Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] Nie odpala po wymianie akumulatora


pacuro
17-12-2022, 14:55
Wymieniłem akumulator w Focus Mk3. Przy wyjmowaniu starego odłączyłem najpierw minus, a potem plus. Przy wkładaniu nowego na odwrót. Dodatkowo musiałem wypiąć wtyczkę w skrzynce bezpieczników, bo akumulator bez tego nie chciał wyjść.
Auto nie odpala - trzy sygnały i awaria silnika. Forscan nie łączy się z autem. Odczytałem błędy w menu serwisowym:
C401_64
C100_00
1607_82
Przedmuchałem wtyczkę w skrzynce bezpieczników i nadal nic.

Dodam jeszcze, że pierwszy właściciel w leasingu dołożył alarm (i immobilizer?) w aso. Jak wyjąłem stary akumulator, to auto zatrąbiło krótko 2 razy. Muszę jakoś dezaktywować alarm (i immobilizer) ?

Przed wymianą akumulatora auto odpalało. Proszę o pomoc.

Antej
17-12-2022, 15:13
Mod sobie z tym poradził.

Wymieniając Aku w ten sposób mogłeś tylko uszkodzić coś mechanicznie.
Źle dokręcić klemy,nie wpiąć wtyczki, urwać przewód.

Ile teraz pokazuje napięcia w spoczynku a ile przy rozruchu?

pacuro
17-12-2022, 15:16
Klemy przeczyszczone szczotką i dokręcone solidnie. Wtyczkę sprawdzałem. Nie zanotowałem urwanych kabelków. W spoczynku jest 11,9 V, a przy rozruchu to nie wiem, bo ani drgnie. Dodatkowo świecą się różne kontrolki, ale nie świeci się czerwony akumulator.
Idę poszukać instrukcji do alarmu i kartki z pinem. Po za tym jak wpisać pin przy pomocy jednego przycisku...

Fulara
17-12-2022, 15:19
jak odkręcałeś plus to nie zwarłeś klucza do czegoś ? do sterownika ?

pacuro
17-12-2022, 15:23
Nic a nic. Bardzo uważałem.

Antej
17-12-2022, 15:27
Skoro ForScan nie widzi auta to połączenie z PCM klęknęło.

Przekaźnik w skrzynce bezpieczników, ale raczej uszkodzone przewody, niedocisnieta wtyczka.

pacuro
17-12-2022, 15:35
Jakiś konkretny przekaźnik?
Natomiast alarm to LC4 z blokadą uruchomienia - ten trop jest nieistotny?

Antej
17-12-2022, 15:58
dioda alarmu Logic szybko miga?
W niej jest tez przycisk do wpidywania PIN.

Zamykales i otwierales auto z pilota?

pacuro
17-12-2022, 16:28
Sprawdziłem alarm/immobilizer i wygląda na to, że wszystko z nim ok. Uzbraja się i rozbraja się poprawnie. Auto zamyka się i otwiera z pilota. Dioda na przycisku alarmu sygnalizuje wszystko poprawnie. Wyłączenie alarmu przyciskiem (pin "2") również działa - nie zmiania to faktu, że nie da się odpalić silnika.
Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są całe. Przedmuchałem skrzynkę bezpieczników. Wtyk sprawdzony. Światła i kierunkowskazy działają. Radio nie podłacza się. Jutro wyciągnę jeszcze raz skrzynkę filtra powietrza i sprawdzę kable.

Antej
17-12-2022, 17:25
*
jakiś konkretny przekaźnik?

r14

pacuro
17-12-2022, 18:48
R14 - Moduł sterowania pracą silnika
Pomierzyć go? Jakie ma poprawne parametry?

Antej
17-12-2022, 19:05
Przekaźnik chcesz mierzyć?

Zamien go z innym i tyle.

pacuro
18-12-2022, 13:05
Racja, w skrzynce są jeszcze 2 identyczne przekaźniki jak R14, więc zamieniłem wszystkie. Nic nie pomogło. Dodatkowo jeszcze raz sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, odpiąłem i przypiąłem akumulator, zdjąłem ponownie skrzynkę filtra powietrza i sprawdziłem kable - one są tak grube, że nie ma szans żeby któryś się przytrzasnął.
Jak nie palił, tak nie pali.

Przy okazji poszukiwań rozwiązania, natknąłem się w sieci na coś takiego jak wyłącznik uderzeniowy, ale on raczej odcina dopływ paliwa do silnika. Nie mniej pytanie: czy taki wyłącznik montują w focusie? Jeśli tak to gdzie? Bo nie mogę go znaleźć.

Fulara
18-12-2022, 13:47
a co ma mieć czujnik uderzeniowy do wymiany akumulatora

pacuro
18-12-2022, 13:59
Nie mam pojęcia, główkuję co poszło nie tak.
Czy pod akumulatorem w mk3 nie ma jakiegoś czujnika? Zanim założyłem nowy akumulator, to obtłukłem śrubokrętem kawałek lodu w zagłębieniu odprowadzającym wodę.

Waterspoon
18-12-2022, 14:17
Jeżeli przed wymianą odpalał bez problemu, po wymianie kręci i nie odpala, to ja bym szedł w stronę alarmu lub immo, bo jeśli dobrze pamiętam, to alarm LC zapłon też odcina.

pacuro
18-12-2022, 14:25
Nie kręci (i nie odpala), nie ma kontaktu z autem przez interfejs. Nie świeci lampka akumulatora.

Waterspoon
18-12-2022, 14:38
Jeżeli nie można połączyć się ze sterownikami, to znaczy, że nie mają zasilania, więc albo coś nie kontaktuje albo się zjarało. Trzeba wszystkie wtyczki sprawdzić i potem multimetrem jechać po kablach i znaleźć gdzie dochodzi prąd, a gdzie już nie ma zasilania.

Antej
18-12-2022, 14:49
Trzeba
przeczytać #6
zamiast wymyślać od nowa koło

krzys1968
18-12-2022, 14:58
Dziwne jest, że wszystkie kontrolki na liczniku się świeca oprócz aku. Sprawdziłeś też bezpieczniki na przedniej ściance obudowy aku?

Fulara
18-12-2022, 15:13
a ja uważam, że kolega gdzieś zrobił zworę i sterownik jest martwy

albo pół martwy a wy możecie dywagować tutaj do wigilii

fordfocus2
18-12-2022, 15:16
sprawdz dwa czare grube kable w alarmie czy są luzne czy podpięte w wiązke samochodowo

thesperado
18-12-2022, 15:19
przeczytać #6
zamiast wymyślać od nowa koło
To najtrafniejszy wpis jak myślę po lekturze całości. Nie dalej jak 2 miesiące temu walczyłem z Transitem. Banał, rozrusznik nie kręci, lub słabo kręci, problem w tym, że tak się działo przed jego naprawą i po. Przed sprawdzeniem połączeń "wysoce prądowych" i po, ale to nie ja robiłem. Po moim grzebaniu coś drgnęło, bo zaczął ginąć na CAN-ie sterownik silnika (tak jak tu), masa zapalonych kontrolek i to potwierdziło, że kierunek szukania usterki jest słuszny i zgodny z tym co sugeruje Antej. Sprawdzenie połączeń zasilających sterownik silnika, stanu bezpieczników i przekaźników, wg schematu po kolei, nie na pałę pozwoliło znaleźć uszkodzenie. Ciekawostką jest to, że uszkodzone miejsce było wielokrotnie sprawdzenie przez poprzednika.

Waterspoon
18-12-2022, 15:24
przeczytać #6

To, że coś napisałeś jak widać na razie nie wystarczyło, aby autor tematu zdiagnozował awarię lub znalazł miejsce usterki. Napisałem to samo nie czytając twoich postów i tyle.

pacuro
18-12-2022, 16:25
Dziwne jest, że wszystkie kontrolki na liczniku się świeca oprócz aku. Sprawdziłeś też bezpieczniki na przedniej ściance obudowy aku?
Właśnie dowiedziałem się od Ciebie, że w tej przedniej ściance poza kablami są również bezpieczniki. Rozpołowię tą ściankę.

a ja uważam, że kolega gdzieś zrobił zworę i sterownik jest martwy albo pół martwy
Bardzo uważałem, nawet nie było minimum szas na zwarcie. Pełna izolacja.

sprawdz dwa czare grube kable w alarmie czy są luzne czy podpięte w wiązke samochodowo
Jak namierzę alarm to dam znać :)

Antej
18-12-2022, 16:43
Napisałem to samo nie czytając
Czas zacząć czytać i myśleć przed udzieleniem odpowiedzi, bo zaczyna to wyglądać jak oglądanie Familiady.
Mniej takich mędrców na forum jak kolega i tematy nie będą puchły od pustych wpisów.

Waterspoon
18-12-2022, 16:53
Nie czytam twoich postów. Rozumiesz ? Są dla mnie bezwartościowe.

Bump:
Mniej takich mędrców na forum

I bym zapomniał, realizuj swoje ego dalej pajacu, bo mnie możesz już pocałować w dupe !

technik08
18-12-2022, 17:07
Dodatkowo musiałem wypiąć wtyczkę w skrzynce bezpieczników, bo akumulator bez tego nie chciał wyjść.
Auto nie odpala - trzy sygnały i awaria silnika.
W mk2 po odpięciu wtyczki w skrzynce bezpieczników I ponownym jej wpięciu ,wydawało się poprawnym też miałem komunikat " awaria silnika" . Okazało się jednak , że źle wziąłem wtyczkę. Wyłącznik uderzeniowy występuje tylko w benzynie .

Budzik098
19-12-2022, 12:10
Wczoraj miałem analogiczną sytuację. Niestety wymianę skończyłem późnym wieczorem. Wszystko pięknie zrobione, kluczyk w stacyjce i piękny błąd "awaria silnika, natychmiast serwis". Absolutnie żadnej reakcji. Niestety nie miałem sprayu do styków.

Dziś 3 minuty pracy, spray do styków i wszystko śmiga. Jednak Ford to inny stan świadomości motoryzacyjnej.

Antej
19-12-2022, 13:37
3 minuty pracy, spray do styków i wszystko śmiga

W 3 minuty poprawiłeś kontakt we wszystkich złączach w aucie?:shock::shock:

Czy może mamy zgadywać, o które złącze chodzi?

Budzik098
19-12-2022, 14:21
A o którym złączu pisał autor pytania, że je odłączył...

O głównym złączu w skrzynce bezpieczników. Ja osobiście też odłączam ten kabel przy wymianie aku bo z nim podpiętym jest dużo trudniej, a spinki na przedniej ściance obudowy aku zawsze pękają.

Więc dziś odpiąłem aku, wypiąłem to złącze, popsikałem, wypłynęło trochę syfu, podpiąłem i wszystko zadziałało.

pacuro
19-12-2022, 14:25
Bezpieczniki na froncie akumulatora sprawdzone - wszystkie są całe. Dziś już odpadam z zimna. Jitro kolejna akcja z psikaniem i dmuchaniem.

Budzik098
19-12-2022, 14:30
Spróbuj z psikaniem sprayem do kontaktów, też w to nie wierzyłem ale zadziałało od razu.

Bump: W 3 minuty poprawiłeś kontakt we wszystkich złączach w aucie?:shock::shock:

Czy może mamy zgadywać, o które złącze chodzi?

Dodatkowo wytłumacz mi sens sprawdzania wszystkich połączeń... Chyba logiczne żeby zacząć sprawdzanie od miejsca w którym się coś ruszało.

Antej
19-12-2022, 15:37
Kolego, jak już chcesz coś doradzać to pisz konkretnie
Są tutaj takie lenie co nie czytają co inni napiszą,tylko smarują swoje wypociny.
Jeśli chcesz coś wnieść na to forum to pisz z sensem.

Czyszczenie styków raczej nic nie da, po prostu złącze miałeś za słabo dociśniete i jest to powszechny problem w tym miejscu.

Dlatego wielu z nas wyjmuje Aku bez niepotrzebnego rozpinania wiązek.

Budzik098
19-12-2022, 19:21
Tu się mylisz. Złącze było wpinane i wypinane na różne sposoby z 10 razy i cały czas auto nie odpalało. Dopiero wyczyszczenie styków pomogło i za pierwszym wpięciem wszystkie problemy zniknęły. A wczesniej akumulator juz wymienialem, wiec tej wtyczki naprawde nie da sie zle wpiac i wczesniej nie mialem takich problemow. Tutaj kolega który zaczął temat także wymieniał akumulator wypinając to złącze.

Ale jeżeli uważasz, że lepsze jest prucie i czasochłonne sprawdzanie całej instalacji od góry do dołu, niż zacząć od miejsca w którym się ingerowało...

Sam też byłem sceptyczny do tego rozwiązania, że przecież to niemożliwe zeby tak się stało i zwykle popsikanie złącza pomogło. A jednak i wiele innych osób także ma ten problem. Wynika on według mnie z tego, że pokrywa tych bezpieczników jest kiepsko spasowana i dostaje się tam dużo pyłu. Po odłączeniu gubi kontakt i tyle. Brak komunikacji z ECU i można szukać. Jak w takiej sytuacji będziesz sprawdzał pin po pinie tez nic nie znajdziesz, bo wszystko będzie ok. A wtyczka najzwyklej nie łapie kontaktu bo tam są bardzo małe prądy. Dopiero wyczyszczenie poprawia kontakt i wszystko śmiga.

pacuro
20-12-2022, 20:48
Dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc. W sytuacji awaryjnej każda rada, to jakiś trop i nadzieja na naprawienie usterki. Tym razem na piwo zasłużył Budzik098 :)
Kolejne dwie godziny zeszły dziś na przedmuchiwaniu, psikaniu sprayem do kontaktów i suszeniu suszarką wtyczki i gniazda w puszcze bezpieczników (z sześć czy siedem takich cykli weszło). Najpierw zaskoczyło radio - połączyło się z samochodem, a potem nic więcej. Gdy już pakowałem się na mzk do domu (auto stało na podwórku rodziców), to myślę a odepnę jeszcze raz, popatrzę, zrobię fotkę i zamkę. I ruszył. Magia.
Puszka na bezpiecznki w tym aucie to żart. Szczelność zerowa. Spasowanie żadne. Uszczelek brak.
Wesołych Świąt!

Antej
20-12-2022, 21:12
Nadal jestem sceptycznie nastawiony do wiary że "psikanie" to remedium na brak styku.

Zwłaszcza że czynność powtarzano wielokrotnie.
Po prostu za którymś razem w końcu docisnąłeś porządnie wtyczkę.

Budzik098
20-12-2022, 21:38
A jakie tam prądy idą... jak jest kurz, to tak male prądy po prostu nie przechodzą. Ta skrzynka jest nieporozumieniem. Poczytaj inne podobne tematy, był taki sam problem i czyszczenie było zawsze rozwiązaniem (lub serwisy wmawiały najróżniejsze głupoty jak uszkodzona wiązka, zle włożony akumulator itd). Tej wtyczki nie da się źle wpiąć, więc docisk tu nie ma znaczenia. A zaskoczyło za którymś razem, bo tak naprawdę zupełnie niepotrzebnie suszył ten spray do styków, bo on poprawia kontakt.
Jak cieknie Ci kran w kuchni, to usterki szukasz w wodociągach czy jednak najpierw kran... zawsze najpierw dobrze sprawdz to co ruszałeś, na prucie wszystkiego zawsze znajdzie się czas.

Fulara
21-12-2022, 05:28
odpinam i zapinam sterowniki, wtyczki w innych markach niż ford, gdzie wtyczki mają po 120 pinów, są jak 2 dłonie człowieka, nigdy z niczym nie miałem problemu, a wtyczki te czasem dostaną płynem chłodniczym i takimi tam

ford to jest jednak stan umysłu

Budzik098
21-12-2022, 09:41
odpinam i zapinam sterowniki, wtyczki w innych markach niż ford, gdzie wtyczki mają po 120 pinów, są jak 2 dłonie człowieka, nigdy z niczym nie miałem problemu, a wtyczki te czasem dostaną płynem chłodniczym i takimi tam

ford to jest jednak stan umysłu

Ford to stan umysłu jak najbardziej, a raczej stan umysłu inżynierów. Skrzynka bezpieczników jest bez uszczelki, a góra i dół pasują do siebie delikatnie mówiąc nie najlepiej. kurzu i pyłu dostaje się tam naprawdę dużo. Dodatkowo ta główna wtyczka nie jest hermetyczna od góry, przez co piny pięknie penetrowane są przez ten kurz który blokuje kontakt i sprawa pozamiatana. Wtedy można szukać i szukać rozwiązania, bo komputery, sprawdzanie instalacji pin po pinie nic nie dadzą.
I nie jest to kwestia złego dociśnięcia wtyczki, tylko braku przewodzenia ze względu na bardzo małe prądy i dodatkowo według mnie trochę za cienkich drucików które wchodzą do wtyczki. Ale tego nie zmienimy.
Jeszcze dla zwolenników teorii, że to musiało być złe dociśnięcie, na potwierdzenie jak ważny jest kontakt do przepływu prądu, przypadki przepalonych żarówek W5W które potrafią świecić... Żarówka może być przepalona, jednak jeżeli jakimś cudem przy włączonym napięciu na nią, druciki zewrą się, choćby poprzez drgania, to przepływ prądu utrzyma je złączone i żarówka będzie działać do momentu wyłaczenia... Tylko tu mamy niestety minimalne prądy które nie potrafią przebić się choćby przez kurz czy zaśniedziałe powierzchnie.

Focus16tdci
16-08-2023, 20:48
Dzisiaj przerabiałem ten sam problem heh po przeczytaniu waszych postow wyczyscilem kostke kontaktem i przedmuchalem sprezonym powietrzem. Samochod odpalil
Na strzala. Czyszczac wtyczke nie wierzylem ze cos to pomoze hehe dzieki pozdrawiam

Dose
26-10-2023, 09:51
U mnie ten sam problem po wymianie akumulatora, przeczyściłem wtyczkę jak i gniazdo (czyszczenie samej wtyczki nie pomogło) i auto odpala normalnie. Dzięki!!

Soundkilla
18-12-2024, 19:06
Witam wymieniłem w aucie Focus mk3 2011 (2.0 Tdi) akumulator bo stary już się poddał i po włożeniu nowego akumulatora auto nie chce się zamknąć z pilota.nie działa system odpalania z przycisku.po włożeniu kluczyka w ten otwór koło kierownicy załącza sie zapłon i wywala błędy
-awaria silnika
-awaria układu kierowniczego
-awaria czujników parkowania
-awaria parktronic
-awaria city stop
-awaria immobilizera
ZANIM NAPISZESZ.
-zrobiłem adaptację nowego akumulatora
-klemy sprawdzone wyczyszczone dokręcone
-WSZYSTKIE złącza odpięte kilka razy i sprawdzone wyczyszczone kontakt spray+sprężone powietrze
-wszystkie bezpieczniki odpięte po kilka razy i wyczyszczone
Dodaję listę błędów z Forscana
===PCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC Brak===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===FDSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł przedniego czujnika odległości

===END FDSM DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

===END PAM DTC Brak===

===PSCM DTC U3003:13-48===
Kod: U3003 - Napięcie akumulatora

Dodatkowe symptomy usterki (:13):
- Otwarty obwód

Status (-48):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

Zamrożone ramki #1:
-DLA_SED_FD0B_PID: 101 - DL_SED_FD0B_PID
===END PSCM DTC U3003:13-48===

===BCMii DTC B112B:07-2C===
Kod: B112B - Moduł kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki (:07):
- Usterki mechaniczne

Status (-2C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 410928139 s (Sat Nov 02 19:16:22 2024) - Event time
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
===END BCMii DTC B112B:07-2C===

===BCMii DTC B1099:11-6C===
Kod: B1099 - Prawe światło pozycyjne

Dodatkowe symptomy usterki (:11):
- Obwód zwarty do masy

Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 414089263 s (Mon Dec 09 09:21:46 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184869 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 14.5 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 84 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1099:11-6C===

===BCMii DTC B1D07:15-68===
Kod: B1D07 - Obwód prawego kierunkowskazu

Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status (-68):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 414208478 s (Tue Dec 10 18:28:41 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184921 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 53 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1D07:15-68===

===BCMii DTC B1D14:11-68===
Kod: B1D14 - Obwód oświetlenia wewnętrznego B

Dodatkowe symptomy usterki (:11):
- Obwód zwarty do masy

Status (-68):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 413331230 s (Sat Nov 30 14:47:53 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184609 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
===END BCMii DTC B1D14:11-68===

===BCMii DTC C111A:15-68===
Kod: C111A - Prawe światło stop

Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status (-68):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 414120749 s (Mon Dec 09 18:06:32 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184895 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.5 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 53 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC C111A:15-68===

===BCMii DTC B1D00:15-68===
Kod: B1D00 - Lewe światło mijania

Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status (-68):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 413325687 s (Sat Nov 30 13:15:30 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184601 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.5 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 89 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1D00:15-68===

===BCMii DTC B1D00:11-68===
Kod: B1D00 - Lewe światło mijania

Dodatkowe symptomy usterki (:11):
- Obwód zwarty do masy

Status (-68):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 413325691 s (Sat Nov 30 13:15:34 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184601 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 14.8 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 89 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1D00:11-68===

===FCDIM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu

===END FCDIM DTC Brak===

===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul przyczepy

===END TRM DTC Brak===

===SRM DTC B1D79:12-A0===
Kod: B1D79 - Wejście mikrofonu

Dodatkowe symptomy usterki (:12):
- Obwód zwarty do akumulatora

Status (-A0):
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł rozpoznawania mowy

===END SRM DTC B1D79:12-A0===

===PDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

===END PDM DTC B12DC:54-2F===

===PDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Zamrożone ramki #1:
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END PDM DTC B12DD:54-2F===

===PDM DTC B12C2:15-28===
Kod: B12C2 - Oświetlenie progu

Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status (-28):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

===END PDM DTC B12C2:15-28===

===DDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modu drzwi kierowcy

===END DDM DTC B12DC:54-2F===

===DDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modu drzwi kierowcy

Zamrożone ramki #1:
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END DDM DTC B12DD:54-2F===

===DDM DTC B12C2:15-28===
Kod: B12C2 - Oświetlenie progu

Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status (-28):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modu drzwi kierowcy

===END DDM DTC B12C2:15-28===

===HVAC DTC B105A:00-28===
Kod: B105A - Wentylator czujnika temperatury w przedziale pasażerskim

Status (-28):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC B105A:00-28===

===HVAC DTC B1A61:00-28===
Kod: B1A61 - Czujnik temperatury w przedziale pasażerskim

Status (-28):
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC B1A61:00-28===

===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania

===END RFA DTC Brak===

===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Brak===

===IPC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC Brak===

Zrobiłem reset DTC i ponownie podłączyłem sie z autem
Oto co zostało















===PCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC Brak===

===OBDII DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

===END OBDII DTC Brak===

===SASM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł czujnika kąta skrętu układu kierowniczego

===END SASM DTC Brak===

===FDSM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł przedniego czujnika odległości

===END FDSM DTC Brak===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC Brak===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===PAM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

===END PAM DTC Brak===

===PSCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

===END PSCM DTC Brak===

===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

===END BCMii DTC Brak===

===FCDIM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł interfejsu elementów sterowania/wyświetlacza z przodu

===END FCDIM DTC Brak===

===TRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Modul przyczepy

===END TRM DTC Brak===

===SRM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł rozpoznawania mowy

===END SRM DTC Brak===

===PDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 414294065 s (Wed Dec 11 18:15:08 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184921 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END PDM DTC B12DC:54-2F===

===PDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Zespół sterujący drzwiami pasażera

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 414294065 s (Wed Dec 11 18:15:08 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184921 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END PDM DTC B12DD:54-2F===

===DDM DTC B12DC:54-2F===
Kod: B12DC - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi przednich

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modu drzwi kierowcy

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 414294065 s (Wed Dec 11 18:15:09 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184921 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END DDM DTC B12DC:54-2F===

===DDM DTC B12DD:54-2F===
Kod: B12DD - Czujnik ruchu/położenia okna drzwi tylnych

Dodatkowe symptomy usterki (:54):
- Brak kalibracji

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modu drzwi kierowcy

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 414294065 s (Wed Dec 11 18:15:09 2024) - Event time
-TOTAL_DISTANCE: 184921 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-DLA_SED_DD07_BY_1_PID: error - DL_SED_DD07_BY_1_PID
===END DDM DTC B12DD:54-2F===

===HVAC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Ogrzewanie Wentylacja Klimatyzacja

===END HVAC DTC Brak===

===RFA DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Siłownik funkcji zdalnego sterowania

===END RFA DTC Brak===

===ACM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

===END ACM DTC Brak===

===IPC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł sterujący tablicą rozdzielczą

===END IPC DTC Brak===

Antej
18-12-2024, 19:10
Czytałeś auto po wykasowaniu profilu?

Do sprawdzenia złącze z PCM.

Soundkilla
18-12-2024, 19:25
Czytałeś auto po wykasowaniu profilu?


Tak bez jakiejkolwiek zmiany.
nie bardzo wiem co masz na myśli mówiąc do sprawdzenia? odpiąłem wszystko i sprawdziłem,to wszystko wygląda jak nowe.

Ze_ja
19-12-2024, 16:28
Jakiś alarm dokładany masz?
Jak rozumiem wymiana aku poleciała bez podtrzymania zasilania (choćby przez gniazdo zapalniczki z zasilacza / ładowarki, czy czegokolwiek w serwisie, który podczas wymiany akumulatora powinien zaproponować takie rozwiązanie.

Pytam o alarm, bo jak tyle błędów na raz, to może jest w alarmie jakieś zabezpieczenie związane z odłączeniem akumulatora i trzeba jakiś dodatkowy pin wklepać, czy coś. Jak alarm fabryczny to nie, ale jak dokładany przez dealera, czy później na wolnym rynku, to może być jakieś zabezpieczenie.

Odnośnie logu błędów, to nie moja działka, ale widzę tam coś o problemach z napięciem - zakładam, że sam akumulator OK, jak miernik, tester i opornica użyte przy zakupie. Widzę wzmiankę o problemach ze wspomaganiem. Jeśli przy okazji wymiany aku i podłączania "na ostro" poszedł jakiś skok napięcia to mógł dobić pompę wspomagania układu kierowniczego i jeśli ona daje zwarcie do CAN, to choinka się trafia. Miałem to w S-Maxie :D Do serwisu dojechał, ale błędy niemal wszystkiego powodowało powracające zwarcie w pompie wspomagania... A masz tam w logach kilka wzmianek o zwarciu, choć przy różnych świecidełkach zewnętrznych i wewnętrznych.

kln1920
19-12-2024, 16:30
Nic nie trzeba podtrzymywać.

Ze_ja
19-12-2024, 17:10
Nie trzeba, ale warto i dobry spec od akumulatorów to zawsze proponuje. Dobrych jest, jak na lekarstwo. Choćby taki kod do radia, czy autorskie kombinacje alarmowe. Im mniej wiemy o aucie, tym lepiej zapewnić podtrzymanie na czas wymiany.

tedi_k
19-12-2024, 18:05
....wymiana aku poleciała bez podtrzymania zasilania (choćby przez gniazdo zapalniczki z zasilacza / ładowarki, czy czegokolwiek w serwisie, który podczas wymiany akumulatora powinien zaproponować takie rozwiązanie...

Poziom GŁUPOT wypisywanych na tym forum czasem zwala z nóg...
Zapomniał Kolega dodać, że po owym "podtrzymaniu" operację wymiany aku powinien prowadzić personel z DOKTORATEM w tej dziedzinie, koniecznie odziany w białe, jedwabne rękawiczki. Oraz z uziemieniem przymocowanym do lewej nogawki spodni...

A "kody do radia" to skończyły się tak na poziomie Focusa MK2 czy Mondeo MK4. Ponad 10 lat temu.

Objawy "braku odpalania" mają związek z wymianą aku co najwyżej taki, że zostały ruszone wiązki i ujawniły się skorodowane przewody albo złącza...

thesperado
19-12-2024, 18:55
Kolega Soundkilla zapomniał wspomnieć o genezie problemu opisanej tu: https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=343699. Są tam także logi, do porównania z tymi w tym temacie, np. te z postu #25 Próbował szukać także rozwiązania problemu, jak zrozumiałem w centralnej konfiguracji, ale brak odpowiedniego pliku z rozszerzeniem "vbf" go zapewne chwilowo powstrzymał. Po każdym działaniu sprawa koledze się mocniej komplikuje i rozumiem jego irytacje, ale bez systematycznego i metodycznego podejścia ogarnąć taką usterkę jest trudno. Raz pisał o lampach LED, raz o żarówkach, sprawdzał także bezpieczniki, których nie ma, pisał, że rozładowuje się akumulator co można rozumieć dwojako. Albo przez jakąś usterkę coś go rozładowuje, albo po prostu brak prądu spowodowany jest tym, że akumulator dokonał żywota ze starości.

I żeby było jasne. Pisząc, to co powyżej nie staram się koledze wbijać szpileczki, tylko chcę, aby osoby starające się mu pomóc były świadome, że problem nie ogranicza się tylko do samej wymiany akumulatora.

konieczko5
19-12-2024, 20:50
...

zmulim
19-12-2024, 20:59
Powiem Ci więcej, nawet sami wymieniamy koła, a nawet spalone żarówki w lampach ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

konieczko5
20-12-2024, 08:46
...

zmulim
20-12-2024, 10:18
Na przykład po to, że czasem bez odpięcia wiązki wyjąć akumulatora się nie da. Nawet gdy robi to gratisowo pan w punkcie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

thesperado
20-12-2024, 10:26
Trochę humoru nie zaszkodzi, ja to nawet lubię, ale znowu może pojawić się porównanie do tego, co się dzieje "Elektrodzie". W sumie to nie wiadomo na pewno, że odpinane było złącze pod maską przy wymianie akumulatora, ale miejsce na wymianę jakoś musiał sobie zrobić i przewodami trochę poruszał. Ja ze swej strony mogę koledze udostępnić plik z obrazkami, znaczy schemat, jak sam nie znajdzie, aby poogladał sobie jak to wszystko jest połączone i wtedy będzie mu łatwiej pomierzyć i po sprawdzać. Nawet odpowiem na pytania jak z tego korzystać. Problem w tym, aby pisał bardziej precyzyjniej, bo na razie trzeba się często domyślać. Np. domyślam się że w stwierdzeniu nie odpala zawiera się to, że rozrusznik nie kręci.

Ze_ja
20-12-2024, 22:57
Poziom GŁUPOT

Zostańmy przy meritum, więc daruj sobie osobiste wycieczki pod adresem innych użytkowników, jak na starego wyjadcza forumowego przystało. Pisz na temat, albo wcale. I bądź uprzejmy spojrzeć na całość, zamiast wybiórczo czepiać się jednej rzeczy, pomijając kontekst - o przerwaniu zasilania pisałem w kontekście alarmu, a pytający do tego wciąż się nie odniósł (czy i jaki posiada). Niektóre systemy alarmowe działają, jak dodatkowy immobilizer i sypie błędami silnika, skrzyni itd. Uniemożliwiając rozruch po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora. Pisałem wyraźnie, że chodzi o niefabryczne, dokładane, kombinowane rzeczy, a przy fabrycznym alarmie takich objawów by nie było. Znajomi mają serwis alarmów i sporo tego typu spraw się u nich trafia. Czasem auta na lawetach przyjeżdżają, a ruszają po zastosowaniu się do... instrukcji obsługi alarmu.

Podtrzymanie zasilania sprawia, że nie ma nagłego skoku napięcia, który potrafi uśmiercić coś, co było już blisko końca swego żywota - tak samo, jak żarówka u końca żywota żarnika potrafi strzelić przy skoku napięcia po rozruchu silnika. Samo w sobie założenie klemy, bez podtrzymania zasilania, nie powoduje problemu. Tylko tyle w temacie. Kody i inne kwestie, niezależnie od wieku auta to tylko "pierdoły", którym zapobiega się nie przerywając zasilania. Nie, nie jest to niezbędne i nie pisałem, że to przyczyna problemu, po prostu dobra, a często pomijana praktyka i dodałem do listy, jako że wciąż nie ustalono przyczyny, a jestem typem od rozwiązywania problemów, zamiast pisania, że to czy tamto jest bez sensu, albo ten, czy tamten jest głupi. Celowałem w alarm i jego potencjalną reakcję na odłączenie aku.
Działając od lat przy serwisowaniu jachtów zwykle nie bawię się w podtrzymanie zasilania, jeśli wyjmuję / wkładam akumulatory, ale tam jest powszechne coś, czego w samochodach osobowych ("cywilnych", bo w rajdowych są), o dziwo i niestety, nie ma - główny wyłącznik prądu. No i oddzielne baterie akumulatorowe do różnych rzeczy. Dzięki niemu zakładanie klem na bieguny akumulatora odbywa się spokojniej, nic nie iskrzy itd. Jest bezpieczniej. Podczas działań ratowniczych zawsze mnie to irytuje, że nie mogę wyłączyć prądu heblem w osobówkach (w elektrykach już poniekąd tak - nie tak łatwo, że hebel i gotowe... są karty ratownicze od producentów i też to trwa i wymaga często cięcia, czyli jak w spalinówkach, szybciej tak, niż szukać kluczy i klemę odkręcać...) na miejscu zdarzenia. Tyle offtopu :D
A "doktorat" to waść lepiej odkurz z zakresu kultury osobistej, boś popłynął troszeczkę w tym sarkastycznym "pojeździe" ;)
Pozdrowienia świąteczne ślę!

tedi_k
21-12-2024, 08:29
...Niektóre systemy alarmowe działają, jak dodatkowy immobilizer i sypie błędami silnika, skrzyni itd. Uniemożliwiając rozruch po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora. Pisałem wyraźnie, że chodzi o niefabryczne, dokładane, kombinowane rzeczy, a przy fabrycznym alarmie takich objawów by nie było....

Jakie?
Bo ja osobiście nie znam tak idiotycznie skonstruowanego "handlowego" (a nie "domowej roboty"...) alarmu samochodowego. Na alarmach do jachtów się nie znam i nie wypowiadam na ich temat...
BTW - każdy alarm "niefabryczny" z integracją do CAN działa jak immobiliser...
No i każdy mi znany uwzględnia ewentualność wyłączenia zasilania i jego powrotu. Albo "nic się nie dzieje" albo trzeba po takim zdarzeniu wprowadzić (np. diodą-przyciskiem...) jakiś PIN itp...

Na koniec - "poziom głupot" dotyczył treści wypowiedzi w tutejszym wątku i nie był żadną "wycieczką osobistą". Co do "kultury osobistej" - z zasady nie komentuję.

Foka mk4
23-12-2024, 06:25
ale tam jest powszechne coś, czego w samochodach osobowych ("cywilnych", bo w rajdowych są), o dziwo i niestety, nie ma - główny wyłącznik prądu.
???? czy na pewno? A jednak wszystkie włoskie samochody mają coś takiego jak "szybki demontaż klemy -". Może to nie jest tzw "hebel" ale jednym naciśnięciem odłączasz zasilanie.