Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Kodowanie Licznika Galaxy 2.3 '97
Czy któryś z mądrych kolegów wie jak przeprogramować licznik z Galaxy '97 dedykowany do ręcznej skrzyni, do wersji ze skrzynią automatyczną?
Po podmianie, licznik zaniża prędkość i dystans.
Bawiłem się VAG'iem 2.5. Udało mi się przeprogramować wpisując kod 134.
Wskazania mam teraz prawidłowe, ale szlag trafił pomiar stanu paliwa.
W czasie gdy Vag był on-line z licznikiem, na chwilę wskazniki prędkości i obrotów poszły na max'a
i przestał działać wskaźnik paliwa. Wskazówka ma minimum i pali się rezerwa.
Co mogło się stać? Może poszła jakaś przypadkowa głupia komenda?
Ponowne wpisanie starego kodu 124, nie naprawiło uszkodzenia.
piotr14758 03-02-2008, 20:10 00114 dla wersji z ABS i 00014 dla wersji bez ABS.
Kod 00114 zaakceptowany. Pomiar paliwa dalej nie działa.
a nie jest tak że pomiar paliwa po jakimś czasie sam wróci do normy.
Ten stan trwa od soboty. Może powinienem na chwilę odłączyć akumulator. Może dopiero wtedy nastąpi restart procesora?
Dodam, że mam wersję licznika z komputerem pokładowym.
wiem że ja też raz miałem problem z wskaźnikiem paliwa, chyba po tym jak była luźna klema
Z tego co pmaietem to po ponownym podłaczeniu świciła rezerwa i wskazówka szybko spadała w dół (było to widac w czasie jazdy) i po jakiejś chwili wszystko wróciło do normy.
Spróbuj poszukac jeszcze na forum o wskaźniku paliwa bo wiem że było coś na ten temat
Odłączenie akumulatora nie pomogło.
subratri 04-02-2008, 09:29 ja miałem tak jak marwyk, tylko ja sobie tak zrobiłem wyłączając zapłon na ułamek sekundy podczas wolnej jazdyze dwa dni wracało do normy, ale tylko gdy jeżdziłem. spróbuj dolać paliwa
Nie piszesz nic co sie dzieje jak testujesz licznik vagiem jestam taka opcja do testu wskaźnika paliwa.
Testowanie przebiega poprawnie - czujnik idzie powoli na max'a, potem wchodzi na połowę zakresu.
Przy testowaniu "rezerwy", zapala się dioda - czujnik na min.
Witam.
Miałem (mam) taki sam problem z tym samym vag'iem.
Ja robiłem tylko test wskaźnikówi spadło mi do zera (a miałem 13Ltr), zalałem kole 50 świeżzego paliwka i podniosło się do ok 1/3 baku. znowu podłączyłem i znowu spadło do zera. Znajomy elektronik twierdzi że "wyskoczyły" jakieś dane przez ten vag. Jest wstanie go zaprogramować (nie vagiem, licznik trzeba rozebrać), ale ja musiałem wracać i mi nie zdążył zrobić.
Widzę, że z moim sprzętem sobie nie poradzę. Może ktoś podejmie się naprawy?
Może jednak ktoś mądrzejszy jeszcze tu zerknie i coś podpowie :fcp18
Udało się.
Błąd tkwił w adaptacji. Były jakiś dziwne wartości.
Po wpisaniu "0" do kanału 1, wskaźnik paliwa działa poprawnie.
Dane adaptacyjne przepisałem z innego licznika bez MF'a.
Oczywiście pokazuje mi idiotyczne spalanie, i brakuje opcji temp. zewnętrznej.
Może ktoś zna właściwe wartości?
Pozdrawiam
To moze ja tez wpisze 0 do kanalu 1 ?
Tylko czy nie zacznie j.w. zle pokazywac spalania i temp. zew?
Kanał "1" odpowiada tylko za dopasowanie wskaźnika paliwa.
Nie ma żadnego zawiązku z temp. i spalaniem.
Mam problemy, bo wstawiłem licznik z MF w miejsce wersji uboższej i są braki w okablowaniu.
Zapomniałem podłączyć pin C226-21 z C700-43 (fuel flow).
Co do temperatury - zapewne braki w oprogramowaniu licznika.
moze byc tez tak ze liczniki ktore wspolpracowaly z ECU forda byly inne niz te do
ECU VW a jak sie kupuje uzywke to jak sie samemu nie wyciaga z dawcy to nigdy nie ma pewnosci co sie kupilo.
to ja ide ryzykować. Tylko jak znowu coś naknoce, to sie chyba pochlastam. Trzymajcie kciuki, za chwile dam znać co i jak.
:fcp29
Kanał "1" odpowiada tylko za dopasowanie wskaźnika paliwa.
Nie ma żadnego zawiązku z temp. i spalaniem..
JESTEŚCIE WIELCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :fcp18
Udało się!!!!!!!!!!!!!! :fcp18
A ja już ze 4tyś się męczyłem i modliłem, żeby nigdy nie brakło paliwa.
Jak tylko będzie można kliknąć "pomógł" to zaraz dla Ciebie kliknę. :fcp2 :fcp29 :fcp29
Wie ktoś może, czy jest jakieś "coś" gdzie można takie kody do adaptacji przeczytać?
Pozdr. i WIELKIE DZIĘKI. :fcp29 :fcp29 :fcp29 :fcp29
Przeszukałem internet w poszukiwaniu danych technicznych tej serii liczników i nic. Przy okazji znalazłem do Audi, ale do Galaxy i jemu podobnych - nie. Może ktoś trafi na takie materiały i się podzieli?
ciezka sprawa - w fordach zalatwialo sie to fds2000 i raczej nie bylo czegos takiego jak vagcom dla vw , moze pomoglby manual do fds (tis przy wszystkich bardziej zaawansowanych elektronicznie kwestiach jak wlasnie kodowanie sterownikow wlasnie sie do niego odwoluje) ale gdzie go znalezc? (szukalem i nic)
Znalazłem coś podobnego. Kodowanie się nie zgadza, adaptacja wydaje się bardzo podobna.
Znalazłem coś podobnego. Kodowanie się nie zgadza, adaptacja wydaje się bardzo podobna.
:fcp11
:fcp11 Nie umie go rozpakować :fcp11
Nie umiesz, czy też archiwum jest uszkodzone?
U mnie działa poprawnie.
Jakiego packera używasz?
Raczej uszkodzone. Winrar i jakis jeszcze.
Przesyłam jeszcze raz.[attachment=0:kwxhtywj]Instrument cluster1999.zip[/attachment:kwxhtywj]
to jest chyba pierwsza czesc z wieloczesciowego archiwum - zamiesc wszystkie pliki albo
lepiej rozpakowanego pdf (np na chomiku).pdf z uwagi na budowe w ogole slabo sie pakuja .
Sorry za długą nieobecność.
Sciągnąłem to co przesłałem, rozpakowałem bez kłopotu.
Plik spakowany jest ZipGeniusem, standardowo, bez udziwnień.
Tak spakowane pliki wysyłam do różnych ludzi, którzy nie mają z nimi problemu.
Coś nie tak z twoim unpackerem.
więc sciągne tego geniusa i moze się uda. Dam znać. Dzięki.
Geniusem się udała. Dzięki
|