Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Chip 2.0 TDCI 140km
dario6273 20-02-2015, 15:56 ale co chcesz szukać, bo nie wiem o co chodzi
\masz silnik 2.0tdci 2007 do połowy 2010r.
czyli przedliftową 115kę, czyli kastrowana 140-ka którą można podkręcić na hamowni na ok. 175KM :D
Heko a przedliftowa miała emisje spalin IV a nie V:roll:
Najprościej...
Szukam jakie oznaczenie ma silnik, który może wyjechać z fabryki 115/116 lub 140 oraz 163km - silnik jeden w trzech różnych wersjach oprogramowania.
A jeżeli jest kilka serii, to która jest najlepsza (tak jak grupa VAG miała lepsze i gorsze serie jeśli popatrzymy na 1.9 tdi).
pozdro
...soooorki, to pllift na Delphi oczywiście 115/140/163
za dużo na głowie :D
a tu właśnie dzisiejsza identiko furka po witaminkach :)
http://images67.fotosik.pl/635/3a7f84c01569417bmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3a7f84c01569417b.html)
janek001 20-02-2015, 20:47 Bomba !!!
...soooorki, to pllift na Delphi oczywiście 115/140/163
za dużo na głowie :D
...
No właśnie Grzesiu - silnik w tym aucie jest poliftowy, na Delphi (soft AG91-14C204-FG, łatwo sprawdzić, że dla Delphiego...).
W etisie już zupełnie pomieszali opisy tych motorów, ale jest to motor 115PS CRTC - czyli równoważy DW10C. Poziom emisji EURO V.
Czyli da się z tego motoru "fabrycznymi metodami" zrobić 163PS bez jakichkolwiek ryzyk zmiany norm emisji...
Zła wiadomośc jest taka, że umie to skutecznie zrobić tylko kilku ludzi w Europie...:one: (ja też...).
TuneFORCE 21-02-2015, 12:49 Co to znaczy heko
...na Siemensie ...-to dobrze...amoże być lepiej(jestem zielony)? ...no to czego szukać, bo nie za bardzo kumam...
pozdro
Heko ma na mysli układ wtryskowy/ECU w tych autach.
Przedliftowe wersje były wyposażone w układ wtryskowy Siemensa, poliftowe w układ Delphi.
Jeśli chodzi o podatność na mody to oczywiście wygrywa Delphi, ze względu na lepszą wydajność. Po modyfikacji auta nie kopcą, układ wtryskowy jest mniej awaryjny niż Siemens.
Dzienks za odpowiedzi.
I teraz szybki szpil -ten S-Max (http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=55775962&searchclickthrough=true) wjeżdża na podnośnik i będę go ogladał z zamiarem kupna. niestety jak widać mało zdjęć więc się zobaczy na miejscu. 1 właściciel z rocznika 1971, 2 dzieci. auto przebieg 160000km... rocznie około 30.000km jak jeżdzi na 7.00 do pracy w Oslo to bez korków i z tamtąd gdzie mieszka jedzie z 10/15 km autostradą, zarejestrowane 19.10.2009r. Ostatni przeglad 25.10.2013-bez błędów.
vin-WF0SXXGBWS9C55473
silnik-2.0L Duratorq DOHC CR TC (115PS) KLWA
1.Jak oceniacie pod względem wirusowania?
2.Co to za silnik i ile można z niego dostać hp?
3. nie za duży przebieg jak na auto do chipowania?
4. Jak macie jakieś dodatkowe info z vin-u to poprosze.
Dzięki z góry za pomoc.
pozdro
Silnik na pewno da się zachipować - 160kkm to nie jest przebieg, którym trzeba się jakoś martwić... Ot dotarty diesel...
"Fabrycznym" przestawieniem mocy z tego motoru robi się spokojnie wersję 163PS, więc tunerzy zrobią bez problemu 180 koni lub trochę ponad - trzy posty wyżej masz wykres co z tego motoru "wydusza" Grzegorz.
Info z VINu sam sobie możesz poczytać na etis.ford.com.
tedi_k, raczej słabo, to 115-ka przedliftowa, na Siemensie, czyli nieudolnie wykastrowana przez Forda 140-ka na ok.... 140KM :D
programowo, chipem na ok. 165-175KM i 400Nm
Masz rację - sorki. Teraz ja się zasugerowałem opisem w etis... To faktycznie motor na Siemensie i żadnych "brewerii" nie da się tu wyczynić...
...trzeba lookać na rocznik i normy emisji, inaczej można się ...uśmiać :D
Dzienks koledzy...auto sprzedane....szukam dalej.
pozdro
dzisiaj coś na grubo :D
2.0tdci 140 w powershifcie
http://images68.fotosik.pl/687/e2b319ea98807c8amed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2b319ea98807c8a.html)
FOREST_JG 09-03-2015, 19:05 Heko - powrót do domu bezcenny :one:
Kolejny, tym razem 163KM w PS
http://images68.fotosik.pl/764/1d5f6355aa20e3f0med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d5f6355aa20e3f0.html)
Dzień dobry wszystkim.
Po wczorajszej wizycie u Grzegorza Maksiu wreszcie nabrał wigoru. Dziękuję i pozdrawiam mistrza Heko.
Witam wszystkich,
jestem nowym właścicielem S maxa z 2011r., 2.0 TDCI, 140PS.
i niby nie jest źle z mocą ale mocno zastanawiam się nad podniesieniem mocy do 163.
I tu mam pytanie. Zaprzyjaźnione ASO oczywiście "po godzinach" może podnieś moc do 163PS. Podobno to kwestia zmiany mapy wtrysków. Druga, "mocniejsza mapa" jest wgrana tylko trzeba dokonać zmiany konfiguracji.
Przeczytałem trochę postów i zaczynam mieć wątpliwości i pomyślałem że zapytam Mądre głowy na forum ;)
Czy to o czym piszę jest możliwe i zadziała?
Pozdr
Tomi
tak działa w 100% dwóch kolegów z forum nawet to robi ( włączenie mocniejszej fabrycznej mapy ) , trudno to nazwać chipem
zmianą programu tzw. chipem osiągniesz coś około 400Nm i ok 190-200 KM wykresów na forum kilkadziesiąt czy też może już set wystarczy poczytać, generalnie uderz do forumowego tunera Heko
tak działa w 100% dwóch kolegów z forum nawet to robi ( włączenie mocniejszej fabrycznej mapy ) , trudno to nazwać chipem
zmianą programu tzw. chipem osiągniesz coś około 400Nm i ok 190 KM wykresów na forum kilkadziesiąt czy też może już set wystarczy poczytać
No wierzę i jestem pod wrażeniem doświadczenia Kolegów ale to żona jeździ nim na co dzień i nie chciałbym aby przesadziła z prędkością, a potrafi :))
Drugi powód to gwarancja 12 i ewentualna groźba utraty.
Czyli wracając do meritum takie podniesienie mocy do 163km na fabrycznym sofcie tez ma sens?
coś tam pod nogą więcej jest, choć jak Grzegorz wrzuca wykresy z hamowni z fabrycznym softem to mało który ma te 163km raczej bliżej ok 156-157 km z kolei fabryczne 140 mają ciutek więcej
No dobra czyli powiedzmy mam teraz 142 a podniosę do max 157...
hm niewieke więc.
A u np. Heko? 170-180 pewnie.
Tylko pytanie ile to kosztuje? poza wizytą w Krakowie :)
dario6273 09-04-2015, 21:15 Nie 180 a 200km:one:
Z Twojego opisu wnioskuję, że podniosłeś moc u Heko?
ile taka przyjemnośc kosztuje.
Byłem na stronie i widziałem że ok 1 100 pln? czy dobrze policzyłem?
pozdr
rugi powód to gwarancja 12 i ewentualna groźba utraty.
nie dotyczy, Ford nie widzi zmian :)
TuneFORCE 13-04-2015, 18:00 S-max 2.2 200hp
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/11150220_569322086504361_1577079765577554267_n.jpg ?oh=beb39d325f982d1c4530f9de0b9b0c71&oe=55987F3E
seria na FB
nie dotyczy, Ford nie widzi zmian :)
No i właśnie się dzisiaj dowiedziałem, że nie ma opcji zmiany mapy ze 140PS na 163 w wersji serwisowej ASO (nawet nie oficjalnie) bo niby ich kompy serwisowe mają to poblokowane.
Zostają Niemcy ale się nie wybieram bo pewnie w Polsce zrobię to za te same pieniądze ale uzyskam więcej mocy.
Czy ktoś może polecić kogoś rzetelnego we Wrocławiu lub do 100 km?
NIe potrzebuje więcej niż 170-180PS
tedi_k w Katowicach poradzi sobie na 163PS
No i właśnie się dzisiaj dowiedziałem, że nie ma opcji zmiany mapy ze 140PS na 163 w wersji serwisowej ASO (nawet nie oficjalnie) bo niby ich kompy serwisowe mają to poblokowane.
...
Jak to mówią "kiepskiej baletnicy to i rąbek spódnicy..." - ja tam robię kompem serwisowym i nie ma nic poblokowane...:619:
tak działa w 100% dwóch kolegów z forum nawet to robi ( włączenie mocniejszej fabrycznej mapy ) , trudno to nazwać chipem
zmianą programu tzw. chipem osiągniesz coś około 400Nm i ok 190-200 KM wykresów na forum kilkadziesiąt czy też może już set wystarczy poczytać, generalnie uderz do forumowego tunera Heko
Hej,
a czy możesz mi podac kto z forum zajmuje się włączeniem/ przełączeniem fabrycznej mapy?
Pozdr
T
Tom_Wro Najbliżej masz do tedi_k do Katowic. Opcja jeszcze do mayak do Wawy. Na tunning to w zasadzie dwa miejsca heko w KRK albo TuneFORCE w POZ.
Jak to mówią "kiepskiej baletnicy to i rąbek spódnicy..." - ja tam robię kompem serwisowym i nie ma nic poblokowane...:619:
No i dlatego musimy pogadać.
Puścisz mi jakiś namiar na siebie?
pozdr
T
arturfom 16-04-2015, 22:06 Jak to mówią "kiepskiej baletnicy to i rąbek spódnicy...
dobrze gadasz - myślę że nie dadzą rady nawet uwalonego zegara postawić na nogi a nie mówiąc już o "siłowym" wgraniu softu i konfiguracji auta - bo ich "kompy" w głowie mają to zblokowane a nie serwisówki
TuneFORCE 17-04-2015, 06:37 Tedi, bo Ty masz jakiegoś ruskiego pirata, a to jest zupełnie co innego niż oryginalny serwisowy IDS...
Nie każdy może ryzykować pracując na piracie.
arturfom 17-04-2015, 07:38 a to jest zupełnie co innego niż oryginalny serwisowy IDS...
i na oryginalnej serwisówce i na klonie A+ czy jak tam ( jeśli się normalnie aktualizuje i downgrade jest możliwy ) zrobisz to samo - jak serwisant popatrzy w YT i poczyta w necie to się dowie że jego narzędzie pracy pozwala na więcej niż aktualizacja oprogramowania auta, sprawdzania błędów i robienia testów KOEO itp
No to i mój Ford dołączył do tych po kuracji witaminowej :-)
Trochę się zeszło bo chciałem żeby nie dymił i było bezpiecznie dla dwumasy .Mam nadzieje że wyszło dobrze.Po krótkiej przejażdżce ,jestem zadowolony , samochód zaczął ciągnąć w pełnym zakresie obrotów i zdecydowanie chętniej przyśpiesza.Może przyrost niezbyt wielki ,ale już w serii było sporo.
Tom_Wro Najbliżej masz do tedi_k do Katowic. Opcja jeszcze do mayak do Wawy. Na tunning to w zasadzie dwa miejsca heko w KRK albo TuneFORCE w POZ.
to jeszcze dochodzi speedo( Zielona Góra) i prawdopodobnie ja :D (Bydgoszcz) -- a my fabryczne 140 na 163 PS
Tedi, bo Ty masz jakiegoś ruskiego pirata, a to jest zupełnie co innego niż oryginalny serwisowy IDS
mylisz się, każdym można to zrobić jak się umie
to jeszcze dochodzi speedo( Zielona Góra) i prawdopodobnie ja (Bydgoszcz) -- a my fabryczne 140 na 163 PS
to napisz coś więcej - ile już zrobiliście?
Bajkopisarz ten nasz kolega....
2.0 tdci 2006r. bez dpf :)
http://images66.fotosik.pl/904/81121357507f7b6dmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81121357507f7b6d.html)
b. zdrowa ta seria!
mój też jest fabrycznie bez dpf'a - chyba muszę go shamować ;)
S-max 2.0 163 :)
http://images66.fotosik.pl/928/35156a086520fc80med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35156a086520fc80.html)
Pozdrawiam forumowiczów. Dzięki Heko za dodatkowe koniki w Moim S-maxiu na UK blachach.
1.8tdci 125KM
http://images68.fotosik.pl/938/2c5f2801e7195474med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c5f2801e7195474.html)
2.0tdci 140 :)
http://images67.fotosik.pl/947/4174eb7072411a7cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4174eb7072411a7c.html)
S_max 2.5t
http://images69.fotosik.pl/960/d56e31e5177dada1med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d56e31e5177dada1.html)
2.0tdci polift w PowerShift
http://images67.fotosik.pl/999/925f09419f4a045fmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/925f09419f4a045f.html)
Hmm, jakaś nowa wersja mapy?
Czas na upgrade :)
S-max 2.0 163 :)
http://images66.fotosik.pl/928/35156a086520fc80med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35156a086520fc80.html)
trochę mocnie dowalone...ale to niewielkie różnice :)
heko co myślisz na ten temat?
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=236859
Chipem da się to naprawić czy problem może tkwić gdzieś indziej?
S-max 2.0tdci 150KM 2015r.
http://images75.fotosik.pl/391/5f5f0f570ec7b76amed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/5f5f0f570ec7b76a)
A ogranicznik momentu był przełączony?
Marconiusz 11-03-2016, 09:38 to może przełącz? ;>
maniekrz 11-03-2016, 11:29 Witam
Jestem właścicielem s max 2011 140 km zastanawiam sie nad z mocnieniem chip Tuninig , najbliżej mi do Grzegorza Kraków HEKO ..mieszkam w Rzeszowie... mam pytanie jak wygląda spalanie po takiej zmianie ???
Jedni twierdzą, że spada. Inni twierdzą, że teoretycznie spada a praktycznie rośnie bo bardziej butujesz. Spalanie zależy od kierownika w głównej mierze. Jeden spali 7l/100km a inny tym samym samochodem nie zejdzie poniżej 9. Ot taki świat.
Dla mnie baśnie i legendy że spada. Teoretycznie jazda do pracy:
- 5 km po mieście prędkość 40
-25 km eSką prędkość 120
- 5 km po mieście prędkość 40
Pytam się czy utrzymując podobne prędkości przed i po czipie jesteśmy w stanie spalić mniej ?... chyba nie.
latar-owi szczególnie latając po autostradach spalanie leci w górę.
Fizyki, chemi, matematyki nie oszukasz ;-) KM=dawka paliwa + ciśnienie turbiny
Panowie
Obecnie mam S-maxa fabryczne 140 KM po zmianie map 163 KM. Znajomy poleca chip tunnig V-tech do 190 KM.
Zastanawiam się bo mam najechane 180 tys i nie wiem czy zmiana momentu nie będzie miała na szybsze zużycie dwumasy.
Proszę o Wasze opinie
Przemek
Dla mnie baśnie i legendy że spada. Teoretycznie jazda do pracy:
- 5 km po mieście prędkość 40
-25 km eSką prędkość 120
- 5 km po mieście prędkość 40
Pytam się czy utrzymując podobne prędkości przed i po czipie jesteśmy w stanie spalić mniej ?... chyba nie.
latar-owi szczególnie latając po autostradach spalanie leci w górę.
Fizyki, chemi, matematyki nie oszukasz ;-) KM=dawka paliwa + ciśnienie turbiny
trochę OT ale w takiej konfiguracji jazdy jakie masz spalanie ? bo jeśli nie zmieniłeś stylu jazdy to wg mnie specjalnie się nie zmienia szybciej zmiana zimowych kaci 16" na 18" spowoduje wzrost :) ... ja regularnie w cyklu mieszanym robię około 1000km na zbiorniku
1000 km na zbiorniku to marzenie ściętej głowy. 7.5 w górę.
szczerba 16-03-2016, 18:37 1000 km na zbiorniku to marzenie ściętej głowy. 7.5 w górę.
2,2 swoje prawa ma i w dodatku cięższa i większa "buda". Ja spokojnie na zbiorniku robię 1000-1100 km. (średnie z ostatniego roku to 6,0)
Moim zdaniem jest nieźle. Ja oprócz S-Maxa 2,2 mam jeszcze automat. Przez pierwsze 40.000km miałem średnią na kompie 100+kph a spalanie ustabilizowało mi się na poziomie 10.38. Ale mam wszystko między 6.7 a 14/100 z całego baku.
średnia powyżej 100kmh :one: wszystko jasne.
Przydałby się bak 80 litrów. Dla mnie nie spalania a zasięg jest najważniejszy.
2.0tdci 163KM
http://images76.fotosik.pl/562/b67a02ba777f7552med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/b67a02ba777f7552)
Panowie,
Jestem totalnym laikiem. Mam co prawda S-maxa nie Mondeo, ale silnik TDCI.
Mam do Was pytanie warto czy nie tuningować.
Fabrycznie mam 140 kucy z grudnia 2010 roku, ale wgrałem u Marcina mm32 rok temu mapę na 163 KM.
Miałem zmienić auto, ale jednak zostawiam sobie S-maxa na dłużej (szkoda mi kasy na nowego). Znajomy polecił wgranie oprogramowania vtech. Trochę się obawiam, bo w aucie ma najechane 183 tys km. Ale ciekawość i większa frajda zjazdy kieruje mnie tu do Was. Nie wymieniałem jeszcze sprzęgłą i dwumasy. Słyszałem, ze zwiększenie mocy powoduje szybsze zużycie tego elementu.
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Będę wdzięczny za Wasze opinie
Przemek
mariuszb55 18-05-2016, 20:31 Ja jakiś czas temu zawirusowałem swojego maxia w kreatorze mocy (podobno program mają z V-tech'a).
Przy przebiegu 270 tys. na hamowni seria wykazała 156 KM.
Po modyfikacji 180,5 KM i 413 Nm.
Na początku też miałem obawy, że przy takim przebiegu mogą być problemy ale zrobiłem już ponad 20 tys i jak dotąd nic złego się nie dzieje.
2.0tdci 140 polift :)
http://images75.fotosik.pl/607/9c86d3f61ffd94ebmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/9c86d3f61ffd94eb)
Pytanie też, czy do większej mocy powinienem zmienić klocki i tarcze ( klocki kończą swój żywot).
Przemek
pomysl do csego sluzy chip a potem zastanow sie do czego sluza hamulce: do wyhamowania okreslonej masy auta z okreslonej predkosci. czy masa auta po chipie sie zmieni? czy predkojsci jazdy sie zmienia? czy ilosc hamowan sie zmieni? jesli na ktores z pytan odpowiesz stanowczo tak - wtedy powinienes pomyslec o mocniejszych hamulcach. Tyle ze ani masa ani vmax sie nie zmieni. a jesli sie zmieni ilosc hamowan to nie powinni cie w ogole wpuszczac za kolko ;)
a serio: im lepsze hamulce tym lepiej (zawsze). Ale nie ma to z chipem nic wspolnego
Tyle ze ani masa ani vmax sie nie zmieni.
???? ciekawe. A ja myślałem, że jeśli zwiększy się moc to zwiększy się również Vmax samochodu.:razz:
a jak czesto bedziesz hamowal z vmax. Ktos kto na codzien jezdzi z takimi predkosciami to juz dawno powinien miec mocniejsze hamulce.
A poza tym to nie musi byc prawda co piszesz o mocy. po chipie masz duzo wyzsza moc przy konkretnych obrotach. Mocy przy obrotach umozliwiajacych jazde z vmax moze byc niewiele wiecej a opory rosna z kwadratem predkosci.
Witam Wszystkich,
Będę wdzięczny za poradę.
Stałem sie niedawno posiadaczem już trochę leciwego S-Maxa i zastanawiam sie czy ma sens w tym stanie zużycia samochodu.... poszukiwać dodatkowych kucy.
Rocznik 2008
Przebieg oryginalny 270.000
Silnik 2.0 TDCI 140 KM
Skrzynia automatyczna
VIN: WF0SXXGBWS8C45342
W jakim stanie zużycia? Jeżeli przebieg oryginalny a samochód dbany toż silnik ledwo dotarty.
Inna sprawa to stan skrzyni. Czy serwisowana czy tak jak Ford przykazał olej nigdy nie wymieniony.
Rocznik 2008
Przebieg oryginalny 270.000
Silnik 2.0 TDCI 140 KM
Mam takiego CHIPA na 175PS .... można zapodać i się przekonać . A jak się nie będzie podobać wróci się do serii :one:
Będę za jakiś czas koło Zakopanego więc pisać na PW jakby co :D
pozdr T
Witam Wszystkich,
Będę wdzięczny za poradę.
Stałem sie niedawno posiadaczem już trochę leciwego S-Maxa i zastanawiam sie czy ma sens w tym stanie zużycia samochodu.... poszukiwać dodatkowych kucy.
Skąd jesteś?
Kraków
A co do ASB to raczej tak jak ford przykazał..... S-Max z za odry jest więc raczej serwisowany tak jak Ford przykazał.
nie ma problema, pisz, umówimy termin :)
A jak sprawa wygląda z automatyczną skrzynią biegów? Mam S-MAX'a z 2009 roku ze skrzynią durashift czy dodanie mocy zmniejszy mi spalanie? Czy skrzynia biegów nie będzie za bardzo obciążona?
dokładnie jak w manualu :)
Dzięki za odpowiedź jak tylko ogarnę temat naprawy ręcznego i zmienię olej to zabiorę się za tuning.
TuneFORCE 22-02-2017, 13:43 Kraków
A co do ASB to raczej tak jak ford przykazał..... S-Max z za odry jest więc raczej serwisowany tak jak Ford przykazał.
No to Heko jest na miejscu :one:
2.0 163
Jak to bywa, 163KM serii nie trzymają, ale da się naprawić :) :)
https://images83.fotosik.pl/507/50a3888a2daf8a5cmed.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/50a3888a2daf8a5c)
https://images84.fotosik.pl/507/a80ce0767fc8bb09med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/a80ce0767fc8bb09)
https://images84.fotosik.pl/507/efa4ef1c942a7204med.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/efa4ef1c942a7204)
Siema nie zauważyłem w cenniku mojego modelu S-Max 1.8 TDCI 125koni czy też wykonują chipa lub chip box?. I co najlepiej tu założyć.
tu jest tego pełno :)
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=75886&page=6
Tak dzięki muszę poczytać lecz chodziło mi o twoją firmę z karkowa co masz nazwę nad obrazkiem auta, bo wchodziłem na ich stronę i nie widziałem s-max z moim silnikiem. Tak więc pozostaje do nich zadzwonić i się zapytać. A co twoim zdaniem jest lepsze i żywotniejsze chip box czy tuning komputera.?
ale to jedna i ta sama firma, a na stronie nie wrzucam wykresów już od dawna :)
s-max/Mondeo 1.8tdci 100/125KM to wszystko to samo :D
A możesz mi na priv napisać koszta chipa.
W końcu mam wszystko w aucie zrobione (kobieta nie zauważyła mnie na skrzyżowaniu i wjechała mi w bok) i mogę zabrać się za tuning mojego smaxa, czy ktoś może doradzić odpowiednią firmę w trójmieście lub okolicy? V-T odpada mam mieszane uczucia wobec ich pracy
mam tam oddział, dzwoń do Praust moto w Pruszczu :)
TuneFORCE 09-06-2017, 16:22 W końcu mam wszystko w aucie zrobione (kobieta nie zauważyła mnie na skrzyżowaniu i wjechała mi w bok) i mogę zabrać się za tuning mojego smaxa, czy ktoś może doradzić odpowiednią firmę w trójmieście lub okolicy? V-T odpada mam mieszane uczucia wobec ich pracy
1.8TDCI 125KM
https://images83.fotosik.pl/624/d9b88543114de0d2gen.jpg
https://images82.fotosik.pl/625/b7a40ed938490fe1gen.jpg
damian S-MAX 20-06-2017, 19:35 Witam
Pytanie głównie kieruję do tych którzy robili tzn zmieniali program z seryjnych 140ps na więcej.. ..
Ile można jeszcze wyciągnąć KM bezpiecznie z tego silnika i czy wogole sie da ?
Nie chciałbym zmieniać turbiny wtryskowe itd
Czy robił ktoś u sb chip na tym silniku nie koniecznie w S max
I pytanie czy ktoś ogarnia taki temat tu na forum ? Albo kogo polecacie?
Dzięki za odp pozdro
stingerA6 20-06-2017, 19:38 W Twoim motorku wyjdzie pewnie ok 170 kucy. Odezwij się do heko albo TuneFORCE
marecki6 20-06-2017, 20:01 Pytałem ostatnio Heko o to samo ... Odpowiedź - około 190KM i 400NM
stingerA6 20-06-2017, 20:11 To nie apteka.
Raz wychodzi ok 170 a raz 190.
Zależy od konkretnego egzemplarza
damian S-MAX 20-06-2017, 20:49 Ok dzięki za odpowiedź
TuneFORCE 20-06-2017, 21:54 .......Pytanie głównie kieruję do tych którzy robili tzn zmieniali program z seryjnych 140ps na więcej...................
DW10 to jakiś 170-180KM/390-400Nm....można zrobić więcej momentu ale sie nie robi ze względu na sprzęgło
180-200KM/380-420Nm to wychodzi w poliftach, czyli w DW10C
Jestem świeżo po programie i usunięciu DPF'a w TuneForce - wynik 170KM i 395Nm - przyzwoicie :)
Cześć, prośba do osób, które robiły chip do s-maxa w Poznaniu chciałbym zestawić ceny ze Szczecinem i zobaczyć nie przypadkiem nie opłaci mi się jechać własnie do stolicy Wielkopolski :)
nie patrz na ceny, a na jakość :P
słyszałem wiele pozytywnych opinii o Szczecinie (oddział v-techa) :)
słyszałem wiele pozytywnych opinii o Szczecinie (oddział v-techa) :)
g:okulary
niedawno byłem w serwisie i jakoś akurat ruszyliśmy ten temat, podobno bez problemu można 190 ale w moim przypadku nie więcej niż 160 z racji automatu i problemu z przeniesieniem momentu
totalna bzdura, z przedliftowego 2.0tdci zrobienie 180KM to wielki sukces, i nie ma to nic wspólnego ze skrzynią :P
U mnie ta sama skrzynia znosi 230KM i 520Nm :619:
Sent from my HUAWEI VNS-L21 using Tapatalk
mariuszb55 21-06-2017, 16:33 U mnie po programie wyszło 180,5 KM i 413 Nm.
Tylko że auto w serii miało 156 KM.
U mnie Heko wyczarował dawno temu takie coś :D
Jak patrzę na wykresy na bieżąco które wrzuca, to chyba do tej pory nie ma lepszego z tego silnika (a na pewno nie rocznika i z tym przebiegiem :))
Choć po woli zbieram się na turbo (dalej oryginał, choć się tak zbieram od 2 lat ;) ), to może przyjadę na weryfikację wtedy heko ;).
Rocznik 2007, przelot aktualny 430 k km :)
A chip był na 370 k km nalotu robiony :)
Moc wzrosła a prędkość maks. spadła?
na wykresie nie widać jaką v-max ma auto, tylko do ilu gniotłem na hamowni :P
No, a seria bogata była...
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
U mnie seria po wyrzuceniu DPF - 154KM/370Nm - po sofcie 170KM/395Nm - drastycznej różnicy nie ma, ale wyprzedza się dużo sprawniej.
No, bo o komfort i spokój serducha chodzi :-), to nie bryka na 1/4 mili spod świateł ;-), ale fajnie kogoś czasem w W trasie zaskoczyc;-)
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Zgadza się, teraz pozostaje powalczyć z wygłuszeniem odgłosów powyżej 120km/h, bo po przesiadce z benzynowego Passata B6 ciężko mi się przestawić na wszędobylskie odgłosy szumu, buczenia etc..
Chce PODZIĘKOWAĆ kolegom HEKO i POLARNY za fachowo wgranego chipa. Mogę tylko powiedzieć że lepiej nie mogłem trafić. Fachowa robota.
Samochód nie ważne jak szybko jedzie przyspiesza znacznie szybciej, płynniej, pewniej... Pozostaje tylko czysta przyjemność z jazdy.
Dzięki WIELKIE ;-)
Dawaj wykres a nie... :-)
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Poprzednie auto (VW Bora, 1.9 Tdi 115KM ) zawirusowałem na 150KM 8 lat temu, do dzisiaj jeździ w rodzinie na tym samym osprzęcie. Kompletnie nic się nie dzieje, SMAXem w zasadzie od razu pojechałem na usunięcie DPF i nowy SOFT - żadnych niepokojących objawów nie mam.
Jak ktoś robi to z głową i pozostawia margines bezpieczeństwa to nie ma prawa się nic stać.
stingerA6 08-09-2017, 08:22 Dokładnie. Mojego też można byłoby pociągnąć powyżej 200 koni, ale chłopaki zaproponowali optymalne rozwiązanie bez nadwyrężniania motoru i osprzętu
Jak ktoś jeździ do zawodowców ( Heko, TuneForce ) to nie będzie miał problemów. Oczywiście silnik i osprzęt też musi być zdrowy.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
stingerA6 08-09-2017, 09:22 Właśnie to mi się podobało tzn. najpierw diagnoza i zhamowanie auta, przedstawienie wykresu i kondycji auta, a później po ustaleniach z właścicielem zrobiony finalny program.
Agamek12 08-09-2017, 20:34 Ktoś korzystał z Alta Racing w silniku PSA?
S-max 2.0tdci 140KM
https://images84.fotosik.pl/790/02bd99bf6c246ad2med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/02bd99bf6c246ad2)
woro_woro 09-09-2017, 10:29 heko Będzie jakieś grupowe chipowanie?
jaki koszt??jaki koszt? 2.0, 143 km
na grupówce 800 polifty 900
Majaford 29-10-2017, 09:25 Witam. Mam pytanko na ile można podkręcić forda s-max 2.0 136pk diesel rok 2011. Ile to kosztuje i jak długo trwa taka usługa. Dziękuję i pozdrawiam.
ok.190-200KM 400Nm
ok. 1000zł.
Agamek12 03-11-2017, 19:54 Jak wygląda cała procedura zwiększenia mocy w S-max 2.0TDCI 140KM fabrycznie bez DPF '08? Czy auto przed wzmocnieniem jest diagnozowane pod kątem ewentualnych błędów i anomalii? Ile czasu trawa cała robota (od wjazdu do warsztatu do wyjazdu)?
Jak wygląda cała procedura zwiększenia mocy w S-max 2.0TDCI 140KM fabrycznie bez DPF '08? Czy auto przed wzmocnieniem jest diagnozowane pod kątem ewentualnych błędów i anomalii? Ile czasu trawa cała robota (od wjazdu do warsztatu do wyjazdu)?
szybka robota. robiłem u Heko swojego Maxa. Mam 2.0 TDCI 163KM z PS.
na hamowni wyszło że ma 151, zrobiony na 186. Szybko, sprawnie.
po około 1h był zrobiony.
Polecam Heko z czystym sumieniem.
mam okazję pojeżdzać także Focusem robionym przez Heko.
Panowie ile idzie wyciągnąć z Esia 2.0 tdci 130 PS. 2007r.?
stingerA6 08-11-2017, 20:10 Do ok 170 jak motor zdrowy.
Dzięki za szybką odpowiedź... Z tego co widzę to muszę odezwać się do kolegi mayak
M-S POWER 08-11-2017, 21:40 Panowie ile idzie wyciągnąć z Esia 2.0 tdci 130 PS. 2007r.?
Auvach podeślij mi VIN to zobaczę czy mozna Ci CHIPA zrobić
Mapy w nim nie przełączysz.
... Z tego co widzę to muszę odezwać się do kolegi mayak
Z tym silnikiem to mayak Cie nie pomoże - tylko i wyłacznie indywidualne strojenie (czyli tzw chip)
Podłączę się pod temat, zastanawiam się ze strony czyto technicznej czy chip manuala i PS bardzo się różni. Chodzi mi głównie o krzywe, czy się czymś różnią?
Widziałem przykładowe wykresy VTecha i z PS było wyciągnięte mniej. Pytanie czy to kwestia sztuki silnika (wiadomo że co sztuka to indywidualne strojenie), czy że automat?
ile wytrzymuje PS mocy i niutów?
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
qwertykk 09-11-2017, 07:38 Do 450 nm, ale... pada na seryjnym niucie ;)
Słyszałem 2 wersje, jedna jest taka, że z niutami PS sobie radzi, ale nie z prędkością obrotową/mocą i odwrotnie, że moc/prędkość obrotowa ok, ale z niutami problem.
Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
Czy autko z 2006 r. i przebiegiem 280 tys. warto zachipować, czy dać sobie spokój?
Hamowanie,ocena silnika... później chip...jak zdrowy.
Sent from my Pixel XL using Tapatalk
Podpowiedzcie, gdzie najbliżej Wawki to zrobić i najtaniej?
odpowiedzcie
podaj VIN się zobaczy co tam masz i pisz do M-S POWER
Czy autko z 2006 r. i przebiegiem 280 tys. warto zachipować, czy dać sobie spokój?Ja mam 2007 2.0 tdci 140km, chip zrobiony na 370 k. Km u Heko na 183/420 i zero problemów. No może tylko ze trzeba sie ostrożnie obchodzić ze sprzęgłem. Zamyka sie dwumas jak obroty za niskie. Teraz mam 450 k km.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Mam zwykłego przedlifta 2.0 TDCi 140KM z 2006 r. (jak w profilu).
Więcej kucy, może być potrzebne, kiedy zapakuje się cała rodzinkę 5 os. albo trochę sprzętu niekiedy.
Zrozumiałem to, kiedy jeździłem po np. Jarosławiu (spore pagóry i wzniesienia przed skrzyżowaniami).
Agamek12 12-11-2017, 22:07 Podpowiedzcie, gdzie najbliżej Wawki to zrobić i najtaniej?
Jakiś czas temu Alta Racing złożył mi propozycję - nieco wyższą niż Heko. Chwali się, że ogarnia 2.0TDCI z powodzeniem.
Wiem, że jeden z kolegów z sukcesem chipował u niego dwie Octavię II 1.9TDI
http://chiptuning-tdi.pl/nowa/lcd.html
adamuseq 08-12-2017, 12:43 no jest we wrześniu :)
heko czy do chipa trzeba usuwac DPF, ja mam 112 kkm przebiegu i wszystko hula wiec szkoda mi usuwac.
stingerA6 08-12-2017, 12:53 czy do chipa trzeba usuwac DPF
WHY Łaj? Daj mu rzyć
absolutnie nie trzeba usuwać DPF przy tuningu
... Daj mu rzyć
A fuj, Stinger, nie przesadzaj ... :619:
chillmike 18-12-2017, 01:11 Cześć, powiedzcie gdzie podkrecic w Trójmieście lub okolicy? Polecacie jakis dobry wrsztat dedykowany S Maxom :)?
Kosakowo koło Gdyni. V-tech Pomorze.
To jest chyba najstarsza firma w naszym rejonie z największym doświadczeniem w modach Fordów.
Współwaściciel sam ma poliftowego S-Maxa, chociaż kończy mu się leasing i szukał czegoś nowego jak z nim ostatnio gadałem.
TuneForce w Żukczynie k. Pruszcza Gdańskiego( u nich robiłem swojego Smax'a), Tune-Up( u Roberta robiłem VW Borę 8-9 lat temu-śmiga bezawaryjnie w rodzinie do dzisiaj ) :)
chillmike 18-12-2017, 10:13 Dzieki Panowie
Fajnie by było aby wpadł tutaj ktoś, kto już kilka, kilkanaście miesięcy jeździ na chipie i powiedział jak kondycja silnika, jak z mocą w ciepłe dni, jak ze spalaniem.
gunter2079 10-02-2018, 15:06 No to jestem. Chip 10.2016. Spalanie spadlo z 8.3 na 7.8. Głównie Warszawa. Na trasie do 7.6. Ciepłe czy chlodne dni nie ma różnicy. Jest ok. W trasie max 180 i nic się nie dzieje. Turbo do regeneracji i dwumasa do wymiany. Ale nie uważam ze od chipa. Dawały o sobie znać przed chipem. Po chipie po prostu przyspieszam ten deadline, bo wyższa moc kusi. Dynamika i elastyczność duzo lepiej. Nie trzeba dusić tak żeby kloc się ruszył. Radość z chipa bezcenna. Nie musze być pierwszy z pod świateł ale przy normalnym ruszaniu nie jest sie ostatnim. Ogolnie polecam.
Wysłane z chińskiego fona
Panowie
Podpytać chcę jak to całe podkręcanie mocy z 140 na +- 180 koników przenosi się na czasy przyspieszania? Robił ktoś pomiary czy tylko odczucia subiektywne.
Jeździłem Kugą z 180 konnym silnikiem i automatem ale jakoś tak szału to to nie robiło.
Pytanie do specjalistów którzy stroją auta, chcę zmienić IC ten co mam jest zabrudzony i dobrze obity od kamieni. Zastanawiam się czy kupić większy FMIC.
Czy większy IC pomoże przy ewentualnym chipie..
No to ja się podzielę odczuciami co do chipa... W 2013 roku kupilem s-maxa z 2008 roku z silnikiem 2.0 tdci 140kunia. Pojechałem z tym do v-techu bo stara a4 z 97 roku z motorkiem 1.9 tdi 110ps była elastyczniejsza od forda mimo że spod świateł to ford dyktował warunki... mój max był bardzo oporny na chipowanie i nie chciał wypluc ładnego wykresu ale po 6ciu próbach udało się z niego wydusić 163kunie i 410nm. Fabryka pokazała 148 kunia i c9ś ok 350 nm. Przebieg ok 150tkm. Przy 190 padła dwumasa ale to chyba standard w tych autach... wrażenia po chipie bardzo pozytywne. Niższe spalanie oraz dużo lepsza elastyczność. Wyprzedzanie z 4 biegu od 60km.h to bajka i nie jedna osobówka z motorem 150km wąchała spaliny po smaxie (A trochę ich było bo przy depnięciu lubiał dyma puścić że hej)... prędkość maks jaką udało mi się nim osiągnąć to coś ok 220km.h ale od dwustu w górę to już musiały być kilometry prostej z pedałem w podłodzę... auto sprzedałem w listopadzie z przebiegiem 260tkm i nie było z nim problemów. Teraz jestem szczęśliwym posiadaczem s-maxa z 2014 roku z silnikiem 163km i porównanie obydwu aut wygląda nast. Nowy fabryczny 163km dużo szybciej jedzie.. narazie 220km.h ale zdecydowanie szybciej osiąga tę prędkość, spalanie bardzo podobnie, nowy zestrojony bardziej jak na benzynowca tzn stary od 1.5 tys wyrywał i w fotel wgniatał ale na 3 tys zabawa się kończyła... W nowym dół szału nie robi ale za to ciągnie do końca bardzo liniowo nie tracąc momentu przy wyższych partiach... jeśli zaś chodzi o elastyczność to stary po chipie zdeklasował nowego... tutaj fabryka daje niby 340nm i jednak w starym dało się odczuć kosmiczną różnicę.... mam filmiki z obydwoma gdzie testowałem przyspieszenie od 60 do 120 na 4 biegu oraz od 80 do 120 na piątym... Stary średnio o dobre kilka sekund lepiej się zbierał... przyspieszenie od 0 do setki w obydwu po ok 9.5 sęk.. Stary przed chipem miał nie całe 11... na Youtube jestem pod Nickiem author0928 i tam pokazuje przyspieszenie od 0 do 100 starym.sprzed chipa, po chipie oraz nowym narazie w serii.. narazie poniewaz momentu brakuje i jak tylko nadejdą ciepłe dni to jadę na zabieg
Obiboc - w 3-city polecam wycieczke do Kosakowa do V-Tech Pomorze - współwłaściciel sam jeździ S-Maxem (poliftowy 2,0TDCI) g:DD
W poprzednim S-Maxie 2,0TDCI baaaaardzo poprawili mi poziom zadowolenia z osiagów - nie mierzyłem dokłądnie, ale jesli chodzi o elastycznośc, to co najmniej kilka sekund urywałem przy przyspieszeniu 60-100 i 80-120.
A to co najwazniejsze, to auto nie zdychało zaraz po przekroczeniu 3 tys obr, a kreciło prawie pod 4 ...
Jest szansa, że jak sie powołasz na forum i na mnie, to może coś tam zawalczysz z ceną :619: (nie gwarantuje tego jakby co, ale spróbować możesz ...)
EDIT - co do FMIC to jego wymiana jest odczuwalna przy ostrzejszej jeździe latem - auto nie zdycha tak jak na standardowym.
kilkanaście miesięcy jeździ na chipie i powiedział jak kondycja silnika, jak z mocą w ciepłe dni, jak ze spalaniem.
pisz do M-S POWER on ma najechane na CHIPie już ponad 100tyś
ale jesli chodzi o elastycznośc, to co najmniej kilka sekund urywałem przy przyspieszeniu 60-100 i 80-120.
A to co najwazniejsze, to auto nie zdychało zaraz po przekroczeniu 3 tys obr, a kreciło prawie pod 4 ...
Właśnie to w przyspieszaniu najbardziej mnie interesuje.
W
Z V-tech już rozmawiałem, mam do nich 10 minut z buta od miejsca pracy.
Rozmawiałem o IC-ku i koledzy stwierdzili żeby wpierw ogarnąć ten temat, wyczyścić stary albo wrzucić nowy i przyjechać, najlepiej rano bo maja Chipowanie na śniadanie. Promo takie.
możesz podjechać do mojego oddziału w Pruszczu, zrobimy jak należy :)
A to ciekawe, w tym Pruszczu to gdzie towarzyszy znajdę?
Witam zakupiłem S maxa 2.0 TDCi 143 km 2009 rok. Chciałbym się poradzić czy nie macie kogoś godnego do polecenia do zrobienia chipa z okolic Lublina ? Z góry dzięki i pozdrawiam
Jedz do Heko , do Krakowa ( miejscowość obok ) chyba tak daleko nie masz , a zrobione będzie profesjonalne.
No to i ja posiadam autko po podwyższeniu parametrów:
Było:153,6 HP/ 3709 obr/min i 366 Nm/2005 obr/min
Jest: 174,4 HP/ 3694 obr/min i 407 Nm/2222 obr/min.
Jak nauczę się wrzucać fotki to wsadzę wykresy.
Też mi się tak wydawało, przez chwilę zawahałem się czy robić lepiej skoro jest dobrze. Jednak jak powiedziało się A to trzeba powiedzieć B. Podczas powrotu z pracy przetestuję auto. Na razie nie było okazji wracałem autem w korku.
heko a czy Ty szykujesz jakąś akcję we wrześniu? Gdzieś mi się obiło o oczy... :) Byłbym chętny, jak wcześnie trzeba się zapisać? Czy trzeba auto jakoś sprawdzić/przygotować przed tym?
tak, wrzesień 2018 bedzie grupowka, terminy bede zapisywał w sierpniu
Wczoraj była szansa troszkę popróbować auto..
Więc tak, dół jak dla mnie bez zmian. Rożnica zaczyna się powyżej 2-2,5 tys.
Auto może nie ciągnie jak szalone ale czuć że chce i może, lekkie depnięcie i po chwili jest 160, wcześniej było tak samo do 140. Nie udało się mi podkręcić auta powyżej 3 tysięcy.
Próbuję załączyć wykres.
Agamek12 20-07-2018, 08:41 możesz podjechać do mojego oddziału w Pruszczu, zrobimy jak należy :)
a nie masz partnerów w Warszawie?
woro_woro 20-07-2018, 11:08 Wykres zacny. heko czy Ty jesteś w stanie przesunąć Pmax gdzieś w okolice 4200 rpm ? Czy taka po prostu natura tych silników, że na 3800 jest koniec jazdy.
w poliftach moc max zawsze robię pow 4000 :)
Agamek12 20-07-2018, 13:27 niestety nie
A w Koszalinie?
Kraków
Wrocław
Trójmiasto
ja mam u siebie w standardzie 103 KW, po chipie wyszlo 173 km
woro_woro 24-07-2018, 19:56 Bez wykresu się nie liczy
corraado1 31-07-2018, 07:40 Witam. Co sądzicie? Wydaje mi się że ciut mały przyrost :/
I puszcza dymka jak ruszam autem. Z DPF-em.
https://images89.fotosik.pl/9/6d57cac1e2a16326m.jpg (https://images89.fotosik.pl/9/6d57cac1e2a16326.jpg)
woro_woro 31-07-2018, 09:14 Kolego tu możliwe że temperatura zagrała... Wielu kolegów pisze, że w upałach IC nie daje rady i potrzeba by większy wsadzić.
A z tym dymkiem to bym jechał na poprawkę, jeśli przed chipem dymka nie było.
corraado1 31-07-2018, 09:18 Ato nie jest normalne ze po zapodaniu wiekszej dawki zadymi ?
nie jest, ja mam chipa i nic nie przydymia, wcześniej miałem na chwilę takiego testowego co przydymiał to było czekendżin, usterka silnika, wymień olej itp czyli dpf zapchany ;)
corraado1 31-07-2018, 10:10 Rozumiem. Wcześniej nie dymił. Gość mówił że z trudem dał radę na 166 bo wtryski Siemensa i nic więcej nie wyciśnie. Mógł na 155-160 bez dymka ale zrobił z lekkim dymkiem na 166.
Większość ma Siemensa i jakoś dobrze idą, jak mój np. 170- 222ps
Trzeba być aspołecznym typem żeby świadomie zrobić kopcące auto.
szynszyl 31-07-2018, 13:03 Większość ma Siemensa i jakoś dobrze idą, jak mój np. 170- 222ps zgadza sie. Puscil baka przy max obciazeniu. Ale nie zeby kopcil
przyrost w miarę Ok, tylko u samej góry jakieś problemy
corraado1 01-08-2018, 08:15 przyrost w miarę Ok, tylko u samej góry jakieś problemy
Co rozumiesz przez problemy u samej góry ? Jakieś sugestie ?
A Ty heko masz placówkę w Pruszczu Gd.prawda ? Gdybym chciał podjechać to musisz mieć auto z powrotem w serii czy może być tak jak jest teraz ?
woro_woro 01-08-2018, 08:31 No na 4500 i wyżej chyba widzisz co się z wykresem dzieje. Jeżeli to nie efekt złego zhamowania to rzeczywiście problem. Z drugiej strony kto by tam kręcił do 4800?
Co rozumiesz przez problemy u samej góry ? Jakieś sugestie ?
A Ty heko masz placówkę w Pruszczu Gd.prawda ? Gdybym chciał podjechać to musisz mieć auto z powrotem w serii czy może być tak jak jest teraz ?
Obojętne, mam każdą serię do tych silników
Markus_MR 25-09-2018, 14:56 Jestem po wizycie w oddziale Grzegorza w Pruszczu Gdańskim. Temat ogarnięty wzorowo. Maxiu w końcu nie dymi i ciągnie jak trzeba :one:
Dziękuję bardzo g:DD Polecam :!:
...tak to jest, jak się "gotofffce" wgrywa :D
Markus_MR 25-09-2018, 15:10 Prawda :569: jestem tego przykładem:< Dobrze że nie zacząłem wymieniać wszystkiego jak leci :razz:
woro_woro 25-09-2018, 16:43 To poka wykresy. A ten gotowiec to od leszcza dostałeś? Bo ostatni wpis masz z 2017, że leszcz Ci witaminkę zapodał. Widziałem, żeś zadowolony. To opisz może co się zadziało od tamtej pory.
Markus_MR 25-09-2018, 19:29 Dymił. Zimą mniej. Teraz za autem nie widzę w lusterku bąka:)
Wykresik,
witam
wie ktoś ile zniesie mocy skrzynia automat(nie power-shift) w s-maxie 2008 rok
2.0 tdci 140? :D
slawek-kali 17-01-2019, 12:24 wiecej niz jestes w stanie wykrzesic :D
durashifty byly montowane rowniez w 2.2tdci, a tam moc podkreca sie na 230KM i jakies 500Nm..
michalyyy 21-01-2019, 05:26 Cześć.
Czy duża jest różnica pomiędzy 163KM/360Nm a chip 200KM/400Nm?
M.
Na papierze jakieś 37KM :)
A w jeździe bardzo odczuwalna.
transportowiec87 21-01-2019, 11:51 A podciągną Ci go do 200KM? Nie dalej jak wczoraj dowiadywałem się u siebie bo też noszę się z takim zamiarem to otrzymałem odpowiedź: 180-190KM.
polifty dw10c 200KM to standard
michalyyy 21-01-2019, 12:18 polifty dw10c 200KM to standardCzy należy się spodziewać kłopotów ze sprzęglem przy 200KM? M.
Sent by Samsung
transportowiec87 21-01-2019, 12:32 Kurde mam 2.0 163 kM z 2011 roku to podesłali mi tylko tabelkę:
Pojazd Moc seria Moc max. Moment seria Moment max.
Ford S-Max 2.0 TDCI 163 163 KM 190 KM 340 Nm 440 Nm
to zła "tabelka" :)
190-200KM 400Nm
pow 420Nm to gwarantowany kłopot ze sprzęgłem
transportowiec87 21-01-2019, 12:51 Ok czy ja oddając auto mogę coś sugerować bądź zmienić? Czy nawet "oni" nie mają wpływu jak zareaguje silnik na chip? Tzn mogą ustawić 200KM i 400Nm czy raczej nie mają na to wpływu i chcąc nie chcąc może im niechcący wyjść 440Nm?
jeśli ktoś umie robić mapy, ustala to precyzyjnie w sofcie
woro_woro 21-01-2019, 13:09 różnica pomiędzy 163KM/360Nm a chip 200KM/400Nm?
Sam wynik liczbowy to nie wszystko. Liczy się przebieg wykresu, a to chip zdecydowanie poprawia. W moim przypadku silnik dostał nowego ducha.
Poza tym wszystko zależy od serii. Ja na sofcie 163 serię miałem 142/348. Teraz mam 191/400, no i jazda jest do 4krpm. Więc zdecydowanie się poprawiło.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190121/a76f5009c4d3fc0ae8086bfa3d8fb508.jpg
transportowiec87 21-01-2019, 13:17 W sumie wykres rozbieżny z tym jaki ja otrzymałem...
http://www.kreatormocy.pl/katalog/ford/chip-tuning-ford-s-max-2-0-tdci-163-km#
Sorry nie mogę wkleić zdjęcia.
Porównywał ktoś kiedyś dynamikę 2.2 200KM do 2.0 chip 163@190KM w s-maxie?
2.0 w takiej konfiguracji wypada podobnie, czy i tak 2.2 znacznie lepiej przyspiesza?
spalanie nie robi się porównywalne? jakoś trudno uwierzyć w to, że 2.0 po chipie pali tyle samo, kiedy 2.2 seria pali dużo więcej.
Szukam s-maxa lifta dla siebie, a dużo łatwiej znaleźć w dobrym stanie z 2.0
szynszyl 30-01-2019, 19:12 2.2 ma kupe rzeczy drooooooooozszych niz 2.2. bierz 2.0
Agamek12 30-01-2019, 20:01 ponownie zapytam... Komu w Warszawie z pełnym zaufaniem oddać 2.0TDCI z 2008 roku do pogrzebania w sterowniku?
do pogrzebania w sterowniku?
ale tego się nie rozbiera ;P Chipa wgrywa się po OBD. Napisz do M-S POWER podpowie co i jak .
2.2 ma kupe rzeczy drooooooooozszych niz 2.2. bierz 2.0
Pierwszy raz widzę żeby posiadacz 2.2 odradzał 2.2 :)
szynszyl 30-01-2019, 22:15 To kup sprzeglo i 2mase Latoo
No z tego co kojarzę nie ma kosmicznej różnicy w cenie. A silnik 2.2 miałem i dla mnie najlepsza opcja do tego auta.
szynszyl 31-01-2019, 07:40 Komplet do 2.0 <2000. A do 2.2 ... od 3200 w gore.
Uszczelka miedzy dpf a dalszym wydechem kilka zl, a 2.2 140 tylko w aso.. wiecej znajdzie przykladow :)
w takim razie będę szukał 2.0 i 2.2 z większym ukłonem w stronę 2.0. szynszyl obniżyłeś moc w swoim 2.2? WHY?
szynszyl 31-01-2019, 15:15 Latoo ;) mam w podpisie aktualne wyniki :)
Bump: Ps. Za samą koncowke 2.2-2.0 = 0.2 ;) juz sie placi kilja tysi wiecej
Agamek12 31-01-2019, 18:51 ale tego się nie rozbiera ;P Chipa wgrywa się po OBD. Napisz do M-S POWER podpowie co i jak .
pogrzebania w sterowniku za pomocą komputera...
pogrzebania w sterowniku za pomocą komputera...
no wgrania programu :D
Agamek12 31-01-2019, 19:07 no wgrania programu :D
No raczej odpowiedniego przeprogramowania i zhamowania. Wgranie gotowca mnie nie interesuje.
Wgranie gotowca mnie nie interesuje.
Byłem dziś na hamowni z MK5 2.0D z wgranym przez kogoś jak to piszesz "gotowcem" wypluł 203PS i 443Nm . Koledzy z hamowni lekko zszokowani :P . Zrobiony był z 150 na ten z CHIPem.
Pamiętaj tylko PRO ale SUPER pro TUNER robi korekty na programie i wrzuca na powrót do PCMa :D . A większość ma przygotowane po kilka "map" i testuje co lepiej się przyjmie .
Panowie
Chcę się zapytać osób które zrobiły zbyt mocny program i później zmniejszały moment obrotowy. Jakie były objawy? Od pewnego czasu zastanawiam się czy nie siada mi dwu masa -moment ściska w niej sprężynki do końca takie wrażenie. Od 1-5 biegu jest ok. natomiast jadąc na 6 biegu około 100 wciskam gaz do oporu i w granicach 2,3-2,5 tys ( max moment z hamowni) auto zaczyna wpadać w delikatne drgania, po przejściu za 2,5 idzie dalej już płynnie. Było podobnie czy po prostu zaczynało się ślizgać?
Witam szanowne grono poraz kolejny i mam takie o to pytanie:
Czy auto z przebiegiem "dużym(450k)" jest sens chip'sować czy dać sobie spokój?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
woro_woro 26-09-2019, 16:43 Nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Jak silnik zadbany i właściciel chce więcej mocy, to chip jest tańszą alternatywą od kupna nowego auta.
Ze swojego doświadczenia, miałem odczucia słabej serii, szczególnie w okolicach 3400rpm+ i dlatego zdecydowałem się na chip. W moim przypadku uważam, że miało to sens bo dostałem 50KM i 50Nm i przyspieszam do 4000rpm, a więc 2 tiry mogę wyprzedzić bez wachlowania biegami. Ale nie powiem Ci, czy silnik dostaje mocno w d.. bo go nie rozbieram podczas czynności serwisowych.
Witam
Jest takie powiedzenie ,, z g...a bata nie ukręcisz. Jak ma taki przebieg to się ciesz że się jeszcze nie rozsypał całkiem i rdza go nie zżarła , na rynku są egzemplarze co ledwo przekroczyły 100-150 tyś i zmieniły już wielu użytkowników . Stare to jest wino i skrzypce .:D
Auta nie mam zamiaru zmieniać tylko dlatego ze ma mało mocy i jest "stary". Moze i faktycznie Ford "kumpluje" sie z rudą ale po moim "tjuningu" zewnetrznym nie rzuca sie w oczy :).A o samochód dbam chyba bardziej jak o żonę :)
I faktycznie moje pytanie trochę bez sensu...Bo to jak wróżenie z fusów. Muszę po prostu podjechać gdzieś na hamownie i sprawdzić ile wypluje seria. I teraz pytanie(tak wiem, użyj opcji "szukaj"):
Gdzie w okolicach Warszawy, Grodziska Mazowieckiego polecacie podjechać?
Także tego.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Pytanie mam odnośnie prędkości max S-maxa z 2,0 tdci 103 kW. Powiedzmy że jechałem niemiecką autostrada i diabeł podpowiadał deptaj w podłogę. Wiec deptałem. 4 osoby troszkę bagaży- max 200-203 km/h i. GPS 196 km/h czyli max według fabryki dla auta nowego ale... samochód po chipsie.. koni trochę więcej momentu trochę więcej.
misiek7bz 17-11-2020, 15:02 Witam. Jakiś czas temu kupiłem Forda, krajowego, potwierdzone okolice 280kk nalotu. 2.0 TDCi 140km manual. Jest po programie robionym przez poprzedniego właściciela, ale wydaje mi się że jest nieco przesadzony, tym bardziej, że przy gwałtownym wciśnięciu gazu na biegach 4,5,6 sprzęgło się ślizga. Przy łagodnym przyspieszaniu nic się nie dzieje. Czy ktoś obeznany w temacie rzuci okiem na wykres i powie jak to wygląda? Czy mam się obawiać i jeśli tak to czego? :D dzięki z góry i pozdrawiam
Po prostu masz sprzęgło na wykończeniu
misiek7bz 17-11-2020, 15:05 Z pewnością na to wygląda, ale ciekawi mnie jak z perspektywy kogoś w temacie wygląda ten wykres. Czy te 182/408nm przy motorze w dobrej kondycji to nie jest mimo wszystko zbyt wysoki wynik.
wykres Ok.
sprzęgło słabe...
misiek7bz 17-11-2020, 15:10 wykres Ok.
sprzęgło słabe...
Czyli ogólnie czeka mnie wymiana sprzęgła tak jak piszemy, a oprócz tego przy normalnej eksploatacji nie ma się czego bać przy tych parametrach? Przy jeździe z głową nie muszę myśleć o żadnej korekcie mapy?
Jak nie dusisz do podłogi z 1000 rpm to po wymianie sprzęgła będzie ok.
Tak tylko podpowiem że jeżeli nie masz innych dziwnych objawów typu hałasy przy gaszeniu silnika, drżenia przy przyspieszeniu itp wskazujące na dwu mas, to usterką jest zużyta lub zaolejona tarcza sprzęgłowa. Zaolejenie związane jest z uszkodzeniem uszczelniacza który kosztuje "pięć" dych za to wyjęcie skrzyni 500 :)
misiek7bz 18-11-2020, 07:43 Cenna uwaga. Nie ma problemów żadnych przy gaszeniu, drżenia też nie ma, jedynie czasami właśnie przy uslizgach czuć drgania.
Dzień dobry,
Jestem nowy, Przeleciałem cały wątek. Szykuje się do zakupu Maksia
Pytania:
1) czy po rozładowaniu akumulatora auto nie wróci do ustawień fabrycznych?
2) Jedyny sensowny majster od witamin pod Bydgoszczą jest w Pruszczu Gdańskim ? :)
3) Jak chce kupić i witaminizować to poza kwestiami oczywistymi( przebieg stan silnika) jest wersja jakiej szukać( silnik, skrzynia)?
Pozdrawiam
1. Nie
2. Z Bydgoszczy to chyba do Poznania bliżej niż do Gdańska?
3. Szukasz przed czy po-lifta? Przy manualu nie ma znaczenia, ale przy automacie w polifcie masz PowerShifta, świetna skrzynia, ale niestety lubi sobie padać i koszt regeneracji to często zdecydowanie powyżej 10tys
1. Nie
2. Z Bydgoszczy to chyba do Poznania bliżej niż do Gdańska?
3. Szukasz przed czy po-lifta? Przy manualu nie ma znaczenia, ale przy automacie w polifcie masz PowerShifta, świetna skrzynia, ale niestety lubi sobie padać i koszt regeneracji to często zdecydowanie powyżej 10tys
Pewnie że bliżej do Poznania, ale w tym wątku najbliższy godny polecenia był wymieniany w Pruszczu GD. Generalnie sam nie wiem jakiego szukam , jak będę znał sugerowane wytyczne z forum to się będę tym kierował przy poszukiwaniach
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
W pruszczu to raczej filia tuneforce z poznania.
|