Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] 1,8 tdci - wykresy, dyskusje, po chipie..
Witam, widzę że ostatnio w końcu pojawiło się parę zaczipowanych mondków 1,8 tdci ,proponuję zamieszczać tutaj wykresy naszym bolidów...:D
Ja jako pierwszy zawirusowany 1,8 tdci na forum (06.2008 ) wstawiam swój wykres i zapraszam do dyskusji :)
http://img40.imageshack.us/img40/7405/chipwykresmjwykres.jpg
O! jvc ma bonusa, bo oprócz virusika jeszcze loda wygrał! :-D
Mój wykres poniżej. Jak widzę bardzo podobnie, u mnie troszkę lepiej z kucykami, ale jak powiedzieli w V-tech'u stan wyjściowy motorka był bardzo dobry (dobrze jeżdżony :-) )
Teraz pozostaje delektować się jazdą :-)
Szkoda, że co jakiś czas nie można podkręcić bardziej :-(, człowiek miałby nowe auto co chwila za niewielkie pieniądze (w porównaniu do rzeczywistej zmiany auta).
http://images38.fotosik.pl/170/440b816f0914ea7em.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=440b816f0914ea7e)
a mnie się wydaje że niepotrzebnie powielacie tamat, a ten nie pierwszy jest ,różni się tylko silnik :P:P
Azet wiesz ile czekałem aż pojawi się ktoś , kto zawirusował 1,8 tdci ? -rok czasu :D
Nie da się wszystkich do jednego wora :), 1,6 ma swoje tematy, 2,0 tez i nawet 2,5 wszystko w benzynie, trudno żeby porównywać 1,8tdci z 2,2 tdci ,jak również 1,6 z 2,5T to są zupełnie inne światy ;) poza tym często dostawałem na priv zapytania ,gdzie robiłem wirusa za ile, jak się jeździ,czy warto, itd. 1,8 tdci jak i 1,6 w benzynie to mało spotykany silnik ,większość to 2,0tdci i 2,0 benzin ,dlatego ten temat powstał bo sam kiedyś szukałem własnego wykresu bo gdzieś mi zaginął i musialem się przekopywac przez chyba 100 stron tematu o chiptuningu :)
radzio_s 05-08-2009, 19:41 Muszę dorwać jakiś skaner jutro to wrzucę swój wykres.
Na razie gryzę się z myślami dlaczego macie 25 Nm więcej.
Drogi widzę trzy :
1.hamownia - to zweryfikuje na innej
2.paliwo - już przed chipem wydawało mi się że auto na tym zbiorniku coś bardziej mulaste
3.może motor jeszcze nie dotarty ma dopiero 4000km.
no widze ze 1.8 ma ladny moment ;) ponad 400Nm, niezle...
no i widac ze oba auta maja bardzo podobnego wirusa, czyzby jakis standardowy chip?
moge sie spytac jaka cena tej zabawy?
Standardowy czip to na pewno nie jest, akurat wyszło podobnie ,aczkolwiek trochę jednak inaczej ,u mnie trochę szybciej wchodzi na obroty za to Radwalowi dłużej ciągnie ,ja płaciłem 1300 zł ,ale nie znałem jeszcze heko wtedy ;)
Faktycznie wyszedł niezły momencik :-), ale zauważ, że u mnie już fabryka dała 360Nm, czyli bardzo porządnie. Wyniki jakie uzyskałem zostały osiągnięte już przy pierwszym podejściu. Nie wiem, czy to jakiś standard, ale raczej nie. Przynajmniej z deklaracji V-tech'u wynika, że każdy motorek traktują indywidualnie. Niezależnie od tego czy dopracowali się jakiegoś stadnardowego programu dla tych motorów, czy wynika to z podejścia indywidualnego, mnie osobiście wyniki zadowalają w pełni :-). Co więcej jest to zrobione w "bezpieczny" sposób, bez żyłowania i mam nadzieję, że dwumas, sprzęgło i pompa nie stracą na żywotności zbyt mocno.
Koszty wysyłam na priv.
pozdr,
moze inaczej sie spytam - jestescie zadowoleni z obslugi i wyniku dzialania Vtecha?
chyba tak ;) a to sie przede wszystkim liczy ;)
radwal jaki masz średni moment i średnią moc?
radwal jaki masz średni moment i średnią moc?
przed: 98,1/248
po: 111,1/277
No i jestem po pierwszej dłuższej jeździe, tj. powrót z Krakowa do domu. Powiem w skrócie: wirusek - "ileś tam" złociszy; wrażenia - bezcenne :-D
A w szczegółach - najbardziej odczuwalna różnica to jazda na 4 i 5 po przekroczeniu 3k obr/min. Przed wiruskiem tutaj właśnie mniej więcej kończyła się jazda, a teraz ciągnie równiutko bez zadyszki do ponad 3,500, a to dla 5-ki daje ponad 160 km/h. Wyprzedzanie to teraz prawdziwa przyjemność :-). Po dotarciu do przedmieść stolycy na światłach efekt dotąd nie obserwowany - 1-ka - pisk; 2-ka - pisk; trzeba się pilnować, żeby oponki jeszcze z 15 tyś wytrzymały ;-). Poza tym dużo szybciej wkręca się na obroty.
A teraz koszty tej jazdy - w trasie 350 km, wszędzie tam gdzie 2 pasy jezdni pomiędzy 160 a 180 km/h, poza tym tyle ile się dało i warunki pozwoliły (na pewno nie po emerycku). Spalanie wg. komputera 6,6. To mnie zupełnie satysfakcjonuje biorąc pod uwagę, że nie był oszczędzany. Biorąc poprawkę na przekłanianie kompa, i tak jestem usatysfakcjonowany :-)
Ostatnio przewinął mi się przed oczami post dotyczący przebiegu krzywej mocy - ze wskazaniem, że bezpieczniejszym dla sprzęgła, koła dwumasowego jest nie podnoszenie mocy poniżej 2k obrotów.
Chcę spytać jak to jest przy jeżdżeniu - czy należy trzymać silnik zawsze między 2-3k obrotów, czy jazda z 1,5 k obrotów (i niżej) jest ok -a może bardziej wpływa na zużycie silnika (czyli np 90 km/h i 6 bieg; 30 km/h i trzeci bieg)?
Dla mnie jazda z 1,5 tys obrotów, kiedy jeszcze turbina nie jest załączona, to żadna jazda, niezależnie czy na fabryce, czy z virem. A to, że sprzęgło i dwumas bardziej dostają po tyłku przy tych obrotach po virze to fakt.
Ja staram się nie schodzić poniżej 1800 obr, wtedy tez turbina zaczyna ciągnąć :)
Dla mnie jazda z 1,5 tys obrotów, kiedy jeszcze turbina nie jest załączona, to żadna jazda, niezależnie czy na fabryce, czy z virem. A to, że sprzęgło i dwumas bardziej dostają po tyłku przy tych obrotach po virze to fakt.
Dlaczego mając przed sobą prostą i równą drogę nie mogę jechać na spokojnie na wyższym biegu i z mniejszymi obrotami????
Przecież wiadomo że jeśli będę chciał np. przyspieszyć podczas wyprzedzania to nie będę meczył auta na 6 biegu tylko zredukuję.
No chyba że ktoś ma styl jazdy typu ; gaz - hamulec, gaz - hamulec itd.:one:
Dlaczego mając przed sobą prostą i równą drogę nie mogę jechać na spokojnie na wyższym biegu i z mniejszymi obrotami????
Przecież wiadomo że jeśli będę chciał np. przyspieszyć podczas wyprzedzania to nie będę meczył auta na 6 biegu tylko zredukuję.
No chyba że ktoś ma styl jazdy typu ; gaz - hamulec, gaz - hamulec itd.:one:
Podłaczę się pod pytanie i zadam dodatkowe - dlaczego przy obrotach poniżej 1,8k sprzęgło, dwumas się szybciej zużywają?
No jak ktoś jest zwolennikiem eco driving'u, to nie ma dyskusji, można i na 1,2k obr. jechać, a przed każdym przyśpieszeniem redukować bieg. Dla mnie jednak podstawowa zaleta jazdy dieslem w trasie jest to, że jadąc z zadaną prędkością "przelotową" mogę w każdej chwili przyśpieszyć i jechać w relatywnie szerokim zakresie obrotów wciąż na tym samym przełożeniu, bez konieczności redukcji. A żeby to osiągnąć to potrzebuję utrzymywać min. 1,8-2,0k obrotów, bo przyspieszanie z niższych to mordęga.
Co do dostawania w du...ę przez silnik i części mechaniczne - tutaj na swój rozum rozróżniłbym dwie kwestie: po pierwsze niezależnie od tego czy po programie, czy bez wiadomo, że zbieranie się z b. niskich obrotów, to szybsze zużywanie się silnika i poszczególnych mechanizmów ze względu na duże obciążenia. Po drugie, po zwiększeniu mocy i momentu efekt ten się nasila i z tego co zasłyszałem (m.in w V-techu) bardziej dotyczy to właśnie koła dwumasowego i sprzęgła niż. np. pompy czy turbiny.
Gdzieś tam kiedyś wyczytałem że silnik powiniem pracować w okolicach swojego momentu maksymalnego czyli u mnie w granicach 2000-2800 obr.
silnik powinien pracowac pomiedzy maksymalna moca a maksymalnym momentem - ze wzgledu na efektywnosc
dwumasa dostaje przy zmianach obciazenia, jadac ze stala predkoscia IMVHO nie ma roznicy czy jedziemy przy obrotach 1600 a np 2500...
ponizej ok 2000 obrotow jest duzy przyrost momentu - i to moze powodowac zwiekszone zuzycie dwumasy...
Odświeżam temat, nie ma nowych zaczipowanych mondków 1,8 tdci? :)
Po dwóch latach jazdy na chipie sprawdziłem dzięki uprzejmości heko i jego hamowni czy nie uciekło co koni i niutków, jest tak jak było a nawet ciut lepiej :)
http://img31.imageshack.us/img31/4941/wykresjvc0506a.jpg
http://img31.imageshack.us/f/wykresjvc0506a.jpg/
http://img31.imageshack.us/f/wykresjvc0506a.jpg/
Niestety nie mam jeszcze chipa ale myślę nad nim :) Chciałem zapytać czy po virusie zmniejsza się tzw turbo dziura? Dużo jeżdżę po mieście i czasami przeszkadza mi brak mocy przy niskich obrotach (przy ruszaniu) Dopiero w momencie uruchomienia turbiny czyli pewnie gdzieś około 1700rpm? czuć przyrost mocy. Na forum była informacja, że zwiększanie mocy przy niskich obrotach może być szkodliwe dla sprzęgła albo dwumasy ale nie chodzi mi o ruszanie z piskiem z każdych świateł tylko o uprzyjemnienie jazdy :)
Jest trochę lepiej ,ale cudów nie ma ;)
Niestety nie mam jeszcze chipa ale myślę nad nim :) Chciałem zapytać czy po virusie zmniejsza się tzw turbo dziura? Dużo jeżdżę po mieście i czasami przeszkadza mi brak mocy przy niskich obrotach (przy ruszaniu) Dopiero w momencie uruchomienia turbiny czyli pewnie gdzieś około 1700rpm? czuć przyrost mocy. Na forum była informacja, że zwiększanie mocy przy niskich obrotach może być szkodliwe dla sprzęgła albo dwumasy ale nie chodzi mi o ruszanie z piskiem z każdych świateł tylko o uprzyjemnienie jazdy :)
...z tą t. dziurą to jest tak ze 1.8 niestety napędza się dość późno...po chipie wkręca sie chętniej i trochę wcześniej...no i ciągnie zdecydowanie dłużej, co powoduje że po zmianie na bieg wyżej nie wpada w kolejną dziurę:wink:
heko dobrze mówi :P ciągnie zdecydowanie dłużej :)
Pany, chcę "zczipować" swojego 1.8 - mam go od nowego 2,5 miesiąca, przejechałem 20 tysięcy. To nie za wcześnie?
Wcześniej miałem Avensisa, czipowałem go w V-tech'u. Z tego co widzę znacie tą firmę. Polecacie?
Pozdr
Eraser ponad 90% aut tutaj zachipowanych jest przez V-tech.'
Popraw w sygnaturce oznaczenie diesla bo jest oplowskie
saimon035 29-10-2010, 14:00 orientuje sie ktos ile kosztuje w V-tech'u w Mierzynie chip, na stale i z mozliwoscia odpiecia do mk4 1.8TDCi 100KMK?
Czy jest szansa na jakis rabat, a jesli tak to do kogo napisac (ponoc z Krawowiakiem trzeba pogadac)?
Czy 8000km to nie za wczesnie?
Dzieki z gorki
ostatnio robiłem 2 forumowe 1.8 100 i 125 KM
wyniki:
100KM
http://img266.imageshack.us/img266/9642/mondeo18100kmxps1.jpg (http://img266.imageshack.us/i/mondeo18100kmxps1.jpg/)
125KM
http://img204.imageshack.us/img204/5963/mondeo18125kmxps1.jpg (http://img204.imageshack.us/i/mondeo18125kmxps1.jpg/)
saimon035 01-11-2010, 16:00 heko, czy jest jakas szansa aby zminimalizowac cene w V-techu w Szczecinie na Mierzynie czy udac sie do Krakowa? uff daleko :( Jaka bylaby cena w Krokowie dla 1.8TDCi 100KM?
...każdy oddział V-tech ma takie same ceny...tzn. 1490zł. za chip ...ew. 2360 za RTS z dwoma chipami...można liczyć na ok. 10% rabatu:wink:
dario6273 05-11-2010, 15:41 Witam - dołączyłem w końcu do grona z chipowanych 1.8 TDCi 125-dzięki profesjonalnej robocie Heko -osobiści polecam wgranie wirusa w G-CAR SOLUTION-doznania z jazdy rewelacyjne, silnik w końcu zyskał lepszą dynamikę i kulturę pracy(chociaż do ideału to mu trochę brakuje) ale co tam jest to w końcu stare poczciwe 1,8 TDCi.
Wykres:http://img72.imageshack.us/f/mondeo18xps1.jpg/
No to się pochwal jak wyszło:)
dario6273 05-11-2010, 16:37 Nie wyświetla się wykres na stronie, więc dałem tylko link do zdjęcia.
...proszę bardzo :D
http://img72.imageshack.us/img72/7604/mondeo18xps1.jpg
dario6273 05-11-2010, 16:47 Dzięki Heko :D
Snajper_881 05-11-2010, 17:20 Heko, jakiś taki gwałtowny ten spadek momentu czy mi się zdaję?
Heko, jakiś taki gwałtowny ten spadek momentu czy mi się zdaję?
...to przecież 1.8 g:D
radzio_s 05-11-2010, 21:36 Heko mam pytanie :
czy da radę nie pchać się w "papierowe" 400 NM a utrzymać 350 NM ale w zakresie dłuższym zakresie czyli np do 3500 obr/min.
Wiem że jest to 8V i długo nie posiągnie ale nie da się dłużej potrzymać NM, co jest ograniczeniem ?
Ostatnio jeździłem BMW 2,0D 177 PS
i jesli mój ma 400 NM to tamten ma 600 NM- takie odczucia a wszystko dlatego że u mnie szybko zaczyna i szybko kończy :) a tam NM ciągnie i ciągnie
heko a jak by tak turbinkę przerobił ? ;) robił to już ktoś ? jaki koszt i czy warto
...no niestety....można zmniejszyć moment...obcinając ten który jest...tak jakbyś kreskę postawił...więc nic to nie zmieni, poza tym że będziesz miał tylko mniejszy moment max :(
...to po prostu mało wydajny układ zasilania ..zabytkowy motor...itd
...porównywanie bmw 2.0 163 i 177KM nie ma sensu...tam po chipsie jest 200KM i 400Nm...ale w zakresie 1800 do 3000obr...to inna bajka :P
heko a jak by tak turbinkę przerobił ? ;) robił to już ktoś ? jaki koszt i czy warto
...to by to biedne 1.8 wybuchłog:P
radzio_s 05-11-2010, 22:38 Czyli podsumowując : nasze 1.8 ma jako tako jechać,rechotać i nie psuć się.
Większych wymagań nie spełnia.
I dobrze ,jak chce się spełniać marzenia to do BMW.
Kurcze jak ja się czułem w tym BMW, jakby mnie ktoś zapytał jak ma być zbudowane auto i to zrobił.
Ale zapomniał mi powiedzieć że jest jeszcze 330xd.
UFF pomarzyłem trochę !!!
...tjaaa...tylko zobacz e90...i porównaj z MK4...2.0 titek....mniejsze BMW z takim wyposażeniem to koszt 200t. zł.,,,wiec można by drugiego Mondka kupić:wink:
...dorzucę wykresik z BMW 2.0d...może człowieka cholera.........
http://img155.imageshack.us/img155/1521/bmwe60520d177km.jpg (http://img155.imageshack.us/i/bmwe60520d177km.jpg/)
Tu to się musi fajnie jeżdzić......:D
Kolega takim buja .... już wiem dlaczego ciągle jest zajarany z osiągów, ma serie ;)
Kolega takim buja .... już wiem dlaczego ciągle jest zajarany z osiągów, ma serie ;)
..no to po chipsie by się chyba spaliłg:D
Mam nadzieje że u mnie zrobisz (o ile będziesz chciał) podobnie ;)
:D
Mam nadzieje że u mnie zrobisz (o ile będziesz chciał) podobnie ;)
:D
tjaaaa..w Fordzie..8)
a tu dzisiejszy Fiacik na boxie :D
http://img179.imageshack.us/img179/9651/fiatbrawo19xps1.jpg (http://img179.imageshack.us/i/fiatbrawo19xps1.jpg/)
radzio_s 06-11-2010, 15:13 dorzucę wykresik z BMW 2.0d...może człowieka cholera.........
No właśnie to jest 400 Nm
I dlatego kosztuje 200 000. 140 000 za technologię ,30 000 za prestiż,20 000 za to aby
posiadacze Fordów twierdzili że się nie opłaca
a tu dzisiejszy Fiacik na boxie :D
kurcze ... z fiata ... od serii wiecej 40 kucykow i 70 niutkow ... no prosze kto by pomyslal ... i to na boxie :shock: masakra ...
No właśnie to jest 400 Nm
I dlatego kosztuje 200 000. 140 000 za technologię ,30 000 za prestiż,20 000 za to aby
posiadacze Fordów twierdzili że się nie opłaca
... a 10 tys ? na waciki ?
kurcze ... z fiata ... od serii wiecej 40 kucykow i 70 niutkow ... no prosze kto by pomyslal ... i to na boxie :shock: masakra ...
... a 10 tys ? na waciki ?
1.9 MJet ma potencjał, wersja 150 KM ładnie się kręci na ok. 184 kucyki ;)
Ale przecież to temat o 1.8 :>
1.9 MJet ma potencjał, wersja 150 KM ładnie się kręci na ok. 184 kucyki ;)
Ale przecież to temat o 1.8 :>
...to tak żeby powkurzać...:p
Snajper_881 07-11-2010, 14:31 kurcze ... z fiata ... od serii wiecej 40 kucykow i 70 niutkow ... no prosze kto by pomyslal ... i to na boxie :shock: masakra ...
... a 10 tys ? na waciki ?
Apropo Fiata, wg mnie to są najlepsze Diesle na rynku w technologi CR. Mam w pracy 5 Fiatów, katowane dość ostro, nawet dyma skubany nie puści na czerwonym polu. Poza tym to oni chyba wymyślili CR. Silniki Fiata jeżdzą też w Oplach, a potem się mówi, że Ford....a Fiat...ehh... :? Osiedlowi znawcy tematu z pod znaku VW. :?
2.4 po podkręceniu na -ponad 230 KM już wali chmurą równo ;)
1.9 też nie są takie święte jak mówisz, są lepsze, ale to też nie ideały, nie ma ideału :P
2.4 po podkręceniu na -ponad 230 KM już wali chmurą równo
...ale które...200...czy 210-cio konne ...bo obie plują 230KM bez dymu :D
Snajper_881 08-11-2010, 00:47 2.4 po podkręceniu na -ponad 230 KM już wali chmurą równo ;)
1.9 też nie są takie święte jak mówisz, są lepsze, ale to też nie ideały, nie ma ideału :P
Ideału może i nie ma, wiadomo, ale nie widziałem kopcącego MultiJeta. U nas jeźdzą na boxach, żadnego, nawet najjjjmniejszego dymka nie puści. W palnik dostają ostrooo... :p Idealny diesel ;)
...ale które...200...czy 210-cio konne ...bo obie plują 230KM bez dymu :D
200 KM ... piszę bo znajomy opowiadał jak mu wkręcili na 240 ... pare kucy to już sadzomiatacz się włączył, ale on też miał nastukane ponad 150 kkm w "Niemczech"
Rijndael 08-11-2010, 06:44 Przecież każdy diesel będzie dymił jak się przekroczy ilością paliwa w stosunku do powietrza granicę dymienia...
1.9 też nie są takie święte jak mówisz, są lepsze, ale to też nie ideały, nie ma ideału :P
1.9 CDTI od 2.0 TDCI dzieli bardzo dużo, na korzyść CDTI oczywiście. A porównanie 1.9 CDTI vs 1.8 TDCI to już w ogóle lata świetlne...
a wiesz że 1.9 CDTi to 1.9 MJet?
To w zasadzie ta sama konstrukcja co 1.9 TD-JTD z lat dziwięćdziesątych ;)
Z tego co pamiętam jest to ta sama historia co z 1.8.
Czyli silnik z wtryskiem pośrednim zyskuje CR, potem ma zmienione graty w środku i jest super hiper CDTi czy MJetem ... fakt faktem, od początku był to dobry trwały silnik, nie to co 1.8 ;)
Od razu odpowiem na pytanie które pewnie by padło, dlaczego nie wziąłem innego silnika...
ponieważ miałem do wykorzystanie ograniczony budżet którego nie mogłem przekroczyć, brałbym 2.0 diesla ale 5 tysięcy więcej za bardzo nie wchodziło w rachubę ;)
Następny jednak będe brał nawet używane, byle by miał o wiele większą moc niż teraz ten ;)
Dobra Panowie kończymy bo troszkę schodzicie z tematu...;)
Przepraszam, nie lubie jak ktoś piszę teksty z d**** ;)
Rijndael 09-11-2010, 04:21 a wiesz że 1.9 CDTi to 1.9 MJet? (...)
Wiem i co z tego? Jest to silnik pod każdym względem lepszy od 2.0 TDCI (nie mówiąc o 1.8 TDCI). Ma lepszy przebieg momentu, jest cichszy, nie ma wiecznych problemów z osprzętem itd.
Przepraszam, nie lubie jak ktoś piszę teksty z d**** ;)
Daruj sobie takie teksty, nie jesteś w piaskownicy.
Snajper_881 09-11-2010, 18:18 Jest to silnik pod każdym względem lepszy od 2.0 TDCI (nie mówiąc o 1.8 TDCI). Ma lepszy przebieg momentu, jest cichszy, nie ma wiecznych problemów z osprzętem itd.
Oczywiście nie prawda.
Wcale nie ma lepszego przebiegu momentu, dla mnie to porażka jeżeli chodzi o osiągi silnika Fiatowskiego. CDTi 150KM co to to nie jest, o matko, a ponoć 130KM wersja robi go jak chce palcem w...Czy jest cichszy ? Kwestia sporna, natomiast w zupełności się zgadzam, że kwestia wytrzymałości gratów jest bezsporna. Porównując problemy MultiJet z TDCi, to niestety, ale Ford to porażka.
dario6273 09-11-2010, 21:14 Panowie przestańcie biadolić na tematy niezgodne z tytułem-najlepiej kupcie sobie po " fiaciku":!:-------;)
jeszcze jeden post nie na temat i będzie po temacie
A z jakiej racji po temacie ? hehe no bez przesady , Tomgol usuń po prostu posty nie na temat i po kłopocie :)
Rijndael 10-11-2010, 13:01 jeszcze jeden post nie na temat i będzie po temacie
A nie mógłbyś po prostu wydzielić tych postów do osobnego wątku? Bo temat przecież ciekawy. ;)
Porównuje wykresy po chipie 1.8 i tak się zastanawiam, od czego zależy efekt końcowy? Czy od wyjściowych parametrów czy od tego jak dopasuje się program ? Czy może od tego na ile klient chce podkręcić silnik? Np 2 prezentowane wykresy niby podobne ale auto nr 2 jakby lepiej wyszło? Generalnie w każdym zakresie obrotów ma więcej Nm. Szczególnie duża różnica jest przy niskich obrotach powiedzmy 1600rpm- na wykresie 1 auto ma jakieś 220Nm a auto nr2 prawie 260Nm. Moment max tez trochę lepiej wygląda na 2 wykresie...
http://img72.imageshack.us/img72/7604/mondeo18xps1.jpg
http://img204.imageshack.us/img204/5963/mondeo18125kmxps1.jpg (http://img204.imageshack.us/i/mondeo18125kmxps1.jpg/)
...dużo zależy od fabryki...autko 1 nie chciało wychodzić...więc robiliśmy drugiego moda...i tylko tyla dał radę...autko 2 wyszło idealnie ...jak na 1.8 choć program nie był bardzo agresywny :D
..no i kolejna forumowa..tym razem Foczka
http://img253.imageshack.us/img253/1540/focus18tdci115kmchipxps.png (http://img253.imageshack.us/i/focus18tdci115kmchipxps.png/)
Mam i ja
http://img814.imageshack.us/img814/5280/skanuj0001min.jpg
Komor i jak fun z auta???
Szejk.Ahmed 16-12-2010, 16:58 Maciek.widziałem wcześniej twój wykres na FKP.:razz: gratki.:one:
Komor i jak fun z auta???
Eee słaby jest dalej, ale jakby nie patrzeć zawsze jest więcej ;)
Maciek.widziałem wcześniej twój wykres na FKP.:razz: gratki.:one:
Dzięki, a skąd Ty wiesz jak mam na imię :>??
Szejk.Ahmed 16-12-2010, 18:25 Eee słaby jest dalej, ale jakby nie patrzeć zawsze jest więcej ;)
Dzięki, a skąd Ty wiesz jak mam na imię :>??
z listy klubowiczy.FKP.:one:
To tam jest takie coś :D??
W każdym razie koniec dłubania, już nic nie kombinuje, no może go kiedyś wymyje bo znowu biały jest :P
Trzeba się przetoczyć tym padłem jeszcze ze 100 - 150 kkm i idzie na sprzedaż, ktoś chętny bo długo to trwać nie musi ;)
Witam Koledzy kupiłem mondeo 1,8TDCI i zastanawiam się nad programem do niego bo coś słabo ciągnie
Witam Koledzy kupiłem mondeo 1,8TDCI i zastanawiam się nad programem do niego bo coś słabo ciągnie
Nie ma się co zastanawiać.........robić i już.
Jak to co, jeden post więcej :)
nooo , pewnie pierwszy i ostatni :D
truckman 18-12-2010, 21:36 KOMENTARZ:
"lepsze jest zawsze wrogiem dobrego.." bo młode auta z fabryki sa strojone OPTYMALNIE, wyścig o wysoka sprawnosc narzuciła konkurencja...
Wasze chipowanie 1,8= dało wam wiekszą moc/uzyteczna o okolo 15-10-8 KM/ ale przez zwiekszenie dawki paliwa+powietrza/mniejszy upust nadmiaru/ co widać na ZWIEKSZONYCH obrotach max/ silnik wiecej sie rozbiega...
Powiem wam co straciliście:
1)Wyzszą sprawnosc samooczyszczania
2)Silnik zmienił sie w strone "pieca" jest mniej oszczedny...
3) Turbina jest katowana wiekszą iloscia spalin a proporcjonalnie mniejszym smarowaniem olejowym od silnika
4) "stabilnosc osiagów" co sie zyskało -trwa chwile i spada gwałtownie..czyli czuć bardziej ze słabnie..
Jak chcecie zrobic test uzytecznych osiagów to DROGOWY zawsze z obciążeniem auta jak "z Rodziną nad morze"...załadowac balast jak za 4 osoby i sredni bagaz..
truckman, nikt Cię przecież nie zmusza do chipowania auta......
Wbrew Twojej opinii znam b. wielu użytkowników którzy to zrobili i nie narzekają......
truckman 18-12-2010, 21:46 truckman, nikt Cię przecież nie zmusza do chipowania auta......
Wbrew Twojej opinii znam b. wielu użytkowników którzy to zrobili i nie narzekają......
a moze to czesto efekt "libido"..???
....
Rijndael 18-12-2010, 21:49 a moze to czesto efekt "libido"..???
....
Jednemu TDCI słabo ciągnie, drugi ma jakiś efekt libido...
Fajnie. ;)
truckman 18-12-2010, 21:50 nie chce mówić że "chipowanie" jest "be" - ale przestrzec przed fanatyzmem szybkiego zysku małym kosztem i naciaganiem Klienta na cuda ZA xxx zł....
Jestem głosem rozsądku...
Jednemu TDCI słabo ciągnie, drugi ma jakiś efekt libido...
Fajnie. ;)
libido to jak z pastylką która nie jest lekarstwem...
Miałem zachipowane MK 3 i obecne MK4 też podciągnę......
I nie uważam że ktoś mnie naciągnął.....
Rijndael 18-12-2010, 21:56 libido to jak z pastylką która nie jest lekarstwem...
Nie libido tylko placebo, ale kogo by obchodziły takie "drobiazgi"... ;)
bartwood 18-12-2010, 22:00 Witam wszystkich od trzech dni jestem posiadaczem Mondka Mk4 1.8 tdci :-) i niedługo dołącze do grona zawirusowanych. P[ozostaje kwestia lekkiego ułożenia silniaka czyli jakieś 5000 km przejechać aby go tak odrazu nie wirusować, pewnie podniosą się głosy, że można natychmiast ale i tak nie wybiorę się do Heko wcześniej niż pod koniec stycznia bo nie będe miał czasu wieć akurat pojawi się te 5kkm na liczniku :-))))) Zobaczymy jakie będa efekty. Jak dla mnie silniczek pięknie idzie choć oczywiście można by powiedzieć, że 125KM to maławo ale nie jest źle. Jak będzie 145/400nm to będzie jak dla mnie optimum :-))) Heko muszę się z Tobą jakoś umówić na wirusowanie. Przyznam szczerze, że najlpiej bym chciał z programatorem ale nie trzy tylko dwa programy oryginalny i jakiegoś szatana :-) Oczywiście można zapytać po co bo przecież ASO i tak nie wykryje wirusa to mimo wszystko w firmie mi by głowe urwali gdybym utracił przez włąsne fisie gwarancję. Wolę zapłacić wiecej ale mieć spokój ducha przed wizytami w serwisie.
truckman 18-12-2010, 22:04 Nie libido tylko placebo, ale kogo by obchodziły takie "drobiazgi"... ;)
Słusznie , moja pomyłka /zmęczenie/...
Rijndael 18-12-2010, 22:05 Witam wszystkich od trzech dni jestem posiadaczem Mondka Mk4 1.8 tdci :-) i niedługo dołącze do grona zawirusowanych. P[ozostaje kwestia lekkiego ułożenia silniaka czyli jakieś 5000 km przejechać aby go tak odrazu nie wirusować
I bardzo słusznie, oprócz silnika podziękuje Ci za to też sprzęgło (ono także się dociera).
Witam Koledzy kupiłem mondeo 1,8TDCI i zastanawiam się nad programem do niego bo coś słabo ciągnie
...no to zbieraj się i wpadaj...dłubniemy mu parę kucykówg:okulary
niema sprawy heko przyjade w styczniu
heko moje clio już na chodzie więc też się mnie w styczniu spodziewaj :p
...i następny...ale mocno odporny na chipsowanie...może jak się troszkę dotrze...lepiej pojedzie:619:
http://img560.imageshack.us/img560/883/mondeo18tdcichipxps1.png (http://img560.imageshack.us/i/mondeo18tdcichipxps1.png/)
Ten moment mnie korci przy tak niskiej mocy :D
Tylko pompa styknie :>??
Ten moment mnie korci przy tak niskiej mocy :D
Tylko pompa styknie :>??
..a kto to wie?:619:...pewnie tylko Twoja Foczka :P
No dziś heko zrobił program autko lepiej jedzie i szybciej się zbiera z niższych obrotów widzę że kleił wykres
No i kolejny zaszczepiony :one:
dario6273 28-01-2011, 20:25 Panowie nic nie dzieje się w tym temacie::569:Co nie ma nowych "dłubniętych" 1,8tdci :619:
...no właśnie czekam na Ciebie:569:g:DD
radzio_s 28-01-2011, 22:58 Dzisiaj dowiedziałem się z dobrze poinformowanego źródła zbliżonego do ASO, iż najnowsza wersja narzędzia diagnostycznego IDS jest wyposażona w funkcje wykrywania tuningu.
Po wybraniu tej opcji urządzenie przeprowadza szereg testów i porównuje z parametrami seryjnymi jeśli odstępstwa są większe niż tolerancja serwisant dostaje komunikat: TUNING.
Więc uwaga na gwarancji !
No to zasiałeś niepewność.
Może to ktoś potwierdzić ?
dario6273 29-01-2011, 13:07 Heko na mnie się nie doczekasz :razz:- Bo mnie już dłubnołeś:619:-Może kiedyś poprawimy coś albo sprawdzimy czy się coś polepszyło albo pogorszyło(bo jakoś tak mi mało tych niutków!)-jak wiosenką pokarzesz się we Wrocku:roll:
..heh...jasne:P
...raczej Ty wpadaj na kwietniowy superspot w Kryspinowie...w kwietniu
dario6273 29-01-2011, 14:01 Jasne jak tylko będzie czas!::razz:
Trzeba trochę rozruszać furkę - :619:
Heko , jeżdze aktualnie paskiem 2001r 130km zawirusowanym na 160km 360Nm w mr motor (rogal-wawa).Przymierzam się do foki 1,8 tdci 115KM -i pytanie moje czego nie da się bezpiecznie podciagnąc mocy ze 115km do 135 -140KM w foce (w silnikach fordowskich jest jakich problem?)Bo paska mogłem bezpiecznie na 165km zrobic.Powiedz może jak wiesz co jes przyczyna tak niskiego podniesienia mocy w fordzie TDCI ?
Prosże o info bo chce kupic foke i zastanawiam się ile można ją podrasować.Mysle o rocnziku 2007,2008r.
pozdro chłopaki
proszę -> http://www.gcstuning.pl/galerianka/Albums/Album2/Source/ford_focus_1_8_a.htm
masz przykład zrobionej u nas foki, wynik jak widzisz spełnia Twoje oczekiwania.
prawię spełnia moje oczekiwania :) dzięki za informację.
koledzy ja mam tydzień s-maxa 1,8 125km autko ma 140tkm i jest z 2007 roku. myśle że zbiera sie fajnie jak na takie gabaryty i silnik .zaskoczony jestem spalaniem 6,5 z nawet prędkościami, ale moze ktoś by coś podpowiedział pozdro
Ale co podpowiedział ? :)
CO MOZNA Z TAKIM SILNIKIEM zrobic dobrego
dario6273 13-03-2011, 13:20 Trzeba podnieść moc silnika do ok. 150km i 400Nm-Heko wie cos na ten temat :D
I w tedy jest względnie dobrze bo wcześniej nie:p
transdan 12-06-2011, 20:02 I ja też się cieszę:razz:. Oto moja Foczka II przed i po sofcie. Ciągnie równo do końca aż miło...
...kolejny zawiruszony g:D
http://img801.imageshack.us/img801/4197/mondeo18tdci125kmxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/801/mondeo18tdci125kmxps1.jpg/)
bartwood 16-09-2011, 14:15 Heko dzięki za zawirusowanie. Ostatni wykres to moje Mondek. Przyznam szczerze, że jak na taki silnik "nie wybitny " to wrażenia po czipsie sa naprawde pozytywne. Jakoś milej się jeździ chociaż chętnie bym poprawił start turbinki bo odczuwalne jest dopiero powyżej 2tyś obrotów a przydało by się odrobinę wcześniej :-) ale to może kiedyś jak będe w okolicach grodu Wawelskiego to podjadę i zobaczymy czy da się coś poprawić.
Buncol29 19-03-2012, 20:01 Witam Panowie. Wkrótce będę posiadaczem Mondeo Mk4 1.8 tdci 125 KM. Samochód ma opinie dość niezawodnego i ekonomicznego, jednoczesnie topornego o niskiej kulturze pracy i nienajlepszych osiągach. Jedynym wyjście wydaje sie zatem zawirusowanie. W związku z tym mam do was pytania, na które mimo że temat przeczytałem od deski do deski, nie uzyskałem odpowiedzi.
1. Jaki wpływ miała modyfikacja na zużycie paliwa w tym samochodzie. Czy średnie zużycie wzroslo, zmalalo czy zostało na tym samym poziomie. I jakie to konkretne ilosci paliwa samochód wam palił przed i po tuningu.
2. Jak samochód przechodzi coroczne przeglądy na stacji diagnostycznej? Czy są problemy z analizą spalin? Czy zmiany mają duży negatywny wpływ na sklad i ilośc spalin?
3. Jak większa moc i moment obrotowy przekładają się na zużycie takich czesci jak uszczelki, tłumiki, turbina czy sprzęgło.
4. Czy poza swiększeniem momentu i mocy jest możliwość poprawy kultury pracy tego silnika?
5. Czy taki Chip ma jakąc określoną wytrzymalośc i czas użytkowania po jakim trzeba go wymienić bo ulega awarii lub rozstrojeniu?
Bardzo licze na odpowiedzi zarówno użytkowników jak i specjalistów. Z góry dziękuje za odpowiedzi :)
1. Nie ma praktycznie żadnego ,jak już to minimalnei spadnie
2.Nikt mi na stacji nie mierzył spalin jak na razie...
3. Jakiś tam pewnie ma, ale jak jeździsz z "głową" to niewielki ,jak już to trzeba uważać na sprzęgło.
4. Raczej nie
5. Nic się nie dziej i nie trzeba poprawiać
Buncol29 19-03-2012, 21:31 Dziękuje JVC za szybką odpowiedź.
Z tego co się zorientowałem to nie ma możliwości aby Chipt. wpłyną na zwiększenie prędkości maksymalnej, która dla tego konkretnego modelu wynosi bodajże ok. 200 km/h. Natomiast jak sie sprawa ma z przyspieszeniem. Czy samochód jest w stanie zejść poniżej 10 sekund do setki?
Czy samochód jest w stanie zejść poniżej 10 sekund do setki?
Tak, ale nie wiele , 9,5-10,0 da się
Tu masz filmik, jak by poćwiczył to można by coś jeszcze urwać ;)
http://www.youtube.com/watch?v=uUTWwupZI5g
no to w te wakacje i ja jade do Heko
czy na zlocie w K... wiem ze bedzie Heko ale tylko pomiary czy tez tam bedzie wirusował??
coś tam zawirusuję...max 3 autka
dario6273 22-04-2012, 20:45 Może trzeba wrzucić parę wykresów z ponownego hamowania autek z Kryspinowa :diabel2: bo nic się w tym temacie nie dzieje :one:
dario6273 hamowałeś się w Kryspinowie ? Bo Twoja ilość KM mnie zadziwia :D
...mnie też...jakby chip nr.3 :D
dario6273 22-04-2012, 21:32 ...i mnie też :shock: Heko możesz wrzucić mój wykres :one:
http://img72.imageshack.us/img72/4231/mondeo18tdci125kmdwr312.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/72/mondeo18tdci125kmdwr312.jpg/)
dario6273 22-04-2012, 22:02 Grzesiu może jakiś komentarz do twojej robótki :lol:
...a co tu komentować...chipsa zrobiłem 1,5 roku temu na salonowej nówce. po tym czasie wygląda że się dotarł :diabel2:
dario6273 22-04-2012, 22:39 JVC a u ciebie jak wyszło bo widziałem jak się hamowałeś w Krispinowie:)
Za bardzo się nie ma czym chwalić w porównaniu do Twojego... ;)
Jest trochę lepiej niż w lutym po wlaniu specyfiku heko ,ale szału ni ma :D
http://img687.imageshack.us/img687/415/jvcwykres21042012.jpg
dario6273 23-04-2012, 08:27 Widzę że każdy silnik zachowuje się inaczej :) u mnie koksu przybyło przy 55tyś:diabel2: silnik zaczął bardziej kulturalnie pracować ( przestał rechotać ) i teraz jest :one:.
szału ni ma mówisz, że 400 niuta z 1.8 szału nie robi ? ;) no może faktycznie dupy nie urywa, ale odpycha się zapewne zacnie :)
odpycha się zapewne zacnie
taa ale tylko pomiędzy 2200-2400 obr. :p
Ale nie narzekam ....w dieslu ponoć bardziej Nm jedzie niż kunie ;)
Za bardzo się nie ma czym chwalić w porównaniu do Twojego... ;)
Jest trochę lepiej niż w lutym po wlaniu specyfiku heko ,ale szału ni ma :D
http://img687.imageshack.us/img687/415/jvcwykres21042012.jpg
i tak jest miodzio
Za bardzo się nie ma czym chwalić w porównaniu do Twojego... ;)
Jest trochę lepiej niż w lutym po wlaniu specyfiku heko ,ale szału ni ma :D
http://img687.imageshack.us/img687/415/jvcwykres21042012.jpg
Czyżby ta różnica w przebiegu wykresu wynikała z niższej temp i wyższego ciśnienia atmosferycznego? :)
Czyżby ta różnica w przebiegu wykresu wynikała z niższej temp i wyższego ciśnienia atmosferycznego?
Nie wiem właśnie bo heko mnie olał jak zapytałem :D
Może mu noga zeszła...:p
..różnica wynika z warunków pomiarowych, czyli jak wilhelm powiedział, wyjątkowo niskie ciśnienie (choć wynik max i tak skorygowały normy DIN) i gorący dolot, poprawa jest znaczna, moment wstał później, właśnie przez wysoka temp w dolocie, czyli za nim wstało turbo, zassane powietrze było mocno rozrzedzone, na dalszy przebieg kresek większego wpływy nie było
gigant87 28-05-2012, 11:03 W sobotę pomiar podczas ASW. Jak mówił heko, pierwsze 1.8 TDCi, które nie rzęzi. :P
http://zapodaj.net/images/525c1b33a9f09.jpg (http://nie-spamuj.eu)
W sobotę pomiar podczas ASW. Jak mówił heko, pierwsze 1.8 TDCi, które nie rzęzi. :P
http://zapodaj.net/images/525c1b33a9f09.jpg
no jak już byłeś to trza było go dłubnąć :)
jakubb01 03-09-2012, 20:10 Witam wszystkich zainteresowanych :!:
W dzisiejszym poście chciałbym opisać pierwsze wrażenia po chipowaniu mojego Mondka.
Na wstępie kilka słów o samochodzie::pomysl:
Mondeo MK4, rocznik 2009, 1,8 TDCI, przebieg 153.000 km.
Przed tygodniem udałem się do wyspecjalizowanego VTech Tunning celem modyfikacji programu fabrycznego.:619:
Przed wprowadzeniem zmian na hamowni zczytane zostały parametry fabryczne silnika ku mojemu zaskoczeniu wyglądały nie najgorzej.
Dane katalogowe są pewnie znane ale Ford podobno ma do siebie to, że rzeczywiste parametry bywają odmienne od założeń (szczegóły w załączonej grafice). Zaskoczył mnie zwłaszcza moment obrotowy.
Przechodząc do sedna.
Po około 1,5 godzinie został mi zwrócony mój ale jakże odmieniony samochód.
Zmiany są odczuwalne. Zwykle mulasty z turbodziurą diesel chodzi teraz dużo lepiej. Jest teraz bardziej dynamiczny i elastyczny.:wink:
Zgodnie z sugestią VTech można spodziewać się również obniżenia spalania.
Od modyfikacji minęło zaledwie kilka kilometrów i dni więc są to pierwsze obserwacje.
O długodystansowych efektach napiszę później.
wojtekdg 03-09-2012, 20:58 Czekamy na dalsze refleksje
http://img222.imageshack.us/img222/9838/mondeo18tdci125km.jpg
no teraz to dobrze jeździ :)
dario6273 09-09-2012, 11:07 Wykres prawie taki taki sam jak u mnie :diabel2:
Dlaczego jak jest więcej NM to jest mniej KM? I odwrotnie?
...to raczej czysty przypadek :)
Dlaczego jak jest więcej NM to jest mniej KM? I odwrotnie?
Ponieważ MOC to wypadkowa dwóch zmiennych =>
Momentu Obrotowego i prędkości obrotowej przy której jest osiągany g:D
MOC = (Moment obrotowy x Obroty przy których jest osiągany) / 7022 :lol:
Takie tam matematyczne równanie na pozimie zerówki...ale większość ludzi i tak nie kuma tych zależności...
anastazyy 12-09-2012, 19:18 aha
czareks-max 06-02-2013, 00:09 Witam wszystkich.
Mam S-maxa 1.8 TDCi 125KM czy koszty chipa są takie same jak w Mondeo?
Co byście proponowali aby troszkę uskrzydlić moje autko.
...takie same jak w każdym Fordzie :)
A co możemy proponować? Chipa oczywiście, przeczytaj temat i zagadaj do heko,masz rzut beretem.
jakubb01 06-02-2013, 07:22 witaj.
proponuję chip.
mam w mondiaku ten sam silnik.
modyfikacja temu silnikowi daje drugie życie :)
szaqall111 25-02-2013, 22:07 Ello panowie to i ja wrzucę swój wykres :))
Fajny cycek :D Jest kopnięcie tyle że powyżej 2,5 tyś następuję szybki spadek mocy ;)
szaqall111 26-02-2013, 19:57 jaki przebieg masz?
prawie 150 000km
Bump: Fajny cycek :D Jest kopnięcie tyle że powyżej 2,5 tyś następuję szybki spadek mocy ;)
Nie lubisz cycków,ale tak na poważnie też to zaobserwowałem, ale nie wiem czy da się jeszcze coś z tym zrobić, w przyszłym tygodniu będę w vtechu to zagadam popytam czy mogą tego cycka rozpłaszczyć żeby ta moc tak przynajmniej do 3500 była..
Niestety raczej nic się nie da zrobić ,taka charakterystyka tego silnika ,wiem bo miałem taki 5 lat
Fajny cycek :D Jest kopnięcie tyle że powyżej 2,5 tyś następuję szybki spadek mocy ;)
Ciekawe czemu mądralo zmieniłeś na 2.0 :D , chyba swój cycek też Ci się do końca nie podobał ;)
tak jak JVC napisał typowy wykres 1.8 taki urok tego silnika
chyba swój cycek też Ci się do końca nie podobał
Kopnięcie miał lepsze od obecnego, tyle że na krótko :D
jvc - wstawił byś obok siebie swoje 2 wykresy czipsów 1,8 i 2,0 tak dla porównania ??
Już wstawiałem kiedyś , w innym dziale, ale tu tutaj też mogę ;)
http://img405.imageshack.us/img405/3299/jvc182.jpg
dario6273 27-02-2013, 08:35 Prośba do Heko czy jest taka możliwość żeby- porównać-nałożyć na siebie dwa różne wykresy np mój ostatni z Kryspinowa i np Jvc 2.0 - chciałbym pokazać innym że 1.8 nie wychodzą wszystkie tak samo -cycek-i nie zdychaja zaraz po starcie.
napisz mi na PW nr rej. Twojego auta
Od 2800 do 3600 około 40Nm będzie różnicy.
dario6273 27-02-2013, 09:30 Może i tak ale ciągnie podobnie jak 2,0 tylko troszke słabiej (a nie zryw i potem nic):D Przy 160Kh na szustym biegu ma takiego powera jak nigdy :wink: nie wiem ale może Grzesiu trochę przesadził:D z chipsem bo na początku przy 28tyś miał własnie cycka a teraz gdzieś około 60tyś po Kryspinowie na hamowni przybyło koników i wykres zrobił się bardziej płaski ;)
Nie pozostaje nam nic innego jak przetestować w Kryspinowie :one:
dario6273 27-02-2013, 10:59 Wiadomo że 2.0 i tak jest lepszy ale według mnie nie ma takiej przepaści
Miałem na jakiś czas 2.0 S-maxa i furkalo się nieźle ale był trochę mulowaty bo nie miał. czipsa -natomiast duża różnica jest między tym nowym silnikiem 163km po lifcie
chodzi jak benzyna testowalem ostatnio bo sąsiad kupił sobie -a tak naprawdę to jakiś tam postęp technologiczny musi być.;)
Kurna jvc moim zdaniem twoj wykres jest miodzio. Oprucz chipsa co tam jeszcze modyfikowales ?
Nie nic nie robiłem więcej, 2,0 tak mniej więcej wychodzą.
dario6273 02-03-2013, 17:18 Chyba Heko o moich wykresach zapomniał:!::oops:
...nie to, miałem spory problem i nie miałem czasu o tym myśleć :(
dario6273 02-03-2013, 18:31 OK.
Ale teraz to już zapomniałeś Heko g:D
http://img59.imageshack.us/img59/8259/testyvv.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/testyvv.jpg/)
dario6273 08-03-2013, 18:36 Dzięki:D--od 1800 do 2400 prawie identycznie .
Mówiłem że jest około 40Nm różnicy, a miejscami nawet pod 60Nm ;)
Twój lepiej wyszedł od mojego "starego" to fakt :)
Największą różnicę czuć właśnie od 3 tyś. obr ,do 3,8 tyś, ciągnie dużo lepiej.
Mój 1,8 tutaj 80-150 km/h około 16 sekund
http://www.youtube.com/watch?v=Et0brIyTJj0
I obecny to samo 80-150km/h około 12 sekund
http://www.youtube.com/watch?v=ffjU9NU66aE
Ma też filmiki na V biegu 100-170km/h dla porównania jak by ktoś chciał :p
dario6273 08-03-2013, 19:09 Nie no generalnie 2,0tdci jest lepszy (ja bym tęż takiego wolał ale;)) i temu nie zaprzeczam :D ale po uzdrowicielskim czipsie Heka ;)1,8tdci daje nawet radę g:D i jeszcze jakby egera zaślepić to napewno lepiej by zbierał się od dołu i "cycek"był by mniejszy :p
Nie no jak już chyba gdzieś pisałem, 1,8 kopnięcie przy 1800obr. miał przez chwilę lepsze od obecnego. :D
Od 1800obr do 2000 obr. przyrost 80Nm to było czuć :)
dario6273 08-03-2013, 19:27 Ale następne będzie dopiero mk5 ;) i chyba 1,6 albo 2,0 benzynka z turbinką i modzik u Grzesia :D
bodziofila 09-03-2013, 16:50 Mówiłem że jest około 40Nm różnicy, a miejscami nawet pod 60Nm ;)
Twój lepiej wyszedł od mojego "starego" to fakt :)
Największą różnicę czuć właśnie od 3 tyś. obr ,do 3,8 tyś, ciągnie dużo lepiej.
Mój 1,8 tutaj 80-150 km/h około 16 sekund
http://www.youtube.com/watch?v=Et0brIyTJj0
I obecny to samo 80-150km/h około 12 sekund
http://www.youtube.com/watch?v=ffjU9NU66aE
Ma też filmiki na V biegu 100-170km/h dla porównania jak by ktoś chciał :p
jestem pod wrazeniem jak 2.0tdci jedzie,chyba w maju i ja zapodam wiruskag:D,tylko ze moj ma juz 209tysi:oops:
qrde cały czas sie zastanawiam co z dwumasą?
czy szybciej nie poleci?? mam już 154k km i nic nie było ruszane
U mnie w poprzednim 1,8 tdci zrobiłem 70 tyś prawie na chipie, i w końcowej fazie słychać było wysprzęglik. Tyle że tam dwumasa była mocno narażona na przeciążenia bo moment wzrastał gwałtownie. Teraz mam łagodniejszy przebieg momentu i jak to heko stwierdził nie będzie dwumasa zbyt cierpieć :)
dario6273 11-03-2013, 13:30 Właśnie tak jak u mnie;)
czyli co? nie robić i szukać 2,0 lub 2,2??
czyli co? nie robić i szukać 2,0 lub 2,2??
Te same dylematy a to komplet opon do kupienia to ac do zaplacenia i 20 tys km przelecialo na fabryce
:)
bodziofila 11-03-2013, 20:01 20............ mi cos kolo 60..............tysiecy....sorki za ot
...takie też są, 100KM g:)
http://img89.imageshack.us/img89/9347/mondeo18tdci100km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/89/mondeo18tdci100km.jpg/)
czareks-max 15-04-2013, 09:41 Pozdrawiam, to nie mondek ale też 1.8 TDCi. Przesyłam mój wykres.
:D
http://imageshack.us/a/img689/7853/b2vp.jpg
ten z Poznania bardzo ładnie wyszedł , generalnie ostatnie 1.8 lepiej wychodzą ni wcześniej czyżby dopracowany program do perfekcji ? :)
http://imageshack.us/a/img809/3889/kug8.jpg
marekiod 12-07-2013, 10:23 Witam
Zastanawiam się poprawą mojego Mondka 1,8 - 125kM i mam dylemat czy zawirusować go w V-techu czy może dołożyć PowerBoxa. Auto ma 100 tyskm więc na gwarancji nie jest, ale chyba korzyść z boxa jest taka, że do nowego w przyszłości może też by się nadawał, chyba że jestem w błędzie.
Ma ktoś doświadczenia z jazdy z Power Boxem?
pozdrawiam forumowiczów.
marek ampulski 18-07-2013, 13:06 Witaj marekiod,chip-tuning jest lepszy,gdyż dokonuje się modyfikacji parametrów z danego silnika/twojego auta/ i więcej można osiągnąć,/więcej mocy.więcej niutonometrów/natomiast box jest przeznaczony ogólnie do silnika /w tym wypadku 1.8tdci/optymalizując jego parametry w dużo mniejszym stopniu od chipa/analogicznie mniej mocy i mniej niutonometrów/.Pozdrawiam.
jeszcze poprawka wykresu
http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=44370&d=1374226012
dzisiaj bidulka 100KM :)
http://imageshack.us/a/img843/151/gzm3.jpg
jacper77 14-08-2013, 14:26 [QUOTE=heko;2056033]dzisiaj bidulka 100KM :)
Dzięki Grzegorzu. Samochód dostał drugie życie. Jazda nim teraz to czysta przyjemność. Przede wszystkim ruszanie i zmiana przełożeń.
Jeszcze raz dzięki.:lol
Siemka
Kolejne 1.8tdci by HEKO,dzieki wielkie
i jeszcze jeden :)
http://imageshack.us/a/img17/1007/5i40.jpg
...i jeszcze raz :)
http://imageshack.us/a/img201/695/wz4o.jpg
Witam, Grzegorz dziękuję za tuning. Czy mógłbyś wrzucić moj wykres? Może ktoś z kolegów podsunie pomysł, jaka może być przyczyna utraty fabrycznej mocy i gdzie jej "szukac"? Teraz jest znacznie lepiej ale na tle innych egzemplarzy tego modelu, boli ten brak Nm :(
dario6273 04-12-2013, 22:00 U mnie było podobnie po chipie przy 40tyś 145KM i 395N :( po 1,5 roku przy 70tyś na tej samej hamowni wyszło 157KM i 394N :p auto bardziej elastyczne teraz przy 86tyś wydaje mi się że znowu ma większego powera i silnik pracuje dużo lepiej :wink: dziwny ten motor:surprise:
Dario: w Twoim przypadku 145/ 395 to wg mnie b.dobry rezultat, u mnie po pomiarze fabrycznie wyszlo 111kM/ 289Nm ! Silnik 125 kM - po znacznym odswiezeniu, tzn. byl wymieniany rozrzad + filtry i olej, dwumasa + sprzeglo, regeneracja turbiny i wtryskiwaczy i plukany zbiornik, na koniec pasek wielorowkowy i poduszka silnika,
Po chipie, Grzegorz wycisnal 141/349 - zmiana odczuwalna, ale ten brak Nm na fabrycznych jest ogromny :-( .
Przy okazji wyszlo ze wyciety jest katalizator i czujnik tamp. za intercoolerem pokazuje dziwną temperaturę, a w zasadzie chyba brak odczytu. Czy to moze powodowac takie zamulenie? Pocieszajacy jest fakt, ze - jak opisal to Grzegorz - silnik chodzi wyjatkowo gladko.
Nie wiem gdzie szukać jeszcze? :-(
gandolfinek 08-12-2013, 16:51 Podzielę się też swoim wykresem. Sorry że nie jest za wyraźny, ale taki dostałem ... (no comments)
Moje fabryczne 102KM podciągnęło do 131KM. Moment niestety z winy sprężarki (stwierdzono nie trzymanie ciśnienia co widać na wykresie) tylko z 288Nm na 328Nm. Także bez szału. No ale różnicę się odczuwa, niestety pierwszy i drugi bieg jak był krótki tak został, myślałem że trochę sie to zmieni. Mimo wszystko ciągnie lepiej niż było i największy przyrost widzę na trzecim biegu (bez dziury). Wyższe biegi oczywiście też wyraźna poprawa. Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia max prędkości oraz poprawy (o ile będzie) spalania. Za świerzy towar :).
... niestety pierwszy i drugi bieg jak był krótki tak został, myślałem że trochę sie to zmieni. ...
Sorki, ale czego po chiptuningu oczekiwałeś?
Zmiany przełożeń skrzyni biegów???
Dwa pierwsze biegi są w naszych autach bardzo krótkie (zreszta jest tak w każdym dieselu) i na to rady żadnej nie ma ...
Chociaz jest - przesiadka na beznynke, gdzie do setki ciągniesz na dwójce :619:
A na 4 panie..to ho...ho. Wczoraj bylo male co nieco z nowiutka Octavka....fajne auto....niebieskie takie
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
zaległy wykresik z Mondka, co serii nie trzymał
http://imageshack.us/a/img542/3061/gzpn.jpg
no i dzisiejszy, już trochę lepszy, ale wciąż coś słabawa seria
http://imageshack.us/a/img690/4861/a2qx.jpg
gandolfinek 09-12-2013, 16:05 Sorki, ale czego po chiptuningu oczekiwałeś?
Zmiany przełożeń skrzyni biegów???
Dwa pierwsze biegi są w naszych autach bardzo krótkie (zreszta jest tak w każdym dieselu) i na to rady żadnej nie ma ...
Chociaz jest - przesiadka na beznynke, gdzie do setki ciągniesz na dwójce :619:
Sorry ale nie zupełnie o to mi chodziło, nie miałem na myśli wydłużenia tych biegów (jest to oczywiste) ale raczej że będzie bardziej żwawszy, a tak naprawde nie widzę większej różnicy, no może odrobinę. Ale i tak jestem zadowolony. Bo co mogłem oczekiwać po 100 konnym mondku :). Zdecydowanie jest to za mało jak na tak duży wóz. No ale za to komfort ... nie do opisania.
Heko: dzieki, powyzej wykres - po modzie 140kM/349Nm - to mój. Będę wdzieczny kolegom za sugestie, gdzie szukać przyczyny tak słabej mocy na fabrycznych ? Może ktoś miał podobna przypadłość ?
i jeszcze jeden :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/844/z9tu.jpg (https://imageshack.com/i/ngz9tuj)
zbynekwsh 16-02-2014, 10:58 Witam, jak w temacie, wpadłem na pomysł chip tuningu, oczywiście nie w szopie i nie za 100 zł. Mam namyśli zrobienie dobrego chip tuningu w profesionalnej firmie. Czy ktoś ma doświadczenie co do tego typu metod podwyższania mocy w mondziakach?
Pozdrawiam
zbynekwsh 16-02-2014, 11:05 Witam, mam pytanie, jakie są + i - vira? opłacalne to jest? Czy znacie gdzieś w wlkp, lubuskim firme zajmującą się chipem?
Bump: Panowie a jak ze spalaniem? po chipie :D
janek001 16-02-2014, 11:06 nienapisałeś skąd jesteś , ja polecam auto elastyczniejsze nawet mniej pali mocniejsze ,
zbynekwsh 16-02-2014, 18:57 Jestem z Wlkp. Leszno. a podzielisz się informacją jakie są tego koszty? Chciałbym by to było zrobione na poziomie :)
Połączyłem tematy, kolego zbynekwsh (http://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=203199) poczytaj od początku.
Chciałbym by to było zrobione na poziomie
TuneForce z Poznania.
http://tuneforce.pl/
też mam rozkmine czy kupić 2.0tdci czy 1.8;) napewno w obu po czasie bym zrobił chipsa, z tym że na 99% w 1.8 zrobiłbym od razu. czytałem wszystkie prawie posty i inne tematy i nawet niech ktoś głupot nie gada że 1,8 po chipsie jest prawie jak serwia 2.0:) 2.0 jest nie wiele mocniejszy w serii od 1,8 gdyż ma niby 140/320 a 1.8 ma 125/320 a jak wiadomo diesel jedzie momentem nie koniami:) ewentaualna różnica w przyspieszeniu itp wynika ze skrzyni bo tu jest 6 a tam 5(?). To mnie tylko zniechęca do 1.8 kultura pracy i skrzynia 5...
Diesel jedzie momentem tylko że nie maksymalnym jak jest na wykresach tylko średnim ;)
Kultura pracy jest gorsza w 1,8 i to nie ulega wątpliwości. Natomiast co do skrzyni to moim zdaniem większość 1,8 125Km wychodziło z 6.
Generalnie 1,8 traci do 2,0 głownie od około 3, tyś obr.
Do 3 tyś jadą dosyć podobnie.
dario6273 21-02-2015, 13:07 też mam rozkmine czy kupić 2.0tdci czy 1.8;) napewno w obu po czasie bym zrobił chipsa, z tym że na 99% w 1.8 zrobiłbym od razu. czytałem wszystkie prawie posty i inne tematy i nawet niech ktoś głupot nie gada że 1,8 po chipsie jest prawie jak serwia 2.0:) 2.0 jest nie wiele mocniejszy w serii od 1,8 gdyż ma niby 140/320 a 1.8 ma 125/320 a jak wiadomo diesel jedzie momentem nie koniami:) ewentaualna różnica w przyspieszeniu itp wynika ze skrzyni bo tu jest 6 a tam 5(?). To mnie tylko zniechęca do 1.8 kultura pracy i skrzynia 5...
Bez chipa 1,8tdci ma zarypistą turbodziurę:D Ja bym wybrał 2,0:lol:
No na brak turbodziury w 1,8 nie można narzekać :) I najczęściej mają skrzynię 6
Czy po chipie spada turbo dziura?
dario6273 24-02-2015, 07:08 Tak :diabel2:
To trzeba szykować kasę i jechać do kolegi heko, może się uda wyciągnąć 150 koników.
Gdyby nie ta dziura to silnik jak dla mnie jest ok, najfajniejsze jest przyśpieszenie od 2100 tylko szkoda ze po 3000 tys uchodzi z niego powietrze.
dario6273 24-02-2015, 16:33 Po czipie gora będzie troche lepsza ale nie tak jak w 2,0 po lifcie:diabel2:
Na twoim miejscu bym sie ani chwili nie zastanawial kaska i wycieczka do Kraka lub w kwietniu do Kryspinowa :mrgreen:
anastazyy 24-02-2015, 16:50 U mnie nadal są osoby ktore jak sie przyjadą to maja banana. Prawda jest taka ze jak ja zrobiłem 3 lata temu to w drodze z krk do lodzi cały czas sie jarałem. Teraz przyzwyczajenie bierze górę. Jednak nadal uważam ze byla to najlepsza inwestycja zwiazana z samochodem
anastazyy 24-02-2015, 16:51 Kolejme auto jak zakupie 2.0 EB to prosto z salonu pijade do Heko hehe
Ile koników dało się wyciągnąć z waszych silników.
Jak sobie radzicie z krótką jedynką, czy jak auto się toczy to wrzucacie dwójkę czy męczycie jedynkę? Cholera to jest dla mnie największy problem z tym silnikiem, kręcę na jedynce do 3 tys i wrzucam na dwójkę, czasami odpuszczam i wrzucam dwójkę jak auto się toczy ale wtedy mam obroty około 1200-1400 i stopniowo przyśpieszam wiem ze to niezdrowe dla dwumasy ale kręcić ten silnik na jedynce do 3 tys?
silnik 1.8 mam w foce.
przesiadajac sie z fofo1 1.6 tez chwile sie musialem przyzwyczajac. szczegolnie do tej jedynki ktora jest b krotka. ale po nauczeniu sie predkosci przy jakich sie uzywa konkretnych biegow wszystko staje sie intuicyjne. przy zwyklej jezdzie max 2500rpm. min tak aby nie wpasc w turbodziure
Bump: silnik 1.8 mam w foce.
przesiadajac sie z fofo1 1.6 tez chwile sie musialem przyzwyczajac. szczegolnie do tej jedynki ktora jest b krotka. ale po nauczeniu sie predkosci przy jakich sie uzywa konkretnych biegow wszystko staje sie intuicyjne. przy zwyklej jezdzie max 2500rpm. min tak aby nie wpasc w turbodziure
ja jednak szukam 2.0 i od razu program lub alfe 159 1.9 16v;)
dario6273 24-02-2015, 20:38 ja jednak szukam 2.0 i od razu program lub alfe 159 1.9 16v;)
Bardzo mądra decyzja :one:ja tez bym tak zrobił:lol:
Bardzo mądra decyzja :one:ja tez bym tak zrobił:lol:
Wszystko zależy od finansów, 1.8 możesz znaleźć z mniejszym przebiegiem niż 2.0 za te same pieniądze.
dario6273 24-02-2015, 21:32 Powiem szczerze :lol:miałem mondka z 1,8:roll: 4 lata i ciągle mi coś niepasowało a najbardziej głośność silnika (a miałem wszystko wygłuszone co sie dało maska podwójnie) i wibracje oraz zarypisty brak elastyczności ciągle trzeba było mielić lewarkiem :572: odkąd zmieniłem na 2,0polift i zrobiłem czipsa:one: zacząłem bardzo lubieć to auto w którym jest silnik jaki powinien być od samego poczatku w mondeo:one: 1,8 jest zasłaby do tak dużego auta.:570:
TuneFORCE 27-02-2015, 13:01 Dzisiaj wpadło no nas mondeo 1.8, ładny zdrowy egzemplarz:
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10405396_554517094651527_4093854864540239844_n.jpg ?oh=b7bd371b96270b7d56dd36d3e88f616f&oe=5584F138
Wykres serii na naszym profilu FB
troszkę słaba seria...i po bólu :D
http://images69.fotosik.pl/685/fda9b75032f2ccbamed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fda9b75032f2ccba.html)
i jeszcze raz
http://images69.fotosik.pl/808/90b1c9714ac8f322med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/90b1c9714ac8f322.html)
i kolejny :)
http://images66.fotosik.pl/820/aa9aa6738fa9bdf2med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa9aa6738fa9bdf2.html)
tym razem wersja 100KM :)
http://images67.fotosik.pl/831/b8db5ba05fd86b70med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b8db5ba05fd86b70.html)
i jeszcze raz :)
http://images66.fotosik.pl/837/69946a48da828351med.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/69946a48da828351.html)
:)
http://images70.fotosik.pl/1045/b9c52f06bda663bfmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9c52f06bda663bf.html)
2x 1.8tdci 125 :)
http://images67.fotosik.pl/1110/b3be1f595de0927bmed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b3be1f595de0927b.html)
http://images69.fotosik.pl/1108/693fa4a4c8aa4b0amed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/693fa4a4c8aa4b0a.html)
dafior01 16-08-2015, 16:56 Grzegorz, dzięki jeszcze raz. W dole tak jak chciałem a i na wyższych biegach ładnie idzie.
Niezdecydowanym - polecam !!!
kermitos 21-08-2015, 16:01 2x 1.8tdci 125 :)
http://images69.fotosik.pl/1108/693fa4a4c8aa4b0amed.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/693fa4a4c8aa4b0a.html)
Jestem już po pewnym dystansie i naprawdę całkiem fajnie się teraz jeździ. Długo ciągnie, dół lekko lepiej, no i jednak jest większy power. Jedynie zmartwiło mnie w drodze powrotnej z Krakowa wystąpienie błędu usterki silnika, samochód przestał jechać. Po zgaszeniu i odpaleniu i przejechaniu mocniejszym ruszeniu znów. Postój kilka minut i dalej spokój całą drogę i kolejne kilka dni. Wystąpiło to po jeździe ok 190 przez kilka minut, ale na szczęscie jednorazowo. Błąd związany z turbo/map sensorem. Ale raczej nie wiaże tych zdarzeń ze sobą :)
Ogólnie polecam :)
Tomasz237 05-09-2015, 11:47 Witam,
Ja również zdecydowałem się na mały zastrzyk energii ;)
Kreator Mocy Warszawa - dopiero od kilku dni używam ale zdecydowanie poprawiła się bolączka tego silnika, czyli dół i turbodziura ;)
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentry/ford-mondeo-mk4-1-8-tdci-125-km-podniesienie-mocy/
to ja teraz wtrącę do tego wątku ... bo wszyscy piszą na temat chipu a ostatnio znalazłem u mnie w Lublinie firmę, która proponuje również powerbank
jaka jest zasadnicza różnica? Bo szczerze mówiąc czytając na ten temat to przyrost mocy jest dość fajny bo tak jak po średnim chipie a polega tylko na przepięciu paru kabli ... czy do tego również potrzebne są również jakieś dodatkowe szperania w komputerze? Nie znalazłem po wyszukiwarce forum tematu związanego z powerbankiem proszę o podpowiedź
To poszukaj powerbox, a nie jakis powerbank - no i daj jakis link to sie okaze kto taki ciekawy marketing uprawia :mrgreen:
powerbank, ostatnio chyba do gazety wyborczej był taki dodatek...
tak tak,
"Dzięki powerbankom uzupełnimy nasze sprzęty energią w każdych warunkach - "
"Już w środę 19 sierpnia z "Gazetą Wyborczą" do kupienia POWERBANK w super cenie 19,99 zł."
sory pomyliłem nazewnictwo powerbox macie racje ...
jeżeli chodzi o firmę w lublinie :
http://vtech.pl/
pytanie teraz jak to się sprawdza czy jest bezpieczne podobnie jak chiptuning jeżeli robi się to z głową?
dodatkowo jaki jest tego plus moim zdaniem ... to że przy sprzedaży auta wyjmujesz i jeszcze sprzedaż albo jeśli to będzie możliwe będzie pasował do kolejnego auta można go przełożyć ... wiadomo z chipa z 1.8 tdci jak widze po forum można uzyskać nawet do 180 KM ale w różnych broszurach średnio podnoszą moc o 18-25 KM chipy i powerbox robi to podobnie co sądzicie?
box w 1.8tdci zrobi co najwyżej + 10-15KM i 30Nm...po prostu nie działają jak trzeba
dobrze zrobionym programem wyjdzie 150-155KM 380-400Nm
dafior01 22-09-2015, 10:41 Tak potwierdzam. Czuć moc po czipowaniu. Wiem bo mam. Ze 2 tyś już zrobione. Żałuje tylko że tak późno się zdecydowałem.
|
|