Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Strefy klubowe > strefa|zachodniopomorska
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-03-2025, 18:33   #1
Zbigniew_K
ford::beginner
 
Imię: Zbigniew
Zarejestrowany: 15-11-2019
Model: Grand C-Max II
Silnik: 1.6 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 36
Domyślnie Zaprogramowanie PATS i iMMO w BCM

Padł mi BCM - nie był zalany.
Najpierw umarły PATS ( jeździłem z kluczykiem w pseudostacyjce, ale trwało do doć krótko) i klakson(nie wiem kiedy, bo nie używam - wyszło na przeglądzie).

Potem 'całkowicie'.

Co ciekawe od dłuższego czasu walczyłem z rozładowywaniem się akumulatora.

Na ten moment: nie podaje sygnału włączenia zapłonu, co generuje mnóstwo błędów.
Obszedłem przekaźnik zapłonu i na Forscanie pojawił się PCM i moduły zależne od zasilania po zapłonie, ale BCM nie pozwala uruchomić auta z oczywistych powodów:
Istotne błędy w tym stanie:

===PAM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC

Moduł: Moduł systemu wspomagającego parkowanie

===END PAM DTC Błąd===

===PSCM DTC U0159:00-0A===
Kod: U0159 - Utrata łączności z modułem sterującym układem pomocy przy parkowaniu A

Status (-0A):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący układem wspomagania kierownicy

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673418 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 11.8 V - Napięcie modułu sterującego
-OUTDOOR_TEMPERATURE: 23 °C - Temperatura
-PWR_MODE_KEY: Rozruch - Stan kluczyka w trybie zasilania
-PWR_MODE_QF: Tryb zasilania OK - Współczynnik jakości w trybie zasilania
-SS_TRQ2: -13.0 Nm - Moment obrotowy wałka kolumny kierownicy 2
-ECU_POWER_SUPPLY: 4.7 V - Napięcie zasilania zespołu ECU
-ECU_INTERNAL_TEMPERATURE: 36 °C - Wewnętrzna temperatura ECU
-VSS: 0.0 km/h - Prędkość pojazdu
-DLA_SED_FD0B_PID: 129 - DL_SED_FD0B_PID
-DLA_NUM_FD0C_PID: -0.02 A - DL_NUM_FD0C_PID
-DLA_NUM_FD0D_PID: 0.00 A - DL_NUM_FD0D_PID
-DLA_NUM_FD0E_PID_1: 0.0 Nm - DL_NUM_FD0E_PID_1
-DLA_NUM_FD0F_PID_1: 0 1/min - DL_NUM_FD0F_PID_1
===END PSCM DTC U0159:00-0A===

===BCMii DTC U0252:00-2F===
Kod: U0252 - Przerwana komunikacja z modułem sterującym oświetleniem - tył B

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673364 s (Fri Mar 07 12:49:19 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC U0252:00-2F===

===BCMii DTC B1026:11-2F===
Kod: B1026 - Blokada kolumny kierownicy

Dodatkowe symptomy usterki (:11):
- Obwód zwarty do masy

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673372 s (Fri Mar 07 12:49:27 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
===END BCMii DTC B1026:11-2F===

===BCMii DTC B112A:12-6C===
Kod: B112A - Przekaźnik włączenia zapłonu B

Dodatkowe symptomy usterki (:12):
- Obwód zwarty do akumulatora

Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B112A:12-6C===

===BCMii DTC B10E5:15-6C===
Kod: B10E5 - Sygnał aktywacji PCM

Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673371 s (Fri Mar 07 12:49:26 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10E5:15-6C===

===BCMii DTC B1C82:14-2F===
Kod: B1C82 - Obwód cewki przekaźnika spryskiwaczy reflektorów

Dodatkowe symptomy usterki (:14):
- Obwód zwarty do masy lub otwarty

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673419 s (Fri Mar 07 12:50:14 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B1C82:14-2F===

===BCMii DTC B10E7:15-6C===
Kod: B10E7 - Przekaźnik włączenia zapłonu

Dodatkowe symptomy usterki (:15):
- Obwód zwarty do akumulatora lub otwarty

Status (-6C):
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Modul sterujacy ukladami nadwozia

Zamrożone ramki #1:
-EVENT_TIME: 422673360 s (Fri Mar 07 12:49:15 2025) - Czas zdarzenia
-TOTAL_DISTANCE: 247959 km - Całkowity (przebyty) dystans
-MODULE_VOLTAGE: 12.0 V - Napięcie modułu sterującego
-INCAR_TEMPERATURE: 109 °C - Temperatura wewnątrz pojazdu
===END BCMii DTC B10E7:15-6C===
===TRM DTC Błąd===
Nie można odczytać DTC

Moduł: Moduł przyczepy

===END TRM DTC Błąd===

Jak widać kluczowy są problemy z PCM i brak komunikacji z PAM.
Jestem elektronikiem i rozebrałem BCM. Swierdziłem, że mosfet wykonawczy załączający przekaźnik zapłonu jest sprawny - zatem nie wysterowuje go IC.
Miałem nadzieję na przelutowanie kostek pamięci z konfiguracją, kluczykami itd do zakupionej takiej samej sprawnej używki, ale tam jest mikrokontroler ze zintegrowaną pamiecią, więc nic z tego pomysłu nie będzie.
Moduł BCM AV6N14A073FK
VIN: wf0hxxwpbhbd23345
Ford Grand C-Max

Lokalizacja pacjenta - Połczyn Zdrój zachodniopomorskie.

Może macie jakieś pomysły na dalsze działania - może tego BCM da się uruchomić?
Jak nie to szukam kolegi do pomocy ze wszystkim co jest związane z wymianą BCM.
Część rzeczy mogę zrobić sam Forscanem, ale wiadomo że nie wszystko.

Zbigniew_K jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Tłumaczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin
części do Fordów - tarcze i klocki EBC
Regeneracja wtryskiwaczy - Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych
Regeneracja turbosprężarek - Regeneracja czyszczenie filtrów DPF FAP
serwis komputerowy Białystok - naprawa laptopów

User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.