Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2010-2015] gorący cały silnik i wszystko pod maską po kilku min jazdy.
Witam zakupiłem c max mk2 2011 1.6 tivct, wolnossąca benzyna. Auto chodziło cicho równo spalało ok 7,4 l. Postanowiłem po ok 1500km wymienić olej i filtry i akumulator. Po tej zmianie auto zaczęło palić średnio 10l czujniki parkowania przód działają tylko 5 sek po czym nie pokazuje nic. A najgorsze że bardzo sie grzeje silnik i wszystko pod maską. Z dziś przejechałem 8 km i sprawdziłem temp wewnątrz pod maską. blok silnika 82 st, temp zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego 79 st reszta tzn lampy akumulator filtr powietrza, paski: 62 st. Tego nie było wcześniej jakby ten silnik nie miał chłodzenia, niestety temp pokazuje 90 st na wyświetlaczu koło zegarów ale ona już sie robi po ok 1 minucie od włączenia. Nie idzie do góry powyżej 90 st. Spod maski śmierdzi plastikiem rozgrzanym. Mechanik podłączył komp i nic nie stwierdził. co mogło sie zepsuć? jak go kupowałem to jechałem nim z 10 minut czyli więcej niz te 8km i normalnie mogłem pod maską wszystko dotykać nic nie śmierdziało spalenizną plastiku a teraz wszystko jest gorące!
auto gdy kupiłem po ok 500 km wywaliło błąd katalizatora po 430 i po420. ale jeździłem ok 1000 km i nic nie działo sie z autem chodziło równo paliło normalnie i nie było gorące. wszystko sie stało złe jak odbierałem auto od mechanika a robił tylko olej filtry klocki i tarcze tył i akumulator. Auto trajkocze jak disel po odpaleniu wchodzi w obr 1500 po ok 30 sek zmniejszają sie do 900 . pali b duzo jakby na samym paliwie jechało.
boję sie ze po dłuższej jeździe wydmucha mi uszczelkę.
co to mogło sie stać fakt zmieniłem olej z castrol 5 w40 na 5w30 valvoline, akumulator z 53ah i 500A włożyłem molla 61ah i 600A.
tyle zmian pamiętam już jak po rozłączeniu akumulatora i włożeniu nowego auto chodziło jak czołg głośno i nierówno.
Cos podpowiecie bo mam wokół mechaników którzy jak nie widzą błędu w komputerze to uważają ze jest wszystko w porządku. Może silnik był czymś zalany jakimś doktorkiem czy co bo teraz chodzi głośno i nie równo. Możę zmienić olej na 5 w40?Dlaczego silnik i płyn chłodzący tak mocno sie grzeją?jakby nie było chłodzenia to powinno wyrzucić błąd na kokpicie?
Miałem taki silnik w poprzednim aucie i z tego co pamiętam rozgrzewał się bardzo szybko. Do pracy mam 5km a temperaturę roboczą osiagał po 2km
Z tych temperatur co piszesz wynika że wszystko jest ok.
Co do terkotania jak diezel to sprawdż wypadanie zapłonów może któraś ze świec albo cewka niedomaga i przez to więcej pali.
dodam że największa temp jest z tyłu bloku silnika wiec przy kolektorze wydechowym od strony podszybia.
Ale przy zakupie po ok 10 minutach jazdy ja otworzyłem zbiornik płynu wyrównawczego bo byl letni co najwyżej a teraz po 8 km ma 80 st i w życiu bym go nie otworzył. Dla mnie to inny silnik po wymianie oleju. Moze 5w40 lepiej odprowadza ciepło niż 5w30? albo katalizator jest zapchany i spaliny stoją w wydechu,podnosząc temperature może tak być?
dlaczego wentylator sie nie uruchamia przy takich temperaturach?
może wydziwiam bo wczesniej miałem tylko disle ale w pracy mam corse w benzynie 1.2 i przejeżdżam 50 km i tam jest co najwyżej letnio ok 50 st i nic nie śmierdzi jak u mnie stopionym plastikiem. Przystawię ręke do grilla i czuje letnie powietrze a u siebie po 8 km nie dam rady przystawic reke na 2 sek bo tak gorace jest powietrze.
Jutro będę jechał tusconem w benzynie wiec zobaczę jak u niego po 50 km.
Jesli silnik uzyska temperaturè roboczà to w zborniku ròwniež bèdzie podobna temperatura
z uwagi na ciàgĺe odpowitranie silnika i chĺodnicy.
Wentylatory nie zaĺàczajà siè przy temp. roboczej tylko dopiero od 100st w gorè
Trzeba poczekać na lepsze temperatury powietrza, 30 stopni mocno dają w kość pod maską.
przeglądając internet trafiłem na film opowiadający jak zmiana oleju może zniszczyć system zmiennych faz rozrzadu. Silnik wtedy chodzi jak disel. U mnie to po zmianie oleju z 5w40 na 5w30 chyba właśnie nastąpiło. Silnik chodzi nie równo przez pierwsze 30 sek wchodzi w obroty 1200-1500. czy są jakieś inne objawy uszkodzenia zmiennych faz?
thesperado 10-09-2023, 20:07 Olej Synpower FE WSSM2C913-D jest OK.
Zmiana akumulatora dyskusyjna, gdyż zmieniłeś jego parametry, a parametry masz wpisane w konfiguracji. A tak przy okazji reset po wymianie zrobony?
"Terkotanie" jak diesel, ten typ trochę tak mam. U mnie po rozgrzaniu wyraźnie cichnie, za to zimny jest nieco głośny z naciskiem na nieco. Niestety na odległość, po opisie nie można nic pewnego powiedzieć.
Temperatura, czy zbyt wysoka to najlepiej ocenić rozgrzewając go z odczytem temperatury Forscanem lub w trybie serwisowym licznika. Przy okazji sprawdzisz skuteczność działania układu chłodzenia oraz moment włączenia wentylatora. Na zegar od temperatury w liczniku nie licz.
P0420, p0430 niska wydajność katalizatorów. Podglądał ktoś parametry jak pracują sondy.
PDC do zdiagnozowania. Spotkałem się z sytuacją, gdzie uszkodzenie czujnika ujawniało się, gdy ten był zbyt nagrzany jak auto stało w słońcu.
Na koniec pytania. Jaki masz przebieg? Jak sytuacja z rozrządem i wariatorami? Czym mechanicy diagnozują twój samochód?
smietana 10-09-2023, 20:31 Moim zdaniem za bardzo myslisz i kombinujesz. Przy obecnych temp to po kilku minutach jazdy te 90C to norma. A to normalna temp pracy silnika. Tym bardziej ze jest faza ssania itp. Zmiana z 5W40 na 30 to kosmetyka i na bank nie zepsula silnika. Teraz pewnie slyszysz cos co jest normalna praca silnika a a Ty jestes przewrazliwiony. Wymieniales swiece zaplonowe i cewke? Moze wypada ktorys zaplon na ktoryms garze. Rozrzad robiony. Sprawdzales forscanem czy sa jakies bledy?.
mechanik sprawdzał komputerem i powiedział, ze nie ma błędów i dla niego jest wszystko ok.
olej zmieniałem 600km temu wiec mam zmienić z valvoline 5w30 na synpower? czy wlać ten co był castrol 5w40 wtedy chodził cicho.
czy przeczyszczenie przepustnicy i regulacja luzów zaworowych uciszy silnik i zmniejszy spalanie?
zmieniałem aku bo ciągle mnie informował że aku rozładowane mimo ze ładowałem go cała noc i elektryk sprawdzał ze ładowanie ma dobre z alternatora. Mechanik komputerem powiedział ze nie widzi u mnie tej opcji resetowania bms wiec w tej wersji nie trzeba resetować. ja sam to zrobiłem naciskając 10razy przeciwmgielne i awaryjne i wtedy ikonka mi mignęła akumulatora. Uznałem ze sie zresetował. tylko trzeba by zmienić pojemność z 53 na 61ah ale mechanik nie widzi tego w systemie. Dlatego pewnie jest ciągle nie doładowywany???grunt ze skończyła się ikonka pojawiać ze aku rozładowany.
Natomiast wcześniej zrobiłem test pobierania prądu bo myślałem ze mi coś zabiera prąd z aku dlatego był ciage rozładowany i elektryk podpiął sondy miernika miedzy klemę a akumulatorem i po ok 30 min auto nie pobierało nic prądu 0,00A. powtórzyliśmy i było tak samo a powinno byc ok 0,05A. wzruszył ramionami i kazał szukać lepszego elektromechanika.
poza tym raz na kilka razy jak zamykam auto z pilota nie włącza sie dioda przy kłódce zamkniętej na panelu radiowym od sony mimo ze auto jest zamknięte. Co to może oznaczać?
możesz dokładnie opisać jak sprawdzić temperatury programem komputerowym?bo może powiem mechanikowi i to sprawdzi.
sondy wg mechanika dobre tylko kat zapchany.
pdc niestety nie działa z przodu bo te z tyłu działają. wydaje mi sie ze przestały działac po zmianie akumulatora. Myślałem ze kable sie przetarły ale jak włączę zapłon i auto-stoi blisko ściany parkingu to sie włączają i pokazują alert ale jak ruszę autem to zostaje tylko literka F czyli skrot od ang przód ale nie podaje danych mimo ze jestem bliżej ściany.
rozdzad był robiony w listopadzie 22 z pompo wody i tyle wpisane w ksiazeczce. ja go kopiłem miesiąc temu. rozumiem ze w programie wyjdzie czy wypada zapłon?
i co to tyka tak na środku podszybia z 2 sekundy po wyłączeniu zapłonu coś się uzbraja?
Czy możecie polecić dobrego elektromechanika z lublina lub okolic ktory potrafi więcej niz zobaczyć i wykasować błędy a potrafi odczytać prace silnika?coś doradzi i dobrze zdiagnozuje auto?bo trafiłem na słabych mimo dobrych opinii na google.
napewno sie przejmuje za bardzo bo wcześniej miałem tylko disle i były bezproblemowe i bezobsługowe a tutaj widzę pewne problemy już na starcie.
dobrego elektromechanika z lublina
Pisz do SRS
thesperado 11-09-2023, 16:09 olej zmieniałem 600km temu wiec mam zmienić z valvoline 5w30 na synpower? czy wlać ten co był castrol 5w40 wtedy chodził cicho.
Pytanie co tam wlałeś? Valvoline robi kilka olejów 5W30, a Synpower FE jest jednym z nich. Zamiast trzymać się tylko oznaczeń lepkościowych ja patrzę czy dany olej spełnia normę producenta dla tego silnika. Ja leje Synpower FE i jest Ok.
Mechanik komputerem powiedział ze nie widzi u mnie tej opcji resetowania bms wiec w tej wersji nie trzeba resetować. ja sam to zrobiłem naciskając 10razy przeciwmgielne i awaryjne i wtedy ikonka mi mignęła akumulatora. Uznałem ze sie zresetował. tylko trzeba by zmienić pojemność z 53 na 61ah ale mechanik nie widzi tego w systemie. Dlatego pewnie jest ciągle nie doładowywany???grunt ze skończyła się ikonka pojawiać ze aku rozładowany.
Więc coś jest/było na rzeczy. Nigdy nie robiłem tego "guzikologią", ale to czym dysponuje (sprzęt) robi to bez problemu, więc czemu gość tak powiedział.
możesz dokładnie opisać jak sprawdzić temperatury programem komputerowym?bo może powiem mechanikowi i to sprawdzi.
W PIDach (parametrach) podgląd temperatury cieczy chłodzącej od zimnego silnika do włączenia i wyłączenia wentylatora chłodnicy. Możesz to zrobić samemu wchodząc menu ukryte/serwisowe licznika. Jak? znajdziesz na forum lub YT.
sondy wg mechanika dobre tylko kat zapchany.
Jakiś jasnowidz? Poszukaj w dziale FF3 coś o tym, bo jak mi się wydaje byli tacy co wymieniali i sondy i katy bezskutecznie. O problemach z chwilowym zanikiem mocy, z softem i o aktualizacjach również.
rozdzad był robiony w listopadzie 22 z pompo wody i tyle wpisane w ksiazeczce. ja go kopiłem miesiąc temu. rozumiem ze w programie wyjdzie czy wypada zapłon?
Wariatory także? Ja przy rozrządzie nie wymieniałem (było wtedy 86.000 ), ale na forum są tacy, którzy uważają to za błąd. Ile masz przebiegu?
Jeśli chodzi o wypadanie zapłonu to słychać i czuć podczas jazdy wcześniej niż system OBD to wyłapie. A co do regulacji zaworów to nie jest to takie proste.
Zbyt wiele problemów omawiamy w jednym temacie i robi się mało klarownie , a poza tym trochę to jest w kolizji z zasadami panującymi na forum. Jeśli faktycznie masz zamiar kontaktować się z kolegą SRS, co jest dobrym pomysłem myślę że pozostałe kwestię sobie odpuszczę. Szkoda, że Cię tak los pokarał, bo ja na ten silnik złego słowa powiedzieć nie mogę i polifta FF3 lub C-maxa 2 kupię także z takim silnikiem. A może w problem tkwi w innym miejscu?
Pisz do SRS
a znasz kogoś innego ? bo srs sie nie podjął wyzwania.
a znasz kogoś innego
W tamtych okolicach nikogo więcej nie kojarzę.
Elektronik Przemek Południowa. Nie wiem czy jeszcze tam jest. To koło aresztu.
smietana 13-09-2023, 12:04 Na ulicy Przeskok. Przemek Neścior.
Na Południowej jest też magik, ale tam masz mega długie kolejki.
Elektronik Przemek Południowa. Nie wiem czy jeszcze tam jest. To koło aresztu.
wiem byłem u niego ale gość zero kontaktowy, nie daje telefonu tylko trzeba do niego przyjechać i zostawić auto nie wiadomo na ile może nawet 2 tyg zero kontaktu i chęci dogadania sie. Nie znasz cennika jak zrobi to ci powie sumę ze wyskoczysz z butów. Nie poważny człowiek choć pewnie bardzo dobry w swoim fachu.
Bump: Na ulicy Przeskok. Przemek Neścior.
Na Południowej jest też magik, ale tam masz mega długie kolejki.
googole pokazuje ze zawieszona działalność a może przeniósł sie gdzieniegdzie bo tam szykują sie do robienia drogi.
to nie ma soecjalistów od fordów w lublinie?
dzwoniłem do Pana Neściora to zmienił profesje i już sie tym nie zajmuje.
wychodzi na to , żę w lublinie nie ma specjalistów od forda. A jakiś spec w promieniu 200km od lublina?
To że sie szybko nagrzewa to norma w Fordach,u mnie co prawda 2.0 ale temperatura robocza w lecie po przjechaniu 0,5 do 1.0 km,wskazówka rosnie w oczach ale gorący płyn i zapach topionego plastiku to coś nie tak-może zmiana oleju na rzadszy zablokował fazy i jak zapłon opóźniony to własnie aż katalizator się do czerwoności nagrzewa,problem znany w sinika PSA 1,6 gdzie łancuszek się wyciąga i rozjezdzaja sie fazy otwacia zaworów,wtedy na wydechu powstaje mega tepmeratura.
|
|