![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 15-11-2019
Model: Grand C-Max II
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 36
|
![]()
Padł mi BCM - nie był zalany.
Najpierw umarły PATS ( jeździłem z kluczykiem w pseudostacyjce, ale trwało do doć krótko) i klakson(nie wiem kiedy, bo nie używam - wyszło na przeglądzie). Potem 'całkowicie'. Co ciekawe od dłuższego czasu walczyłem z rozładowywaniem się akumulatora. Na ten moment: nie podaje sygnału włączenia zapłonu, co generuje mnóstwo błędów. Obszedłem przekaźnik zapłonu i na Forscanie pojawił się PCM i moduły zależne od zasilania po zapłonie, ale BCM nie pozwala uruchomić auta z oczywistych powodów: Istotne błędy w tym stanie: ===PAM DTC Błąd=== Nie można odczytać DTC Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie ===END PAM DTC Błąd=== ===PSCM DTC U0159:00-0A=== Kod: U0159 - Utrata łączności z modułem sterującym układem pomocy przy parkowaniu A Status (-0A): - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 422673418 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 11.8 V - Napięcie modułu sterującego -OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura -PWR_MODE_KEY: Rozruch - Stan kluczyka w trybie zasilania -PWR_MODE_QF: Tryb zasilania OK - Współczynnik jakości w trybie zasilania -SS_TRQ2: -13.0 Nm - Moment obrotowy wałka kolumny kierownicy 2 -ECU_POWER_SUPPLY: 4.7 V - Napięcie zasilania zespołu ECU -ECU_INTERNAL_TEMPERATURE: 36 °C - Wewnętrzna temperatura ECU -VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu -DLA_SED_FD0B_PID: 129 - DL_SED_FD0B_PID -DLA_NUM_FD0C_PID: -0.02 A - DL_NUM_FD0C_PID -DLA_NUM_FD0D_PID: 0.00 A - DL_NUM_FD0D_PID -DLA_NUM_FD0E_PID_1: 0.0 Nm - DL_NUM_FD0E_PID_1 -DLA_NUM_FD0F_PID_1: 0 1/min - DL_NUM_FD0F_PID_1 ===END PSCM DTC U0159:00-0A=== ===BCMii DTC U0252:00-2F=== Kod: U0252 - Przerwana komunikacja z modułem sterującym oświetleniem - tył B Status (-2F): - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 422673364 s (Fri Mar 07 12:49:19 2025) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego -INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC U0252:00-2F=== ===BCMii DTC B1026:11-2F=== Kod: B1026 - Blokada kolumny kierownicy Dodatkowe symptomy usterki (:11): - Obwód zwarty do masy Status (-2F): - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 422673372 s (Fri Mar 07 12:49:27 2025) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego ===END BCMii DTC B1026:11-2F=== ===BCMii DTC B112A:12-6C=== Kod: B112A - Przekaźnik włączenia zapłonu B Dodatkowe symptomy usterki (:12): - Obwód zwarty do akumulatora Status (-6C): - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego -INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC B112A:12-6C=== ===BCMii DTC B10E5:15-6C=== Kod: B10E5 - Sygnał aktywacji PCM Dodatkowe symptomy usterki (:15): - Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty Status (-6C): - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 422673371 s (Fri Mar 07 12:49:26 2025) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego -INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC B10E5:15-6C=== ===BCMii DTC B1C82:14-2F=== Kod: B1C82 - Obwód cewki przekaźnika spryskiwaczy reflektorów Dodatkowe symptomy usterki (:14): - Obwód zwarty do masy lub otwarty Status (-2F): - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 422673419 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego -INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC B1C82:14-2F=== ===BCMii DTC B10E7:15-6C=== Kod: B10E7 - Przekaźnik włączenia zapłonu Dodatkowe symptomy usterki (:15): - Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty Status (-6C): - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC - Test nie został ukończony Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia Zamrożone ramki #1: -EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia -TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans -MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego -INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu ===END BCMii DTC B10E7:15-6C=== ===TRM DTC Błąd=== Nie można odczytać DTC Moduł: Moduł przyczepy ===END TRM DTC Błąd=== Jak widać kluczowy są problemy z PCM i brak komunikacji z PAM. Jestem elektronikiem i rozebrałem BCM. Swierdziłem, że mosfet wykonawczy załączający przekaźnik zapłonu jest sprawny - zatem nie wysterowuje go IC. Miałem nadzieję na przelutowanie kostek pamięci z konfiguracją, kluczykami itd do zakupionej takiej samej sprawnej używki, ale tam jest mikrokontroler ze zintegrowaną pamiecią, więc nic z tego pomysłu nie będzie. Moduł BCM AV6N14A073FK VIN: wf0hxxwpbhbd23345 Ford Grand C-Max Lokalizacja pacjenta - Połczyn Zdrój zachodniopomorskie. Może macie jakieś pomysły na dalsze działania - może tego BCM da się uruchomić? Jak nie to szukam kolegi do pomocy ze wszystkim co jest związane z wymianą BCM. Część rzeczy mogę zrobić sam Forscanem, ale wiadomo że nie wszystko. |
![]() |
![]() |