Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Błąd "Czujniki opon niewykryte" zaraz po zmianie opon.
Cześć. Dosłownie 15km po wymianie opon wyskoczył mi błąd "Czujniki opon niewykryte. Patrz instrukcja obsługi." Po jakiś 10 minutach błąd zniknal, ale podjechałem pod kompresor, wyrównałem w każdej oponie ciśnienie, zresetowałem ustawienia ciśnienia w komputerze. Przy kolejnej trasie błąd znowu powrócił, też po 10-15 minutach jazdy z tym, że tak szybko już nie zniknął. Są jeszcze jakieś ustawienia tych czujnikow oprócz resetu w komputerze?
124808
cafebiba99 14-05-2022, 19:33 Może pada czujnik...
Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
pankrakus 14-05-2022, 19:48 Witam
Rozumiem, że wymieniałeś całe koła => auto ma nowy / inny komplet czujników
Czy koła zmieniał wulkanizator i zaprogramował czujniki?
Auto musi się "nauczyć" nowych czujników
a) albo trzeba jechać przez min 15minut ze stała prędkością,
powyżej 40km/h => piszą o tym w instrukcji
https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?variantid=4409&languageCode=pl&countryCode=POL&Uid=G1703365&ProcUid=G1611276&userMarket=POL&div=f&vFilteringEnabled=False
b) albo trzeba zaprogramować nowe czujniki - odpowiednim urządzeniem (programatorem)
pozdrawiam
pankrakus
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW , A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!! , MASZ JESZCZE "CYT.SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego ) jeżeli już ..
Wymieniałem same opony, wymieniał wulkanizator.
No to jeśli wulkanizator przekładał ci opony na te same felgi to czujniki tpms tam muszą być i muszą działać. Chyba że faktycznie któryś padł, albo komuś się „przydały”…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Chyba że faktycznie któryś padł, albo komuś się „przydały”… cóż , każdy mieży swoją miarą :) , przecież napisał
Po jakiś 10 minutach błąd zniknal, czyli czujniki ma , przyuczyć je ponownie maszynką i jeżeli nie pójdą to wtedy się zastanawiać czy jest uszkodzony któryś z czujników lub bateria padła bo nie wiemy ile lat one mają .
SRS nie chodzi o mierzenie miarą, lecz o faktyczne „przypadki warsztatowe” :) A paru znajomych autentycznie pojechało z tpms a wróciło bez…
Faktycznie jeśli błąd po chwili znika to czujniki wykrywa. Tak czy siak, mam dwa komplety kół z tpms i po zmianie, poza zapisaniem ciśnienia nigdy nie robiłem nic więcej (też mam furę z 2016).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
lecz o faktyczne „przypadki warsztatowe” to jeżeli on nadal ma czujniki to ty przeprosisz tego mechanika za posądzenie jego o niecny czym ?
nigdy nie osądzaj kogoś jak nie masz dowodów , a w tym przypadku łatwo to sprawdzić po wentylach na kole.
To że masz auto z 2016 to nie znaczy że on ma z tego samego roku czujniki , które były produkowane od 2014
Ale się niepotrzebnie napinasz, żadne konkretne oskarżenie z mojej strony nie padło, więc nikogo przepraszać nie muszę. Podałem tylko jedną z możliwości „głośno myśląc”. Ale myślę, że nie ma sensu dalej ciągnąć tej dyskusji offtop. To co napisałeś wcześniej, kolega musi zweryfikować i będzie jasność :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Waterspoon 15-05-2022, 10:37 Najpowszechniejsze są przypadki podmianki czujników działających na niedziałające i dorabianie w ten sposób gumiarzy. Tak jak koledzy pisali, jeżeli były wymieniane tylko opony, a czujniki działały, to powinny po zmianie samych opon działać nadal. Można jeszcze spróbować sekwencję z pedałem gazu, tak raz miałem, po wymianie na drugi komplet, że trzeba było zrobić sekwencję i działały normalnie.
krakersik 15-05-2022, 13:13 Miałem to samo, zaprogramuj z poziomu komputera pokładowego. U mnie przy 3cim razie dopiero zadziałało.
Dziś wsiadłem na krótką przejażdżkę po mieście i błędy nie ma...
Bump: Miałem to samo, zaprogramuj z poziomu komputera pokładowego. U mnie przy 3cim razie dopiero zadziałało.
Już to robiłem z cztery razy i błąd powracał.
Bump: komuś się „przydały”…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bardziej obstawiałbym uszkodzenie mechaniczne, ale nie pasuje mi tutaj to znikanie błędu.
krakersik 15-05-2022, 16:27 Wróć do wulkanizatora z reklamacją. Opisz co i jak. Niech ściągnie koła czy są czujniki czy nie. Albo zamów z allegro programator za 40 złotych i sam zobacz czy są czujniki lub czy któryś jest walnięty.
To teraz pytanie w temacie czujników: jak wygląda sprawa z rotowaniem opon? Czy czujniki przypisane są do konkretnego miejsca (jak to ma miejsce w Mitsubishi) czy zakładam koła, robię reset i jazda (jak w Maździe)?
Zakładasz, reset i jazda. Z tym że, gdybys chciał podglądać ciśnienie opon np, to będziesz miał wiadomo wskazania błędne - opona fizycznie będzie PT a będzie Ci pisało ze to LT.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Na ostatniej jesieni zmieniałem całe koła na zimowe. Oryginalny komplet kupiony razem z Foczką w 2018 prosto z salonu.
Po przełożeniu kół czujniki nie chciały zaskoczyć
Pomogła wizyta w ASO (koszt 70zł). Co zrobili nie wiem, ale problemu nie ma. Teraz zmieniłem na lato i poszły koła od pierwszego strzału.
Teraz zmieniłem na lato i poszły koła od pierwszego strzału.
Wcześniej już zmieniałem z letnich na zimowe i nie było żadnego problemu, nawet nie musiałem resetować czujników.
w zimowkach mam oryginalne czujniki i adaptują się automatycznie
w letnich mam zamienniki schrader'a i drugi sezon z nimi walczę ;-( trzeba najpierw je ze 2-3 razy przypisać programatorem, a potem kolejne parę razy zaprogramować z poziomu komputera pokładowego, potem jest spokój hahahah ;-)
AdoKrycha007 16-05-2022, 09:13 Problem znany, przerabiany. Foka 3 i 3,5 bez znaczenia wyposażenie ma w kompie tylko jeden slot na jeden komplet czujników. Jak ktoś ma dwa komplety stalówek/alufelg z dwoma kompletami czujników, to po przekładce kół trzeba aktywować za każdym razem nowo założony komplet, bo komputer go nie będzie widział. Robi się to programatorem czujników ALBO po podłączeniu kablem do kompa w BCM trzeba ustawić na stałe opcje "Autolearn" w zakładce przy TMPS (nie jest ona fabrycznie załączona i ASO jej nie włącza). Ja polecam ustawić u kogoś z kablem w BCM tę opcję - wówczas po zmianie kół wystarczy przycisnąć i przytrzymać zapisywanie ciśnienia na kierownicy przyciskiem. Wówczas nie trzeba wydawać na zewnętrzny programator i bawić się z podchodzeniem do każdego koła co sezon.
AdoKrycha007 teraz mi dopiero piszesz o tych nastawach hahahahah ;-))))))
Problem znany, przerabiany. Foka 3 i 3,5 bez znaczenia wyposażenie ma w kompie tylko jeden slot na jeden komplet czujników. Jak ktoś ma dwa komplety stalówek/alufelg z dwoma kompletami czujników, to po przekładce kół trzeba aktywować za każdym razem nowo założony komplet, bo komputer go nie będzie widział. Robi się to programatorem czujników ALBO po podłączeniu kablem do kompa
Yyy? Ja tylko "z kierownicy resetuję". Mam dwa komplety OE.
To samo u mnie, dwa komplety ori i programatora nie widziały… :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
cezarg1410 16-05-2022, 10:57 Z tego co ja gdzieś czytałem to bcm pamięta dwa komplety czujników.
Natomiast możliwe też że po prostu za każdym razem przepisuje sobie komplet od nowa. Tego nie wiem
dwa komplety ori i programatora nie widziały
To natomiast powoduje, że masz w BCMie randomowo zapisane czujniki. Czyli nie wiadomo, który jest który.
Tak tak, to wiem :)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
AdoKrycha007 16-05-2022, 11:32 Jeśli Wam w Foce 3 zapamiętuje, to musicie mieć zmienione w BCM na "Autolearn" - i wtedy wystarczy przycisnąć na kierownicy. Zmienił Wam to poprzedni właściciel, lub zmieniono w ASO przy wymianie, jeśli nie Wy.
Tedi o tym pisał kilkakrotnie, że Trójka ma standardowo pamięć na tylko jeden komplet czujników.
Mi też już zapamiętuje, ale dopiero jak po latach sobie zmieniłem na Autolearn :)
Zmienił Wam to poprzedni właściciel, lub zmieniono w ASO przy wymianie, jeśli nie Wy.
Używałbyś chociaż trybu przypuszczającego. Jestem pierwszym właścicielem. Samochód ASO widział tylko przy odbiorze. W BCM włączałem tylko grzanie lusterek.
AdoKrycha007 16-05-2022, 14:08 Mówię jak jest - https://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=3390507&postcount=72 - tutaj dyskusja o tym, bo miałem ten problem i potwierdziło się to, co pisał i pomógł mi Tedi. Ja przy opcji Autolearn miałem OFF przez parę lat.
Ale jeśli masz, to whatever, tylko się cieszyć :)
musicie mieć zmienione w BCM na "Autolearn" - i wtedy wystarczy przycisnąć na kierownicy.
U mnie jest autolearn enable i cisnienie sie nie zapisuje. Przed chwila testowalismy z podpietym foscanem, brak efektu. Co w takiej sytuacji?
Juniormoraes 25-07-2023, 17:16 Witam serdecznie, po odpaleniu silnika komunikat jak powyżej i żółta kontrolka, po zresetowaniu 10 minut jazdy i ten sam komunikat. Domyślam się że czujnik się zepsuł. Pytanko da się jakoś wyłączyć te czujniki aby komunikat nie pojawiał się? Już pół roku mi się świeci i zaczyna mnie irytować 🙂 pozdrawiam wszystkich. Focus mk3 rok produkcji 2014 czujniki na absach z tego co kojarzę.
[...]
Domyślam się że czujnik się zepsuł.
[...]
Focus mk3 rok produkcji 2014 czujniki na absach z tego co kojarzę.
Źle kojarzysz - nie ma takiej opcji
- albo TPMS
- albo DDS
[...]da się jakoś wyłączyć te czujniki aby komunikat nie pojawiał się?
[...]
było już ze 100 razy
https://www.youtube.com/watch?v=4YOjxDcmnKU&t=30s&ab_channel=MotoVlog
a tak na marginesie - usterkę się naprawia, a nie usuwa kontrolkę awarii
pozdrawiam
Arturek
Witam wszystkich. Od dłuższego już czasu mam problem z ciągłym komunikatem "czujniki opon nierozpoznane, patrz instrukcje obsługi". Kalibracja ciśnienia opon pomagała kiedyś na kilkanaście kilometrów teraz po chwili ten komunikat wraca. Co ciekawe - z jednego koła mi trochę schodziło powietrze - i pomimo komunikatu o czujnikach nierozpoznanych pokazuje się informacja "sprawdź ciśnienie opon". Po wyrównaniu ciśnienia opon i znów kalibracji ciśnienia - wraca informacja o nierozpoznanych czujnikach. Mam podstawowy wyświetlacz i wyposażenie ogólnie więc żadnych więcej szczegółów nie widzę.
Nie mam w okolicy jakiegoś typowo serwisu od Forda, u mechaników gdzie bywałem (i którzy mają oprogramowania do usuwania błędów itd) twierdzą, że do tego nie mają programu do tego i nie są w stanie mi pomóc.
Domyślam się, że wymiana czujników + wizyta w jakimś lepszym serwisie to będzie pewnie spory koszt - ale czy warto zainwestować czy to jest częsta przypadłość i lepiej po prostu te czujniki wyłączyć (zapewne też w jakimś serwisie)?
sabaciontko 27-01-2024, 14:50 Czujniki mają w sobie bateryjkę , która po kilku latach może się wyczerpać. Ostatnio w 8 letnim Fordzie wymieniałem czujniki TPMS . Aby wiedzieć , który czujnik do wymiany , musisz podłączyć jakikolwiek interface diagnosty6czny.
Czujniki mają w sobie bateryjkę , która po kilku latach może się wyczerpać. Ostatnio w 8 letnim Fordzie wymieniałem czujniki TPMS . Aby wiedzieć , który czujnik do wymiany , musisz podłączyć jakikolwiek interface diagnosty6czny.
A trudna jest taka wymiana? Jaki kupić interface diagnostyczny żeby to samemu sprawdzić (coś budżetowego)?
konieczko5 29-01-2024, 08:00 ...
AdoKrycha007 29-01-2024, 08:09 przede wszystkim - jaki jest sens sprawdzać, czy aktualnie padła bateria tylko w jednym... jeśli auto ma ok. 10 lat, to za chwilę padną baterie we wszystkich 4 czujnikach, więc - o ile ktoś chce to robić - wymienić od razu cały komplet.
1 szt/160 zł.
Kamillandro 16-03-2024, 09:55 Witam,
Ford Focus Mk3 2017. Kupiłem nowe zamienniki czujników ciśnienia w oponach (imitujące oryginał) - koszt 300 zł komplet. Zamontowałem na kołach letnich. Wyskakiwał błąd: „Awaria czujników ciśnienia”. Zaprogramowałem je u mechanika programatorem i bład zniknął. Po przejechaniu … około 30 km wyskoczył inny błąd „Czujniki Opon Niewykryte. Patrz instrukcja obsługi”. Trochę się zdziwiłem, bo były programowane po bożemu. Z komputera pokładowego zadałem im nowe ciśnienie w oponach, błąd zniknął i pojawił się po … 5 minutach (max 5 km przejechanych). Zadałem mu ciśnienie raz jeszcze i trzyma bez błędu już z 15 km. Byłem też u mechanika podpiąć auto pod komputer, ale żadnych błędów nie wyrzuca.
Co to może znaczyć? Myślicie że faktycznie auto widzi już czujniki czy zaraz znowu wywali błąd ? I jeżeli tak to co ? Raz jeszcze programować ?
Dzięki za pomoc i pozdrawiam
(imitujące oryginał)
Tu bym szukał problemu
clubGRANT 16-03-2024, 13:19 Jaką mają częstotliwość to coś "imitujące oryginał" prawidłowa to :433MHz.
Nie wiedziałem, że po zakupie nowych nawet ori trzeba je programować u mechanika, sam robie to w liczniku.
Kamillandro 16-03-2024, 13:26 Wiesz co, ponoć w tym MK3 jedyne co można robić w liczniku to zadać aktualne ciśnienie w oponach jako norma: to są czujniki 0-1, nie podają konkretnej wartości.
Mechanik mi powiedział że nie ma opcji, że zadając się je programuje - trzeba użyć programatora.
A co do tego że „imitujące”, to mają takie samo pasmo nadawania (433). W zimowkach mam też zamienniki i tutaj bez problemu. Oczywiście zdaje sobie sprawę że mogą być trzaśnięte, ale szukam innych rozwiązań - dlatego pytam tutaj
to są czujniki 0-1, nie podają konkretnej wartości
Raczej podają. Brak możliwości odczytu ciśnienia na liczniku to inna kwestia, są możliwości wyświetlania ciśnienia na ekranie SYNC 3.
Podają ciśnienie, tylko IPC tego nie wyświetla. Bez problemu do podejrzenia chociażby Forscanem, o canboxie i wyświetlaniu na Sync3 już nie mówię
Kamillandro 16-03-2024, 13:42 Nie doprecyzowałem. Nie mam Sync3. Więc chodzi mi o taki coś co mógłbym zobaczyć na wyświetlaczu w samochodzie.
Tak czy siak, myślicie, ze czujnik walnięty, czy próbować programować do skutku jak się jeszcze błąd wysypie ?
Wiem, że może trochę po Januszowemu, ale czy nie było prościej wyłączyć czujniki w konfigu i mieć te 300zł w kieszeni?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
...myślicie, ze czujnik walnięty, czy próbować programować do skutku jak się jeszcze błąd wysypie ?
Mechanik najwyraźniej "Janusz"... Tu nie ma co "myśleć" - każda sensowna maszynka do czujników TPMS pokazuje "co to za czujnik" oraz "co on nadaje"...
A jak w dzisiejszych czasach mechanik nie ma maszynki do czujników TPMS - to znaczy, że Kolega raczej zadaje się z prowadzącym "zieleniak" niż "warsztat"...
1970lysy 18-03-2024, 12:07 Rok temu, po 9 latach padły mi dwa czujniki. Kupiłem zamienniki i niestety nie dały się zaprogramować .Wtedy wpadłem na pomysł aby wymienić bateryjki w oryginalnych .Można je kupić za kilkanaście złotych, zależy od sklepu .One mają takie "wąsy" służące do mocowania za pomocą lutownicy.Ogólnie nie jest to skomplikowana robota ,problem przynajmniej u mnie to dobranie się do czujnika ,gdyż nie posiadam sprzętu do zdejmowania opony z felgi,a przynajmniej od strony czujnika. Niezbędna była wizyta u wulkanizatora .Narazie jest ok.
|
|