Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Skrzynia Tiptronic. Co z jej obsługą,olejem?


RafałB
13-11-2008, 09:37
Witam.Mam pytanie odnośnie w/w skrzyni.Działa mi bez zarzutu póki co,ale gdzie sprawdzać olej(poziom oleju i stan) i jak często go zmieniać i poczym poznać że nadaje sie do wymiany?Moje pytania wysuwają sie z tego że to mój 1szy automat i wole dmuchać na zimne.pozdrawiam

kacper1k3
13-11-2008, 19:50
Oleju nie wymieniaj. lepiej uzupelnić braki (jak są)i nie wymieniać. Często się zdarza że po wymianie oleju ASB poprostu pada.Tak radzą nawet fachowcy od automatów i w niektórych serwisach.

wtom
13-11-2008, 20:24
kolego jak się nie znasz to nie pisz bzdur i nie dawaj komuś takich rad. olej się wymienia! ci co nie wymieniają oleju to wymieniaja skrzynie. jak skrzynia jest w agonii właśnie z powodu braku wymian oleju, to wymiana oleju może zakonczyć jej żywot.

co do tej skrzyni, to poszukaj na necie dokładnego info, bo obecnie w tych skrzyniach wymiana dopiero po ok. 100tys, ale sprawdź dokładnie!

ogólnie olej ma byc klarowny, nie brązowy, nie czarny, nie może śmierdzieć spalenizną.
tu masz wszystko: http://www.forum.automat.pl i tych fachowców słuchaj

le-mar
13-11-2008, 20:53
nie jątrząc ... lepiej pilnowac sprawdzać wymieniac olej ..... niż skrzynie .....
p.s jaką kolega osiąga prędkość ?
( najlepiej taka z wskazania gps)

RafałB
13-11-2008, 21:26
Dzięki Wam za odp,poczytam jutro na automat.pl A co do kolegi le-mara,jesli mnie pytasz to osiągnełem ok 187km/h na tiptronicu ;)

le-mar
14-11-2008, 07:50
ale to wskazanie gps tak ???
p.s co to znaczy na tiptronicu ( na sekwencyjnej zmianie biegów) ?- jakby ręcznie ??

RafałB
14-11-2008, 10:50
Nie to było z licznika,ale ten działa dobrze bo na radarach pomiarowych idealnie wskazywał i mam typowy rozmiar kół.Tak tip-tronic czyli zmiana biegów ręczna,ale zawsze to automat i jednak V-max mniejsza od manualnej skrzyni o ok 10-20 km/h....a u Kolegi jak z wynikami?

le-mar
14-11-2008, 15:43
no wlasnie u mnie max 180 - ale na automacie -
sprawdze moze na A4 pojutrze jak bede wracał

RafałB
14-01-2009, 13:03
Panowie mam pytanie.Jak byłem w ASO Skody ostatnio to gość z serwisu powiedzial:"W skrzyniach VW TIPTRONICK nie zmienia sie oleju wogóle".Ale to tylko na marginesie.
Pytanie:Jak sprawdzacie poziom oleju w tej skrzyni?Tak jak w silniku czyli na zimno bez uruchamiania silnika,na równej nawierzchni czy tak jak przeczytalem w ostatnim Auto Świecie: "na uruchomionym silniku w pozycji P" ???Ja zawsze na zimno sprawdzalem...

RafałB
03-02-2009, 09:47
Hehe a dziś byłem w innym serwisie i znajomy właściciel zakładu,który sam jeździ Audi A6 kolo 2000r z tą samą skrzynią co moja Tip-tronic i mówi że jak jest filtr papierowy(a taki jest w naszych skrzyniach) olej TRZEBA zmieniać co 80tys km i sam tak zrobił już 3 razy (ma prawie 300tys w kołach) i mówi że wszysko chodzi lux.

krzycho78
04-02-2009, 21:12
Panowie, powiem wam tak. W skrzyniach automatycznych ZAWSZE wymienia sie olej wraz z filtrem. Teoretycznie każdy producent podaje różne przebiegi, ale bezpiecznie jest co 3 wymianę w silniku (wymiana dużo nie kosztuje a daje pewność poprawnego działania skrzyni). Kolega który pisał żeby nie wymieniać w pewnym sensie miał rację.... dotyczy to TYLKO aut z bardzo dużym przebiegiem i nigdy nie wymienianym olejem... A to dlatego, że w takich przypadkach zazwyczaj te skrzynie pracują z tzw. nagarem. Wymiana oleju na nowy powoduje wypłukanie i już kaplica. Po pewnym czasie, ale bliżej niż dalej tryb serwisowy( np. elektrozawory, input, output sensor) lub szereg innych usterek typu popalone tarczki itd, itd.... Wiem co mówie, serwisuje amerykany, a tam automatów jak mrówków.... :fcp2

le-mar
05-02-2009, 07:40
Panowie, powiem wam tak. W skrzyniach automatycznych ZAWSZE wymienia sie olej wraz z filtrem. Teoretycznie każdy producent podaje różne przebiegi, ale bezpiecznie jest co 3 wymianę w silniku (wymiana dużo nie kosztuje a daje pewność poprawnego działania skrzyni). Kolega który pisał żeby nie wymieniać w pewnym sensie miał rację.... dotyczy to TYLKO aut z bardzo dużym przebiegiem i nigdy nie wymienianym olejem... A to dlatego, że w takich przypadkach zazwyczaj te skrzynie pracują z tzw. nagarem. Wymiana oleju na nowy powoduje wypłukanie i już kaplica. Po pewnym czasie, ale bliżej niż dalej tryb serwisowy( np. elektrozawory, input, output sensor) lub szereg innych usterek typu popalone tarczki itd, itd.... Wiem co mówie, serwisuje amerykany, a tam automatów jak mrówków.... :fcp2
podpisuje się pod tym obiema rękoma - i jeszcze nogami
( nie pracuje w warsztacie ze samochodowym)

dab36
05-02-2009, 21:38
kolega krzycho 78 ma racje..... serwis mercedes-benz

RafałB
17-03-2010, 10:17
Odgrzewam kotleta... :) Nie zmieniałem oleju w ASB od kupna,jeżdże 1,5 toku i zrobiłem 40 kkm.Olej był zmieniany przed moim kupnem od razu.Myślę nad wymianą oleju w niej na wiosne teraz.Troche mi czasem poszarpuje z 2/3 biegu jak mocno rozgrzany.Byłem u szpeca od ASB i mówi zeby zmienic olej,ale sam olej BEZ filtra,bo żeby z filtrem to trzeba tę skrzynię wyjąć...gość raczej wie co mówi bo robi tylko ASB od lat.Zastanawiam sie czy zmiana oleju BEZ filtra ma jakikolwiek sens???

le-mar
17-03-2010, 15:11
mi powiedział to samo .. tzn olej co 2 wymiany silnikowego , a filtr co 2 w skrzyni , czyli co 4 silnikowego .
potwierdzam wymiana filtra = demontaż skrzyni !!!
co do sensu wymiany oleju bez filtra ...
nie wiem ....

RafałB
17-03-2010, 15:24
co do sensu wymiany oleju bez filtra ...
nie wiem ....

No i ja tego nie wiem a to najbardziej mnie interesuje właśnie.... :(

gobee
17-03-2010, 16:25
też bym chciał to wiedzieć.

jck264
17-03-2010, 18:13
Ja też wymieniałem bez wymiany filtra , raz w 2009 i teraz przy wymianie zespołu elektrozaworowego , myślę że jeśli producent tak skonstruował skrzynkę że trzeba ją wyjąć do wymiany filtra to chyba przewidział jego wymianę tylko przy remoncie kapitalnym, a olej to co 30tys poleca się wymieniać - tymbardziej że to wymiana tylko części oleju . Pozdrawiam wszystkich a szczególnie użytkowników automatów.

RafałB
18-03-2010, 09:07
Przymierzam sie do tej zmiany na wiosne,chyba warto nawet bez filtra...

RafałB
16-06-2010, 09:12
Odgrzewam kotleta,gdyż chce zmienić (wkońcu) olej.Przejechałem 45 kkm bez wymiany i ogólnie wszystko ok,nie działa strasznie płynnie ale to raczej normalka.
Pytanie do tych którzy zmieniali olej,bo byłem dziś u szpeca...Gość zajmuje sie od 20 lat tylko automatmi.
Mówi że wymiana jest na 2 sposoby (ale każdy bez filtra,bo bez wyciągania skrzyni oczywiście): 1.-Tzw.półwymiana - zlanie połowy starego oleju i zalanie połową nowego(210zł z olejem). 2.wymiana całkowita - za pomocą specjalnej maszyny,wyssanie starego i wlanie nowego - na full.(koszt 500zł z olejem)
Na moje pytanie która wymiana jest lepsza mówi ze ta 2ga bo cały olej zmienia i płóka coś tam itp.
Na pytanie czy wymiana nie zaszkodzi mówi: (i tu ZONK) Nie moge dać gwarancji że pomoże na coś(to normalne) ale i że nie zaszkodzi po zmianie oleju !!! ? :(
Więc ja mówie że bez gwarancji to za 2 piwka może mi zmienić np jakiś Rysio z Klanu czy coś,a nie osoba który wystawia f.vat...No i mam jeszcze dzwonić do niego po niedzieli,ale nie wiem co z tym robić???Dodam że nie chodzi mi o koszt żeby taniej,a tylko o normalka - żeby było ok.

P.S. Czy ktoś z Was Koledzy sam zmieniał kiedykolwiek olej w ASB w MK2???Jak tak to możecie dać opis co i jak/ile po kroku i czy po zmianie Waszej przez Was jest ok???

MacWolf
16-06-2010, 12:55
OK ja powiem tak.
Sprowadziłem w styczniu galaxiaka z Niemiec.
Szarpał przy zmianie biegów. Pierwsze co wymiana oleju w ASB, filtra nie zmieniałem, można to zrobić, ale w tej skrzyni jest on wewnętrzny i trza się narobić żeby go zmienić, ot taka japońsko-niemiecka myśl techniczna.
Po zmianie oleju skrzynka zaczęła płynniej zmieniać biegi, z czasem było to coraz bardziej przyjemne, teraz po ok 3 m-cach zmienia mięciutko.
Przy spuszczaniu starego oleju waliło strasznie spalenizną, mój mechanik powiedział ze olej był totalnie przepalony.
Następna wymiana po ok 30 tyś km, czyli jak kolega pisał co 2 wymiany oleju silnikowego.
Co do tego, czy skrzynia padnie po zmianie oleju czy nie, zależy od jej stanu: jak jest "wyjechana" to padnie , bo nowy olej wypłucze wszystkie "nagary" i kaplica.
Co do kosztów, to zapłaciłem ok 200 zeta, za pełna wymianę, i nie żadnym ssakiem, normalnie jest śruba na dole skrzyni i się spuszcza, z boku jest druga, która jest przelewowa do sprawdzania poziomu. Wsio.

RafałB
16-06-2010, 13:26
Hehh...tylko skad mam widziec czy teraz moja skrzynia jest "wyjechana"...czy nie jest?Biegi mogłaby zmieniać płynniej więc po wymianie oleju mam nadzieje że będzie tak jak u Ciebie.

bart07
16-06-2010, 18:22
Co do kosztów, to zapłaciłem ok 200 zeta, za pełna wymianę, i nie żadnym ssakiem, normalnie jest śruba na dole skrzyni i się spuszcza, z boku jest druga, która jest przelewowa do sprawdzania poziomu. Wsio.

Masz wymianę częściową. Polecam lekturę obsługi serwisowej ASB - wymiana dynamiczna (pełna) i statyczna - taką zrobiłeś. Ja się słucham mechanika i nic nie wymieniam.

Bart

wtom
16-06-2010, 18:28
Ja się słucham mechanika i nic nie wymieniam.


ciekawe czy twój mechanik później zapłaci za remont. dla mnie to nie machanik tylko paproch, jak uważa że nie wymienia się oleju.

jck264
16-06-2010, 19:43
Są różne szkoły w kwesti wymiany oleju - ja wymieniłem już dwa razy (statycznie) i jest ok. Tak na chłopski rozum to jak można nie wymieniać oleju który pracuje w tak ciężkich warunkach - mechanik nie chce dać gwarancji że będzie dobrze bo jeśli ktoś przejechał 300tys bez wymiany to nikt nie przewidzi jak będzie pracować ze świeżym olejem.

RafałB
17-06-2010, 08:28
Dzięki Panowie za każdą odp.Pytałem jescze w innym znanym zakładzie i to samo - dynamicznie 500zł i bez gwarancji.Z racji że ten pierwszy jest bliżej udam sie do niego po weekendzie na w/w wymiane i mam nadzieje że nie będę żałował.

RafałB
24-06-2010, 12:07
Jestem już po wymianie (od wczoraj).Zrobiliśmy wymianę statyczną.Zeszło 4 litry i tyle weszło nowego syntetycznego oleju.Stary był ciemny,ale bez opiłków i wg zakładu - całkiem całkiem.Poziom też był.Narazie po zmianie jakiejś płynniejszej pracy nie czuje,ale pojeżdże i zobacze co bedzie....ważne że zmienione i tyle.

bart07
24-06-2010, 13:27
tak z ciekawości - jaki miałeś przebieg (czy jesteś jego pewien)?

Bart

RafałB
24-06-2010, 13:40
Obecnie mam na liczniku 185.850. A 30 wrzesnia mija mi 2 lata jak kupilem.Jak kupowałem miał serwisową książke oryginalną i na liczniku 141.850 ....w tych czasach nic nie ma pewnego :) A czemu pytasz?

bart07
24-06-2010, 13:56
Mi minęło 250 i nie planuję wymian. Jeździ super. Mam rok młodsze auto i po prostu porównuję. Oby Twoje służyło bezawaryjnie.

Bart

RafałB
24-06-2010, 15:04
Jak narazie nie narzekam,poza materiałami eksploatacyjnymi no i oczywiście remontem dogrzewacza małym :) nic nie robiłem.

ostrich
25-06-2010, 02:00
Generalnie te skrzynie (japonskie JATCO) nie wytrzymuja wiekszego przebiegu niz 250kkm (podkreslam slowo generalnie, sa oczywiscie wyjatki, duzo zalezy od stylu jazdy) dlatego wiekszosc fachowcow(!) bedzie twierdzila ze sie nie wymienia. Po co wymieniac i ladowac sie w koszty, jesli statystycznie i tak bedzie remontowana po tym przebiegu? Ja swoja jezdzaca remontowalem bo, tak jak ktos wspominal, miala objawy zuzycia (szarpanie, wypadanie biegow przy pelnym obciazeniu, olej mialem tez czarny przepalony, dowod na zuzyte tarcze sprzegiel, nic nigdy przy skrzyni nie robione od nowosci). Remont kosztowny i skomplikowany niestety (trza bylo wyjmowac silnik w moim przypadku ale przy okazji wymienilem kilka innych rzeczy). Od czasu remontu jezdze juz dwa lata i absolutnie nie mam z nia problemow, biegi zmienia bardzo plynnie, poprostu jazda to czysta przyjemnosc. Oleju nie wymieniam. Mam nadzieje ze nastepny remont przy przebiegu powyzej 450kkm.

markopolus
25-06-2010, 16:58
ile zapłaciłeś za remont ?

RafałB
26-06-2010, 09:09
Na pewno nie mało...najcześciej 4-5 k wychodzi,u Kolegi chyba też coś takiego...