nie separowana ta odma która idzie na turbinę. Tam trzeba było by dać drugi separator.

AutoMag
17-03-2024, 21:56
Cześć
Pełen obaw mam pytanie, Focus 1.5EB - 139kkm przebiegu, zauważyłem dzisiaj pusty zbiorniczek gdzie powinien być płyn chłodzący. Samochód normalnie jeszcze przed wczoraj jeździł brak objawów przegrzania.
Pytanie czy nieszczelny IC cieczy może powodować dostawanie się cieczy do silnika ? Czy test na obecność Co2 może być niemiarodajny sugerując uszkodzoną uszczelkę pod głowicą a jest to wina IC ?
Nadmieniam, że poziomu oleju jest mniej niż połowa na bagnecie i nie jest on mocno rozcieńczony co mogło być w przypadku przedostawania się chłodziwa do silnika.

Problem rozwiązany, ale nie od razu i kosztowało mnie trochę kasy oraz stresu związanego z tym czy aby z silnikiem wszystko ok. Silnik sam w sobie pracował cały czas poprawnie, nie czuć było wypadania zapłonu, szarpania , dymienia na biało. Oleju nie przybywało na bagnecie, a płyn niestety uciekał i w zbiorniczku brakowało. Dolewałem na bieżąco. Mechanicy stwierdzili wyciek z pompy wody, dostałem zdjecia z różowa barwą na bloku silnika w miejscu gdzie jest dół pompy wody. Diagnoza postawiona i przy wymianie zostałem poinformowany o konieczności wymiany rozrządu oraz paska PK. Samochód ma 9lat i ok138kkm przebiegu więc i tak niedługo był czas na jego wymianę. Po wykonaniu usługi zabrałem Focusa na testy ok 70km, wyglądało ,że jest ok, ale po przyjeździe do domu jakby płynu było poniżej min. Chociaż na początku było powyżej max. Po dwóch dniach jazdy miejskiej otwieram maskę i widzę, że płynu znów prawie nie ma w zbiorniku. Kontakt do warsztat i ponownie zostawiłem samochód już z wkur.... Czekam na wyrok i koło południa dostaje info, że z silnikiem jest wszystko ok, winowajcą jest wąż, który zasila nagrzewnice i puszcza na szybko złączce czego nie zauważyli gdyż tylko w trakcie czynnej pracy się sączyło i to na wygłuszenie ściany grodziowej co było mało widoczne. Po wymianie tego węża, jest tylko w oryginale ok 150pln, jest od dwóch tygodni bez wycieków i stan zawsze między max, a min. Niestety kosztowało to rozrządu + pompa wody i pasek PK z robocizna 1800 oraz ten nieszczęsny wąż 150 i robocizna 250. Także u mnie z silnikiem nadal ok, ale diagnostyka czasami niestety sprawa kosztowne psikusy.

Blaq123
09-04-2024, 20:27
@stell Jakie separatory kupiłes?

36ha
09-04-2024, 20:57
@stell Jakie separatory kupiłes?

Szkoda kasy , nie idź tą drogą

LighTu
24-06-2024, 21:24
Cześć,

Przeczytałem kilkanaście tematów podobnych do mojego problemu ale żaden nie został wyjaśniony.

Od początku
Focus 2017 rok 1.5 Ecoboost + LPG KME 135000km przebiegu
Jestem właścicielem od 3 miesiący.
Od około miesiąca zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy w zbiorniczku.
Po przejechaniu trasy 100-200km w zbiorniku ubywało płynu, po odkręceniu korka płyn wracał ale już w mniejszej ilości.
Mechanik stwierdził, że obejmy przy parowniku były luźne i tam uciekał płyn.
Niestety po naprawie płyn nadal znika.
Zrobiłem test na UPG i podczas tego testu, po dobrym przegazowaniu płyn chłodniczy wylał się przez tester nawet około 0,5 litra.
Po chwili znowu odpaliłem samochód z otwartym zbiornikiem przegazowałem i znowu to samo, około litr płynu wylał się przez otwór. Zbiornik zrobił się pusty, a wąż za chłodnicą wydawał się pusty i bardzo miekki.
Podczas jazdy w trybie serwisowym temperatura waha się w okolicach 95-100 stopni.





Teraz pytania
Korek, termostat, pompa wody, UPG, pęknięcia na głowicy, dziurawe węże?
Czy te silniki miały intercooler, bo słyszałem, że też może być powodem znikającego płynu?


Pozdrawiam

kln1920
25-06-2024, 07:30
Czy te silniki miały intercooler
Każdy turbodoładowany silnik ma. Ale jak dobrze pamiętam, w 1.5 mk3 jest powietrzny, nie wodny. Pewnie klasyk, tuleja. Ale dla pewności wymieniłbym reduktor, koszt niski, a może puszczać gaz w układ chłodzenia

tomao
25-06-2024, 07:43
Wodny g;)
https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-15742-CHLODNICA-POWIETRZA-1-5L-GTDI-_-2117131-_-DS7G-9L440-BE-_-DS7Z-6K775-A-_-GTU_07.html

LighTu
25-06-2024, 14:29
Cześć,

Przeczytałem kilkanaście tematów podobnych do mojego problemu ale żaden nie został wyjaśniony.

Od początku
Focus 2017 rok 1.5 Ecoboost + LPG KME 135000km przebiegu
Jestem właścicielem od 3 miesiący.
Od około miesiąca zauważyłem, że ubywa mi płyn chłodniczy w zbiorniczku.
Po przejechaniu trasy 100-200km w zbiorniku ubywało płynu, po odkręceniu korka płyn wracał ale już w mniejszej ilości.
Mechanik stwierdził, że obejmy przy parowniku były luźne i tam uciekał płyn.
Niestety po naprawie płyn nadal znika.
Zrobiłem test na UPG i podczas tego testu, po dobrym przegazowaniu płyn chłodniczy wylał się przez tester nawet około 0,5 litra.
Po chwili znowu odpaliłem samochód z otwartym zbiornikiem przegazowałem i znowu to samo, około litr płynu wylał się przez otwór. Zbiornik zrobił się pusty, a wąż za chłodnicą wydawał się pusty i bardzo miekki.
Podczas jazdy w trybie serwisowym temperatura waha się w okolicach 95-100 stopni.





Teraz pytania
Korek, termostat, pompa wody, UPG, pęknięcia na głowicy, dziurawe węże?
Czy te silniki miały intercooler, bo słyszałem, że też może być powodem znikającego płynu?


Pozdrawiam

Dziś zauważyłem, że przy jeździe 90-100 km/h płyn nie znika, lub bardzo znikome ilości, a przy dobrym przeciąganiu na biegach już znika. Czy to może wykluczać którąś z prawdopodobnych przyczyn lub pozwala skupić się na turbinie lub jej okolicach ? Dodam, że dopóki nie odkrece korka po nawet normalnej jeździe wąż za chłodnica jest napuchnięte.


Po odkręceniu korka, pojawia się odgłos w okolicy intrecoolera.

gerardinho
29-10-2024, 00:39
Cześć,

Czy jest jakiś skuteczny sposób walki z ubywającym płynem chłodniczym poza wymianą silnika na amerykański po akcji serwisowej?

Widziałem gdzieś tu na forum blaszki wciskane w kanaliki płynu chłodniczego w górnej część bloku. Mają niby blokować przedostawanie się płynu do cylindra, ale nie mam pojęcia czy to nie jest hochsztaplerstwo.

Zleciłem diagnozę w warszawskim Solid Garage.

Znaleźli coś na pompie, wymienili rozrząd, dokręcili kolektor, spalin w płynie nie znaleźli.
A płyn nadal znika szybko, około 0.5L na 1000km, przy ruszaniu słychać odgłos przelewania wody.

Motor ma 9 lat, 80000km przebiegu, Grand CMAX.

Bardzo proszę o sugestie, może poza dobrym ubezpieczeniem i wydachowaniem auta.

tomao
29-10-2024, 06:41
blokować przedostawanie się płynu do cylindra
Mają blokować pękanie tulei w tych miejscach, a w konsekwencji możliwe przedostawanie się płynu.

kln1920
29-10-2024, 07:45
Zamknięcie bloku, tylko i wyłącznie

gerardinho
05-11-2024, 01:46
A wiecie gdzie takie rzeczy można wykonać na mazowszu?

kln1920
05-11-2024, 07:33
Wiem gdzie można na Dolnym Śląsku

Andrzej_K
05-11-2024, 13:44
Przecież w Warszawie są uznani mistrzowie: mayak i referee :one:

mayak
06-11-2024, 11:29
silników nie rozbieram, bo się nie da przez obd :D
grzebanie w mechanice to jakiś ogarnięty w fordach warsztat, w Warszawie forumowicze właśnie polecają powyżej przytoczony Solid Garage

marcin9913
27-01-2025, 22:32
Wiem gdzie można na Dolnym Śląsku
Gdzie?

kln1920
28-01-2025, 07:21
kriski