Zobacz pełną wersję : [Transit 2014-2019] P26A2-wysoki obwód świecy żarowej układu


Ene
01-04-2023, 11:32
Witam, transit 2015 2,2 DRFF
P26A2-wysoki obwód świecy żarowej układu oczyszczania
wymieniony cały vaporyzator, prąd na kostce jest, bezpiecznik wymieniony(stary się spalił). Dalej sypie p26a200.
Do głowy przychodzą mi jeszcze świece żarowe. Proszę o pomoc możę ktoś już rozgryzł ten problem. Dziękuję z góry.

thesperado
01-04-2023, 15:21
vaporyzator, czyli, co przez to rozumiesz, bo pojęcia z motoryzacją nie kojarzę?
Nie mam pod ręką dokumentacji, ale 2,2 czy to w Fordach, czy to w produktach PSA w pewnym okresie miały świece żarowe w DPF i raczej by na nią stawiał. W innych Fordach także to było stosowane.

Ene
01-04-2023, 16:52
czyli, co przez to rozumiesz, bo pojęcia z motoryzacją nie kojarzę?
Nie mam pod ręką dokumentacji, ale 2,2 czy to w Fordach, czy to w produktach PSA w pewnym okresie miały świece żarowe w DPF i raczej by na nią stawiał. W innych Fordach także to było stosowane.

To ze nie kojarzysz nie znaczy ze nie istnieje, a jak wyzej napisałem jest cały nowy vaporyzator.

https://www.google.com/search?q=ford+waporyzator&sxsrf=APwXEddWFPQDRTl6X-1GMlHNqn4FrbJcSA:1680364243853&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjol-TOhIn-AhWEyKQKHenMAfQQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1680&bih=939&dpr=1URL]

tomao
01-04-2023, 18:35
obwód świecy żarowej układu oczyszczania
Też bym szukał w DPF.
nie znaczy ze nie istnieje
Może chodzi raczej o układ pochłaniania par paliwa?

thesperado
01-04-2023, 18:49
To ze nie kojarzysz nie znaczy ze nie istnieje, a jak wyzej napisałem jest cały nowy vaporyzator.
Nie kojarzę, bo to o czy piszesz,ja znam jako zawór par paliwa DPF, wtryskiwacz DPF, itd. Po co się irytować i to jeszcze w sobotę :wink:. Ja natomiast piszę o świecy żarowej DPF AU71-5L259-AA

Ene
01-04-2023, 18:56
Nie kojarzę, bo to o czy piszesz,ja znam jako zawór par paliwa DPF, wtryskiwacz DPF, itd. Po co się irytować i to jeszcze w sobotę :wink:. Ja natomiast piszę o świecy żarowej DPF AU71-5L259-AA

nikt sie nie ityruje chill. Może inaczej, Vaporyzator to jest "wtryskiwacz" a raczej miejsce w ktorym jest podgrzewane plaiwo do dpfa, jest tam swieca zarowa oraz czujnik temp, kostka 2 pin, z nia jest wszystko ok, paliwo ładnie leci do dpfa swieca jest sprawna w nowym wtryskiwaczu vaporyzatorze sprawdziłem to, prąd tez na nia idzie, jednak bład pozostał, także pomślałem ze wina moze lezy dodatkowo w układzie swiec żarowych ponieważ podczas wypalania one też pracują.

thesperado
01-04-2023, 19:16
Trudno nadążyć nad pomysłami inżynierów, ale mam wrażenie, że świece żarowe grzeją tylko po to, aby zwiększyć obciążenie dla silnika podobnie jak inne grzałki. Gdyby świece żarowe niedomagały wywalało by raczej błąd sterownika świec żarowych. Świeca żerowa układu oczyszczania kojarzy mi się tylko z zespołem DPF + katalizator i właśnie tam bym szukał. Nie mam w tym momencie dostępu do dokumentacji, która mogła by pomóc, jak masz chwilę to sprawdź czy znajdziesz coś co pomoże na www.cardiagn.com,a jest co przeglądać.

Ene
01-04-2023, 19:21
Trudno nadążyć nad pomysłami inżynierów, ale mam wrażenie, że świece żarowe grzeją tylko po to, aby zwiększyć obciążenie dla silnika podobnie jak inne grzałki. Gdyby świece żarowe niedomagały wywalało by raczej błąd sterownika świec żarowych. Świeca żerowa układu oczyszczania kojarzy mi się tylko z zespołem DPF + katalizator i właśnie tam bym szukał. Nie mam w tym momencie dostępu do dokumentacji, która mogła by pomóc, jak masz chwilę to sprawdź czy znajdziesz coś co pomoże na www.cardiagn.com,a jest co przeglądać.

Masz racje do tego służy, tylko ze system pracuje poprawniie sprawdziłem to w testach. wymienie swiece żarowe(błedu nie ma co prawda) przeszukam swiązkę moze gdzieś lekko zaśniedziała, te auta u nas cały czas w błocie są topione :). Dam znac

thesperado
01-04-2023, 21:16
Z góry dziękuje :). Wiedza się przyda, ponieważ człowiek uczy się całe życie. Kilka razy walczyliśmy z zapychającym się DPF, tylko silnik był od Forda, a pojazd był z PSA. Ten zawór par, czy jak go zwał był niedrożny i to był powód problemów z regeneracją DPF.

Ene
01-04-2023, 21:41
Z góry dziękuje :). Wiedza się przyda, ponieważ człowiek uczy się całe życie. Kilka razy walczyliśmy z zapychającym się DPF, tylko silnik był od Forda, a pojazd był z PSA. Ten zawór par, czy jak go zwał był niedrożny i to był powód problemów z regeneracją DPF.

ta ekologia na poziomie e5 jest ok, jazda zaczyna sie na e6-e7 gdzie nawet małą nieszczelnosc np na kierownicy turbiny i juz jest bład... idziemy w ciekawym kierunku. A co do zaworu, owszem jego neiszczelnosc powodu ubyteg gzów co juz widać na sondach nox itp powyzej euro6a

thesperado
01-04-2023, 22:00
Znalazłem coś ciekawego. Ta cholerna świeca ma dwa bezpieczniki. Jeden 20A zabezpiecza styki robocze przekaźnika, ktore zasilają świecę. Drugi 3A zabezpiecza wejście PCM, które sprawdza czy przekaźnik podał napięcie i może wykrywać, że świeca jest OK lub nie. Mam to w pdf. Jutro zrobię z tego obrazek.

thesperado
02-04-2023, 09:00
To co poniżej pochodzi z silnika 2,2 rocznik powinien się zgadzać ale to nie Transit, więc piny EJB mogą się nie zgadzać. Pisałeś, że bezpiecznik się spalił, tylko który? 20A, czy 3A? Jak ten 3A jest dalej uszkodzony to, sterownik PCM nie wie, że świeca jest OK. Jest opcja gorsza. Bezpiecznik 3A spalił się, a ty go wymieniłeś, ale uszkodzeniu uległo wejście sterownika PCM. W tym układzie jak na rysunku wewnątrz sterownika na wejście (26), gdy świeca ma nie grzać prawdopodobnie przez jakiś rezystor (pull-up) podawane jest napięcie i jest na nim stan wysoki. Świeca ściąga je do masy gdy sprawna co powoduje na wejściu stan niski. Błędu brak. Jednak, gdy świeca lub bezpiecznik 3A są uszkodzone na wejściu jest sterownika jest stan wysoki (wejście nie jest ściągane do masy), co powoduje wykrycie usterki i błąd. To coś na zasadzie wykrywania spalonych żarówek.

Ene
02-04-2023, 12:25
Znalazłem coś ciekawego. Ta cholerna świeca ma dwa bezpieczniki. Jeden 20A zabezpiecza styki robocze przekaźnika, ktore zasilają świecę. Drugi 3A zabezpiecza wejście PCM, które sprawdza czy przekaźnik podał napięcie i może wykrywać, że świeca jest OK lub nie. Mam to w pdf. Jutro zrobię z tego obrazek.


owszem wywaliło bezpiecznik 2.5a wymieniłem go słyszałem o bezpieczniku/styczniku, nie doszedłem jeszcze który to. jakbyś miał schemat napewno ułatwiło by mi to prace.

dziekuję za schemat. tak po wymianie bezpiecznika 2.5a problem wraca dopiero po sprawdzeniu rezystancji. Przed jego wymiana wracał odrazu

thesperado
03-04-2023, 21:22
Jakieś postępy?

Ene
07-05-2023, 12:57
Można zamykać, temat rozwiazany.

MateuszG89
27-09-2024, 19:13
Mam błędy P26A2 i świec żarowych P0671,P062, P0673 pisałeś że jest to powiązane. Myślę że problem leży gdzieś po stronie wiązki elektrycznej ale nie wiem od czego zacząć szukać.
temat jest taki jak u Ciebie dlatego chciałbym dopytać jak udało się rozwiązać problem bo zamknąłeś temat.