Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Wymiana klocków hamulcowych


peterek39
16-04-2009, 05:14
Witam...może ktoś z Was wymieniał samodzielnie klocki przy c-maxie i ma już pewne doświadczenie w tym temacie.Jakiego klucza trzeba użyć,aby odkręcić swożnie?...żaden typowy imbuls nie pasuje i przypuszczam że nr 7 powinien pasować,ale to tylko moje przypuszczenie.

kocio66
16-04-2009, 07:55
Bo to nie imbus tylko być może TORX.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Torx

http://pl.wikipedia.org/wiki/Imbus

HYCHLA
16-04-2009, 13:43
Witam.
Dokladnie tak jak podejrzewasz imbus 7 mm. Zdejmujesz sprezynke na zacisku, od strony silnika zdejmujesz dwie zaslepki i odkrecasz dwie sruby mocujace zacisk, zdejmujesz zacisk.

Koyot.
16-04-2009, 14:58
ja wymienialem sam. ale nie odnotowalem aby z przodu byly jakies problemy. imbus (ampul) nr 7 i posprawie, zadna filozofia

peterek39
16-04-2009, 18:37
konkretnie to wymieniałem z tyłu...i nie imbus tylko jednak torx...może z przodu jest inaczej,kiedyś sie przekonam.

kocio66
16-04-2009, 18:47
peterek390 do Ciebie pytanko.
Jak z tyłu z ręcznym hamulcem- przed założeniem klocków wkręca się tłok do zacisku? Czy jest to inaczej rozwiązane. Pytam, bo zamierzam wymieniać klocki z tyłu, a w tym autku tego nie robiłem.

gulik1978
16-04-2009, 20:35
Ja wymieniałem tylną piastę i potwierdzam, że na tylny zacisk potrzebny jest klucz trzpieniowy (imbus) S-7, a do piasty torx T50.

peterek39
17-04-2009, 06:39
Do kocio66...1.wyłączasz zapłon trzymając dźwignię hamulca ręcznego w pozycji OFF,żeby się nie zaciągnął(w moim przypadku hamulec elektryczny)2.podkładasz kliny pod koła i najlepiej zostawić na 1-szym biegu 3.poluzowujesz śruby przy kole 4.podnosisz tył do góry 5. zdejmujesz koło 6.śruboktem lub kombinerkami ściągasz sprężynkę zabezpieczającą zewnętrzny klocek 7.śrubokrętem zdejmujesz dwa korki zabezpieczające swożnie zacisku 8.kluczem torx T45 odkręcasz swożnie zacisków i wyciągasz swożnie 9.delikatnie małym młoteczkiem wybijasz zacisk, aż zejdzie ze strych klocków 10.wyrzucasz stare klocki i wkładasz nowe 11.małym ręcznym imadełkiem lub zaciskiem stolarskim wciskasz tłoczek do samego końca i zakładasz zacisk,przykręcasz swożnie,wciskasz korki i montujesz sprężynę.Ja osobiście z braku zacisku wcisnąłem tłoczki odkręcając kalamitkę czyli odpowietrznik,ale potem oczywiście musiałem odpowietrzyć tylne hamulce i dolać płynu hamulcowego.Teraz klocki muszą się jeszcze dobrze ułożyć i dotrzeć,ale po montażu dobrze jest ruszyć kilkakrotnie do przodu i do tyłu hamując...Pozdrawiam!!!

kocio66
17-04-2009, 12:08
Do kol. peterek39-
dziękuję za wyczerpującą odpowiedź,
aczkolwiek moje pytanie dotyczyło tylko punktu 11. z Twojej odpowiedzi.
Reszta przyda się innym.

I jeszcze jedno- jakie nowe klocki wsadziłeś?

Koyot.
17-04-2009, 12:31
panowie tylnych tłoczków sie nie!!!!!!!!! wciska tylko wkreca. ja o malo nie rozpier....... sobie zacisków. ja mam zwykly hamulec wiec nei wiem jak jest przy el.

kajro
18-04-2009, 12:05
panowie tylnych tłoczków sie nie!!!!!!!!! wciska tylko wkreca. ja o malo nie rozpier....... sobie zacisków. ja mam zwykly hamulec wiec nei wiem jak jest przy el.

dokładnie jest tak samo - przód tłoczki wciskane, tył - wkręcane

Koyot.
18-04-2009, 12:20
i warto o tym pamietac!!!!! bo zacisk pewnie tani nie jest.
pozdro

dar66
20-04-2009, 20:44
Witam! Jeśli będzie ktoś wymieniał klocki z tyłu to warto wspomniec, że aby te tłoczki wkręcic to trzeba je dośc mocno wciskac, dzisiaj to robiłem i mocno się nawkurzałem zanim zajarzyłem co z tym począc. Przy okazji jaka macie metodę wymiany płynu hamulcowego i jaki zastosowac? Pozdrowienia.

Koyot.
21-04-2009, 08:26
płyn hamulcowy taki sam!!!! jak zakrętce czyli pewnie DOT4 ja przynajmniej mam taki 1.8 benz. innego nie wolno stosowac.
a co do wymiany to najpierw spuszczasz wężykiem ile sie da ze zbiorniczka potem wlewasz na maxa i idziesz pospuszczac z zacisków zacznij od tyl prawy potem tyl lewy potem przod prawy i przod lewy. trzeba uwazac zeby w zbiorniczku caly czas był płyn bo sie zapowietrzy uklad.
przy kazdym kole luzujesz odpowietrzenie ok 7-10 razy i powinno byc ok.
ja przynajmniej tak robie

peterek39
21-04-2009, 08:54
Do wymiany potrzebne są dwie osoby...jedna pompuje i przytrzymuje pedał hamulca,a druga osoba spuszcza płyn przy zaciskach poprzez kalamitkę,pedał opada skręcasz kalamitkę i ponownie kilka razy nacisnąć pedał hamulca przytrzymać spuścić itd...najlepiej zaopatrzyć się w jakiś zbiorniczek z wężykiem żeby sobie nie zapaprać podłogi jeśli robi sie to w garażu i jak to napisał Koyot obowiązuje zasada od najdalszej strony.

Koyot.
21-04-2009, 09:31
no tak tak rzeczywiscie nei napisalem ze niezbędna jest druga para nóg :) i sluszna uwaga z weżykiem

kajro
23-04-2009, 15:11
no tak tak rzeczywiscie nei napisalem ze niezbędna jest druga para nóg :) i sluszna uwaga z weżykiem

Co do drugiej pary nóg - kiedyś podpatrzyłem taksiarza jak sobie z tym radził.
I patent okazał się prosty:
1. nowy płyn musi byc innego koluru niż zużyty
2. długi wężyk z zaciskiem ( jak do akwarium)
3. dla oszczędnych - dwie butelki na płyn

Wbieramy ze zbiorniczka stary płyn , zalewamy swieży i w każdym kole spuszczamy wykorzystując grawitację dotąd, aż z zaworku odpowietrzającego będzie ciekł czysty, nowy płyn.

Koyot.
24-04-2009, 08:51
tak mozna i tak ale duzo szybciej i pewniej jest z drugą parą nożek :)
poza tym jak pompujemy pompą to przy okazji usuwamy resztki powietrza ktore moglo sie nagromadzic w trakcie uzytkowania a przy grawitacji nie koniecznie wszystkie powietrze ucieknie

konrad_b
28-08-2011, 19:06
Wymieniałem u siebie gumkę osłaniającą tłoczek i przy okazji chciałem zmienić klocki, ale złamałem dwie końcówki i się poddałem :(
tu pytanie, czym odkręcacie zacisk ? chodzi o śruby 13"
u mnie duża nakładka nasadowa nie podejdzie (przeszkadza przewód ham) a mała się poddają :(
może coś takiego kupić yato yt1633
http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-ogrod/3611/yato-yt-1633.jpg

bo tradycyjne oczkowe czy płaskie klucze tylko obrabiają śrubę :(

jeszcze jedno pytanie, jaka jest min grubość tarczy z tyłu ?

kocio66
29-08-2011, 19:28
jeszcze jedno pytanie, jaka jest min grubość tarczy z tyłu ?

Odpowiedź znajdziesz tu:

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Tarcze-hamulcowe-tylne-265mm-Focus-C-max-1575733-FORD/2954

robencjo
02-09-2011, 11:48
Witam wszystkich, mam inny mały problem z hamulcem ręcznym elektrycznym. Otóż jedna z linek po lewej stronie zaczyna korodować w pancerzu, może ktoś doradzi mi jakie linki kupić bo w serwisie powiedzieli mi że mam wymienić cały zestaw z siłownikiem a to koszt 3200 zł. Paranoje dla jednej linki tyle kasy. Albo może ktoś juz wymienił linki i jakie kupił. Pozdrawiam.