klocolus
14-11-2024, 00:37
Cześć. Jaki polecacie uszczelniacz anaerobowy do klejenia misy w 2.5t?
Myślałem o Elringu EL-liq 73/74 (który lepszy? Kto stosował?). Ewentualnie coś innego w rozsądnej cenie?
Pzdr.
Flisator
14-11-2024, 03:16
W volvo 2.5T miske uszczelniałem na reinz. takim jak niżej, ale w większym opakowaniu, tym podciśnieniem. Tutaj wyciskany, ale to jest to samo.
https://allegro.pl/oferta/reinz-reinzosil-masa-uszczelniajaca-szara-70ml-13181353994
klocolus
14-11-2024, 11:01
W volvo 2.5T miske uszczelniałem na reinz. takim jak niżej, ale w większym opakowaniu, tym podciśnieniem. Tutaj wyciskany, ale to jest to samo.
Właśnie zwykle na taki miski uszczelniam i inne rzeczy, ale w 2.5t z fabryki idzie miska i pokrywa zaworów na uszczelniacz anaerobowy. Pokrywa na pewno musi być na anaerobowy ze względu na kanały olejowe i tolerancje panewek wałka rozrządu ale w sumie miska nie jest aż tak skomplikowana.
Nie ma problemów z wyciekami po czasie? Swoją drogą misa praktycznie sama odpadła jakby nie była w ogóle przyklejona no ale była klejona fabrycznie kilkanaście lat temu, zwykle przyklejoną na silikon trzeba zrywać mniej lub bardziej.
Flisator
14-11-2024, 12:08
U siebie kleiłem miche tylko, oringi wymieniałem w niej. Wiem że do pokrywy musi być anaerobowy. Waleczkiem się go rozprowadza. Ale ten reinz jest opisywany jako własnie anaerobowy. https://www.autohausaz.com/pn/559526007?srsltid=AfmBOoo5_5kS2XA5jKgg8-0Sf35mnggY6S2Yby8Ci4ynVqPoOdZIou-Q.
Wałkiem gąbkowym go rozprowadzisz tak jak zaleca producent silnika. I będzie dobrze.
U mnie jeździłem to rok, później samochód sprzedałem. Pokrywy nie ruszałem.