Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Chip 2.0 TDCI 140km


Strony : 1 2 [3]

dario6273
20-02-2015, 15:56
ale co chcesz szukać, bo nie wiem o co chodzi
\masz silnik 2.0tdci 2007 do połowy 2010r.
czyli przedliftową 115kę, czyli kastrowana 140-ka którą można podkręcić na hamowni na ok. 175KM :D

Heko a przedliftowa miała emisje spalin IV a nie V:roll:

fly75
20-02-2015, 19:13
Najprościej...
Szukam jakie oznaczenie ma silnik, który może wyjechać z fabryki 115/116 lub 140 oraz 163km - silnik jeden w trzech różnych wersjach oprogramowania.
A jeżeli jest kilka serii, to która jest najlepsza (tak jak grupa VAG miała lepsze i gorsze serie jeśli popatrzymy na 1.9 tdi).
pozdro

heko
20-02-2015, 20:27
...soooorki, to pllift na Delphi oczywiście 115/140/163
za dużo na głowie :D


a tu właśnie dzisiejsza identiko furka po witaminkach :)


http://images67.fotosik.pl/635/3a7f84c01569417bmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a7f84c01569417b.html)

janek001
20-02-2015, 20:47
Bomba !!!

tedi_k
20-02-2015, 21:12
...soooorki, to pllift na Delphi oczywiście 115/140/163
za dużo na głowie :D
...

No właśnie Grzesiu - silnik w tym aucie jest poliftowy, na Delphi (soft AG91-14C204-FG, łatwo sprawdzić, że dla Delphiego...).
W etisie już zupełnie pomieszali opisy tych motorów, ale jest to motor 115PS CRTC - czyli równoważy DW10C. Poziom emisji EURO V.

Czyli da się z tego motoru "fabrycznymi metodami" zrobić 163PS bez jakichkolwiek ryzyk zmiany norm emisji...
Zła wiadomośc jest taka, że umie to skutecznie zrobić tylko kilku ludzi w Europie...:one: (ja też...).

TuneFORCE
21-02-2015, 12:49
Co to znaczy heko
...na Siemensie ...-to dobrze...amoże być lepiej(jestem zielony)? ...no to czego szukać, bo nie za bardzo kumam...
pozdro

Heko ma na mysli układ wtryskowy/ECU w tych autach.
Przedliftowe wersje były wyposażone w układ wtryskowy Siemensa, poliftowe w układ Delphi.
Jeśli chodzi o podatność na mody to oczywiście wygrywa Delphi, ze względu na lepszą wydajność. Po modyfikacji auta nie kopcą, układ wtryskowy jest mniej awaryjny niż Siemens.

fly75
22-02-2015, 22:45
Dzienks za odpowiedzi.
I teraz szybki szpil -ten S-Max (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55775962&searchclickthrough=true) wjeżdża na podnośnik i będę go ogladał z zamiarem kupna. niestety jak widać mało zdjęć więc się zobaczy na miejscu. 1 właściciel z rocznika 1971, 2 dzieci. auto przebieg 160000km... rocznie około 30.000km jak jeżdzi na 7.00 do pracy w Oslo to bez korków i z tamtąd gdzie mieszka jedzie z 10/15 km autostradą, zarejestrowane 19.10.2009r. Ostatni przeglad 25.10.2013-bez błędów.
vin-WF0SXXGBWS9C55473
silnik-2.0L Duratorq DOHC CR TC (115PS) KLWA
1.Jak oceniacie pod względem wirusowania?
2.Co to za silnik i ile można z niego dostać hp?
3. nie za duży przebieg jak na auto do chipowania?
4. Jak macie jakieś dodatkowe info z vin-u to poprosze.
Dzięki z góry za pomoc.
pozdro

tedi_k
23-02-2015, 20:39
Silnik na pewno da się zachipować - 160kkm to nie jest przebieg, którym trzeba się jakoś martwić... Ot dotarty diesel...
"Fabrycznym" przestawieniem mocy z tego motoru robi się spokojnie wersję 163PS, więc tunerzy zrobią bez problemu 180 koni lub trochę ponad - trzy posty wyżej masz wykres co z tego motoru "wydusza" Grzegorz.
Info z VINu sam sobie możesz poczytać na etis.ford.com.

heko
23-02-2015, 20:44
tedi_k, raczej słabo, to 115-ka przedliftowa, na Siemensie, czyli nieudolnie wykastrowana przez Forda 140-ka na ok.... 140KM :D
programowo, chipem na ok. 165-175KM i 400Nm

tedi_k
23-02-2015, 20:50
Masz rację - sorki. Teraz ja się zasugerowałem opisem w etis... To faktycznie motor na Siemensie i żadnych "brewerii" nie da się tu wyczynić...

heko
23-02-2015, 21:45
...trzeba lookać na rocznik i normy emisji, inaczej można się ...uśmiać :D

fly75
24-02-2015, 21:20
Dzienks koledzy...auto sprzedane....szukam dalej.
pozdro

heko
09-03-2015, 17:39
dzisiaj coś na grubo :D
2.0tdci 140 w powershifcie



http://images68.fotosik.pl/687/e2b319ea98807c8amed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2b319ea98807c8a.html)

FOREST_JG
09-03-2015, 19:05
Heko - powrót do domu bezcenny :one:

heko
02-04-2015, 10:12
Kolejny, tym razem 163KM w PS


http://images68.fotosik.pl/764/1d5f6355aa20e3f0med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d5f6355aa20e3f0.html)

bien
03-04-2015, 16:43
Dzień dobry wszystkim.
Po wczorajszej wizycie u Grzegorza Maksiu wreszcie nabrał wigoru. Dziękuję i pozdrawiam mistrza Heko.

Tom_Wro
09-04-2015, 20:29
Witam wszystkich,
jestem nowym właścicielem S maxa z 2011r., 2.0 TDCI, 140PS.
i niby nie jest źle z mocą ale mocno zastanawiam się nad podniesieniem mocy do 163.
I tu mam pytanie. Zaprzyjaźnione ASO oczywiście "po godzinach" może podnieś moc do 163PS. Podobno to kwestia zmiany mapy wtrysków. Druga, "mocniejsza mapa" jest wgrana tylko trzeba dokonać zmiany konfiguracji.

Przeczytałem trochę postów i zaczynam mieć wątpliwości i pomyślałem że zapytam Mądre głowy na forum ;)

Czy to o czym piszę jest możliwe i zadziała?

Pozdr
Tomi

Woytas
09-04-2015, 20:33
tak działa w 100% dwóch kolegów z forum nawet to robi ( włączenie mocniejszej fabrycznej mapy ) , trudno to nazwać chipem

zmianą programu tzw. chipem osiągniesz coś około 400Nm i ok 190-200 KM wykresów na forum kilkadziesiąt czy też może już set wystarczy poczytać, generalnie uderz do forumowego tunera Heko

Tom_Wro
09-04-2015, 20:41
tak działa w 100% dwóch kolegów z forum nawet to robi ( włączenie mocniejszej fabrycznej mapy ) , trudno to nazwać chipem

zmianą programu tzw. chipem osiągniesz coś około 400Nm i ok 190 KM wykresów na forum kilkadziesiąt czy też może już set wystarczy poczytać

No wierzę i jestem pod wrażeniem doświadczenia Kolegów ale to żona jeździ nim na co dzień i nie chciałbym aby przesadziła z prędkością, a potrafi :))
Drugi powód to gwarancja 12 i ewentualna groźba utraty.

Czyli wracając do meritum takie podniesienie mocy do 163km na fabrycznym sofcie tez ma sens?

Woytas
09-04-2015, 20:44
coś tam pod nogą więcej jest, choć jak Grzegorz wrzuca wykresy z hamowni z fabrycznym softem to mało który ma te 163km raczej bliżej ok 156-157 km z kolei fabryczne 140 mają ciutek więcej

Tom_Wro
09-04-2015, 20:51
No dobra czyli powiedzmy mam teraz 142 a podniosę do max 157...
hm niewieke więc.
A u np. Heko? 170-180 pewnie.
Tylko pytanie ile to kosztuje? poza wizytą w Krakowie :)

dario6273
09-04-2015, 21:15
Nie 180 a 200km:one:

Tom_Wro
09-04-2015, 21:36
Z Twojego opisu wnioskuję, że podniosłeś moc u Heko?
ile taka przyjemnośc kosztuje.
Byłem na stronie i widziałem że ok 1 100 pln? czy dobrze policzyłem?
pozdr

heko
09-04-2015, 22:58
rugi powód to gwarancja 12 i ewentualna groźba utraty.
nie dotyczy, Ford nie widzi zmian :)

TuneFORCE
13-04-2015, 18:00
S-max 2.2 200hp

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11150220_569322086504361_1577079765577554267_n.jpg ?oh=beb39d325f982d1c4530f9de0b9b0c71&oe=55987F3E

seria na FB

Tom_Wro
15-04-2015, 23:15
nie dotyczy, Ford nie widzi zmian :)

No i właśnie się dzisiaj dowiedziałem, że nie ma opcji zmiany mapy ze 140PS na 163 w wersji serwisowej ASO (nawet nie oficjalnie) bo niby ich kompy serwisowe mają to poblokowane.
Zostają Niemcy ale się nie wybieram bo pewnie w Polsce zrobię to za te same pieniądze ale uzyskam więcej mocy.

Czy ktoś może polecić kogoś rzetelnego we Wrocławiu lub do 100 km?
NIe potrzebuje więcej niż 170-180PS

SRS
16-04-2015, 16:17
tedi_k w Katowicach poradzi sobie na 163PS

tedi_k
16-04-2015, 16:28
No i właśnie się dzisiaj dowiedziałem, że nie ma opcji zmiany mapy ze 140PS na 163 w wersji serwisowej ASO (nawet nie oficjalnie) bo niby ich kompy serwisowe mają to poblokowane.
...

Jak to mówią "kiepskiej baletnicy to i rąbek spódnicy..." - ja tam robię kompem serwisowym i nie ma nic poblokowane...:619:

Tom_Wro
16-04-2015, 19:34
tak działa w 100% dwóch kolegów z forum nawet to robi ( włączenie mocniejszej fabrycznej mapy ) , trudno to nazwać chipem

zmianą programu tzw. chipem osiągniesz coś około 400Nm i ok 190-200 KM wykresów na forum kilkadziesiąt czy też może już set wystarczy poczytać, generalnie uderz do forumowego tunera Heko

Hej,
a czy możesz mi podac kto z forum zajmuje się włączeniem/ przełączeniem fabrycznej mapy?
Pozdr
T

latar
16-04-2015, 19:35
Tom_Wro Najbliżej masz do tedi_k do Katowic. Opcja jeszcze do mayak do Wawy. Na tunning to w zasadzie dwa miejsca heko w KRK albo TuneFORCE w POZ.

Tom_Wro
16-04-2015, 20:45
Jak to mówią "kiepskiej baletnicy to i rąbek spódnicy..." - ja tam robię kompem serwisowym i nie ma nic poblokowane...:619:

No i dlatego musimy pogadać.
Puścisz mi jakiś namiar na siebie?

pozdr
T

arturfom
16-04-2015, 22:06
Jak to mówią "kiepskiej baletnicy to i rąbek spódnicy...

dobrze gadasz - myślę że nie dadzą rady nawet uwalonego zegara postawić na nogi a nie mówiąc już o "siłowym" wgraniu softu i konfiguracji auta - bo ich "kompy" w głowie mają to zblokowane a nie serwisówki

TuneFORCE
17-04-2015, 06:37
Tedi, bo Ty masz jakiegoś ruskiego pirata, a to jest zupełnie co innego niż oryginalny serwisowy IDS...
Nie każdy może ryzykować pracując na piracie.

arturfom
17-04-2015, 07:38
a to jest zupełnie co innego niż oryginalny serwisowy IDS...

i na oryginalnej serwisówce i na klonie A+ czy jak tam ( jeśli się normalnie aktualizuje i downgrade jest możliwy ) zrobisz to samo - jak serwisant popatrzy w YT i poczyta w necie to się dowie że jego narzędzie pracy pozwala na więcej niż aktualizacja oprogramowania auta, sprawdzania błędów i robienia testów KOEO itp

pintr
21-04-2015, 15:01
No to i mój Ford dołączył do tych po kuracji witaminowej :-)
Trochę się zeszło bo chciałem żeby nie dymił i było bezpiecznie dla dwumasy .Mam nadzieje że wyszło dobrze.Po krótkiej przejażdżce ,jestem zadowolony , samochód zaczął ciągnąć w pełnym zakresie obrotów i zdecydowanie chętniej przyśpiesza.Może przyrost niezbyt wielki ,ale już w serii było sporo.

leszcz
21-04-2015, 20:18
Tom_Wro Najbliżej masz do tedi_k do Katowic. Opcja jeszcze do mayak do Wawy. Na tunning to w zasadzie dwa miejsca heko w KRK albo TuneFORCE w POZ.

to jeszcze dochodzi speedo( Zielona Góra) i prawdopodobnie ja :D (Bydgoszcz) -- a my fabryczne 140 na 163 PS

mayak
24-04-2015, 09:49
Tedi, bo Ty masz jakiegoś ruskiego pirata, a to jest zupełnie co innego niż oryginalny serwisowy IDS
mylisz się, każdym można to zrobić jak się umie

to jeszcze dochodzi speedo( Zielona Góra) i prawdopodobnie ja (Bydgoszcz) -- a my fabryczne 140 na 163 PS
to napisz coś więcej - ile już zrobiliście?

cliner
25-04-2015, 11:32
Bajkopisarz ten nasz kolega....

heko
20-05-2015, 14:25
2.0 tdci 2006r. bez dpf :)


http://images66.fotosik.pl/904/81121357507f7b6dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81121357507f7b6d.html)

mayak
20-05-2015, 15:00
b. zdrowa ta seria!

mój też jest fabrycznie bez dpf'a - chyba muszę go shamować ;)

heko
29-05-2015, 11:13
S-max 2.0 163 :)


http://images66.fotosik.pl/928/35156a086520fc80med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35156a086520fc80.html)

iljusz
30-05-2015, 18:27
Pozdrawiam forumowiczów. Dzięki Heko za dodatkowe koniki w Moim S-maxiu na UK blachach.

heko
02-06-2015, 18:20
1.8tdci 125KM


http://images68.fotosik.pl/938/2c5f2801e7195474med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c5f2801e7195474.html)

heko
06-06-2015, 13:39
2.0tdci 140 :)

http://images67.fotosik.pl/947/4174eb7072411a7cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4174eb7072411a7c.html)

heko
11-06-2015, 18:04
S_max 2.5t


http://images69.fotosik.pl/960/d56e31e5177dada1med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d56e31e5177dada1.html)

heko
25-06-2015, 13:02
2.0tdci polift w PowerShift


http://images67.fotosik.pl/999/925f09419f4a045fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/925f09419f4a045f.html)

domadm
27-06-2015, 22:10
Hmm, jakaś nowa wersja mapy?
Czas na upgrade :)


S-max 2.0 163 :)


http://images66.fotosik.pl/928/35156a086520fc80med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35156a086520fc80.html)

heko
27-06-2015, 23:57
trochę mocnie dowalone...ale to niewielkie różnice :)

pbobek
14-01-2016, 11:41
heko co myślisz na ten temat?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236859
Chipem da się to naprawić czy problem może tkwić gdzieś indziej?

heko
04-03-2016, 18:50
S-max 2.0tdci 150KM 2015r.


http://images75.fotosik.pl/391/5f5f0f570ec7b76amed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5f5f0f570ec7b76a)

mayak
04-03-2016, 19:07
A ogranicznik momentu był przełączony?

heko
04-03-2016, 19:28
nie :D

Marconiusz
11-03-2016, 09:38
to może przełącz? ;>

heko
11-03-2016, 10:17
ale na co, na 500Nm? :D

maniekrz
11-03-2016, 11:29
Witam

Jestem właścicielem s max 2011 140 km zastanawiam sie nad z mocnieniem chip Tuninig , najbliżej mi do Grzegorza Kraków HEKO ..mieszkam w Rzeszowie... mam pytanie jak wygląda spalanie po takiej zmianie ???

latar
11-03-2016, 11:49
Jedni twierdzą, że spada. Inni twierdzą, że teoretycznie spada a praktycznie rośnie bo bardziej butujesz. Spalanie zależy od kierownika w głównej mierze. Jeden spali 7l/100km a inny tym samym samochodem nie zejdzie poniżej 9. Ot taki świat.

spławik
11-03-2016, 12:12
Dla mnie baśnie i legendy że spada. Teoretycznie jazda do pracy:
- 5 km po mieście prędkość 40
-25 km eSką prędkość 120
- 5 km po mieście prędkość 40
Pytam się czy utrzymując podobne prędkości przed i po czipie jesteśmy w stanie spalić mniej ?... chyba nie.
latar-owi szczególnie latając po autostradach spalanie leci w górę.
Fizyki, chemi, matematyki nie oszukasz ;-) KM=dawka paliwa + ciśnienie turbiny

przemyp
15-03-2016, 20:36
Panowie
Obecnie mam S-maxa fabryczne 140 KM po zmianie map 163 KM. Znajomy poleca chip tunnig V-tech do 190 KM.
Zastanawiam się bo mam najechane 180 tys i nie wiem czy zmiana momentu nie będzie miała na szybsze zużycie dwumasy.
Proszę o Wasze opinie
Przemek

Woytas
16-03-2016, 14:33
Dla mnie baśnie i legendy że spada. Teoretycznie jazda do pracy:
- 5 km po mieście prędkość 40
-25 km eSką prędkość 120
- 5 km po mieście prędkość 40
Pytam się czy utrzymując podobne prędkości przed i po czipie jesteśmy w stanie spalić mniej ?... chyba nie.
latar-owi szczególnie latając po autostradach spalanie leci w górę.
Fizyki, chemi, matematyki nie oszukasz ;-) KM=dawka paliwa + ciśnienie turbiny

trochę OT ale w takiej konfiguracji jazdy jakie masz spalanie ? bo jeśli nie zmieniłeś stylu jazdy to wg mnie specjalnie się nie zmienia szybciej zmiana zimowych kaci 16" na 18" spowoduje wzrost :) ... ja regularnie w cyklu mieszanym robię około 1000km na zbiorniku

spławik
16-03-2016, 16:50
1000 km na zbiorniku to marzenie ściętej głowy. 7.5 w górę.

szczerba
16-03-2016, 18:37
1000 km na zbiorniku to marzenie ściętej głowy. 7.5 w górę.
2,2 swoje prawa ma i w dodatku cięższa i większa "buda". Ja spokojnie na zbiorniku robię 1000-1100 km. (średnie z ostatniego roku to 6,0)

latar
16-03-2016, 19:55
Moim zdaniem jest nieźle. Ja oprócz S-Maxa 2,2 mam jeszcze automat. Przez pierwsze 40.000km miałem średnią na kompie 100+kph a spalanie ustabilizowało mi się na poziomie 10.38. Ale mam wszystko między 6.7 a 14/100 z całego baku.

spławik
17-03-2016, 16:04
średnia powyżej 100kmh :one: wszystko jasne.
Przydałby się bak 80 litrów. Dla mnie nie spalania a zasięg jest najważniejszy.

heko
02-05-2016, 19:40
2.0tdci 163KM


http://images76.fotosik.pl/562/b67a02ba777f7552med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b67a02ba777f7552)

przemyp
09-05-2016, 19:18
Panowie,
Jestem totalnym laikiem. Mam co prawda S-maxa nie Mondeo, ale silnik TDCI.
Mam do Was pytanie warto czy nie tuningować.
Fabrycznie mam 140 kucy z grudnia 2010 roku, ale wgrałem u Marcina mm32 rok temu mapę na 163 KM.
Miałem zmienić auto, ale jednak zostawiam sobie S-maxa na dłużej (szkoda mi kasy na nowego). Znajomy polecił wgranie oprogramowania vtech. Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km. Ale ciekawość i większa frajda zjazdy kieruje mnie tu do Was. Nie wymieniałem jeszcze sprzęgłą i dwumasy. Słyszałem, ze zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie tego elementu.
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Przemek

mariuszb55
18-05-2016, 20:31
Ja jakiś czas temu zawirusowałem swojego maxia w kreatorze mocy (podobno program mają z V-tech'a).
Przy przebiegu 270 tys. na hamowni seria wykazała 156 KM.
Po modyfikacji 180,5 KM i 413 Nm.
Na początku też miałem obawy, że przy takim przebiegu mogą być problemy ale zrobiłem już ponad 20 tys i jak dotąd nic złego się nie dzieje.

heko
18-05-2016, 20:45
2.0tdci 140 polift :)


http://images75.fotosik.pl/607/9c86d3f61ffd94ebmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9c86d3f61ffd94eb)

MaXyM
18-05-2016, 23:54
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Przemek

pomysl do csego sluzy chip a potem zastanow sie do czego sluza hamulce: do wyhamowania okreslonej masy auta z okreslonej predkosci. czy masa auta po chipie sie zmieni? czy predkojsci jazdy sie zmienia? czy ilosc hamowan sie zmieni? jesli na ktores z pytan odpowiesz stanowczo tak - wtedy powinienes pomyslec o mocniejszych hamulcach. Tyle ze ani masa ani vmax sie nie zmieni. a jesli sie zmieni ilosc hamowan to nie powinni cie w ogole wpuszczac za kolko ;)

a serio: im lepsze hamulce tym lepiej (zawsze). Ale nie ma to z chipem nic wspolnego

jerry73
19-05-2016, 04:34
Tyle ze ani masa ani vmax sie nie zmieni.
???? ciekawe. A ja myślałem, że jeśli zwiększy się moc to zwiększy się również Vmax samochodu.:razz:

MaXyM
19-05-2016, 08:34
a jak czesto bedziesz hamowal z vmax. Ktos kto na codzien jezdzi z takimi predkosciami to juz dawno powinien miec mocniejsze hamulce.

A poza tym to nie musi byc prawda co piszesz o mocy. po chipie masz duzo wyzsza moc przy konkretnych obrotach. Mocy przy obrotach umozliwiajacych jazde z vmax moze byc niewiele wiecej a opory rosna z kwadratem predkosci.

HATTOR
03-11-2016, 07:14
Witam Wszystkich,
Będę wdzięczny za poradę.
Stałem sie niedawno posiadaczem już trochę leciwego S-Maxa i zastanawiam sie czy ma sens w tym stanie zużycia samochodu.... poszukiwać dodatkowych kucy.

Rocznik 2008
Przebieg oryginalny 270.000
Silnik 2.0 TDCI 140 KM
Skrzynia automatyczna
VIN: WF0SXXGBWS8C45342

latar
03-11-2016, 07:45
W jakim stanie zużycia? Jeżeli przebieg oryginalny a samochód dbany toż silnik ledwo dotarty.
Inna sprawa to stan skrzyni. Czy serwisowana czy tak jak Ford przykazał olej nigdy nie wymieniony.

leszcz
03-11-2016, 11:38
Rocznik 2008
Przebieg oryginalny 270.000
Silnik 2.0 TDCI 140 KM

Mam takiego CHIPA na 175PS .... można zapodać i się przekonać . A jak się nie będzie podobać wróci się do serii :one:
Będę za jakiś czas koło Zakopanego więc pisać na PW jakby co :D

pozdr T

heko
03-11-2016, 11:42
Witam Wszystkich,
Będę wdzięczny za poradę.
Stałem sie niedawno posiadaczem już trochę leciwego S-Maxa i zastanawiam sie czy ma sens w tym stanie zużycia samochodu.... poszukiwać dodatkowych kucy.

Skąd jesteś?

HATTOR
15-11-2016, 11:48
Kraków
A co do ASB to raczej tak jak ford przykazał..... S-Max z za odry jest więc raczej serwisowany tak jak Ford przykazał.

heko
15-11-2016, 11:56
nie ma problema, pisz, umówimy termin :)

meff
20-02-2017, 08:41
A jak sprawa wygląda z automatyczną skrzynią biegów? Mam S-MAX'a z 2009 roku ze skrzynią durashift czy dodanie mocy zmniejszy mi spalanie? Czy skrzynia biegów nie będzie za bardzo obciążona?

heko
20-02-2017, 09:57
dokładnie jak w manualu :)

meff
20-02-2017, 10:08
Dzięki za odpowiedź jak tylko ogarnę temat naprawy ręcznego i zmienię olej to zabiorę się za tuning.

TuneFORCE
22-02-2017, 13:43
Kraków
A co do ASB to raczej tak jak ford przykazał..... S-Max z za odry jest więc raczej serwisowany tak jak Ford przykazał.


No to Heko jest na miejscu :one:

heko
14-04-2017, 17:41
2.0 163
Jak to bywa, 163KM serii nie trzymają, ale da się naprawić :) :)

https://images83.fotosik.pl/507/50a3888a2daf8a5cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/50a3888a2daf8a5c)

https://images84.fotosik.pl/507/a80ce0767fc8bb09med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a80ce0767fc8bb09)

https://images84.fotosik.pl/507/efa4ef1c942a7204med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/efa4ef1c942a7204)

Radem
06-06-2017, 13:59
Siema nie zauważyłem w cenniku mojego modelu S-Max 1.8 TDCI 125koni czy też wykonują chipa lub chip box?. I co najlepiej tu założyć.

heko
06-06-2017, 15:19
tu jest tego pełno :)
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=75886&page=6

Radem
06-06-2017, 19:29
Tak dzięki muszę poczytać lecz chodziło mi o twoją firmę z karkowa co masz nazwę nad obrazkiem auta, bo wchodziłem na ich stronę i nie widziałem s-max z moim silnikiem. Tak więc pozostaje do nich zadzwonić i się zapytać. A co twoim zdaniem jest lepsze i żywotniejsze chip box czy tuning komputera.?

heko
06-06-2017, 20:45
ale to jedna i ta sama firma, a na stronie nie wrzucam wykresów już od dawna :)
s-max/Mondeo 1.8tdci 100/125KM to wszystko to samo :D

Radem
07-06-2017, 07:33
A możesz mi na priv napisać koszta chipa.

meff
08-06-2017, 05:17
W końcu mam wszystko w aucie zrobione (kobieta nie zauważyła mnie na skrzyżowaniu i wjechała mi w bok) i mogę zabrać się za tuning mojego smaxa, czy ktoś może doradzić odpowiednią firmę w trójmieście lub okolicy? V-T odpada mam mieszane uczucia wobec ich pracy

heko
08-06-2017, 07:49
mam tam oddział, dzwoń do Praust moto w Pruszczu :)

TuneFORCE
09-06-2017, 16:22
W końcu mam wszystko w aucie zrobione (kobieta nie zauważyła mnie na skrzyżowaniu i wjechała mi w bok) i mogę zabrać się za tuning mojego smaxa, czy ktoś może doradzić odpowiednią firmę w trójmieście lub okolicy? V-T odpada mam mieszane uczucia wobec ich pracy

1.8TDCI 125KM

https://images83.fotosik.pl/624/d9b88543114de0d2gen.jpg

https://images82.fotosik.pl/625/b7a40ed938490fe1gen.jpg

damian S-MAX
20-06-2017, 19:35
Witam

Pytanie głównie kieruję do tych którzy robili tzn zmieniali program z seryjnych 140ps na więcej.. ..

Ile można jeszcze wyciągnąć KM bezpiecznie z tego silnika i czy wogole sie da ?

Nie chciałbym zmieniać turbiny wtryskowe itd

Czy robił ktoś u sb chip na tym silniku nie koniecznie w S max

I pytanie czy ktoś ogarnia taki temat tu na forum ? Albo kogo polecacie?

Dzięki za odp pozdro

stingerA6
20-06-2017, 19:38
W Twoim motorku wyjdzie pewnie ok 170 kucy. Odezwij się do heko albo TuneFORCE

marecki6
20-06-2017, 20:01
Pytałem ostatnio Heko o to samo ... Odpowiedź - około 190KM i 400NM

stingerA6
20-06-2017, 20:11
To nie apteka.
Raz wychodzi ok 170 a raz 190.
Zależy od konkretnego egzemplarza

damian S-MAX
20-06-2017, 20:49
Ok dzięki za odpowiedź

TuneFORCE
20-06-2017, 21:54
.......Pytanie głównie kieruję do tych którzy robili tzn zmieniali program z seryjnych 140ps na więcej...................

DW10 to jakiś 170-180KM/390-400Nm....można zrobić więcej momentu ale sie nie robi ze względu na sprzęgło

180-200KM/380-420Nm to wychodzi w poliftach, czyli w DW10C

rojass
21-06-2017, 06:04
Jestem świeżo po programie i usunięciu DPF'a w TuneForce - wynik 170KM i 395Nm - przyzwoicie :)

Kochan
21-06-2017, 08:33
Cześć, prośba do osób, które robiły chip do s-maxa w Poznaniu chciałbym zestawić ceny ze Szczecinem i zobaczyć nie przypadkiem nie opłaci mi się jechać własnie do stolicy Wielkopolski :)

heko
21-06-2017, 08:37
nie patrz na ceny, a na jakość :P

Kochan
21-06-2017, 08:40
słyszałem wiele pozytywnych opinii o Szczecinie (oddział v-techa) :)

heko
21-06-2017, 08:41
słyszałem wiele pozytywnych opinii o Szczecinie (oddział v-techa) :)

g:okulary

Radeq86
21-06-2017, 11:14
niedawno byłem w serwisie i jakoś akurat ruszyliśmy ten temat, podobno bez problemu można 190 ale w moim przypadku nie więcej niż 160 z racji automatu i problemu z przeniesieniem momentu

heko
21-06-2017, 12:48
totalna bzdura, z przedliftowego 2.0tdci zrobienie 180KM to wielki sukces, i nie ma to nic wspólnego ze skrzynią :P

latar
21-06-2017, 13:53
U mnie ta sama skrzynia znosi 230KM i 520Nm :619:

Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk

mariuszb55
21-06-2017, 16:33
U mnie po programie wyszło 180,5 KM i 413 Nm.
Tylko że auto w serii miało 156 KM.

mro
23-06-2017, 10:56
U mnie Heko wyczarował dawno temu takie coś :D
Jak patrzę na wykresy na bieżąco które wrzuca, to chyba do tej pory nie ma lepszego z tego silnika (a na pewno nie rocznika i z tym przebiegiem :))
Choć po woli zbieram się na turbo (dalej oryginał, choć się tak zbieram od 2 lat ;) ), to może przyjadę na weryfikację wtedy heko ;).
Rocznik 2007, przelot aktualny 430 k km :)
A chip był na 370 k km nalotu robiony :)

bukox
23-06-2017, 13:47
Moc wzrosła a prędkość maks. spadła?

heko
23-06-2017, 13:54
na wykresie nie widać jaką v-max ma auto, tylko do ilu gniotłem na hamowni :P

mro
23-06-2017, 19:48
No, a seria bogata była...

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

rojass
26-06-2017, 11:45
U mnie seria po wyrzuceniu DPF - 154KM/370Nm - po sofcie 170KM/395Nm - drastycznej różnicy nie ma, ale wyprzedza się dużo sprawniej.

mro
26-06-2017, 13:21
No, bo o komfort i spokój serducha chodzi :-), to nie bryka na 1/4 mili spod świateł ;-), ale fajnie kogoś czasem w W trasie zaskoczyc;-)

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

rojass
26-06-2017, 13:45
Zgadza się, teraz pozostaje powalczyć z wygłuszeniem odgłosów powyżej 120km/h, bo po przesiadce z benzynowego Passata B6 ciężko mi się przestawić na wszędobylskie odgłosy szumu, buczenia etc..

Bigum
26-06-2017, 21:23
Walka z wiatrakami :<

Poler
14-07-2017, 19:31
Chce PODZIĘKOWAĆ kolegom HEKO i POLARNY za fachowo wgranego chipa. Mogę tylko powiedzieć że lepiej nie mogłem trafić. Fachowa robota.
Samochód nie ważne jak szybko jedzie przyspiesza znacznie szybciej, płynniej, pewniej... Pozostaje tylko czysta przyjemność z jazdy.
Dzięki WIELKIE ;-)

mro
14-07-2017, 20:01
Dawaj wykres a nie... :-)

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

rojass
08-09-2017, 08:19
Poprzednie auto (VW Bora, 1.9 Tdi 115KM ) zawirusowałem na 150KM 8 lat temu, do dzisiaj jeździ w rodzinie na tym samym osprzęcie. Kompletnie nic się nie dzieje, SMAXem w zasadzie od razu pojechałem na usunięcie DPF i nowy SOFT - żadnych niepokojących objawów nie mam.
Jak ktoś robi to z głową i pozostawia margines bezpieczeństwa to nie ma prawa się nic stać.

stingerA6
08-09-2017, 08:22
Dokładnie. Mojego też można byłoby pociągnąć powyżej 200 koni, ale chłopaki zaproponowali optymalne rozwiązanie bez nadwyrężniania motoru i osprzętu

pasiek
08-09-2017, 09:19
Jak ktoś jeździ do zawodowców ( Heko, TuneForce ) to nie będzie miał problemów. Oczywiście silnik i osprzęt też musi być zdrowy.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

stingerA6
08-09-2017, 09:22
Właśnie to mi się podobało tzn. najpierw diagnoza i zhamowanie auta, przedstawienie wykresu i kondycji auta, a później po ustaleniach z właścicielem zrobiony finalny program.

Agamek12
08-09-2017, 20:34
Ktoś korzystał z Alta Racing w silniku PSA?

heko
08-09-2017, 23:26
S-max 2.0tdci 140KM


https://images84.fotosik.pl/790/02bd99bf6c246ad2med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/02bd99bf6c246ad2)

woro_woro
09-09-2017, 10:29
heko Będzie jakieś grupowe chipowanie?

heko
09-09-2017, 10:43
no jest we wrześniu :)

Qba_ONY
12-09-2017, 11:04
jaki koszt??jaki koszt? 2.0, 143 km

heko
12-09-2017, 11:07
na grupówce 800 polifty 900

Majaford
29-10-2017, 09:25
Witam. Mam pytanko na ile można podkręcić forda s-max 2.0 136pk diesel rok 2011. Ile to kosztuje i jak długo trwa taka usługa. Dziękuję i pozdrawiam.

heko
29-10-2017, 11:41
ok.190-200KM 400Nm
ok. 1000zł.

Agamek12
03-11-2017, 19:54
Jak wygląda cała procedura zwiększenia mocy w S-max 2.0TDCI 140KM fabrycznie bez DPF '08? Czy auto przed wzmocnieniem jest diagnozowane pod kątem ewentualnych błędów i anomalii? Ile czasu trawa cała robota (od wjazdu do warsztatu do wyjazdu)?

heko
03-11-2017, 21:26
tak
ok. 1-2h

stysiek
05-11-2017, 16:13
Jak wygląda cała procedura zwiększenia mocy w S-max 2.0TDCI 140KM fabrycznie bez DPF '08? Czy auto przed wzmocnieniem jest diagnozowane pod kątem ewentualnych błędów i anomalii? Ile czasu trawa cała robota (od wjazdu do warsztatu do wyjazdu)?


szybka robota. robiłem u Heko swojego Maxa. Mam 2.0 TDCI 163KM z PS.
na hamowni wyszło że ma 151, zrobiony na 186. Szybko, sprawnie.

po około 1h był zrobiony.

Polecam Heko z czystym sumieniem.
mam okazję pojeżdzać także Focusem robionym przez Heko.

Auvach
08-11-2017, 20:00
Panowie ile idzie wyciągnąć z Esia 2.0 tdci 130 PS. 2007r.?

stingerA6
08-11-2017, 20:10
Do ok 170 jak motor zdrowy.

Auvach
08-11-2017, 20:23
Dzięki za szybką odpowiedź... Z tego co widzę to muszę odezwać się do kolegi mayak

M-S POWER
08-11-2017, 21:40
Panowie ile idzie wyciągnąć z Esia 2.0 tdci 130 PS. 2007r.?

Auvach podeślij mi VIN to zobaczę czy mozna Ci CHIPA zrobić

cliner
09-11-2017, 05:39
Mapy w nim nie przełączysz.

MAG
09-11-2017, 06:39
... Z tego co widzę to muszę odezwać się do kolegi mayak
Z tym silnikiem to mayak Cie nie pomoże - tylko i wyłacznie indywidualne strojenie (czyli tzw chip)

Okil
09-11-2017, 06:45
Podłączę się pod temat, zastanawiam się ze strony czyto technicznej czy chip manuala i PS bardzo się różni. Chodzi mi głównie o krzywe, czy się czymś różnią?
Widziałem przykładowe wykresy VTecha i z PS było wyciągnięte mniej. Pytanie czy to kwestia sztuki silnika (wiadomo że co sztuka to indywidualne strojenie), czy że automat?

ile wytrzymuje PS mocy i niutów?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

qwertykk
09-11-2017, 07:38
Do 450 nm, ale... pada na seryjnym niucie ;)

Okil
09-11-2017, 08:41
Słyszałem 2 wersje, jedna jest taka, że z niutami PS sobie radzi, ale nie z prędkością obrotową/mocą i odwrotnie, że moc/prędkość obrotowa ok, ale z niutami problem.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

gcd
10-11-2017, 08:47
Czy autko z 2006 r. i przebiegiem 280 tys. warto zachipować, czy dać sobie spokój?

cliner
10-11-2017, 09:30
Hamowanie,ocena silnika... później chip...jak zdrowy.

Sent from my Pixel XL using Tapatalk

gcd
11-11-2017, 11:03
Podpowiedzcie, gdzie najbliżej Wawki to zrobić i najtaniej?

leszcz
11-11-2017, 11:17
odpowiedzcie
podaj VIN się zobaczy co tam masz i pisz do M-S POWER

mro
11-11-2017, 12:36
Czy autko z 2006 r. i przebiegiem 280 tys. warto zachipować, czy dać sobie spokój?Ja mam 2007 2.0 tdci 140km, chip zrobiony na 370 k. Km u Heko na 183/420 i zero problemów. No może tylko ze trzeba sie ostrożnie obchodzić ze sprzęgłem. Zamyka sie dwumas jak obroty za niskie. Teraz mam 450 k km.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

gcd
12-11-2017, 07:59
Mam zwykłego przedlifta 2.0 TDCi 140KM z 2006 r. (jak w profilu).
Więcej kucy, może być potrzebne, kiedy zapakuje się cała rodzinkę 5 os. albo trochę sprzętu niekiedy.
Zrozumiałem to, kiedy jeździłem po np. Jarosławiu (spore pagóry i wzniesienia przed skrzyżowaniami).

Agamek12
12-11-2017, 22:07
Podpowiedzcie, gdzie najbliżej Wawki to zrobić i najtaniej?
Jakiś czas temu Alta Racing złożył mi propozycję - nieco wyższą niż Heko. Chwali się, że ogarnia 2.0TDCI z powodzeniem.
Wiem, że jeden z kolegów z sukcesem chipował u niego dwie Octavię II 1.9TDI
http://chiptuning-tdi.pl/nowa/lcd.html

adamuseq
08-12-2017, 12:43
no jest we wrześniu :)

heko czy do chipa trzeba usuwac DPF, ja mam 112 kkm przebiegu i wszystko hula wiec szkoda mi usuwac.

stingerA6
08-12-2017, 12:53
czy do chipa trzeba usuwac DPF
WHY Łaj? Daj mu rzyć

heko
08-12-2017, 13:38
absolutnie nie trzeba usuwać DPF przy tuningu

MAG
08-12-2017, 13:44
... Daj mu rzyć
A fuj, Stinger, nie przesadzaj ... :619:

chillmike
18-12-2017, 01:11
Cześć, powiedzcie gdzie podkrecic w Trójmieście lub okolicy? Polecacie jakis dobry wrsztat dedykowany S Maxom :)?

MAG
18-12-2017, 06:16
Kosakowo koło Gdyni. V-tech Pomorze.
To jest chyba najstarsza firma w naszym rejonie z największym doświadczeniem w modach Fordów.
Współwaściciel sam ma poliftowego S-Maxa, chociaż kończy mu się leasing i szukał czegoś nowego jak z nim ostatnio gadałem.

rojass
18-12-2017, 08:42
TuneForce w Żukczynie k. Pruszcza Gdańskiego( u nich robiłem swojego Smax'a), Tune-Up( u Roberta robiłem VW Borę 8-9 lat temu-śmiga bezawaryjnie w rodzinie do dzisiaj ) :)

chillmike
18-12-2017, 10:13
Dzieki Panowie

makinen
10-02-2018, 11:06
Fajnie by było aby wpadł tutaj ktoś, kto już kilka, kilkanaście miesięcy jeździ na chipie i powiedział jak kondycja silnika, jak z mocą w ciepłe dni, jak ze spalaniem.

gunter2079
10-02-2018, 15:06
No to jestem. Chip 10.2016. Spalanie spadlo z 8.3 na 7.8. Głównie Warszawa. Na trasie do 7.6. Ciepłe czy chlodne dni nie ma różnicy. Jest ok. W trasie max 180 i nic się nie dzieje. Turbo do regeneracji i dwumasa do wymiany. Ale nie uważam ze od chipa. Dawały o sobie znać przed chipem. Po chipie po prostu przyspieszam ten deadline, bo wyższa moc kusi. Dynamika i elastyczność duzo lepiej. Nie trzeba dusić tak żeby kloc się ruszył. Radość z chipa bezcenna. Nie musze być pierwszy z pod świateł ale przy normalnym ruszaniu nie jest sie ostatnim. Ogolnie polecam.

Wysłane z chińskiego fona

Obiboc
15-02-2018, 14:45
Panowie
Podpytać chcę jak to całe podkręcanie mocy z 140 na +- 180 koników przenosi się na czasy przyspieszania? Robił ktoś pomiary czy tylko odczucia subiektywne.
Jeździłem Kugą z 180 konnym silnikiem i automatem ale jakoś tak szału to to nie robiło.

Pytanie do specjalistów którzy stroją auta, chcę zmienić IC ten co mam jest zabrudzony i dobrze obity od kamieni. Zastanawiam się czy kupić większy FMIC.
Czy większy IC pomoże przy ewentualnym chipie..

author
25-02-2018, 17:59
No to ja się podzielę odczuciami co do chipa... W 2013 roku kupilem s-maxa z 2008 roku z silnikiem 2.0 tdci 140kunia. Pojechałem z tym do v-techu bo stara a4 z 97 roku z motorkiem 1.9 tdi 110ps była elastyczniejsza od forda mimo że spod świateł to ford dyktował warunki... mój max był bardzo oporny na chipowanie i nie chciał wypluc ładnego wykresu ale po 6ciu próbach udało się z niego wydusić 163kunie i 410nm. Fabryka pokazała 148 kunia i c9ś ok 350 nm. Przebieg ok 150tkm. Przy 190 padła dwumasa ale to chyba standard w tych autach... wrażenia po chipie bardzo pozytywne. Niższe spalanie oraz dużo lepsza elastyczność. Wyprzedzanie z 4 biegu od 60km.h to bajka i nie jedna osobówka z motorem 150km wąchała spaliny po smaxie (A trochę ich było bo przy depnięciu lubiał dyma puścić że hej)... prędkość maks jaką udało mi się nim osiągnąć to coś ok 220km.h ale od dwustu w górę to już musiały być kilometry prostej z pedałem w podłodzę... auto sprzedałem w listopadzie z przebiegiem 260tkm i nie było z nim problemów. Teraz jestem szczęśliwym posiadaczem s-maxa z 2014 roku z silnikiem 163km i porównanie obydwu aut wygląda nast. Nowy fabryczny 163km dużo szybciej jedzie.. narazie 220km.h ale zdecydowanie szybciej osiąga tę prędkość, spalanie bardzo podobnie, nowy zestrojony bardziej jak na benzynowca tzn stary od 1.5 tys wyrywał i w fotel wgniatał ale na 3 tys zabawa się kończyła... W nowym dół szału nie robi ale za to ciągnie do końca bardzo liniowo nie tracąc momentu przy wyższych partiach... jeśli zaś chodzi o elastyczność to stary po chipie zdeklasował nowego... tutaj fabryka daje niby 340nm i jednak w starym dało się odczuć kosmiczną różnicę.... mam filmiki z obydwoma gdzie testowałem przyspieszenie od 60 do 120 na 4 biegu oraz od 80 do 120 na piątym... Stary średnio o dobre kilka sekund lepiej się zbierał... przyspieszenie od 0 do setki w obydwu po ok 9.5 sęk.. Stary przed chipem miał nie całe 11... na Youtube jestem pod Nickiem author0928 i tam pokazuje przyspieszenie od 0 do 100 starym.sprzed chipa, po chipie oraz nowym narazie w serii.. narazie poniewaz momentu brakuje i jak tylko nadejdą ciepłe dni to jadę na zabieg ��

MAG
25-02-2018, 19:10
Obiboc - w 3-city polecam wycieczke do Kosakowa do V-Tech Pomorze - współwłaściciel sam jeździ S-Maxem (poliftowy 2,0TDCI) g:DD


W poprzednim S-Maxie 2,0TDCI baaaaardzo poprawili mi poziom zadowolenia z osiagów - nie mierzyłem dokłądnie, ale jesli chodzi o elastycznośc, to co najmniej kilka sekund urywałem przy przyspieszeniu 60-100 i 80-120.
A to co najwazniejsze, to auto nie zdychało zaraz po przekroczeniu 3 tys obr, a kreciło prawie pod 4 ...



Jest szansa, że jak sie powołasz na forum i na mnie, to może coś tam zawalczysz z ceną :619: (nie gwarantuje tego jakby co, ale spróbować możesz ...)


EDIT - co do FMIC to jego wymiana jest odczuwalna przy ostrzejszej jeździe latem - auto nie zdycha tak jak na standardowym.

leszcz
25-02-2018, 22:10
kilkanaście miesięcy jeździ na chipie i powiedział jak kondycja silnika, jak z mocą w ciepłe dni, jak ze spalaniem.
pisz do M-S POWER on ma najechane na CHIPie już ponad 100tyś

Obiboc
26-02-2018, 07:47
ale jesli chodzi o elastycznośc, to co najmniej kilka sekund urywałem przy przyspieszeniu 60-100 i 80-120.
A to co najwazniejsze, to auto nie zdychało zaraz po przekroczeniu 3 tys obr, a kreciło prawie pod 4 ...

Właśnie to w przyspieszaniu najbardziej mnie interesuje.
W
Z V-tech już rozmawiałem, mam do nich 10 minut z buta od miejsca pracy.
Rozmawiałem o IC-ku i koledzy stwierdzili żeby wpierw ogarnąć ten temat, wyczyścić stary albo wrzucić nowy i przyjechać, najlepiej rano bo maja Chipowanie na śniadanie. Promo takie.

heko
26-02-2018, 13:09
możesz podjechać do mojego oddziału w Pruszczu, zrobimy jak należy :)

Obiboc
26-02-2018, 13:50
A to ciekawe, w tym Pruszczu to gdzie towarzyszy znajdę?

heko
26-02-2018, 14:02
fa. Praust Moto :P

Sykunia
15-07-2018, 15:24
Witam zakupiłem S maxa 2.0 TDCi 143 km 2009 rok. Chciałbym się poradzić czy nie macie kogoś godnego do polecenia do zrobienia chipa z okolic Lublina ? Z góry dzięki i pozdrawiam

pasiek
15-07-2018, 22:02
Jedz do Heko , do Krakowa ( miejscowość obok ) chyba tak daleko nie masz , a zrobione będzie profesjonalne.

Obiboc
19-07-2018, 13:58
No to i ja posiadam autko po podwyższeniu parametrów:
Było:153,6 HP/ 3709 obr/min i 366 Nm/2005 obr/min
Jest: 174,4 HP/ 3694 obr/min i 407 Nm/2222 obr/min.
Jak nauczę się wrzucać fotki to wsadzę wykresy.

totek2
19-07-2018, 14:39
To zdrowa seria była.

Obiboc
19-07-2018, 14:51
Też mi się tak wydawało, przez chwilę zawahałem się czy robić lepiej skoro jest dobrze. Jednak jak powiedziało się A to trzeba powiedzieć B. Podczas powrotu z pracy przetestuję auto. Na razie nie było okazji wracałem autem w korku.

sian
19-07-2018, 16:21
heko a czy Ty szykujesz jakąś akcję we wrześniu? Gdzieś mi się obiło o oczy... :) Byłbym chętny, jak wcześnie trzeba się zapisać? Czy trzeba auto jakoś sprawdzić/przygotować przed tym?

heko
19-07-2018, 17:12
tak, wrzesień 2018 bedzie grupowka, terminy bede zapisywał w sierpniu

Obiboc
20-07-2018, 07:41
Wczoraj była szansa troszkę popróbować auto..
Więc tak, dół jak dla mnie bez zmian. Rożnica zaczyna się powyżej 2-2,5 tys.
Auto może nie ciągnie jak szalone ale czuć że chce i może, lekkie depnięcie i po chwili jest 160, wcześniej było tak samo do 140. Nie udało się mi podkręcić auta powyżej 3 tysięcy.
Próbuję załączyć wykres.

Agamek12
20-07-2018, 08:41
możesz podjechać do mojego oddziału w Pruszczu, zrobimy jak należy :)
a nie masz partnerów w Warszawie?

heko
20-07-2018, 09:37
niestety nie

woro_woro
20-07-2018, 11:08
Wykres zacny. heko czy Ty jesteś w stanie przesunąć Pmax gdzieś w okolice 4200 rpm ? Czy taka po prostu natura tych silników, że na 3800 jest koniec jazdy.

heko
20-07-2018, 11:12
w poliftach moc max zawsze robię pow 4000 :)

Agamek12
20-07-2018, 13:27
niestety nie

A w Koszalinie?

heko
20-07-2018, 13:31
Kraków
Wrocław
Trójmiasto

adam_p1
24-07-2018, 14:05
ja mam u siebie w standardzie 103 KW, po chipie wyszlo 173 km

woro_woro
24-07-2018, 19:56
Bez wykresu się nie liczy

corraado1
31-07-2018, 07:40
Witam. Co sądzicie? Wydaje mi się że ciut mały przyrost :/
I puszcza dymka jak ruszam autem. Z DPF-em.
https://images89.fotosik.pl/9/6d57cac1e2a16326m.jpg (https://images89.fotosik.pl/9/6d57cac1e2a16326.jpg)

woro_woro
31-07-2018, 09:14
Kolego tu możliwe że temperatura zagrała... Wielu kolegów pisze, że w upałach IC nie daje rady i potrzeba by większy wsadzić.
A z tym dymkiem to bym jechał na poprawkę, jeśli przed chipem dymka nie było.

corraado1
31-07-2018, 09:18
Ato nie jest normalne ze po zapodaniu wiekszej dawki zadymi ?

Speedo
31-07-2018, 09:43
nie jest, ja mam chipa i nic nie przydymia, wcześniej miałem na chwilę takiego testowego co przydymiał to było czekendżin, usterka silnika, wymień olej itp czyli dpf zapchany ;)

corraado1
31-07-2018, 10:10
Rozumiem. Wcześniej nie dymił. Gość mówił że z trudem dał radę na 166 bo wtryski Siemensa i nic więcej nie wyciśnie. Mógł na 155-160 bez dymka ale zrobił z lekkim dymkiem na 166.

pasiek
31-07-2018, 11:23
Większość ma Siemensa i jakoś dobrze idą, jak mój np. 170- 222ps

makinen
31-07-2018, 12:26
Trzeba być aspołecznym typem żeby świadomie zrobić kopcące auto.

szynszyl
31-07-2018, 13:03
Większość ma Siemensa i jakoś dobrze idą, jak mój np. 170- 222ps zgadza sie. Puscil baka przy max obciazeniu. Ale nie zeby kopcil

heko
31-07-2018, 14:00
przyrost w miarę Ok, tylko u samej góry jakieś problemy

corraado1
01-08-2018, 08:15
przyrost w miarę Ok, tylko u samej góry jakieś problemy

Co rozumiesz przez problemy u samej góry ? Jakieś sugestie ?
A Ty heko masz placówkę w Pruszczu Gd.prawda ? Gdybym chciał podjechać to musisz mieć auto z powrotem w serii czy może być tak jak jest teraz ?

woro_woro
01-08-2018, 08:31
No na 4500 i wyżej chyba widzisz co się z wykresem dzieje. Jeżeli to nie efekt złego zhamowania to rzeczywiście problem. Z drugiej strony kto by tam kręcił do 4800?

heko
01-08-2018, 09:54
Co rozumiesz przez problemy u samej góry ? Jakieś sugestie ?
A Ty heko masz placówkę w Pruszczu Gd.prawda ? Gdybym chciał podjechać to musisz mieć auto z powrotem w serii czy może być tak jak jest teraz ?

Obojętne, mam każdą serię do tych silników

Markus_MR
25-09-2018, 14:56
Jestem po wizycie w oddziale Grzegorza w Pruszczu Gdańskim. Temat ogarnięty wzorowo. Maxiu w końcu nie dymi i ciągnie jak trzeba :one:
Dziękuję bardzo g:DD Polecam :!:

heko
25-09-2018, 15:01
...tak to jest, jak się "gotofffce" wgrywa :D

Markus_MR
25-09-2018, 15:10
Prawda :569: jestem tego przykładem:< Dobrze że nie zacząłem wymieniać wszystkiego jak leci :razz:

woro_woro
25-09-2018, 16:43
To poka wykresy. A ten gotowiec to od leszcza dostałeś? Bo ostatni wpis masz z 2017, że leszcz Ci witaminkę zapodał. Widziałem, żeś zadowolony. To opisz może co się zadziało od tamtej pory.

Markus_MR
25-09-2018, 19:29
Dymił. Zimą mniej. Teraz za autem nie widzę w lusterku bąka:)

Wykresik,

yayko
17-01-2019, 12:12
witam
wie ktoś ile zniesie mocy skrzynia automat(nie power-shift) w s-maxie 2008 rok
2.0 tdci 140? :D

slawek-kali
17-01-2019, 12:24
wiecej niz jestes w stanie wykrzesic :D
durashifty byly montowane rowniez w 2.2tdci, a tam moc podkreca sie na 230KM i jakies 500Nm..

yayko
17-01-2019, 12:34
dzięki za info :D

michalyyy
21-01-2019, 05:26
Cześć.
Czy duża jest różnica pomiędzy 163KM/360Nm a chip 200KM/400Nm?

M.

totek2
21-01-2019, 06:39
Na papierze jakieś 37KM :)
A w jeździe bardzo odczuwalna.

transportowiec87
21-01-2019, 11:51
A podciągną Ci go do 200KM? Nie dalej jak wczoraj dowiadywałem się u siebie bo też noszę się z takim zamiarem to otrzymałem odpowiedź: 180-190KM.

heko
21-01-2019, 12:05
polifty dw10c 200KM to standard

michalyyy
21-01-2019, 12:18
polifty dw10c 200KM to standardCzy należy się spodziewać kłopotów ze sprzęglem przy 200KM? M.

Sent by Samsung

transportowiec87
21-01-2019, 12:32
Kurde mam 2.0 163 kM z 2011 roku to podesłali mi tylko tabelkę:
Pojazd Moc seria Moc max. Moment seria Moment max.
Ford S-Max 2.0 TDCI 163 163 KM 190 KM 340 Nm 440 Nm

heko
21-01-2019, 12:46
to zła "tabelka" :)
190-200KM 400Nm
pow 420Nm to gwarantowany kłopot ze sprzęgłem

transportowiec87
21-01-2019, 12:51
Ok czy ja oddając auto mogę coś sugerować bądź zmienić? Czy nawet "oni" nie mają wpływu jak zareaguje silnik na chip? Tzn mogą ustawić 200KM i 400Nm czy raczej nie mają na to wpływu i chcąc nie chcąc może im niechcący wyjść 440Nm?

heko
21-01-2019, 13:05
jeśli ktoś umie robić mapy, ustala to precyzyjnie w sofcie

woro_woro
21-01-2019, 13:09
różnica pomiędzy 163KM/360Nm a chip 200KM/400Nm?
Sam wynik liczbowy to nie wszystko. Liczy się przebieg wykresu, a to chip zdecydowanie poprawia. W moim przypadku silnik dostał nowego ducha.
Poza tym wszystko zależy od serii. Ja na sofcie 163 serię miałem 142/348. Teraz mam 191/400, no i jazda jest do 4krpm. Więc zdecydowanie się poprawiło.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190121/a76f5009c4d3fc0ae8086bfa3d8fb508.jpg

transportowiec87
21-01-2019, 13:17
W sumie wykres rozbieżny z tym jaki ja otrzymałem...

http://www.kreatormocy.pl/katalog/ford/chip-tuning-ford-s-max-2-0-tdci-163-km#

Sorry nie mogę wkleić zdjęcia.

Latoo_
29-01-2019, 16:17
Porównywał ktoś kiedyś dynamikę 2.2 200KM do 2.0 chip 163@190KM w s-maxie?
2.0 w takiej konfiguracji wypada podobnie, czy i tak 2.2 znacznie lepiej przyspiesza?
spalanie nie robi się porównywalne? jakoś trudno uwierzyć w to, że 2.0 po chipie pali tyle samo, kiedy 2.2 seria pali dużo więcej.
Szukam s-maxa lifta dla siebie, a dużo łatwiej znaleźć w dobrym stanie z 2.0

szynszyl
30-01-2019, 19:12
2.2 ma kupe rzeczy drooooooooozszych niz 2.2. bierz 2.0

Agamek12
30-01-2019, 20:01
ponownie zapytam... Komu w Warszawie z pełnym zaufaniem oddać 2.0TDCI z 2008 roku do pogrzebania w sterowniku?

leszcz
30-01-2019, 20:44
do pogrzebania w sterowniku?
ale tego się nie rozbiera ;P Chipa wgrywa się po OBD. Napisz do M-S POWER podpowie co i jak .

Latoo_
30-01-2019, 21:49
2.2 ma kupe rzeczy drooooooooozszych niz 2.2. bierz 2.0

Pierwszy raz widzę żeby posiadacz 2.2 odradzał 2.2 :)

szynszyl
30-01-2019, 22:15
To kup sprzeglo i 2mase Latoo

totek2
30-01-2019, 22:29
No z tego co kojarzę nie ma kosmicznej różnicy w cenie. A silnik 2.2 miałem i dla mnie najlepsza opcja do tego auta.

szynszyl
31-01-2019, 07:40
Komplet do 2.0 <2000. A do 2.2 ... od 3200 w gore.
Uszczelka miedzy dpf a dalszym wydechem kilka zl, a 2.2 140 tylko w aso.. wiecej znajdzie przykladow :)

Latoo_
31-01-2019, 08:22
w takim razie będę szukał 2.0 i 2.2 z większym ukłonem w stronę 2.0. szynszyl obniżyłeś moc w swoim 2.2? WHY?

szynszyl
31-01-2019, 15:15
Latoo ;) mam w podpisie aktualne wyniki :)

Bump: Ps. Za samą koncowke 2.2-2.0 = 0.2 ;) juz sie placi kilja tysi wiecej

Agamek12
31-01-2019, 18:51
ale tego się nie rozbiera ;P Chipa wgrywa się po OBD. Napisz do M-S POWER podpowie co i jak .
pogrzebania w sterowniku za pomocą komputera...

leszcz
31-01-2019, 19:02
pogrzebania w sterowniku za pomocą komputera...
no wgrania programu :D

Agamek12
31-01-2019, 19:07
no wgrania programu :D
No raczej odpowiedniego przeprogramowania i zhamowania. Wgranie gotowca mnie nie interesuje.

leszcz
31-01-2019, 19:25
Wgranie gotowca mnie nie interesuje.
Byłem dziś na hamowni z MK5 2.0D z wgranym przez kogoś jak to piszesz "gotowcem" wypluł 203PS i 443Nm . Koledzy z hamowni lekko zszokowani :P . Zrobiony był z 150 na ten z CHIPem.
Pamiętaj tylko PRO ale SUPER pro TUNER robi korekty na programie i wrzuca na powrót do PCMa :D . A większość ma przygotowane po kilka "map" i testuje co lepiej się przyjmie .

Obiboc
13-02-2019, 09:52
Panowie
Chcę się zapytać osób które zrobiły zbyt mocny program i później zmniejszały moment obrotowy. Jakie były objawy? Od pewnego czasu zastanawiam się czy nie siada mi dwu masa -moment ściska w niej sprężynki do końca takie wrażenie. Od 1-5 biegu jest ok. natomiast jadąc na 6 biegu około 100 wciskam gaz do oporu i w granicach 2,3-2,5 tys ( max moment z hamowni) auto zaczyna wpadać w delikatne drgania, po przejściu za 2,5 idzie dalej już płynnie. Było podobnie czy po prostu zaczynało się ślizgać?

Auvach
24-09-2019, 21:03
Witam szanowne grono poraz kolejny i mam takie o to pytanie:
Czy auto z przebiegiem "dużym(450k)" jest sens chip'sować czy dać sobie spokój?

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

woro_woro
26-09-2019, 16:43
Nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Jak silnik zadbany i właściciel chce więcej mocy, to chip jest tańszą alternatywą od kupna nowego auta.
Ze swojego doświadczenia, miałem odczucia słabej serii, szczególnie w okolicach 3400rpm+ i dlatego zdecydowałem się na chip. W moim przypadku uważam, że miało to sens bo dostałem 50KM i 50Nm i przyspieszam do 4000rpm, a więc 2 tiry mogę wyprzedzić bez wachlowania biegami. Ale nie powiem Ci, czy silnik dostaje mocno w d.. bo go nie rozbieram podczas czynności serwisowych.

eclipse
27-09-2019, 07:17
Witam

Jest takie powiedzenie ,, z g...a bata nie ukręcisz. Jak ma taki przebieg to się ciesz że się jeszcze nie rozsypał całkiem i rdza go nie zżarła , na rynku są egzemplarze co ledwo przekroczyły 100-150 tyś i zmieniły już wielu użytkowników . Stare to jest wino i skrzypce .:D

Auvach
27-09-2019, 08:26
Auta nie mam zamiaru zmieniać tylko dlatego ze ma mało mocy i jest "stary". Moze i faktycznie Ford "kumpluje" sie z rudą ale po moim "tjuningu" zewnetrznym nie rzuca sie w oczy :).A o samochód dbam chyba bardziej jak o żonę :)
I faktycznie moje pytanie trochę bez sensu...Bo to jak wróżenie z fusów. Muszę po prostu podjechać gdzieś na hamownie i sprawdzić ile wypluje seria. I teraz pytanie(tak wiem, użyj opcji "szukaj"):
Gdzie w okolicach Warszawy, Grodziska Mazowieckiego polecacie podjechać?
Także tego.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Obiboc
10-06-2020, 06:58
Pytanie mam odnośnie prędkości max S-maxa z 2,0 tdci 103 kW. Powiedzmy że jechałem niemiecką autostrada i diabeł podpowiadał deptaj w podłogę. Wiec deptałem. 4 osoby troszkę bagaży- max 200-203 km/h i. GPS 196 km/h czyli max według fabryki dla auta nowego ale... samochód po chipsie.. koni trochę więcej momentu trochę więcej.

misiek7bz
17-11-2020, 15:02
Witam. Jakiś czas temu kupiłem Forda, krajowego, potwierdzone okolice 280kk nalotu. 2.0 TDCi 140km manual. Jest po programie robionym przez poprzedniego właściciela, ale wydaje mi się że jest nieco przesadzony, tym bardziej, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu na biegach 4,5,6 sprzęgło się ślizga. Przy łagodnym przyspieszaniu nic się nie dzieje. Czy ktoś obeznany w temacie rzuci okiem na wykres i powie jak to wygląda? Czy mam się obawiać i jeśli tak to czego? :D dzięki z góry i pozdrawiam

Struna
17-11-2020, 15:03
Po prostu masz sprzęgło na wykończeniu

misiek7bz
17-11-2020, 15:05
Z pewnością na to wygląda, ale ciekawi mnie jak z perspektywy kogoś w temacie wygląda ten wykres. Czy te 182/408nm przy motorze w dobrej kondycji to nie jest mimo wszystko zbyt wysoki wynik.

heko
17-11-2020, 15:08
wykres Ok.
sprzęgło słabe...

misiek7bz
17-11-2020, 15:10
wykres Ok.
sprzęgło słabe...

Czyli ogólnie czeka mnie wymiana sprzęgła tak jak piszemy, a oprócz tego przy normalnej eksploatacji nie ma się czego bać przy tych parametrach? Przy jeździe z głową nie muszę myśleć o żadnej korekcie mapy?

Struna
17-11-2020, 15:14
Jak nie dusisz do podłogi z 1000 rpm to po wymianie sprzęgła będzie ok.

Obiboc
18-11-2020, 06:18
Tak tylko podpowiem że jeżeli nie masz innych dziwnych objawów typu hałasy przy gaszeniu silnika, drżenia przy przyspieszeniu itp wskazujące na dwu mas, to usterką jest zużyta lub zaolejona tarcza sprzęgłowa. Zaolejenie związane jest z uszkodzeniem uszczelniacza który kosztuje "pięć" dych za to wyjęcie skrzyni 500 :)

misiek7bz
18-11-2020, 07:43
Cenna uwaga. Nie ma problemów żadnych przy gaszeniu, drżenia też nie ma, jedynie czasami właśnie przy uslizgach czuć drgania.

siuks
11-05-2021, 12:35
Dzień dobry,
Jestem nowy, Przeleciałem cały wątek. Szykuje się do zakupu Maksia
Pytania:
1) czy po rozładowaniu akumulatora auto nie wróci do ustawień fabrycznych?
2) Jedyny sensowny majster od witamin pod Bydgoszczą jest w Pruszczu Gdańskim ? :)
3) Jak chce kupić i witaminizować to poza kwestiami oczywistymi( przebieg stan silnika) jest wersja jakiej szukać( silnik, skrzynia)?
Pozdrawiam

MAG
16-05-2021, 14:42
1. Nie
2. Z Bydgoszczy to chyba do Poznania bliżej niż do Gdańska?
3. Szukasz przed czy po-lifta? Przy manualu nie ma znaczenia, ale przy automacie w polifcie masz PowerShifta, świetna skrzynia, ale niestety lubi sobie padać i koszt regeneracji to często zdecydowanie powyżej 10tys

siuks
18-05-2021, 11:18
1. Nie
2. Z Bydgoszczy to chyba do Poznania bliżej niż do Gdańska?
3. Szukasz przed czy po-lifta? Przy manualu nie ma znaczenia, ale przy automacie w polifcie masz PowerShifta, świetna skrzynia, ale niestety lubi sobie padać i koszt regeneracji to często zdecydowanie powyżej 10tys

Pewnie że bliżej do Poznania, ale w tym wątku najbliższy godny polecenia był wymieniany w Pruszczu GD. Generalnie sam nie wiem jakiego szukam , jak będę znał sugerowane wytyczne z forum to się będę tym kierował przy poszukiwaniach
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam

totek2
18-05-2021, 11:27
W pruszczu to raczej filia tuneforce z poznania.