Zobacz pełną wersję : [MK3] Ciężko wchodzący bieg wsteczny
Jak w temacie - mam problem z biegiem wstecznym. Autko jak jest zimne, to czasami męczę się 2-3 minuty zanim wrzucę bieg wsteczny. Puszczanie i naciskanie sprzęgła jest średnim rozwiązaniem. Za którymś razem udaje się wrzucić wsteczny, ale muszę zawsze przyłożyć do tego nieco siły.
Natomiast jak autko pojeździ i jest rozgarzane, to problem jest duuuużo mniejszy.
Pytanie więc - co siadło/siada?
Dużo osób by napisało - ten typ tak ma ! .... i ja także mam ten problem i na tym forum jeszcze nie znalazłem konkretnej odpowiedzi a większość pisze że to efekt zimna. Trzeba sobie z tym tak radzić że najpierw wbijasz 4-kę a następnie wsteczny i wtedy wchodzi bez problemu :fcp26
Ale przed "wbiciem" wstecznego, oczywiście podnosicie do góry pierścień na lewarku zmiany biegów?
Hej, hej, hej ZAWIKA! A czy pisali coś, że to 6-biegowa skrzynia! Bo z tego co wiem to do góry w szóstce, tak mi się wydaje. Oczywiście bez urazy- ukłon w Twoją stronę, jeśli chodzi o wiedzę nt. Mondka!!!
Mario ja mam 5-kę i też tak muszę robić :fcp3 .
Ale patrząc na opis to kolega Polarny ma takie samo auto ( podejrzewam :fcp4 ) jak ja - a ja mam 6-ke skrzynie i pierścienia się nie podnosi tylko pcha mocno na lewo pokonując opór ...zresztą niech sam się wypowie
ps. dzisiaj przy plusowej temperaturze wsteczny na zimnym silniku wchodzi bez żadnych oporów i być może pomogłaby wymiana oleju w skrzyni na.....no właśnie na jaki?-lepszy? Ale ja to sobie odpuszczę i aby do wiosny :fcp26
Tak, posiadam 6 biegową skrzynię biegów.
Qrcze, strasznie nie lubię odpowiedzi "ten typ tak ma" - pomimo, że to prawda (-:
Też właśnie zastanawiałem się nad wymianą oleju w skrzyni. Niestety nie wiem czym to się je i czy są jakieś "lepsze" i "gorsze" oleje. Jak ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie to gorąco proszę o info.
No to następnej nowinki się dowiaduję. Czym mnie jeszcze Ford zaskoczy? Skrzynia 5-ka i u mnie beż podciągania lewarka do góry, a u Was z podciąganiem. Co rok to inaczej w stajni forda???
Nie nie. W 6 biegowej skrzyni nie masz żadnego podciągania lewarka. Po prostu wsteczny tak jakbyś wrzucał 1, tyle że nieco bardziej w lewo. By nie pomylić się zastosowano opór - czyli więcej siły trzeba włożyć w samo przesunięcie w lewo. Natomiast potem bieg powinien wchodzić gładko - i tak jest jak jest ciepło/ciepły.
mirekm1234 24-01-2009, 12:41 Witam szanownych kolegów.Trafiłem na ten temat gdyż i ja mam problem ze wstecznym i z jedynką.Co prawda mam mondka od grudnia 2008 czyli jestem nowicjuszem,ale wsteczny w 6-cio biegowej skrzynce to się wkłada podciągając pierścień do góry i w miejsce jedynki,tak jest w instrukcji i ja tak przynajmniej robię.--------a mechanik powiedział że fordziki mają tak spasowaną skrzynkę że raczej tak powinno być.Pzdrawiam
Czyli, jak wcześniej pisałem. Co rok to prorok. Dwa fordy, trzy skrzynki biegów, zabawne :fcp26 :fcp26 :fcp26 :fcp18 :fcp18 !!!
Nie .Pierścień trzeba zawsze podnieść do góry.ZAWSZE.
Jeżeli tego się nie zrobi, to oczywiście bieg można wrzucić, a właściwie wbić.
Jest jednak wtedy , jak koledzy piszą, wyczuwalny opór.
A po podciągnięciu pierścieni do góry, bieg wchodzi jak w przysłowiowe masło... zero zacięć i oporów.
iirreekk 24-01-2009, 14:36 Nie .Pierścień trzeba zawsze podnieść do góry.ZAWSZE.
O ile się ten pierścień ma :fcp2
Nie wszystkie fordy są w niego wyposażone.
To tak jak u mnie, żadnego pierścienia nie ma, a takowy posiadałem w Oplu kadecie! Ale ale, rozmowa zbiega na inny temat. Pomóżcie coś POLARNEMU!
Nie .Pierścień trzeba zawsze podnieść do góry.ZAWSZE.
O ile się ten pierścień ma :fcp2
Nie wszystkie fordy są w niego wyposażone.
To oczywista oczywistość, cytując wielkiego blaszkodzioba :fcp2 .
Ale...
Niektóre (zaznaczam niektóre)Fordy nie są w niego wyposażone dlatego, że poprzedni właściciel pierścienia nie podnosił i rzeczony :fcp3 pierścień, rozpadł się . Nie ma go więc i obecny, nowy właściciel autka :fcp26 .
A 6 biegowe skrzynie , jak zauważył mirekm1234 pierścienie mają(wyjeżdżając z fabryki) i trzeba go podnosić.
Pomóżcie coś POLARNEMU!
12345mario...no przecież pomagamy. Pisze że nie ma pierścienia. Moim zdaniem powinien go mieć. I to może być powód złego "wchodzenia" biegu.
iirreekk 24-01-2009, 16:01 Zawika, nie wprowadzaj zamętu. To, że niektóre modele nie mają pierścienia to nie znaczy, że go ktoś usunął tylko, że go tam nigdy nie było. Wystarczy spojrzeć do instrukcji.
Problem z wbiciem wstecznego nie leży w przesuwaniu drążka zmiany biegów w kierunku lewo-prawo tylko góra-dół. Konkretnie w szkrzyni 6-cio biegowej chodzi o ruch w górę już po przesunięciu drążka w lewo, a pierścień zabezpiecza tylko przed przesunięciem w lewo, a nie do góry.
iirreekk ja nie wprowadzam zamętu.
Przeczytaj jeszcze raz mój post powyżej...może nieco wolniej :fcp3 .
iirreekk 24-01-2009, 17:25 Przeczytaj jeszcze raz mój post powyżej...może nieco wolniej :fcp3 .
Przeczytałem:
[A 6 biegowe skrzynie , jak zauważył mirekm1234 pierścienie mają(wyjeżdżając z fabryki) i trzeba go podnosić.
Wracając do tematu problem jest w skrzyni, skoro na zgaszonym silniku biegi wchodzą bez problemu, a po odpaleniu zimnego silnika na mrozie nie chcą. Prawdopodobnie jest coś nie tak z lepkością oleju, może niech się wypowie ktoś kto zmieniał z tego powodu olej, czy to pomogło.
Pomogło. Mój teść zmieniał pewnej zimy olej w skrzyni w Felicii właśnie z powodu jej topornej pracy.
No baaaaaaaaa.
Miałem kiedyś Toyotę Carina. Samochód legenda. Opyliłem go przy przebiegu 650 tys km :fcp3 .
Kiedyś biegi zaczęły ciężko wchodzić więc wyczytałem, że najlepszym rozwiązaniem jest ... zalanie skrzyni olejem do AUTOMATÓW. Olej strasznie rzadziutki.
Ale pomogło.
Choć producent nie zaleca...wymiana oleju w skrzyni w niczym nie zaszkodzi. Na pewno pomoże.
Nie jest to operacja kosztowna lub skomplikowana, więc można od tego zacząć.
czyli albo zmiana oleju do skrzyni który w warunkach zimowych-czyli bardzo minusowych sobie daje rade z naszym wstecznym .... albo czekać do wiosny? - ale nie w tym jest problem - czyli jaki olej zalać całoroczny żeby takich numerów nasze auta nie wyprawiały zimą?
Przeczytaj jeszcze raz mój post powyżej...może nieco wolniej :fcp3 .
Przeczytałem:
[A 6 biegowe skrzynie , jak zauważył mirekm1234 pierścienie mają(wyjeżdżając z fabryki) i trzeba go podnosić.
Wracając do tematu problem jest w skrzyni, skoro na zgaszonym silniku biegi wchodzą bez problemu, a po odpaleniu zimnego silnika na mrozie nie chcą. Prawdopodobnie jest coś nie tak z lepkością oleju, może niech się wypowie ktoś kto zmieniał z tego powodu olej, czy to pomogło.
Boszszszse...nie zauważywszy tego prędzej. iirreekk masz oczywiście rację.
Wydawało się mi że jak napisałem , a Ty przypomniałeś ..."te co mają"...w wystarczający sposób sprawę wyjaśniliśmy.
Nie obrażajmy inteligencji userów tego forum.. :fcp26
BTW.Olej trzeba wymienić :fcp26 .
Przyznam, że jak wspomnieliście, że niektórzy mają pierścień, to aż zgłupiałem. Byłem pewien że nie mam pierścienia, jednak pobiegłem sprawdzić i miałem racje - nie mam go (-:
Mam wersję z "oporem".
Wracając do tematu - czyli problem z wrzuceniem wstecznego (czyli jak ktoś słusznie zauważył ruch do góry).
Proponujecie wymianę oleju - na jaki? Jak każdy olej ma on oznaczenie lepkości. Jaki najlepszy i dlaczego?
Znalazłem coś takiego jak olej:
specyfikacja WSD M2C200C
lepkość 75W-90
skrzynia biegów 5-biegowa, typ B5/IB5 MT75/MTX75
Mondeo skrzynia 6-biegowa, typ MMT6
indeks: 1045737
Co ciekawe znalazłem też informacje, że Ford produkował wcześniej olej o indeksie 5021033, ale został on chyba wycofany - powstaje ważne pytanie dlaczego został wycofany? A może taki posiadam (i część z Was) w swoim autku i pasuje go wymienić na ten nowszy (o indeksie 1045737).
Jeżeli wymiana oleju nie pomoże to co innego? Niestety zupełnie nie znam się na tyle na samochodach, by wiedzieć gdzie szukać. A na skrzynie składa się kilka elementów - może któryś z nich?
Ktoś może napisać jakie są kluczowe elementy skrzyni, a potem za pomocą dyskusji po kolei wytypujemy alternatywnego winnego opornego wchodzenia wstecznego?
czy skrzynie w MK3 przy TDCi mają możliwość wymiany oleju w skrzyni? mi się wydawało, że skrzynia jest bezosbługowa i nie ma możliwości wymiany smarowidła - prawda/fałsz?
chciałem wymienić ten olej przy jednych z czynności serwisowych jako samochodzik miał już 160 tys. km przejechane, jednak spotkałem się z odmową z wyżej podanej przyczyny - skrzynia bezobsługowa
Nikt nic nie wie na ten temat?
bielakos 27-01-2009, 00:27 Hejka,
Olej odstawił bym na sam koniec. Moim zdaniem warto dokonać regulacji na linkach do zmiany biegów. Mają one specjalną regulację. Ja miałem taki problem że mi się coś jednej lince urwało trzeba było zmieniać linkę. Przy zmianie serwis wyregulował i bardzo dobrze teraz skrzynia chodzi - wręcz perfekcyjnie.
Pozdrawiam
Marcin
carmamir 27-01-2009, 17:54 Hmm czasem też mam problem z wbiciem wstecznego (2x przez przypadek ruszył mi do przodu zamiast do tyłu)...
Mam 05/06 i pierścień, mówicie że wymiana oleju pomaga ? Ile osób miało ten problem i po wymianie ustąpił ?
A jakie miałeś objawy przed regulacją wspomnianych linek? (w sumie dziwne - nie spodziewałbym się obecności jakiś linek tam). Czy ktoś kto ma dostęp do schematów mógłby wkleić tutaj coś związanego właśnie ze skrzynią biegów?
Czekam także na podzielenie się wrażeń osób, które wymieniały olej w skrzyni (manualnej oczywiście).
czy są jakieś "lepsze" i "gorsze" oleje. Jak ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie to gorąco proszę o info.
Nie mam pojęcia jaki olej poleca Ford ale wiem że ja jak będzie taka potrzeba wleje "Elf"a jeśli idzie o oleje do skrzyni biegów miałem możliwość jazdy tym samym samochodem na kilku olejach i wiem że skrzynie najlepiej pracowały właśnie na Elfie. Przy mrozie nie zcina go tak ostro a nawet jak się trochę zetnie to momentalnie rzednie po odpaleniu auta
Witam kolegow
w moim MondeoIII (skrzynia 5-ka) takze jest problem ze wstecznym i pierwszym biegiem. Problem wystepuje nie tylko wtedy gdy auto jest zimno. Fakt, ze gdy troche się pojezdzi to jest lepiej, ale z obserwacji wystarczy przy parkowaniu źle "ustawic" auto i odrazu biegi wchodza bardzo ciężko. Wydaje mi sie że chodzi o jakąś błachostkę, coś blokuje te biegi. Nie jestem ekspertem wiec nie mam pojęcia poki co co to moze byc.
pozdrawiam
Witam.Czasami mam podobny objaw tzn tez ciezko z rana wchodzi wsteczny i czasami jedynka.najlepiej najpierw wbic 4 .z tego co slyszalem zuzywa sie lozysko hydrauliczne sprzegla ktore nie ma regulacji.podobno mozna tak jezdzic chyba ze zaczna sie zgrzyty w skrzyni.wtedy szybka wymiana.skrzynia 6.
BolFrank 01-02-2009, 21:44 Nawet w instrukcji MK3 jest napisane ze jesli bieg wstwczny wchodzi ciezko to przed jego wbciem trzeba wcisnac i przytrzymac sprzeglo na minimum 3 sekundy (pewnie wiekszosc z nas wbija wsteczny zaraz po wcisnieciu pedalu sprzegla) ... u mnie to dziala :fcp4
jak wymiana oleju nic nie da to trzeba będzie pomyśleć nad wymianą cięgła i synchronizatora ale to już są koszty związane z demontażem skrzyni ( w przypadku synchronizatora)
|