Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Automatyczne światła - czy jest ok?


Kayu
13-04-2009, 13:07
Witajcie,

w moim s-maxie są światła halogenowe, opcja automatycznych świateł z pakietu GoldX oraz włączony tryb skandynawski świateł (przynajmniej tak zrozumiałem handlowca który wydawał mi samochód od dealera).
Kiedy przełącznik świateł jest w pozycji "0" i włącze zapłon to włączają się swiatła mijania, ale podświetlenie deski pozostaje wyłączone. W pozycji Auto (skrajna prawa) po włączeniu zapłonu włączają się automatycznie światła mijania i podświetlenie deski, ale włączenie św. przeciwmgielnych jest możliwe tylko w ciemnych warunkach (działa czujnik natężenia światła).
Działanie świateł przy włączniku w pozycji św.pozycyjnych i św. mijania jest naturalne i zgodne z logiką.
Czy takie działanie świateł jest takie samo jak u Was, czy jednak dealer czegoś nie dokonfigurował? Czy tryb skandynawski wyklucza możliwość całkowitego wyłączenia świateł podczas jazdy ?

tygrysex
13-04-2009, 18:48
Dokladnie tak jak piszesz... wszystko jest OK

ph71
14-04-2009, 08:38
Mam ksenony i kazałem wyłączyć automatyczne światła jeszcze przed odbiorem samochodu :wink:
W drugim aucie mam halogeny i serwis nie może tego zrobić, co skutkuje wymianą obu żarówek raz-dwa razy do roku :(
Wiem, automatyczne włączanie świateł to dla niektórych komfort bezdyskusyjny (bo nie zapominają), ale są sytuacje gdzie każdorazowe ich włączanie kłóci się z elementarną logiką i ekonomią :D Jeśli myślisz podobnie - pomyśl o przejściu na normal...

loop_77
15-04-2009, 10:38
Ja tak samo jadę do serwisu,żeby mi wyłączyli te automatyczne światła.
Przy okazji chce,żeby po ruszeniu automatycznie zamykały się drzwi.
Troszkę się zdziwiłem,ze nie ma tej opcji fabrycznie.

wit007
15-04-2009, 11:09
Ja bym sobie chetnie automat wlaczyl, ale taki madrzejszy - zeby zapalal swiatla w dzien tylko w pozycji "auto", a na "0" zeby swiatel nie bylo. Ale to chyba nie w ASO ;)

tygrysex
15-04-2009, 12:48
loop_77 - zdaj relacja z tego automatycznego zamykania drzwi, bo ja uzyskalem odzpowiedz - se neda :(

loop_77
15-04-2009, 14:39
Jestem zapisany na piątek do serwisu odnośnie krzywej kierownicy i powiedzieli,że mi te zamykanie drzwi ustawią.
Mam nadzieje,że się nie okaże w piątek tak jak piszesz- ...się nie da :( ...
A z tymi światłami ,tak jak pisze wit007,chce,żeby w pozycji 0 żadne światła się nie paliły.
Mam nadzieje,że jest to wykonalne :?:

tygrysex
15-04-2009, 17:15
Czekam z niecierpliwoscia na relacje z odzwiedzin w ASO... bo moze byc ciekawie i zabawnie rownoczesnie :D tzw full serwis :P

A jak sie okaze, ze sie jednak da (a mam wrazenie, ze TAK), to na nastepny dzien jade w Multeximie glowy ucinac ;)

ph71
15-04-2009, 21:15
Ja bym sobie chetnie automat wlaczyl, ale taki madrzejszy - zeby zapalal swiatla w dzien tylko w pozycji "auto", a na "0" zeby swiatel nie bylo. Ale to chyba nie w ASO ;)

U mnie zrobili przed odbiorem tak:
Po wyłączeniu automatu, na "0" światła się nie zapalają.
Po ustawieniu "auto" światła się zapalają ale sprawdzałem to po zmroku.
Sprawdzę za dnia czy w położeniu "auto" światła się również zapalają czy też nie i dam jutro znać...:)

tygrysex
15-04-2009, 21:56
Czyli raczej usuneli tylko z programu tryb skandynawski i masz poprostu przelacznik dzialajacy jak fabryka przewidziala... czyli: 0, pozycyjne, mijania, i automatyczne mijania przez czujniki...

I tak tez musze zrobic... bo mnie ten tryb skandynawski doprowadza do szewskiej pasji... ale poczekam co zadzialaja z tym zamykaniem drzwi u loop_77 i zalatwie za jednym strzalem...

ph71
16-04-2009, 08:13
U mnie zrobili przed odbiorem tak:
Po wyłączeniu automatu, na "0" światła się nie zapalają.
Po ustawieniu "auto" światła się zapalają ale sprawdzałem to po zmroku.
Sprawdzę za dnia czy w położeniu "auto" światła się również zapalają czy też nie i dam jutro znać...:)

Też się zapalają. Zatem "auto" jest tylko automatyczne, ale nie myślące...:)

wit007
16-04-2009, 11:04
Po wylaczeniu automatu na 100% sie w pozycji "auto" nie zapalaja w ciagu dnia.

tygrysex
16-04-2009, 14:02
Chyba, ze masz tryb skandynawski... wtedy sie swieca na auto nawet w dzien :D

ph71
16-04-2009, 14:05
Po wylaczeniu automatu na 100% sie w pozycji "auto" nie zapalaja w ciagu dnia.

Mamy widać różne wersje "automatu", bo u mnie na 100% w słoneczny dzień się zapalają...:P
Ale to może być skutek ingerencji serwisu, cholera wie co i jak przełączyli.
Tak czy inaczej nie używam tego trybu, więc mi to nie przeszkadza :)
Tryb skandynawski też wchodzi w grę, a jakże...

tygrysex
16-04-2009, 14:35
ph71 - na pozycji 0 jak odpalisz silnik, swieca Ci swiatla? bez podswietlania deski rozdzielczej?

wit007
16-04-2009, 14:47
No wlasnie, jesli zapalaja Ci sie swiatla na "0" to nie dziwne ze i w dzien zapalaja sie na "auto" ;)

ph71
16-04-2009, 15:58
ph71 - na pozycji 0 jak odpalisz silnik, swieca Ci swiatla? bez podswietlania deski rozdzielczej?

Potwierdzam: światła na "0", zapalony silnik, światła mijania NIE świecą i NIE świeci się tablica przyrządów (nie przygasa). Jak za dawnych czasów...:wink:

tygrysex
16-04-2009, 16:19
A na auto Ci swieca w dzien?... to masz cos pokiszkane :(

ph71
16-04-2009, 16:40
Ale to może być skutek ingerencji serwisu, cholera wie co i jak przełączyli.
Tak czy inaczej nie używam tego trybu, więc mi to nie przeszkadza :)

Możliwe, jak napisałem powyżej, nie mniej nic złego się nie dzieje, a ja jestem zadowolony z "normala" :)

Kayu
16-04-2009, 17:06
Moze czujnik natężenia światła został zasłonięty lub "uszkodzony" ? Gdzie on właściwie się znajduje?

tygrysex
16-04-2009, 22:25
Chyba kolo czujnika deszczu... bo ten cycek na srodku deski, to z tego co kojaze czujnik nagrzania auta... czy cos :P

Kayu
16-04-2009, 22:29
Tak - na desce pośrodku pod szybą to czujnik natężenia słońca dla potrzeb DEATC

loop_77
17-04-2009, 21:05
Wróciłem z serwisu.
Zrobili mi te zamykanie drzwi ,niestety kosztowało ponad 200 zł :(
Powiedzieli,że nie w każdym S-Maxie da się to zrobić.
Geometria była troche zrypana ,poprawili i juz jest ok :wink:

Kayu
28-05-2009, 08:31
Mała ciekawostka odnośnie świateł - światła w trybie świateł do jazdy dziennej (włączony tryb skandynawski, wlacznik świateł na 0 lub AUTO i jasno na dworze) pracują na obniżonym napięciu (w przypadku żarówek konwencjonalnych oszczędza to ich żywotność, brak podświetlenia tablicy w pozycji "0" ma uświadamiać kierowcy, że ma włączone światła pracujące z niepełną mocą - szkoda że sprzedawca w salonie nie posiadał tej wiedzy i usiłował mnie przekonać, że ten brak podświetlenia to TTTM).

Description and Operation


In areas in which daytime running lamps (DRL) are required by law the generic electronic module (GEM) switches on the dipped beam headlamps and the side lights whenever the ignition is in position "II" or "III".

The configuration in the GEM can be changed using the Worldwide Diagnosis System (WDS). This makes aftermarket configuration of vehicles with DRL possible (e.g. on customer request or in response to changes in the law).

Vehicles with DRL can be combined with autolamps.

On vehicles with conventional filament bulbs the GEM switches on the dipped beam headlamps and the side lights in light switch position "0", whereby the dipped beam headlamps are limited via pulse-width-modulation (PWM) to around 11.5V and therefore only operate at 90 % of their normal brightness.

On vehicles with gas discharge headlamps the PWM control is not active - the dipped beam headlamps come on with normal intensity.

Operation

The daytime running lamps (DRL) system is designed to turn the dipped beam headlamps, parking lamps and licence plate lamps ON automatically as soon as engine is running.

The instrument cluster illumination is not switched on in this mode so as to make the driver aware that he has not switched on the normal dipped beam.

To increase the service life of conventional filament bulbs, the bulbs are operated at a reduced voltage of 11.5 volts maximum when the daytime running lamps (DRL) are switched on; this also reduces the brightness of the lamps. By contrast, xenon headlamps are also operated at a reduced voltage in daytime running lamp (DRL) mode, but they operate at normal brightness.

Vehicles with and without daytime running lamps are no longer distinguished from each other by their different headlamp connections; instead, they have different software configurations in the GEM.

The daytime running lamps (DRL) are ON under the following conditions:
Ignition switch in position RUN and
Headlight switch in position OFF or
Headlight switch in automatic headlamps position if light conditions are sufficient.

The daytime running lamps (DRL) are OFF under the following conditions:
The ignition switch is in any position except RUN or
Headlight switch in parking light position or
Headlight switch in dipped beam position or
Headlight switch in automatic headlamps position and light conditions are not sufficient.

loop_77
28-05-2009, 10:43
W takim razie chyba nie bedę wyłączał tego trybu skandynawskiego.
To,że się podswietlenie deski nie świeci zauważyłem,ale nie miałem pojęcia ,że światła pracuja z obniżonym napięciem.
W salonie niestety nie uzyskałem odpowiedzi na pytanie o swiatła dzienne.
Dzięki za przydatne informacje Kayu :wink:

tygrysex
28-05-2009, 10:55
W przypadku ksenonow tez?

Kayu
28-05-2009, 11:18
W przypadku ksenonow tez?

To increase the service life of conventional filament bulbs, the bulbs are operated at a reduced voltage of 11.5 volts maximum when the daytime running lamps (DRL) are switched on; this also reduces the brightness of the lamps. By contrast, xenon headlamps are also operated at a reduced voltage in daytime running lamp (DRL) mode, but they operate at normal brightness.

Ksenony pracują przy obniżonym napięciu, ale z normalną jasnością... Tyle z tłumaczenia. Czy to technicznie możliwe - widocznie tak.

tygrysex
28-05-2009, 13:18
Hmmmmm, to ciekawe czemu nie swieca caly czas z obnizonym napieciem i ta sama jasnoscia... oszczednosc pewno zadna, ale ciekawi mnie sam fakt :D

Kayu
28-05-2009, 15:37
Może chodzi o uproszczenie instalacji - instalacja dochodząca do lamp klasycznych i do przetwornic od ksenonów może być identyczna, a np. przetwornica potrafi się dostosować do niewielkiego spadku napięcia. Odpada konieczność produkowania różnych instalacji do wersji z ksenonami i bez.

pawel_miaso
31-01-2013, 20:16
Dobry wieczór
chciałbym odkopać trochę temat bo może coś się zmieniło w tym czasie.
Mam tryb skandynawski
"0" :światła przód i tył świecą z obniżonym napięciem na 70% i bez podświetlenia w kabinie
AUTO: cały czas wszystkie światła (zewnętrzne i wewnętrzne) włączone.
czujnik jasności nie używany, całkiem wyłączyć świateł się nie da.

Moje pytanie:
Czy zmieniło się coś w możliwościach programowania oświetlenia tak żeby to działało z sensem tzn:
"0": nic nie świeci
"1": postojowe
"2": drogowe
"AUTO": używając czujnika, gdy jest jasno świecą tylko światła przednie w trybie dziennych (70% mocy), gdy jest ciemno automatycznie włącza się pełne oświetlenie.
W takiej konfiguracji to ma sens, nie potrzeba dokładać świateł drl, oszczędzamy żarówki i paliwo, mamy opcję wyłączenia świateł całkiem (opcja "0"), wykorzystany jest czujnik jasności.
Miałem tak w BMW i sprawdzało się to doskonale, czy już są takie możliwości w Fordzie, bo aktualne rozwiązanie jest po prostu bez sensu.

doarka
09-02-2013, 17:00
A czy orientujecie sie czy przy swiatlach dziennych (LEDy) jest mozliwosc wlaczenia swiatel tylnych ?
Na ten moment musze wlaczyc ksenony, aby wlaczyc oswietlenie z tylu.

tedi_k
10-02-2013, 20:11
A czy orientujecie sie czy przy swiatlach dziennych (LEDy) jest mozliwosc wlaczenia swiatel tylnych ?


W nowych samochodach (widzę S-max 2012) zapalenie tylnych z dziennymi jest całkowicie nielegalne. Po co więc włączać, jeśli nie wolno?
Zawsze możesz ręcznie przełączyć z automatycznych na mijania i wtedy zapali Ci się wszystko co trzeba.

doarka
10-02-2013, 21:44
W nowych samochodach (widzę S-max 2012) zapalenie tylnych z dziennymi jest całkowicie nielegalne.

nielegalne ???

tedi_k
10-02-2013, 23:28
nielegalne ???

Widzę, że kolega nie zna obowiązującego prawa: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" link do treści: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20090750639.
Niestety nieznajomość prawa nie usprawiedliwia jego niestosowania...;)

doarka
11-02-2013, 09:31
Nie jestem znawcą przepisów transportowych, ale w przeslanym rozporzadzeniu jest napisane, ze "tylne swiatla pozycyjne nie wlaczaja sie, jezeli wlaczone sa swiatla do jazdy dziennej". Nie jest to rownoznaczne z zakazem ich wlaczania (choc moge sie mylic).

Zdrowy rozsadek podpowiada, ze wlaczenie tylnych swiatel poprawi bezpieczenstwo, a nie je obnizy.

jacekzom
11-02-2013, 10:05
Jak ktoś chce zwiększyć bezpieczeństwo to niech włączy mijania i po sprawie. Takie gdybanie co zrobić żeby zmienić coś co jest zaprojektowanie żeby auto było zgodne z wymaganiami jest bez sensu. Przepis jest jednoznaczny.
Poza tym w Esiu światła automatyczne działają bardzo dobrze.

Slartibartfast
11-02-2013, 10:39
Nie trzeba być znawcą przepisów transportowych :)
Jak napisali "nie włączają się" to tak ma być i kropka.
Gdyby napisali "mogą się nie włączać" wtedy byłaby możliwość manewru

citrovit
11-02-2013, 11:11
Witam

Ale koledzy o co Wam chodzi?!!!
czy to wyłączenie,przerabianie śwwiateł na nie świecące jast warte zachodu?
poto kupiliście dość drogie auta,żeby oszędzać na jednej zmianie żarówek w roku,albo zaoszędzić pół litra rocznie paliwa bo mniej pali,poto kupiliście auta z automatycznymi światłami,żeby przerabiać jak auta z lat 70-tych nie ośmieszajcie się sami,bo jak czytam różne wątki na tym forum to wiele posiadaczy mocno zaawansowanych elektronicznie samochodów jakim jest S-MAX przeszkadzają a to wycieraczki,że nie włączają sie wtedy kiedy chce kierujący,to znowy swiatła włączają się automatycznie,bo np. chce podjechać 100m do garażu bez świateł itd, itp.
Sprzedajcie te auta i kupcie np.Poloneza Caro i będziecie mieli wszystko ręcznie sterowane i proste do naprawy.
Pozdrawiam Jacek.

doarka
11-02-2013, 13:05
Witam

Ale koledzy o co Wam chodzi?!!!
czy to wyłączenie,przerabianie śwwiateł na nie świecące jast warte zachodu?
poto kupiliście dość drogie auta,żeby oszędzać na jednej zmianie żarówek w roku,albo zaoszędzić pół litra rocznie paliwa bo mniej pali,poto kupiliście auta z automatycznymi światłami,żeby przerabiać jak auta z lat 70-tych nie ośmieszajcie się sami,bo jak czytam różne wątki na tym forum to wiele posiadaczy mocno zaawansowanych elektronicznie samochodów jakim jest S-MAX przeszkadzają a to wycieraczki,że nie włączają sie wtedy kiedy chce kierujący,to znowy swiatła włączają się automatycznie,bo np. chce podjechać 100m do garażu bez świateł itd, itp.
Sprzedajcie te auta i kupcie np.Poloneza Caro i będziecie mieli wszystko ręcznie sterowane i proste do naprawy.
Pozdrawiam Jacek.


Kolega nerwowy.

Moj samochod - moja sprawa. Jesli chce miec dzienne z wlaczonymi tylnymi to widocznie mam jakis powod albo taki kaprys (i nie jest to kwestia oszczednosci).

Odnosze wrazanie, ze czasami na forach szybciej dostaniesz po glowie niz rozwiazanie problemu.

Bump: Nie trzeba być znawcą przepisów transportowych :)
Jak napisali "nie włączają się" to tak ma być i kropka.
Gdyby napisali "mogą się nie włączać" wtedy byłaby możliwość manewru

Ja to interpretuje jako doprecyzowanie kwestii tylnych swiatel - nie wlaczaja sie, czyli nie ma takiego obowiazku, a nie "nie wolno ich wlaczac".

tedi_k
11-02-2013, 15:45
Ja to interpretuje ...

Zaręczam koledze, że interpretacja diagnosty oraz drogówki będzie inna...
Kolegi samochód - kolegi portfel! 8)

Slartibartfast
11-02-2013, 17:27
"nie włączają się" w prawniczym slangu = "mają się NIE włączać"
Inaczej: przepis mówi co się dzieje/nie dzieje z tylnymi światłami podczas włączenia dziennych. Skoro napisali "nie włączają się" tzn mają się nie włączać.
To co piszesz nie jest doprecyzowaniem lecz nadinterpretacją.

IMHO bezpieczniej byłoby z zapalonymi tylnymi, ale przepis jest przepis :(. Choć jak napisał tedi_k - twój portfel...

P.S. Podobnie jest np z"powinien", np. "sprzedający powinien zadośćuczynić..." - w każdym przepisie/kodeksie gdzie tego użyto: powinien = musi.

maro74
03-04-2013, 21:45
Witam

Ale koledzy o co Wam chodzi?!!!
czy to wyłączenie,przerabianie śwwiateł na nie świecące jast warte zachodu?
poto kupiliście dość drogie auta,żeby oszędzać na jednej zmianie żarówek w roku,albo zaoszędzić pół litra rocznie paliwa bo mniej pali,poto kupiliście auta z automatycznymi światłami,żeby przerabiać jak auta z lat 70-tych nie ośmieszajcie się sami,bo jak czytam różne wątki na tym forum to wiele posiadaczy mocno zaawansowanych elektronicznie samochodów jakim jest S-MAX przeszkadzają a to wycieraczki,że nie włączają sie wtedy kiedy chce kierujący,to znowy swiatła włączają się automatycznie,bo np. chce podjechać 100m do garażu bez świateł itd, itp.
Sprzedajcie te auta i kupcie np.Poloneza Caro i będziecie mieli wszystko ręcznie sterowane i proste do naprawy.
Pozdrawiam Jacek.


Kolego swoim komentarzem sam się trochę ośmieszasz. Tu nie chodzi o jakieś oszczedności ale o prawidłowe działanie swiateł i funkcji automatycznych tak jak fabryka to wyprodukowała. Nie po to wydałem 130.000 zł za samochód aby nie działał tak jak jest zaprojektowany i wyprodukowany.
Po jaką cholerę Ford Polska gmerał w ogóle w tych światłach i włączał ten tryb skandynawski. Przecież w tym trybie nie działają inne funkcje świateł automatycznych takie jak:
automatyczne wyłączenie świateł drogowych jak zbliża się z naprzeciwka inny pojazd lub jak dojeżdzamy za blisko do samochodu przed nami. Po to takie funkcje są i powinny działać a przez głupie działania Forda tak nie jest. Dopiero właśnie na forum można się dowiedzieć, że od początku auto jest skopane.
Samochód nie musi za mnie wszystkiego robić a światła potrafię sobie włączyć sam.
W cywilizowanych krajach Europy nie ma obowiązku jazdy na światłach 24h i dlaczego jadąc sobie do Berlina muszę obowiązkowo świecić. Moje auto moja sprawa. Właśnie jutro jadę do ASO na przegląd i zrobić to oświetlenie i mam nadzieję, że sobie z tym poradzą.

gemmini
04-11-2013, 23:27
Ponawiam pytanie kolegi. Czy można skonfigurować oświetlenie tak by działało z sensem? I jak ewentualnie tego dokonać? Tylko ASO?

Pozdrawiam


Dobry wieczór
chciałbym odkopać trochę temat bo może coś się zmieniło w tym czasie.
Mam tryb skandynawski
"0" :światła przód i tył świecą z obniżonym napięciem na 70% i bez podświetlenia w kabinie
AUTO: cały czas wszystkie światła (zewnętrzne i wewnętrzne) włączone.
czujnik jasności nie używany, całkiem wyłączyć świateł się nie da.

Moje pytanie:
Czy zmieniło się coś w możliwościach programowania oświetlenia tak żeby to działało z sensem tzn:
"0": nic nie świeci
"1": postojowe
"2": drogowe
"AUTO": używając czujnika, gdy jest jasno świecą tylko światła przednie w trybie dziennych (70% mocy), gdy jest ciemno automatycznie włącza się pełne oświetlenie.
W takiej konfiguracji to ma sens, nie potrzeba dokładać świateł drl, oszczędzamy żarówki i paliwo, mamy opcję wyłączenia świateł całkiem (opcja "0"), wykorzystany jest czujnik jasności.
Miałem tak w BMW i sprawdzało się to doskonale, czy już są takie możliwości w Fordzie, bo aktualne rozwiązanie jest po prostu bez sensu.

wip
04-11-2013, 23:55
Wydaje mi się, że używając ELMconfig-a można ustawić "AUTO" tak jak jest napisane w cytacie. Niestety, w pozycji "0" i "2" zawsze palą się światła i chyba z pełną mocą.

arttk
05-11-2013, 08:24
Czy można skonfigurować oświetlenie tak by działało z sensem?
Nie da się, Ford nie przewidział takiego sposobu działania, żeby w naszych warunkach było z sensem.
W trybie auto nie da się zostawić tylko przednich świateł.
Są 2 wersje "drl" w ustawieniach, ale żadna nie ma pozycji, gdzie są wyłączone wszystkie światła.
Ściemnianie działa tylko u niektórych.

gemmini
05-11-2013, 11:00
Nie to jakaś porażka. Najbardziej mnie wkurza, że nie można wyłączyć świateł na opcji '0'...
A zmieniał ktoś żarówki w światłach pozycyjnych na takie które świecą bardziej białym kolorem? Nie chodzi mi tu o jakiś "tuning" ala xenon. Ale teraz żarówki świecą żółtą barwą światła i dla mnie wygląda to tragicznie....

_sobol_
05-11-2013, 11:44
Można włożyć diody w miejsce pozycji. Mnie również irytowała barwa światła żarówek w bezpośrednim sąsiedztwie ksenonów...
Zakupiłem mniej więcej takie diody (zaznaczam, że podaję przykładowo, nie kupowałem u tego sprzedawcy):
http://allegro.pl/t10-9-smd-canbus-w5w-can-bus-gratis-sklep-fv-i3642377701.html

i wygląda to tak, jak na zdjęciach (prawy (z lewej strony zdjęcia - dioda, lewy - żarówka). Przy okazji - dwa ostatnie zdjęcia (jeszcze z żarówkami w pozycjach), pokazują jak wygląda ksenonowy żarnik "na wymarciu", tuż przed wymianą.

http://imageshack.us/scaled/thumb/571/l459.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/l459.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/201/2q6s.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/201/2q6s.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/689/a3gg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/689/a3gg.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/28/vss0.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/28/vss0.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/199/l619.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/199/l619.jpg/)
http://imageshack.us/scaled/thumb/20/ophf.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/20/ophf.jpg/)

P.S.
Nie polecam zwykłych żarówek W5W "ksenono-podobnych" typu Philips White (tych niebieskich, dających bielsze światło). Miałem je przed diodami i w tym porównaniu, które widzicie na zdjęciach, gdzie założona jest jedna dioda, w drugiej pozycji mam właśnie niebieskiego philipsa.

gemmini
05-11-2013, 11:46
O coś takiego mi chodzi. Wygląda dużo lepiej. Polecasz coś konkretnie?

Sorry pytania nie było, zobaczyłem link dopiero teraz.

Dzięki

Bump: Sobol
a jak wygląda sama wymiana? Wyjąłeś reflektor żeby dostać się do pozycyjnego od tyłu? Czy tak jak w instrukcji obsługi jest?

Pozdrawiam

_sobol_
05-11-2013, 12:01
Jest mnóstwo postów na forum odnośnie wymiany pozycji, na przyszłość używaj szukajki!!!

Wymiana tylko i wyłącznie poprzez wyjęcie reflektora, kiedyś w ASO podpytałem mechanika o wymianę "zgodnie z instrukcją obsługi", to powiedział, że wyjęcie "pierścienia" okalającego pozycję i nie połamanie go przy tym (lub przynajmniej nie zdarcie z niego lakieru) graniczy z cudem.

gemmini
05-11-2013, 12:06
Dzięki,
czytałem na forum te wątki :)
Niemniej chciałem zapytać bezpośrednio, kogoś kto wymieniał.

Dziękuję



[QUOTE=_sobol_;2102096]Jest mnóstwo postów na forum odnośnie wymiany pozycji, na przyszłość używaj szukajki!!!

greegi
06-11-2013, 22:01
Jest mnóstwo postów na forum odnośnie wymiany pozycji, na przyszłość używaj szukajki!!!

Wymiana tylko i wyłącznie poprzez wyjęcie reflektora, kiedyś w ASO podpytałem mechanika o wymianę "zgodnie z instrukcją obsługi", to powiedział, że wyjęcie "pierścienia" okalającego pozycję i nie połamanie go przy tym (lub przynajmniej nie zdarcie z niego lakieru) graniczy z cudem.

No patrz pan, a ja wymieniałem parę razy żarówki w tych lampach i ani nie połamałem pierścienia, ani nie zdarłem lakieru.
Widać nie wiedziałem, że to takie trudne bo pewnie bym wtedy tego nie zrobił.
A tak, w niewiedzy zrobiłem i wszystko jest cacy

gemmini
06-11-2013, 22:08
No to gratulacje, że się udało :)
Ja już zamówiłem diody, czekam na dostawę, ale jednak będę zabierał do świateł "od tyłu" :)
Pozdrawiam

_sobol_
07-11-2013, 07:22
No patrz pan, a ja wymieniałem parę razy żarówki w tych lampach i ani nie połamałem pierścienia, ani nie zdarłem lakieru.
Pogratulować :-)
To, że jest to trudne, nie znaczy, że nie możliwe (w końcu nawet cuda się podobno zdarzają). Połamanie (bądź zarysowanie przy podważaniu) pierścienia jest bardzo łatwe więc... po co ryzykować i sobie utrudniać, skoro można w minutę wyjąć lampę, co w s-maxie jest banalnie proste?

gemmini
10-11-2013, 20:04
Wymienione :)
Tylko teraz światła mijania i drogowe wyglądają mocno żółto przy pozycyjnych... Trzeba wymienić jak najszybciej...Jutro postaram się wrzucić foto jak to wygląda...
Pozdrawiam

totek2
12-11-2013, 14:02
gemmini a brałeś takie jak _sobol_ podlinkowal? Bo zastanawiam sie czy brać takie czy słabsze z 5 ledami, nie chce zeby za mocno dawały.


Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

gemmini
12-11-2013, 14:31
Kupiłem takie jak były w linku. Na początku po założeniu też się zastanawiałem czy nie są za mocne... Kolor światła jest super biały. W sumie teraz to bym chyba zamówił 2 z 5 ledami i 2 z 9. Koszt to ok 6 zł za sztukę więc możesz zamontować i porównać która opcja bardziej Tobie odpowiada.

totek2
12-11-2013, 15:22
Chyba tak zrobię, najwyżej zostaną mi dwie np do podświetlenia rejestracji. Dzięki za info


Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

radson26
13-11-2013, 20:20
Dzisiaj dotarły do mnie te ledy z podanego linku z 9 diodami w moim Galaxy w dużych halogenach wygląda naprawdę super . Nareszcie nie szpeci ksenonów żółtym światłem . Polecam wymianę żaden błąd nie wyskoczył.


Co do trybu Skandynawskiego ( też posiadam ) To zalecam wizytę w ASO i podpinke do kompa. Dopiero tam są wstanie powiedzieć czy da się go wyłączyć . W moim osiedlowy elektronik z kompem sobie nie poradził.

totek2
13-11-2013, 20:24
Ja zamówiłem jedne i drugie, czekam aż dojdą. Dam zac które lepiej wyglądają (według mnie :) )


Pisane z Tapatapa

_sobol_
14-11-2013, 07:57
Co do trybu Skandynawskiego ( też posiadam ) To zalecam wizytę w ASO i podpinke do kompaeee, ja z pomocą i duchowym wsparciem od Mayaka i Tedi_K'a poczyniłem pierwsze kroki z ELMem dezaktywując tryb skandynawski na parkingu, w przeciągu minuty. Jeśli ktoś ma kabelek, próbowałbym raczej poruszać się w tym (szybkim i bezpłatnym) kierunku niż w stronę ASO.

gemmini
14-11-2013, 10:01
Hej
czyli kupujesz np coś takiego instalujesz soft na kompie i podłączasz się do kompa w aucie? a gdzie jest gniazdo?

Pozdr


eee, ja z pomocą i duchowym wsparciem od Mayaka i Tedi_K'a poczyniłem pierwsze kroki z ELMem dezaktywując tryb skandynawski na parkingu, w przeciągu minuty. Jeśli ktoś ma kabelek, próbowałbym raczej poruszać się w tym (szybkim i bezpłatnym) kierunku niż w stronę ASO.

_sobol_
14-11-2013, 10:17
poszukaj na forum tematu o elm config - miłej lektury, bo jest co czytać.
Gniazdo OBDII jest po lewej stronie, poniżej kierownicy (otwórz mały schowek (w moim wpadku - na husteczki i drobne ;) ) i tam, za zaślepką, masz gniazdo serwisowe).

mayak
14-11-2013, 10:52
tu jest wątek:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170462

arttk
14-11-2013, 15:39
Co do trybu Skandynawskiego ( też posiadam ) To zalecam wizytę w ASO i podpinke do kompa. Dopiero tam są wstanie powiedzieć czy da się go wyłączyć .
W ASO to co najwyżej powiedzą, czy Ford łaskawie zgadza się w Twoim aucie włączyć tą funkcję, czy IDS to umie, co nie zawsze jest równoznaczne, że daną opcję masz lub nie. :p.
To forum pokazuje, że daje się zrobić o wiele więcej niż twierdzi ASO, czy to przy pomocy ELM, czy jeszcze inaczej.

totek2
19-12-2013, 21:08
Ja zamówiłem jedne i drugie, czekam aż dojdą. Dam zac które lepiej wyglądają (według mnie :) )


Pisane z Tapatapa

W końcu znalazłem czas na zamontowanie ledów, zamontowałem te z 5 ledami bo te większe za mocno świeciły. Zaj.... wygląda przy ksenonach, niestety nie miałem aparatu żeby cyknąć fotki.

wikt00r
21-03-2014, 19:32
Jak u Was działa poziomowanie ksenonów?

Do tej pory miałem tryb skandynawski i było tak:
1. przekręcony kluczyk raz - światła się zapalają bez poziomowania
2. uruchamiam silnik - światła gasną i zapalają się z jednoczesnym poziomowaniem
Poziomowanie uruchamiało się za każdym razem po uruchomieniu silnika, nawet jakbym zgasił i włączył ponownie.

Dzisiaj wyłączyłem tryb skandynawski.
Po uruchomieniu silnika manualnie włączam światła, to nie ma poziomowania.

Jak to wygląda u Was?

_sobol_
21-03-2014, 21:41
Jest ok. Światła (a raczej same reflektory), czy to przy włączonych światłach, czy zgaszonych, poziomują się zaraz po zapaleniu auta. Gdy przekręcasz włącznik świateł po kilku sekundach od uruchomienia silnika, reflektory są już wypoziomowane. Spróbuj najapierw zaświecić światła, a potem zapalić auto, upewnisz się, że tak jest.

totek2
28-04-2014, 19:44
Minęły cztery miesiące od założenia ledow w miejsce postojowek i niestety szlak je trafił, wróciłem dzisiaj do zwykłych żółtych :(


Pisane z tapapa.

renjan
30-04-2014, 20:32
Minęły cztery miesiące od założenia ledow w miejsce postojowek i niestety szlak je trafił, wróciłem dzisiaj do zwykłych żółtych :(


Pisane z tapapa.

no , to kup porządne, a nie takie za 1,26zł
Moje są już czwarty rok i nadal działają (kupione na allegro za 12,60szt, dwuledowe)

luckyluke30
01-05-2014, 13:31
Co do cena/jakosc przy leda-ach jak pisze renjan to im droższe tym lepsze ja w swoim drugim aucie mam tez takie powyzej 10zl i juz 2 lata sobie swieca wczesniej jakies za 5zl to niecale pol roku i zaczely mrugac.

_sobol_
01-05-2014, 14:27
Niestety, jakość nie zawsze idzie w parze z ceną... Ja za swoje dałem po 15pln za sztukę i niestety, jedna z nich, jako pozycyjna, nie wytrzymała roku - padła po ok. 10 m-cach, jedna z diód zaczęła "mrygać" (przebieg ok. 10kkm od założenia)

totek2
01-05-2014, 22:32
Problem w tym ze nie kupiłem najtańszych :( moze trafiłem na jakies felerne ale nie chce mi sie juz bawić w wyciąganie reflektorow bo w końcu ksenony szlak trafi.


Pisane z tapapa.

Slartibartfast
06-05-2014, 10:27
Ja mam ledy w postojówkach po 5 zyla i już 4 rok świecą...

jazzz_
25-11-2014, 22:17
Mam s-maxa z dużym czerwonym wyświetlaczem. W instrukcji znalazłem że jak ktoś ma convers+ to może ustawiać czułość świateł automatycznych. Nie wiecie czasem czy to można zrobić tylko na conversie, a jeżeli na czerwonym też się da to gdzie to ustawić?

cliner
25-11-2014, 23:12
Czytales ze zrozumieniem?Ustawic czulosc sensora?Co najwyzej zmienic natezenie mocy swiecenia kokpitu.

jazzz_
26-11-2014, 08:34
cytuję "Ustawianie czułości układu. Układ ma trzy poziomy czułości, które można ustawiać za pomocą wyświetlacza informacyjnego. Patrz Wyświetlacze informacyjne(strona 98). Czułość determinuje prędkość, z jaką światła drogowe zostaną ponownie włączone po opuszczenie pola widzenia przez wykryte pojazdy" - dodam że na str 98 cytownej instrukcji nie ma opcji w menu komputera. Pytanie czy w ogóle można to ustawić?

Chyba przeczytałem ze zrozumieniem... ale problem jest dalej nierozwiązany. Może jakieś konstruktywne wskazówki?

bartoszek
26-11-2014, 08:54
Czytałeś o automatycznych światłach długich \ drogowych - asystencie świateł.
Włączają się automatycznie jak nic przed tobą nie jedzie, i jesteś poza oświetlonymi ulicami miasta.

jazzz_
26-11-2014, 10:50
Czytałeś o automatycznych światłach długich \ drogowych - asystencie świateł.
Włączają się automatycznie jak nic przed tobą nie jedzie, i jesteś poza oświetlonymi ulicami miasta.

no właśnie ale czy można ustawić czułość układu jak się nie ma Conversa+ tylko duży czerwony wyświetlacz

Speedo
26-11-2014, 10:52
najpierw to chyba trzeba mieć tego asystenta włożonego przez fabrykę, ja mam convers+ i jego nie mam :)

jazzz_
26-11-2014, 11:03
no właśnie ja tez nie mam, ale może się to ustawia jakoś inaczej typu: dwa razy włączyć światła, 1x zapłon i splunąć przez prawe okno pasażera z tyłu...

bartoszek
26-11-2014, 11:18
A jak chcesz go włączyć jak nie masz dodatkowego czujnika światła - nie mówię tu o czujniku, który odpowiada za włączanie świateł w pozycji AUTO - IMHO jest drugi czujnik od tego tak jak w nowej Kudze.

jazzz_
26-11-2014, 12:36
A jak chcesz go włączyć jak nie masz dodatkowego czujnika światła - nie mówię tu o czujniku, który odpowiada za włączanie świateł w pozycji AUTO - IMHO jest drugi czujnik od tego tak jak w nowej Kudze.

pytam, bo nie wiem, a instrukcja jest mętna... mimo Twoich odpowiedzi dalej nie wiem... może nie o tym samym piszemy. Chodzi mi o to, że skoro światła przełączają się automatycznie, a w instrukcji napisane jest, że można regulować czułość tego układu to chciałbym się dowiedzieć jak. Nie znalazłem w instrukcji nic na temat dodatkowego czujnika dlatego uważam, ze informacja jest mętna - szukam rozwiązania i tyle.

wypowiedzi kolegi Speedo coś wnoszą w dyskusję, a Twoje niestety mniej:(

bartoszek
26-11-2014, 12:50
Czytałeś o automatycznych światłach długich \ drogowych - asystencie świateł.
Włączają się automatycznie jak nic przed tobą nie jedzie, i jesteś poza oświetlonymi ulicami miasta.

To czas czytać ze zrozumieniem. Napisałem na wprost - asystent świateł - funkcja która po zmierzchu włącza ci automatycznie światła drogowe gdy nic nie zbliża się z naprzeciwka ani nie jedzie w zasięgu twoich świateł w tym samym kierunku.
Nie ma to nic wspólnego z automatycznym włączaniem świateł mijania po zmroku.

Dodatkowo słowniczek dla kolegi - chociaż powinieneś to wiedzieć po kursie na prawo jazdy.
Świtała mijania - potocznie krótkie.
Światła drogowe - potocznie długie.

Dodatkowo, gdyby kolega potrafił czytać ze zrozumieniem, a nie zatruwał 4 litery innym swoim lenistwem to by zauważył, że to co czyta na stronie 65 instrukcji obsługi samochodu S-max jest kontynuacją tekstu ze strony 64 z nagłówkiem "Automatyczne sterowanie światłami drogowymi"
A tak przy okazji to czytasz instrukcję od dla Smaxa od 2012 roku z twojego avatara wynika, że masz 2011.

Maxvanb
29-10-2017, 08:24
witam. mam pytanie odnośnie Bi-Xenonów w s maxie po wlaczeniu stacyjki swiatła się zapalają i regulują automatycznie tzn. wędrują w górę następnie w dół i ustawiają się na prosto. pytanie brzmi ... czy można jakos automatycznie ustawić wysokość?

stingerA6
29-10-2017, 08:47
automatycznie ustawić wysokość?
Automatycznie nie, ale ręcznie śrubami przy lampie tak.

totek2
29-10-2017, 08:48
Piszesz ze światła regulują Ci się automatycznie i jednocześnie pytasz czy można je ustawić automatycznie...
Może chodzi ci o ustawienie na stałe?

Maxvanb
29-10-2017, 08:57
Automatycznie nie, ale ręcznie śrubami przy lampie tak.

chodzi mi o to czy można jakoś inaczej regulować wysokość czy tylko automat to robi

stingerA6
29-10-2017, 09:29
Tylko automat

Maxvanb
29-10-2017, 13:37
Tylko automat

dzięki serdeczne :)

Marcin69
03-02-2018, 21:24
Witam, czy ktoś z Was próbował ustawić oryginalne światła led do jazdy dziennej tak aby świeciły jak w polifcie, czyli przygaszone a nie wygaszały się całkowicie?

Maxvanb
03-02-2018, 21:57
Czy ktos posiada pelny schemat swiatel do smaxa 2006 1.8tdci dokladnie tył bo mam kłopotu przez nieudolnych mechanikow

eclipse
04-02-2018, 20:35
Witam, czy ktoś z Was próbował ustawić oryginalne światła led do jazdy dziennej tak aby świeciły jak w polifcie, czyli przygaszone a nie wygaszały się całkowicie?
Tak naprawdę musisz sprawdzić jakie masz te ledy podejrzewam że masz międzylift które nie da sie tak jak chcesz ustawić bo mają 2 piny , a czy to są 2 funkcyjne czy nie to sam sprawdzisz . .
bo tylko polifty mają ledy 2 funkcyjne które przygaszają to takie które mają w lampie 3 piny .

meff
11-02-2018, 15:40
Czy za pomocą np elmconfiga można sobie zmodyfikować włączanie świateł? Widziałem taką opcję z focom - BMC - Daylight running light - always dipped light except in P pos.
U mnie elmconfig odczytuje tam standard dipped lights, a jak zapisać zmianę?

meff
15-02-2018, 16:20
ustawiłem dzienne światła na stałe za pomocą forscan - z poziomu konfiguracji bcm - wybrałem zawsze światła mijania z wyjątkiem położenia P, zapisałem i działa...

Ligulig
15-02-2018, 20:19
Witam.
Pytanie dotyczy świateł - choć niekoniecznie automatcznych.
Czy widział ktoś światła do s-maxa rocznik 2007 które łączą przeciwmgielne i dzienne takie jak pod tym linkiem https://www.youtube.com/watch?v=UtNuOEmfOHY
Nie zakładam nowego tematu, bo tematyka podobna.
Z góry dzięki za odpowiedź.

weuek
15-02-2018, 22:30
Mam ten model od 3 lat. Od jakiegoś roku prawe dzienne świeci słabiej, bo kilka razy zawilgotniało. Wyjmowałem i suszyłem w domu. Teraz widzę, że wilgoć zbiera się w prawym. Wilgoć wchodzi "uszczelką" przy przewodzie.

3 lata temu kosztowały 600 zł.

Ligulig
16-02-2018, 18:39
Z tego wynika że da się dopasować do smaxa ale jakość niekoniecznie idzie za ceną... Jakie dzienne światła led w takim razie polecalibyście do smaxa?

TeRmOz
20-06-2020, 16:25
Od Roku Posiadam S-Maxa i też natchnęło mnie by w pozycji AUTO światła mijania zapalały się. Jeżeli nie Chcemy świateł przed uruchomieniem silnika Zostawiamy przełącznik w pozycji 0. Zakleiłem jeden z Fotorezystorów.
1.Na wyłączonym zapłonie
2. Obudowę za lusterkiem rozebrałem bez narzędzi.
3. Odpiąłem wtyczkę 3 pinową.
4.Z boku czujki są dwa zaczepy. Odginając je delikatnie malutkim cienkim wkrętakiem na zewnątrz otworzyłem obudowę.
5.Uwaga na elektronikę trzyma się tylko na dwóch kołeczkach i możne spaść.
6. Zakleiłem fotorezystory.
7. Była burza wiec sprawdziłem czujnik deszczu auto działał dobrze z regulacja
8. Poskładałem wszystko powrotem i potwierdzam ze działa wyśmienicie w Mocnym słońcu 32 stopnie C na zewnatrz :)