Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Automatyczne otwieranie bagażnika


Strony : [1] 2 3

trtami
22-09-2009, 08:59
Zastanawia mnie fakt otwierania bagażnika z pilota.
Otóż na pilocie jest przycisk do otwierania bagażnika, którego dwukrotne naciśnięcie powoduje otworzenie i lekkie podniesienie bagażnika.

Czy istnieją jakieś siłowniki (ewentualnie jakis inny mechanizm), które pozwolą na całkowite otwarcie się bagażnika (tak aby klapa bagażnika całkowicie sama podniosła się do góry).
Chciałbym bardzo wykorzystywac ten przycisk na pilocie w ten sposób. Aktualnie nie widze żadnego funkcjionalnego zastosowania dwuktornego klikniecie przycisku do otwierania bagaznika.

mir200
22-09-2009, 15:31
W zasadzie tylko tyle że nie musisz "szukać" i naciskać przycisku otwierania bagażnika. Wcześniej któryś z kolegów pisał że jemu po 1-krotnym naciśnięciu i otworzeniu bagaznika ałączała się syrena alarmu ( chyba usterka)

trtami
22-09-2009, 20:01
W zasadzie tylko tyle że nie musisz "szukać" i naciskać przycisku otwierania bagażnika. Wcześniej któryś z kolegów pisał że jemu po 1-krotnym naciśnięciu i otworzeniu bagaznika ałączała się syrena alarmu ( chyba usterka)

To bym potraktował jako usterka,
U mnie dziala to tak że jedno nacisniecie powoduje rozbrojenie alarmu klapy bagaznika oraz mozna recznie otworzyc bagaznika
Dwukrotne nacisniecie powoduje rozbrojenie alarmu bagaznika i otwarcie bagaznika tzn pokrywa bagaznika lekko podskoczy ale trzeba ja recznie podniesc i wlasnie stad moje pytanie czy da sie cosik wykombinowac aby klapa podnosila sie sama

januszstom
23-09-2009, 08:40
To bym potraktował jako usterka,
U mnie dziala to tak że jedno nacisniecie powoduje rozbrojenie alarmu klapy bagaznika oraz mozna recznie otworzyc bagaznika
Dwukrotne nacisniecie powoduje rozbrojenie alarmu bagaznika i otwarcie bagaznika tzn pokrywa bagaznika lekko podskoczy ale trzeba ja recznie podniesc i wlasnie stad moje pytanie czy da sie cosik wykombinowac aby klapa podnosila sie sama
Nie da się nic zrobić bo póki co Ford nie przewidział elektryki do otwierania klapy

Schem
23-09-2009, 09:06
Możesz ewentualnie przydrutować jakiś teleskop, żeby po popuszczeniu zamka i odskoczeniu klapy, ten podnosił ją kawałek, do momentu, aż fabryczne teleskopy dźwigną ją do końca... ale po pierwsze to druciarstwo jest, po drugie nie wiem, jakiej by trzeba użyć siły, żeby to potem zamknąć, bo ten dorobiony teleskop puszczał by dopiero na końcu ruchu (może trzeba przemyśleć punkty mocowań i przełożenie), a po trzecie i tak nie osiągniesz efektu z klasy wyższej, że klik i jedzie do góry, wkładasz zakupy i klik, jedzie na dół.
Bo tego Ford nie przewidział i tyle...

trtami
23-09-2009, 09:17
Możesz ewentualnie przydrutować jakiś teleskop, żeby po popuszczeniu zamka i odskoczeniu klapy, ten podnosił ją kawałek, do momentu, aż fabryczne teleskopy dźwigną ją do końca... ale po pierwsze to druciarstwo jest, po drugie nie wiem, jakiej by trzeba użyć siły, żeby to potem zamknąć, bo ten dorobiony teleskop puszczał by dopiero na końcu ruchu (może trzeba przemyśleć punkty mocowań i przełożenie), a po trzecie i tak nie osiągniesz efektu z klasy wyższej, że klik i jedzie do góry, wkładasz zakupy i klik, jedzie na dół.
Bo tego Ford nie przewidział i tyle...


Zamykanie automatycznie nie jest dla mnie istotne ale otwieranie automatyczne by się przydało tymbardziej że zrobili już że klapa podskakuje :).

Byc może fordowi zabrakło kasy i w ramach oszczednosci zrezygnowali z automatycznego otwierania. i nawet w masce dostepu do silnika zrobili druciarstwo zamiast podnoszenia teleskopowego :)
Mimo wszystko powalcze i moze cosik wykombinuję
A z tym teleskopem to jest jakies rozwiazanie tylko zeby potem to zamknac to bedzie trzeba dwoje ludzi uwieszonych na klapie :)

Schem
23-09-2009, 09:50
W ogóle to powinno być tak, że KeyFree powinien mieć taką opcję, że jak go zachodzisz od tyłu, to klapa jedzie do góry sama.
Bo jak masz ręce zajęte, to i tak żadna różnica, czy trzeba wcisnąć guzik na pilocie, czy na klapie...

Z takich poprawek, to ja w focusie mam dorobione teleskopy, o TAKIE (http://www.redlinetuning.com/QL-FORD-FOC-0004.html) do maski. Nie dokładnie te, ale podobne.
Drut zostawiłem na wszelki wypadek, ale sobie grzecznie siedzi w uchwycie.
Minus tego rozwiązania (w sensie, że nie fabryczne) jest taki, że maska jest odrobinę wypychana niestety w miejscach mocowania teleskopów.
Więc zamykam klapę i potem po kolei dociskam oba zawiasy... :oops:
Podobny problem może być z tym bagażnikiem...

W ST-ku już więc nie kombinowałem, choć ten drut jednak przeszkadza i jest brzydki...
W MK3 zrobili, a czemu nie ma w MK4, to nie mam pojęcia...

trtami
23-09-2009, 10:29
A ja wyszukałem cosik takiego - siłownik elektormagnetyczny:

http://www.xsonic.pl/silownik-samochodowy-elektromagnetyczny-tk01-p-1854.html

a tu jakies zastosowanie tego ustrojstwa:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1293454.html

- aczkolwiek nie mam pojecia czy znajdzie to zastosowanie w fordzie mondeo - moze ktoś ma jakieś pomysly?

azet
23-09-2009, 10:35
żyjemy w XXI wieku, nie sądzę by było to nie do zrobienia,jakieś siłowniki z ewentualnie osobnym pilotem, problem pewenie będzie nie do przejścia z powodu CAN-a, dodatkowe żródło poboru prądu,ale gdyby Ci sięudało to rozwiązac , fajne by to było .
co do tego siłownika wyżej, jest na lince ? klapa bagażnika musiałaby mieć jakiś teleskop który po dwukrotnym kliknięciu po otwarciu zamka bagaznika automatycznie, samoczynnie wypychała by klapę w górę, a ten siłownik do zamknięcia sciągałby klapę w dół

Schem
23-09-2009, 10:47
trtami - te siłowniki, to są do elektrycznego otwierania klapy, a nie podnoszenia.
Czyli wciskasz guzik, i klapa robi klik.
To się montuje w autkach (ja kw tym escorcie), gdzie musisz albo pociągnąć linkę z wnętrza samochodu, albo przekręcić kluczyk w klapie, żeby zamek puścił.
I to się podpina pod centralny, więc nie otworzysz bagażnika, jeśli auto jest zamknięte.

A to już masz założone - nawet lepiej, bo otwierasz pilotem w kluczyku, a nie guzikiem w desce.

Do dużego fiata to by był bajer - guzik w desce rozdzielczej, zamiast cięgna w progu.

A swoją drogą, z dużego fiata kojarzę, że bagażnik się sam otwierał całkiem, po pociągnięciu linki... tam jakieś sprężyny chyba były?

trtami
23-09-2009, 10:56
trtami - te siłowniki, to są do elektrycznego otwierania klapy, a nie podnoszenia.
Czyli wciskasz guzik, i klapa robi klik.
To się montuje w autkach (ja kw tym escorcie), gdzie musisz albo pociągnąć linkę z wnętrza samochodu, albo przekręcić kluczyk w klapie, żeby zamek puścił.
I to się podpina pod centralny, więc nie otworzysz bagażnika, jeśli auto jest zamknięte.

A to już masz założone - nawet lepiej, bo otwierasz pilotem w kluczyku, a nie guzikiem w desce.

Do dużego fiata to by był bajer - guzik w desce rozdzielczej, zamiast cięgna w progu.

A swoją drogą, z dużego fiata kojarzę, że bagażnik się sam otwierał całkiem, po pociągnięciu linki... tam jakieś sprężyny chyba były?

Rodzice swego czasu mieli duzego fiata i rzeczywiscie tam byly sprężyny - bardzo silne i bagaznik sam sie otwierał :)
Szkoda ze w fordzie nie dopieścili tego otwierania bo mnie to bardzo boli ze klapa tylko podskakuje jak i tak musze otwierac recznie bagaznik -wiec juz lepiej by bylo zeby ta klapa nie podstakiwala bo nie ma to najmniejszego sensu jak i tak jest elektomagnetyczny zamek.

Schem
23-09-2009, 11:01
no, ale ten "bagażnik" to był kawałek gołej blachy :)
Bez szyby, boczków, spryskiwacza, dodatkowego stopu, itp, itd...

Ale powiem Ci, że właśnie mnie natchnąłeś do obejrzenia mojej klapy w STku... bo w moim sedanie... też otwiera się sama klapa :D
I też mam otwieranie w kluczyku, które nie ma sensu... do momentu, jak dołożę sprężyny i po otwarciu kluczykiem, klapa podskoczy do góry...
Przyjrzę się tematowi...

maciekr7
23-09-2009, 12:42
Ciekawy problem, w S-max'ie klapa jeszcze większa i też o tym myślałem. Szczególnie jak jeszcze kobieta ma otworzyć klapę to robi się większy problem.

Leonzaw
24-09-2009, 17:30
Zastanawia mnie fakt otwierania bagażnika z pilota.
Otóż na pilocie jest przycisk do otwierania bagażnika, którego dwukrotne naciśnięcie powoduje otworzenie i lekkie podniesienie bagażnika.

Czy istnieją jakieś siłowniki (ewentualnie jakis inny mechanizm), które pozwolą na całkowite otwarcie się bagażnika (tak aby klapa bagażnika całkowicie sama podniosła się do góry).
Chciałbym bardzo wykorzystywac ten przycisk na pilocie w ten sposób. Aktualnie nie widze żadnego funkcjionalnego zastosowania dwuktornego klikniecie przycisku do otwierania bagaznika.

jak coś takiego masz zastosowane firmowo to klapa Ci idzie powoli w górę, wydaje mi sie ze przy zastosowaniu siłowników wystrzeli ona po prostu w górę (bo musi mieć odpowiednią siłę żeby jednak klapę podnieść) więc musisz uważać jak jest gdzieś niższy sufit (jak u mnie w garażu żeby w coś nie walnąć

trtami
24-09-2009, 20:55
jak coś takiego masz zastosowane firmowo to klapa Ci idzie powoli w górę, wydaje mi sie ze przy zastosowaniu siłowników wystrzeli ona po prostu w górę (bo musi mieć odpowiednią siłę żeby jednak klapę podnieść) więc musisz uważać jak jest gdzieś niższy sufit (jak u mnie w garażu żeby w coś nie walnąć

Dzisiaj przygladalem sie jak to jest zrobione w tuaregu i tam pomimo ze klapa jest 2 razy ciezsza to nie ma silownikow teleskopowych tylko cala konstrukcja jest na zawiasach .
tzh klapa jest zamontowana na zawiasach i dodatkowo jest w tym miejscu drugie mocowanie z silownikiem chyba obrotowym.

Leonzaw
24-09-2009, 21:32
ja nie mówię że tego się nie da tylko żeby przeróbki nie zrobiły Ci więcej kłopotów niż to zalet jakie to przyniesie ...

ale ja też uważam ze jest to wygodne rozwiązanie ;) ... nie wspominająć już o przedniej klamie z teleskopem ;)

Schem
25-09-2009, 07:20
wydaje mi sie ze przy zastosowaniu siłowników wystrzeli ona po prostu w górę

Nie wystrzeli, bo siłownik w swojej konstrukcji przecież ma tłumienie...
Spróbuj kiedyś ostro podnieść klapę ręką... nie da się, bo siłowniki stawią opór.
Sprężyna owszem, ale nie siłownik.

Niski sufit owszem, jest problemem (taki, gdzie nie da sięcałkiem podnieść klapy) ale to wtedy kładziesz rękę na klapie i zatrzymujesz w odpowiednim momencie.
Przecież te siłowniki trzeba tak dobrać, żeby nie musiała się cała rodzina uwieszać na klapie, żeby ją zamknąć :)

azet
25-09-2009, 12:03
jeszcze raz napiszę- trzeba by zastosowac jakiś sprężynowy siłownik,ale idealnie dobrany siłowo , który pod odblokowaniu zamka ( dwa razy pilotem ) delikatnie i pomalutku otworzy samoczynnie klapę,wypchnie do góry ( da się zaleźć ?) i potem jakiś elektryczny siłownik który zamknie klapę- wydaje mi się że to jest proste rozwiązanie -mylę się ?

trtami
25-09-2009, 14:29
jeszcze raz napiszę- trzeba by zastosowac jakiś sprężynowy siłownik,ale idealnie dobrany siłowo , który pod odblokowaniu zamka ( dwa razy pilotem ) delikatnie i pomalutku otworzy samoczynnie klapę,wypchnie do góry ( da się zaleźć ?) i potem jakiś elektryczny siłownik który zamknie klapę- wydaje mi się że to jest proste rozwiązanie -mylę się ?

Z tym zamykaniem to juz nie ma co kombinować - mozna recznie zamknąc bo teoretycznie rece masz wolne.

Jeśli chodzi o taki sprezynowy silownik to są dwa problemy - gdzie takowy znaleźć i jak go potem zamontowac? - Być może przy zawiasach zwykla sprzezyna by wystarczyla ktorej jeden koniec opiera sie o klape a drugi o karoserie ? - działanie tej sprężyny takie jak w spince do włosów mojej żony :)

azet
26-09-2009, 11:27
nie zgadzam sięjak automat to automat, ręce precz od klapy

mikruss
16-09-2010, 22:33
To jak jest taka możliwość czy jej nie ma? W mercedesie jest, w oplu też coś takiego zastosowali, w sabie widziałem na parkingu. Może i u nas da się to zrobić.

wesmond
17-09-2010, 07:45
W Hondzie Accord klapa podnosi się do góry za pomocą silnika zamontowanego pod sufitem. Cały mechanizm to nic innego jak silnik z przekładnią ślimakową, która za pomoca zawiasów klapy steruje jej otwarciem.
Zawiasy mają inną konstrukcję i wnikają do wnętrza autka. W mondkach niestety zawiasy są na zewnątrz karoserii więc temat raczej nie do przeskoczenia.

Hyper
17-09-2010, 12:52
Kilka dni temu dzwoniłem do ASO w Szczecinie i również powiedzieli, że Ford nie przewiduje takiego rozwiązania i raczej nie ma takiej opcji. Wspominali o mocniejszych podnośnikach, ale trzeba mieć wówczas na uwadze, że osoba mniej silna może mieć potem problem z wciągnięciem klapy z powrotem na dół.
Musiałby być tutaj jakiś silniczek lub cały mechanizm sterujący.

wesmond
17-09-2010, 13:52
Kilka dni temu dzwoniłem do ASO w Szczecinie i również powiedzieli, że Ford nie przewiduje takiego rozwiązania i raczej nie ma takiej opcji. Wspominali o mocniejszych podnośnikach, ale trzeba mieć wówczas na uwadze, że osoba mniej silna może mieć potem problem z wciągnięciem klapy z powrotem na dół.
Musiałby być tutaj jakiś silniczek lub cały mechanizm sterujący.
Ale nawet większe siłowniki niewiele dadzą. Siłowniki są tak zamontowane, iż pracują dopiero wtedy gdy zamek klapy jest na wysokości ok. 1m. Wcześniej nie mają "siły" (ze względu na konstrukcję) podniesienia.
W każdym elektrycznym sterowaniu klapą jest silnik elektryczny, który ma podnieść i zamknąć klapę. Już nie wspominam o tym że gdy pojawi się przeszkoda podczas podnoszenia/zamykania klapa musi się cofnąć ze względów bezpieczeństwa.

Z drugiej strony wolę pewne zawieszenie i układ kierowniczy aniżeli elektryczną klapę.

Spiller
17-09-2010, 17:20
Wydaje mi się, że Ford naprawi swój błąd w nowym Mondeo na rok 2011
Spójrzcie na fotkę
http://img820.imageshack.us/img820/4624/fordmondeo2011.jpg

Kipa
21-09-2010, 22:18
Zapewne będzie działać jak w Focusie, zwolni zaczep - bo nie będzie przycisku w klapie ;)

pjsailor
20-10-2010, 07:06
Panowie, a co gdyby sprobowac z czyms takim plus jakis sterownik...

http://allegro.pl/silownik-elektryczny-automat-bramy-naped-300kg-i1267626010.html

lub

http://allegro.pl/silownik-elektryczny-mini-automat-bramy-naped-i1263327599.html

przy takiej sile udzwigu mozna by to umiescic gdzies blizej zawiasow i pewnie skok by wystarczyl wtedy...

grafmarr
20-10-2010, 07:47
Tego typu siłownik nie potrzebowałby żadnego skoku. Po odblokowaniu zamka, bez problemu podniósłby klapę bagażnika do góry. Inna sprawa, że wtedy zamknięcie klapy również tylko przy pomocy siłownika.
Ale jak byś chciał go zainstalować? Pomijając kwestie estetyki, mechanicznie bardzo trudne zadanie.

kolonez
20-10-2010, 09:50
Tu myślę najwięcej do popisu mają właściciele sedanów, bo można by było umieścic ten mechanizm w bagażniku i po zamknięciu nie było by go widać. Zastrzegam że to tylko teoretyczne rozważania. W przypadku liftbacków i kombi jest to zdecydowanie trudniejsze o ile nie niemożliwe.

Pozdrawiam

rjaks
20-10-2010, 10:09
Wydaje mi się, że Ford naprawi swój błąd w nowym Mondeo na rok 2011
Spójrzcie na fotkę
http://img820.imageshack.us/img820/4624/fordmondeo2011.jpg

Ja w moim mondeo z 2001 roku mam taki sam przycisk, więc wątpię aby działał on na zasadzie automatycznego unoszenia klapy. Jest to po prostu zdublowanie przycisku w klapie i czy w pilocie

Spiller
24-10-2010, 13:33
no nie wiem. w focusie też to było, tylko że klapę otwierało się z kluczyka

zoar
12-12-2010, 23:05
no i widze ze temat upadl. ogladajac YT znalazlem takie cos.
http://www.youtube.com/watch?v=euX5Fp5zZSM&NR=1

co o tym sadzicie. ja sam od dluzszego czasu zastanawaiam sie jak takie cos zrobic i wydaje mi sie ze pomysl z silownikami do bramy jest dobry aczkolwiek tutaj otwieranie jest z pilota...

lecz patrzac dalej znalazlem... http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5CDWY&feature=related no i czesciowo problem rozwiazny chyba co?:)

grafmarr
13-12-2010, 14:21
Ciekawe, czyżby tak prosty sposób ze sprężynkami był receptą na otwieranie klapy bagażnika?

Jakby ktoś chciał spróbować z tymi sprężynami, to dostępne są tu:
http://www.metalimpex.pl/FF-Spr%EA%BFyny/spr%EA%BFyny%20do%20podwy%BFszonych%20obci%B9%BFe% F1%20-%20SB.pdf

Model zainstalowany w filmowej Skodzie to SB-20051.

trend
13-12-2010, 16:25
no i widze ze temat upadl. ogladajac YT znalazlem takie cos.
http://www.youtube.com/watch?v=euX5Fp5zZSM&NR=1

co o tym sadzicie. ja sam od dluzszego czasu zastanawaiam sie jak takie cos zrobic i wydaje mi sie ze pomysl z silownikami do bramy jest dobry aczkolwiek tutaj otwieranie jest z pilota...

lecz patrzac dalej znalazlem... http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5CDWY&feature=related no i czesciowo problem rozwiazny chyba co?:)

to jest całkiem fajna rzecz. rozumiem, że całkowicie bezpieczna dla mechanizmu otwierania drzwi itp.? samemu da się zamontować? rzeczywiście, wówczas wystarczyłoby wcisnąć przycisk na pilocie i wszystkie laski piszczą na parkingu pod tesko. ile to kosztuje i gdzie można nabyć :)

zoar
13-12-2010, 19:20
Ciekawe, czyżby tak prosty sposób ze sprężynkami był receptą na otwieranie klapy bagażnika?

Jakby ktoś chciał spróbować z tymi sprężynami, to dostępne są tu:
http://www.metalimpex.pl/FF-Spr%EA%BFyny/spr%EA%BFyny%20do%20podwy%BFszonych%20obci%B9%BFe% F1%20-%20SB.pdf

Model zainstalowany w filmowej Skodzie to SB-20051.


Wszystko fajnie pieknie. Lecz zachodzi pytanie czy te z skody beda odpowiednie do mondeo hb. No i czy mozna cos takiego odszukac na allegro? Zaczynam szukac...

dzimi75
13-12-2010, 19:31
podłacze sie pod temat bo to fajna sprawa sam bym w swoim kombi to zamontował :) jak ktos wyszukalinki z allegro to niech wklei :) mysleze te sprezyny maja tez co do długosci amorka który podnosi klape? takie jest moje spostrzerzenie i ciekawe bo jest opisane ilemaja niutków ciekawe czy amorki od klapy maja opisilemaja niutków zeby dobrac silnieisze:)

hellix
21-12-2010, 21:14
Swojego czasu przerabiałem ze znajomym leona. Wszystko co trzeba było zrobić to zamienić teleskopy na silniejsze. O ile w przypadku seata nie było problemu bo wystarczyło zamontować takie od golfa IV . Zapewne podobny system można by zamontowac w mondeo, pytanie tylko jaką siłę maja standardowe teleskopy, i jaką powinny mieć te mocniejsze.

A co do automatu do klapy... c-max nowy i grand c-max mają już w opcji zamykanie i otwieranie z pilota jak i z przycisku na konsoli.

anastazyy
31-12-2010, 11:39
sprezyny raczej wygladaja brzydko juz jak robic to wlasnie wstawic jakis wiekszy amortyzator zeby od samego poczatku podnosil klape bagaznika. Dla mnie w kombi bylo by to naprawde fajne wyjscie. A tak z ciekawostek nowy passat ma opcje ze jak podejdziesz z tylu auta z kluczykiem w kieszeni i wykonasz ruch stopa pod tylnym zderzakiem to czujnik otworzy i podniesie klape bagaznika.

BlackDragonDDR
03-02-2011, 21:25
Witam,

Tez bylem zainteresowany tematem ale po przeczytaniu calego watku o tym wynalazku stwierdzam ze nie warto. Wiele osob skarzylo sie na uszkodzenia cylindra (?) gazowego, zaczepow, itd...

Podaje linka: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33792&postdays=0&postorder=asc&start=0

...jakby ktoś chcial spróbowac to sprezyny mozna dostac w firmie METALimpex. Sprezynki jakie montowali to SB-20051 do wersji hatchback.

bohun101
23-08-2011, 16:03
Co do tych sprężyn to pewnie marny patent.... A jakby tak zastosować teleskopy z transita 86-00.. Długość ich jest podobna, więc wejdą a siła jest 850N więc powinny dać spokojnie radę....tylko jak ciężko będzie klapa się zamykać... o to jest pytanie..

MINIO_STW
08-11-2011, 19:32
A ja odsiweze temat z zapytaniem czy ktos doszedl co i jak zeby patencik na automatyczne otwieranie zadzialal.

zoar
08-11-2011, 20:14
A ja odsiweze temat z zapytaniem czy ktos doszedl co i jak zeby patencik na automatyczne otwieranie zadzialal.


Generalnie potrzebna jest ta sprezynka na kazdy z dwoch silownikow. podobno montaz prosty. Ja nie moge dostac nigdzie tej sprezynki... :(

anastazyy
08-11-2011, 20:40
Tylko cały czas jest problem Panowie że będzie się tylko automatycznie otwierać a co z zamykaniem??

zoar
08-11-2011, 20:45
Tylko cały czas jest problem Panowie że będzie się tylko automatycznie otwierać a co z zamykaniem??

zamykanie bedzie z reki... w moim przypadku gdy niose siaty pelne zakupow dobrze by bylo otworzyc sobie z kluczyka bagaznik i wsadzic zakupy od razu do niego a nie podnosic je drugi raz z ziemi:):)

Innymi słowy... bardzo bym chcial znalesc takowe dwie sprezynki.

MINIO_STW
09-11-2011, 21:36
no z zamykaniem bylby fajny bajer ale to juz nie takie proste.
Do zamykania musi byc juz jakies zastosowanie silniczka co by klape w dol prowadzil no i przekladnia ktora by tym sterowala (dokladnie silniczek do sterowania a przekladnia do prowadzenia klapy w dol)

Mi osobiscie tez bardziej zalezy tylko na otwieraniu. Z zamknieciem klapy juz jakos sobie poradze :)

zoar
09-11-2011, 21:45
sprawdz sobie:
http://allegro.pl/sprezyna-sprezynka-naciskowa-nr34-18x65-i1885453373.html

ja jak bede w domu niebawem to zalece do metalowego i wrescie cos pokombinuje w tym temacie

Hyper
10-11-2011, 14:46
Inni jakoś sobie poradzili... VW (http://www.youtube.com/watch?v=xFLJx_O7ybI&feature=related), Seat (http://www.youtube.com/watch?v=lTHIpf-OLG8), Skoda (http://www.youtube.com/watch?v=EIOVhZ2tgJQ&feature=related), Mondeo MK3 (http://www.youtube.com/watch?v=euX5Fp5zZSM&feature=related) - w sumie trzeba tylko uważać, aby nie przesadzić z siłą sprężynki, co by klapy nie wyrwało. Ale faktycznie, jak patrzę na nowego C-Maxa i jak pięknie klapa się sama podnosi, to aż zazdroszczę, że w aucie za 100 tys. jakim jest Mondeo takiego bajeru nie ma.

EDIT:
Znalazłem jeszcze taki tutorial - automatic boot opening Mondeo Mk3 (http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Automatic_boot_opening_Mondeo_Mk3) .

Kacpi
10-11-2011, 17:00
ja znalazlem cos takiego.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Automatic_boot_opening_Mondeo_Mk3

zoar
10-11-2011, 19:04
wszystko fajnie... jeszcze tylko zeby takie sprezyny byly na allegro. ale tutorial mily.

Hyper
10-11-2011, 19:11
Kacpi, wstawiłeś dokładnie to samo co ja. :)

MINIO_STW
10-11-2011, 20:02
No a powiedzcie mi jakiej sily sa orginalne teleskopy w mk3 kombi???
ZOAR sprezynki ok tylko niebardzo kumam w jaki sposob je zamontowac zeby wypychaly klape.
Bardziej sklanial bym sie ku mocniejszym teleskopom.

zoar
10-11-2011, 20:11
No a powiedzcie mi jakiej sily sa orginalne teleskopy w mk3 kombi???
ZOAR sprezynki ok tylko niebardzo kumam w jaki sposob je zamontowac zeby wypychaly klape.
Bardziej sklanial bym sie ku mocniejszym teleskopom.

prosze...

ja znalazlem cos takiego.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Automatic_boot_opening_Mondeo_Mk3

MINIO_STW
11-11-2011, 09:26
Hmmm no okej moze to i by bylo to.
Czyli sprezyna jest dolozona do teleskopu i wyzwala jego szybsza/mocniejsza prace.
Jak by dorzucil jeszcze mocniejszy amor bylo by jeszcze lepiej.
Tylko czy te sprezynki z allegro by sie nadaly i jesli tak to ktora??? Musze pomierzyc dokladnie jak to jest u mnie.
Ponawiam pytanie o sile seryjnego amorka w klapie.
No i jeszcze jedno w HB wydaje mi sie to troszke prostsza sprawa niz w kombi.

Hyper
15-11-2011, 09:59
sprawdz sobie:
http://allegro.pl/sprezyna-sprezynka-naciskowa-nr34-18x65-i1885453373.html

Napisałem w zeszłym tygodniu maila do tej firmy wyjaśniając problem, ale na razie bez reakcji. Jak nie dostanę odpowiedzi, to spróbuję zadzwonić, może przez telefon coś poradzą. W każdym razie jakby ktoś dorwał inne sprężyny/inne rozwiązanie - niech da znać.

eddek
15-11-2011, 10:56
Ja myślę, aby kupić taką: http://www.konektory.eu/sprezyna-naciskowa-114mm-24mm-40mm-p-132.html
Tylko, czy do kombi jest taki sam rozmiar? Czy w ogóle otworzy taką ciężką klapę? :-)

kolonez
15-11-2011, 11:07
Myślę, że przede wszystkim należałoby odpowiednio spreparować teleskopy - umieścić na nich coś w rodzaju gniazd aby sprężyna "gniotła i rozpierała teleskop" a nie karoserię.
W przeciwnym razie można się spodziewać wcześniej czy później uszkodzeń w miejscu styku sprężyny z karoserią.
Sprawą kolejną jest odpowiednia sztywność klapy - bo przecież ściśnięta sprężyna pracuje cały czas i wypiera klapę.

Pozdrawiam

Kipa
16-11-2011, 23:27
Przecież sprężynę zaklada się na teleskop !

kolonez
17-11-2011, 06:40
Kolego czy rozbierasz teleskop żeby założyć sprężynę? Jeżeli tak to oczywiście nie ma sprawy.

Jeżeli jednak nie to średnica wewnętrzna sprężyny musi być większa niż średnica jednej z końcówek teleskopu aby ją można było założyć na teleskop.
A zatem przy zamykaniu klapy sprężyna MOŻE zapierać się na karoserii lub klapie, a przynajmniej na dzyndzlu na którym mocowany jest teleskop.
Widziałem w oktavii szkody poczynione przez takie sprężyny - może były niedobrane, nie wiem, ale mnie to rozwiązanie nie przekonuje.

Pozdrawiam

kaczor23rawa
18-11-2011, 13:29
Ale przecież końcówka jest odkręcana:P i nie będzi problemu z założeniem mniejszej sprężyny tak jak na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5CDWY&feature=related

spiczek
18-11-2011, 14:13
po pierwsze, jak widać na filmiku trzeba mocno trzasnąć aby zamknąć taką klapę, co przyszłości się zemści
po drugie, na bank po pewnym czasie będzie widać negatywne efekty takiej sprężyny, chociażby poprzez wypchnięcie klapy, przecież to jest dość silna sprężyna i ona cały czas będzie pracować

mondek1808
28-11-2011, 11:19
Zapraszam do ogladniecia ....

http://www.youtube.com/watch?v=euX5Fp5zZSM&feature=related

mondek1808
28-11-2011, 11:21
http://www.youtube.com/watch?v=p3ZlXzUYJoI&feature=related

azet
28-11-2011, 15:08
eeetam powinien się otworzyć i zamknąć :roll:

Kipa
30-11-2011, 16:55
Się czepiasz, przecież się zamyka - skoro pokazują że sie otwiera ;)

Martinowo
01-12-2011, 08:23
Ja osobiscie kupilem sprezyny krore byly w kilku postach wyzej ale nie dziala niestety jak ktos mial by konkretny wymiar tej sprezyny to prosze podzielcie sie na forum. Wiem ze ludzie uzywaja teleskopow od tranzita do '00 ale sciagali bo byl problem z zamykaniem i sa troszke dluzsze wiec klapa otwiera sie wyzej.

butel
05-12-2011, 21:02
Jest otwieranie bagażnika w MK4
http://www.youtube.com/watch?v=nsPVFkJX0Hc

TOMAS
05-12-2011, 21:15
Stasiu nawijaj co i jak :D

butel
05-12-2011, 21:28
Założyłem "zieloną" ST11740 była za słaba teraz jest "niebieska" ST11750 cena za jedną 20zł netto, te sobie radzą znakomicie http://www.alcomex.pl/katalog/Alcomex-katalog-sprezyny_do_tlocznikow-15-19.pdf
Czekam na nowe te wzmocnione siłowniki klapy bagażnika 7S71 A406A10-BB cena w ASO ok 340zł 2 sztuki.

TOMAS
05-12-2011, 21:29
dużo zabawy aby to założyć??

butel
05-12-2011, 21:40
Szczerze, to 10 minut :)

TOMAS
05-12-2011, 21:50
hm więc chyba się skusze :)

jvc
06-12-2011, 07:44
hmm do sedana pewnie muszą być słabsze

karelgott
06-12-2011, 11:07
hmm do sedana pewnie muszą być słabsze

też liczę, że ktoś to przeliczy, przećwiczy i podpowie, bo mechanik ze mnie żaden, ale skoro taki patent zajmuje 10 minut to powinienem sobie poradzić :)

spiczek
06-12-2011, 11:32
tylko nadal pozostaje możliwość uszkodzeń jakie powodują te sprężyny. Kiedyś czytałem na forum skody, ostatecznie eksperyment nie był udany.

Pulse
06-12-2011, 14:19
Uuuuu, ja to najpierw myślałem, że to jakiś system z własnym napędem unoszącym klapę, a to tylko sprężyny które odpychają klapę po odblokowaniu zamka, zgadza się???

butel
06-12-2011, 15:15
Tak sprężyny dociskowe, jak kto woli tłocznikowe ;)

MichhalMCH
06-12-2011, 16:05
Nasi koledzy z uk juz opracowali temat: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Automatic_boot_opening_Mondeo_Mk3

Ja juz ok 5 dni temu zamowilem sprezyny z dunskiej firmy (adres podany na stronie w linku wyzej)

szyru
06-12-2011, 16:48
A propos rozwiązania ze sprężynami, 400 zł + ryzyko uszkodzenia klapy... Nie dla mnie :(

Strzeszku
06-12-2011, 20:34
A propos rozwiązania ze sprężynami, 400 zł + ryzyko uszkodzenia klapy... Nie dla mnie :(

400 zł? Za tyle to spokojnie można wykombinować siłownik, który będzie opuszczał i podnosił klapę elektrycznie.

butel
07-12-2011, 06:17
W moim przypadku wyniesie 400zł, ponieważ dołożyłem tylny spoiler na klapę i muszę wymienić siłowniki.
Koszt sprężyn zastosowanych u mnie to 76zł + robocizna ;)

azet
07-12-2011, 10:32
ciekawe, ciekawe, a zdjęcie w zbliżeniu tych siłowników, jak to wygląda ?
A ktoś zastanawiał się nad eletrycznym ?

MINIO_STW
07-12-2011, 12:29
A powiedzcie jak to jest u was. Bo u mnie juz mialem zamawiac sprezyny ale po zamknieciu klapy (mkIII kombi) silownik nie pozostawia zadnego wolnego miejsca na zastosowanie sprezyny.
I tak sie zastanawiam jak to zrobic bo przeciez scisnieta sprezyna musi miec jakas ilosc miejsca a u mnie po zamknieciu silownik chowa sie caly pozostawiajac tylko czarna obudowe teleskopu.

Martinowo
19-12-2011, 13:40
Ja wlasnie zamowilem te niebieskie sprezyny co podaja na wikiford czekam az dostarcza zaloze i sprzawdze czy te dzialaja (te z alegro to jakis szmelc nie dzialaja i zardzewialy po tygodniu)

Martinowo
25-12-2011, 16:59
To ja zonwu sprezyny doszly zalozylem i sie okazalo ze jeden silownik nie trzyma kupilem nowe pozakladalem I co moge powiedziec 5/5razy uzywalem guzika na pilocie zeby otwozyc bagaznik dziala swietnie klapa idzie powoli i do gory z zamykaniem nie ma jakis wiekszych problemow ciezko ale to te nowe amorki

Keram-1
26-12-2011, 10:48
Witam mam kombi i chciałbym też wykombinować otwieranie klapy bagażnika bez udziało siły fizycznej
http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5CDWY&feature=related
to rozwiązanie chyba odpada , bo w 0,07 sekundy widać drugą sprężynę na dole siłownika , albo mam zwidy

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Automatic_boot_opening_Mondeo_Mk3
to z kolei wygląda ciekawie i możliwe do zastosowania w kombi ze względu na zajmowaną małą powieżchnię montażu.

1.Jakie koszta ?
2.Czy ktoś to już ma zamontowane w kombi ? (jak to się sprawuje)
3.Czy gladź na siłownikach nie zostanie na skutek działanie sprężyny porysowana, co doprowadzi do jej zniszczenia?

A to ciekawe: http://allegro.pl/elektryczny-teleskop-silownik-klapy-bmw-e61-kombi-i1974038389.html
http://www.youtube.com/watch?v=7RgZTIMsJLc&feature=related
http://www.ecstuning.com/ES1895197/?utm_source=Youtube

spajder77
30-12-2011, 19:13
witam mam pytanie odnośnie mk3 hb znalazłem na allegro 3 rodzaje siłowników gazowych o różnej sile wyrzutu 485N, 520 N 585N czy zastosowanie tych ostatnich producent Krosno dedykowanych do mondeo mk3 HB nie rozwiązał by sprawy unoszenia klapy bagażnika może jakieś sugestie i pomysły ?
http://allegro.pl/ford-mondeo-iii-htb-mk3-teleskop-klapy-tyl-i2032153737.html

wroblewski
03-01-2012, 18:50
Proszę o info jak poznać czy sprężyny gazowe podpierające "tylną klapę" mojego hatchbacka są w dobrej kondycji, w tej chwili przy temp. ok. 5 st C muszę klapę podnieść na min. 1 m. by samodzielnie zawisła. Myślę o dodatkowym wspomaganiu sprężynami ale muszę mieć jasność co do stanu "amortyzatorów"

spajder77
04-01-2012, 15:47
kolego nie chciał bym tu źle się wypowiedzieć ale u mnie zaobserwowałem że najpierw amortyzatorki wymienię a później sprężynki a skoro ty musisz ok 1 m podnosić więc odpowieć jest prosta nie zastosujesz nak długich sprężyn ja kupuje te mocniejsze 585N

pawlo86
05-01-2012, 06:14
witam
Mam pytanie nie działa mi otwieranie bagażnika z kabiny. Sprawdziłem wszystko i doszedłem do tego że nie daje prądu na przycisk w kabinie i nie wiem co dalej ?? To jest pierwsza usterka a druga to pilot od centralki i bagażnika działa jak mu się podoba muszę go naciskać wielokrotnie i za piątym , dziesiątym razem złapie a bateria jest nowa ??

wroblewski
06-01-2012, 20:08
Dzięki Kolego spajder77 za podpowiedz, ale nie wiem jak mam ocenić stan moich siłowników stąd ten mój opis działania, bo wydaje mi się (?) że chyba już nie są takie sprawne, jak inni koledzy oceniają w swoich mondkach hatchbackach, czy siłownik dobrej kondycji zaczynają dzwigać po uniesieniu na ok. 30 cm czy wyżej?

Hyper
09-01-2012, 12:39
Jest otwieranie bagażnika w MK4
http://www.youtube.com/watch?v=nsPVFkJX0Hc

Butel, napisz proszę jak temat wygląda po miesiącu użytkowania. Czy zakładałeś jeszcze dodatkowo podkładkę(-i), aby sprężyna nie wychodziła poza teleskop? Pomijam ich wymianę, bo masz spoiler, u mnie nie ma, więc zakładam, że sprężyny, o których pisałeś kilka postów dalej są wystarczające i fabryczne teleskopy powinny wystarczyć?

MichhalMCH
10-01-2012, 23:46
Dzisiaj przyszły mi sprężyny gazowe (stare nie trzymały) i okazało się że cylinder w którym jest sprężone powietrze jest za długi :( co powoduje że po zamknięciu bagażnika zostaje tylko ok 2-3cm wolnego miejsca. Niestety jest to zbyt mała przestrzeń aby zastosować sprężynki.

butel
11-01-2012, 10:01
Otwierać, otwiera się dalej bez problemu lecz zauważyłem, że przy niskich temperaturach jest gorzej tzn. sprężyna ma większy problem do przełamania momentu kiedy rolę przejmują już siłowniki. Moim zdaniem jeszcze źle dobrane sprężyny, nie zmienia to faktu, że siłowniki też inaczej pracują w niskiej temperaturze. A ze sprężynkami nie ma co przesadzać bo klapa bagażnika odfrunie ;)

MichhalMCH
14-01-2012, 16:44
Hey. Jeżeli kupowaliście nowe siłowniki do podnoszenia klapy bagażnika to jakiej firmy kupiliście?? Ja zamówiłem w internecie VALEO i niestety po zamknięciu bagażnika zostaje mi zbyt mało miejsca aby wsadzić sprężyny.
Proszę o pomoc w doborze odpowiednich siłowników :)

boro1990
11-02-2012, 18:24
Hey. Jeżeli kupowaliście nowe siłowniki do podnoszenia klapy bagażnika to jakiej firmy kupiliście?? Ja zamówiłem w internecie VALEO i niestety po zamknięciu bagażnika zostaje mi zbyt mało miejsca aby wsadzić sprężyny.
Proszę o pomoc w doborze odpowiednich siłowników :)



Wejdź na forum mondeo klub polska. Tam chłopaki rozwiązali problem siłowników i sprężynek :) pozdrawiam

miszelos
11-02-2012, 22:19
Przejrzałem z zainteresowaniem temacik, bo lubię wszelkie dłubanie tuningowe w aucie. Bajer jest fajny, ale obawiam się jednego: że ktoś może niechcący dostać w zęby klapą przy podnoszeniu. Wystarczy że przez nieuwagę odpali się otwieranie takiego bagażnika przy kimś stojącym z tyłu auta....

Migotka000
03-03-2012, 11:03
witam
jestem tu nowy chciałbym zrobić sobie automatycznie otwierany bagażnik w mk4 kombi czy ktoś z kolegów zrobił już to ? Jak tak proszę o pomoc

http://www.youtube.com/watch?v=wDvzy37c0tM&context=C36685e8ADOEgsToPDskJC43EN0wqHEGgsajF7JWuR

kopydleusz
03-03-2012, 20:58
Migotka000: a czytałeś może temat, w którym piszesz? Liczysz na to, że ktoś Ci przekopiuje to, co najważniejsze w temacie? Czy o co Ci chodzi?

Migotka000
04-03-2012, 09:57
Moja wypowiedz nie tyczyła się do ciebie kopydleusz ! A odp już znalazłem

kneflik
04-03-2012, 12:11
Skoro jesteś nowy to poczytaj reguły jakie tutaj panują. Jeśli każdy podchodziłby do sprawy tak jak Ty to byłby tutaj jeden wielki śmietnik.

Hyper
22-06-2012, 20:52
Króciutki film jak to u mnie wyszło z automatycznym otwieraniem bagażnika: www.youtube.com/watch?v=P2cVzMxIcfY :) Założenie sprężyn - 5 minut roboty.

MaXyM
23-06-2012, 13:14
Nielze.. swoja droga, widzialem ogloszenia sprzedazy MK4 z zamykaniem bagaznika.

butel
24-06-2012, 08:13
Króciutki film jak to u mnie wyszło z automatycznym otwieraniem bagażnika: www.youtube.com/watch?v=P2cVzMxIcfY (http://www.youtube.com/watch?v=P2cVzMxIcfY) :) Założenie sprężyn - 5 minut roboty.

A patrzyłeś na klapę bagażnika tzn. szczeliny po zamknięciu?
Ja niestety ściągnąłem sprężynki bo za mocne były i wykrzywiały klapę bagażnika tak, że po zamknięciu różnica była ok 0.5 cm.

Miałem tak:
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=jDtw1Aaa_go

krawmed
13-07-2012, 17:33
a gdzie takie sprężyny mozna dostac i ile mniej więcej kosztuja. Z góry dzieki z odpowiedz.

butel
13-07-2012, 21:31
a gdzie takie sprężyny mozna dostac i ile mniej więcej kosztuja. Z góry dzieki z odpowiedz.
Nie wiem czy to z lenistwa czy cóś ?

Jakbyś prześledził temat, to wszystko jest napisane ;)
Założyłem "zieloną" ST11740 była za słaba teraz jest "niebieska" ST11750 cena za jedną 20zł netto, te sobie radzą znakomicie http://www.alcomex.pl/katalog/Alcome...ikow-15-19.pdf (http://www.alcomex.pl/katalog/Alcomex-katalog-sprezyny_do_tlocznikow-15-19.pdf) To do Mk4, bo widzę, że masz Ford Focus EcoNetic

Pulse
14-07-2012, 10:45
A patrzyłeś na klapę bagażnika tzn. szczeliny po zamknięciu?
Ja niestety ściągnąłem sprężynki bo za mocne były i wykrzywiały klapę bagażnika tak, że po zamknięciu różnica była ok 0.5 cm.

Miałem tak:
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=jDtw1Aaa_go

Ten huk jak zwalniany jest zaczep w zamku jest niesamowity.

butel
14-07-2012, 12:02
Masz rację, ciekawie to wyglądało i funkcjonowało jak na prototyp. Jak zapadnia :)
Huk był spowodowany przełamaniem wagi klapy i siły sprężyn, co ciekawe nawet przy zamkniętym bagażniku sprężyny ciągle "pracowały" z jednej strony nawet mi wygięło klapę. Może z czasem ktoś wyliczy dokładnie jakie założyć sprężynki lub opracuje coś innego.

fryc88
03-08-2012, 07:18
A ktoś ostatecznie zrobił to w sedanie MK3 i podzieli się info jaki siłownik/sprężyna? Bo wszyscy tylko kombi i habety, a ja z moim biednym sedanem kombinuję jak kuń pod górę :P

Interesowały by mnie też takie "wkrętki" do regulacji klapy, które mają sprężynę i dodatkowo "podbijają" klapę
może ktoś wie jak to się nazywa i gdzie to dostać?

http://www.youtube.com/watch?v=7RgZTIMsJLc&feature=g-hist

w 1:55 gość to wkręca, i reguluje

tocamartin
04-01-2013, 09:36
http://www.youtube.com/watch?v=7RgZT...feature=g-hist
to z tego wynika, ze wystarczy kupić te małe "odboniki" które spowodują odskok klapy, następnie mocniejsze teleskopy juz resztę zrobią.

kopydleusz
04-01-2013, 17:40
Co więcej, te małe odbojniki mają bardzo podobny zaczep do tych, które mamy w kombi (może nawet takie samo mocowanie?).

tocamartin
04-01-2013, 21:02
Patrzyłem na allegro juz za tym ale nie udało mi się nic znaleźć. Co najlepsze w tym ze przy elektryce nie trzeba będzie grzebać, po dwukrotnym naciśnięciu na pilocie bagażnika to odbojniki podbija klapę a siłowniki juz resztę zrobią. Teraz trzeba poszukać całego zestawu.

Mam jeszcze dodatkowe pytanie o siłowniki\teleskopy do kombi. Jak macie w swoich kombiakach? Ja otwieram klapę bagażnika i nawet jak ją podnoszę ręcznie do połowy to ona i tak nie chce sama dalej iść wyżej. Czy siłowniki padają juz? Znalazłem gdzieś na necie jakieś teleskopy gazowe. Lepsze są one od zwykłych?
Chciałbym zrobić automatyczne otwieranie bagażnika, niedługo zamówię sobie komplet sprężyn do podbijania klapy bagażnika ale co mi po tym jak siłowniki nie chcą dźwignąć do góry klapy.

ryszard_ochudzki
29-03-2013, 06:56
Fajna sprawa z tym otwieraniem bagażnika,tylko nie wiem jakie sprężyny potrzebował bym do c-maxa .jeśli mógłby ktoś z kolegów poradzić.

eclipse
29-03-2013, 15:57
A jak jest sprawa rozwiązana w nowych KUGA . Gdzie jak reklama głosi wystarczy machąć butem pod zderzakiem .:?

arkmyl12
01-04-2013, 01:54
Pewnie w nowym mondku też będzie takie otwieranie jak w kuga, fajny bajer szczególnie jak ma się zajęte ręce. Ale i tak trzeba będzie coś naciskać w pilocie, chyba że będzie się posiadaczem bogatej wersji z czujnikiem zbliżeniowym

radekg32
01-04-2013, 09:24
Mam jeszcze dodatkowe pytanie o siłowniki\teleskopy do kombi. Jak macie w swoich kombiakach? Ja otwieram klapę bagażnika i nawet jak ją podnoszę ręcznie do połowy to ona i tak nie chce sama dalej iść wyżej. Czy siłowniki padają juz? Znalazłem gdzieś na necie jakieś teleskopy gazowe. Lepsze są one od zwykłych?
Chciałbym zrobić automatyczne otwieranie bagażnika, niedługo zamówię sobie komplet sprężyn do podbijania klapy bagażnika ale co mi po tym jak siłowniki nie chcą dźwignąć do góry klapy.

Fajna sprawa z tym otwieraniem bagażnika,tylko nie wiem jakie sprężyny potrzebował bym do c-maxa .jeśli mógłby ktoś z kolegów poradzić.

Panowie tutaj -> www.autoczescikrosno.pl lub tu -> http://www2.moto-profil.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=416 macie silowniki z Krosna.
Wystarczy dobrac wg tabeli taki jak oryginal i gwarantuje Wam,ze podolaja kazdej klapie ;)
Widze,ze sa 2 identyczne tematy co do tylnej klapy (roznica w prefiksie),tu ->http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=149042 tez macie wiec co nieco.

wrzoch
15-08-2013, 14:47
Fajna sprawa z tym otwieraniem bagażnika,tylko nie wiem jakie sprężyny potrzebował bym do c-maxa .jeśli mógłby ktoś z kolegów poradzić.

Jak będziesz kupował z Fa Krosno, to kup takie jak w oryginale. Wziąłem 490N zamiast 460N (następne w szeregu) i o ile klapa otwiera się fajnie, i bez wyrywania zawiasów, o tyle zamykanie stało się mordęgą. Jak się odpowiednio nie zamachniesz, to ciężko przełamać opór klapy tak gdzieś za połową.

Tomciooo
03-11-2013, 15:53
Dopracował ktoś z kolegów temat w MK4 HB , tak by nie wyrywało, krzywiło, wypychało klapy ??
Ciekawy patent, bardzo ciekawy... i łatwy w montażu.

chemia
03-11-2013, 16:48
Witam. A jak to jest z filmikami na youtube z samootwierającymi się z pilota klapami? W moim jak nacisnę na kluczyku czy konsoli guzik otwierania klapy to słysze tylko że zamek się odblokował a klapa odskakuje może na 2mm. Bez sensu wogóle to (jedynie tyle że jest to jednorazowe otwarcie bagażnika i po zamknięciu go dalej całe auto wraz z nim jest zamknięte). Słyszałem o jakiś sprężynach ale wg. mnie to nie jest rozwiązanie. Czy ktoś ma mondeo mk3 od nowości aby mógł się wypowiedzieć jak to było u niego? Wydaje mi się że wszystkie powinny otwierać klapę same tyle że już u nikogo to nie działa. Wymieniłem teleskopy i dalej nic. U mnie z nowymi teleskopami jak by klapa odskakiwała na 10-15cm to już by się sama otworzyła. Co to za gumy na sprężynach po bokach klapy? Łapią się one za zatrzaski po bokach na słupkach. Nie jest to właśnie system odbijania klapy? u mnie naciśnięcie 2gi raz guzika poza kolejnym dźwiękiem z centralnego nic nie robi. Proszę o pomoc i opinię na ten temat. Pozdrawiam

Robert 68
17-11-2013, 17:04
Króciutki film jak to u mnie wyszło z automatycznym otwieraniem bagażnika: www.youtube.com/watch?v=P2cVzMxIcfY :) Założenie sprężyn - 5 minut roboty.

A możesz powtórzyć to jak pada deszcz?

CERES
17-11-2013, 18:40
Jak się ma sprawa klapy w sedanie w MK4 ? Ktoś już popełnił ?

mat78
01-12-2013, 18:17
Mam pytanie a gdzie i jakie kupić teleskopy do mondeo MK4 HB?

grodek75
01-12-2013, 18:33
Mam pytanie a gdzie i jakie kupić teleskopy do mondeo MK4 HB?

Kolego, wykaż odrobinę zaangażowania.
Na poprzedniej stronie tego wątku są wymienione pasujące z Krosna i nawet jest opisane które są lepsze, a które gorsze.

kolonez
02-12-2013, 07:45
Jak już miałbym się bawić w automatyczne otwieranie bagażnika to szukałbym takiego rozwiązania jakie zrobili dla Land Rovera, na filmie widać jak to działa.

http://www.mydean.ru/catalog/sets_the_drive/elektroprivod_dveri_RRE/

Ewentualnie coś takiego

http://www.brose.se/ww/en/pub/content12497.htm

Pozdrawiam

CERES
02-12-2013, 18:11
ponawiam pytanie, czy ktoś popełnił w sedanie ?

GRZEŚ7105
01-01-2014, 15:26
Do mondeo mk4 kombi jakie sprężynki zastosowac jakoś po przeczytanu całego wątku trochę się pogubiłem

tocamartin
01-01-2014, 19:04
Do mondeo mk4 kombi jakie sprężynki zastosowac jakoś po przeczytanu całego wątku trochę się pogubiłem

ja wyleczyłem sie ze spręzyn. kupiłem i zamontowałem. Problem polega na tym, ze klapa jest bardzo ciężka i spręzyny nie dają rady. Na dodatek w miejscu - tam gdzie mocowany jest teleskop do karoserii (nie klapy) spręzyny wyginają ten bolec, na ktorym siedzi teleskop. Jest to za mala powierzchnia i spręzyny na teleskopie (przy zamkniętej klapie) rozpychają sie i za dużo szkód powodują.

GRZEŚ7105
01-01-2014, 20:25
Dzięki za odpowiedz masz jakiś inny patent

djibiza
01-01-2014, 20:40
Może lepiej zaadoptować elektryczne teleskopy od innego auta? Dużo innych samochodów ma elektryki, które można kupić z allegro po około 150/200zł za 2szt.

GRZEŚ7105
01-01-2014, 20:51
Teleskopy elektryczne?????
Znalazłem jakieś do c-maxa ale 300pln trochę drogo i nie wiadomo czy pasują do mondeo mk4 kombi

tocamartin
01-01-2014, 21:09
Dzięki za odpowiedz masz jakiś inny patent

klapa rączką do góry a na dół to juz grawitacyjnie ;)

GRZEŚ7105
01-01-2014, 21:24
Był pokazany gdzieś golfik z wymianą siłowników i odboju
odbój ma numer 1k8827761c jutro sprawdzę cene zobaczę ten patent i dam znac

ceem
02-01-2014, 14:25
To pewnie o to chodzi:
http://www.my-gti.com/2799/volkswagen-golf-automatic-hatch-opening-updated

GRZEŚ7105
03-01-2014, 09:06
W mk4 kombi te odboje są nie do zamontowania -brak dostatecznej ilości miejsca po wyjeciu orginalnego odboju dalej już nie kombinowałem poprostu wymiękam

simpson
26-02-2014, 20:07
a widzieliście ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=jA9Euu2ylHg

bartoszek
26-02-2014, 20:36
Dodatkowe sprężyny na siłownikach załatwiają sprawę. Wyciągają tak daleko teleskop, aż ma siłę samemu otworzyć klapę.

tocamartin
27-02-2014, 08:41
Na filmie nie widać dokładnie jak to wygląda. Najgorsze jest to ,że brak jest miejsca na sprężyny. Jeżeli przytnie się sprężyny tak żeby weszły to z drugiej strony nie dzwigna klapy.

Sent from my HTC One using Tapatalk

simpson
27-02-2014, 16:23
to na tym filmie miałby założone nieoryginalne siłowniki ?

westblack
28-02-2014, 04:25
Kilka dni temu znalazłem aukcje na ebayu http://www.ebay.de/itm/Ford-Mondeo-MK4-BA7-Automatischer-Heckklappenoffner-Heckklappendampfer-/141185457982?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3AMondeo+IV+Turnier&hash=item20df4f1f3e

jvc
28-02-2014, 06:41
Tanio nie jest ,ale bajer super :)

bartoszek
28-02-2014, 08:22
http://youtu.be/jDtw1Aaa_go

butel
28-02-2014, 10:34
Bartoszek to akurat mój film i autko, ale ściągnąłem te sprężynki :) jak już pisałem wcześniej siła była zbyt duża i wypychało mi tylną klapę ;) ale warto było spróbować.

bartoszek
28-02-2014, 10:41
A widzisz, a podrzuciłem chłopakom, żeby się skontaktowali z właścicielem gdzie to sobie zrobił :)

tocamartin
28-02-2014, 11:38
Ja dalej szukam rozwiązania do kombi. Ale największy problem to brak miejsca na sprężyny.

Sent from my HTC One using Tapatalk

bartoszek
28-02-2014, 12:06
Na filmiku, na akcji widać, że siłowniki są zmodyfikowane. Jest na nich pierścień ograniczający i przytrzymujący sprężyny. Podejrzewam, że sam siłownik jest trochę cieńszy i dlatego robi się miejsce na sprężyny.

Andrzej_K
28-02-2014, 14:57
(...) że sam siłownik jest trochę cieńszy i dlatego robi się miejsce na sprężyny.

Tu nie chodzi o "cienkość" siłownika/sprężyny, a o miejsce na sprężynę które pozostaje pomiędzy cylindrem a główką/uchwytem(?) na tłoczysku.

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/41/7kb0.jpg (https://imageshack.com/i/157kb0j)

Zostaje niecałe 3 cm, a to trochę mało.

tocamartin
28-02-2014, 15:22
I to dużo za mało żeby pchnac klapę. Ja scialem sprężynę - 10 zwojów i po scisnieciu było dużo więcej niż 3 cm. Dlatego bolca przy karoserii zaczęło odksztalcac.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Andrzej_K
01-03-2014, 06:38
I to dużo za mało żeby pchnac klapę. Ja scialem sprężynę - 10 zwojów i po scisnieciu było dużo więcej niż 3 cm. Dlatego bolca przy karoserii zaczęło odksztalcac.

Potrzebny jest mocniejszy siłownik o takiej samej długości jak oryginalny, ale z krótszym cylindrem i dłuższym tłokiem. Wtedy by zostawało więcej miejsca na sprężynę.

mm32
01-03-2014, 08:30
To może uda się coś dobrać np. tutaj:
http://www.fakrosno.pl/pl-PL/industrial/produkty/sprezyny_gazowe/katalog_industrialny

wrzoch
01-03-2014, 09:36
To może uda się coś dobrać np. tutaj:
http://www.fakrosno.pl/pl-PL/industrial/produkty/sprezyny_gazowe/katalog_industrialny

Kupiłem u nich, wytrzymały pół roku.

mm32
01-03-2014, 10:03
Gwarancja jest na 2 lata,ja kupiłem u nich i minęły już 3 lata i siłowniki działają jak nowe ....

manion500
01-03-2014, 11:18
Przyłączę się do tematu. Jaki jest ich koszt. I czy dadzą radę podnieść klapę w hatchback. :p

Tomciooo
04-03-2014, 13:24
Ja też czekam na udoskonalenia patentu w hatchback. Butel chyba jako jedyny próbował, ale był problem z krzywieniem klapy.

pendulum
05-03-2014, 18:19
poniżej instrukcja. niestety w języku niemieckim. w opisie linki do e-bayu.

http://www.youtube.com/watch?v=UIwhyOdP7wg

murasik
09-03-2014, 21:27
bylbym tez zainteresowany zakupem tego wynalazku

murasik
10-03-2014, 19:38
bylbym tez zainteresowany zakupem tego wynalazku
kupujac bezposrednio w firmie jest troche taniej jak na ebay 98.90€
http://www.schaefer-metallverarbeitung.com/shop/

OLOGT
15-03-2014, 18:14
Ja zrobiłem to w stary tradycyjny sposób,czyli sprężyny do tłoczników i mocniejsze amorki

http://youtu.be/1SSXR43PwB8

savo
15-03-2014, 22:08
Gwarancja jest na 2 lata,ja kupiłem u nich i minęły już 3 lata i siłowniki działają jak nowe ....

mm32 jeśli to nie problem podałbyś dane twoich siłowników, nie mam Mondzioła pod ręką żeby sprawdzić jakie dane mają oryginały, a chcę też się przymierzyć do automatu:wink:

mm32
16-03-2014, 08:30
Hmm,ale ja kupiłem te siłowniki do fusiona żony :D

robert LC
16-03-2014, 12:57
Witam ktoś może wysłać linka żeby kupić te gotowe do montażu siłowniki ?

Tomciooo
16-03-2014, 13:09
OLOGT. podaj proszę namiary i szczegóły.
Nie zaobserwowałeś odkształcenia klapy?? Butel miał z tym problem i zrezygnował.
Patent super, chyba spróbuję.
Musimy tutaj rozgraniczyć kompi od habety bo to inne parametry będą.

OLOGT
16-03-2014, 13:58
Witam ,zadnych odkształcen nie zauważyłem .
Amorki są od Transita 85-90 850nm, sprężynki V20-115 z tej strony http://www.obrobkaplastyczna.pl/sprezyny/sprezyny-spiralne-tlocznikowe/iso-10243-seria-v-zielona.html ,troszkę wolno te sprężyny startują na początku ,więc założyłem dziś takie V20-139.Te mają zaje....sty odrzut i będą super jak będzie temperatura blisko zeru i poniżej żeby wspomóc amorki .Docelowo będą założone takie V20-127 ,to będzie ideał.Już zamówione

savo
16-03-2014, 14:07
Do tych co kupowali i się bawili w automat: kupowaliście siłowniki + sprężyny tłocznikowe czy tylko same sprężyny?

Z tego co przeczytałem od początku tego tematu to do habety należą się sprężyny:
długość całkow. ~114-115mm,
średnica wewnątrz ~9-10mm,
średnica zewnątrz ~19-20mm.

Jak ktoś wie lepiej z autopsji proszę o poprawienie.

OLOGT
16-03-2014, 14:23
Dokładnie tak dł.całkowita 115mm
śr.wew.10mm
śr.zew. 20mm
lecz tak jak pisałem wyżej, trochę wolno startują (widać na moim filmie na youtube) i jak będzie zimniej to nie dadzą rady,trzeba ciut dłuższe 127mm

Tomciooo
16-03-2014, 14:29
Amorki od transita. Jaki model (rocznik) . Gdzie takie kupic? ASO?

Tomciooo
16-03-2014, 14:36
Coś takiego??
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4016225998

OLOGT
16-03-2014, 14:46
dokładnie tak

savo
16-03-2014, 14:47
Chciałbym aby w ogóle bagażnik się sam otwierał, a nie żeby klapa się przekręciła:p

OLOGT
16-03-2014, 14:54
czy widzisz na moim filmie ,żeby klapa się przekręciła??

artur1970
16-03-2014, 15:03
A sedana ktoś dopracował.

Np. coś takiego jak na tym filmie:

http://www.youtube.com/watch?v=hEG5nKfQ7aw

Matius86
16-03-2014, 15:18
A jak z kombi mondeo mk4? Ktoś da jakieś namiary na sprężyny lub na sprężyny i silowniki jakie zapodać? Oprócz tych co za 98euro są...

Tomciooo
16-03-2014, 15:20
OLOGT, wygląda na to że jesteś jedynym posiadaczem tego bajeru w mk4 HB.
Czytam porównania teleskopów i wychodzi że transit ma mniejszy skok 235mm, mk4 253mm długość całkowita podobna i oczywiście siła 850Nm a oryginalne 715.
Jutro ryzykuje i zamawiam zestaw.
Sprawdź proszę czy nic się nie dzieje z klapą. Jak długo masz je??

OLOGT
16-03-2014, 15:28
długość całkowita od Transita ma 550mm ,a Mondeo 555mm ,także to tylko 5mm różnicy,o skoku nic nie pisze bo zmieniałem dwa amory ,więc nie interesowało mnie to .Założone mam około tygodnia i jak na razie wszystko gra.Zobaczymy później co wyjdzie.Jeszcze czekam na sprężyny 127mm

butel
16-03-2014, 20:56
Założone mam około tygodnia

No to bardzo króciutko aby obiektywnie ocenić ich działanie ;) u mnie też z początku wszystko idealnie chodziło a po miesiącu bach szpara na 1,5 cm :shock:. Dlatego pisałem o tym wcześniej że, metodą prób i błędów w końcu dopasujemy, dopracujemy optymalne rozwiązanie bez szkody dla habety :)

Tomciooo
16-03-2014, 21:20
A przypomnij jakie miałeś parametry sprężyn, teleskopów

butel
16-03-2014, 21:32
Pisałem o tym tu:
Założyłem "zieloną" ST11740 była za słaba teraz jest "niebieska" ST11750 cena za jedną 20zł netto, te sobie radzą znakomicie http://www.alcomex.pl/katalog/Alcomex-katalog-sprezyny_do_tlocznikow-15-19.pdf
Czekam na nowe te wzmocnione siłowniki klapy bagażnika 7S71 A406A10-BB cena w ASO ok 340zł 2 sztuki.

Mała uwaga że, te niby siłowniki wzmocnione były słabsze od normalnych, oczywiście to tylko moje spostrzeżenie ;)
Założyłem te wzmocnione ponieważ mam tylny spoiler na klapie.

PAFFCIO
17-03-2014, 12:28
A może zestaw fabryczny z nowej Kugi da się zaadoptować? Tam jest jeszcze czujnik i działa to chyba w obie strony, tzn otwiera i zamyka.
Może forumowe spece przyjrzą się temu?

OLOGT
17-03-2014, 21:52
Mała uwaga że, te niby siłowniki wzmocnione były słabsze od normalnych, oczywiście to tylko moje spostrzeżenie
Założyłem te wzmocnione ponieważ mam tylny spoiler na klapie.
Ja najpierw kupiłem oryginalne nowe ,ale niczym się nie różniły od tych używanych co miałem .Powyżej polowy otwarcia klapy dopiero same dawały rade podnieść klape.Więc poszukałem dużo mocniejszych,teraz nawet bez sprężynek wystarczyło lekko ruszyć klape i dalej same się otwierały .Na razie nie zaobserwowałem żadnych odkształceń na klapie i myślę ,że nie będzie ich.Mam coś takiego już 2 lata w MK3 kombi i też wszystko w porządku

Du_poid
17-03-2014, 21:59
Bawiłem się tym ostatnio w Kudze, bajer fajny ale siłowniki są 3 razy grubsze niż te "manualne" więc się pewnie nie zmieszczą. Dla mnie jedyny patent to siłowniki pneumatyczne z wentylem o podobnej średnicy, silniczek w bagażniku i przekaźnik podpięty pod zamek klapy aby utrzymał napięcie do chwili otworzenia a potem spuścił to powietrze przy ponownym naciśnięciu. W zasadzie wystarczył by jeden taki siłownik bo ten drugi itak sam nie utrzyma klapy i pełnił by funkcję podtrzymującą.

wrzoch
17-03-2014, 22:38
Dla mnie jedyny patent to siłowniki pneumatyczne z wentylem o podobnej średnicy, silniczek w bagażniku i przekaźnik podpięty pod zamek klapy aby utrzymał napięcie do chwili otworzenia a potem spuścił to powietrze przy ponownym naciśnięciu. W zasadzie wystarczył by jeden taki siłownik bo ten drugi itak sam nie utrzyma klapy i pełnił by funkcję podtrzymującą.

Hmm. Trochę ryzykowne. Jakby nagle się to rozszczelniło, to nie chciałbym stać pod klapą. Jednakże ma swoje plusy - działa w obie strony.

Ja kupiłem do swojej klapy siłowniki o 30N mocniejsze niż fabryczne, z Fa-Krosno i w tym momencie stałem się etatowym "zamykaczem" klapy. Nie wiem czy jakieś na sterydach mi się trafiły czy jak, ale jak się porządnie nie pierdykło tą klapą, to nie sposób było przełamać oporu w końcowej fazie zamykania. A po pół roku takiego zamykania "naprawiło" się. Supergaz z siłowników uszedł i teraz trzeba im pomagać, żeby klapę dźwigły do końca. Wróciłem do poprzednich, te jadą na gwarancji do sklepu z którego przyjechały.

Du_poid
18-03-2014, 07:49
Myślę, że w Kudze jest podobne rozwiązanie, bo działania mechanizmu w ogóle nie słychać, więc stawiam na pneumatykę lub hydraulikę, a co do rozszczelnienia trzeba dobrać tak, żeby było najpewniej i po to drugi manualny, żeby w razie czego nie opadła nagle tylko powoli, dać czas na reakcję a na samym dole może lekko "uderzyć" aby zamknąć klapę.

savo
18-03-2014, 11:41
Właśnie zamówiłem sprężyny W20-127 i komplet teleskopów od transita. Jak przyjdą montuję w Mondziole:619:

butel
18-03-2014, 17:59
Właśnie zamówiłem sprężyny W20-127 dziś? bo ja wczoraj i dostałem taką odpowiedź:
Witam niestety sprężyny w tym wymiarze aktualnie się skończyły musimy je sprowadzić od producenta z Włoch. Wysyłka wychodzi przeważnie w czwartki i trwa około tygodnia. Jeszcze do końca nie wiemy czy dostawa wyjdzie w ten czy w przyszły czwartek wszystko uzależnione jest od ilości wszystkich sprężyn które mają być wysłane żeby wysyłka się w ogóle opłacalna. Wszystko zależy teraz od Pana czy może Pan tyle czasu czekać na sprężynki czy też nie?


@OLOGT widać sam nie będziesz z tym wynalazkiem, zobaczymy po czasie czy wogóle będzie się coś działo, przetestujemy :)
Pozdrawiam

OLOGT
18-03-2014, 20:32
@OLOGT widać sam nie będziesz z tym wynalazkiem, zobaczymy po czasie czy wogóle będzie się coś działo, przetestujemy
Pozdrawiam
____________
No po to jest właśnie forum

Bump: Cytat:
Witam niestety sprężyny w tym wymiarze aktualnie się skończyły musimy je sprowadzić od producenta z Włoch. Wysyłka wychodzi przeważnie w czwartki i trwa około tygodnia. Jeszcze do końca nie wiemy czy dostawa wyjdzie w ten czy w przyszły czwartek wszystko uzależnione jest od ilości wszystkich sprężyn które mają być wysłane żeby wysyłka się w ogóle opłacalna. Wszystko zależy teraz od Pana czy może Pan tyle czasu czekać na sprężynki czy też nie?
To samo dostałem jak zamówiłem te sprężyny,póki co 115 - tki dają radę,zawsze w zapasie są 139-tki i jak będą za mocne w cieplejsze dni zawsze można je skrócić

savo
19-03-2014, 06:15
Właśnie zamówiłem sprężyny W20-127
dziś? bo ja wczoraj i dostałem taką odpowiedź:
Tak wczoraj zamówiłem, odrazu jak otrzymałem takiego maila:

"Witam poniżej oferta

Sprężyna V20-127 w cenie 14,70 PLN brutto/1szt.
Sprężyna V20-139 w cenie 15,00 PLN brutto/1szt.

Koszty wysyłki:
Za pobraniem: 26,00 PLN
Przy wcześniejszej wpłacie na konto: 15,00 PLN

Nr konta:"

i nie dostałem do teraz żadnego maila zwrotnego, czyli chyba poszło i zostało przyjęte do wiadomości. Jednak zobaczymy co dzisiaj się okaże.

savo
19-03-2014, 07:36
Witam niestety sprężyny w tym wymiarze aktualnie się skończyły musimy je sprowadzić od producenta z Włoch. Wysyłka wychodzi przeważnie w czwartki i trwa około tygodnia. Jeszcze do końca nie wiemy czy dostawa wyjdzie w ten czy w przyszły czwartek wszystko uzależnione jest od ilości wszystkich sprężyn które mają być wysłane żeby wysyłka się w ogóle opłacalna. Wszystko zależy teraz od Pana czy może Pan tyle czasu czekać na sprężynki czy też nie?
Właśnie dostałem również takiego maila.

butel
19-03-2014, 11:24
Ja już nawet wpłaciłem pieniążki, a potem dostałem @ że, nie maja na stanie ;)

savo
19-03-2014, 14:46
Ja też wpłaciłem od razu, żeby było szybciej, a tu niespodzianka:surprise:
Trzeba cierpliwie czekać na dostawę.

zombisly
19-03-2014, 21:58
Witam. Na ebay są dostępne gotowe zestawy. Co prawda cena nie jest zachęcająca ale jak ktoś chce to proszę oto link
http://www.ebay.pl/itm/Ford-Mondeo-MK4-BA7-Automatischer-Heckklappenoffner-Heckklappendampfer-/141185457982

wrzoch
19-03-2014, 22:08
Myślę, że w Kudze jest podobne rozwiązanie, bo działania mechanizmu w ogóle nie słychać, więc stawiam na pneumatykę lub hydraulikę, a co do rozszczelnienia trzeba dobrać tak, żeby było najpewniej i po to drugi manualny, żeby w razie czego nie opadła nagle tylko powoli, dać czas na reakcję a na samym dole może lekko "uderzyć" aby zamknąć klapę.

Nie wiem dlaczego pneumatyka bądź hydraulika miałaby być cichsza od elektryki. Na 99,9% w Kudze klapa podnoszona jest właśnie elektrycznie. Do tego jest zamek z wymuszonym domykaniem, czego w standardzie nie ma.

Rozwiązanie z siłownikiem i sprężyną gazową po drugiej stronie jest stosowane chyba w Volvo XC60. Jedna strona podnosi albo opuszcza, a druga niweluje oddziaływanie grawitacji, aby siłownik musiał mniej pracy wykonać przy podnoszeniu.

butel
20-03-2014, 05:49
Witam. Na ebay są dostępne gotowe zestawy. Co prawda cena nie jest zachęcająca ale jak ktoś chce to proszę oto link
http://www.ebay.pl/itm/Ford-Mondeo-MK4-BA7-Automatischer-Heckklappenoffner-Heckklappendampfer-/141185457982

Czytaj dokładnie - post 138, "ale to już było....." :P

butel
20-03-2014, 14:09
Dziś wymieniłem oryginalne siłowniki klapy bagażnika 7S71 A406A10-BB (wzmocnione) na te od Transita 85-90 850nm i zauważyłem że, dają sobie bardzo dobrze radę o niebo lepiej niż te oryginały za 340zł ;)
Ciekawi mnie tylko jak długo sobie dadzą radę, sprężynek jeszcze nie mam ale już wiem że, będzie działało dobrze. Przy samym zamykaniu klapy trzeba użyć już nieco większej siły aby "przełamać" jej zamknięcie :)

Pozdrawiam

robert LC
20-03-2014, 14:22
ok to kto testuje ten zestaw w kombi MK4? bo już się zastanawiam czy sprężyna niebieska czy zielona?
Pozdrawiam

artur1970
20-03-2014, 18:49
Ciekawi mnie tylko jak długo sobie dadzą radę, sprężynek jeszcze nie mam ale już wiem że, będzie działało dobrze. Przy samym zamykaniu klapy trzeba użyć już nieco większej siły aby "przełamać" jej zamknięcie :)

Pozdrawiam

Mam nadzieję, że na Kryspinów przyjedziesz z zamontowanymi sprężynkami :619:

Dasz pozamykać??? :619:

butel
20-03-2014, 19:56
Dostaniesz 2 pilota do otwierania :p

wysoki_22
21-03-2014, 07:22
super pomysł - podbijam pytanie kolegi wyżej - czy ktoś ma i testuje zestaw w kombi? Jeśli tak to poproszę o namiary

ŚwierQ
21-03-2014, 11:56
Jeśli chodzi o kombi i zestaw siłowników od transita to może być problem. Oryginalne mają długość 539mm a te od transita już 550mm.

Edit: Kontynuując myśl zamiany siłowników może do kombi podeszły by z Nissana Pathfinder
=> http://petrov.pl/pl/p/Nissan-Pathfinder-97-,-TELESKOP-silownik-klapy-TYL/7239

Długość podobna bo 535mm ale siła już 710N. Do tego jakaś sprężynka i automat gotowy :) Trzeba go wcześniej zmierzyć dobrze czy się zmieści i próbować :D

Migo
24-03-2014, 21:05
Witam wszystkich właśnie skończyłem czytać cały temat i stwierdziłem że fajnie było by coś takiego sobie zamontować. butel i savo czekam na wasze spostrzeżenia ponieważ mamy takie same nadwozia

Zastanawiam się nad tymi siłownikami czy 850N to nie za dużo może wystarczyło by 810N w końcu w originale mamy 715N (tym bardziej ze nie posiadam lotki na klapie)

Linka do opisu siłownika 810N też z Transita tyle że wersja bez wycieraczki

http://www.fakrosno.pl/pl-PL/aftermarket/produkty/sprezyny_gazowe/katalog_aftermarketowy

Pozdrawiam :)

Tomciooo
26-03-2014, 10:00
Właśnie zamówiłem sprężyny V20-127 i V20-115 gdyby te 115 były za słabe to dam 127.
Mam info że już są czyli Ci co zamówili powinni już dostać.

Teleskopy od transita 85-00 850Nm też już jedzie z alledrogo.

butel
26-03-2014, 10:08
Ciekawe kto pierwszy zamontuje i przetestuje :)

Tomciooo
26-03-2014, 10:18
OLOGT wygrał wyścig ;-)
To jemu należy się podziękowanie za wymiary i namiary.
Mam nadzieję że dalej nie zaobserwował działań ubocznych.
Butel, dobrze pamiętam Ty miałeś problem ze szczelinami klapy przy poprzednich próbach? Mimo to próbujesz dalej?

butel
26-03-2014, 10:28
Tak próbuje, amorki już założyłem, czekam na te sprężynki.
Najwyżej klapa odleci :)

Tomciooo
26-03-2014, 11:07
Patent jest warty próby. Mnie też się podoba. Jedynie coś by jeszcze trzeba zrobić z wodą z klapy :-(

Butel, mógłbyś porównać ten zestaw z poprzednim który krzywił klapę.

armator
26-03-2014, 11:42
A propo wody, jak sobie radzicie z jej odprowadzeniem przy otwieraniu? Bo ja musze unieść i chwile odczekać bo jak otworze na max to leje mi się do środka :-/

Wysłane z mojego LT25i

Migo
26-03-2014, 11:58
Złożyłem zamówienie :) Na obecną chwilę zostało tylko 2 sztuki !!
(V20-127 w cenie 14,70 PLN brutto/1szt.) Ja mam trochę inny pomysł a mianowicie zaryzykuje i zamontuje siłowniki od Transita ale z wersji bez wycieraczki czyli 810N trochę słabsze od tych 850N mam nadzieję ze ułatwi to zamykanie klapy.

butel
26-03-2014, 17:25
Moje sprężynki wcześniejsze były o takich parametrach:
114,3mm długość, siła 829N, otwór 9,5mm, średnica zew. 19,5mm
ale były za mocne wraz z oryginalnymi amorkami, czyli parametry zbliżone do tych V20-127 :)

Migo
26-03-2014, 20:49
Moje sprężynki wcześniejsze były o takich parametrach:
114,3mm długość, siła 829N, otwór 9,5mm, średnica zew. 19,5mm
ale były za mocne wraz z oryginalnymi amorkami, czyli parametry zbliżone do tych V20-127 :)

Parametry tych sprężyn (V20-127) są trochę inne a zwłaszcza siła maja 483N wiec prawie połowę mniej może dlatego te które miałeś u siebie wcześniej (829N) powodowały odkształcenia klapy itp.

Tomciooo
26-03-2014, 21:29
No właśnie dla mnie te tabelki za dużo cyferek mają, ale chyba różne długości też mają V20-127 ma 127mm, a Twoje Butel miały 114 mówisz. No ja czekam na 115 i 127 i potestuje które lepsze.

butel
27-03-2014, 06:01
Parametry tych sprężyn (V20-127) są trochę inne a zwłaszcza siła maja 483N

Jak to wyliczyłeś, przy 40% Lo = 483N ?

Migo
27-03-2014, 06:55
Jak to wyliczyłeś, przy 40% Lo = 483N ?


Przyjąłem to z ich katalogu przy 40% jest to 483N zakładam ze to jest raczej maksymalne bezpieczne ściśnięcie tej sprężyny. Wyszło mi też że maksymalne ściśnięcie to 49% (62,1mm)

62,1mm to minimum miejsca na siłowniku przy zamkniętej klapie ale lepiej ja było by tego miejsca troszkę więcej bo było by to zdrowsze dla sprężyny i mocowania siłownika w klapie.

Czy możecie podać ile macie wolnego miejsca na swoich siłownikach od Transita tak jakby na zamkniętej klapie ;) ??

OLOGT
27-03-2014, 20:14
Moje sprężynki wcześniejsze były o takich parametrach:
114,3mm długość, siła 829N, otwór 9,5mm, średnica zew. 19,5mm
ale były za mocne wraz z oryginalnymi amorkami, czyli parametry zbliżone do tych V20-127
__________________
Może miały większą twardość?tak jak seria o innych kolorach na tej stronie co zamawialiśmy sprężyny.Zielona seria jest najbardziej miękka
Czy możecie podać ile macie wolnego miejsca na swoich siłownikach od Transita tak jakby na zamkniętej klapie ??
Ciężko chyba to bedzie zmierzyć,słaby dostęp do amorka przy zamkniętej klapie

flymaciej
27-03-2014, 20:28
To może taka mała prosba
Mógłby ktoś to opisać od początku dla mk4 kombi ?? Proszę ..............Ponieważ post ma już 21 stron i 210 postów pisaliście Panowie, że ktoś czegoś tam nie kupił albo słabsze rub grubsze sprężyny
Czy może ktoś to opisać .......... jakie siłowniki (za ile gdzie) (( transit z wycieraczką czy bez)) jakie sprężyny za ile gdzie i czy są dostepne tak aby było jasne tak opisać "łopatologicznie" w jednym krótkim poście i już bo te niemieckie kupa kasy..........

Tomciooo
27-03-2014, 20:59
No dzięki Tobie już 211 postów, a mój post jest 212 ;-)

Długości sprężyn i siłowniki od transita dotyczą hatchback.
Do kombi nikt nie podał.
Sam jestem przeciwny zaśmiecaniu postami jak ten czy powyższy i proszę moderatora by pokasował nic nie wynoszące posty bo temat fajny.

@flymaciej jeśli zależy Ci na otwieraniu automatycznym to przeczytaj te 200 postów to jest do zrobienia, a nie wstawiaj kolejny który zaśmieca.

flymaciej
27-03-2014, 21:13
No właśnie chmmm zaśmiecać
Ok ale ja to czytam i czytam i iiiiiiiiiiiii3 raz czytam
i piszecie raz o hatchback raz o kombi i dlatego była moja prośba o zebranie tego wszystkiego w całość pomysł Twoim zdaniem zły i zaśmiecajacy sorry
ale........... jeżeli zaśmiecam to bardzo przepraszam nie chciałem

radekrogo
27-03-2014, 21:17
Panowie, mnie taki mod nigdy namysł nie wpadł. Pomyslscie o małżonkach ;)

savo
27-03-2014, 22:23
Dzisiaj przyleciał mail, że sprężyny są w drodze. Butel dostałeś jakieś info?

A propo wody, jak sobie radzicie z jej odprowadzeniem przy otwieraniu? Bo ja musze unieść i chwile odczekać bo jak otworze na max to leje mi się do środka :-/

Ja czekam z na pół otwartą klapą, żeby woda zleciała. W sumie to tą szczelinę, poniżej tylnej szyby jakby się czymś zapakowało to woda byłaby wspomnieniem:p

Migo
28-03-2014, 08:40
To może taka mała prosba
Mógłby ktoś to opisać od początku dla mk4 kombi ?? Proszę ..............Ponieważ post ma już 21 stron i 210 postów pisaliście Panowie, że ktoś czegoś tam nie kupił albo słabsze rub grubsze sprężyny
Czy może ktoś to opisać .......... jakie siłowniki (za ile gdzie) (( transit z wycieraczką czy bez)) jakie sprężyny za ile gdzie i czy są dostepne tak aby było jasne tak opisać "łopatologicznie" w jednym krótkim poście i już bo te niemieckie kupa kasy..........

Parametry twojego siłownika ORGINALNEGO

Średnica tłoczyska: 8 mm
Średnica cylindra: 18,5 mm
L max: 539 mm
Skok: 218 mm
Siła: 585 N


https://www.youtube.com/watch?v=UIwhyOdP7wg

Tutaj masz link do klapy w Mondeo MK4 Kombi z filmu już wiemy że nie są to oryginalne siłowniki czyli trzeba coś podebrane z innego auta ponieważ nie ma szans wcisnąć tam żadnej sprężyny

Siłowniki z filmu maja inna grubość
Średnica tłoczyska: 10 mm
Średnica cylindra: 22 mm

Np ten
Numer FA Krosno: 24369
PEUGET 308 SW

L max: 537 mm
Skok: 198 mm
Siła: 750 N

Na filmie widać że są to sprężyny z dość grubego drutu 3-4mm a jej długość to około 60-80mm

Link do katalogu sprężyn
http://www.obrobkaplastyczna.pl/sprezyny/sprezyny-spiralne-tlocznikowe/iso-10243-seria-b-niebieska.html

butel
28-03-2014, 13:43
Mam już założone sprężyny, zresztą zobaczcie sami:
https://www.youtube.com/watch?v=q537CTDPf04& (https://www.youtube.com/watch?v=q537CTDPf04&feature=youtu.be)

Niestety, pomoc w postaci mojej ręki jest niezastąpiona :)
Na zewnątrz +8st.

Tomciooo
28-03-2014, 14:39
Uuu. Może to przez lotkę??
OLOGT podnosi już 115.
Ty dales 127?

Migo
28-03-2014, 15:29
Hey ja założyłem właśnie też ;) 127 zielone na oryginalne siłowniki Ford i i i i i co ? i nic :) tez muszę wspomóc moja klapę dosłownie trzy centymetry i sama już idzie w górę

Przy zamykaniu nie ma wielkiej różnicy :)

butel a jakie siłowniki masz na tym filmie ??

Jest jeszcze nadzieja zaraz dołożę po 2 sprężyny na siłownik ;)

butel
28-03-2014, 15:37
Siłowniki te podane przez OLGOT-a z Tranzita, bez sprężyn czułem różnicę w zamykaniu i otwieraniu, czyli amorki dobre :)

Migo
28-03-2014, 15:44
Sprężyna działa w pieszej fazie otwierania a później przejmuje to siłownik tyle że u Ciebie jest lotka która pewnie waży dość dużo

Możesz pomierzyć siłownik od Transita ?? chodzi mi o to ile jest miejsca na sprężynę w momencie kiedy klapa jest tak jakby zamknięta (powinno byc widać wytarcie)

butel
28-03-2014, 16:26
Spróbuje jeszcze zamienić amorki na te poprzednie.
Może będzie tak jak tu ;)
https://www.youtube.com/watch?v=jDtw1Aaa_go&list=HL1396023952&feature=mh_lolz

Tomciooo
28-03-2014, 18:11
To jak to zrobił OLOGT? Przecież początkowo dał 115. A Tu 127 nie startuje?? Ja będę miał zestaw w poniedziałek, ale zmartwiłem się :-(

Migo
28-03-2014, 18:25
To jak to zrobił OLOGT? Przecież początkowo dał 115. A Tu 127 nie startuje?? Ja będę miał zestaw w poniedziałek, ale zmartwiłem się :-(

Nie martw się ;) butel ma lotkę które waży dość sporo Ja testowałem na standardowych siłownikach które są stare i słabe :) Jutro jadę do sklepu i będę testował na nowych Transitowych :)

butel
29-03-2014, 14:20
Dziś temperatura + 14st. i bardzo miłe zaskoczenie :)
https://www.youtube.com/watch?v=ILNKZNgAPX4&feature=youtu.be

Tomciooo
29-03-2014, 14:42
No i o to chodziło, oby tylko nie krzywiło klapy.
Butel, ale Ty poza lotką to jeszcze dwie choinki zapachowe dzwigasz i dziwić się że sprężyny nie wyrabiają ;-)

Migo
30-03-2014, 00:14
Mi też się uda na starych fabrycznych przy nagrzanym aucie na słońcu i sześciu podkładkach :)

OLOGT
30-03-2014, 13:58
Dziś temperatura + 14st. i bardzo miłe zaskoczenie
https://www.youtube.com/watch?v=ILNK...ature=youtu.be

to na 100% przez to ,że masz spoiler.Daj może podkładki jeszcze pod sprężyny ,albo najlepiej w Twoim przypadku kupić dłuższe sprężynki V20-139,u mnie przy tych srężynach to klapa (bez spoilera )strzelała jak z procy

ccLot
30-03-2014, 15:36
Kupiłem do siebie siłowniki od Transita, ale te słabsze 810N.
Założyłem i są IMHO za mocne. Mam lotkę i po pełnym otwarciu całą klapą rzuca (wyrywa ją), a zamkniecei też jest ciężkie.
Skończyło sie na tym, że jeden jest stary ori 710 N i jeden nowy 810N i jest ok.

Pozdrawiam

OLOGT
30-03-2014, 16:06
U mnie przy tej konfiguracji klapa nie chciała się sama otwierać,choć ja miałem jeden 850nm

Migo
30-03-2014, 21:03
Kupiłem do siebie siłowniki od Transita, ale te słabsze 810N.
Założyłem i są IMHO za mocne. Mam lotkę i po pełnym otwarciu całą klapą rzuca (wyrywa ją), a zamkniecei też jest ciężkie.
Skończyło sie na tym, że jeden jest stary ori 710 N i jeden nowy 810N i jest ok.

Pozdrawiam

spróbuj odwrócić siłowniki (zamień górę z dołem) klapa powinna inaczej wyhamowywać

wrzoch
30-03-2014, 21:11
spróbuj odwrócić siłowniki (zamień górę z dołem) klapa powinna inaczej wyhamowywać

Apropos jaki sposób montażu jest poprawny? Czy odwrócenie słownika mu nie szkodzi?

Migo
30-03-2014, 21:20
Apropos jaki sposób montażu jest poprawny? Czy odwrócenie słownika mu nie szkodzi?

Wydaje mi się że nie ponieważ to jest "sprężyna gazowa" i może pracować w każdej pozycji
mam podobne w meblach kuchennych i własne tam są odwrócone i nie ma problemu pod koniec podnoszenia

wrzoch
30-03-2014, 23:02
Jeżeli tak, to odwrócenie też nie zmieni nic poza tymi gramami różnicy do podniesienia pomiędzy tłokiem i cylindrem siłownika, które są niczym w porównaniu z ciężarem klapy.

petrus1
31-03-2014, 07:06
Jeżeli tak, to odwrócenie też nie zmieni nic poza tymi gramami różnicy do podniesienia pomiędzy tłokiem i cylindrem siłownika
Jak działa siłownik można sprawdzić w tym linku:http://www.fakrosno.pl/pl-PL/text/produkty/sprezyny_gazowe/typy

Chodzi głównie o rozróżnienie typu siłownika na dynamiczny i hydrauliczny. De facto o przebieg siły w początkowej fazie pracy. W przypadku dynamicznego początkowa siła narasta w krótkim ostępie czasu, a montaż obudowy tłoczyska jest przy karoserii.
Stąd lepiej szukać siłowników dynamicznych bo i ewentualna dodatkowa sprężyna może być słabsza.

Tomciooo
31-03-2014, 11:23
Próby nieudane :-(

Siłowniki od transita 85-00 850Nm są zdecydowanie za mocne do klapy bez lotki. Na końcu otwarcia chce wyrwać klapę! Jak pisał ccLot powyżej.

Sprężyny 115 dają radę bez lotki.

Klapa odstaje nie wiem czy to wina sprężyn czy siłownika.

Chyba nic z tego nie będzie.

butel
31-03-2014, 14:27
To spróbuj założyć sprężyny na oryginalne amorki?

Tomciooo
31-03-2014, 15:13
Oryginalne amorki za słabe, zresztą oryginalne nie bardzo chcą klapę podnieść gdy ręką otwieram.
Ale widzę że nawet gdyby dobrać amortyzatory to będzie problem z krzywieniem klapy.
OLOGT nie wiem jak to u Ciebie funkcjonuje.

Migo
31-03-2014, 19:34
To spróbuj założyć sprężyny na oryginalne amorki?

Na fabrycznych nie podniesie tak samo jak nie można zakładać dwóch różnych siłowników apo za tym zwróćcie uwagę żeby sobie nie zniszczyć zderzaka i klapy tak jak ja wystarczyło dwa dni i kilka otwarc klapy

OLOGT
31-03-2014, 22:41
OLOGT nie wiem jak to u Ciebie funkcjonuje.
Kurcze widze ,że u każdego inaczej .U mnie przy tych temperaturach na 115 sprężynach ,wszystko w jak najlepszym porządku.Choć i tak chcę założyć 127 sprężyny bo jak bedzie zimniej to nie da rady otworzyć
Na fabrycznych nie podniesie tak samo jak nie można zakładać dwóch różnych siłowników apo za tym zwróćcie uwagę żeby sobie nie zniszczyć zderzaka i klapy tak jak ja wystarczyło dwa dni i kilka otwarc klapy
To jest od dwóch różnych długości amorka?

butel
01-04-2014, 06:36
@Migo śmiem twierdzić że, te otarcia wynikły z założenia dwóch różnych amorków, innej przyczyny nie znajduję. Jedna strona ta mocniejsza wypchała klapę bagażnika nic innego!

Ps. u mnie wygięło troszkę klapę ale żeby jakieś otarcia to nie :P
Tak było za pierwszym razem, teraz nie zauważyłem aby wyginało klapę i robiły się szpary na krawędziach.

Migo
02-04-2014, 12:10
Otarcie powstało w wyniku założenia sprężyn i podkładek na oryginalne siłowniki prawdopodobnie przez różna grubość podkładek na siłownikach co spowodowało skoszenie klapy

butel
02-04-2014, 12:53
Michał to za szerokie podkładki dałeś.
Ja za pierwszym razem nie dawałem podkładek ale dopasowałem dodatkowe sprężynki po 3cm z każdej strony i też działało.

Migo
02-04-2014, 16:07
Właśnie wróciłem z garażu zamontowanym siłowniki 810N i sprężyny 127 niestety przy 8 stopniach nie dają rady a jak już się lekko pomoże ręką to klapa mało co nie zostanie wyrwana ale jest na to sposób wystarczy obrócić siłowniki dzięki czemu klapa w końcowej fazie zwalnia. Niestety mam problem z początkowym startem klapy brakuje centymetra aby została podniesiona samoczynnie może przy wyższej temp otoczenia :-)

ccLot
02-04-2014, 20:04
Potwierdzam obrocenie silownikow spowalnia je w koncowej fazie. Nie ma efektu wyrywania klapy.

butel
03-04-2014, 06:00
Właśnie wróciłem z garażu zamontowanym siłowniki 810N i sprężyny 127 niestety przy 8 stopniach nie dająCzyli dokładnie tak samo jak pisałem :) też tak mam. Zobaczę jeszcze przy obróceniu amorków i odpowiedniej temperaturze jak się zachowają :P

savo
06-04-2014, 20:46
Prozaiczne pytanie mam do Was koledzy, jak rozkręciliście (czym) siłowniki?

Tomciooo
06-04-2014, 21:27
Wymienię się z kimś lub tanio sprzedam :-) mam 850Nm a potrzebuje 810Nm.

Savo mam nadzieje że mówisz o plastikowym końcu mocowania. Tłok chwyciłem kleszczami delikatnie, plastik drugimi.
Do wnętrza siłownika lepiej nie zaglądać ;-)

Migo
07-04-2014, 12:59
Mogę odsprzedać nowe 810N po 29zł z gwarancją :)

savo
07-04-2014, 21:06
Wymienię się z kimś lub tanio sprzedam :-) mam 850Nm a potrzebuje 810Nm.

Savo mam nadzieje że mówisz o plastikowym końcu mocowania. Tłok chwyciłem kleszczami delikatnie, plastik drugimi.
Do wnętrza siłownika lepiej nie zaglądać ;-)

Dzięki Tomciooo, jutro spróbuję ponownie.