Zbigniew_K
08-03-2025, 17:33
Padł mi BCM - nie był zalany.
Najpierw umarły PATS ( jeździłem z kluczykiem w pseudostacyjce, ale trwało do doć krótko) i klakson(nie wiem kiedy, bo nie używam - wyszło na przeglądzie).
Potem 'całkowicie'.
Co ciekawe od dłuższego czasu walczyłem z rozładowywaniem się akumulatora.
Na ten moment: nie podaje sygnału włączenia zapłonu, co generuje mnóstwo błędów.
Obszedłem przekaźnik zapłonu i na Forscanie pojawił się PCM i moduły zależne od zasilania po zapłonie, ale BCM nie pozwala uruchomić auta z oczywistych powodów:
Istotne błędy w tym stanie:
===PAM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Błąd===
===PSCM DTC U0159:00-0A===
Kod: U0159 - Utrata łączności z modułem sterującym układem pomocy przy parkowaniu A
Status (-0A):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673418 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.8 V - Napięcie modułu sterującego
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-PWR_MODE_KEY: Rozruch - Stan kluczyka w trybie zasilania
-PWR_MODE_QF: Tryb zasilania OK - Współczynnik jakości w trybie zasilania
-SS_TRQ2: -13.0 Nm - Moment obrotowy wałka kolumny kierownicy 2
-ECU_POWER_SUPPLY: 4.7 V - Napięcie zasilania zespołu ECU
-ECU_INTERNAL_TEMPERATURE: 36 °C - Wewnętrzna temperatura ECU
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-DLA_SED_FD0B_PID: 129 - DL_SED_FD0B_PID
-DLA_NUM_FD0C_PID: -0.02 A - DL_NUM_FD0C_PID
-DLA_NUM_FD0D_PID: 0.00 A - DL_NUM_FD0D_PID
-DLA_NUM_FD0E_PID_1: 0.0 Nm - DL_NUM_FD0E_PID_1
-DLA_NUM_FD0F_PID_1: 0 1/min - DL_NUM_FD0F_PID_1
===END PSCM DTC U0159:00-0A===
===BCMii DTC U0252:00-2F===
Kod: U0252 - Przerwana komunikacja z modułem sterującym oświetleniem - tył B
Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673364 s (Fri Mar 07 12:49:19 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U0252:00-2F===
===BCMii DTC B1026:11-2F===
Kod: B1026 - Blokada kolumny kierownicy
Dodatkowe symptomy usterki (:11):
- Obwód zwarty do masy
Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673372 s (Fri Mar 07 12:49:27 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
===END BCMii DTC B1026:11-2F===
===BCMii DTC B112A:12-6C===
Kod: B112A - Przekaźnik włączenia zapłonu B
Dodatkowe symptomy usterki (:12):
- Obwód zwarty do akumulatora
Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B112A:12-6C===
===BCMii DTC B10E5:15-6C===
Kod: B10E5 - Sygnał aktywacji PCM
Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673371 s (Fri Mar 07 12:49:26 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10E5:15-6C===
===BCMii DTC B1C82:14-2F===
Kod: B1C82 - Obwód cewki przekaźnika spryskiwaczy reflektorów
Dodatkowe symptomy usterki (:14):
- Obwód zwarty do masy lub otwarty
Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673419 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1C82:14-2F===
===BCMii DTC B10E7:15-6C===
Kod: B10E7 - Przekaźnik włączenia zapłonu
Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10E7:15-6C===
===TRM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł przyczepy
===END TRM DTC Błąd===
Jak widać kluczowy są problemy z PCM i brak komunikacji z PAM.
Jestem elektronikiem i rozebrałem BCM. Swierdziłem, że mosfet wykonawczy załączający przekaźnik zapłonu jest sprawny - zatem nie wysterowuje go IC.
Miałem nadzieję na przelutowanie kostek pamięci z konfiguracją, kluczykami itd do zakupionej takiej samej sprawnej używki, ale tam jest mikrokontroler ze zintegrowaną pamiecią, więc nic z tego pomysłu nie będzie.
Moduł BCM AV6N14A073FK
VIN: wf0hxxwpbhbd23345
Ford Grand C-Max
Lokalizacja pacjenta - Połczyn Zdrój zachodniopomorskie.
Może macie jakieś pomysły na dalsze działania - może tego BCM da się uruchomić?
Jak nie to szukam kolegi do pomocy ze wszystkim co jest związane z wymianą BCM.
Część rzeczy mogę zrobić sam Forscanem, ale wiadomo że nie wszystko.
Najpierw umarły PATS ( jeździłem z kluczykiem w pseudostacyjce, ale trwało do doć krótko) i klakson(nie wiem kiedy, bo nie używam - wyszło na przeglądzie).
Potem 'całkowicie'.
Co ciekawe od dłuższego czasu walczyłem z rozładowywaniem się akumulatora.
Na ten moment: nie podaje sygnału włączenia zapłonu, co generuje mnóstwo błędów.
Obszedłem przekaźnik zapłonu i na Forscanie pojawił się PCM i moduły zależne od zasilania po zapłonie, ale BCM nie pozwala uruchomić auta z oczywistych powodów:
Istotne błędy w tym stanie:
===PAM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie
===END PAM DTC Błąd===
===PSCM DTC U0159:00-0A===
Kod: U0159 - Utrata łączności z modułem sterującym układem pomocy przy parkowaniu A
Status (-0A):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673418 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.8 V - Napięcie modułu sterującego
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-PWR_MODE_KEY: Rozruch - Stan kluczyka w trybie zasilania
-PWR_MODE_QF: Tryb zasilania OK - Współczynnik jakości w trybie zasilania
-SS_TRQ2: -13.0 Nm - Moment obrotowy wałka kolumny kierownicy 2
-ECU_POWER_SUPPLY: 4.7 V - Napięcie zasilania zespołu ECU
-ECU_INTERNAL_TEMPERATURE: 36 °C - Wewnętrzna temperatura ECU
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-DLA_SED_FD0B_PID: 129 - DL_SED_FD0B_PID
-DLA_NUM_FD0C_PID: -0.02 A - DL_NUM_FD0C_PID
-DLA_NUM_FD0D_PID: 0.00 A - DL_NUM_FD0D_PID
-DLA_NUM_FD0E_PID_1: 0.0 Nm - DL_NUM_FD0E_PID_1
-DLA_NUM_FD0F_PID_1: 0 1/min - DL_NUM_FD0F_PID_1
===END PSCM DTC U0159:00-0A===
===BCMii DTC U0252:00-2F===
Kod: U0252 - Przerwana komunikacja z modułem sterującym oświetleniem - tył B
Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673364 s (Fri Mar 07 12:49:19 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U0252:00-2F===
===BCMii DTC B1026:11-2F===
Kod: B1026 - Blokada kolumny kierownicy
Dodatkowe symptomy usterki (:11):
- Obwód zwarty do masy
Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673372 s (Fri Mar 07 12:49:27 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
===END BCMii DTC B1026:11-2F===
===BCMii DTC B112A:12-6C===
Kod: B112A - Przekaźnik włączenia zapłonu B
Dodatkowe symptomy usterki (:12):
- Obwód zwarty do akumulatora
Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B112A:12-6C===
===BCMii DTC B10E5:15-6C===
Kod: B10E5 - Sygnał aktywacji PCM
Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673371 s (Fri Mar 07 12:49:26 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10E5:15-6C===
===BCMii DTC B1C82:14-2F===
Kod: B1C82 - Obwód cewki przekaźnika spryskiwaczy reflektorów
Dodatkowe symptomy usterki (:14):
- Obwód zwarty do masy lub otwarty
Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673419 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1C82:14-2F===
===BCMii DTC B10E7:15-6C===
Kod: B10E7 - Przekaźnik włączenia zapłonu
Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty
Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia
Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10E7:15-6C===
===TRM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC
Moduł: Moduł przyczepy
===END TRM DTC Błąd===
Jak widać kluczowy są problemy z PCM i brak komunikacji z PAM.
Jestem elektronikiem i rozebrałem BCM. Swierdziłem, że mosfet wykonawczy załączający przekaźnik zapłonu jest sprawny - zatem nie wysterowuje go IC.
Miałem nadzieję na przelutowanie kostek pamięci z konfiguracją, kluczykami itd do zakupionej takiej samej sprawnej używki, ale tam jest mikrokontroler ze zintegrowaną pamiecią, więc nic z tego pomysłu nie będzie.
Moduł BCM AV6N14A073FK
VIN: wf0hxxwpbhbd23345
Ford Grand C-Max
Lokalizacja pacjenta - Połczyn Zdrój zachodniopomorskie.
Może macie jakieś pomysły na dalsze działania - może tego BCM da się uruchomić?
Jak nie to szukam kolegi do pomocy ze wszystkim co jest związane z wymianą BCM.
Część rzeczy mogę zrobić sam Forscanem, ale wiadomo że nie wszystko.